Tk ben bewust
alleen met
zingen bezig'
De scliij iiheiligheid rond Mies d'r Mies
TV-rubriek
RADIO
Willeke Alberti kwart eeuw in het vak
Engelse zenders onderbroken.
Pakketten aktie voor Polen
ZATERDAG 11 DECEMBER 1982
Radio - tv - kunst
PAGINA 5
ZATERDAG
HILVERSUM I
18 06 Dingen van de dag. 18.30
Blaastest 19 02 Van 'opus one' tot
nieuwe stukken of andersom.
20.03 Het Promenade Orkest met
viool en klarinet. NOS: 20 30 Langs
de lyn, sport en muziek, (21.40 Paar-
dekoersen). 22.02 Metro's Music.
KRO: 22.45 Man en paard extra.
NOS: 23.02 Met het oog op morgen.
(23.10 De krant van morgen. 23.20
Den Haae VanHaaol
HILVERSUM II
18.00 Nws. 18 10 AVRO's Radio-
journ. P.P.: 18.20 Uitz. van de Cen
trum Partij- OVERH.VOORL.: 18.30
Leven en welzijn. TROS: 18.40 Rich
ting. 18.50 Jazz Spectrum. EO: 19.45
3xM-Wereldwijd. (20.00 Nws.). 20.45
Laat ons de rustdag wijden. 21.26
EO-Metterdaad. TELEAC: 21.30
Kunstgeschiedenis. 22.00 Kantoor
innovatie. EO: 22.30 Nws. 22.40 Deze
week. 23.55 Nws.
HILVERSUM III
NOS: 18.04 De Avondspits. NCRV:
19.02 Op stap. 20.03 Elpee-pop. 21.02
Countrry Style. 22.02 Weekend
blues. 22.30 Persvers. 23.02 Jazzti-
HILVERSUM IV
20.00 Cantigas de Santa Maria 3.
20.30 ASKO-ensemble speelt Elliott
Carter. 21.15 Spektakel. 22.15 Lau-
date.
ZONDAG
HILVERSUM I
(NOS: Ieder heel uur nws.). NOS:
0.02 Take it easy. 1.02 De NOS-
Nacht, met Peter Holland en Tom
Blomberg. VARA: 7.02 Oeroude
toververhalen. 7.30 Vroege vogels.
9.30 Tony van Verre ontmoet Rene
Wittert. IKON: 10.02 Om het recht
lief te hebben. 10.12 Kerkdienst.
10.55 Wilde Ganzen. 11.02 De andere
wereld van zondagmorgen. (11.00
Korte berichten. 11.10 Dokument.
11.30 Commentaar van de week: Ro-
chus Zuurmond. 11.35 In gesprek
met). KRO: 12.02 De huts. AVRO:
13.05 AVRO-magaz. I. 13.40 Scha-
duwparlement. NOS: 14.02 Langs de
lijn, sport en muz. 17.55 Meded. en
uitgebreid weeroverz. TROS: 18.05
Inkijk met Inbar. NCRV: 19.02 In be
weging. 19.15 Zondagavondmuz.
19.45 Arabier en Christen. VPRO:
20.02 De Ruslandgangers. 22.02 Wel
ingelichte kringen. 23.02 Met het oog
op morgen. TROS: 0.02 De Nacht
wacht. 4.02 Krieken met AHi®
HILVERSUM II
9.30 Kroost. 10.00 Nws. 10.02 Vech
ten voor voedsel. 11.00 'n Zondag's
pak voor alledag. NOS: 12.00 Tam-
bu. 12.30 Suara Maluku. 13.00 Nws.
13.10 Zorg en Hoop. 13.55 Progr.
voor buitenlandse gastarbeiders.
IKON: 17.00 Kerkdienst. 17.58 Wilde
Ganzen. 18.00 Nws. 18.10 Brood
Spelen. 18.40 Liturgie Kerkmuz.
NOS: 19.10 Hobbyscoop. AVRO:
19.45 Spel met poezie. 20.00 Nws.
20.03 Avro-Magazine Buitenland.
20.25 Europa plus en min. 20.45 Zo
hoor je nog eens wat. 21.00 Biels
Co. 21.30 Schaduwparlement.
