c 'Jammer dat ik moet stoppen' Voetbalterreur' op het televisiescherm? D Vladimir Horowitz: een omstreden meesterpianist RADIO TV-rubriek 'Briefkaart'-presentator Bob Bouma: ZATERDAG 19 JUNI 1982 ZATERDAG 19 JUNI HILVERSUM 1 VARA 18.06 Dingen van de dag. 19 02 Het Promenade Orkest olv. Jan Stulen. 19.30 Zing zomaar sim pel een melodie. 20.03 Blaastest. 20.30 Een blokje Nederland. NOS: 21.00 Langs de lijn, sport en muziek. (22.05 NOS-Sportjourn.). 23.00 Nws en mededel. 23.07 Wachten op mid dernacht met Herman Stock. HILVERSUM II TROS: 18.00 Nws. 18.10 Coulissen junior. OVERH VOORL. 18.30 Vasl en zeker. TROS- 18.40 Voorzichtig breekbaar 19 00 Het hemelse ge recht. (20.00 Nws.) EO: 20.45 Laat ons de rustdag wijden. TELEAC 21.30 Micro-electronica in bedrijf, les 3 herh. 22.00 Geologie en water, HILVERSUM III NOS: 18.04 De Avondspits. NCRV: 19.02 Op stap. 20.02 Elpee-pop. 21.02 HILVERSUM IV AVRO: 20.00 Orkest met koor en so listen: klass. muziek. 21.32 Steiri scher Herbst 1982: Fred Schnitt ke. ZONDAG 20 JUNI HILVERSUM I Ieder heel uur nieuws. AVRO: 24.00 n Extra Nachtje AVRO (0.02 Round Midnight. 2 02 AVRO's Service Sta tion. 5.02 Lichte muz). VARA 7.02 Oeroude toververhalen. 7.30 Vroege Vogels. 9.30 Het beste uit Tekst en muziek. KRO 10.02 Eucharistievie ring. 11.02 'n zondags pak...voor alle dag. AVRO 12.02 Muzikaal Onthaal. 13.05 AVRO-Magazine. NOS 14.02 Langs de lijn, sport en muz. 17.55 Mededelingen en uitgebreid weer bericht. 18.05 Akkoord: Jazz. 18.30 Hobbytheek. KRO 19.02 Luister- sport. 20.03 Man en paard. 20.20 Or- kest(platen)bak. 20.40 Menschen- haat en berouw. TROS. 21.02 Wehn the World was Young. NOS. 22.55 WK-Voetbal-Journaal. 23.00 Nws en mededelingen. 23.07 Met het oog op morgen. HILVERSUM II KRO: 8.00 Nws. 8.10 Ter overwe ging. 8.17 Tussen de regels. 8.25 De hutsgeklutste. HU. VERBOND. 9.30 Onbekend. IKON. 10.00 Nws. 10.02 Net zoals wij. 10.12 Kerkdienst. 10.55 Wilde ganzen. 11.00 De andere we reld van zondagmorgen. NOS 12.00 NOS-Wereldwijzer. 13.00 Nws. 13.10 Rechtspraak in Nederland. 13.55 Programma voor buitenlandse wkememers. 17.00 Kerkdienst. IKON. 17.58 Wilde ganzen. 18.00 Nws. 18.10 Brood en Spelen. 18.40 Liturgie en kerkmuz. NCRV 19.10 Zondagavondmuz. NOS 20.00 Nws. 20.03 Energie in overvloed. 20.30 Overmorgen. NOS-RVU 21.10 Gast college. 21.40 Grenzeloos. NOS 22.30 HILVERSUM III Ieder heel uur nieuws. AVRO 8.02 Ko de Boswachtershow. 1.30 Sport- panorama. 9.02 Juist op zondag. 10.02 Muziek mozaiek. VARA 11.02 Het zondagse gezicht van de VARA op drie. 13.02 Dubbellisjes. TROS. 14.02 De Europarade. 16.02 Ferry's Gouwe Ouwe Club. NOS 17.02 De Nationale Hitparade met titeltekst 19.02 NOS-Jazz. 20.03 Radio Thuis land. KRO: 21.02 Demo. 23.02 Wal halla-Symphonie. HILVERSUM IV NOS 8.00 Nws. 8.05 Vader Jacob. 9.00 Musica Reliosa. 10.00 Van het Nederlands Concertpodium. 11.00 Holland Festival 1982. 13.00 Nws. 13.05 Holland Festival Journaal. 13.07 Opera-matinee. 14.15 Concer ten op de zondagmiddag. Concert gebouw Orkest, Damesleden van het Koor van het Concertgebouw Orkest, Jongenskoor St Bavo met alt: Klassieke muz. AVRO 16.00 Wla- dimir Horowitz in concert. EO: 20.00 Orgelbespeling. 20.25 Van U wil ik zingen. 21.00 Adagio. 22.00 2 X M - Wereldwijd. 22.45 Ontmoetinge- MAANDAG 21 JUNI HILVERSUM I TROS: 7.02 Een goede morgen Woodhouse en Herman Emmink. 11.03 Tunes van toen. 12.03 Neder lands fabrikaat. 13.06 Aktua. 13.25 Raad een liedof niet 14.03 Gerard de Vries draait op verzoek. 16.02 Wimbledon Journaal (NOS). 16.07 Cafe-Chantant. 16.30 De Tien Om Kindershow. 17.02 Wimbledon Jour naal (NOS). 17.07 Pierewaaien in Scheveningen. 