Moderne kunst in
(televisie)beeld
Voordeel-
driedaagse!
2 broeken
Meer ballet en fihn op de televisie
'Romeo and Juliet' minder traditioneel
r/RADIQl
Leven van Wagner
wordt verfilmd
(^V) vandaag...
toegelicht
'De schok van het nieuwe'
nu
cpatthenette
van^althe
'Eerlijk' cello-spel
DINSDAG 3 NOVEMBER 1981
HILVERSUM (ANP) - Er komen
meer balletten en meer Neder
landse speelfilms op het televi
siescherm. Dat is het gevolg van
een op handen zijnde nauwere
samenwerking tussen de omroe
pen en de kunst.
Richard Schoonhoven, de nieuwe
commissaris televisie van de
NOS, kondigde dat gistermiddag
aan tijdens de overhandiging van
het Theater- en Televisiejaar
boek. Die samenwerking zal o.m.
tot uitdrukking komen in een
overeenkomst met drie balletge
zelschappen voor minimaal drie
balletprodukties per jaar.
Daarnaast is er met het Produktiefonds
voor Speelfilms een overeenkomst in de
maak voor een financiële bijdrage (in de
begroting voor 1982 wordt een begin ge
maakt met 300.000 gulden) van de om
roep en wordt er in eigen NOS-huis ge
streefd naar een meer efficiënte inschake
ling van het orkestenapparaat bij het pro-
du ktieschema voor de televisie.
Inmiddels werkt volgens Schoonhoven sa
menwerking van de NOS met de Raad
voor de Kunst en het ministerie van CRM
over zogenaamde korte kunstzinnige
films goed door.
Naar zijn oordeel moet. waar mogelijk, ge
stimuleerd worden dat Nederlandstalig
drama uit het theater naar het televisie
scherm wordt vertaald en dat de moge
lijkheden tot gebruik en hergebruik van
in ons land tot stand gekomen drama,
film en ballet door de televisie worden ge
structureerd.
Het is immers volgens Schoonhoven niet
uitgesloten, dat het internationaal aan
bod voor de kijker binnen een aantal ja
ren toch al overvloediger wordt. "Nadruk
op in Nederland te produceren program
ma's is dan een aangewezen alternatief
voor de vaderlandse omroepen", aldus de
televisie-commissaris.
Hij zei zich zelfs te kunnen voorstellen, dat
de zendgemachtigden zich zelf de ver
plichting opleggen elk jaar het percenta
ge eigen produkties dusdanig op te voe
ren dat binnen enkele jaren nog maar 25
procent van de zendtijd voor aankopen
uit het buitenland resteert. Op het ogen
blik is dat nog ongeveer 50 procent.
Over de komende satellieten zei hij het een
misverstand te vinden, dat daar vanzelf
programma's in en uit zouden vliegen.
Naar zijn oordeel regent het straks geen
programma's in het heelal.
"Die programma's moeten worden ge
maakt en het is meer dan een vermoeden,
dat de makers er niets voor voelen zonder
gegarandeerde opbrengsten hun mate
riaal zo maar in de ruimte te schieten.
Ook staat het volgens hem niet vast, dat we
programma's volgens het bekende Ame
rikaanse systeem met onderbrekingen
voor reclame aangeboden zullen krijgen.
Enerzijds is het de vraag of er voldoende
geschikte commercials zijn voor de inter
nationale markt om dagelijks continu een
programma-aanbod in stand te houden
en anderzijds is bijvoorbeeld nu al be
kend. dat de Engelse commerciële ITV
van zijn adverteerders geen toestemming
krijgt eventueel commercials mee te stu
ren naar het continent.
Voorts zal er een systeem moeten komen
om geld te verzamelen voor de producent
en daarbij is het volgens Schoonhoven de
vraag of ons kabelsysteem daar nu al voor
geschikt is.
