Van Nie's gesukkel met ouderprobleem Sterk spel in Vorstinnen ndt Sabine(te) weinig niveau r ,iiir .jr r jr .,mr jr .,mr Programma filmhuizen '«mi'" VRIJDAG 15 JANUARI De relatie tussen vader en kind blijft René van Nie bezig houden. Zijn nieuwe speelfilm „Sabine" heeft nogal wat gemeen met „Een stille liefde". Wederom zie je een vader op reis gaan samen met een door hem ooit verwekte medemens, van wie hij langdurig gescheiden is geweest. Deze keer vindt de moeder het allemaal best. De reis voert naar Aruba, in plaats van naar België, en het kind is dit maal niet een jongen, maar een 15-jarig meisje dat hard op weg is vrouw te worden. Uit die laatste bijzonderheid springen enige on gedachte complicaties te voor schijn. Van Nie heeft goed uit zijn doppen gekeken, toen hij vorig jaar over al in het land audities organiseer de voor jeugdige meisjes die de hoofdrol zouden kunnen spelen. Uit 500 kandidaten werd de 15- jarige Benthe Forrer gekozen, om te fungeren als de uit het zicht geraakte telg van Rijk de Gooijer. Rijk heet Nick in het verhaal, Benthe heet Nicky. Een geste van haar moeder jegens de man die haar zwanger had ge- The Night of the Juggler: een verhaal zonder één verrassmg ui', "«i,. 'iih, '1 Film: Night of the Juggler. Regie: Robert Dutler. Met: James Bronlin, Cliff Gorman, Richard Castel- lano e.a. Theater: Camera, leeftijd: 12 jr. iiiiiiiiiiiiimimiiiimiiiiiiiii Aan filmrecensenten valt meer dan eens de eer te beurt een exclusie ve voorstelling gepresenteerd te krijgen. Zo ook gisteravond tij dens de premiere van Night of the Juggler. Geen mens. Iets gemist? Was het de verkeerde beslissing de koopavond te be zoeken in plaats van het Camera- theater? Niet echt, want de ex clusiviteit van de voorstelling, de bioscoop-voor-mij-alleen-kick viel een beetje in het niet door de beelden op het witte doek. Voorspelbaar verhaal, voorspelba re spanning, voorspelbare af loop. Vader brengt kind naar school; kind wordt ontvoerd; va der gaat achter dader aan (en ont moet daarbij allerlei hindernis sen); vader krijgt kind terug. Niet eens echt een slechte film. Het verhaal zit zelfs boordevol actie. Maar toch ontbreekt er iets. Een thema? De persinformatie van het filmverhuurbedrijf zegt dat de vader van het ontvoerde meis je "het primitieve ouder-instinct uitdrukt". Maar dat gaat mij wat ver. Voor mij is het meer een film om een film, meer niet. ANNELOES TIMMERIJE maakt en die ze ontslagen had van de verplichting om de rest van zijn leven bij haar te blijven. Die moeder was dus een BOM- vrouw avant la lettre en Nick had braaf beloofd zich te onthouden van elk contact met zijn nakome ling, tenzij die uit eigen bewe ging de wens te kennen gaf om eens met haar vader kennis te maken. Als Nicky 15 jaar oud is, maakt ze dat verlangen inderdaad kenbaar en dan wordt tijdens de kerst vakantie de Aruba-trip georgani seerd, die voor Nick een werk vakantie is. Hij moet bij een olie raffinaderij een vet contract bin nen zien te slepen en vindt op de Antillen een zekere Stanley te genover zich; een jongen die hij vroeger de kneepjes van het vak geleerd heeft, maar die thans werkzaam is voor de concurren tie. Benthe en Ryk als Nicky en Nick vormen een jofel span. De aan vankelijk ietsje onzekere manier van met elkaar omgaan door de geroutineerde acteur en de prille, niet-professionele actrice, sugge reert nauwgezet een aftastende relatie zoals die ook tussen Nick en Nicky voorstelbaar is. Nick als een man van de wereld die overal is en de weg weet, vrou wen om zijn vingers windt, de geldbuidel laat rammelen en whiskey weet te drinken alsof het koude thee is. Nicky als best een eigengereide