17.55 Meded. HILVERSUM II NCRV: 0700 Nws. 07.10 Ochtend- gym. 07.20 Het levende Woord. 07.30 Nws. 07.35 Hier en Nu (8.00 Nws). 8.30 Nws. 8.33 Te Deum Laudamus. "8.54 Moment. 9.00 NCRV's Scheepsradio. 09.05 Gym. voor de w 09.15 Werkbank. 09.24 Water standen. 09.30 Nws. 09.33 Plein pu bliek. (10.30 Nws). 11.00 De wereld zingt Gods lof (11.30 Nws). 12.00 Boer en tuinder. OVERHEIDS- VOORL.: 12.16 Franco huis. NOS: 12.26 Meded. voor land- en tuinb. 12.30 Nws. NCRV: 12.36 Hier en nu. 12.55 Kunst- en vliegwerk. 13.00 Nws. 13.10 Kerk vandaag. 13.30 Nws. 13.33 Nederland en z'n buren 13.55 Onder schooltijd. 14.30 Nws. RVU-NOS: 14.33 Elke gek heeft z'n gebrek. (3). NCRV: 14.53 Zingt voor de Heer. 15.15 Woord in de middag. 15.30 Nws. 15.32 In't zilver. 16.15 Daar waar de molens staan. 16.30 Nws. 16.32 Het oude refrein. 17.00 (S) Promenade. 17.30 Nws. 17.36 Hier en HILVERSUM III AVRO: 7.02 Vooool gas (7.30 Radio journaal). 8.30 Radiojournaal. 8.35 Bingo. 10.03 Arbeidsvitaminen. 11.03 Lichte muz. 12.03 Hollands Glorei. (12.30 Radiojournaal). 13.56 Per Saldo. 14.03 Muziek met Meta. 15.03 Het Steenen Tijdperk. 16.03 Toppop Disco(17.30 Radiojournaal). 17.56 Per Saldo. HILVERSUM IV KRO: 7.00 Nws. 7.02 Dauwtrappen (8.00-8.05 Nws). 9.00 Aan woorden voorbij.... 9.10 Laudate. 10.00 Op het tweede gehoor. 11.00 Fins Radio Symfonie Orkest met viool: Klass. 12.30 Spektakel-Kort. 13.00 Nws. 13.05 HoUand Festival (NOS(. 13.07 Sopraan en piano, liederency clus. 13.30 Alice's adventures in wonderland, muzikaal verhaal. 15.30 Uitheems. 16.00-17.00 KoUage van alledaags en zeldzaam. NOS: 20.00- 23.00 Holland Festival 1982: Schon- bcrg Ensemble, met sopraan en reci- tante: Hededaagse muz. Radio - tv Afgelopen dinsdagochtend vroeg was het mij vergund in het programma Echo van de KRO-radio een tiental minu ten met de dichter-schrijver- journalist Boudewijn Büch van gedachten te wisselen over dat verschrikkelijke voetbal waarmee we nu al een week zijn doodgegooid op de televisie. Hij althans vond het verschrikkelijk, ik natuurlijk niet, want wan neer zie je als televisiecriticus zoveel live-uitzendingen in een week? Alles komt recht streeks op ons af, goed en kwaad, vervelend en enerve rend, mooi en lelijk! Er kan niets worden overgedaan (be halve even de verlangzaamde herhalingen van de doelpun ten), er kan niet geknipt wor den, het is allemaal pure tele visie. Natuurlijk is dat niets nieuws, reportages van Euro pacupwedstrijden en talk shows van Sonja Barend ko men ook al sinds jaar en dag rechtstreeks de huiskamer in, maar zovéél, in een zo kort tijdsbestek... dat op zichzelf al moet de ware televisielief hebber verblijden. Maar ja, als je, zoals Boudewijn Büch, niet van voetbal houdt en ook nog nooit van je leven een voetbalwedstrijd „live" in een stadion hebt gezien (de eerste keer dat hij in een sta dion kwam was onlangs in het Feyenoord Stadion bij de Rolling Stones; hij vond het stadion verrassend... klein!), dan maakt het natuurlijk wei nig verschil of je dat ver schrikkelijke nu ingeblikt of rechtstreeks krijgt voorge toverd. Spinazie vers of spi nazie uit de diepvries, - als je niet van spinazie houdt maakt dat weinig verschil. Alsmaar datzelfde, dag in dag uit, hoe zou jij het vinden als je elke dag twee maal ander half uur André van Duin op de televisie te zien kreeg, vroeg Boudewijn Büch. Als ik het Nederlandse volk goed inschat, zou het dat een waar feest vinden, denk ik, maar ik stelde er tegenover dat deze vergelijking niet klopt. Elke dag twee maal an derhalf uur Kevin Keegan, en Kevin Kevin Keegan alleen, zou me waarschijnlijk