'We voelen
ons nauw
verbonden
met circus'
Consumentenbond: 'baas over eigen antenne'
Charles Fulton:
weinig boeiend
(^^vandaaa...
toegelicht
{[WÏÏ\MQ9£amma\
Flairck:
'Het meisje
met het
rode haar'
ingezonden
voor Oscar
Conflict bij
NOS-radio
DONDERDAG 26 NOVEMBER 1981
RADIO - TV KUNST
DEN HAAG (GPD) Kijkers en luisteraars
moeten zelf kunnen uitmaken of zij hun
programma's via een eigen of gemeen
schappelijke antenne, dan wel via de ka
bel in huis halen. In een tijd, waarin con
sumenten gedwongen worden hun uitga
ven te temperen, is het niet te verdedigen
dat zij op kosten worden gejaagd door ka
belmaatschappijen, woningbouwvereni
gingen en gemeenten met een min of
meer verplichte aansluiting op het kabel
net. Bovendien moet er betere controle
komen op de zeer uiteenlopende tarieven
van de kabelmaatschappijen en de kwali
teit van het doorgegeven signaal. Dit is de
mening van de Consumentenbond, die
aan de kant van de televisiekijker in de
kabelslag komt strijden.
In het decembernummer van de Consu
mentengids maakt de bond zich zorgen
over de overrompelingstechnieken die de
kabelmaatschappijen, geruggesteund
door antenneverboden van gemeenten en
aansluitverplichtingen van woningbouw
verenigingen, toepassen in hun jacht op
abonnees. De mensen mogen voor hun
beeld en geluid niet afhankelijk worden
gemaakt van de kabel. De klant moet zelf
kunnen uitmaken of hij het gebodene (de
kabel) interessant genoeg vindt om er
veel geld voor op tafel te leggen. Hij moet
ook de voorkeur kunnen geven aan een
bescheidener oplossing voor een beschei
dener prijs, aldus de bond.
In veel gemeenten is het tegenwoordig ver
boden om een antenne op het dak te heb
ben, aldus de Consumentenbond. Ook
zijn huizen vaak alleen te koop onder de
voorwaarde dat koper afziet van plaat
sing van een eigen antenne. Deze voor
waarde vindt een huurder vaak ook in
een huurcontract terug. Ontheffing van
een antenneverbod moet mogelijk zijn,
vindt de bond.
Tegen de rechtsgeldigheid van antennever
boden in koopcontracten is de bond een
proefproces begonnen, maar de uitspraak
laat nog op zich wachten. Wel heeft de
kantonrechter in Arnhem zich uitgespro
ken tegen aansluitingsverplichting op de
kabel die in een koopcontract is opgeno
men. De bond adviseert huurders, die
willen blijven profiteren van een gemeen
schappelijke antenne, georganiseerd
dwars te gaan liggen zodra de kabel in
zicht komt. In de Haagse Moerwijk is op
die manier een aantal gemeenschappelij
ke antennes voor afbraak behoed.
Volgens de bond zijn er natuurlijk voorde
len aan de kabel verbonden, maar het is
zeer dé vraag of die voordelen niet wat
overschat worden.
Zo is bekend dat de doorgifte van FM-ra-
diogramma's via de kabel beperkingen
kent (slecht stereo-effect en ruis). Verder
brengt de kabel de twee Nederlandse tv-
netten niet beter op het scherm dan een
individuele of gemeenschappelijke da
kantenne. Bovendien is 6e kabeldoorgif-
te van buitenlandse programma's sterk
afhankelijk van het weer en zijn er kabel
netten (Alkmaar) die geen buitenlandse
programma's doorgeven. Dit terwijl een
kabelabonnement volgens de bond toch
tussen de f 140 en f 180 per jaar kost, een
bedrag dat nog wel hoger uit zal pakken
als de kabelmaatschappijen de auteurs
rechten van speelfilms door gaan bereke
nen. Gezien het arrest van de Hoge Raad
zal dat niet lang meer duren.
Bovendien vindt de bond het een slechte
zaak dat de kosten van de piraten bestrij
ding op de abonnee dreigen te worden af
gewenteld. Immers, als de kabelmaat
schappij het net op last van de rechter af
sluit, om de piraat het gras voor de voeten
weg te maaien, dan moeten die extra kos
ten door de kijker worden betaald. Dit
terwijl, volgens de bond, piraten bestrij
ding eigenlijk een PTT-zaak is. De kosten
van afsluiting moeten dus ook maar door
de PTT worden betaald. Verder verlangt
de bond een doeltreffend toezicht op de
exploitatie en de tarieven van de verschil
lende kabelnetten.