tante, zeker voor haar 15 lentes, die toch geimponeerd raakt door vaders levensstijl. Alleen zijn manier om met vrou wen om te gaan bevalt haar niet. En tot Nicks verbazing wordt zijn dochter werkelijk woedend als hij een meer dan oppervlakki ge relatie gaat onderhouden met een Arubaanse nachtclubzange- k '''ii.. '''li, 'i "Sabine"; regie: René van Nie; hoofdrollen: Rijk de Gooyer en Benthe Forrer; Studio, Leiden; 12 jaar. lllllillllllllllllllllllllllllllUllll res. Nicky is jaloers en vader wil dat maar niet doorkrijgen, zelfs niet als zijn kleine meid een ver haal uit haar duim zuigt over een vriendin die Sabine heet en een heuse verhouding heeft met een man van 45. Dan gaat het fout tussen de twee bloedverwanten en ook met de film. Benthe Forrer die met grote van zelfsprekendheid en aangenaam naturel Nicky gestalte wist te ge ven in scènes waar ze zoveel mo gelijk zichzelf kon blijven, valt in één keer door de mand als ze een dramatische huilscène moet doen. De simpele ruzies tussen vader en dochter komen beter uit de verf, maar zijn te talrijk zonder dat het ter zake zijnde ge volgen heeft en zoiets is, net als in „Een stille liefde", alleen maar vervelend om naar te kijken. Een poging van Nicky om pa ja loers te maken door het te gaan aanleggen met barpianist Mike Burstyn (overgevlogen uit Broadway) mist iedere spanning. De bijzondere vriendschap tus sen Nick en de zakelijke concur rent die hij zelf ooit had opgeleid (geacteerd door de Amerikaan Ben Vereen, bekend van All that Jazz, Funny Girl en de tv-serie Tenspeed Brownshoe) blijft puur oppervlakkig beperkt tot elkaar veelvuldig op de schouder slaan en glaasjes drinken. Eerder was er gesuggereerd dat Rijk de Gooyer Nick zakelijk over zijn top heen was, moe van het vak en het wil de leven. En dat het weieens dra matische gevolgen kon krijgen als hij voor het eerst tijdens zijn rooskleurige carrière een zware nederlaag zou moeten incasse ren. Hij lijdt die nederlaag, maar alle tevoren toegespitste aan dacht voor die kwade kans, blijkt overbodig te zijn geweest. Nick geeft geen krimp. Er gebeurt niets. Al het gedoe rond de bin nen te slepen order blijkt enkel nuttig te zijn geweest als vulmid del in het scenario en om Nicky op het exotische eiland het ge voel te kunnen geven dat ze af en toe verwaarloosd wordt. Deze film zou enorm gewonnen hebben als René van Nie van de touwtrekkerij op de olie-order een stevige nevenintrige ge vlochten had, dat ook werkelijk interesse had kunnen losweken en spanning zelfs. Hij heeft nu volstaan met mensen almaar te laten roepen dat Nick in zijn vak de beste is van de hele wereld. Dat schept voor een scenarist de verplichting om iets te illustre ren van dat vak en van de bijzon dere kwaliteiten die iemand kun nen maken tot wereldkampioen daarin. Een gemiste kans, die veroorzaakt dat het dramatisch gewicht van „Sabine" volledig is blijven rus ten op de te dunne vraag: wan neer krijgt die vader nou einde lijk in de gaten dat zijn dochter verliefd op hem is en wat zal ie dan gaan doen? Pas als pa uitein delijk kapotgebeukt is door de ruzies met zijn dochter, die zich bovendien met Mike Burstyn blijft afgeven en hij zich in een zaamheid een stuk in de kraag gaat drinken in een louche kroeg, waar toevallig ook een be traande Nicky komt binnenlo pen, pas dan krijgt de man de „parabel van Sabine" door en snapt ineens dat zijn eigen doch ter verliefd is op haar eigen va der. Dan wordt het dus werkelijk spannend en zou de film hebben kunnen beginnen. Maar dan is-ie afgelopen! Een hoogst onbevredigend verhaal kortom, dat misschien nog ietsje boeiender zou zijn uitgevallen als de vertelwijze iets meer