O.SCHOOL: 21.40 Follow me. 21.55
Leren hoe doe je dat? RVU-NOS:
22.10 Vrijheid van meningsuiting.
AVRO: 22.30 Nws. 22.40 Mensen,
mensen. 23.00 Klassiek met Caroli
ne. 23.55 Nws.
HILVERSUM III
8.02 Ko de Boswachtershow. 8.30
AVRO's Sportpanorama. 9.20 Juist
op zondag. VARA. 10.02 Het zondag
se gezicht van de VARA op drie.
11.02 Dubbellisjes. 11.50 Het tele-
foonspel. TROS: 12.02 Europarade.
VPRO: 14.02 Spleen. 16.02 Courbois
in Berlijn. NOS: 17.30 Bop- en
swingthema's. 18.02 De Nationale
Hitparade. 20.03 Radio Thuisland.
21.02 NOS-Jazz. (21.02 Jazzgeschie
denis. 21.30 Internationaal Jazzfesti
val Amsterdam). KRO: 22.02 Het
hek van de dam.
HILVERSUM IV
NOS: 8.00 Nws. TROS: 8.05 Er staat
een orgel in Alkmaar. 8.35 Ontbijt
concert. 9.30 Cascade. NOS: 10.30
Musica Religiosa. 11.00 Fuer Elise.
13.00 Nws. 13.05 Operamatinee.
14.10 Concerten op de zondagmid
dag: Concergebouworkest m.m.v.
sopraan, klassieke muz. (14.50-15.15
Praten over muz.). 16.20 Musica No
va. TROS: 20.00 Specialiteiten a la
carte, populair klassiek wensprogr.
22.00 Koren en korpsen. 22.30 Guita-
riteiten.
MAANDAG
HILVERSUM I
Ieder heel uur nws. TROS: 7.02 Een
goede morgen....met de TROS. 9.03
Continu Muziek. 11.03 Nederlands
fabrikaat. 12.03 Eindhoven te gast
bij Herman Emmink. 13.06 Aktua.
13.20 Raad een lied of niet. 14 .03 Ge
rard de Vries draait op verzoek. 16.02
Cafe chantant. 16.30 De tien om kin-
dershow. 17.02 Piekuur
HILVERSUM II
(8.00 Nws.). 8.30 Nws. 8.33 Trader
"Plein Publiek". 8.33 Te Deum Lau-
damus. 8.59 Moment. NOS: 9.05
Gymnastiek voor de vrouw. 9.15
Werkbank. 9 24 Waterstanden. 9.30
Nws. NCRV: 9.33 Alcoholgebruik
bij jongeren. (10.30 Nws 11.00 De
wereld zingt Gods lof. (11.30 Nws
12.00 Boer en tuinder OVER
H.VOORL.: 12.16 Bizascoop. NCRV
12.26 Mededel. voor land- en tuin
bouw. 12.30 Nws. 12.36 Hier en nu.
12.55 Kunst- en vhegwerk. 13.00
Nws. 13.10 Daar maken we werk
van. 13.30 Nws. 13.33 Kerk vandaag.
13.55 Europa, de mensen en hun we
relddeel (23). 14.15 Vaderlandse ge
schiedenis. 14.30 Nws. RVU-NOS:
14.33 Gezondheid is een gezindheid
(11). VOO: 15.53 Confrontatie. (15.30
Nws.). 16.00 Tineke. (16.30 en 17.30
HILVERSUM III
11.03 Cees van Zijtveld 12.03 Hol
lands Glorie (13.30 AVRO's Radio-
journ 13.56 Per Saldo. 14.03 Mu
ziek met Meta. 15.03 Het Steenen
Tijdperk (15.30 AVRO's Radio-
journ 16.03 AVRO'S Toppop Dis-
$o. (17.30 AVRO's Radiojourn.).