Er moet controle komen op de deugdelijk
heid van de kabelnetten. De bond zou
graag zien dat de kabelmaatschappijen
verplicht worden hun net, zodra het klaar
voor gebruik is. door de PTT door te laten
meten. Daarna moeten geregeld herha
lingsonderzoeken worden uitgevoerd, zo
dat de abonnee is gegarandeerd van een
goede ontvangst. Tot slot stelt de bond
optimistisch dat de apparatuur die nodig
is om buitenlandse beelden zelf op te van
gen, in de komende jaren een stuk goed
koper zal worden.
Het gaat goed met Flairck, getuige de volle zalen tijdens
binnen- en buitenlandse toernees, de 300.000 verkochte
elpees en de derde televisie-special in drie jaar tijd, die
morgenavond op Nederland 1 wordt uitgezonden. Dit
naar aanleiding van de .ieuwe elpee Circus, die dit
najaar werd uitgebracht.
De in 1978 gelanceerde debuutelpee „Variaties op een
Dame" is inmiddels platina en werd bekroond met een
Edison als de beste instrumentale plaat van het jaar.
Ook de verleden jaar verschenen tweede elpee „Ge
vecht met de Engel" leverde een Edison op en kreeg de
gouden status.
De harde kern van Flairck bestaat uit de gebroeders Erik
en Hans Visser (6- en 12-snarige gitaar-akoestische bas
gitaar). De violiste Sylvia Houtzager verving een paar
maanden na de oprichting Judy Schomper. De plaats
van panfluitist Peter Weekers werd in het begin van dit
jaar ingenomen door Annet Visser en onlangs breidde
Flairck zich uit met de slagwerker en sitarspeler Ted
de Jong.
Flairck was steeds moeilijk in een hokje te stoppen. Hoe
omschrijft de groep zelf haar Flairck-dom? Een inter
view met Sylvia Houtzager, Annet Visser en broer
Hans Visser.
Flairck-leden Sylvia Houtzager
„Uit de muur eten hebben we af
geleerd", vult Sylvia Houtzager
aan. „Ik heb geen zin in een
maagperforatie".
„Het idee voor Circus is afkomstig
van Erik Visser", vervolgt ze.
„Hij sleept van alles uit de biblio
theek. Op een gegeven moment
kwam hij met het verhaal over
circus Cooke, en wij zagen daar
ook een goed concept voor een
muziekstuk in. Hij componeerde
een stuk dat wat uitvoering
geënt is op Moussorski's 'Schil
derijen Tentoonstelling'. Solis
tisch kan ik binnen deze opzet
goed mijn ei kwijt", aldus de vio
liste.
Annet Visser: "we zijn niet doortrapt"
Special
UTRECHT (GPD) - Volgens Hans
Visser is Flairck een soort pop
groep die 60 frisse concerten per
jaar speelt. „We spelen popmu
ziek met vijf mensen, die alle
maal een verschillende muzikale
achtergrond hebben. Dat klinkt
door in onze muzièk. We ?ijn niet
doortrapt, hoogstens geraffi
neerd in het gebruik van showe
lementen. Maar wat wil je, we
zijn tenslotte een theatergroep.
Als je een loopje op de gitaar
maakt mag je daar gerust een
beetje zwaar bij kijken. Natuur
lijk blijft de muziek het belang
rijkste. Je moetje nooit verliezen
in effecten".
De nieuwe elpee Circus is geba
seerd op het verhaal van circus
Cooke, dat in de 18e eeuw als eer
ste Europese circus naar Ameri
ka trok. Het openingsstuk „De
overtocht" verhaalt over de zee
reis. De eigenlijke voorstelling
wordt geopend door het circus
orkest met een hoofdthema, dat
AMSTERDAM (ANP) - De film
"Het meisje met het rode haar"
van Ben Verbong dingt mee naar
een nominatie voor Oscars. De
film wordt rond Kerstmis in Los
Angeles, Chicago en New York
uitgebracht.
De inzending voor de Oscar-nomi
natie is mogelijk gemaakt door
een Amerikaanse distributeur.
