'We hebben geen boodschap'
'Einstein operavoorstelling van niveau
i/andaag...
toegeücht
Glasgow CitizensTheatre Company:
Winkelcentrum
Wïnkelhof
helpt'n handje...
Beroep tegen Stopera
TV BUITENLAND
VRIJDAG 5 JUNI 1981
PAGINA 5
ROTTERDAM - De opera "Ein
stein" van Paul Dessau,
waarvan het Musiktheater
im Revier uit Gelsenkirchen
gisteravond in Rotterdam
een voorstelling verzorgde, is
wel gebaseerd op het leven
van de grote geleerde, maar
heeft toch nauwelijks het ka
rakter van een biografisch
theaterwerk.
Men zou het stuk misschien het
beste kunnen omschrijven als
een Brechtiaanse moraliteit,
en eigenlijk is dat niet zo ver
wonderlijk als men bedenkt
dat de hand van Brecht zelf
in dubbel opzicht zijn stempel
heeft gedrukt op de vormge
ving.
Brecht en Dessau hebben vele
jaren samengewerkt aan ope
ra's en toneelstukken met als
gevolg een aanzienlijke we
derzijdse beïnvloeding, en bo
vendien heeft Karl Mickel bij
het schrijven van de Einstein-
tekst kunnen profiteren van
raadgevingen en kritische
aantekeningen van de Duitse
toneelhervormer.
Centraal staat natuurlijk het
conflict van Einstein, die zich
op latere leeftijd wilde dis
tantiëren van de door hem
ontwikkelde atoombom,
maar de gewetensconflicten
van de geleerde werden in de
ze opera, die in 1974 in pre
mière ging, ondergeschikt ge
maakt aan een schildering
van de machinaties die het lot
van de mens bepalen. Het
slotbeeld. Hans Worst die
danst op een enorm scheermes
onder het toeziend oog van
als clowns verklede fysici,
spreekt in dit opzicht voor
zichzelf, maar ook in vrijwel
alle voorgaande scènes heeft
Dessau geen twijfel laten be
staan aan zijn bedoelingen.
Einsteins vlucht voor het opko
mend fascisme leverde de mo
gelijkheid voor groteske kari
katuren, waarvan regisseur
Jaroslav Chundela dankbaar
geprofiteerd had, en Hitier
werd daarbij een uitgespro
ken kluchtfiguur. De Ameri
kaanse overheicT werd in het
kader van deze moraliteit
echter eveneens op de hak ge
nomen en de conclusie van
Dessau is onmiskenbaar dat
de mensheid als geheel dank
zij de atoombom de oorlog
verloren heeft.
Muzikaal blijft het allemaal
echter een beetje te opper
vlakkig. en hier en daar zelfs
naïef, om echt schrijnend te
worden. Tekstverwijzingen
naar oa. de bijbel werken
daarbij eerder humoristisch
dan verdiepend en zowel mu
zikaal als dramatisch was er
een clichématige vervlakking
merkbaar zodra er generali
serend werd gewerkt met
groepen als "de" fysici of
"de" arbeidsters.
Wel erg komisch maar weinig
functioneel was bovendien de
scène waarin Galilei. Giorda
no en Da Vinci in de hemel
letterlijk de Bokma koud zet
ten voor de bejaarde Ein
stein. Als theaterwerk bleek
"Einstein" echter een bijzon
der geslaagde inbreng in het
Holland Festival.
De overplaatsing van de voor
stelling naar de Rotterdamse
schouwburg was er kennelijk
de oorzaak van dat niet alles
vlekkeloos verliep, maar de
manier waarop dirigent Uwe
Mund het orkest en het uitge
breide solistenensemble in
zijn greep wist te houden,
zorgde dat er desondanks een
voorstelling op niveau kon
worden gegeven.
PAUL KORENHOF
Het Glasgow Citizens' Theatre
speelt in Nederland drie stukken
gedurende het Holland Festival:
„A Waste of Time" geschreven door
de Companies Noordschotse huis-
schrijver Robert David MacDo-
nald, een bewerking van Prousts
„A la Recherche du Temps". 6 en 7
juni in Amsterdam; „The Massacre
at Paris" van Chr. Marlowe, 8 juni
in Den Haag en 9 juni in Rotterdam
en „Chinchilla" van R. D. MacDo-
nald 10 en II juni in Den Haag. Alle
drie de stukken zijn geregisseerd
door de Engelsman Philip Prow-
Vandaar een gesprek in Glasgow
met Prowse en MacDonald (Haver
gal regisseur en mede artistiek lei
der was afwezig) over hun gezel
schap dat zich in Groot-Brittannië
in de dikke tien jaar van zijn be
staan als een opwindend en spran
kelend theatergroep profileerde.