Hij zei het niet uitgesloten te achten, dat
Nederland over enige tijd gebruikt zal
worden als proefgebied door een grote
Amerikaanse firma. Hij noemde ABC-Vi-
deo. "de kabeldochter van het commer-
cieel-agressieve netwerk ABC".
Hij zei echter pas ongerust te worden "als
een vreemdeling een exclusief contract
heeft afgesloten met Nederlandse thea
tergezelschappen, met het wereld-voet
baltoernooi en met Willem Ruis".
HILVERSUM (GPD) - De
ontwikkeling van onge
veer honderd jaar visuele
kunst (van 1875 tot 1975)
staat centraal in de acht-
delige Britse televisiese
rie „De schok van het
nieuwe" waarvan de
NOS vanavond de eerste
aflevering op de buis
brengt. Samensteller Ro
bert Hughes, in het dage
lijks leven kunstcriticus
van Time Magazine, be
schrijft in de reeks onder
meer de geestelijke ge
steldheid waaruit rond
1875 het „moderne" ont
stond. Daarvoor onder
zocht Hughes de verbin
tenissen, die de kunst had
met grote sociale en poli
tieke gebeurtenissen van
de laatste honderd jaar.
De serie begint met een aflevering
over een periode waarin die nei
ging tot het moderne een bloei
tijd beleefde (ongeveer tussen
1880 en 1914), waarin de mythe
van de toekomst geboren werd
in die sfeer van optimisme, die
kenmerkend was voor het gou
den tijdperk van de machine en
waar de 19e eeuw overging in de
20e.
In deze achtdelige reeks zal niet
meer dan een greep uit de the
ma's van de moderne kunst kun
nen worden gedaan. Getracht zal
worden op enkele brandende
vragen antwoord te geven, zoals
hoe het komt dat de afscheiding
van DroDaganda en politieke
dwang weerspiegeld werden in
de kunst. Welke rol heeft de
kunst gespeeld in de pogingen
'Horrible
Tango'
HILVERSUM (ANP) - De Stich
ting Beeldrecht in Nederland,
die volgens woordvoerder Be-
rendsen mede de belangen be
hartigt van ongeveer 15.000
beeldende kunstenaars in de he
le wereld, wil proberen de uit
zending vanavond door de NOS
van het eerste deel van de BBC-
serie "De schok van het nieuwe"
te verbieden, omdat de auteurs
rechten voor deze serie nog niet
zouden zijn betaald.
De stichting heeft een ultimatum
gesteld tot vanmiddag twaalf
uur, waarbinnen de NOS die au
teursrechten moet voldoen. Ge
beurt dat niet, dan zou de stich
ting volgens Berendsen overwe
gen een kort geding tegen dé
NOS aan te spannen. Of dat dan
nog voor dinsdagavond 3 no
vember behandeld zou kunnen
worden, wist hij niet.
Volgens een woordvoerder van de
NOS is deze actie van de Stich
ting Beeldrecht een proefbal
lonnetje om officieel als ge
sprekspartner erkend te wor
den. Daarover wordt trouwens
volgens beide partijen al een
tijdlang onderhandeld. Maar
daarnaast stelt de NOS ervan
uit te gaan, dat alle rechten
door de leveranciers van de se
rie al zijn voldaan. De NOS zal
dan ook niet ingaan op het ulti-*
matum van de stichting.
een utopia te scheppen? Hoe
werd de erfenis van de romanti
sche hoofdthema's (de wereld in
de betekenis van een theater van
wanhoop en religieuze exaltatie)
verwerkt, en hoe reageerde de
kunst op de uitdaging door de
massamedia die beeldhouw- en
schilderkunst hun centrale posi
tie van openbare spreekbuis
deed verliezen.
In „De schok van het nieuwe"
wordt onder meer foto- en film
materiaal getoond van reeds
overleden kunstenaars als Pablo
Picasso, Marc Duchamps, Max
Ernst. René Magrite, Jackson
Pollock, Piet Mondriaan, Mies
van der Rohe, Le Corbusier en
Walter Grotius en van nog leven
de kunstenaars als Salvador Da-
li. Francis Bacon, Robert Mot
herwell, Robert Rauschenberg.
