Voordeel-
driedaagse!
2 broeken
8.95
Kijk en vergelijk
f drink thee
et Karei Appel
Kéc O brengt een serie Bach-concerten
toegelicht
["/RADIO \prggramma i
Exposities in Lakenhal en Waag
<Palihenette
vanTalthe
RI 19INSDAG 24 FEBRUARI 1981
tEIDEN Op velerlei
plaatsen in Leiden gonst
het weer van de kunstacti-
viteiten, zij het op ver-
schillende niveau's en van
een verschillend karakter.
Zo is er een educatieve ex
positie in de Lakenhal, die
zo aardig is dat zij de met
veel sociologische en
kunsthistorische poeha
samengestelde expositie
"Massacultuur" in het
Haags Gemeentemuseum,
met stukken slaat, al be
strijkt zij niet eens hetzelf
de terrein.
Dan is er ook in de Lakenhal een
expositie van schilderijen van
Henricus Rol, illustrator van
sub Verkade albums en gedegen fijn-
schilder van stillevens en portret-
ten. Verder in de Waag een groep
laai jongelui die met pek, gaas en
kranten in de weer zijn geweest,
ooi maar ook nog met andere mate-
ïslis rialen en deze in vormen en beel
den hebben omgezet.
ge Eén van de portretten, die door
les Henricus Rol zijn gemaakt, even
ed eens geëxposeerd in de Lakenhal.
Tegenover de Waag de tot theehuis
omgebouwde galerie van Tine
°e Barkema, de nu met de lange be-
naming "Art Tea House 'De Ou-
de Rijn' op de Stille Mare kond
o doet van kunst en gebak, of ge-
Pe" bak en kunst. Wat verder van de-
~,e" ze plekken, is er een LAK-expo-
I* sitie in het LAK-theater en het
Academiegebouw aan het Ra-
penburg, alwaar Lilian Dool met
een aantal tekeningen de bezoe-
ker poogt te imponeren.
Om bij deze laatste en minst in-
drukwekkende expositie te be-
n£ ginnen, Lilian Dool is geboeid
door toneel en de dans. Deze fas-
cinatie geeft ze weer in penseel-
tekeningen of pentekeningen,
waarop acteurs als Peter van der
Linden en Willem Wagter te zien
zijn. Echter niet geheel volledig,
want Lilian Dool is bezeten van
beweging en snelheid, wat bete
kent dat een paar lijnen ook vol
doende zijn om een figuur weer
te geven. Dat lukt maar half, niet
omdat de figuur niet te herken
nen zou zijn, maar omdat dit een
cliché is binnen het tekenen die
alleen nog op Montmartre met
succes wordt gebezigd. Haar an
dere, volledige getekende teke
ningen, geven aan dat het acade
misme op zijn plaats hangt aan
het Rapenburg, alleen is het wel
een academisme van de eerste
klas.
De Waag
Het werk dat in de Waag hangt,
staat en ligt (van het zevental An-
ja Braams, Wietske Hoekstra,
Sam Leertouwer, Ben Manusa-
ma. Leen Rosmolen, Henry Ver-
boket en Rob van Vuren) heeft
iets méér met beeldende kunst te
maken. In feite zijn de zeven
geen beeldend kunstenaars van
beroep, al is Ben Manpsama het
als enige wel van plan. De zeven
kennen elkaar van de lerarenop
leiding in Delft, en hebben een
tijdlang in dezelfde ruimte ge
werkt met dezelfde materialen,
voornamelijk bouwmaterialen
als betondraad, gaas, pek, staal
plaat etc. Ieder heeft op zijn wij
ze iets gemaakt, al is het zwarte
pek een alles overheersend as-
pekt van de werken die ze tonen.
De een toont gewone vierkanten
met pek geschilderd, de ander
drie hoge zuilen van betondraad
met gaas opgevuld met pek. De
beeldende vormen die de zeven
laten zien zijn overbekend, het is
het materiaal dat enigszins an
ders is. Eén van de weinige
werken, die zekere beeldende
kunstkwaliteiten in zich heeft, is
de serie van vier uit staalplaat
vervaardigde kussenvormen. Op
foto's geeft de maker Sam Leer
touwer aan op welke wijze ze in
een omgeving geplaatst kunnen
worden. Zonder meer het meest
opvallende op deze expositie, al
mogen de abstrakt expressionis
tische schilderingen van Ben
Manusama er ook zijn. In begin
sel doet het er niet zoveel toe dat
hier kunst staat of niet. Het is
plezierig een presentatie te zien
van enthousiaste mensen, die
met elkaar werken en tot verras
sende resultaten kunnen komen.