Daar in het vochtige noorden, in de
hard boiled city Glasgow, midden
in The Gorbals, de ergste en ge
welddadigste krottenwijk die
Schotland rijk is, werd iets nieuws
gepresteerd met Shakespeare en
Brecht door een gezelschap, te arm
om vaste spelers in dienst te hou
den. Maar wie verwacht dat daar
een groepje idealisten een hoop so
ciaal werk verrichten komt bedro
gen uit. Prowse en MacDonald han
gen na een dag reperteren uitgeteld
in hun stoel. Theater is voor hen
gewoon een vermoeiende maar leu
ke bezigheid en ze werken ermee,
eigenlijk vooral in de wetenschap
dat ze niets anders kunnen...
GLASGOW (GPD) - Er is wel het een en ander veranderd in
The Gorbals. Waar het Citizens' theater eens als de Royal
Princess' Theatre een parel was temidden van een woes
tenij, is datzelfde gebouw nu een morsig en uiterst onver
zorgd aandoende steenpuist temidden van wat de stad
Glasgow aan prachtvolle hoogbouw aan het leveren is. De
beschaving rukt op: keurige sierstenen en goudkleurige
hekken naderen het onderkomen van „The Cids". Binnen
ziet het er al netjes uit: pluche bekleedt de scherpe rand
jes van vroeger. Ook met de toneelstukken is het wat
rustiger geworden...
„Al dat bloed en al die glitters, ach,
dat gaat ook vervelen niet?", zegt
Prowse, wijn in de hand, naast
een kopieerapparaat, ,je kunt
verveeld raken door je eigen
ideeën. In The Massacre at Paris
(over de Bartholomeusnacht) zit
nog wel wat stromend bloed,
maar het is minder. Daar is toch
wel iets van een collectief, in ons
drieën dan, dat besloten heeft dat
het niet meer zo buitensporig
moet".
- Niet meer zo spektaculair?
„Ehm, spektaculair, je kunt dat
woord over een breed vlak ge
bruiken; je gebruikt het in de zin
van „over-done", maar ook in de
zin van „prachtig". „Spektacu
lair" gaat vaak in samenhang met
immense gebeurtenissen, maar
ook een onderwerp kan spekta
culair zijn met niets op toneel.
Sommergaeste van de Berlijnse
Schaubuehne was spektaculair
met een paar boompjes omdat
het niet simpeler of perfecter ko-
- Ik vraag naar spektaculair in de
zin van groots, met een hele hoop
gedoe omdat je kunt verwachten
dat het opvliegend volkje dat hier
woonde en nog woont dat zal ap
preciëren.
MacDonald: „Wij maken geen on-
derskheid in publiek. Speel je
voor de ene groep, dan sluit je de
andere uit. Wij spelen stukken
die ons interesseren en uiteinde
lijk ook een publiek, anders kwa
men de mensen niet. Door te ko
men zeggen ze impliciet wat ze
van onze keuzes vinden. En die
keuzes zijn blijkens de bezoe
kersaantallen erg goed..."
Prowse: „Maar het criterium blijft,
ik benadruk het even: wil iemand
van ons het stuk gMeten wgit een
publiek wil, daar moetje niet aan
beginnen. Er zijn stukken in En
geland, Engelse stukken die al
tijd een vol huis .geven altijd.
Hamlet, Julius Cesar, alleen al
door de naam Shakespeare er
achter loopt dat. Wij doen die
stukken niet, al spelen we wel
Shakespeare".
- Jullie spelen voor een breed pu
bliek, maar ik denk wel voor een
tamelijk geselecteerd publiek.
Glasgow is niet zo groot en aange
zien reizen voor Engelse gezel
schappen ongebruikelijk is, ko
men jullie Glasgow niet uit. Hoe
bewijst een stuk dan zijn kwali
teiten?
Prowse: „Ik begrijp niet waar je
heen wilt. Bedoel je dat een stuk
pas goed is, succesvol kan zijn als
iedereen het heeft gezien?"
- Niet succesvol, maar ik denk dat
een stuk zijn artistieke waarde
pas naar een breed, een landelijk
publiek kan bewijzen.
