"Wij wilden geen
oorlogsfilm maken
Festikon opent met Goretta s "Provinciale"
Week der onbekenden in Arnhem
Renée Soutendijk speelt Haniiie Schaft
Slot Hitchcock-
serie Kijkhuis
HLmw
k '''iUh.. "'Illhi,
r .iiir .li»"'
VRIJDAG 4 SEPTEMBER 1981
PAGINA 19
LAREN (GPD) - Festikon, de edu
catieve filmweek van het Ver
enigd Nederlands Film Instituut
(VNFI), die dit jaar van 22 tot en
met 29 september voor de twin
tigste keer wordt georganiseerd,
zal voor het eerst gesplitst zijn.
Een deel zal zich als vanouds af
spelen in de zalen van het Singer-
complex in Laren; daarna zal het
video- en filmfestival worden ver
plaatst naar Amsterdam, waar in
het Tropenmuseum een twee
daags symposium wordt gehou
den rondom het thema media en
culturele identiteit. De discussies
spelen zich af op zaterdag 26 en
zondag 27 september. Van don
derdag 24 september af tot en met
woensdag 30 september wordt er
dagelijks in het Tropenmuseum
een film gedraaid uit het retros
pectief van de Indiase filmer Mn-
nal Sen.
Belangwekkend is ook het pro
gramma, dat door de Festikonlei-
ding samen met het Amsterdam
se Filmmuseum wordt opgezet in
de Festikon-filmworkshop rond
het thema Nouvelle Vague.
Maandag 28 en dinsdag 29 sep
tember worden in de filmzaal van
het Filmmuseum inleidingen ge
houden door dr. Jan Hes, prof.
Van Wessem en Hans Saaltink,
die worden gevolgd door films uit
de Nouvelle-Vagueperiode zoals
„Hiroshima mon amour" van
Alain Resnais, „Jules et Jim" van
Francois Truffaut, „Cleo de 5 a 7"
van Agnes Varda en „Les Carabi-
niers" van Jean-Luc Godard.
Aansluitend aan de filmworkshop
wordt dan in hetzelfde Filmmu
seum een programma gedraaid
van Nouvelle-Vaguefilms. Van
dinsdag 29 september tot en met
vrijdag 2 oktober worden 's
avonds respectievelijk „Muriel,
ou le temps d'un retour" van
Alain Resnais, „Zazie dans le me
tro" en „l'Ascenseur pour l'echa-
faud" van Louis Malle gedraaid.
Het speciale programma wordt
dan besloten met Truffauts „Ju
les et Jim".
Het filmprogramma zoals dat zal
gaan lopen in de Singerzalen in
Laren, is nog meer dan voorheen
toegepitst op documentair werk,
passend in het dagelijkse thema
programma. Daarnaast blijft het
gebruikelijke programma van
speelfilms, met een aantal pre
mières, maar voornamelijk be
kend, doch zeker interessant
werk. Festikon, dat vrijwel paral
lel loopt met de Nederlandse
filmdagen in Utrecht en ook nog
„concurrentie" heeft van de
nieuw opgestarte Filmweek Arn
hem, zal zich vooral gaan toeleg
gen op educatief, documentair
werk. Speelfilms zullen uiteraard
ook nog een aandeel hebben in de
programmering, maar toch min
der dan voorheen.
Festikon in Laren wordt dinsdag 22
september geopend met „La Pro
vinciale" van Claude Goretta, de
film die ook het Larense deel van
Festikon zal besluiten. Na Goret
ta volgen dan onder meer „Der
Aufstand" van Peter Lilienthal,
„Solo Sunny" (premières voor
ons land) van de Oostduitser
Konrad Wolff en „La femme en
fant" van Raphaelle Billetdoux.
Het themaprogramma van de
openingsdag is afgestemd op
films over gehandicapten met on
der meer „A fine line" van de
Amerikaan Allen Rogers en
„Stepping out" van de Australi
sche cineast Chris Noonan.