franje had gekregen en dieptes had aangeroerd. Van Nie's filmstijl is er te zakelijk voor gebleven, op twee momenten na, waar hij even effectief de beuk erin heeft gegooid met behulp van een ver rukkelijk exotisch klinkende, Mexicaanse smartlap, die helaas ook accentueert met wat voor fletse muziek Ruud Bos de rest van de film heeft opgescheept. Aruba als lokatie geeft de film een exotisch tintje mee, dat tij dens ons eigen naargeestige win terseizoen tintelend terecht komt. Zonder dat overigens dui delijk wordt i film alsmaar over Aruba praat als „het mooiste eiland van de we reld" en „de parel van de Neder landse Antillen". iet ziet er nogal saai uit eerlyk ge zegd. Op dat ene verlaten strand je na en die cuneuze grot Maar daar zijn we twee maanden gele den met Pim de la Parra's carna valsfilm ook al aan het sight- seeèn geweest. Nee. „Sabine" is geen Nederlandse speelfilm op het niveau waar we in 1981 aan gewend zijn geraakt. PIETER VAN LIEROP Verfilming Van Oorschot toch geen compleet succes ik. 'iii,. 'iii, n V .'li®'" -'I®1"' Twee vorstinnen en een I vorst; regie: Otto Jonge- I rius; hoofdrollen: Kitty I Corbouis, Linda van Dijck I en Eric Clerckx; theater: I Trianon; alle leeftijden. iiiiiiiiiiimiimiiiiiiiimiiuiill "Kunnen wij de Vorstinnen en Co- leta maar niet beter cancelen?", vroeg schrijver/uitgever Geert van Oorschot zich begin 1980 af. "Van dit gezeur word ik zo lang zamerhand doodmoe", zo schreef hij aan filmproducent Roy Logger, "en ik moet de paar jaar die ik nog te goed heb toch proberen een beetje fit te blij- Een uitgebreide briefwisseling (ge publiceerd in het filmblad Skoop) volgde en het al dan niet vervaardigen van de film Twee vorstinnen en een vorst was daarbij onderwerp van twist. Na een aanvankelijke welwillend heid voelde Van Oorschot er la ter weinig voor om zijn Twee vorstinnen en een vorst en Mijn tante Coleta (geschreven onder het pseudoniem R.J. Pes- kens) aan filmershanden ten prooi te laten vallen. Toen het karwei uiteindelijk toch geklaard was, toonde Van Oor- schot/Peskens zich niettemin en thousiast. Niet geheel terecht, want er kleven aan Twee vorstin nen en een vorst wel de nodige schoonheidsfoutjes. Het is een bijzondere, maar geen bijzonder goede film. In elk geval was de geestdrift van Van Oorschot voor het spel van Kitty Courbois ge heel op zijn plaats. Courbois ont wikkelt zich zo langzamerhand tot de Simone Signoret van de Nederlandse film en brengt de allure van Van Oorschots moe der - een opmerkelijke vrouw - uitstekend tot leven. Precies het type, zoals je je dat uit de boeken had voorgesteld. Otto Jongenus en producent Roy Logger hadden trouwens toch een gelukkige hand wat betreft de bezetting. Zoals in zijn vorige (overigens zwakke) Meneer Klomp al bleek, is de grootste kracht van Jongerius het portret teren van mensen. Dat blijkt met name uit de verhou ding tussen de hoofdpersoon, de 15-iarige Levinus en zijn tante Coleta. De liefdesscène tussen die twee verwanten (Eric Clerckx en Linda van Dijck) deed heel wat stof opwaaien, maar blijkt één van de meest te dere en sterke scènes uit de film op te leveren. Die bijzonder goede hoofdrollen (ook voor niet-Nederlandse be grippen) houden de film over eind. Ondanks dat het verhaal wat moeizaam wordt verteld. De mixture van twee boeken (Van Oorschot had de verhouding met zijn moeder en zijn tante in twee verschillende boeken verteld) blijkt best te werken. Maar de omschakeling tussen heden waarbij een oudere Levinus op het sterven van zijn moeder wacht - en verleden verloopt een tikkeltje moeizaam. Boven dien is die vertelvorm niet echt noodzakeUjk. Het maakt ons weinig wijzer