MacDonald: „Ah fiddle faddle,
nonsens, een stuk kan goed zijn
als niemand het goed vindt behal
ve de maker. En over dat ver
meende isolement van ons. hier
wonen wel één miljoen mensen.
We weten niet hoeveel er van ko
men, interesseert ons ook niet
wie er komt, als ze maar komen.
Daarbij komen ook mensen uit
Londen, mensen die hier voor za
ken zijn of zo. Of mensen als jij,
maniakken, wie van zo ver komt
moet of ziek zijn of hij is een criti-
- Maar wie van zo ver komt, dat zijn
de „rijke" mensen, met degenen
die jullie zo graag binnen krijgen
met een verlaagde entreeprijs
van krap vier gulden.
Beiden: „Nou en..."
- Ik denk datje die prijs laag houdt
om juist die mensen iets te vertel
len met jullie theater...
MacDonald: „Neee, we zijn niet de
kerk, we zijn geen politici, we
hebben geen boodschap. We la
ten ze wel wat zien, maar dat is
heel wat anders: we laten ze iets
zien waar ze wellicht iets sociaals
of politieks uithalen, maar we
stoppen er niet lijnen in waar
langs iedereen vindt wat wij ze
willen laten vindén, ben je ma-
- Toch zitter er in de stukken die jij
schrijft vashe elementen. In
„Chinchilla" over de Russische
Philip Prowse (links) en David MacDonald van het Glasgow Citizens' Theatre: 'Zo simpel is het voor c
- Nee, maar wel over mijn werk-
Prowse: „Juist, dat is een goed on
derscheid, ik heb idealen over
mijn werk, niet over theater. Als
het theater morgen verdwijnt
zonder een spoor achter te laten,
dan kraait er geen haan naar...
MacDonald: „Maar vroeger of la
ter zou iemand die totaal onge
schikt is voor wat voor werk dan
ook ergens gaan zitten. En dan
vraagt iemand hem waarom hy
niet werkt. En hij zegt: „Ik heb
geen zin, kom, ik zal je een ver
haal vertellen" en de anderen
gaan zitten en zo ontstaat theater
weer. Theater is iets organisch.
Wat niet organisch is, is onze so
ciale houding ernaar toe, onze
principes, onze idealen. Ik heb
geen principes, dingen verande
ren in mijn leven en ik heb geen
geloof of zo waaraan ik alles kan
meten wat me overkomt. Ik ge
loof dat speciaal als je werkt in
theater of welke kunstvorm dan
ook, dat op het moment dat er lijn
in jezelf komt en je zegt: Nu ben
ik een katholiek schrijver of een
feministische acteur of een mar
xistische regisseur, dat je je dan
verstopt achter een heg van ver
kregen opinie en werkelijk, geen
artiest heeft enige gezonde af
stand op zo'n punt".
- Maar als ik nou heel voorzichtig
aan Brecht denk?
MacDonald schiet overeind:
„Brecht? Brecht zat op elk hek
dat hij kon vinden. Hij haalde
geld bij iedereen die hij kon belie
gen en bedriegen. Alles in Brecht
is dubbelzinnig en dat maakte en
maakt hem zo verrekte interes
sant. Hij kwam nooit of te nim
mer aan een kant van dat hek te
recht. Dat is zo knap. Knapper
(ADVERTENTIE)
choreograaf Serge Diaghilev
speelt jouw affiniteit voor kunst
en je affiniteit met ouder worden
een grote rol en eenzelfde belang
stelling voor tijd zit in je Waste oj
Time. Dat zijn een beperkt aantal
thema's...
MacDonald: „Dat komt omdat ik
een beperkt arsenaal heb..."
- Maar beperkt of niet, je wilt met
die dingen toch iets zeggen, de
mensen er iets van laten leren
misschien?
MacDonald: „Aha, leren ja, maar
dat is iets anders dan een bood
schap overbrengen. Ik leer van
bijna alles. Ik leerde ook van Pin
ters „Caretaker" terwijl dat bij
uitstek een stuk zonder eenduidi
ge thema's is. Maar wat ik leerde
komt er misschien pas na lange
tijd uit, daar weet ik niets over.
Maar een boodschap, dat maakt
een stuk als kunstwerk niet waar
devoller..."
- Goed. dat begrijp ik, maar er zijn
dingen die jullie verontruste-
Prowse en MacDonald: „ehm, ye-
- En daar vanuit kies je je stukken,
bewust of onbewust.