ook gauw gaan vervelen. Maar het aardige van voetbal, en van zo'n wereldkampioen schap in het bijzonder, is nu juist dat elke wedstrijd an- door Nico Scheepmaker Want dat is natuurlijk het wonderbare: het veld, de doe len, de bal, de spelregels zijn voor iedereen gelijk, de elftal len spelen steeds met elf man, maar toch voetbalt elk elftal anders. En daarbij is er niet al een een duidelijk ver schil tussen tussen een Euro pees elftal als dat van West- Duitsland en een Afrikaans elftal als dat van Algerije, maar ook een markant ver schil in speelwijze tussen twee landen die slechts door een smalle strook water van elkaar gescheiden zijn: Enge land en Frankrijk. En dan heb je binnen één zo'n elftal ook weer de meest ver schillende types. Bovendien is voetbal, met al zijn onge wisheden, die van seconde tot seconde weer heel anders kunnen uitpakken, natuur lijk een spel dat oneindig veel meer variaties kent dan bij voorbeeld schaken. De groot meesters kunnen zonder blikken of blozen een uur lang de zetten herhalen van een hun bekende partij uit het verleden, wat bij voetbal godsonmogelijk is. Elke mi nuut voetbal heeft zijn eigen onvergelijkbare vingeraf druk, en op elke situatie moe ten liefst tweeëntwintig man een onmiddellijk antwoord zien te bedenken, zonder dat zij daar bedenkttijd voor krij gen. Kortom: voetbal is een prachtig spel, en zeker een van de be langrijkste uitvindingen die door de mensheid zijn ge daan, alleen: je moet het spel natuurlijk wel eerst even le ren, zoals je ook eerst even „Oom Jan leert zijn neefjes schaken" zult moeten doornemen, wil je plezier kunnen beleven aan de par tijen tussen Jan Timman en Viktor Kortsnoj. Daarom zijn deze WK-weken ook een nut tige Teleac-cursus voor de voetbalnihilisten onder ons, de Boudewijn Büchs zal ik maar zeggen, die op deze ma nier, met wat bijgaande uit leg van een ingewijd familie lid of een behulpzame buur man, hun leven een keer ten goede zou kunnen laten ne men. „Maar waarom ga je dan niet eens naar een wedstrijd van Ajax bijvoorbeeld? vroeg ik aan Boudewijn Büch. Het denkbeeld deed hem huive ren. „Ik heb zoveel betere dingen te doen, ik zou het ge voel hebben mijn tijd te ver kwisten", zei hij Maar hoe kun je je tijd verkwis ten aan iets dat je leven ver rijkt? Voor de voetballiefheb ber zijn dit gouden tuden. en het doet hem pun als hij het verwijt hoort dat het voetbal een „ware terreur" uitoefent op de televisie. De terreur van de slechte smaak. Alsof er niet het hele jaar door een terreur van de goede smaak is! En zelfs nu nog kunnen de liefhebbers van de goede smaak ruimschoots aan hun trekken komen Zondag avond bij de VPRO liefst dne uur achtereen „Tanzabend II" van Pina Bausch me dunkt! Maandagavond een film van de talentvolle Orlow Seunke naar een verhaal van Dirk Ayelt Kooiman. me dunkt! Donderdagavond de pianist Arthur Rubinstein... me dunkt Vrijdagavond eerst de wedstrijd West- Duitsland-Oostennjk recht streeks. dan een samenvat ting van Engeland-Koeweit vervolgens een rechtstreekse reportage van Spanje-Noord- Ierland en tenslotte Studio Sport Extra met daarin een terugblik op de eerste ronde van het toernooi om het we reldkampioenschap in Span je... me dunkt! BAARN (GPD) - Aan alles komt een eind. Ook aan televisieprogramma s die naast net zo vertrouwd zijn geworden als het NOS-journaal. Na veertien jaar gaat het nog immer populaire KRO-programma "Voor een briefkaart op de eerste rang" verdwijnen. En met het programma verdwijnt de presentator Bob Bouma, in ieder geval voor enige tijd, van het scherm. Maar liefst 140 uitzendingen leidde Bouma de