over de Levinus van toen of nu. Ook de keuze om Van Oorschot als verteller te laten optreden, is nauwelijks geslaagd te noemen. Zijn sonoor stemgeluid is niet al tijd goed verstaanbaar en het bindt de film bovendien teveel aan de boeken. Wat echter het meest stoort zijn de slordigheidfoutjes in het scena rio. Meneer Klomp heeft Jonge rius daarover kennelijk niet wij zer gemaakt. Van die kleine on nodigheden. Een klein voor beeld: Tante Coleta biedt Levi nus koffie aan, zet vervolgens koffie, maar zonder een verdere toelichting is hij kort daarop ver dwenen - zonder een slok koffie te hebben gedronken. Behalve onnodig zijn dit soort dingen vooral irritant. BART JUNGMAN Geweld, maar totaal geen nuances in The Last hunter Ui'. '''Hlli, li,, 'tl 'The last hunter"; Antho ny M. Dawson; hoofdrol len: David Warbeck, Tusa Farrow en Tony King; Lu xor, Leiden, Euro 4, Al phen; 16 jr. iiiiiimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii na tientallen jaren te zyn opge scheept met oorlogsfilms die wa ren geïnspireerd op de Tweede Wereldoorlog, kan de mensheid zich nu verheugen over produk- ten die van Vietnam zijn afge leid. Coming home. The Deer- hunter en Apocalypse now wa ren daar goede voorbeelden van, uitschieters in de verder, naar ik vrees, misselijkmakende bry die tot ver na het jaar 2000 ons te wachten staat Deze is op te delen in enerzijds de categorie 'Vietnam-veteranen met trauma terug in de VS' en anderzijds 'de gruwelen die onze jongens in Vietnam moesten on dergaan' Van die laatste categorie maakt "The last hunter" deel uit. Kom mer en kwel dus bij de Ameri kaanse jongens van stavast, die het moeten opnemen tegen de al tijd doortrapte Vietcong-solda- ten. Van nuances hebben de ma kers van dit soort films nog nooit gehoord Voor wie louter het geweld aan trekkelijk vindt is 'The last hun- ter" verplichte kost: uitpuilende darmen, verrotte lijken, door rat ten aangevreten bijna-doden. En dat allemaal geperst in een niets zeggend en voorspelbaar ver haaltje. Eet smakelijk. ANNEMIEK RUYGROK In het kader van de Italiaanse maand van het filmhuis LVC deze week een film van Dino Risi en een van Marco Ferre- Vrijdag 15 en zaterdag 16 om 21.15 uur: Sono Fotogenico (1980). Deze tamelijk recente film van Risi gaat over de Ita liaanse filmwereld. Een man komt toevallig terecht bij de opamen van een film. Hij heeft nog allerlei illusies over deze wereld: glamour, mooie actrices, eet. Dit valt echter behoorlijk tegen. Hoofdrol len in deze film: Renato Poz- zetto, Edwiege Fenech en Al- do Maccione. Woensdag 20 en donderdag 21, 20.00 en 22.15 uur: Chiedo Asilo, een Italiaans-Franse produktie uit 1979. In deze film van Ferreri begint on derwijzer Roberto een school in de woestenij van Bologna. Hij houdt er noal vrije opvat tingen op na. Dit werkt aan de ene kant stimulerend voor de kinderen, maar brengt hem aan de andere kant in conflict met de conventio neel denkende volwassenen en het gezag. Het Kiikhuis heeft komende week drie Franse premières. Te beginnen met: Nous étions un seul homme van Philippe Valois op maandag 18. Nous étions is een zoge naamde 'mannenfilm' over een relatie tussen een uit een inrichting gevluchte jongen en een gewonde Duitse sol daat. Dinsdag 19: Een Frans huwelijksdrama met alles er op en eraan. Donderdag 21, vrijdag 22 en zaterdag 23 ten slotte: Neige van Juliet Ber- to. Met als decor de jaarlijkse kermis in het hart van Parijs probeert een barmeisje haar vermoorde vriend, een heroi ne koerier, te wreken. Zij be gint haar tocht door het we reldje van de drugs, waarin alle vormen van seks, gok ken. alcohol en verdovende middelen Duur broodwin- La femme