Twee andere zalen van het Singer-
complex worden benut voor res
pectievelijk een thematisch re
priseprogramma en voor de ver
toning van acht-millimeterfilms,
videobanden en diaseries
Voor woensdag 23 september staan
oner meer op het programma „Ik
ben Maria" van de Zweedse ci-
neaste Karsten Wedel, „Le der
nier metro" van Truffaut, films
rondom het thema stervensbege
leiding en nieuwe onderwijs-
films. Een dag later wordt gestart
met „Nous etions un seul hom-
me" van Philippe Valois (Frank
rijk!. gevolgd door „Voltati Euge-
nio" van de Italiaanse filmer Lui-
gi Commencini en „Antracite"
van de Fransman Eduard Nier
mans In het themaprogramma
veel documentaires over wonen
en woningnood en de problema
tiek van het ouder worden.
De laatste dag van het Festikon-
programma in Singer bestaat uit
onder meer „Les bon debarras"
van de Canadees Francis Mankie-
wicz en een programma rondom
het thema partijpolitieke propa
gandafilms. Samen met de Stich
ting Burgerschapskunde werd
een aantal propagandafilms van
politieke partijen samengevoegd,
uit de penode 1946 tot nu.
Na de vertoningen in Laren zal Fes
tikon dan doorgaan in Amster
dam. met symposiums in het Tro
penmuseum en het Nouvelle-
Vague programma in het Film-
AMSTERDAM - „Bij een rol zoek je altijd naar overeenkomsten met je eigen karakter.
Dat heb ik ook bij Hannie Schaft gedaan. Er zijn zeker punten van gelijkenis. Zij was
niet zo makkelijk in contacten. Dat ben ik ook niet. En ze had een groot doorzettings
vermogen; een sterk karakter. Ik geloof dat ik net zo'n doordouwster ben als zij was".
Actrice Renée Soutendijk over haar rol in „Het meisje met het rode haar", een film van
regisseur Ben Verbong die donderdag 17 september in het Amsterdamse City in
première gaat.
De rol van Hannie Schaft wilde ze
graag spelen toen die haar werd
aangeboden.„Omdat het een
mooie rol is; een intrigerend per
soon ook. Ze is vooral interes
sant vanwege de enorme veran
dering die ze in korte tijd heeft
ondergaan. Van een stug, in
trovert persoon werd ze tot ie
mand die bereid was om andere
mensen te vermoorden. Voordat
je zoiets doet, moet er een hele
boel met je gebeuren".
'Ik heb de rol niet als moeilijk er
varen. We hadden vanaf het be
gin het gevoel: Dit moet echt
goed worden, hier mag niets aan
mankeren. Voor de opnamen be
gonnen, heb ik me een paar we
ken teruggetrokken om me hele
maal in te leven. Ik ben alleen
gaan wonen en heb me volledig
op de film geconcentreerd. Ik
verdiepte me in Hannie Schaft
en in alles wat er in de oorlog is
gebeurd. Voor „Het meisje met
het rode haar" heb ik me erg ver
diept in Hannie Schaft. Ze zat in
gewikkeld in elkaar. Hoe ze echt
was, kan je volgens mij nooit aan
de weet komen. Wij hebben geen
oorlogsfilm willen maken. „Het
meisje met het rode haar" gaat
over de persoonlijke strijd van
Hannie Schaft. Ze is altijd heel
beschermd opgevoed. Het was
een boekenwurm; op een bepaal
de manier was ze heel strebeng.
Maar als ze een keuze maakt, dan
staat ze er ook helemaal achter.
Dan gaat ze door tot het einde."
"Het liefdesverhaal zit wel in de
film, maar het is niet het belang
rijkste thema. Natuurlijk is bij
Hannie na de dood van haar
vriend wel de motivatie veran
derd. Ze wil wraak nemen, ze
wordt minder zorgvuldig, roeke
lozer. Dat is haar uiteindelijk ook
noodlottig geworden". Ik denk
dat bij Hannie Schaft haar
rechtvaardigheidsgevoel ook een
doorslaggevende rol heeft ge
speeld. Ze was bezig met een
rechtenstudie en in die oorlog
kreeg ze het gevoel: Zo kan ik
LEIDEN - Het Kijkhuis besluit
volgende week de serie films van
Alfred Hitchcock. Maandag is
"The Lodger" te zien. Een klas
sieker uit de tijd van de stomme
film (1926) over een man die ten
onrechte voor Jack The Ripper
wordt aangezien.