quiz, waarin twee kandi daten werden getoetst op hun kennis omtrent de bioscoopfilm, films en de acteurs. Bob Bouma: "Ik zal niet bij de pakken neerzitten". Bou Bouma legt er de nadruk op dat het niet zijn idee is om te stoppen, maar dat het initiatief van de KRO afkomstig is. De plannen om met een ander film programma te komen waren er bij de katholieke omroep al ge ruime tijd. Dat de plannen nu versneld tot uitixiermg komen, hangt samen met de nieuwe zendtijdverdeling in verband met het bereiken van de B-status van Veronica. Omdat de KRO hierdoor zendtijd moet inleveren, was het niet mogelijk om Voor een briefkaart nog maandelijks op de buis te brengen. Het nieuwe programma gaal „Wordt ver wacht..." heten en wordt gepre senteerd door KRO-omroep ster Dieuwtje Blok. Het zal louter uit filmfragmenten bestaan. „Het spijt, me erg dat ik nu moet stoppen Buiten het feit dat het een leuke schnabbel was (Bou ma is manager klassieke muziek bij Phonogram), deed ik het met ontzettend veel plezier. Omroep- technisch gezien sta ik nu op straat. Alhoewel ik pas kort voor het seizoen te horen kreeg dat ik niet meer terug hoefde te komen, ben ik de KRO toch dankbaar dat ik het programma zo lang heb mogen doen. Wat inkomen betreft kost het me niet zoveel, ik heb tenslotte een vaste baan. Voor regisseur Fred van Doorn ligt het heel anders. Die is finan cieel geheel afhankelijk van het programma". Voor een briefkaart' is altijd erg populair geweest bij de kijkers. Een waardering van lager dan een 7 heeft de quiz nooit gehad. Het is dus heel goed mogelijk dat een andere omroep het program ma, of in elk geval een dergelijke uitzending, zou willen overne men. „Fred van Doorn en ik heb ben het er natuurlijk wel over ge had om het eens bij een andere zuil te proberen. Maar of dat ook inderdaad doorgaat is natuurlijk nog maar zeer de vraag. Uitgeslo ten is in elk geval dat we voor de TROS of de VOO een dergdtfk programma zouden gaan ma ken". „Wat ik graag zou willen is een pro gramma over klassieke muziek presenteren. Dan zit ik ook nog op mijn eigen terrein. Net zo goed als op tv veel te weinig ge beurt op filmgebied, wordt er ui terst weinig aandacht aan klas siek besteed. Het enige, en oven- gens uitstekende, programma dat ik zo gauw weet is 'Jonge mensen op het concertpodium' van de AVRO Wat die filmpro gramma's betreft is het eigenlijk heel merkwaardig dat daar maar zo weinig aandacht aan wordt ge geven op tv. Vrywel elke krant heeft een wekelijkse filmrubnek. Het aantal bezoekers dat de bio scopen trekken is veel groter dan muziek en theater samen. Ik be doel maar-' Een van de oorzaken dat 'Voor een briefkaart' zo populair was. is HILVERSUM (GPD) - Met slechts enkele concerten per jaar weet de inmiddels legendarische pianist Vla dimir Horowitz zijn posi tie als onomstreden mae stro onverkort te handha ven. Voor de organisatie van die schaarse concer ten veroorlooft Horowitz die morgenmiddag op het AVRO-scherm te zien en te horen is, zich een uit breide staf die continu in beweging is om zijn finan ciële belangen optimaal zeker te stellen. Ook heeft die staf tot taak de kwets bare maestro te bescher men tegen alle verschijn selen van hysterie die zijn carrière bij voortduring hebben begeleid. Hoe nodig dat is moge blijken uit het feit dat Horowitz zich in 1953 van het concertpodium terug trok. Hy was mentaal niet opge wassen tegen de aan waanzin grenzende adoratie van een in wezen volkomen onkritisch pu bliek, een publiek ook dat slechts uit was op „piamstieke sensatie". Twaalf lange jaren heeft het geduurd alvorens Horo witz zijn nerveuze stoornissen