C y Juliana en haar terroristische zus Film moet realistisch zijn" Een grappigegriezelige weerwolf KMI tie Fonda wil geen droomwereld oproepen programma ilmlinizen r jt jr iiiiiiiiiiiiiiiiimiiiiiniiiiiiiii -Die bleierne Zeit van Margarethe von Trotta iiiiimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnl ,tapQAG 26 FEBRUARI 1982 Film is id trai lk gi n be- opreV YORK (GPD) - sied ilms moeten mensen ""hfronteren met de aan''rkelijkheid, en geen iet giOomwereld oproepen", hienzegt Jane Fonda, „dit is "ft criterium dat mijn i["viskeus bepaalt", lijk pllywood, waar het succes van film veelal bepaald wordt in ?r de hoeveelheid dollars die buil in de bioscopen opbrengt, was n miot voor kort geen plaats voor P naydukties die het publiek met loest werkelijkheid confronteren" iep oie Fonda's filmmaatschappij, ;n. IPC Pictures", heeft echter be- nzen dat realistische films met ma boodschap wel degelijk geld lemjhet laatje kunnen brengen. ierste drie produkties van IPC, ten doming Home", die betrekking maeft op de oorlog in Vietnam, fhe China Syndrome", over de /e fcvaren van een kerncentrale en 'i Coline to Five", over seksuele daascriminatie op kantoren, heb- wilm dat duidelijk bewezen. De is oatste produkties van IPC „Rol- is e: t g' 1 *51 efeis K&O op dinsdag 2 ^maart de film "Une belle fille moi". doe m--jerin speelt Bernadette La- 1 g]font een jonge vrouw, die met ke ongeveer alle wetten een l looptje neemt en dus op een rkogegeven °Eenbbk in de ge- vanSenis belandt. Daar wordt cenze bezocbt door André Dus- v solier, die zich als socioloog f bezighoudt met een onder- hI zoek naar vrouwelijke misda- digers, Vooral in het begin verlopen de contacten tussen kar wereldvreemde intellectu- zjjr eel en de vrouw moeizaam. ,ro?ruffaut wisselt in deze film de scènes in de gevangenis af met scènes uit het verleden van de vrouw, dat vol is met hij pogingen een 'ster' te wor- den. (20.00 uur), ^e>'an de eveneens Franse regis- ;ns seur Louis Malle zijn volgen- de week in Het Kijkhuis drie e£ films te zien, waaronder "De ®b lift naar het schavot", een thriller met Jeanne Moreau !n" in de hoofdrol, (donderdag 4, vrijdag 5 en zaterdag 6 maart ■Je 20.00 en 22.15 uur). De titels van de overige Malie-films zijn nog een verrassing die op 1, 2 en 3 maart om 20.00 en n» 22.15 uur wordt onthuld. et lover" en „On Golden Pond", gaan dezelfde kant op. Volgens Jane Fonda is de film „On Golden Pond", bedoeld als een geschenk aan haar vader Henry Fonda, die in het ziekenhuis ligt. Hij moest daardoor bij de pre mière van de film, waarin hij voor het eerst samen met zijn dochter optreedt, verstek laten gaan. „Ik was erg zenuwachtig om met mijn vader te acteren", zegt Jane Fonda, „Ik wilde zo graag aan zijn verwachtingen voldoen. Om mijzelf weer eens te zien acteren was wel erg grappig", zo voegt ze er later aan toe. „Het leek net als of ik 23 jaar uit de roulatie was geweest. Ik zag een beginnend actrice die een doodsbange in druk maakte". "Magisch" Hoewel de karakters in „On Gol den Pond" op tal van punten ver schillen met de realiteit, zorgt de emotionele sfeer voor genoeg overeenkomsten om de film, al dus IPC-directeur Mark Rydell, een „magisch" gehalte te geven. „Jane wilde met deze film de mo- gelijheid aangrijpen om een be ter contact