HILVERSUM IV
KRO: 7.00 Nws. 7 02 Aubade. 8.30
Progr overz. 8.35 Symf. nr.7 in F
gr.t.Haydn. 9.00 Op het tweede ge
hoor. 10.00 Promenade Orkest,
klass. muz. 11.30 Blauwe maandag
13.00 Nws. 13 05 Kamermuz klass.
muz. 13.30 Kollage van alledaags en
zeldzaam 14.50 Aan woorden voor
bij-een keuze van gedachten uit de
literatuur. VCARA: 15.00 Werk van
Arnold Schonberg
Goed nieuws van het televisie
front: MIES gaat nog beter
worden! De commercie
wordt geweerd, het liedje van
de een en het liedje van de
ander, gevolgd door het ge
sprekje vooraf of het ge
sprekje achteraf, worden
door WVC-minister Brink
man en AVRO-directeur Van
der Zee in eendrachtige sa
menwerking zoveel mogelijk
geweerd, waardoor er meer
tijd overblijft voor interes
sante onderwerpen, zoals
daar zijn: de Unicef, het Kin
derfonds van de Verenigde
Naties, en de homofilie in het
algemeen.
U zult het wel gelezen hebben,
Piet Dankert, de voorzitter
van het Europees Parlement,
zou de Unicef-plaat 'Stars for
Unicef warm bij Mies en de
kijkers aanbevelen, omdat
een deel van de opbrengst
voor het VN-Kinderfonds is
bestemd, maar de AVRO, ge
schrokken van de aandacht
die het ministerie van wel
zijn, volksgezondheid en cul
tuur aan de dag blijkt te leg
gen voor commerciële aspec
ten in MIES (en andere soort
gelijke televisieprogramma's
mag ik aannemen, zoals het
Koos Postema-programma
over pretpark Slagharen),
heeft verordonneerd dat die
Unicef-plaat niet onder de
aandacht van het publiek
mag worden gebracht 'omdat
het deel van de opbrengst
van de plaat dat naar Unicef
gaat te karig is. De plaat kost
22,50 gulden, en van dit be
drag gaat 2,55 gulden naar de
Unicef, dus ruim 10 procent'.
Nu is 10 procent inderdaad
minder dan 90 procent, maar
een bliksemsnelle bereke
ning op mijn Japannertje
leerde me dat 10 procent aan
de andere kant ook weer
meer is dan 0 procent, dus
wie er ook baat heeft bij de
houding van de AVRO-lei-
ding, de Unicef in elk geval
niet, en dus ook de kinderen
in Opper-Volta niet. Ik vind
10 procent trouwens niet zo
weinig.
Van het boekje over Van Agt,
waarvan 'de opbrengst' naar
de overwinterende Polen
gaat (Van Agt mocht het zelf
bij Mies warm aanbevelen),
gaat ook 'maar' 10 procent
naar het goede doel, maar wie
dat weinig vindt, of, sterker
nog, gênant of schandalig
weinig, moet dan maar eens
een actie beginnen tegen de
uitgeverijen en platenmaat
schappijen, want ook de
schrijvers van boeken en de
zangers van grammofoonpla-
door
Nico Scheepmaker
ten, krijgen een royalty dat zo
rond de 10 procent zit.
Zo'n schrijver heeft zo'n boek
tussen al zyn werkzaamhe
den door nog moeten schrij
ven ook, zo'n zangeres heeft
er dagenlang voor in de stu
dio moeten staan en er maan
denlang op moeten oefenen,
terwijl zo'n meisje uit Opper-
Volta er helemaal niets voor
heeft hoeven doen, - behalve
hongerlijden.
Je kunt het eventueel wat sma
keloos vinden, om op die ma
nier geld byeen te brengen
voor een noodtoestand die op
internationaal regeringsni
veau zou moeten worden op
gelost, maar het Ujkt my
pragmatischer om de noden
van kinderen in de Derde We
reld nog een stuk smakelozer
te vinden dan zo'n Unicef-
grammofoonplaat, en daar,
met praktische zin, naar te
handelen.
We weten van een televisieuit
zending dat Mies een drie
maandelijks bedrag stort in
het fonds van de Foster Pa
rents. Direct of indirect ten
behoeve van een pleegkind.
Wy doen dat trouwens ook,
ze heet Maritza Magdalena
Bayas, is zes jaar, haar vader
is schoenmaker, en ze woont
in Ecuador, we storten elke
maand 45 gulden, wat ik u
ook van harte kan aanraden
(Foster Parents Plan Neder
land, Johannes Vermeer-
straat 24 in Amsterdam, tele
foon 020-76.76.76), maar ik
zou niet graag de indruk wek
ken dat dit bedrag 10 procent
van mijn inkomsten uit
maakt Maar het helpt wel!