Dinsdagavond volgt "Young and
Innocent" uit 1937. Ook hier een
man die van moord wordt ver
dacht. Hij krijgt bij het bewijzen
van zijn onschuld hulp van een
jonge vrouw. Donderdag, vrijdag
en zaterdag draait "The secret
Agent" (1936): twee geheime
agenten, een man en een vrouw,
krijgen de opdracht een vijandi
ge spion te doden".
niet verder gaan, ik wil niet ver
der met de theorie, ik moet het in
praktijk brengen".
"Zo'n teruggetrokken leven was
goed voor deze rol. Ik heb het
ook tijdens de opnamen volge
houden. De dagen op de set zijn
zwaar, je komt moe thuis. Ik nam
dan nog even de scènes voor de
volgende dag door en daarna
ging ik slapen. Sociale contacten
kon ik er in die tijd echt niet bij
hebben."
"Die concentratie was ook nodig,
omdat we hadden gekozen voor
een heel subtiele manier van
werken. Bijna geen spel, veel
denkwerk, de dingen van binne
nuit laten zien. Met „doen alsof'
zou je onmiddellijk door de
mand vallen bij zo'n opzet. Dus
vergt het veel meer van je dan al
leen maar kwaliteit als actrice".
"Ja, ik weet dat ik de reputatie heb
dat ik vooral goed ben in extra
verte rollen. Onzin, vind ik. Het
zal vooral gekomen zijn door
mijn rol in „Spetters". Ik heb nu
eenmaal een erg open uiterlijk.
Ik denk dat mensen daar ook een
extravert karakter achter zoe
ken. In mijn geval is het tegen
deel waar".
"Wat me ergert is datje wordt vast
gepind op dit soort typeringen.
De laatste jaren heb ik de meest
uiteenlopende rollen gespeeld.
Ik ben 24 jaar. Nog te jong, vind
ik, om alleen maar een bepaald
soort rollen te accepteren. Ik wil
nog veel leren. Nieuwe dingen
ervaar ik als een uitdaging. Daar
om doe ik bijna alles: Film, to
neel, televisiewerk. Het is in Ne
derland nu eenmaal niet moge
lijk om alleen maar film te doen.
Daar worden er te weinig voor
gemaakt".
Deze laatste film is een hele fijne
ervaring geweest. Als ik altijd zo
kan werken, heb ik een voorkeur
voor film. Het klikte ontzettend
goed tussen regisseur Ben Ver
bong en mij. De voorbereiding
was ook beter dan ik ooit heb
meegemaakt. We hebben zelfs
gerepeteerd, wat heel bijzonder
is bij Nederlandse films. Meestal
blijft het alleen bij goedei
"Voor we begonnen te draaien
heeft Ben Verbong me heel onze
ker gemaakt. Dat werkte erg
goed voor deze rol. Hij zei dat ik
nog teveel speelde, ik deed te
veel dit, ik deed teveel dat.
Achteraf heb ik begrepen dat het
een soort tactiek was om mij ang
stiger en geslotener te maken. Zo
kwam ik dichter bij Hannie
Schaft. Ik merkte het ook tijdens
het draaien: Als ik me te lekker
ging voelen, kwam er een soort
ontspanning over me heen die
niet goed was voor deze rol. Dan
moest ik weer even teruggedrukt
worden. Als hij me had aange
moedigd, was ik me te open, te
vrij, te vrolijk gaan voelen".