Claes Oldenburg, Andy Warhol
en Roy Lichtenstein.
De serie werd in 12 landen groten
deels op locatie opgenomen. De
themaprogramma's die in het ka
der van deze serie wekelijks wor-
den uitgezonden zijn: op 3 no
vember het mechanisch paradijs,
op 10 november de gezichten van
de macht, op 17 november het
landschap van welbehagen, op
24 november onrust in utopia, op
1 december de drempel van de
vrijheid, op 8 december op de
rand van de afgrond, op 15 de
cember cultuur en natuur, en ten
slotte op 22 december de voor
bije toekomst.
Doel van deze serie is niet alleen de
visie van het publiek op de mo
derne kunst te verbreden en ver
diepen, maar tevens het mu
seum bezoek te bevorderen.
De serie „De schok van het nieu
we" zal worden ingeleid door
staatssecretaris De Boer van
CRM. En elke aflevering zal wor
den ingeleid door de directeur
van een Nederlands museum,
waarvan het bezit betrekking
heeft op de inhoud van de ver
dere aflevering. Zo komen onder
meer aan bod Het Stedelijk Mu
seum in Amsterdam, museum
Boymans van Beuningen in Rot
terdam, het Haagse Gemeente
museum, Museum Stad en Lan
de in Groningen, het Van Abbe
Museum in Eindhoven, Stich
ting Architectuur Museum in
Amsterdam en het Rijksmuseum
Vincent van Gogh
onze hoofdstad.
Richard Burton: rol van Richard Wagner
LONDEN (DAP) - De Britse regisseur Tony Palmer zal het ko
mende jaar met de produktie van een film over het leven van
de Duitse componist Richard Wagner (1813 tot 1883) beginnen.
Naar in Londen bekend werd, is hij van plan acht episoden
van het leven van Wagner van één uur voor de televisie te
maken, die een eeuw na het sterfjaar van de componist gereed
moeten zijn.
De bioscoopversie zal meer dan vijf uur duren. De kosten van de
produktie worden geschat op vier miljoen pond (ca. 18 miljoen
gulden). Richard Burton zal de hoofdrol spelen. Gemma Cra
ven zal optreden als Wagners eerste vrouw Minna en Vanessa
Redgrave als de tweede echtgenote Cosima. De opnamen zul
len in West- en Oost-Europa worden gemaakt.
De voorbereidingen lopen al vanaf 1977. Alleen aan het script is
drie en een half jaar gewerkt.
Palmer zei te geloven dat het onmogelijk zou zijn dat zijn werk
geen controverses zou opwerpen. "De film is een geschiedenis*
van een politieke revolutionair, geen muzikale biografie. Wij
willen uitbeelden wat hem dreef.
De familie Wagner in Bayreuth heeft haar uitdrukkelijke in
stemming met het project betuigd. Daarom is het mogelijk op
de oorspronkelijke plaatsen opnamen te maken. Daartoe be
horen ook de Beierse kastelen van Lodewijk de tweede die
zich hartstochtelijk voor de muziek van Wagner beijverde en
hem tijdelijk naar München haalde.
Palmer heeft twee keer de Prix Italia gekregen en wel voor films
over Benjamin Britten (A time there was) en Sir William Wal
ton (At the haunted end of the day).
ADVERTENTIE
in
bioscoop
HILVERSUM (GPD) - Gerrit Vis-
scher, de voormalige produktie-
leider van het filmbedrijf Cine-
centrum, heeft de rechten ver
worven voor de verfilming van
Jan Wolkers' boek Horrible Tan
go. Hij zal hiervoor binnenkort
een subsidieaanvraag indienen
bij het Produktiefonds voor de
Filmindustrie. Het scenario zal
worden geschreven door Cees
van Ierssel.