met haar vader te krij gen", zegt Rydell. „De spanning van 40 jaar vervreemding zorgde bij haar voor zoveel bezorgdheid, dat ze eerst de problemen wilde uitpraten, alvorens ze met de scè ne begon". „On Golden Pond" was voor de 44 jaar oude actrice bovendien een goede gelegenheid om iets te le ren van haar vader, voor wat be treft de techniek van het acteren. „Soms is het net of mijn vader niet aan het acteren is", aldus Ja ne Fonda. „Hij geeft zo'n natuur lijke indruk. Kijkend naar zijn manier van acteren, werd ik me bewust van de vloeiend verlo pende techniek die hij bezit. Het overtreft acteren. Het is puur". „Ook leerde ik om bescheiden te zijn", zegt ze later. „Mijn vader gedraagt zich in de filmstudio niet als een filmster. Hij stelt geen hoge eisen en wacht netjes zijn beurt af. Hij weet zijn plaats en komt bijvoorbeeld altijd op tijd. Het was een les om van te leren". Terwijl „On Golden Pond" geba seerd was op liefde, kenmerkt Jane Fonda's andere film „Rol lover", over de Amerikaanse af- hankeljkheid van Arabische olie dollars, zich door een ander soort bezorgdheid. „Met „Rollover" wilde ik de mensen wakker schudden", zegt ze. „Het is een film met een waarschuwende toon. Ik hoopte hiermee bij ie dereen die de democratie lief heeft, een gevoel van waakzaam heid los te kweken". „Sommige scènes in de film zijn erg realistisch, en andere zijn weer heel hypothetisch", zegt ze vervolgens. „Toen we met deze film begonnen, waren er invloed rijke mensen die zeiden dat het niet juist was de Saoedi's te kriti seren, omdat zij de meest stand vastige bondgenoot in het Mid den-Oosten zijn". „Dat", zo zegt Jane Fonda, „is het soort van blinde beweringen die in mijn ogen nergens op gegrond zijn". Boek Gedurende de produktie van „Rol lover". schreef Jane Fonda haar eerste boek dat de titel „Jane Fonda's Workout Book" mee kreeg. „Het is een filosofie op de gezondheid", merkt ze op. „een soort van autobiografische reis door iemands lichaam". „Er zijn zoveel andere vrouwen die hetzelfde voelen en denken als ik", zegt ze vervolgens. „Ik stelde me zo voor dat, als ik echt eerlijk kon zijn over wat ik voel en wat ik leer, ik anderen een beetje kan helpen door ze aan het denken te zetten. Ik wou dat ik een boek als dit al op mijn twintigste gelezen had". Ze zegt dat de meeste andere boe ken die de gezondheid als onder werp hebben, een vitale voor waarde voor een gezond leven missen, en dat is volgens haar de relatie met de omgeving. „Je kunt wel goed eten en iedere dag je oefeningetje doen, vitamines nemen en je goed voelen", zegt ze, „maar het is leeg, een valse rechtvaardiging, als de lucht die we inademen, het water dat we drinken, het voedsel dat we eten en de plaats waar we werken niet eveneens gezond zijn. Dat is be palend". Hoewel ze in New York geboren is. bracht Jane Fonda haar kinder jaren door in Californiè samen met haar jongere broer Peter. Toen ze tien jaar werd, keerde de Jane Fonda met vader Henry: "Veel van hem geleerd". familie terug naar New York waar haar vader succesvol ac teerde in „Mr. Roberts" op Broadway. Nadat ze haar einddi ploma middelbare school had behaald, begon ze te acteren in het theater voor een periode van twee jaar. Daarna reisde ze af naar Parijs voor een schilderstu die en keerde vervolgens