c
Four Tops: onafscheidelijk
y
Bejaarden negatief over radio en tv
Ian Gillan overschrijdt de pijngrens
'Glazen huis': mooi verpakte produktie
Spliens 'Asper': stuk voor spanning
(fy)vandaag^
toegelicht
Vanavond in TROS-TV-Show
VRIJDAG 29 JANUARI 1982
Radio - tv
DEN HAAG (GPD) - Radio- en te
levisieprogramma's vallen bij be
woners van verpleeg- en verzor
gingshuizen niet erg in de
smaak. Voor het dagelijkse
nieuws uit binnen- en buitenland
en eigentijdse programma's heb
ben zij nauwelijks belangstel
ling, omdat zij er te ver van af
staan en omdat hun geheugen en
denkvermogen zijn afgenomen.
Films kunnen zij vaak moeilijk
volgen in verband met het hoge
tempo waarin deze van onderti
teling worden voorzien. Hun
aandacht gaat veel meer uit naar
programma's over „vroeger", ou
de Hollandse liedjes, meezin
gers, kluchttoneel en rustige mu
ziek.
Dit blijkt uit een onderzoek van
het Bureau Intomart Qualitatief
naar de communicatiebehoeften
en -voorzieningen in bejaarden
tehuizen, verpleeg- en verzor
gingshuizen. Het onderzoek is
eind vorig jaar gehouden in een
groot aantal huizen, verspreid
over het hele land. Het is inge
steld in opdracht van de Vereni
ging van Zieken-, bejaarden- en
andere Huisomroepen, ZON, die
185 omroepen met in totaal 5000
vrijwillige medewerkers over
koepelt.
Gepoogd is na te gaan in hoeverre
bestaande communicatievoor
zieningen (televisie, radio,
huisomroep, dagbladen, tijd
schriften, huiskrant, bibiothe-
ken, telefoon, activiteiten) tege
moet komen aan de behoeften
van de gebruikers. Met die voor
zieningen blijkt het in het alge
meen uitstekend gesteld te zijn,
maar het gebruik dat er van
wordt gemaakt, is dikwijls be
droevend.
Eenzaam
Bejaarden en chronisch zieken in
tehuizen blijken in veel gevallen
in beslag genomen te zijn door
problemen (eenzaamheid, aan
passingsmoeilijkheden, gebrek
aan privacy, weinig bezoek van
familie, verstandhouding tot het
personeel), die de interesse voor
belangrijke gebeurtenissen in de
weg staan. Als er al behoefte is
aan televisie - en die is er meer
dan voor de radio -, dan zouden
de programma's veel meer over
dag te zien moeten zijn. In feite is
er veel meer aandacht voor niet
gecompliceerde zaken die met
de onmiddellijke leefomgeving
te maken hebben, zoals optoch
ten, verenigingsbijeenkomsten,
plaatselijke sportwedstrijden en
winkelen.
Huisomroep
Van de bewoners van bejaardente
huizen, die bijna allemaal tv in
hun kamer hebben, kijkt 43 pro
cent 's avonds meestal de hele
avond televisie. Driekwart van
de bejaarden heeft de beschik
king over een eigen radiotoestel,
waar 25 procent van hen nooit
naar luistert en de anderen ge
middeld ruim 2 uur per dag. In
40 procent van de tehuizen is
geen huisomroep aanwezig. Als
die er wel is, luisteren meer vrou
wen dan mannen. Van de bejaar
de luisteraars naar de huisom
roep vindt 60 procent de pro
gramma's goed, 31 procent matig
en 8 procent slecht. In 83 procent
van de tehuizen met huisomroep
wordt geen tv via deze huisom
roep uitgezonden.
In de bejaardenoorden worden
vooral regionale avondbladen,
omroepgidsen, familie- en da
mesbladen gelezen. De 11 tot 15
maal per jaar verschijnende huis
krant wordt erg goed gelezen.