Visscher werkt sinds enige tijd sa
men met Wim Hazeu, de voorma
lige chef van de afdeling drama
van de NCRV, in het film- en vi-
deobedrijf Cine-Vista. Het twee
tal leerde elkaar kennen en waar
deren tijdens de voorbereiding
en de opnamen van de NCRV-Ci-
necentrum coproduktie „Sil de
strandjutter". Visscher verliet
Cinecentrum het afgelopen voor
jaar, Hazeu stapte enige jaren ge
leden over van de NCRV naar de
uitgeverswereld.
Er is al subsidie verleend aan het
duo voor een kinderfilm naar een
scenario van Ciny Peppelenbos,
„Het geheim van de dierentuin".
Wie beide speelfilms zal gaan re
gisseren, is nog niet bekend.
Mléén woensdag,donderdag en vnjdag a.s
gereinigd en piekfijn geperst
LEIDEN - In samenspel met de
pianist Ronald Brautigam trad,
als eerste in een door K. en O.
georganiseerde serie, de cellist
Herre-Jan Stegenga op. De Ka
pelzaal was er redelijk goed voor
bezet.
Herre-Jan strijkt een warme, gave
toon, die vrij blijft van ongewen
ste opschik. Zijn melodieën zingt
hij breed uit, laat ze niet verva
gen in het niets. Dit eerlijke spel
verdient grote waardering.
De drie componisten op het pro
gramma: Debussy, Fauré en
Grieg, vertegenwoordigen in
hun uitingen en ondertoon de
romantiek. Ja, óok Debussy, van
wie Stegenga een (posthume) So
nate in D-groot streek. Zijn spre
kende toon en melodieen kwa
men in dit werk het gunstigst uit.
Debussy is zonder deze helder
heid onverstaanbaar. De pianist,
een uitstekend vakman, leverde
in deze sonate waardevol tegen
werk. Juist het contrast tussen
levendigheid en licht gevoelige
zang maakte de vertolking tot
een echt muzikale gebeurtenis.
Brautigam sloot zich in de uiter
lijke voordracht zeer nauw by de
cellist aan, maar hy zyn spel was
luchtiger van aard. Hij nam de
zaken kennelijk niet zo zwaar als
zijn kunstbroeder. Dit verschil in
aanvoelen hinderde nauwelijks.
Het hield de aandacht gaande en
de verveling verre.
Van Fauré hoorden we de tweede
(en laatste) Sonate in G. ik heb
van deze geniale klankenbouwer
een andere voorstelling dan de
cellist. Weliswaar was Fauré niet
vrij van Duits romantische in
vloeden (in het andante, later in
de Elégie in c-klein duidelijk te
bespeuren), maar hij verwerkte
die op een hoger niveau. Fauré
distantieerde zich, zag de ge
moedsbeweging om zo te zeg
gen, op een afstand. Ik heb dit
aan Herre-Jans spel niet opge
merkt. Veel meer voelde ik my
bij zijn opvatting van Griegs So
nate. opus 36, betrokken. Een
boeiend werk door een gelukki
ge verbinding van Duitse (Leip-
ziger) en Noorse elementen.
JOHAN VAN WOLFSWINKEL.
DEN HAAG - In de loop der eeuwen heelt
"Romeo and Juliet" van Shakespeare
zo'n romantisch aureool gekregen, dat al
leen acteurs die twee keer te oud waren,
nog in staat leken het legendarische lief
despaar volgens alle gangbare interpreta
ties gestalte te geven. Sinds kort is daar
gelukkig verandering in gekomen, vooral
doordat men is gaan inzien dat het komi
sche element en de knipoog naar het pu
bliek in dit stuk veel sterker vertegen
woordigd zijn dan de conventionele, op
sentiment en romantiek gerichte benade
ring wilde doen geloven. Hierdoor werd
het ook mogelijk van de beide titelrollen
de opgewonden en licht ontvlambare pu
bers te maken die ze volgens hun leeftijd
ook moeten zijn. Een vertolking door tie
ner-acteurs ligt weliswaar buiten de nor
male mogelijkheden, maar in een gemid
deld ensemble weten twee vry jeugdige
protagonisten de suggestie van onvol
wassenheid meestal redelijk waar te ma
ken.