Prowse: „Mogelijk, maar neem
werkloosheid, fascisme, dat
verontrust me. die problemen
zijn verontrustend, maar een stuk
daarover niet! Theater is een
ehm, exotische kunstvorm en het
is helemaal niet zo belangrijk
weet je dat".
- Het is belangrijk voor jullie.
Prowse: „Nee, dat denk je maar-
- Anders deed je het niet..
Prowse: „Vergeef me. maar dat is
een simplistische houding. Op
mijn leeftijd (de interviewer mag
er naar raden) is het gewoon on
mogelijk om nog iets anders tc
gaan doen. Ik ben te oud voor bu
schauffeur..."
- Ja maar heren, er moet toch wel
iets als een ideaal achter jullie
werk zitten?
Prowse en MacDonald: „Nee, dat
moet er niet., heb jij idealen over
journalistiek?
met 650 overdekte
parkeerplaatsen
5 bijvoorbeeld.
Altijd voldoende rui
I parkeer meter
(int in Winkelhol betaalt u pas bt) het
rrlaten van de parkeergarage
r dubbeltjes hoeft u
het niet te laten
Dus lekker ongestoord winkelen
het winkelcentrum van midden-
Nederland dat Winkelhol heet
Airconditioned, dus altijd goed
winkeiweer Ruim 50 zaken binnen
handbereik, waar u voor al uw
inkopen terecht kunt
VOTMVFTrFNITRlIM
WINKELHÖF
""LEIDERDORP-
AMSTERDAM - Het wijkcentrum
d'Oude Stadt in Amsterdam
heeft aangekondigd bij de Raad
van State in beroep te zullen
gaan tegen de verklaring van
geen bezwaar, die Gedeputeerde
Staten van Noord-Holland heb
ben afgegeven over de bouw van
het stadhuismuziektheater
(Stopera) op het Waterlooplein in
de hoofdstad.
Volgens een woordvoerder van GS
betreft deze verklaring alleen het
muziektheater. In het bestem
mingsplan Waterlooplein en om
geving, dat door GS is goedge
keurd, was de bouw van een
stadhuis al opgenomen. Mede op
grond hiervan is de verklaring
van geen bezwaar afgegeven. De
woordvoerder was overigens
niet erg onder de indruk van de
plannen van d'Oude Stadt. "Dat
was te verwachten", zei hij.
dan een Pogodin, die stukken
schreef als „Bells of the Krem
lin", die afschuwelijke Stalinisti
sche hard line-stukken. Totaal
oninteressant hoewel de man een
groot vakman was".
„En het mag voor mij best op toneel
hoor, zo goed als ik graag feminis
tisch getinte stukken op toneel
zie. maar ook hierbij geldt: „Als
het maar niet vervelend gebracht
wordt, prowse: „Iedereen heefl
absolute vrijheid om te schrijven,
om te spelen, om een publiek te
vinden, net als wij. Het enige wat
ons allemaal interesseert is per
soonlijke vrijheid, vrijheid bui
ten een groep die je in haar lijnen
houdt".
„Ik bewonder de manier waarop ze
hun tijd verdoen. Ze verspillen
hun talent, maar vullen hun tyd,
dat is hun gebruik van persoonlij
ke vrijheid, best. Ik betwijfel of
wij in dit gezelschap persoonlijke
vrijheid hebben maar we maken
in ieder geval iets waarbij een pu-
bliek de keuze heeft van komen
of wegblyven. Zo simpel is het
JOOP VAN BEEK
Harpensemble
overtuigt
VOORSCHOTEN - Liefhebbers
van Franse kamermuziek kon
den gisteravond hun hart opha
len in Kasteel Duivenvoorde,
waar gisteravond het derde con
cert werd gegeven door het Ne
derlands Harp Ensemble, be
staande uit Pieter Odé (fluit), Pe
ter Thoma (viool). Joke Vermeu
len (alt-viool), Henk Lambooy
(cello) en Joke Willing-Brethou-
wer (harp).
Het meest overtuigend in dit pro
gramma, dat werken van Ro-
partz, Roussel, Godefroid/Gran-
jay, Debussy en Jean Francaix
bevatte met Kodaly als vreemde
eend in de byt, waren die werken
waarin het hele ensemble zich
liet horen: Prelude, Marine et
Chansons van Guy Ropartz, een
leerling van César Franck. een
werk waarin de combinatie van
deze instrumenten ten volle uit
gebuit wordt, en de als steeds
geestige, weinig diepgravende
maar wel echte muzikantcn-mu-
ziek van Jean Francaix's Quin
tet. Het Nederlands Harp En
semble kwam in beide werken
tot een zeer verzorgd en sluitend
samenspel.
