Moderne kunst in (televisie)beeld Voordeel- driedaagse! 2 broeken Meer ballet en fihn op de televisie 'Romeo and Juliet' minder traditioneel r/RADIQl Leven van Wagner wordt verfilmd (^V) vandaag... toegelicht 'De schok van het nieuwe' nu cpatthenette van^althe 'Eerlijk' cello-spel DINSDAG 3 NOVEMBER 1981 HILVERSUM (ANP) - Er komen meer balletten en meer Neder landse speelfilms op het televi siescherm. Dat is het gevolg van een op handen zijnde nauwere samenwerking tussen de omroe pen en de kunst. Richard Schoonhoven, de nieuwe commissaris televisie van de NOS, kondigde dat gistermiddag aan tijdens de overhandiging van het Theater- en Televisiejaar boek. Die samenwerking zal o.m. tot uitdrukking komen in een overeenkomst met drie balletge zelschappen voor minimaal drie balletprodukties per jaar. Daarnaast is er met het Produktiefonds voor Speelfilms een overeenkomst in de maak voor een financiële bijdrage (in de begroting voor 1982 wordt een begin ge maakt met 300.000 gulden) van de om roep en wordt er in eigen NOS-huis ge streefd naar een meer efficiënte inschake ling van het orkestenapparaat bij het pro- du ktieschema voor de televisie. Inmiddels werkt volgens Schoonhoven sa menwerking van de NOS met de Raad voor de Kunst en het ministerie van CRM over zogenaamde korte kunstzinnige films goed door. Naar zijn oordeel moet. waar mogelijk, ge stimuleerd worden dat Nederlandstalig drama uit het theater naar het televisie scherm wordt vertaald en dat de moge lijkheden tot gebruik en hergebruik van in ons land tot stand gekomen drama, film en ballet door de televisie worden ge structureerd. Het is immers volgens Schoonhoven niet uitgesloten, dat het internationaal aan bod voor de kijker binnen een aantal ja ren toch al overvloediger wordt. "Nadruk op in Nederland te produceren program ma's is dan een aangewezen alternatief voor de vaderlandse omroepen", aldus de televisie-commissaris. Hij zei zich zelfs te kunnen voorstellen, dat de zendgemachtigden zich zelf de ver plichting opleggen elk jaar het percenta ge eigen produkties dusdanig op te voe ren dat binnen enkele jaren nog maar 25 procent van de zendtijd voor aankopen uit het buitenland resteert. Op het ogen blik is dat nog ongeveer 50 procent. Over de komende satellieten zei hij het een misverstand te vinden, dat daar vanzelf programma's in en uit zouden vliegen. Naar zijn oordeel regent het straks geen programma's in het heelal. "Die programma's moeten worden ge maakt en het is meer dan een vermoeden, dat de makers er niets voor voelen zonder gegarandeerde opbrengsten hun mate riaal zo maar in de ruimte te schieten. Ook staat het volgens hem niet vast, dat we programma's volgens het bekende Ame rikaanse systeem met onderbrekingen voor reclame aangeboden zullen krijgen. Enerzijds is het de vraag of er voldoende geschikte commercials zijn voor de inter nationale markt om dagelijks continu een programma-aanbod in stand te houden en anderzijds is bijvoorbeeld nu al be kend. dat de Engelse commerciële ITV van zijn adverteerders geen toestemming krijgt eventueel commercials mee te stu ren naar het continent. Voorts zal er een systeem moeten komen om geld te verzamelen voor de producent en daarbij is het volgens Schoonhoven de vraag of ons kabelsysteem daar nu al voor geschikt is. Hij zei het niet uitgesloten te achten, dat Nederland over enige tijd gebruikt zal worden als proefgebied door een grote Amerikaanse firma. Hij noemde ABC-Vi- deo. "de kabeldochter van het commer- cieel-agressieve netwerk ABC". Hij zei echter pas ongerust te worden "als