terug naar New York. Haar zucht naar het acteren vlamde opnieuw op toen ze in dienst trad bij Lee Strassberg's acteurs-studio. „Mijn probleem was", zegt Jane Fonda, „ik wist niet wat ik wilde. Toen ik dat eenmaal wist. kon ik me daar met een gerust hart op richten". In 1960 maakte ze haar filmdebuut in „Tall Story" en sindsdien speelde ze in dertig films, vier Broadway-produkties, en won ze twee Academy Awards voor haar optreden in „Klute" en „Coming Home". In de loop van de jaren zestig ging ze wederom naar Eu ropa en trouwde daar met filmre gisseur Roger Vadim. Het huwe lijk strandde en ze keerde terug naar Amerika waar ze zich ging inzetten voor de beweging tegen de Vietnam-oorlog. Sinds die tijd sprak ze zich uit voor verschillende groeperingen en belangen waaronder de Commis sie voor de Rechten van de Mens, de gevaren van kernenergie, atoomwapens en natuurbehoud. Tegenwoordig is ze getrouwd met de politicus Tom Hayden en is ze moeder van twee kinderen. „Ik had nooit gedacht dat ik ooit zover zou komen", zegt ze. „ik voel me gelukkig, want ik had niet verwacht dat ik iets zou be reiken in het leven, op wat voor gebied dan ook". Niet als vrouw, niet als moeder of als actrice, en zeker niet als producer" Horror en komedie zijn in principe eikaars tegenpolen, maar regis seur John Landis heeft ze op be wonderenswaardige wijze toch tezamen weten te brengen. Dat gebeurt in An American were wolf in London, zijn derde grote film (na Animal House en Blues Brothers) en wat mij betreft ook zijn beste. Gedurende het eerste kwartier lijkt de film zich te ontwikkelen in de voetsporen van Strawdogs. Net als Dustin Hoffman in die film overkwam, worden David Kess- ler en zijn vriend Jack aangetrof fen in een verlaten stuk Enge land. Ze maken een rondreis door Europa, dromen van een warm Rome, maar belanden uit eindelijk in een ongure pub: Het Geslachte Lam. De ontvangst is op z'n zachtst gezegd onvriende lijk en het tweetal kan al snel weer oprotten. Ze lijken - parallel aan het verhaal in Strawdogs - het slachtoffer te worden van de plaatselijke bevolking die niets moet hebben van buitenlanders. Maar dan maakt het verhaal een draai en komt de aanval van on verwachte kant: een ouderwetse weerwolf slaat toe. Jack wordt David kijkt met afschuw naar zijn hand die weerwolf-achtige vormen begint aan te nemen. aan stukken gereten, terwijl Da vid nog net door een paar dorpe lingen kan worden gered. Hij be landt in het ziekenhuis en wordt achtervolgd door nachtmerries, waarin we hem onder meer naakt door een bos zien rennen. Z'n dromen en de realiteit ontmoe ten elkaar als dode vriend Jack hem in al zijn bloederigheid komt opzoeken met een onaan gename mededeling: de vloek is verhuisd naar David en bij volle maan zal ook hij in een weerwolf to', ''th,. 'tih, •'I An American werewolf in London; regie: John Lan dis; hoofdrollen: David Naughton en Jenny Agut- ter; theater: Euro 4, Al phen; leeftijd: 16 jaar. veranderen. Dus, zegt Jack tegen hem: je kunt beter zelfmoord plegen voor het te laat is. Een toch tamelijk klassieke grie zelgeschiedenis die echter in z'n aanpak verrast. Landis verwart het publiek door gruwelscènes af te wisselen met geslaagde grap pen. Ook al omdat hij zich met Animal House en Blues Brothers liet kennen als maker