aux bottes rouges in het K O-gebouw. Deze film van Jean Bunuel laat Cathén- ne Deneuve in de hoofdrol zien. Dinsdag 19 om 20.00 LAK-cinema brengt tenslotte L'innocente van Visconti. Woensdag 20 om 20.00 en 22.30 uur Tarzan-fans kunnen komende week aan hun trekken ko men. Duitsland 2 zendt in het eerste half jaar van 1982 zes films uit met het oerwoud- mens in de hoofdrol. Het zijn afleveringen met Johnny Weismuller in de hoofdrol en voor dinsdag staat Tarzan and his mate uit 1934 op het programma. Het is de tweede keer dat Weismuller Tarzan speelde en hij en Jane wor den hierin bedreigd door een groep blanken. Zij vinden het oerwoud maar niets voor Ja ne en willen haar terughalen. Toneelschrijver Edward Albee bewerkte zelf A delicate ba lance voor film, dat zondag op Nederland 1 is te zien. On der regie van de Engelsman Tony Richardson spelen Ka- therine Hepburn en Paul Scofield de hoofdrollen. Hun wankel huwelijk dreigt ver stoord te worden als dochter Julia (Lee Remick) naar huis terugkeert. George Peppard is vooral be kend als acteur, maar in 1977 was hij ook actief als regis seur. Five days from home was het resultaat, dat tot nog toe onbekend was in Neder land maar nu op tv (Neder land 1, maandag) is te zien. Hij speelt zelf de hoofdrol van ex-politieman die de minnaar van zijn vrouw heeft gedood. In de gevangenis hoort hij dat zijn zoontje ziek is. Een uitbraakpoging volgt. De derde film die op eigen buis verschijnt, is Fear is the key van Michael Tuchner (woens dag Nederland 2). Een weinie opzienbarend werkje, waarin Barry Newman al in het be gin vrouw en kind verliest en zich vervolgens als een vech tersbaas ontpopt. Van ongeveer hetzelfde gehalte is White Lightning met Burt Reynolds in de hoofdrol. Hij speelt een misdadiger die door de overheid wordt inge schakeld om een alcohol smokkel te ontmantelen Het programma ZATERDAG Magie; 2110 uur. Bel. 2 (regie: Richard Atten- borough met Anthony Hop kins. Amerikaanse film uit 1980) French Can-Can; 21.45 uur, Dtsl 3 (regie Jean Re noir met Jean Gabin). Reven ge of Frankenstein; 22.20 uur, Dtsl. ZONDAG White Feather; 15.15 uur; Dtsl 1 (Amerikaanse film uit 1955) A delicate balance; 20 50 uur; Ned 1 The missing 24 hours; 23.30 uur; Dtsl 1 (re gie: Hy Averback met Susan Pleshette. Amerikaanse film uit 1976). MAANDAG Five days from home; 19.40 uur. Ned 1 The- Pa-Ja-Ban Pang Poon uur; Dtsl. 1 (regie: Pakom Promvitak. Thaise film uit 1981» DINSDAG Tarzan and his male; 19 30 uur, Dlsl 2 Gim me Shelter; 20 45 uur, Bel 2 (regie: Maysles Brothers met The Rolling Stones. Amen kaanse film uit 1970). Specij- alno Vaspitanje; 22 05 uur, Dtsl. 2 (regie Goran Marko vie. Joegoslavische film uit 1977) WOENSDAG Fear is the key; 21.20 uur; Ned 2 You and me; 22.15 uur. Dtsl 3 (regie Fntz Lang met George Raft Amenkaanse film uit 1938) DONDERDAG Homicidal. 20.15 uur; Dtsl 3 (regie Wil liam Castle met Patrcua Breslin Amenkaanse film uit 1960) VRIJDAG You light up my li fe; 20 15 uur. Dtsl 1 (N Joseph Brooks met Joe Sil ver. Amenkaanse film uit 1977» White Lightning; 23 05 uur, Dtsl. 2. mill BLIJVERS "Hoge hikkrn. echte liefde" - Ge deeltelik geslaagde komedie met leuke Ryk de Gooyer. Lido 3. Lei- "Vier vuisten hebben de tropenkol der" - Tegenvallende Spencer-Hill. Euro 3. Alphen 'Ik ben Joep Meloen" - Andre (OP)NIEUW "The getaway" Spanning romantiek met Ali McGraw en ve McQueen. Lido 2. Leiden "Raiders of the lost are" - Voor treffelike avonturenfilm van Spiel berg. Euro 2. Alphen 'Towering Inferno" - Rampen film. City i, Katwük "Monty Pythons Life of Brian" - Omstreden, deels amusante, deels vervelende film van het bekende team. City 3. Katwyk "De klokkenluider van de Notre Dame" - Gouw.' OUM City 4 U wijk. Ste- SEXFILM NACHTFILMS "Cousin, Cousine" - Camera. Lei- "Midnight desires" Rex. Leiden. "Break out" - Euro 1. Alphen "The shining" - Euro 2. Alphen. "Dubbele pret In een tweellngbed" Euro 3. AJphcn Euro DEN HAAG "Messalina. keizerin e Apollo 1 (460340). 