een vreemdeling een exclusief contract heeft afgesloten met Nederlandse thea tergezelschappen, met het wereld-voet baltoernooi en met Willem Ruis". HILVERSUM (GPD) - De ontwikkeling van onge veer honderd jaar visuele kunst (van 1875 tot 1975) staat centraal in de acht- delige Britse televisiese rie „De schok van het nieuwe" waarvan de NOS vanavond de eerste aflevering op de buis brengt. Samensteller Ro bert Hughes, in het dage lijks leven kunstcriticus van Time Magazine, be schrijft in de reeks onder meer de geestelijke ge steldheid waaruit rond 1875 het „moderne" ont stond. Daarvoor onder zocht Hughes de verbin tenissen, die de kunst had met grote sociale en poli tieke gebeurtenissen van de laatste honderd jaar. De serie begint met een aflevering over een periode waarin die nei ging tot het moderne een bloei tijd beleefde (ongeveer tussen 1880 en 1914), waarin de mythe van de toekomst geboren werd in die sfeer van optimisme, die kenmerkend was voor het gou den tijdperk van de machine en waar de 19e eeuw overging in de 20e. In deze achtdelige reeks zal niet meer dan een greep uit de the ma's van de moderne kunst kun nen worden gedaan. Getracht zal worden op enkele brandende vragen antwoord te geven, zoals hoe het komt dat de afscheiding van DroDaganda en politieke dwang weerspiegeld werden in de kunst. Welke rol heeft de kunst gespeeld in de pogingen 'Horrible Tango' HILVERSUM (ANP) - De Stich ting Beeldrecht in Nederland, die volgens woordvoerder Be- rendsen mede de belangen be hartigt van ongeveer 15.000 beeldende kunstenaars in de he le wereld, wil proberen de uit zending vanavond door de NOS van het eerste deel van de BBC- serie "De schok van het nieuwe" te verbieden, omdat de auteurs rechten voor deze serie nog niet zouden zijn betaald. De stichting heeft een ultimatum gesteld tot vanmiddag twaalf uur, waarbinnen de NOS die au teursrechten moet voldoen. Ge beurt dat niet, dan zou de stich ting volgens Berendsen overwe gen een kort geding tegen dé NOS aan te spannen. Of dat dan nog voor dinsdagavond 3 no vember behandeld zou kunnen worden, wist hij niet. Volgens een woordvoerder van de NOS is deze actie van de Stich ting Beeldrecht een proefbal lonnetje om officieel als ge sprekspartner erkend te wor den. Daarover wordt trouwens volgens beide partijen al een tijdlang onderhandeld. Maar daarnaast stelt de NOS ervan uit te gaan, dat alle rechten door de leveranciers van de se rie al zijn voldaan. De NOS zal dan ook niet ingaan op het ulti-* matum van de stichting. een utopia te scheppen? Hoe werd de erfenis van de romanti sche hoofdthema's (de wereld in de betekenis van een theater van wanhoop en religieuze exaltatie) verwerkt, en hoe reageerde de kunst op de uitdaging door de massamedia die beeldhouw- en schilderkunst hun centrale posi tie van openbare spreekbuis deed verliezen. In „De schok van het nieuwe" wordt onder meer foto- en film materiaal getoond van reeds overleden kunstenaars als Pablo Picasso, Marc Duchamps, Max Ernst. René Magrite, Jackson Pollock, Piet Mondriaan, Mies van der Rohe, Le Corbusier en Walter Grotius en van nog leven de kunstenaars als Salvador Da- li. Francis Bacon, Robert Mot herwell, Robert Rauschenberg. Claes Oldenburg, Andy Warhol en Roy Lichtenstein. De serie werd in 12 landen groten deels op locatie opgenomen. De themaprogramma's die in het ka der van deze serie wekelijks wor- den uitgezonden zijn: op 3 no vember het mechanisch paradijs, op 10 november de gezichten van de macht, op 17 november het landschap van welbehagen, op 24 november onrust in utopia, op 