De film dingt niet mee als beste
buitenlandse film, waarvoor de
Nederlandse film "Come Back"
van Jonne Severijn is aangewe
zen. Hij dingt gewoon mee in de
categorieën 'beste film', 'beste
actrice' en 'beste camera/fotogra
fie'.
De film met in de hoofdrol Renee
Soutendijk, is gemaakt naar het
boek van Theun de Vrie^ over de
Nederlandse verzetsstrijdster
Hannie Schaft.
later gebruikt wordt om de vier
belangrijkste acts, waarin tel
kens een solo-instrument op
treedt, te verbinden.
De eerste act is een solo op 12-sna
rige gitaar. In de tweede act
beeldt de basgitaar de jongleur
uit, gevolgd door de fluit als
koorddanseres en de viool die de
clown speelt. Tot slot brengt het
circusorkest in de parade nog
maals het hoofdthema ten geho-
„De suite rond het circus Cooke is
op ons bestaan gebaseerd", ver
klaart Hans. „We voelen ons
nauw verbonden met het circus
leven. Net als een circus draait
Flairck volkomen op lang van te
voren op touw gezette toernees.
Altijd on the road. Ons vak is te
vergelijken met het circusvak, al
léén hebben we geen woonwa
gens. Op toernee vormen we een
hecht groepje. We hebben zelfs
een eigen kok, die vegetarische
en 'gewone' maaltijden bereidt".
Flairck is duidelijk tevreden met
de tv-registratie van de plaat. In
tegenstelling tot de twee eerdere
specials is deze een eigen pro-
duktie van de groep. Weliswaar
onder leiding van een regisseur,
maar ze heeft artistiek heel wat
in kunnen brengen. De tv-special
wordt waarschijnlijk verkocht
aan de Belgische en de Duitse te
levisie.
„We waren heel verbaasd dat we 45
minuten op de televisie kregen.
Het bewijst wel dat we erken
ning vinden bij een gevarieerd
publiek, maar dat wisten we ei
genlijk al. De leeftijd van de
mensen in de zaal varieert van 11
tot ver in de 70. Televisie kan na
tuurlijk nooit de sfeer overbren
gen die in een theater hangt,
maar het biedt technische moge
lijkheden, zoals het gebruik van
dubbelbeelden, die in een thea
ter niet mogelijk zijn"
- Hoe brengen jullie Circus live?
Hans: „Live zetten we Circus op de
planken als een theatrale show
met veel lichteffecten en een gro
te geluidsinstallatie. In een forse
zaal moeten we van dat laatste
noodgedwongen gebruik maken,
maar leuk is dat niet. Je bent vol
komen afhankelijk van geluids
technici, en dat zijn niet zelden
neuroten. Ik bedoel maar: een
geluidsmixer kan je dynamiek,
het verschil tussen hard en zacht,
aardig verpesten. Als ik terugval
op een mooie, zachte partij en de
mixer denkt: die klinkt mij wat
te zacht, ik zal het volume wat
opschroeven, dan ben je nergens
„Toch speelt dat bij ons niet zó
erg", haast Sylvia vergoelijkend
te zeggen. „We werken de mixer
vooraf goed in. In het algemeen
kan je echter zeggen dat een
akoestisch instrument onver-
sterkt het best tot zijn recht
komt".
„Over geluidsinstallaties spelen is
altijd snert", bromt Hans nog.
„Maar we moeten wel. We kun
nen moeilijk 365 dagen per jaar
in piepkleine zaaltjes gaan staan.
Met tien man op onze loonlijst
moet het circus blijven draaien.
Dan maar in grote zalen"
In de muziek van Flairck is nau
welijks ruimte voor improvisa
ties. Gaat dat niet ten koste van
de spontaniteit?
„Ach, spontaniteit", aarzelt Hans.
„We benaderen muziek nu een
maal meer klassiek. We geven
een interpretatie van vaststaande
stukken die niet op improvisatie
gebaseerd zijn. Dat is een ele
ment dat we bewust laten liggen,
we zijn tenslotte een program
ma-groep".
- Jullie beheersen je instrumenten
goed, is techniek belangrijk?
„Onze muziek stelt hoge eisen",
mengt Annet Visser zich in het
gesprek. „Als je je goed wil uiten
op een instrument, moet je er
mee uit de voeten kunnen"
„Vergelijk het maar met een cir
cusartiest", lanceert Hans. „Hij
moet zijn nummer perfect be
heersen. Dat geldt voor een mu
zikant ook".