van dij enkletsers wordt de huiver aan vankelijk weggelachen. Je denkt dat hij uitsluitend de bedoeling heeft het horror-genre op de hak te nemen, maar Landis ontze nuwt dat snel en hardhandig: de manier waarop hij de aanval van de weerwolf en Davids angstaan jagende dromen in beeld brengt, doet de meest onverschrokken toeschouwer recht in zijn stoeltje zitten. Hoe Landis overeind blijft op het tussen griezel en grap gespannen touw mag een grootse prestatie worden genoemd. Hij ironiseert een filmgenre en maakt tegelij kertijd in dat genre een uitste kende film. De twee onbekende hoofdrolspelers, David Naugh ton en Jenny Agutter (de ver pleegster met wie David een ver houding begint) zijn daarbij een hele steun. Ze hebben direct de sympathie van het pubhek en dat is bij een griezelfilm (identifi catie met de slachtoffers) van es sentieel belang. De meeste dank is Landis echter verschuldigd aan Rick Baker, verantwoordelijk voor de truca ges. Davids verandering van mens in weerwolf, dat adembe nemend in beeld wordt gebracht, is werkelijk een hoogtepunt in de cinematografie. B. J. .ond Die bleierne Zeit van Marga- rethe von Trotta bestaat een merkwaardig misverstand. Veel al wordt het benoemd tot een film over de relatie tussen twee zusters. De één, Juliane was op jeugdige leeftijd een rebelse per soonlijkheid en vond door scha de en schande haar bevrediging in een baan als journaliste bij een vrouwenblad. De ander, Marian ne had als kind iets dweperigs, was veel vager en maakte als vol wassene een draai van 180 gra den: ze werd een onverbiddelijke terroriste. tegisseur Von Trotta ontleende de geschiedenis aan Christiane en Gudrun Ensslin, de laatste kent iedereen nog wel als de RAF-ter- roriste die in 1978 in de Stamm- heim-gevangenis zelfmoord pleegde, dan wel vermoord werd. Toen Die bleierne Zeit vorig jaar gelanceerd werd als zijnde geba seerd op het authentieke verhaal van de gezusters Ensslin is ken nelijk de aandacht wat te veel bij Gudrun beland. Maar Die bleier ne Zeit is juist eerst en vooral een film over Christiane Ensslin. Niet voor niets heeft Von Trotta de film ook aan haar opgedragen Get op de openingsbeelden). Een misverstand dat ook van in vloed is geweest op de waarde ring van Die bleierne Zeit. Zo zou volgens sommigen de figuur van Marianne Klein onvoldoen de zijn uitgediept en zouden haar politieke motieven niet of nau welijks uitgewerkt zijn. Dat laat ste is ongetwijfeld juist. Maar het is ook precies dat waar Juliane bij haar speurtocht naar het hei lig vuur bij haar zus op stuk loopt. Juliane zoekt dat 'vuur' dan ook vooral in hun streng reli gieuze achtergrond. De furieuze reactie van Marianne lijkt haar gelijk te bevestigen. Is nu, Die bleierne Zeit een goede film? Ja, dat is het zeker. Het is een goede film, het is zelfs een belangwekkende film. Aange toond wordt hoe de Duitse pro gressieven - zij die de lange weg Ai', lllli,. i| V JT JT Die bleierne Zeit; regie: Margarethe von Trotta; hoofdrollen: Barbara Su- kowa, Rüdiger Vogeler en Jutta Lampe; theater: Li- do 1; leeftijd: 16 jaar langs de instituten kiezen voor veranderingen - heen en weer geslingerd worden tussen gevoe lens van haat en begrip. Ener zijds wordt hun voorzichtig ope reren in één keer onderuit ge schopt (terrorisme werkt per