Verder bevat het onderzoek nog
tal van gegevens over het deelne
men aan activiteiten, de huisbi
bliotheken, de invloed op de in
houd van de huisomroeppro
gramma's en de mate van in
spraak van de bewoners van de
verschillende soorten huizen. De
ZON zal zich bij het beleid in de
komende jaren in belangrijke
mate laten leiden door de onder-
zoekgegevens (video, lokale ka
belnetten).
Bingo-actie
De ZON is afgelopen woensdag
een nationale actie begonnen in
de vorm van een speciaal bingo-
spel, dat gespeeld wordt samen
met de Spar-levensmiddelenor-
ganisatie in Nederland, die het
50-jarig jubileum viert. De actie
moet beschouwd worden als de
laatste officiële daad van oud-
ZON-voorzitter Emile Schutten-
helm, die op 74-jarige leeftijd
naar de Philippijnen emigreert
om daar de omroep te adviseren.
Hij was jarenlang voorzitter van
de NOS en het Koningin Wilhel-
mina Fonds. De opbrengst van
het spel komt geheel ten goede
aan de ZON
HILVERSUM (GPD) - Halverwege de jaren zeventig leek
het op de internationale platenmarkt definitief gedaan
met vocale groepen in de populaire sector. Veel maat
schappijen vergrepen zich steeds intensiever aan ande
re, op dat moment meer winstgevende zaken zoals het
fenomeen van de disco.
Ook de Amerikaanse formatie Four Tops, die al in de eer
ste helft van de jaren zestig wereldfaam had opgebouwd
met het nummer „Baby I Need Your Loving", had onder
die ontwikkeling te lijden.
Echter niet in die mate, dat de
groep geheel van het toneel is
verdwenen. De Four Tops blij
ken nog actief. Na lange tijd is
het vermaarde kwartet hier weer
op de radio te beluisteren met
het gloednieuwe nummer „Don't
Walk Away". Bijna tien jaar na
dat de „Tops" bij ons hun laatste
concert gaven keerden Levi
Stubbs en de zijnen terug in Ne
derland om voor de camera's van
twee tv-programma's te verschij
nen. Vanavond zijn zij te zien in
de TROS-TV-Show.
De Four Tops werden echter ook
gevraagd om in het AVRO-tie-
nerprogramma „TopPop" op te
treden. En dan te bedenken dat
we het hier hebben over arties
ten die dit jaar één voor één de
leeftijd van 43 hopen te bereiken.
De verbazing kan nog verder
worden opgevoerd door het ge
geven dat de Four Tops inmid
dels al 28 jaar onafgebroken en
zonder één wijziging in de bezet
ting bestaan.
_evi Stubbs: „Dat is k zo. Wij ken
nen elkaar al vanaf de lagere
school. We gaan met elkaar om
als broers. Ook buiten het zingen
trekken we samen op. We wonen
vlak bij elkaar, we gaan samen
uit. We zijn echte vrienden en dat
bindt ons. Zolang we alle vier ge
zond blijven, zullen de Four
Tops samen blijven. Wij gaan er
van uit dat je in dit vak pas te
oud bent als je het publiek niet
meer ziet zitten in de zaal".
In de meeste gevallen groeit pu
bliek met een artiest mee. Maar
de Four Tops hebben in die jaren
steeds een compleet nieuw pu
bliek om zich heen weten te verza
melen.
Stubbs: „Dat mag je inderdaad als
een fenomeen beschouwen. Nor
maal is het o dat in de ogen van
een twaalfjarige een artiest van
25 jaar en ouder gerangschikt
wordt onder de oude zakken.
Met ons is dat kennelijk niet het
geval. Wij treden op voor tieners,
maar ook voor hoogbejaarden.
Onze trouwste fan woont in En
geland, een vrouw van 85 jaar.
De laatste tien jaar heeft ze geen
enkel concert gemist dat we in
Engeland gaven. Waar wij daar
ook optreden, wij reserveren al
tijd een stoel voor haar op de eer
ste rij.