"Door Bens aanpak raakte ik erg in
de put. Zo kreeg ik dat bange,
dat geïsoleerde. Ik klap dicht, zo
dra ik kritiek krijg. Ik kan me
niet goed verdedigen. Ben Ver
bong kent heel precies mijn
zwakke punten. Dus hij wist wat
voor effect zijn gedrag zou heb
ben"
Kenée gelooft niet dat ze om com
merciële redenen is gekozen
voor „Het meisje met het rode
haar".
„Absoluut niet. Het idee om mij
deze rol te laten spelen, is drie en
een halfjaar geleden al ontstaan.
Wat had ik in die tijd nou hele
maal gedaan? Niets toch. "Mijn
bekendheid was eerder een be
zwaar, omdat ik al een bepaald
image had. Zo'n vast beeld stoort
me. Het liefste zou ik gewoon be
kend staan als een hardwerkend,
serieus actrice. Verder niets. Als
bij het publiek een bepaald beeld
van mij is opgebouwd, vind ik
het leuk om dat met een andere
rol weer kapot te maken"
Na de opname voor de film heeft
Renée Soutendijk eerst een
poosje vakantie genomen. „Na
een rol moet ik altijd even afkic
ken. Je draagt snog een hele tijd
het uiterlijk mee van een rol.
Langzamerhand vind je jezelf te
rug. Als je bezig bent met een
produktie, is alle aandacht op jou
gevestigd. Aan n kant een lekker
gevoel, maar ook erg bedruk
kend op den duur. „Lekker rus
tig", denk je als het voorbij is,
maar na een tijdje ga je die aan
dacht toch missen. Je wordt met
een enorme klap op jezelf terug
geworpen"
"Een paar weken geleden is ze be
gonnen aan de repetities voor
Harold and Maud, een vrije pro
duktie waarin ze samenspeelt
met Mary Dresselhuys en Ina
van Faassen. „Het is een blijspel,
Renée Soutendijk: ik moet nog veel leren, daarom doe ik bijna alles.
maar wel met diepte. Ik speel er
drie rollen in. Dat is nou een
voorbeeld van zo'n uitdaging. Ik
heb zoiets nooit eerder gedaan".
"Waarom ik actrice ben geworden?
Vooral omdat ik me daarin lek
ker voel, denk ik. Je kunt veel
uitdrukking geven aan allerlei
gevoelens. Als actrice voel ik me
als een vis in het water. Persoon
lijk - buiten het vak - heb ik dat
gevoel veel minder. Misschien is
het ook een soort compensatie
van mijn eigen geslotenheid. Te
korten die je bij jezelf voelt, wil
je compenseren. Je wil jezelf be
wijzen".
"Het is gewoon ontstaan. Ik kan
niet verklaren waarom iets ont
staat of gebeurt. Je kunt het ver
gelijken met een rol. Tijdenlang
zit je er tegenaan te kijken. En
opeens gaat het in je lijf zitten,
zonder dat je er een verklaring
voor hebt"
HEIN DIK
Filmhuis: Scorsese en Godard
LEIDEN - In het Filmhuis van het
Leids Vrijetijds Centrum deze
week films van de regisseurs
Martin Scorsese en Jean-Luc Go
dard. "Mean Streets" (vandaag
en morgen, 23.00 uur) is de eerste
grotere film van Martin Scorsese.
Niet alleen de regisseur verwierf
er internationale bekendheid
mee, maar ook hoofdrolspelers
Robert De Niro en Harvey Kei
tel. Het verhaal speelt in Little
Italy, de Italiaanse wijk van New
York, rond een clubje jeugd
vrienden die zich ieder op hun ei
gen manier bewegen in de sfeer
van de kleine misdaad.
"Sauve qui peut" woensdag en
donderdag 20.00 en 22.15 uur)
van Godard is de nieuwste film
van deze Franse cineast, die zich
de afgelopen tien jaar voorname
lijk met video-projecten heeft be
ziggehouden. De film bestaat uit
vier delen rond de thema's ver
beelding. vrees, handel en mu
ziek. Rode draad in het geheel is
het spanningsveld tussen de
mens als individu en als lid van
een gemeenschap.