slot van rekening rechts in de hand) en anderzijds herkennen ze het gevoel: de machteloosheid om dat het allemaal zo langzaam Doordat de scheidslijnen nu in de familie lopen, krijgt dat dilemma in Die bleierne Zeit nog een apar te dimensie. We maken allereerst kennis met Juliane. Een voor beeld van een jonge, bewuste vrouw. Demonstreert tegen abortus, werkt bij een vrouwen blad. Haast een cliché. Dan komt Marianne in beeld. Qua uiterlijk en qua karakter veel killer dan de zachte Juliane. Ook links maar dan wat daadkrachtiger, om het zo maar eens uit te druk ken. Na een terreur-leerschool in Libanon belandt ze in de gevan genis. Juliane zoekt haar geregeld op, maar weet niet goed wat ze moet zeggen. Weet niet of ze haar moet veroordelen dan wel troosten. De 'Marianne van het terrorisme' is haar in elk geval volkomen vreemd. "In de Tweede Wereld oorlog was je bij de Bund Deut- scher Madel geweest", bijt ze haar in de gevangenis toe. (De BDM was de vrouwelijke tegen hanger van de Hitlerjugend). Maar familiebanden laten zich niet zo gemakkelijk doorsnijden. In diverse flash-backs leren we Ma rianne en vooral Juliane beter kennen. Ze hebben niet veel ge meen maar zijn toch zeer aan el kaar gehecht. Juliane laat haar uiteindelijk ook niet werkelijk vallen. Nadat Marianne dood in haar cel wordt aangetroffen, be landt haar zuster in een emotio nele crisis. En ze kan daar alleen maar uikomen door als een beze tene het bewijs van moord (dus geen zelfmoord) te leveren. Als ze daar na een jaar mee klaar is, heeft de buitenwereld de belang stelling verloren. De krant heeft geen interesse in haar artikel. Suggestie Die bleierne Zeit is geen gemakke lijke film. In de dialogen wordt zelden het mooie weer geroemd, de compositie is zorgvuldig maar ingewildceld en bovendien is het scala van onderwerpen en the ma's zo groot dat veel aan de sug gestie wordt overgelaten. Verdeer ontleent Die bleierne Zeit z'n kracht voornamelijk aan het intrigerende verhaal, filmtech nisch heeft het weinig opmerke lijks te bieden. Slechts zelden opmerkelijk camerawerk, behal ve dan éen scène van een gevan genisbezoek. In het glas tussen hen beiden in worden zowel het gezicht van Juliane als van dat Marianne gespiegeld. Twee ge zichten die in elkaar verdwijnen. Een soort symboliek dat in het scenario geregeld terugkeert. Soms iets te zwaar, soms heel treffend. Heel fraai is wat dat betreft de slot scène. Juliane heeft dan de zorg op zich genomen van Jan, het zoontje van Marianne. Ze her kent een hoop van haar in Jan. Vooral als hij Juliane op een bits en byterig toontje beveelt alles over zijn moeder te vertellen. Dan is de vertwijfeling uit haar ogen te lepelen. BART JUNGMANN Het wordt geen opwindend weekje voor aan de buis ge kluisterde filmliefhebbers. Morgenmiddag op België 2 de tamelijk omstreden film All this and World War II uit 1976. Door sterren als Elton John, Rod Stewart en The BeeGees worden Beatles nummers vertolkt. Die com posities van The Beailes wor den gebruikt als een soort commentaar op journaalbeel den van de Tweede Wereld oorlog en op films met WO II als onderwerp. Beetje smake loos vonden veel mensen. Porte de Lilas is de laatste gro te film van de Franse regis seur René Clair en dinsdag in de Clair-serie op de Belgische tv te