Een verklaring? Ik denk dat het te
maken heeft met de
waarop je met het publiek
gaat. Wij proberen altijd een e
heid met het publiek te t
Als er een barriere bestaat tussen
de zaal en wat er op het podium
gebeurt, zit er iets fout. Een ar
tiest moet begrijpen dat mensen
die naar hem komen kijken con
tact willen hebben. Ze willen je
aanraken, je een hand geven. De
afstand met je publiek moet let
terlijk zo klein mogelijk blijven.
Wij willen altijd dat ons publiek
het gevoel krijgt dat zij deel uit
maken van hetgeen wij doen. In
dit vak zie je zo dikwijls dat ar
tiesten hun publiek anders gaan
benaderen zodra ze een bepaald
niveau hebben bereikt. Ze halen
dan bijvoorbeeld hun neus op
voor het uitdelen van handteke
ningen. Maar het gaat juist om
die ogenschijnlijk zo onbelang
rijke dingen. Als wij handteke
ningen geven dan zetten we er al
tijd de naam bij van diegene die
erom vraagt. En we maken een
babbeltje. Wij nemen conse
quent de tijd voor dat soort za
ken Eigenlijk gaat het heel sim
pel om het opbrengen van res
pect voor je publiek. Een artiest
mag nooit vergeten dat hij zon
der zijn publiek nooit iets zou
hebben bereikt. En helaas zien
wij vrijwel dagelijks om ons
heen dat veel artiesten dat maar
al te snel zijn vergeten".
- Zijn de Four Tops in de wat min
der glorieuze jaren niet bang ge
weest dat ze definitief van het to
neel zouden verdwijnen?
„Nooit. Vergeet niet dat we on
danks die daling van onze pla-
tenverkoop nooit zonder werk
hebben gezeten. We hadden
daarbij het geluk dat we konden
teren op onze oude successen.
Liedjes als „Baby I Need Your
Loving", „Reach Out, I'll Be The
re" en „I Can't Help Myself' zijn
in al die jaren even gewild geble
ven. Daarmee hebben we die
moeilijke periode vrijwel moeite
loos kunnen overbruggen".
„Je kunt ook eigenlijk niet stellen
dat het voortbestaan van de Four
Tops ooit echt in gevaar is ge
weest. We maakten alleen een
tijdje wat minder grote hits. We
waren behoorlijk verwend. Lan
ge tijd was het vaste prik dat ie
dere plaat die wij uitbrachten in
de top tien verscheen. Ons over
leven heeft, dacht ik, ook te ma-,
ken met het feit dat de Four Tops
tijdens een show precies zo klin
ken als op de plaat. Veel van de
artiesten die halverwege de jaren
zeventig in een klap beroemd
werden, hebben dat niet kunnen
voortzetten omdat ze geen kans
zagen op het podium hetzelfde te
klinken".
DICK VERRTF.Ffï
LEIDEN - Alsof de roek-tijd
tien jaar heeft stilgestaan.
Een even volle als enthou
siaste Stadsgehoorzaal on
derging gisteravond het har-
drock-geweld van Ian Gillan
en kornuiten.
Gillan is de man die in de jaren
zeventig successen aaneen
reeg als zanger van de Engel
se 'supergroep' van Jon Lord
en Ritchie Blackmore: Deep
Purple. Dit tweetal is z'n heil
inmiddels elders gaan zoeken
(Whitesnake en Rainbow) ter
wijl Ian Gillan in 1978 op de
rokende puinhopen van
Deep Purple z'n eigen band
bouwde: Gillan.
Terend op z'n roemruchte
verleden heeft het 'schreeuw-
wonder' Gillan geweigerd om
nieuwe muzikale wegen in te
slaan. Je kunt het bekrom
penheid noemen maar de
hondstrouwe fans houden
het liever op trouw aan de
'Deep Purple-religie'. De
waarheid zal wel ergens in
het midden liggen.