Film. Escape Irom New
York. regie: John Carpe-
neter.
Met: o.a. Lee van Cleef.
Kurt Russel en Isaac
Hayes.
Theater: Euro 3, Alphen.
leeftijd: 16 jr.
IIIIIIIIIIIIIIIIIlllllHIIIIIUIUIll
""Escape from
New York:
film zonder
spanning
De stad New York geniet buiten de
grenzen van de Verenigde Staten
grote bekendheid Zelfs voor wie
er nooit geweest is Iedereen
heeft immers wel eens die aardi
ge plaatjes gezien van het im
mense vrijheidsbeeld, dat ineens
torenhoog uit zee oprijst. Nog
hoger dan het beeldhzijn de tal
loze wolkenkrabbers, zoals het
World Tradecentre en het Empi
re Statebuilding
In de film Escape from New
York" worden we getrakteerd op
ongeveer dezelfde plaatjes. We
schrijven echter 1997 en het aan
tal misdaden in de Verenigde
Staten is met vierhonderd pro
cent toegenomen Amerika is
een politiestaat geworden.Er is
een groot tekort aan gevangenis
sen en de regering heeft derhalve
besloten om een grote muur om
het eiland Manhattan te bouwen.
Klaar is de nieuwe gevangenis
Van binnen alleen het uitschot
van de samenleving. Buiten de
muur de bewakers
Bij een kaping^,ictie stort er een
vliegtuig midden in Manhattan
neer met de president als enige
overlevende. Hauk, de hoofdbt
waker (Lee van Cleef) juist een
zojuist aangekomen gevangene.
Snake (Kurt Russel). de hel van
Manhattan binnen met de op
dracht de president te redden. In
ruil daarvoor zal hij zijn vrijheid
verkrijgen.
De tocht van Snake door het ge
vangen-eiland vormt het verdere
verhaal
Regisseur John Carpenter is een B
film maker (o.a Halloween uit
1978). Hij werkt alleen met effec
ten en spanning. Er zou dan ook
niets aan de hand zijn. wanneer
hij daar in Escape from New
York goed gebruik van zou heb
ben gemaakt Wat dat is het waar
het in de film aan ontbreekt,
spanning. Bijna verveelt volgt
men de tocht van Snake door het
eiland van de misdaad. Er is wei
nig of geen dialoog, zodat dht het
onmogelijk is een beeld van de
verschillende personages op te
i n
ARNHEM (GPD) - De Stichting
Filmweek Arnhem heeft tien van
de 37 vastgelegde films voor de
Filmweek bekendgemaakt. Bij
de selectie is vooral rekening ge
houden met een artistiek of cul
tureel karakter van de films. Het
doel van de Filmweek is verbrei
ding van de filmkunst. De orga
nisatie denkt dit te bereiken door
het publiek kennis te laten ma
ken met films die nog niet in Ne
derland zijn vertoond.
De tien zijn.
- Milka Elokuva Tabuiste van Rau-
ni Nollberg uit Finland;
- Rude Boy van Jack Hazan uit
Engeland;
- The Club van Bruce Beresford
uit Australië;
- Un trange voyage van Alain Ca
valier uit Frankrijk;
- Engel aus Eisen van Thomas
Brasch uit West-Duitsland;
- Barnens O (Kindereiland) van
Kav Pollack uit Zweden;
- Cerromaior van Luis B. Rocha
uit Portugal;
- Adak (Het offer) van Atif Yilnaz
uit Turkije;
- Cleste van Percy Adlon uit West-
Duitsland;
- Das Bott ist voll van Markus Im-
hoff uit Zwitserland.
Te zijner tijd zullen meer titels be
kend worden gemaakt.