Geheel anders liggen de verhoudingen als
alle rollen door jonge acteurs en actrices
worden gespeeld, zoals het geval is in de
voorstelling door de LAMDA Company,
die onder auspiciën van t WIKOR een
tournee door ons land maakt. Enerzijds
ontstaat nu juist de moeilijkheid om de
oudere rollen overeenkomstig die leeftij
den te bezetten en anderzijds maakt een
gebrek aan contrast het weer onmogelijk
te suggereren dat de Veronese geliefden
nog maar kinderen zijn. Een dergelijk en
semble maakt het echter wel mogelyk
een grote mate van levendigheid en be
weeglijkheid te bereiken en ook het kari
katurale in sommige rollen kan juist door
het inzetten van een jong acteur met wei
nig extra middelen worden onderstreept.
De Engelse voorstelling in een sober en ui
terst bruikbaar decor, leek bedoeld voor
een open theaterruimte, maar kwam ook
binnen het lijsttoneel van de Koninklijke
Schouwburg vrij snel van de grond. Een
belangrijke hulp daarbij vofmden na
tuurlijk de vele schermscènes, waarin
jonge Engelse acteurs altijd lijken te ex
celleren, maar ook de subtieler ingestelde
toneelliefhebber kon zijn hart ophalen
aan een aantal uitmuntende regievond
sten en een gedetailleerde afwerking.
Naast een lieftallige, in pasteltinten ge
houden Julia stond in deze voorstelling
helaas een styve Romeo met weinig va
riatie op zijn gebarenpalet, en dit was des
te opvallender omdat zyn vrienden Mer-
cutio en Benvolio precies wisten hoe ze
hun scènes tot een speelse show vol jolijt
en snedigheid moesten maken. (Rolver
delingen waren gisteravond helaas niet
beschikbaar.) Na een tweede voorstelling
in Den Haag is "Romeo and Juliet" mor
genmiddag en -avond in de Leidse
Schouwburg te zien. Kennelijk blijft het
echter een merkwaardig vastgeroest idee
van onderwijsgevenden, dat dergelijke
voorstellingen zouden kunnen dienen om
scholieren "cultuur" of gevoel voor to
neel by te brengen. PAUL KORENHOF
18.20 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
18.28 Micro-electronica in bedrijf (TELEAC)
18.58 Journaal (NOS)
19.00 EO-Kinderkrant (EO)
19.30 De Waltons, tv-serie (EO)
20.20 - Tijdsein (EO)
20.50 Interludium (EO)
21.00 - De nieuwe mens (EO)
21.37 - Journaal (NOS)
21.55 - Den Haag vandaag (NOS)
22.10 De schok van het nieuwe. Documentaire sene (NOS)
23 05 - Journaal (NOS)
23.10 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
18.25 - Paspoort voor Joegoslaven en Italianen (NOS)
18.35 - Sesamstraat (NOS)
18.50 - Jeugdjournaal (NOS)
18 59 - AVRO's Toppop (AVRO)
19.25 - Babbelonié (AVRO)
20.00 Journaal (NOS)
20.27 - MIES (AVRO)
21.30 - Dallas, tv-serie (AVRO)
22.20 - Televizier Magazine (AVRO)
23.00 - De toestand in de wereld (AVRO)
23.05 - Honderd beroemde schilderijen (AVRO)
23.20 Journaal (NOS)
23.25 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
Woensdag 4 november
Nederland 1
15.30 De dieren van het groene woud (TROS)
15.55 - Stan Laurel en Oliver Hardy (TROS)
16.40 - Ren je rot (TROS)
DUITSE TV
DUITSLAND I
(Reg. progr: NDR 18 00 Spur nach
Levkas. tv-serie. 18.30 Aktual. 18.45
Kleuterserie. 18.55 Spur nach Lev
kas, tv-serie. 19.25 Reg magaz 19.59
Progr.overz. WDR 18 00 Goldene
Zeiten. tv-serie. 18.30 Verhaal 18 40
Goldene Zeiten. tv-sene. 19.15 Ak
tual 19.45 Kunst-Stueeke. tv-serie.)