En tn plaats dat ze by de AVRO
en het ministerie van welzyn
en volksgezondheid bly zyn
dat een puur als amusement
bedoeld programma de
macht van zijn kijkdichtheid,
en de populariteit van zijn
presentatrice, tussen neus en
lippen aanwendt voor hulp
aan mensen voor wie het le
ven minder amusant is, be
ginnen ze daar ineens te sty-
geren als een opgeschrikt
paard! Dat derde partje van
het ministerie: de cultuur, die
er op het laatste moment nog
met de haren bygcsleept
werd, zou bezoedeld worden
door de commercie!
Dus geen Uni cel-plaat in
MIES. maar ook geen aan
dacht voor het Boek van de
Maand, 'Het Land der Lette
ren, waarin zo'n 450 Neder
landse auteurs in een groot
en fraai geschapen boek hun
licht laten schynen over ons
dierbare vaderland. Mag niet,
van Siebe van der Zee! Te
commercieel! Is het dan geen
cultuur? Natuurlyk wel, het
is 100 procent cultuur, het is
onder de boeken wat echte
roomboter is onder de boter
hamsmeersels, maar als er
veel van die boeken verkocht
worden raakt uitgevery Meu-
lenhoff niet alleen uit de kos
ten. maar zou zij er ook nog
iets aan verdienen! Je moet
er toch met aan denken dat
zoiets mede mogelyk ge
maakt zou kunnen worden
door aandacht aan dit 'Boek
van de Maand' in MIES!
Stel je voor dat een literaire uit
geverij, die niet alleen be
kend staat om de uitstekende
literaire debuten die zij uit
geeft (Oek de Jong. Frans
Kellendonk), maar ook om de
vertalingen uit hoogstaande
buitenlandse literatuur (Ga
briel Garcia Marquez. Ale-
zander Zinovjev), in deze tyd
van recessie waarin de uitge
veryen allemaal gas moeten
terugnemen ook weer eens
winst op een boek zou ma
ken! De gedachte alleen al
doet de AVRO. en het minis
terie van cultuur (dat de cul
tuur steeds minder subsi
dieert), natuurlyk huiveren.
Het is waarlijk de hypocrisie
ten top, en ik hoop oprecht
dat Mies Bouwman in dit uit
zyn verband getrokken geval
voor 'burgerlyke ongehoor
zaamheid' aan het AVRO-be
stuur kiest, want ten eerste is
zy sterker en machtiger dan
Siebe van der Zee, en ten
tweede dient zij daar de tele
visie mee. die anders tot steri
liteit gedoemd zou zyn.
HILVERSUM (GPD) - Willeke Alberti viert in deze donkere dagen haar zilveren arties
tenjubileum zonder uitbundig feestgedruis. In de jongste aflevering van de Willem Ruis
Lotto Show werd het feit in broadwayachtige stijl onder de aandacht van het volk
gebracht, maar haar overig, veelvuldig verschijnen op de televisie heeft meer te maken
met de kersverse elpee die van Willeke Alberti is uitgebracht. De zoveelste in een lange
rij, maar de eerste bij haar nieuwe platenmaatschappij. In haar aangepaste levensbe
schrijving laat die nieuwe firma weten: „Er is een nieuwe Willeke Alberti opgestaan".
Dat behoeft enige toelichting.
Willeke: „Dat slaat op mijn stem,
die erg is veranderd. Vroeger
zong ik altijd vrij ingetogen. Dat
had ook veel met mijn persoon
lijke leven te maken. Nu is alles
allemaal veel positiever en dat
hoor je ook aan mijn stem. Die is
nu veel krachtiger. Het klinkt al
lemaal wat doorleefder".
- Je bent ook veranderd, van platen
maatschappij.