De Filmweek Arnhem brengt te- -
vens twee overzichtsprogram
ma's. De film Noir, een stroming -
in de jaren 1940- 50, is het ene on
derwerp. Franse en Amerikaanse
films uit deze stroming worden -
dan vertoond. Het tweede onder
werp is een programma rond de
Indiase filmmaker Nnnal Sen. -
Hierover wordt een brochure uit
gegeven. Gezien de stijgende be- -
langstelling voor deze filmmaker
is ervoor gezorgd dat het aantal -
films van Sen in Nederland enige
tijd blijft rouleren. In samenwer
king met de Filmweek Arnhem
wordt een aantal films van hem
ook gepresenteerd in het Am
sterdamse theater Souterrain. De
heer Sen zal overigens zelf bij de
presentatie van zijn films in Am-
hem aanwezig zijn.
Op schooldagen worden voor kin
deren tussen 6 en 12 jaar tien pre
mières gedraaid. Deze voorstel
lingen hebben alle plaats in Lu
xor. In het weekeinde worden
deze als openbare voorstellingen
nogmaals getoond. Dit festival
kwam tot stand in samenwer
king met het project Kinder- en
Jeugdfilm 'Filmzien' in Amster
dam en het bureau Kunstzinnige
Vorming van de gemeente Am-
hem. Zes titels van deze films
zjjn al bekend:
Metin van Thoma Drager uit
West-Duitsland.
Grootmoeder en haar acht kinde
ren in de stad, van Espen Thor-
stenen uit Noorwegen.
Jozia, de dochter van de af
gevaardigde. van Wojcieh Fibek
uit Polen en de DDR.
Net als vijf vingers aan de hand,
van Andr Melancon uit Canada
Ik ben Marie, van Karst<
uit Zweden.
Het sprookje van Jansco en Ma-
nschka, een tekenfilm van Karl
Zeman uit Tsjechoslowakye. de
zoveelste bekroonde film van de
ze vermaarde cineast.
De reeks films van de regisseur
Louis Bunuel die deze zomer
op Duitsland 1 geprogram
meerd staat wordt volgende
week maandag voortgezet
met "La fantome de la liber-
té". een satire uit 1974. Bu-
nuels' werk geldt veelal als
een aanklacht tegen de be
staande wetten en zeden. Dat
is ook in deze film aan de or
de. In verschillende delen
wordt de burgelijke wereld
en zijn dwangmatigheden op
de korrel genomen. De hand
van de meester garandeert
een voortdurende ondertoon
van sarcasme en cynisme.
Een keur van belangrijke ac
teurs en actrices werkte mee:
Michel Picoli, Monica Vitti,
Zondagavond brengt de KKU
op Nederland 1 de Ameri
kaanse verfilming van Pin
ters' succesvolle toneelstuk
"The Home-comming"
(Thuiskomst) In een oud
smerig huis in een Londense
arbeiderswijk wonen vier
mannen. De oudste Max ia
een gepensioneerde weduw
naar en ex-slager; Lenny en
Joey zijn zijn ongetrouwde
zoons en Sam is zijn broer.
Max is de agressiefste van het
stel, de man die de lakens uit
deelt. Lenny staat als onbe
trouwbaar te boek en Joev
als een dromer. Het dagelijks
leven van de vier wordt ge
kenmerkt door onderling
wantrouwen. Het viertal
wordt verrast door de plotse
linge thuiskomt van Max'
oudste zoon Teddy die met
zijn vrouw Ruth naar de VS
was geemigreerd. Zijn komst
zet de bestaande verhoudin
gen onder druk. Peter Hall te
kende voor de regie.
De KKU cegint morgenavond
met een serie van vier speel
films rond de komiek Charles
Chaplin.
Het programma
Zaterdag "King In New York"
met Charles Chaplin. 20.27.
"_su\Int ken"
gie: Richard Fleischer met
Heston en E G Robinson.
Did 1. 22.20 uur
Zondag "Thuiskomst" van
Harold Pinter, 20.10 uur Ne-
d.l
Maandag "Voor een brief
kaart op de eerste rang"
(filmprogramma). Ned 1
20.05 uur "La fantome de la
liberie" van Bunuel, Did 1
23.00 uur
Woensdag "Der postmeister"
van Gustav Ucichy. Did. 1.