Kunst en commercie zijn lang niet
altijd duidelijk van elkaar te
scheiden, maar wanneer de
kunst geheel ten dienste komt te
staan van de commercie dan is er
wat scheef getrokken. Een reden
zelden of nooit expo
sities in warenhuizen, meubel
toonzalen. bistro's, boekwinkels
e.d. werden gerecenseerd, omdat
het duidelijk is dat het in de eer
ste plaats gaat om de nieuwe
meubeluitzet of de laatste boe
kuitgave. De kunst is er als "eye
catcher", als plezierige decoratie
bijgehaald, als dekmantel van de
commerciële bedoelingen. Zo
funktioneert geen kunst. De
nieuwe opzet van galerie "De
Oude Rijn" wekt dan ook veel
verwarring. Het is nu een thee
huis geworden, een kunstthee
huis in het Engels dan, en de ta
feltjes, bar en keukenluchtjes be
heersen de voormalige galerie
ruimte. De kunst hangt aan de
muren, en ook is er een lange
leestafel met kunstliteratuur, en
in een hoek twee vitrines voor
keramiek. De nieuwe Oude Rijn
is dus niet helemaal in een hore-
catent veranderd, al scheelt dat
niet veel. Want ook hier wordt de
aandacht, die kunstwerken over
het algemeen verdienen willen
ze op hun meritis beoordeeld
kunnen worden, grotendeels in
de weg gezeten door de theehuis
behoeften. De beperkingen die
de Oude Rijn zich nu heeft opge
legd gaan ten koste van de kunst,
en het is illustratief hiervoor dat
de kunstwerken die er nu han
gen, de geijkte grafiek van Ap
pel. Corneille en Pieter Holstein,
eigenlijk overal gehangen kun
nen worden. Voor dit sport kunst
maakt het dus niet uit of je een
bistro begint of een theehuis. Het
heeft zich zelf al bewezen en is
msv - m&M
Een illustratie van de educatieve expostitie 'Kijk en vergelijk', die in de
Lakenhal is te zien.
door iedereen gekend. Het zal
dan ook aan de komende exposi
ties liggen of er nu van een thee
huis met kunst aan de muur of
van een kunsttheehuis gespro
ken moet worden. Vooralsnog is
het eerste het geval.
Lakenhal
Kijk en Vergelijk is een educatieve
tentoonstelling waarin voorwer
pen van nu, gebruiken van nu,
symbolen van nu, vergeleken
worden met die van vroeger. Een
heldere tentoonstelling, zonder
veel overdreven opsmuk en pre
tentie, gewoonweg leuk om
doorheen te wandelen voor ie
dereen, ook al is de doelgroep de
jeugd tussen de tien en veertien
jaar. De aardigheid zit hem voor
al hierin dat er met eenvoudige
en ook weinig middelen veel mo
gelijkheden voor de bezoeker ge-
'schapen worden. Als voorbeeld
hiervan de kamer die in "groot
moedersstijl" is ingericht en
voorzien van een raam waarach
ter dia's worden gepresenteerd
van stadse uitzichten. Telkens
een ander beeld, een oude gracht
of een flat, hier en nu spelen door
elkaar heen, zodat je als kijker
blijft kijken en vergelijken, maar
daarbij nog veel meer dingen
door je hoofd laat schieten. Dat is
eigenlijk met alle voorbeelden
zo. Als dertienjarige, stel ik me
voor, heb je er genoeg aan, en als
oudere kan je er weer geheel an
dere dingen mee doen. Wanneer
je wilt kan het ook reuze opper
vlakkig overkomen. Dat is nu de
kracht van een goede expositie,
wanneer een ieder datgene wat
hij wil zien en weten terugvindt
in het tentoongestelde. Dat is
met deze expositie zeker het ge
val.
Rol
Portretten, stillevens en land
schappen van een kunstenaar,
die zijn materie door en door
kent, zijn te zien naast héél veel
kleine illustraties, die dezelfde
kunstenaar maakte in opdracht
voor Verkade. Henricus Rol
moest die illustraties wel maken,
want toen bestond er nog geen
BKR, en tevens moest hij ook
een ander beroep kiezen wilde
hij als kunstenaar zijn brood ver
dienen. Dat beroep was restaura
teur van schilderijen. Deze werk
zaamheden in opdracht, in de ja
ren twintig, dertig, vijftig, zestig
en zelfs zeventig, zorgden er wel
voor dat Rol een gedegen en
verfijnd schilder genoemd kan
worden. Zijn portretten en stille
vens zijn daar levendige bewij-
Beide Lakenhal-exposities zijn
nog langdurig te zien en ook bij
zonder de moeite waard.
JURRIAAN VAN KRANEN
DONK
Belangstelling
voor de
tentoonstelling
'Raakvlak' in de
Waag.
LEIDEN - Op twee achtereenvol
gende woensdagen, 11 en 18
maart, zal in de Stadsgehoorzaal
een Bach-cyc!us gegeven wor
den door het Residentie Kamer
orkest onder leiding van Ale-
xandru Lascae met medewer
king van een keur van instru
mentale solisten. Hoewel de na
druk ligt op werken van Johann
Sebastian, zullen ook composi
ties van twee van Bach's be
roemdste zonen, Carl Philip
Emanuel en Johann Christian
uitgevoerd worden.