„Ik zat 25 jaar bij Phonogram en
daar hadden ze niet zo'n zin meer
om in mij te investeren. Ze
brachten constant oude platen
van mij uit, zoals 'Spiegelbeeld'
en 'Morgen ben ik de bruid'. De
mensen vragen daar ook nog wel
steeds om, maar ik wilde wat
nieuws, ik wilde verder. Maar ja,
de platenbusiness staat er op dit
moment niet zo rooskleur voor
en zij hadden geen zin om een
nieuwe elpee met mij te maken".
- Je bent nu 25 jaar bezig in het ar
tiestenvak. In zo'n periode vol
trekken zich nogal wat verande
ringen.
„Het zijn eigenlijk drie periodes. Ik
ben begonnen als klein meisje,
wat natuurlijk heel vertederend
werkt op het publiek. En dan de
overgang naar de puberteit. Je
bent geen meisje meer, maar ook
nog geen vrouw. Je hangt daar
een tijdje tussenin. De sokjes
gaan uit en dan komen de veel te
hoge hakken onder de spillebe
nen. Ik heb dat als een hele moei
lijke periode ervaren. Ik merkte
het aan mijn prestaties. Ook het
publiek had er moeite mee die
overgang te accepteren".
„Na die shows met mijn vader
kreeg je bovendien het vader en
dochter-effect, waarvan je je dan
later weer moet proberen los te
maken. Na die shows ben ik ge
trouwd en kreeg een kind. Dat
gaf opnieuw een grote verande
ring. Ik had toen echt schoon ge
noeg van liedjes als 'Niet zoenen
op het zebrapad'. Ik trad op in
een tv-show, die 'Willeke Inter
national' heette. Daarin kon ik
my heerlijk ontplooien, ik zong
Engels, Duits en Frans, danste
en acteerde".
Willeke Alberti: "Je mond lacht dan wel maar je ogen niet"
„Maar het publiek was daar op dat
moment nog niet aan toe. De
mensen wilden mij nog steeds
zien als dat kleine meisje. Ik
kwam toen heel erg met mezelf
in conflict. Ik wilde eigenlijk niet
meer en ik was misschien ook
wel helemaal gestopt als toen
niet Willy van Hemert was geko
men met zijn aanbieding om in
'De Kleine Waarheid' te spelen.
Ik was toen 24 en die aanbieding
was voor mij een prachtige over
gang. In diezelfde periode stond
Wim Sonneveld voor mijn deur.
Hij wilde mij in zijn show heb
ben. Ik heb toen toch gekozen
voor Willy van Hemert. Ik koos
voor het acteren".
- Werken met Sonneveld was na
tuurlijk ook niet te versmaden.
„O nee, maar ik denk dat ik dan
waarschijnlijk in de cabaretwe
reld was blijven hangen. Ik heb
dat overigens later nog wel een
tijdje gedaan met Seth Gaaike-
ma. Dat was een hele leuke pe
riode, maar in 'De Kleine Waar
heid' kon ik toch veel meer van
mezelf kwijt. Ik kon echt alles
doen wat je je in dit vak kunt
wensen. Voor een zangeres-actri
ce zat daar alles in".
- Was je verbaasd over jezelf, dat
het acteren je zo gemakkelijk af
ging?
„Dat weet ik eigenlijk niet. Het
ging allemaal zo snel. Ik heb
twee jaar lang dag en nacht voor
die serie gewerkt. Je kreeg am
per tijd om het allemaal te bele
ven. Die Willy van Hemert is een
gigant. Wat hij uit my haalde, dat
hou je niet voor mogelyk. En het
was allemaal zo puur. Ik denk
ook niet dat ik ooit nog zo zou
kunnen acteren. Ik deed gewoon
alles blindelings wat hij zei. Ik
had ook geen enkele acteeroplei
ding"
„Ik zeg altijd: 'De Kleine Waarheid'
is voor mij een soort toneel
school geweest. Het enige waar
ik heel veel moeite mee had. was
het kwaad worden. Willy wist
dan altijd precies wat-ic moest
doen om my boos te krijgen Ik
kan normaal ook al heel moeilijk
schreeuwen. Dat kost mij moei
te"
„Na 'De Kleine Waarheid' heb ik
samen met Jeroen Krabbé 350
keer 'Twee op de Wip' gedaan,
daarna het stuk 'Slippers' en de
film 'Rooie Sicn'".