20 00 Joum. 20.15 Spelprogr. 21 00
Aktueel magaz. 21.45 Dallas, tv-
serie. 22.30 Aktual. 23.00 Cult ma
gaz. 24.00-0.05 Joum.
DUITSLAND II
18.20 Tekenfilmserie 18.40 Teken
film. 18.57 Tip 19.00 Joum. 19.30 Die
Suendenn. speelfilm Aansl Film
kritiek. 21 00 Aktual. 21 20 Filmre-
port. 22 05 Discussie. 22.50 Docum
serie. 23.50 Joum
DUITSLAND UI
ber. tv-sene 19 30 Am us. progr 19 45
Journal 3 20 00 Joum 20.15 Cult
magaz. 21 00 Gesprek. 21 45 Inform,
progr. 23.15 Schaken. 23.45 Jour-
BELGISCHE TV
18 00 Kleutersene. 18 05 Kieuterse-
rie. 18 35 Open School. 19 07 Korte
film. 19.12Poppenshow. 19.37 Lotto,
meded en morgen 19.45 Journ.
20 05 Politieke uitz 20 10 Verkeers-
Ups. 20.15 Boeken beursnieuws.
20.20 Muzikaal progr. 21.15 Inform,
progr 22.05 Kwsi. 22.35-22.50 Toto
NET II
18.00 Kleuterserie 18.05 Kleuterse
ne. 18.35 Open School. 19.07 Korte
film. 19.12 Poppenshow. 19.37 Latto.
meded en morgen 19 45 Joum.
20 05 Politieke uitz. 20.10 Inform
progr 20 40 El Super, speelfilm
22 10 KJass concert 22 50-23 15
Open School
In verband met de vluchtelingenweek die nu in ons land wordt
gehouden, is de AVRO-televisierubriek Televisier Magazine van
avond geheel gewijd aan de problemen rond de vluchtelingen De
AVRO heejt eigen reportages uit Thailand en uit Somalië en voert
gesprekken met onder meer vluchtelingenwerkers. (Nederland 2
22.20 uur).
De KRO besteedt dit najaar in radio- en televisieprogramma's
veel aandacht aan de problematiek van kernbewapening en ont
wapening. Zo is in november het radioprogramma "Wetenschap"
elke dinsdagavond aan deze problematiek gewijd (22 40-23 00 uur,
Hilversum 2). De eerste uitzending is vanavond. Daarin wordt een
overzicht gegeven van de soorten en hoeveelheden wapens die te
genover elkaar staan en de recente technologische ontwikkelingen.
DINSDAG 3 NOVEMBER
HILVERSUM I
18.06 AVRO's Radiojournaal. 18.25
Toppers van toen 19 02 13 Speciaal
(de pubershow) 19 30 Operettefrag
menten. 20.03 Attentie voor Roger
West, hoorspelserie. 20 42 Spel met
poezie 21 02 Crinoline lichte luister
uit de 19e eeuw. 22.02 AVRO's
Sportpanorama. NOS 23 02 24 00
(S) Met het oog op morgen VARA
0.02 (S) Elpee tuin. 1.02 (S) Groot
licht live-nachtprogramma 5.02 (S)
Truck.