de baas kon worden. In 1965 vierde hij een grandioze „come back" in de Carnegie Hall (New York) en sedertdien is Horowitz wellicht de laatste representant van een musiceertrant die door de aller grootsten werd gehuldigd zo on geveer rondom de eeuwwisse ling. Vladimir Horowitz werd geboren op 1 oktober 1904 en wordt - als alles goed gaat - dus dit jaar 78. Hij werd geboren in het Russi sche Kiev als zoon van een gefor tuneerd ingenieur. Zijn moeder moet een bekwaam amateurpia- niste zijn geweest Waar zij aan vankelijk dacht aan een pianisti sche carrière liet zij die varen om „haar man in het huwelijk te vol gen". Van zijn moeder kreeg Horowitz - op zesjarige leeftijd - zijn eerste pianolessen. Op 12-jarige leeftijd deed hij zijn intrede in het con servatorium van Kiev. Hij werd er leerling van Felix Blumenfeld, een pedagoog van aanzien. Het lag overigens niet in de bedoe ling van Horowitz om een pianis tische carrière na te streven. Hu wilde componist worden en de gefortuneerdheid van de familie Horowitz stelde geen „broodwin ning" voorop. Het kan echter an ders, want in 1922 ging het fami liefortuin van de Horowitzen to- De toen 17-jarige Vladimir besloot toch maar pianist te worden. Hij had daar duidelijk geen moeite mee, want hij begon met 15 sen sationele concerten in Kharkov en Kiev. In het seizoen 1924-'25 treffen we Horowitz in Lenin grad en Moskou aan voor het ge ven van 25 concerten met in to taal ongeveer 200 verschillende composities. Ook in deze steden verwekte de jonge maestro grote sensatie. Al met al blijft zijn suc ces een Russische aangelegen heid. Zijn grote kansen voor een interna tionale carrière diende zich aan in 1925, toen hem werd verzocht een ziek geworden pianist te ver vangen. Hij diende het „Le pia noconcert" van Tsjaikowski te spelen in Hamburg onder leiding van de beroemde dirigent dr. Karl Muck. Bij een voorbespre king gaf Muck kortaf te kennen dat Horowitz nauwkeurig zun di rigeerstokje diende te volgen Horowitz beloofde dat Toen het echter zover was - en de inleiden de orkestmaten achter de rug waren - vergat Muck verder te di- ngeren toen hij ter linkerzijde de eerste pianoklanken waarnam Stomverbaasd wendde hij zich in de richting van de vleugel Het kostte Muck heel wat moeite om de zaak weer in het gareel te knj gen. De sensatie was weer groot en de naam van Horowitz ging door de gehele Europese pers. Zijn Euro pese carrière was een feit gewor den. Nu was het zaak Amerika te veroveren. Dat gebeurde dan in 1928. Plaats van handeling Car negie Hall, New York Een dub- beldebuut, want ook de Engelse dirigent Thomas Beecham bet zich voor het eerst in Amerika horen. Wéér het „Le pianocon cert" van Tsjaikowski. Nog hooghartiger dan Karl Muck werd Horowitz „volgzaamheid" opgelegd. De jonge pianist wei gerde dat en het werd - zo vertelt Horowitz zelf - een waar pande- Horowitz: „Beecham dingeerde uit het hoofd zonder de partituur te kennen" Kortom, Horowitz had eigen opvattingen over te volgen tempi en die kwamen anders dan die van Beecham. Beiden gingen hun eigen weg Gevolg grote sensatie in de gehele Amerikaan se pers. gepaard aan eindeloze discussies met betrekking tot de vraag „wie had gelijk. Horowitz of Beecham?" Heel Amerika wilde vervolgens het jonge feno meen horen dat openlijk een ge reputeerde dirigent durfde te trotseren. Horowitz had het weer „gemaakt" Nu nog slechts enkele concerten per jaar, concerten die in Amen ka via talloze televisie- en ra diokanalen .Jive" worden uitge zonden, concerten die tegelijker tud worden gefilmd voor verdere commerciële „uitbating", con certen die