Uitstraling
- Het zingen schoot er m die periode
btj m
„Nou, eigenlijk wel. Tussen de be
drijven door maakte ik af en toe
wel een plaatje, maar dat zingen
is eigenlijk pas weer teruggeko
men toen ik samen met Boude-
wijn de Groot de elpee 'Iemand
die van je houdt' had uitge
bracht. Die plaat heeft overigens
•niet zo erg veel gedaan. Het pu
bliek wist mij niet meer te plaat
sen. Men vroeg zich af: is ze nou
actrice of zangeres. Die vraag
hoef ik mijzelf nu absoluut niet
meer te stellen. Ik ben nu heel
bewust uitsluitend met zingen
bezig. Dat is ook beter voor mij
zelf. Het maakt ook dat je wat
zelfverzekerder wordt".
„Maar ja. dat werd natuurlyk ook
wel eens tijd. In februari word ik
38 en dan mag je toch wel een
beetje volwassen worden. Het
heeft bij my erg lang geduurd.
Belangrijk is natuurlijk ook dat
het in myn persoonlijke leven nu
erg goed gaat. Dat geeft je een
andere uitstraling. Als ik foto's
van mezelf zie uit die slechte pe
riodes, of tv-opnamen uit die tijd,
dan zie ik het verschil. Je mond
lacht dan wel, maar je ogen niet".
- Hoe ts de keuze van het repertoire
voor de nieuuie elpee tot stand ge
komen?
„Peter van Asten en Richard du
Bois hebben het materiaal ge
maakt en bij het beluisteren van
hun eerste keuze, was er eigen
lijk niet één nummer bij, waar
van ik ze: nou nee, dat zing ik lie
ver niet. Ik ben vooral erg tevre
den over de teksten. Die zyn po
sitief en toch ook weer niet te
veel op mijn leven gericht Dat
wilde ik absoluut niet".
„Ik heb dat nooit gewild maar an
deren leggen dan gewoon een
verband tussen een tekst en je
privé-omstandigheden. Zo wordt
er volstrekt tegen myn zin in een
beeld gccreeerd, waarvan gezegd
wordt dat de mensen jou zo nu
eenmaal graag willen zien. Ik
vecht daar ontzettend tegen".
- Dus tegen de verhaaltjes in bla
den als Story en Privé?
„Ja, daarin wordt dat beeld van my
geschapen. Je hebt daar mets
over te vertellen. Zy maken een
verhaal zoals zy jou willen zien.
Ik heb twee tot drie jaar lang
echt met niemand van die bladen
willen paten. Maar je kreeg toen
zulke slechte verhalen over my.
dat ik er doodziek van werd. En
het klinkt gek, maar dan moet je
gewoon wel weer gaan meewer
ken".
Om de schade te beperken
„Nou. schade. Op een gegeven mo
ment ben je natuurlyk oud en
wys genoeg om het aan te kun
nen, maar ik heb ook een dochter
van vyftien. die op school van al
les te horen krygt over haar moe
der Myn dochter werd op een
gegeven moment echt gestoord
van al die verhalen. En dan kun
je wel roepen: er klopt niks van
en ze schrijven dat alleen maar
omdat ze de pest aan my hebben,
dat helpt niks. Ze zyn tot alles in
staat".
„Ze zijn zelfs by de ouders van
mijn vriend So ren in Denemar
ken geweest Ook by zyn ex-
vriendin. Er is gesuggereerd dat
ik Soren bij die vriendin heb
weggehaalt, terwyl hy al twee
jaar by haar weg was. Nou, daar
word je dan toch maar weer even
als een mannenverslindster neer
gezet, terwyl het tegendeel waar
ts Ik heb nog nooit een relatie
kapot gemaakt".
Afspraak
„Met Story heb ik tot nu toe geen
slechte ervaringen, met Week
end ook niet. Maar met Privé heb
ik nu een afspraak lopen Ik heb
gezegd: ik wil nu wel eens kyken
of we ook eens wat positiever
met elkaar kunnen samenwer
ken. Ik zou een jaar geen slechte
dingen over Privé zeggen en zy
zouden mij een jaar met rust la
ten".