De in kleinere combinaties uitge
voerde werken waren wat wisse
lender van kwaliteit. Roussel's
Trio voor fluit, altviool en cello,
zoals meer bij deze componist
wat weerbarstige muziek, kreeg
in Pieter Odé. Joke Vermeulen
en Henk Lambooy uitstekende
en goed op elkaar afgestemde
pleitbezorgers. De uitvoering
van de Sonate voor fluit, altviool
en harp uit 1916 van Debussy, als
compositie het sterkste en eigen
lijk het meest geavanceerde
werk van het programma, bleef
tot het laatste verrassende slot
akkoord boeien en werd tot een
hoogtepunt van deze avond.
MIES ALBARDA
NEDERLAND I
18.25 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
18.30 - Jeugdjournaal (NOS)
18.36 - Sesamstraat (NOS)
18.50 - Eenakter in zwart wit (NOS)
19 00 - Wolhe's Wereld (NCRV)
19.05 - Lucv en Mr. Mooney (NCRV)
19 30 - Zweden bijvoorbeeld, documentaire serie (NCRV)
20.00 - Het erewoord, tv-film (NCRV)
21.37 - Journaal (NOS)
21.55 - De Familie Bellamy (NOS)
22.45 - Herinneringen aan Amsterdam (NOS)
22 55 - Tot besluit (NOS)
23.00 - De vruchtbare herinnering, documentaire serie (IKON)
23.50 - Journaal (NOS)
23.55 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
NEDERLAND II
18.57 - Journaal (NOS)
18.59 - Doctor Snuggles (AVRO)
19.05 - De Dukes uit Hazzard, serie (AVRO)
20.00 - Journaal (NOS)
20 27 - Dallas, serie (AVRO)
21.15 - Babbelonie, spelprogramma (AVRO)
21.50 Televizier Magazine (AVRO)
22.30 - Het leven van Maximiliane von Quindt, tv-serie
(AVRO)
22.55 - North Sea Jazz Festival (AVRO)
23.30 - Journaal (NOS)
23.35 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
23.40 - Tennis. Halve finales heren enkelspel van de Open
Franse kampioenschappen te Parys (NOS)
DUITSE TV
DUITSLAND I
(Reg. progr NDR 18.00 Eine amen-
kanische Familie, tv-sene. 18.30 Ac
tual 18.45 Kleutcrsene 18 55 Eine
amerikanische Familie, tv-serie.
19.25 Reg magaz. 19.59 Progr.overz
WDR: 18 00 Amus progr. 18.30 Te
kenfilmserie 18 40 Amus progr.
19.15 Actual20 00 Journ. 20.15 In
Colorado ist der Teufel los (The
Sheepman), speelfilm. 21.45 Inform
progr 22 30 Actual, en parlementair
nws 23.00 Tatort, politieserie. 0 30-
0J5 Journ.
DUITSLAND U
Die Faelle des Monsieur Cabrol,
misdaadserie 21.37 Haende hoch.
der Meister kommt, tv-serie. 22 00
Actual. 2220 Cult magaz 22 50
Sportprogr. 23.20 Das Raetsel der ro
ten Orchidee, speelfilm. 0.40 Jour-
DUITSLAND III WDR
18 00 Kinderserie 18 30 Cursus ge
zondheidsleer. 19.00 Vryettjdsmaga-
zine 19 45 Journal 3. 20.00 Journ.
20 15 Cult en wctensch progr 21 00
Reportages uil Duitsland 21 30Reli-
gieus progr. 22 00 Wie es Gott ge-
faellt, tv-film 23.00 Televisieportret.
23 45 Journ.
BELGISCHE TV
BELGIE VLAAMS
progr. 19 37 Meded. en Morgen
19 45 Journ 20 10 Weerber 20 15
Fanny, speelfilm 22 25 Literair
progr. 23.15-23.30 Journ.