zien. Pierre Brasseur speelt een drinkende niets nut in deze uit 1957 stammen de produktie, die plotseling weer enig nut uit het leven put als hij voor een voort vluchtige misdadiger kan zorgen. Hij geeft hem onder dak, te eten en een vals pas poort. Als de man interesse begint te tonen voor het meisje op wie Pierre Bras seur ook verliefd is, ontstaan de problemen. Collega Jean Renoir wordt al enige tijd uitgebreid op Duitsland 3 'onder handen genomen'. Woensdag is één van zijn bekendste films aan de beurt: La règle du jeu. Hij tekent daarin de vooroorlog se decadentie in Frankrijk. Tijdens een jachtpartij ko men allerlei buitenechtelijke verhoudingen aan het licht. Allerlei 'rekeningen' zijn het gevolg en die worden op een daarop volgend gemaskerd bal vereffend. Vrijdagavond op Duitsland 2 Our Man in Havanna, een film die Carol Reed in 1959 maakte naar aanleiding van het boek van Graham Gree ne. Een Engelse handelaar in stofzuigers heeft hard geld nodig en wordt door de ge heime dienst gevraagd een spionage-net op te zetten in Cuba (vlak voor de val van Batista). De man - Jim Wor- mold - verzint agenten, hy verzint opdrachten voor die agenten en stopt daar pas mee als hij merkt dat on schuldige mensen het slacht offer worden. Hij wordt uit gewezen en keert terug naar Londen. Het programma: ZATERDAG All this and World War II; 16 00 uur; Bel 2. Es geschah am heilichten Tag; 20 15 uur; Dtsl. 2 (regie: Ladislao Vftjda met Heinz Rühmann. Westduitse film uit 1958). Dr. Cyclops; 21 20 uur; Dtsl. 3 (regie: Ernst Schoedsack met Janice Lo gan Amerikaanse film uit 1940) Der Greifer; 22.05 uur; Dtsl. 1 (regie Eugen York met Hans Albers. Westduitse film uit 1957). MAANDAG Ha'ayit; 23 00 uur; Dtsl 1 (regie: Yaky Yos- ha. Israëlische film uit 1981) DINSDAG Porte de Lilas; 20.45 uur; Bel 2. WOENSDAG Die Verlobte; 20.15 uur; Bel. 2 (regie Gun- ther Rucker met Jutta Wa- chowiak. Oostduitse film uit 1980) La règle du jeu; 22 20 uur; Dtsl 3. DONDERDAG Le Plalslr; 20.15 uur; Dtsl. 3 (regie Max Ophüls met Madeleine Re- naud Franse film uit 1951). VRIJDAG L'nter heissem Himmel; 20.15 uur; Dtsl 1 (regie Gustav Ucicky met Hans Albers. Duitse film uit 1936) Bullit; 21 05 uur. Bel 2 (regie: Peter Yates met Steve McQueen. Amerikaanse film uit 1968). Our man in Havan na; 23.05 uur; Dtsl. 2 BLIJVERS "Ik ben Joep Meloen" André van Duin als filmacteur. City 4. Katwyk 'The French Lieutenant's woman" Intrigerende film. met mooie hoofdrol van Mery l Streep. Studio. Leiden "Dr. No" - Eerste James Bond. Lido 4. Leiden "Stripes" Onbezorgd vermaak. Luxor. Leiden "Arthur" - Geslaagde komedie met duo Dudley Moore en John Giel- gud. Lido 2. Leiden. "Passione d'Amore" - Geloofwaar dig verfilmd melodrama van Ettore Scola. Lido 3. Leiden "Op de snelweg breekt de hel los" - Zwaar sterrengcschut. nochthans tamelijk dunne film. Tnanon. Lei den. Euro 1 en 2. Alphen 'Tarzan, the aperaan" - Met het ac cent op Bo Derek. Euro 3. Alphen. City 3. Katwyk (OP)NIEUW 'The Jaxxsinger" Neil Diamond in zoetig verhaaltje. Camera, Leiden "Escape to victory" Oorlog is hier voetbal Onderhoudende film. City 2. Katwijk 'Twee vorstinnen en een vorst" Knap gemaakte Nederlandse film. City 4. Katwijk SEXFILM NACHTFILMS "Escape from Alcatras" - Luxor. "Hoge nood" - Camera. Leiden "Op de snelweg breekt de hel los" - Euro 1. Alphen 'The dogs of war" - Euro 2. Aiphen. "Janice, een vurige brunette" - Eu ro 3. Alphen. "An American werewolf In Lon don" - Euro 4. Alphen DEN HAAG "Dead and buried" Apollo 1 <460340) 16 jr "Dr. No" - Apollo 2. 