1 december de drempel van de vrijheid, op 8 december op de rand van de afgrond, op 15 de cember cultuur en natuur, en ten slotte op 22 december de voor bije toekomst. Doel van deze serie is niet alleen de visie van het publiek op de mo derne kunst te verbreden en ver diepen, maar tevens het mu seum bezoek te bevorderen. De serie „De schok van het nieu we" zal worden ingeleid door staatssecretaris De Boer van CRM. En elke aflevering zal wor den ingeleid door de directeur van een Nederlands museum, waarvan het bezit betrekking heeft op de inhoud van de ver dere aflevering. Zo komen onder meer aan bod Het Stedelijk Mu seum in Amsterdam, museum Boymans van Beuningen in Rot terdam, het Haagse Gemeente museum, Museum Stad en Lan de in Groningen, het Van Abbe Museum in Eindhoven, Stich ting Architectuur Museum in Amsterdam en het Rijksmuseum Vincent van Gogh onze hoofdstad. Richard Burton: rol van Richard Wagner LONDEN (DAP) - De Britse regisseur Tony Palmer zal het ko mende jaar met de produktie van een film over het leven van de Duitse componist Richard Wagner (1813 tot 1883) beginnen. Naar in Londen bekend werd, is hij van plan acht episoden van het leven van Wagner van één uur voor de televisie te maken, die een eeuw na het sterfjaar van de componist gereed moeten zijn. De bioscoopversie zal meer dan vijf uur duren. De kosten van de produktie worden geschat op vier miljoen pond (ca. 18 miljoen gulden). Richard Burton zal de hoofdrol spelen. Gemma Cra ven zal optreden als Wagners eerste vrouw Minna en Vanessa Redgrave als de tweede echtgenote Cosima. De opnamen zul len in West- en Oost-Europa worden gemaakt. De voorbereidingen lopen al vanaf 1977. Alleen aan het script is drie en een half jaar gewerkt. Palmer zei te geloven dat het onmogelijk zou zijn dat zijn werk geen controverses zou opwerpen. "De film is een geschiedenis* van een politieke revolutionair, geen muzikale biografie. Wij willen uitbeelden wat hem dreef. De familie Wagner in Bayreuth heeft haar uitdrukkelijke in stemming met het project betuigd. Daarom is het mogelijk op de oorspronkelijke plaatsen opnamen te maken. Daartoe be horen ook de Beierse kastelen van Lodewijk de tweede die zich hartstochtelijk voor de muziek van Wagner beijverde en hem tijdelijk naar München haalde. Palmer heeft twee keer de Prix Italia gekregen en wel voor films over Benjamin Britten (A time there was) en Sir William Wal ton (At the haunted end of the day). ADVERTENTIE in bioscoop HILVERSUM (GPD) - Gerrit Vis- scher, de voormalige produktie- leider van het filmbedrijf Cine- centrum, heeft de rechten ver worven voor de verfilming van Jan Wolkers' boek Horrible Tan go. Hij zal hiervoor binnenkort een subsidieaanvraag indienen bij het Produktiefonds voor de Filmindustrie. Het scenario zal worden geschreven door Cees van Ierssel. Visscher werkt sinds enige tijd sa men met Wim Hazeu, de voorma lige chef van de afdeling drama van de NCRV, in het film- en vi- deobedrijf Cine-Vista. Het twee tal leerde elkaar kennen en waar deren tijdens de voorbereiding en de opnamen van de NCRV-Ci- necentrum coproduktie „Sil de strandjutter". Visscher verliet Cinecentrum het afgelopen voor jaar, Hazeu stapte enige jaren ge leden over van de NCRV naar de uitgeverswereld. Er is al subsidie verleend aan het duo voor een kinderfilm naar een scenario van Ciny Peppelenbos, „Het geheim van de dierentuin". Wie beide speelfilms zal gaan re gisseren, is nog niet bekend. Mléén woensdag,donderdag en vnjdag a.s gereinigd en piekfijn geperst LEIDEN - In samenspel met de pianist Ronald