20 "Deae liefde tmti tmea
doden", over de problemen
van de Poolse jeugd. Did 3
19 50 uur.
Donderdag "Premiere" (film
programma). Belg:. 2. 21 50
"An American in Paris"
filmversie van de musicial
van Gershwin, Did 2. 22.35
Vrijdag "De ballade van Ca-
ble HogiM
pah. Ned 1. 22 25 uur "The
horse's mouth" met Alec
Guinness. Did 1. 20 15 uur
"For vour eves onh - Nieuw ste Ja
mes Bond Minder geldverslindend
spektakel, maar ouderwets span
nend en humoristisch. Lido 2. Lei
den. Euro 1. Alphen
"Fort Apache the Bron*" Voor
beeldige politiefilm. Lido 4. Leiden.
Alph
lost ark" Rn
Dickinson. Lido 3. Leiden
"Vier vuisten van de duivel"
Gooi-en smijtwestern. City 2, Kal-
"Drie Tirolers in SI. Troper" Vro-
lijke porno. City 3 Katw.jk
"Kentucky fried movie Vrolijke
kgk op Amerikaanse televisie. City
4. Katwijk.
"Once upon a time in the West"
Camera Leiden
"Christianr F" Aangrnpende film
over Berlijnse drugs- sienc, Lido 1.
Leiden
NACHTFILMS
"Casanova" - Camera. Leiden
"Zo ader. zo zoon" Rex. Leid
Axhanti Euro 1 Alphen
"Alligator" - Euro 2 Alphen
"The boys from Brasil" - Euro Al-
SEXFILM
"Praatjes vullen geen gaatjes'
Rex Leiden
DEN HAAG
Scannen- Apollo 1 (460340). 16 ji
The last hunter Apollo 2. 16 jr.
Raiders of the lost ark' - Ml
463500). 12 jr
Stir crazv - Bijou (461177). al
Christian© F. - Calypso (463502
12 jr
L'hristiane F - Babylon 1 (471656
Excalibur" - Cineac 1 (630637). 12
High plains drifter" - Cineac 2. 16
Jr
What s new pussycat" - Cineac 3.
12 jr
Een brug te ver" - Du Midi
<855770. 12 ir
The sound of music - Eum Cine
ma (667066). al
For your eyes only" Metropole 1
(456756). 12.ir
Noveccnto deel 1" Metropole 2.16
Caligula Metropole 5. 18 ir
"Het laatste Omen Odeon 1
462400). 16 tr
The Octagon" Odeon 2. 16 jr
The Porturico gang" - Odeon 3. 16
E cape from New York" - Odeon 4.
For vour eyes onlv - Passag.
460977). 12 jr
'Verpleegsters all-in" - Royal 3. 18
AMSTERDAM
Death in Venice" Alfa 1 (278801
"Everyth.
know aooi
16 ji
he lost ark - Bellevue
Cinerama (234876 20'.227>. 12 ir
"Christian© F - Calypso 1 (266227/
234876». 16 jr
Little L«.rd FaunUerov - Calvpso
3. al
A little more than love Centraal
Apocafipse now" Cinecent
238615). 16 jr
'Jabberwocky" - Cinecentcr. 16 j
Malou. 16 ji Gary Cooper. 16
Possesion. 16 jr Honeysuckle r
16 ir - Citv 2
Fort Apache the Bronx" - City 3.16
blue" Climax C»r
(244152). 18 jr.
"The deer
D (226551). 12 j
rte de vacances" - Lrid
N oggerat hi 248933). 16
•ves onlv Remb
I 1223545).!2 jr
H< inbrundtplei:
ter 2 (223545). 12
"Sleeping fist" Rex (266132). 16 j
I.ill Marleen' Kialt.. (723488) I
i hnstiane F Rivoli (723488). 16
len" Roxv (232809). 16 jr.
Jules ©t Jim FunUmara
tati Eugcnio The Movies (24.
Tuschinski 1 (262633).
.m New York" - Tu-
Tuschmski
Fort A pa