Feit is in elk geval dat het alle
maal nog even hard en sim
pel klinkt als pakweg tien
jaar geleden. Nadat de 'sup
port-act' Tygers of Pan Tang
in het voorprogramma een
bijna geslaagde poging had
ondernomen om door de ge
luidsbarrière te breken, ging
de volumeknop zo mogelijk
nog verder open.
Gillan, met het haar nog steeds
tot over de schouders en tra
ditioneel gehuld in een spij
kerjasje zonder mouwen, gaf
het hardrock-volk waar het
voor was gekomen: een pijn
grens overschrijdende vloed
golfvan holle klanken.
Drummer Mick Underwood
beukte er lustig op los terwijl
gitarist Janick Gers en toet
senist Collin Towns zelfs in
hun solo's geen vleugje orgi-
naliteit wisten te leggen. Gers
presteerde het om met de
hals van zijn gitaar herhaal
delijk langs de gigantische
boxen en over de houten
vloer te schuren waarmee hij
hetzelfde simpele geluid pro
duceerde als met zijn bloed
eigen vingers. Om het geheel
te completeren stond er nog
ene John McCoy op het plan
kier. Een op een Japanse
worstelaar lijkende
vleesklomp, die zijn basgi
taar teisterde met loeiharde
aanslagen.
Maar de fans genoten met volle
teugen en ondergingen dit al
les als een soort van therapie.
"Een avondje beton-muziek
en je kunt er weer een tijdje
tegen", stond in de ogen te le
zen van de beton-liefhebber
die een Feijenoord-sporttas
door de zaal zeulde. Voor on
dergetekende ligt het toch
wat anders. Ik ben trouwens
nooit zo gecharmeerd ge-
Gillan: simpelheid troef en de
volumeknop wijd open.
(foto: Jan Holvast)
weest van het louter op inzet
gebaseerde voetbalspel van
de Rotterdammers.
JAAP VISSER
LEIDEN - Het Grifteater pre
senteerde gisteravond op de
LAK-zolder het "Glazen
Huis", een voorstelling, die
ondanks de zeer fraaie vorm
geving een onbevredigende
indruk achterlaat. In het spel
wordt steeds de suggestie
van een verhalende opbouw
opgewekt. Die belofte wordt
helemaal niet ingelost en
daardoor verlaat je na afloop
de zaal met een handvol losse
eindjes, die op geen enkele
manier tot een begrijpelijk
geheel zijn te knopen.
Hoogstwaarschijnlijk is het he
lemaal niet de bedoeling van
het Grifteater dat alle frag
menten, waaruit "Glazen
huis" is opgebouwd, aan el-
kaar worden geregen tot een
zinvol geheel. Maar dan had
de groep voor een veel ab
stractere aanpak moeten kie
zen. Nu worden flarden tekst
gezegd, opeenvolgingen van
handelingen verricht, die in
de richting van een begrijpe
lijk verband wijzen. Een dra
matische ontwikkeling tus
sen de drie spelers blijft ech
ter achterwege. Karakters of
typeringen zijn soms even in
het spel te herkennen, maar
verdwijnen dan weer snel. Zo
blijf je de hele voorstelling
zoeken naar samenhang, ter
wijl het spel niet meer of min
der is dan een tot leven bren
gen van de ruimte. De schijn
van inhoud had beter achter
wege kunnen blijven. Dan
was ook de vormgeving van
de voorstelling des te meer
tot zijn recht gekomen. Want
esthetisch gezien is het alle
maal zeer uitgekiend en sma
kelijk, wat het Grifteater in
"Glazen Huis" brengt. Het to
neelbeeld is imponerend: een
vierkant vlak, begrensd door
twee spiegelwanden, met aan
de andere zijden het publiek.
De bovenste spiegels hangen
schuin, zodat de spelers
meermalen worden weer
spiegeld.