Brautigam trad, als eerste in een door K. en O. georganiseerde serie, de cellist Herre-Jan Stegenga op. De Ka pelzaal was er redelijk goed voor bezet. Herre-Jan strijkt een warme, gave toon, die vrij blijft van ongewen ste opschik. Zijn melodieën zingt hij breed uit, laat ze niet verva gen in het niets. Dit eerlijke spel verdient grote waardering. De drie componisten op het pro gramma: Debussy, Fauré en Grieg, vertegenwoordigen in hun uitingen en ondertoon de romantiek. Ja, óok Debussy, van wie Stegenga een (posthume) So nate in D-groot streek. Zijn spre kende toon en melodieen kwa men in dit werk het gunstigst uit. Debussy is zonder deze helder heid onverstaanbaar. De pianist, een uitstekend vakman, leverde in deze sonate waardevol tegen werk. Juist het contrast tussen levendigheid en licht gevoelige zang maakte de vertolking tot een echt muzikale gebeurtenis. Brautigam sloot zich in de uiter lijke voordracht zeer nauw by de cellist aan, maar hy zyn spel was luchtiger van aard. Hij nam de zaken kennelijk niet zo zwaar als zijn kunstbroeder. Dit verschil in aanvoelen hinderde nauwelijks. Het hield de aandacht gaande en de verveling verre. Van Fauré hoorden we de tweede (en laatste) Sonate in G. ik heb van deze geniale klankenbouwer een andere voorstelling dan de cellist. Weliswaar was Fauré niet vrij van Duits romantische in vloeden (in het andante, later in de Elégie in c-klein duidelijk te bespeuren), maar hij verwerkte die op een hoger niveau. Fauré distantieerde zich, zag de ge moedsbeweging om zo te zeg gen, op een afstand. Ik heb dit aan Herre-Jans spel niet opge merkt. Veel meer voelde ik my bij zijn opvatting van Griegs So nate. opus 36, betrokken. Een boeiend werk door een gelukki ge verbinding van Duitse (Leip- ziger) en Noorse elementen. JOHAN VAN WOLFSWINKEL. DEN HAAG - In de loop der eeuwen heelt "Romeo and Juliet" van Shakespeare zo'n romantisch aureool gekregen, dat al leen acteurs die twee keer te oud waren, nog in staat leken het legendarische lief despaar volgens alle gangbare interpreta ties gestalte te geven. Sinds kort is daar gelukkig verandering in gekomen, vooral doordat men is gaan inzien dat het komi sche element en de knipoog naar het pu bliek in dit stuk veel sterker vertegen woordigd zijn dan de conventionele, op sentiment en romantiek gerichte benade ring wilde doen geloven. Hierdoor werd het ook mogelijk van de beide titelrollen de opgewonden en licht ontvlambare pu bers te maken die ze volgens hun leeftijd ook moeten zijn. Een vertolking door tie ner-acteurs ligt weliswaar buiten de nor male mogelijkheden, maar in een gemid deld ensemble weten twee vry jeugdige protagonisten de suggestie van onvol wassenheid meestal redelijk waar te ma ken. Geheel anders liggen de verhoudingen als alle rollen door jonge acteurs en actrices worden gespeeld, zoals het geval is in de voorstelling door de LAMDA Company, die onder auspiciën van t WIKOR een tournee door ons land maakt. Enerzijds ontstaat nu juist de moeilijkheid om de oudere rollen overeenkomstig die leeftij den te bezetten en anderzijds maakt een gebrek aan contrast het weer onmogelijk te suggereren dat de Veronese geliefden nog maar kinderen zijn. Een dergelijk en semble maakt het echter wel mogelyk een grote mate van levendigheid en be weeglijkheid te bereiken en ook het kari katurale in sommige rollen kan juist door het inzetten van een jong acteur met wei nig extra middelen worden onderstreept. De Engelse voorstelling in een sober en ui terst bruikbaar decor, leek bedoeld voor een open theaterruimte, maar kwam