Maar dat is toch te dol om los te
lopen.
„Tja, maar ik heb hetzelfde ook
met Weekend gedaan en het
heeft geholpen"
- Het heeft wel tot gevolg dat je uit
eindelijk toch weer medewerking
geeft aan die blaadjes.
„Ik heb echt heel lang geweigerd
met wie dan ook te praten, maar
er werden niettemin constant
verhalen over my afgedrukt En
als je de boel dan door afspraken
betar in de hand kan houden, is
dat toch veel beter".
„Ik zit echt niet te springen om die
verhalen over mij en Soren. Het
is ons leven, waar niemand an
ders wat mee te maken heeft Ik
laat ook absoluut niet toe dat er
foto's worden gemaakt m of
rondom myn huis of in de slaap
kamer"
- Maar je stond laatst wel levens
groot met Soren op de voorkant
van Story
„Ja, daar ben ik ook heel boos
over. Die foto is gemaakt bij de
opening van een zaak van Sorens
beste vriend. Toen hebben wy te
gen die Story-mensen gezegd
jullie mogen een foto van ons
maken als jullie in het artkeltje
erby reclame maken voor die
zaak. Nou vergeet het maar, een
heel verhaal over Soren en mij en
geen letter over die zaak".
- Maar daar kun je toch nauwelijks
verbaasd over zijn?
„Nou ja, dat verhaaltje was niet
echt slecht, maar het was weer
met volgens de afspraak en dat
maakt my boos".
„Ik ben het me je eens dat je voort
durend achterdochtig zou moe
ten zyn. maar dan denk je toch
weer, ach die bladen moeten ook
vol. Je kunt het geloven of met,
maar ik ben doorgaans echt ver
velend voor bepaald bladen. Ik
ken maar dne mensen in ons vak
die op dit punt echt consequent
zijn Jeroen Krabbé. Sorya Ba
rend en ikzelf De rest is doods
benauwd En ik neem ze het met
eens kwalijk"
„In 'Nieuwe Revu' is ooit eens een
verhaal over Henk van der Mcy
den gepubliceerd met citaten
van andere artiesten Nou. Je
roen en ik waren de emgen die er
durfden tegenin te gaan, maar
dat hebben we dan ook wel ge
weten. Twee weken later schreef
Van der Meyden een vreselyk
stuk over Jeroen en ook ik moest
het ontgelden Dat kryg je dan
terug".
„Jc moet sterk in je schoenen
staan, want de druk is groot By-
voorbeeld je platenmaatschap
pij, die toch graag een verhaal
ziet in zo'n blad Dat is van be
lang voor de verkoop. Daar heb
je toch ook rekening mee te hou
den Je kunt ook wel gaan zeg
gen dat je niet in een bepaald te
levisieprogramma wilt optreden
Maar dan kun je maar beter dit
vak uitgaan".
Indien het weer het toelaat zullen
er op maandag 13 december door
Casema. onderhoudswerkzaam-
h. ri« n worden uitgevoerd Mn de
parabool-antenne. Deze antenne
zorgt voor opvang en doorgifte
van de Engelse programma's
BBC 1. BBC 2. en Anglia-tv. op
de kabelnetten van Den Haag.
Wassenaar, Ryswyk, Voorburg.
Delft. Oegstgccst cn de bollen
streek.
Tydcns de onderhoudswerkzaam
heden die vanaf 08.00 uur 's och
tends tot uiterlyk 's avonds 17.00
uur uitgevoerd worden, zullen
deze Engelse zenders met te ont
vangen zyn op het kabelnet
Naar verwachting zullen deze
programma's na de werkzaamhe
den. dus in elk geval na 17 00
uur. weer normaal worden door
gegeven.
ADVERTENTIE
Een wekelijkse stroom van f
het allernoodzakelijkste fili
brengt ICS al vele maan- 1 I _1—l_j\
den naar Polen. Help deze I W\\ l Jf\J
stroom op gang houden. I />y
Hulp blijft nodig!
GirO INTERNATIONAAL
CHRISTELIJK
#11# <11 STEUNFONDS
Postbus 300 3760 AH Soest
t.n.v. ICS-Soest telefoon 02155-11344