daarenboven worden registreerd voor de grammofoon plaat en concerten die totaal uit verkochte zalen inpliceren En midden in die hel een kleine, kwetsbare en introverte man. die altijd maar weer moet proberen zijn geïdealiseerde reputatie waar te maken. Dat lukt hem nog steeds Hoe hem dat lukt kan men zien op zondagmiddag wanneer het tv- toestel om 16.05 uur wordt afge stemd op Nederland 2. Het con cert valt tegelijkertijd in stereo te beluisteren via Hilversum 4 Op 22 mei van dit jaar gaf Horo witz zijn eerste Europese con cert sedert 1939 en wel in de Royal Festival Hall (Londen) in tegenwoordigheid van prins Charles. Ook dit concert werd weer een grote sensatie en het lijdt geen tw ijfel dat de \H. row itz-fans aan de beeldbuis ge kluisterd zullen zitten om iets .lil (11r ifirkr sfri-r t>' prnr ven die kenmerkend is voor de „Horowitz-concerten in grote stijl". volgens Bouma het feit dat ieder een zich wat film betreft als des kundig beschouwt. „De mensen konden zich makkelijk met het programma identificeren. Ze za ten thuis mee te doen, op tv za gen ze dan de fenomenen. Veel kandidaten hadden aan een half woord genoeg. In het begin mochten de winners blijven te rugkomen. Daar zijn we maar mee gestopt omdat ze er anders misschien nog wel hadden geze ten". Het spreekt voor zichzelf dat Bob Bouma zelf een hartstochteluk filmliefhebber is. Toch heeft hij elke aflevering met bewondering zitten kijken naar de deelnemers „Ik heb een uiterst slecht geheu gen. Ik zou er niets van maken als ik op de kandidatenstoel zou moeten zitten. Fred van Doorn wel. Die is op het gebied van film net een wandelende encyclope die. Hij is ook degene die alle vragen bedenkt". Naast het feit dat Bob Bouma erg graag naar films kijkt, luistert hu erg intensief naar de filmmuziek „De muziek is ontzettend be langrijk bij een film, óf het nu een speelfilm of een natuurfilm is. Een natuurfilm met popmu ziek op de achtergrond is afschu- webjk Daar hoort klassiek bi). Het is niet zo dat klassieke mu- /i. k ernstig is. het is muziek waar je juist blij om moet zijn". Bob Bouma heeft zijn normale werk altud strikt gescheiden ge houden van zun televisiewerk zaamheden. De opnames, één dag per maand, gebeurden im mer in zijn vnje tud. Het is in die jaren maar één keer voorgeko men dat we de opnamedag heb ben moeten verzetten omdat ik met kon". Beroepshalve heeft Bouma de af gelopen dertien jaar honderden films gezien. Op de vraag of hij gedurende de tijd de film in zun totaliteit heeft zien evalueren haalt hu de schouders op .Ach, Modern Times met Charlie Cha plin is nog altud een van mijn fa vorieten" Terugkukend op zun tijd als pre sentator zegt Bouma „Ik kijk er met veel plezier op terug. Het is nooit routine geworden en ik weet zeker dat ik heimwee zal knjgen Nadelen heeft die perio de ook wel gehad Het feit om een bekende Nederlander te zun Zo heeft een tv-recensent ooit eens geschreven dat ik een tou- petje zou hebben Zo maar. zon der enige aanleiding. Ik weet nog met waarom. Ik was daar toen tertud erg van onder de indruk, weet ik nog wel. Te meer omdat het niet waar was. Ik heb toen nog overwogen om te stoppen, omdat mun kinderen op schooi werden gepest Gelukkig was die affaire vrij snel uit de wereld". „Maar goed. op 30 juli is de laatste Voor een briefkaart Het wordt een normale uitzending, ik zal al leen een slotwoord zeggen. Ik zal dan niet bu de pakken neerzit ten Ik ga mun uiterste best doen om tv-programma s te kunnen bluven maken. Ik heb het gevoel dat veel mensen dat zouden wil len

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1982 | | pagina 5