16 jr "De vier vuisten hebben de tropen kolder" - Apollo 2. al "An American werewolf tn Lon den Asta (463500). 16 jr "Raiders of the lost ark" Biou (461177), 12 jr "Rich e|i famous - Calypso (463502). 16 jr "Stripes" - Babylon 1 (471656). 12 jr. "De vier vuisten hebben de tropen kolder" - Babylon 2. al "History of the World, part 1" - Ba bylon 3. 12 jr "The postman always rings twice" - Cineac 1 (630637). 16 jr "Sabine" - Cineac 2. 12 jr. "Killers van Parus" - Cineac 3. 16 jr. "ChnsUane F Du Midi (B5577u>. 12 jr "1900. deel 1 lm woe. 1900. deel 2. lm zo - Euro. 16 jr. "Sabine" Metropole 1 (456756). 12 jr "Ik ben Joep Meloen" - Metropole 2, al "Hoge hakken echte liefde" - Metro pole 3. 12 jr "Sleeper" - Metropole 4. 12 jr "For your eyes only" - Metropole 5. 12 jr "Die bleieme Zeit" Odeon 1 (462400). ai. "Eyes of a stranger" Odeon 2. 16 jr "Les fhnts de la passion" - Odeon 3. 16 jr "Time bandits" - Odeon 4. 12 jr "Passione d'Amore" - Odeon 5.16 jr. "Satinzachte lusten" - Le Pans 1 (656402). 18 jr "Secretaresses voor pnvégebruik" - Le Pans 2, 18 jr "Fine Franse porno kneepjes" - Le Pans 3. 18 jr "Ik ben Joep Meloen'* - Passage (460977), al "Cry for Cindy" - Royal 3. 18 jr "Hong Kong connection" - Royal 4. 16 jr "Keoma" - Roval 5. 16 ir AMSTERDAM "Rich and Famous" Alfi (278806). 12 jr "Raiders of the lost arc" - Alfa 2. 12 jr "ConUnental divide" - Alhambra 1 (233192). al "Hoge hakken, echte befde" ham bra 2. al "Sabine"- Bellevue Cinerama (234876266227). 12 jr "An American werewolf in Lon don" - Calypso 1 (266227 234876), 16 jr "Vier vuisten hebben de tropenkol der" - Calypso 2. al "Sleeper Calypso 3. 12 jr "Snele meiden Centraal (248933). 18 jr "Messalina. keizenn en hoer" Ci neac Damrak 1 (245648). 16 jr "Killers van Paris" Cineac Dam rak 2. 16 jr. "Frank en Frey" - Cineac (243639), al "Killers van Paris" - Cinecenter (236615), 16 jr "Kentucky fried movie" Cinecen ter. 16 jr "Schwestem" - Cinecenter. 16 jr "Clockwork orange" -Cinecenter. 16 "Doctor Z)i\rago" Cinema 1 (151243), 12 ir "Stnpcs" - Cinema 2. al Die bleiemc Zcit" City 1 (234579), 16 jr. "Passione d'amore City 2. 16 Jr. 'Time bandits" City 3. 12 jr "Frank en Frey" en "McVicar" - Ci ty 4 al "Popeyc" en "Long good Friday" - City 5 (34579), al en 16 jr "History of the World, part I" City 6 (234579), al "Eyes of a stranger" en Frank en Frey City 7 (234579). 16 jr en al 'Teenage Stephmothcr" Climax Cinema (244152), 18 jr "Amarcord" - Cine D (226551), 12 jr "Alien Desmet (22655116 jr 'Take the money and run" Du Mi di (723653). 16 jr "Stnpes" Leidsepleintheater <2359091. al "An Anencan werewolf in London" Nöggerath(248933i. 16 jr The king of love" Paruien (2489331. 18 jr De vier vuisten hebben de tropen kolder" Rembrandtpleinthcater 1 (223545). al "Dokter Zjivago Rembrandt pleintheater 2 (223545). 12 jr "De draken van Bruce Lee" - Rex (266132). 16 jr The black cat" - Roay (232809). 16 jr "Lobta". "Drama de la Gelosta". "O megalexandros" The Mo (245790). 16 jr 'Ik ben Joep Meloen" Tuschinski 1 (262633). al "Rich and Famous" - Tuschtnski 2 (262633). 12 jr "Masada" Tuschinski 3 (262633). ai "History of the world, part I - Tu schinski 4(262633) al "For your eyes only" Tuschinski 5, 12 jr "The postman always nngs twice" De Uitkik (237460). 16 jr

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1982 | | pagina 15