Ze kunnen tegelijk van boven,
van opzij, van voren en van
achteren worden gezien. Het
idee is niet nieuw, Bart Stuyf
heeft bijvoorbeeld ook al
eens een bewegingsproduk-
tie rond spiegels gemaakt,
maar krijgt hier een perfecte
uitvoering.
Het decor maakt verrassende
effecten en mooie plaatjes
mogelijk. De koele sfeer, die
de spiegels uitstralen, wordt
door de ijle tonen van de mu
ziek nog versterkt. Voor de
zuivere esthetici valt er aan
"Glazen Huis" voldoende te
genieten, hoewel het vertoon
de spel niet altijd even over
tuigend is.
Welgeteld tweeëntwintig be
zoekers waren gisteravond
aanwezig om zich te spiege
len aan het glazen huis. Ook
vanavond kan men voor Grif
teater nog in het LAK te
recht.
ARIEJAN KORTEWEG
LEIDEN - Er zullen waar
schijnlijk weinig mensen een
pasklaar antwoord hebben
op de vraag: "Wie is Mia Meij
er?". Toch heeft ze al vele li
teraire wapenfeiten op haar
conto staan. De monografie
'Gerard Reve' en 'Kort Re
vier', geschreven in samen
werking met Klaus Beek
man, zijn daar enige voor
beelden van. Maar veel be
kender van haar zijn de
NCRV-kinderserie 'Professor
Vreemdeling', 'Schreber' (sa
men met Gerardjan Rijnders)
en 'Tasso in Weimar' (enige
seizoenen geleden opgevoerd
door de toneelgroep 'Baal').
Het vorig seizoen stond 'Cécile'
van Mia Meijer op het reper
toire en dit seizoen had de uit
Zoetermeer afkomstige to
neelgroep 'Splien' gekozen
voor het jongste geesteskind
van Mia Meijer, 'Asper'.
Mia Meijer heeft in 'Asper' ge
kozen voor een misschien
wat te tijdloos onderwerp.
Een geslaagde zakenman, die
vermoedelijk zijn tijd sleet in
een Van-Gils-pak, campari
drinkend en ruime foois ge
vend in dure nachtclubs,
werd niet zonder enige talent
neergezet door René Verhee-
zen. Het nauwelijks geklede
schandknaapje Arnoud blijkt
Harry van Rijthoven, die, om
dat zijn 'meester' z'n geheu
gen is verloren, een eigen
verleden rond hem opbouwt.
Mia Meijer weet dan een
krachtige spanning op te roe
pen, wanneer zij de vrouw
Mico (Jes Vriens) in deze re
latie introduceert. Eerder al
zijn de min of meer in goede
harmonie verlopende dialo
gen tussen Asper en Arnoud
verstoord door de journalist
Ingwood (Henk van Loenen).
Maar het blijft vooral de aan
wezigheid van Mico, die As
per volledig in de war brengt.
De emoties lopen op een ge
geven ogenblik zo hoog op,
dat Arnoud in z'n jongen
sachtige eenvoud ten offer
valt aan een kruising van
spanningsvelden. Mico heeft
Arnoud de waarheid vertelt
over het verleden van Asper,
waardoor elke illusie voor Ar
noud als een zeepbel uiteen is
gespat. Regisseur Ad van
Kempen heeft de acteurs en
actrice van 'Splien' keurig in
de hand gehouden. Inciden
teel dreigt het dramatisch ge
geven van Mia Meijer vooral
Harry van Rijthoven boven
het hoofd te stijgen, maar hij
weet zich, zowel voor als na
de pauze, steeds weer keurig
te herstellen. De moeilijkste
rol was ongetwijfeld die van
Asper, waarvoor René Ver-
heezen een compliment toe
komt. Het prachtige toneel
beeld kwam voor rekening
van Paul Gallis.