12 jr "Op de snelweg breekt de hel los" - Asta (463500). al "Body Heat" - Bijou (461177), 12 jr. "Arthur" - Calypso (463502). al "Stripes" - Babylon 1 (471656), 12 jr. "The French Lieutenant's woman" - Babylon 2, 16 jr. "De vier vuisten hebben de tropen kolder" - Babylon 3. al "S O B." - Cineac 1 (630637). al. "Arthur" - Cineac 2, al "The California dolls" Cineac 3. 16 jr "Het meisje met het rode haar" - Du Midi (855770), 12 jr 'Tess" - Euro, al "Les uns et les autres" - Metropole 1 (456756). al "Marathon Man" - Metropole 2, 16 jr- "De stilte rond Christine M." - Me tropole 3. 12 jr "Body Heat" - Metropole 4. 12 jr. "The postman always rings twice" - Metropole 5. 16 jr "Lola" - Odeon 1 (462400). 16 jr "Southern Comfort" - Odeon 2. 16 jr. "Condorman" - Odeon 3. 16 jr "Die bleierne Zeit" - Odeon 4. 16 jr. "Lolita" - Odeon 5. 16 jr "Tre fratelb" - Odeon 5. 16 jr "Dne uur 's ochtends" - Le Pans 1 (656402). 18 jr "De hete uurtjes van Solange" - Le Pans 2. 18 jr "Indecent Exposure" - Le Paris 3. 18 jr "Rosemary's killer" Passage (460977). 16 jr AMSTERDAM "Body heat" Alfa 1 (278806). 12 jr. "S.O.B - Alfa 2. al "De stilte rond Chnstine M." - Al- hambra 1 (233192), 12 jr "Body Heat" - Alhambra 2, 12 jr "Op de snelweg breekt de hel los"- BeUevue Cinerama (234876 266227). al "Arthur" Calypso 1 (266227/ 234876). al "Dr. No" - Calypso 2. 12 jr "The California Dolls" Calypso 3. 16 jr "Emanuelle, de pomogodin" - Cen traal (248933). 18 jr "Op de snelweg breekt de hel los" - Cineac Damrak 1 (245648). al. "Force Five" - Cineac Damrak 2. 16 jr 'Dead and buried' (243639). 16 jr "El Nido" - Cinecenter (236615), 16 Jr "Five easy pieces" - Cinecenter, 16 jr 'Tre fratelli" - Cinecenter, 16 jr "Schwestern" - Cinecenter. 16 jr "Op de snelweg breekt de hel los" - Cinema 1 (151243). al "Stnpes" - Cinema 2. ai "Lola" City 1 (234579), 16 jr "Die bleierne Zeit" - City 2. 16 jr "The end of August" - City 3, 16 jr "Passione d'Amore" - City 4 16 jr "Condorman" City 5 (34579). al "History of the World, part 1" - City 6 234579). al "Southern Comfort" City 7 (234579). 16 jr "Bahama s pomoparadys" - Climax Cinema (244152), 18 jr "Casanova" - Cine D'(226551), 16 jr "Greetings" - Desmet (226551). 16 jr "The Blues Brothers" Du Midi (723653). al "Stnpes" Leidaepleintheater (235909). al "The gangster wars" Nóggera- th(248933). 12 jr "De erotische avonturen van Can dy" - Pansien (248933). 18 jr "Rosemary's killer" Rembrandt- pleintheater 1 (223545). 16 jr "Ik ben Joep Meloen" Rembrandt- pleintheater 2 223545). 16 jr "Master with cracked fingers" - Rex (266132). 16 jr "Alien 2" - Roxy (232809), 16 jr. "Lolita", "Fellini 8V*". 'Tre Fratelb" - The Movies (245790). 16 jr "Les uns et les autres" Tuschinski 1 (262633). al "S OB" Tuschinski 2 (262633). al "An American werewolf in Lon don" - Tuschinski 3 (262633). 16 jr "Sabine" - Tuschinski 4 (262633), 16 jr "Dr No" - Tuschinski 5. 12 jr "The French lieutenant's woman" De Uitkijk (237460). 16 jr

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1982 | | pagina 15