18.30 Kinderfilmsene 18 45 Kleuter
progr. 19 00 Korte film. 19 07 Inform.
progr. 19.37 Meded. en Morgen
19 45 Journ. 20.10 Weerber 20 15 Wu
Hel boekJauche und Levkojen van Christine Brueckner stond cen
traal voor de Du i tse 15-delige serie „Het leven van Maximiliane von
Quindt". waarvan de AVRO vrijdagavond de eerste aflevering
uitzendt. De reeks is de geschiedenis en het lot van de Pommerse
adelijke familie Von Quindt tussen de jaren 1917 en 1945.
Het verhaal begint in 1917 wanneer Achim von Quindt de 24-jarige
Vera von Jadow huwt. Na vier dagen moet de bruidegom echter
alweer terug naar het front, negen maanden later krijgt Vera een
kind. Het meisje krijgt als doopnaam Maximiliane. Ze zou echter
nooit haar vader leren kennen. Hij sneuvelde aan de Somme
(Ned. 2. 22.30 uur).
In AVRO's Televizier Magazine worden vanavond onder meer de
volgende onderwerpen behandeld het rapport van de commissie-
Wagner over de vraag of er in Nederland een ander industriebe
leid moet komen, de luchtvaartshow op het vliegveld Le Bourget en
het remigratieproject voor Spanjaarden. (Ned. 2, 21.50 uur).
VRIJDAG 5 JUNI
HILVERSUM I
18.11 Echo 18 21 (S) Punt Uit 19 55
Overweging 20 03 (S) Country Tl-
me ji 02<S)NIim 1i lot k I u 12 08
(S) Goal. NOS: 23 02-24 00 IS) Met
het oog op morgen VOO 0.02 <S)
Countdown. 1.30 (S) Ad Bouman.
2.00 (S) Enk de Zwart. 3 00 (S) In het
holst met Annette 4 00 (S) Har
drock 5 00 (S) Ook Goeie Morgen.
6.00 (S) Jukebox
HILVERSUM II
18.00 (S) De grot»
OVERHEIDSVOORLICHTING
18 40 De Nederlandse AnUllon. PP
18 50 Uitz pol. partijen. VOO 19 00
(S) Veronica Sport NOS 20 00 (S)
Holland Festival 2230 Nws 22 40
NOS Cultuur Lilith. satirisch muz
socktakcl 23 55-24.00 Nws.
HILVERSUM III
NOS 18 03 (Sl De Avondspits met
de nationale hitparade 19 02 (S) D©
bijzondere rock 8c roll methode.
VPRO 20.02 (S) Ook zo. 20.30(S) Ru-
b-a-dub 22.02 24 00 (S) Het VPRO-
radiotheater-zomereditie
ZATERDAG 6 JUNI
HILVERSUM I
Ieder heel uur nieuws. VARA 7 OJ
(S) Hallo hier Hilversum' (8 03 Din
gen van de dag t 30 iSi De VARA
feliciteert 10 30»S)ZI 12 03(S)Tus-
sen start en finish. 13.03 (S) In de
HILVERSUM II
9.10 Waterstanden 9 15 Onder de
mensen. 10.00 Docum. 10.30 Coulis
sen 11 30 Janboel 12 00 Trossen
los" 12 26 Meded. voor land-en tuin
bouw 12 30 Nws 13 36 Aktua. 13.00
Nws 13 11 Introduktie kernpunt
13.15 Van de binm-npagina 14 00
Kernpunt 1500 Sport na sport
15.30 Kieskeurig 16 00 Aktua Ex
tra 1700 Aktua Extra-
Kamerbreed 17.24 Meded. 17.30
Nws- 17.36 Aktua.
HILVERSUM III
leder heel uur nieuws NCRV 7 02
(S) Popfrisser. 9 03 <S) Ifappv sound
10 03 (S) Popstation II 03 (Si Pop
non stop. 12 03 iS) Los vast 14 03 (S)
Op stap 15 03 (S) Disco-expres.
16.03(S) NCRV Zaterdag Sport
HILVERSUM IV
AVRO 7 00 Nws 7 02 S) Station ty-
drlijk gesloten 8 00(S) Klassiek met
Caroline 9 00 Nws 9 02 (S) Piano-
an 10 00 (S) Concerto Mattinale.
12 00 Nws NOS 12 02 Holland Fes-
tivalJournaal AVRO 12 05»S)F.ven
dc lucht uit 13 15 (S) Solistisch.
14.00 Nws 14 02 (S) Het Groot Om
roepkoor en het Radio Filharmo
nisch Orkest met rang»olistrn
Klass muz. 16.00 (S) Volksmuziek
uit Finland 16 15-17 00 (S) Opera op
vakantie.