HILVERSUM II
18.00 Nws. 18 10 Buitenlands com
mentaar P P 18.20 Uitz van de
PvdA HUMAN VERBOND 18 30
Na vyven en zessen. KRO 19 00 Kin
ieren in de liturgie. (RKK). 19.20
Kruispunt. 20 00 Nws. 20 03 Bidden
om vrede 20 15 Drempelvrees 20 30
Spektakel TELEAC 21 30 In het
Ziekenhuis. 22.00 Geologie, les 7
KRO 22 30 Nws 22 40 Wetenschap
HILVERSUM III
NOS 18 04 De Avondspits. VARA
19 02 Popdonder plus 21 02
Nashville 22.03 and all that jazz
23 02-24 00 Elpee Tuin.
HILVERSUM IV
WOENSDAG 4 NOVEMBER
HILVERSUM I
VOO: 7 03 (S) Ook goeie morgen
(7 30 en 8 30 Nws 9 03 (Si Muziek
terwyl u werkt 10 02 (S) Kletskop
gesprekken en muziek VPRO 10.45
(S) Villa VPRO 13 06 (S) Wehnge
lichte kringen 13 35 (S) Een klap op
je kop. EO: 14.20 (S) Theologische
verkenningen 14 35 (S) Radio
Kleuterkrant 15 02 (S) Open huis,
gespreksprogr 16 02 (S> Dankdae
voor gewas en arbeid 17 02 (S) Tyd-
sein 17.45 (S) EO-Metterdaad 17.55
Meded
HILVERSUM U
VARA: 7 00 Nws. 7 10 Ochtend-
gymn. 7.20 Radioweekblad de VA
RA met nieuws en informatie. (7.20
De Wekkerradio 7 30 Nws 7 45
Mijnheer de Voorzitter 8 00 Nws
8.11 Aktual. 8 30 Mws 8 33 Reactie
telefoon. 8 40 De vooruitgang NOS
9 05 Gymn voor de vrouw 9.15
Werkbank 9 25 Waterst 930 Nws.
TELEAC 9.32 Avanti Avanti 10 02
Hoor Haar. 10.30 Nws 10 32 Hoor
Haar vervolg 11 10 Schoolradio.
11 30 Nws. 11 32 Schoolradio 11 42
Radioweekblad De VARA met
nieuws en informatie (1142 Sluiskil
- CentraalOVEKHF.IDSVOORL.:
12.16 Uitz. van het Ministerie van
Volkshuisvesting en Ruimtelijke
Ordening NOS 12 26 Meded tbv
land- en tuinb 12 30 Nws VARA
12.36 Sluiskil - Centraal 13 00 Nws
13.11 Dingen van de dag 13 30 Nws
13 32 Dingen van de dag 14 00 Ra
dioweekblad De VARA met
nieuws en informatie (14 00 Oude
schoolliedjes 14.20 De Schuurpa
pier. 14 30 Nws 14 32 De Schuurpa-
genoeg). 16 30 Nws 16 32 Radio-
w eek blad - De VARA met nieuws en
informatie. (16.32 Radiorecht bank
17 00 Dingen van de dag 17 30Nw»
HILVERSUM III
KRO Om 8 30. 10.30. 12 30. 14J0.
16 30 en 17 30 Aktual via Echo 7.02
Manneke Pop 8 34 Paraplu 10.34
Muziek, sang en dans 12.34 Popslag
13 30 Weeshuis van de hits. 14 34 K-
Rock 16 34 Nws Box
HILVERSUM 4
NCRV 7 00 Nws 7 02 Het levende
woord 7 10(S) Preludium 8 00 Nws.
8 05 (S) Platennieuws 8 45 (S) Mum
ca Sacra 9 15 (S) Onder de hoogte-
zon 10 00 (S) Orkrstpalet. 12 00 (S)
Divertimento 13 00 Nws 13 05 (S)
Oude operamuziek 15 30 'Si Modor
ne operamuziek 16 30-17 00(S)Lite-
rama-woensdag