ook binnen het lijsttoneel van de Koninklijke Schouwburg vrij snel van de grond. Een belangrijke hulp daarbij vofmden na tuurlijk de vele schermscènes, waarin jonge Engelse acteurs altijd lijken te ex celleren, maar ook de subtieler ingestelde toneelliefhebber kon zijn hart ophalen aan een aantal uitmuntende regievond sten en een gedetailleerde afwerking. Naast een lieftallige, in pasteltinten ge houden Julia stond in deze voorstelling helaas een styve Romeo met weinig va riatie op zijn gebarenpalet, en dit was des te opvallender omdat zyn vrienden Mer- cutio en Benvolio precies wisten hoe ze hun scènes tot een speelse show vol jolijt en snedigheid moesten maken. (Rolver delingen waren gisteravond helaas niet beschikbaar.) Na een tweede voorstelling in Den Haag is "Romeo and Juliet" mor genmiddag en -avond in de Leidse Schouwburg te zien. Kennelijk blijft het echter een merkwaardig vastgeroest idee van onderwijsgevenden, dat dergelijke voorstellingen zouden kunnen dienen om scholieren "cultuur" of gevoel voor to neel by te brengen. PAUL KORENHOF 18.20 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS) 18.28 Micro-electronica in bedrijf (TELEAC) 18.58 Journaal (NOS) 19.00 EO-Kinderkrant (EO) 19.30 De Waltons, tv-serie (EO) 20.20 - Tijdsein (EO) 20.50 Interludium (EO) 21.00 - De nieuwe mens (EO) 21.37 - Journaal (NOS) 21.55 - Den Haag vandaag (NOS) 22.10 De schok van het nieuwe. Documentaire sene (NOS) 23 05 - Journaal (NOS) 23.10 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS) 18.25 - Paspoort voor Joegoslaven en Italianen (NOS) 18.35 - Sesamstraat (NOS) 18.50 - Jeugdjournaal (NOS) 18 59 - AVRO's Toppop (AVRO) 19.25 - Babbelonié (AVRO) 20.00 Journaal (NOS) 20.27 - MIES (AVRO) 21.30 - Dallas, tv-serie (AVRO) 22.20 - Televizier Magazine (AVRO) 23.00 - De toestand in de wereld (AVRO) 23.05 - Honderd beroemde schilderijen (AVRO) 23.20 Journaal (NOS) 23.25 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS) Woensdag 4 november Nederland 1 15.30 De dieren van het groene woud (TROS) 15.55 - Stan Laurel en Oliver Hardy (TROS) 16.40 - Ren je rot (TROS) DUITSE TV DUITSLAND I (Reg. progr: NDR 18 00 Spur nach Levkas. tv-serie. 18.30 Aktual. 18.45 Kleuterserie. 18.55 Spur nach Lev kas, tv-serie. 19.25 Reg magaz 19.59 Progr.overz. WDR 18 00 Goldene Zeiten. tv-serie. 18.30 Verhaal 18 40 Goldene Zeiten. tv-sene. 19.15 Ak tual 19.45 Kunst-Stueeke. tv-serie.) 20 00 Joum. 20.15 Spelprogr. 21 00 Aktueel magaz. 21.45 Dallas, tv- serie. 22.30 Aktual. 23.00 Cult ma gaz. 24.00-0.05 Joum. DUITSLAND II 18.20 Tekenfilmserie 18.40 Teken film. 18.57 Tip 19.00 Joum. 19.30 Die Suendenn. speelfilm Aansl Film kritiek. 21 00 Aktual. 21 20 Filmre- port. 22 05 Discussie. 22.50 Docum serie. 23.50 Joum DUITSLAND UI ber. tv-sene 19 30 Am us. progr 19 45 Journal 3 20 00 Joum 20.15 Cult magaz. 21 00 Gesprek. 21 45 Inform, progr. 23.15 Schaken. 23.45 Jour- BELGISCHE TV 18 00 Kleutersene. 18 05 Kieuterse- rie. 18 35 Open School. 19 07 Korte film. 19.12Poppenshow. 19.37 Lotto, meded en morgen 19.45 Journ. 20 05 Politieke uitz 20 10 Verkeers- Ups. 20.15 Boeken beursnieuws. 20.20 Muzikaal progr. 21.15 Inform, progr 22.05 Kwsi. 22.35-22.50 Toto NET II 18.00 Kleuterserie 18.05 Kleuterse ne. 18.35 Open School. 19.07 Korte film. 19.12 Poppenshow. 