BERT KOEKEBAKKER
NEDERLAND 1
18.20 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
18.28 - Follow me (NOS)
18.43 Open Schooltijd (O.S.)
18.58 - Journaal (NOS)
19 00 - Popeye (VARA)
19.05 - Lily weet het beter (VARA)
20.35 - Haagse bluf (VARA)
21.37 - Journaal (NOS)
21.55 - De baas en zijn onderneming (IKON)
22.35 Invloed op een vrouw (VARA)
01.00 Journaal (NOS)
01.05 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
NEDERLAND 2
18.25 Paspoort voor Spanjaarden (NOS)
18.35 - Sesamstraat (NOS)
18.50 - Jeugdjournaal (NOS)
18.59 - Benny Neyman (TROS)
19.20 - Wordt U al geholpen (TROS)
20 00 - Journaal (NOS)
20.27 - De TV-show (TROS)
21.35 Sam harvev (TROS)
22.35 - Aktua TV (TROS)
23 20 - TROS Sport extra (TROS)
00.15 Journaal (NOS)
00.20 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
DUITSE TV
DUITSLAND I
(Regionaal progr NDR 18.00 Oh,
dieser Vater. 18.30 Aktualiteiten.
18.45 Kleuterserie. 18.55 Kumo Hen-
riette. 19.25 Regionaal magazine
19.59 Programmaoverz. WDR. 18.00
Amusementsprogr. 18.30 Chicken
sieht alles. 18.40 Amusementsprogr
19.15 Aktualiteiten) 20.00 Journaal.
20 15 Der grosse Grieche 22 00 Eco
nomisch magazine. 22.30 Aktualitei
ten met parlementair nieuws. 23.00
Die Weber, toneelstuk. 0.55 Jour-
DUITSLAND II
18.20 Slapstick. 18.57 Pro
grammaoverz. 19 00 Journaal. 19.30
Reportages. 20.15 Ein Fall fur Zwei.
21.15 Reportage 22.00 Aktualiteiten.
22-20 Cultureel magazine. 22 50
Sport. 23.20 Die Stunde, wenn Dra-
cula kommt. 0.45 Journaal
18.00 Kleuterprogr 18.30 Cursus ge
schiedenis. 19.00 Kwis 19 45 Jour
nal 3. 20.00 Journaal 20 15 Reporta
ges. 21.00 Doe serie. 21.30 Rcporta-
BELGISCHE TV
BELGIÈ NET I
Korte film. 19.12 Informatief progr.
19.37 Mededelingen en Morgen.
19.45 Journaal. 20 10 Weerman 20 15
Mijnvriend. 22.40 Filmrubriek. 23.30
Journaal.
BELGIË NET II
19 00 Culturele agenda. 19.30 Infor
matief progr. 19.37 Morgen. 19 45
Journaal. 20.10 Weerbericht. 20 15
Ontsnappingsroute 21.05 Satirisch
actualiteiten magazine. 21.30 Jazz-
Met minister Van Dam van volkshuisvesting wordt vanaixmd in
de V ARA-televisierubnek "Haagse Bluf' behalve over zijn depar
tement ook gesproken over de situatie binnen de Partij van de
Arbeid. In dit programma voorts het eerste televisie-interview met
Bram Peper, die genoemd wordt als kandidaat voor de post t>an
burgemeester van Rotterdam, een gesprek met PvdA-kamerlid
Harry van den Bergh over de komende defensiebegroting en een
debat tussen oud-Europees commissaris Henk Vredeling en Her
man Bode van de FNV. (Nederland 1, 22.35 uur).
De NOS-televisie zal de komende dagen zowel in de geprogram
meerde als in extra uitzendingen van Studio Sport aandacht be
steden aan de wereldkampioenschappen skiën die deze week in de
Oostenrijkse wintersportplaats Schladming beginnen.
De eerste extra uitzending ts zaterdag 30 januari van 13.00 tot
16.30 uur op Nederland 2. Dan worden beelden van het skiën afge
wisseld met die van het Europees schaatskampioenschap voor he
ren in Oslo.