- Twee Edisons, 300.000 verkochte
elpees, de TROS-produktieprijs.
Is succes belangrijk?
„Als je van muziek wil leven, dan
heb je succes nodig. Toch zeggen
die prijzen en onderscheidingn
mij niet zoveel. Je gaat er geen
snaar beter door spelen. Maar als
je een beetje acceptabel wil
draaien, dan kun je niet buiten
succes. Subsidie krijgen we im
mers niet"
Volgens Hans Visser zitten er nog
genoeg nieuwe Flairck-composi-
ties in het vat. Hij hoopt dat de
groep iets meer funky gaat spe
len. zodat de beentjes van de
luisteraars van de vloer komen.
„Ons publiek luistert altijd zo se
rieus", verzucht hij.
CHARLES HASSELMAN
HILVERSUM (ANP) - Het conflict
bij de afdeling gesproken woord
van de NOS-radio over de zelf
standigheid van de programma
makers. dat tijdens een aange
kondigde bemiddelingspoging
van het dagelijks bestuur van de
NOS was ingesluimerd, is weer
opgelaaid. Tijdens een bespre
king gisteren met de omroep-
bonden FNV en de Nederlandse
Vereniging van Journalisten
over dit conflict bleek dat het da
gelijks bestuur de zijde van de
leiding van de afdeling gespro
ken woord heeft gekozen. De
bonden zullen maandag a.s. met
de programmamakers gaan over
leggen over een eventueel te voe
ren actie.
Het conflict ontstond toen de in
september 1980 benoemde chef
van de afdeling gesproken
woord, Ben Janssen, een memo
liet uitgaan, waarin hij de vaste
programmamakers opdroeg in
het vervolg inzage te geven in
hun plannen ten aanzien van het
aantrekken van medewerkers
voor de diverse programma's en
welke kosten daarmee gepaard
zouden gaan.
De programmamakers kwamen te
gen dit memo, dat al spoedig de
naam "verbintenissen-memo"
meekreeg, in opstand omdat zij
van mening zijn dat hierdoor
hun in de praktijk gegroeide ver
antwoordelijkheid in sterke ma
te wordt beknot.
Omdat de bonden van oordeel zijn
dat de houding van de leiding
van de NOS ook gevolgen kan
hebben voor de overige ongeveer
150 programmamakers radio en
televisie van de NOS, zullen die
in het beraad over mogelijke ac
ties worden betrokken.
ADVERTENTIE
NI ET FEN GKOENE BETA AICH EQUE FN DE GROENE BETAAIPA
Gegarandeerd tot f 100,- per cheque. Zonder kosten
verkrijgbaar bij alle banken en spaarbanken van Nederland
LEIDEN - Het was voor de spiritual-zanger Charles Fulton gisteravond in
de Kapelzaal van K&O beslist geen eenvoudige opgave inspiratie te
putten uit het publiek, want dat was nauwelijks aanwezig. Dit was
misschien één van de redenen dat zeker het programma vóór de pauze,
zes negro-spirituals en de cyclus 'Hermit Songs' (1963) van S. Barber,
niet bijster konden boeien. Charles Fulton's krachtige bariton klonk
nogal eens grof en geforceerd, hoewel daar enkele gunstige uitzonde
ringen op waren; met name 'St. Ita's vision' uit de Hermit Songs werd
met beheerste expressie gezongen. De begeleiding van Theo Bles was
in dit eerste deel van het recital ook wat aan de lauwe kant De noten
waren er wel maar de toon was vlak, te nuchter.
Veel beter kwamen beiden op gang in de Creoolse volksliederen, waarin
Charles Fulton met veel humor, een beetje cabaretsk, optradt en op
ontroerende wijze het slaapliedje 'Fais do do' zong, prachtig gebruik
makend van de kopstem. De eerste twee 'Old American Songs' van A.
Copland lieten een vermoeide stem horen. Fulton detoneerde hier be
hoorlijk. Verrassend is dan weer dat het derde lied: 'Long time ago' een
zeer fijne sfeer teweeg kon brengen.
De meeste indruk maakten nog de twee toegiflen The Circusband' van
Ch Ives. een uitbundig lied en een schitterend Schots lied, gearran
geerd door B. Britten.