19.37 Latto. meded en morgen 19 45 Joum. 20 05 Politieke uitz. 20.10 Inform progr 20 40 El Super, speelfilm 22 10 KJass concert 22 50-23 15 Open School In verband met de vluchtelingenweek die nu in ons land wordt gehouden, is de AVRO-televisierubriek Televisier Magazine van avond geheel gewijd aan de problemen rond de vluchtelingen De AVRO heejt eigen reportages uit Thailand en uit Somalië en voert gesprekken met onder meer vluchtelingenwerkers. (Nederland 2 22.20 uur). De KRO besteedt dit najaar in radio- en televisieprogramma's veel aandacht aan de problematiek van kernbewapening en ont wapening. Zo is in november het radioprogramma "Wetenschap" elke dinsdagavond aan deze problematiek gewijd (22 40-23 00 uur, Hilversum 2). De eerste uitzending is vanavond. Daarin wordt een overzicht gegeven van de soorten en hoeveelheden wapens die te genover elkaar staan en de recente technologische ontwikkelingen. DINSDAG 3 NOVEMBER HILVERSUM I 18.06 AVRO's Radiojournaal. 18.25 Toppers van toen 19 02 13 Speciaal (de pubershow) 19 30 Operettefrag menten. 20.03 Attentie voor Roger West, hoorspelserie. 20 42 Spel met poezie 21 02 Crinoline lichte luister uit de 19e eeuw. 22.02 AVRO's Sportpanorama. NOS 23 02 24 00 (S) Met het oog op morgen VARA 0.02 (S) Elpee tuin. 1.02 (S) Groot licht live-nachtprogramma 5.02 (S) Truck. HILVERSUM II 18.00 Nws. 18 10 Buitenlands com mentaar P P 18.20 Uitz van de PvdA HUMAN VERBOND 18 30 Na vyven en zessen. KRO 19 00 Kin ieren in de liturgie. (RKK). 19.20 Kruispunt. 20 00 Nws. 20 03 Bidden om vrede 20 15 Drempelvrees 20 30 Spektakel TELEAC 21 30 In het Ziekenhuis. 22.00 Geologie, les 7 KRO 22 30 Nws 22 40 Wetenschap HILVERSUM III NOS 18 04 De Avondspits. VARA 19 02 Popdonder plus 21 02 Nashville 22.03 and all that jazz 23 02-24 00 Elpee Tuin. HILVERSUM IV WOENSDAG 4 NOVEMBER HILVERSUM I VOO: 7 03 (S) Ook goeie morgen (7 30 en 8 30 Nws 9 03 (Si Muziek terwyl u werkt 10 02 (S) Kletskop gesprekken en muziek VPRO 10.45 (S) Villa VPRO 13 06 (S) Wehnge lichte kringen 13 35 (S) Een klap op je kop. EO: 14.20 (S) Theologische verkenningen 14 35 (S) Radio Kleuterkrant 15 02 (S) Open huis, gespreksprogr 16 02 (S> Dankdae voor gewas en arbeid 17 02 (S) Tyd- sein 17.45 (S) EO-Metterdaad 17.55 Meded HILVERSUM U VARA: 7 00 Nws. 7 10 Ochtend- gymn. 7.20 Radioweekblad de VA RA met nieuws en informatie. (7.20 De Wekkerradio 7 30 Nws 7 45 Mijnheer de Voorzitter 8 00 Nws 8.11 Aktual. 8 30 Mws 8 33 Reactie telefoon. 8 40 De vooruitgang NOS 9 05 Gymn voor de vrouw 9.15 Werkbank 9 25 Waterst 930 Nws. TELEAC 9.32 Avanti Avanti 10 02 Hoor Haar. 10.30 Nws 10 32 Hoor Haar vervolg 11 10 Schoolradio. 11 30 Nws. 11 32 Schoolradio 11 42 Radioweekblad De VARA met nieuws en informatie (1142 Sluiskil - CentraalOVEKHF.IDSVOORL.: 12.16 Uitz. van het Ministerie van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening NOS 12 26 Meded tbv land- en tuinb 12 30 Nws VARA 12.36 Sluiskil - Centraal 13 00 Nws 13.11 Dingen van de dag 13 30 Nws 13 32 Dingen van de dag 14 00 Ra dioweekblad De VARA met nieuws en informatie (14 00 Oude schoolliedjes 14.20 De Schuurpa pier. 14 30 Nws 14 32 De Schuurpa- genoeg). 16 30 Nws 16 32 Radio- w eek blad - De VARA met nieuws en informatie. (16.32 Radiorecht bank 17 00 Dingen van de dag 17 30Nw» HILVERSUM III KRO Om 8 30. 10.30. 12 30. 14J0. 16 30 en 17 30 Aktual via Echo 7.02 Manneke Pop 8 34 Paraplu 10.34 Muziek, sang en dans 12.34 Popslag 13 30 Weeshuis van de hits. 14 34 K- Rock 16 34 Nws Box HILVERSUM 4 NCRV 7 00 Nws 7 02 Het levende woord 7 10(S) Preludium 8 00 Nws. 8 05 (S) Platennieuws 8 45 (S) Mum ca Sacra 9 15 (S) Onder de hoogte- zon 10 00 (S) Orkrstpalet. 12 00 (S) Divertimento 13 00 Nws 13 05 (S) Oude operamuziek 15 30 'Si Modor ne operamuziek 16 30-17 00(S)Lite- rama-woensdag

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1981 | | pagina 5