Zondag 31 januari is er opnieuw een combinatie van 13.00 tot
16.15 uur op Nederland 1. Daarna wordt aandacht aan het skiën
besteed op woensdag 3 februari in de uitzending van Studio Sport
op Nederland 1 om 22.10 uur.
Zaterdag 6 februari is er weer een extra uitzending van het skiën
ditmaal in combinatie met het Europees kampioenschap kunstrij
den op de schaats en de schaatswereldkampioenschappen voor
sprinters op Nederland 2 van 16.45 tot 18.25 uur. Zondag 7 februa
ri tenslotte komen beelden uit Schladming in de uitzending van
Studio Sport op Nederland 2 om 19.00 uur.
HILVERSUM I
18.06 Echo. 18.20 Punt uit 19.55
Overweging. 20.03 Country Time.
21.02 Nine o'clock jazz. 22.02 Goal.
NOS 23.02 Met het oog op Morgen.
KRO 0.02 De Nacht van de Musica.
a Het levende Woord.
HILVERSUM II
18.00 Nws. P P. 18.20 De CPN
OVERHEIDSVOORLICHTING
18.30 De Nederlandse Antillen.
VOO: 18.40 Info-Magazine. 20 00 Mo
no. 21.00 Suara Maluku OS 21 40
Emancipatie. 21.56 Ik heb u lief myn
22.40 NOS-Cultuur. 23.55 Nws.
HILVERSUM III
NOS. 18.04 De Avondspits. 19 uz De
Rock Roll Methode VPRO 20 03
Ook zo 20 30 Radio Nome. 22.02 De
Radiola Improvisatie Salon. 22.30
Mia's andere wereld.
ZATERDAG 30 JANUARI
HILVERSUM I
(NOS leder heel uur nws.). VAKA
7 02 Hallo, hier Hilversum' (8.06 Din
gen van do dag) 10 30 Z I 12 03 Tus-
i finish - Winterstop 13.06
12.30 Nws. TROS: 12.36 Aktua. 13 00
Nws. 13 11 Aktua - Extra (13 30
Nws.). 14.00 Coulissen (14.30 Nws.).
15.00 Jan, Jans en de kinderen, 15 05
Jan en Alleman (15.30 en 16.30
Nws). 17.00 Aktua Extra-
kamerbreed. 17.30 Nws. 17.36 Ak-
HILVERSUM III
(NOS Ieder heel uur nws NCRV
7.02 Popfrisser (8.15 Tussen 60-plus
en 70-min) 9 03 Gospel-Rock. 10.03
Popstation. 11.03 Pop non stop
12.03 Los Vast 14 03 Op stap. 15 03
Disco-Expres 1603 NCRV-
Za terdag-Sport
HILVERSUM IV
NOS 7 00 Nws AVRO: 7 02 (S) Pia-
no-an. 8 00 Nws. 8.05 (S) Op een klein
stationnetje 's morgens in de vroeg
te 9.00 (S) Passe partout 10.00 (S)
Concerto Mattinak- 11 45 (S) Liever
de lucht in. 13 00 Nws 13 05 (S) Rus
sische muz 14 00-17 00 (S) M i- pi i
ded. en SOS-benchten.
VRIJDAG 29 JANUARI
HILVERSUM II
NOS 7.00 Nws. TROS 7 10 Och-
tendgym 7.20 Rollebolleradio 7.30
Nws. 7.35 Aktua 8.00 Nd 8 II
Sport na sport 8 30 Nws. 8 33 Toe-
raktua NOS 9.05 Gym. voor de
vrouw 9 15 Voor blinden en slecht
zienden. 9.24 Waterstanden 9 30
Nws. 9.33 Bosboom Bekooy (10 30
Nws) 11 30 Nws 11 33 De infiltrant
0.2 11 56 Emancipatie 12.12 Ik heb
u Lief mijn Nederlands. (4). NQS
12.26 Meded. voor land- en tuinb
ADVERTENTIE
De Four Tops: nog steeds actief