ELLEN LOOYESTIJN
NEDERLAND I
18.20 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
18 28 Avanti, avanti (TELEAC)
18.58 - Journaal (NOS)
19.00 - Bolke de beer (NCRV)
19.10 Minivoetbalshow (NCRV)
20 05 - Vogel vru (NCRV)
20.35 Indiaanse Droom, de zigeuners van Canada (NCRV)
21.37 Journaal (NOS)
21.55 - Den Haag vandaag (NOS)
22.10 - Beeldspraak (NOS)
23.05 Journaal (NOS)
23.10 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
NEDERLAND II
18.25 - Paspoort voor Turken (NOS)
18.35 Sesamstraat (NOS)
18.50 Jeugdjournaal (NOS)
18.59 - Er was eens (KRO)
19.25 Smokkelaar (KRO)
20.00 - Journaal (NOS)
20.27 De legende van Koning Arthur, tv-serie (KRO)
21.20 Brandpunt Special (KRO)
21.55 De Suilivans. tv-serie (KRO)
22.20 Tussen Keulen en Panjs (KRO)
23.10 Bidden met de bijbel (KRO)
23.35 - Journaal (NOS)
23.40 Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
DUITSE TV
DUITSLAND I
(Reg. progr NDR 18.00 Drei Da-
men vom Grill, tv-serie 18 30 Ac
tual. 18.45 Kleutersne 18.55 Reg.
progr. 19.25 Sport. 19 59 Progr.
overz. WDR 18.00 Das Knminalma-
gazin, tvdserie. 18.15 Inform, progr.
19.15 Actual. 19 45 Culturele serie
20.00 Joum. 20 15 Discussie 21 00
Amus. progr. 21 45 Amus. magaz.
22.30 Actual. 23.00 Der Lebemann,
tv-spel. 0.45 Journ.
DUITSLAND II
18.20Des Bastian, tv-serie. 18.57
Progr. overz. 19.00 Joum. 19.30
Showprogr 21 00 Actual 21.20 Ge-
var. progr. 22.05 Sport 22.50 Tur-
thahnfïeber, tv-spel. 23.50 Jour-
DUITSLAND III
18.00 Kleuterprogr. 18.30 Cursus Na
tuurkunde 19.00 Sport. 19 45 Jour
nal 3 20 00 Joum. 20 15 Chronik ei-
ner Liebe (Cronaca di un amore),
speelfilm 21.55 Docum 22.10 Medi
sche rubriek. 22.55 Inform, progr.
23.40 Joum.
BELGISCHE TV
NET I
1800 Kinderserie. 18.05 Kleuter
progr 18.35 Tekenfilm 18 40 In
form. kinderprogr. 19 12 Uitz. door
derden 19.37 Mcded en morgen
19 45 Nws 20 10 Spelprogr 20.35 Ac
tual ?.l 25 Dallas, tv-serie. 22.10
Van 18 00 tot 20 10 Zie NET I. 20.10
As you like it, klass. drama. 22 40
Filmrubnek.
Polen in 1981 bestaat uit meer dan stakingen en sociaal-politieke
confrontaties. Een beeld dat zich dreigt op te dringen nu sinds het
vorige jaar de gezichten en uitspraken van de Poolse officiële en
officieuze leiders gemeengoed tn de westerse media zijn geworden.
Maar niet alleen het Poolse politieke klimaat is veranderd met de
opkomst van het vrije vakverbond Solidariteit, de lente doet zich
ook gelden tn het culturele leven. Rolf Orthel en Jan Wouter uan
Reijen brachten afgelopen zomer vijf weken in Polen door om de
veranderingen op dat niet materiele vlak te registreren. Docu
menten voor morgen" is de titel van de film waarmee de NOS-
rubriek Beeldspraak vanavond wordt gevuld.
De betrekkelijke vrijheid waar de Polen sedert een jaar m leven,
heeft verboden films uit het archief en in de roulatie gebracht,
boeken en dichtbundels zijn uit het ondergrondse circuit tn de
openbaarheid gekomen, schouwburgen brengen ifoorstellingen die
tot voor kort verboden waren. Orthel en Van Reijen hebben ge
tracht die vranderingen op te sporen en van een achtergond te
voorzien. Een kunstfilm hebben ze niet gemaakt, wel een verslag
van de angst voor een terugval en de hoop op een toekomst waar
tussen de Poolse kunstenaars leven. (Nederland 1, 22.10 uur).
In de televisie-actualiteitenrubriek Brandpunt van de KRO
wordt vanavond een reportage uitgezonden over de mogelijkheid
om het loodgehalte in benzine te verminderen Dat zou minder
schadelijk zijn voor de kinderen, speciaal die in de grote steden.
Brandpunt heeft voorts een eigen reportage over de miljoenen tn-
woners van Peru, die van het straatarme platteland naar de grote
steden trekken.
DONDERDAG
HILVERSUM I
NOS: Ieder heel uur nws NCRV
18 06 (S) Hier en Nu magaz. 19 02 (S)
De Wereld zingt Gods lof. 19 45 Le
ger des Heils Kwartier 20 03 (S)
Vierkant 21.02 (S) Op de vrije toer
21.53 (S) Om nooit te vergeten. 22.02
(S) NCRV Donderdag Sport 22 50
(S) Politiek bekeken. NOS 23.02 (S)
Met het oog op morgen KRO 0 02
(S) De Nachtspiegel 1 02 (S) Nie
mandsland. 6 02 (S) Van 6zes klaar
wakker. 6.50 Het levende woord.
HILVERSUM II
AVRO 18 00 Nws 18 10 AVRO's Ra-
diojoum. P P 18.20 Uitz. van de
RPF IKON 18.30 Kleur AVRO
AVRO Academie 19 20 Richting
19 30 (S) Operette rendez vous 20 00
Nws. 20 03 Jus in n kuiltje en andere
zaken die het leven kuennen veraan
genamen 21.15 Cultuur Perspectief
TELEAC 21 30 Micro-electronica in
het bedrijf, les 1 22 00 Management,
HILVERSUM III
NOS 18 04 De Avondspita TROS
19 02 Poster 20 02 Soul Show 22 02
Sesiun. 23 02 Licht LP-muz.
HILVERSUM IV
VARA 20 00 (S) Klass muz 21.35 <S)
Opcrettemuz. 22.00 (S) Rover», hoor
spel (2).
VRIJDAG 27 NOVEMBER
KRO 7 03 en 8 03 Echo en vervolg
Van zessen klaar wakker 9 03 (S)
Mensen en medeklinkers 12 03 (S)
Tussen de middag., tussen de men
sen. 13 06 Echo. 13.16 (S) Kruis of
munt. 14.02 (S) The Complet 16 02
(S) Op de valreep 17.53 Marktbe
richten i s m. K.NB.T.B. 17.55 Me-
HILVERSUM II
VPRO 7 00 Nws 7 10 Ochtend
gymn 7 20 Radionieuwsdienst
VPRO f7.30. 8 00 en 8 30 Nws
NOS 9 05 Gymn v d vrouw 9 15
10 32 Democrict AVRO 1105
Schoolradio 11.20 Switch on.
TROS 11 30 Nws 11.32 Week in
wn-k int. IJ JU Arr,tri N< >S !6
Medcd voor land en tuinbouw
12 30 Nws TROS 12 36 Aktua. 13 00
Nws 13.11 Inkijk in Inbar NOS
13.30 Nws. 13.32 Meer over minder
14 30 Nws. TELEAC 14 32 In het
ziekenhuis, herh. les 8. NOS 15 02
Spiegel van Belgie 14 30 Nws 15 32
Het gesprek van de dag 16 30 Nws.
16 32 't Kan van nut zyn 17 00 Jour-
HILVERSUM III
EO 7.02 Ronduit op drie 8 03 EO-
Metterdaad 8 05 Tijdsein 9 03 De
muzikale fruitmand. 1003 Muziek
Motief 10 45 Passaporta per il cielo
NCRV 1103 Pop non stop 12.03
Goeiemiddag VOO 14 03DeTippa-
rade 15 20 Popjoumaal 15.30 Top
HILVERSUM IV
NOS 7 00 Nws 7 02 (S> Vroeg Klas
siek (8 00 Nws 9 00 (S) Muziek uit
de Middeleeuwen en Renaissance
9 30 (S) Vrydagmorgenconerl VOO
11 00 Muziek voor migoenen. (11 30-
11 40 NCRV Journaal voor de scho
len) 12 15 (S) Muzikale Meesterwer
ken NOS 13 00 Nws 13 05 (S) Ne
der lands Muziekmagxz VPRO
15 00-17 00 (S) Muziek-op-vter.