Bij de naam 'Bach' denkt men te
genwoordig in de eerste plaats
aan Johann Sebastian; in het be
gin van de 18e eeuw echter was
Johann Christian de beroemde
Bach, en had Johann Sebastian,
'der alte sehlige Herr' of 'der alte
Perücke', zoals zijn zonen hem -
naar we mogen hopen met enige
vertedering - noemden, als verte
genwoordiger van een voorbije
periode afgedaan.
Trouwens bij zijn tijdgenoten was
Bach vooral beroemd als organist
en improvisator, en werd zijn be
lang als componist niet onder
kend. Zo waardeerde Johann
Mattheson, zelf zanger, compo
nist en dirigent van de Duitse
opera in Hamberg, Bach's kwali
teiten als organist, maar noemde
hem als componist een 'künslli-
cher und glücklicher Fugen-
Setzer', wat zich misschien het
beste laat vertalen met 'een
kunstige fuga-knutselaar'.
Barok
Deze in onze ogen kortzichtige be
nadering van Bach's composities
is te wijten aan het feit, dat Bach
de bekroningvormt van de perio
de in de muziek, die Barok ge
noemd wordt, en dat na zijn dood
de muziek een totaal andere ont
wikkeling doormaakt.
In zijn jeugd had Bach een veelheid
van muzikale invloeden onder
gaan: de koorstijl van Palestrina
en andere componisten, de orgel
muziek van Buxtehude, de ele
gante klaviermuziek van Franse
componisten als Couperin, de
vernieuwingen in de klaviertech
niek van Domenico Scarlatti, en
de Duitse opera in Hamburg. Bij
Bach versmolten al deze invloe
den, werden tot het uiterste ver
volmaakt, zodat een verdergaan
op deze weg niet meer mogelijk
was. In Bach's muziek bereikt de
Barok zijn hoogtepunt en wordt
dus afgesloten. Beethoven, die
evenals Mozart Bach's werken
bestudeerde, zei met een woord
speling over hem: 'Nicht Bach.
sondern Meer soil er Jieissen'
(niet Beek, maar Zee moet hij he
ten).
Kamerconcert
Als Bach in 1717 tot hofdirigent bij
vorst Leopold von Anhalt-
Cöthen benoemd wordt, krijgt hij
tot taak om met het 18 leden tel
lende orkest de kamermuziek te
verzorgen bij alle denkbare gele
genheden, van intieme muziek
avond tot hoffeesten toe. Tijdens
de vijf jaren, dat hij hiér onder
gelukkige omstandigheden
werkte ontstonden de meeste ka
mermuziekwerken, zoals o.a. de
vioolsonates en -concerten, de
Suites en de zes Brandenburgse
concerten, die hun naam ontle
nen aan de opdrachtgever Mark
graafvan Brandenburg. Zowel de
Brandenburgse concerten, waar
van de nummers 3, 4 en 5 in de
cyclus te horen zullen zijn, als de
vioolconcerten voor twee violen
in d kl.t. zijn geschreven in de
toenmalige gebruikelijke vorm
van het concerto grosso.
In het concerto grosso staat niet het
solo-instrument op de voorgrond
terwijl het orkest een begeleiden
de functie heeft, maar het is veel
eer een concert voor een (kleiri)
'ensemble, waaruit het solo
instrument zich steeds losmaakt
om na zijn solo weer in de groep
terug te keren.
Er is dus eigenlijk geen sprake van
een solist in onze betekenis van
dat woord, maar van één of meer
solostemmen uit het orkest, die
als het ware een dialoog voeren
met het tutti, het geheel. Deze so
lostemmen kregen de naam "con
certino'. Het 3e Brandenburgse
concert is alleen voor strijkers
(violen, altviolen en celli) met
continuo geschreven, die in drie
gelijke groepen verdeeld zijn en
zo een samenspraak voeren. In
het 4e Brandenburgse concert
staat tegenover het tutti van de
strijkers met continuo het cncer-
tino van 2 fluiten en soloviool.
Het 5e Brandenburgse concert
met een concertino van fluit,
viool en clavecimbel kan door de
grote cadens voor clavecimbel
aan het slot van het eerste deel
bijna een klavierconcert ge
noemd worden.
Van deze nieuwe tijd zijn Bach's zo
nen Carl Philip Emanuel, die als
hofclavecinist bij Frederik de
Grote begon en later Telemann
als directeur van de Kerkmuziek
opvolgde, en Johann Christoph.
die an een studietijd in Italië in
Londen werkte, beiden exponen
ten. Zij vormen de schakel naar
Mozart: Carl Philip Emanuel met
zijn klaviersonates en symfo
nieën, Johann Christoph met zijn
grote gevoel voor expressieve
melodieën.
In de Bachcyclus zal van eerstge
noemde het concert voor altviool
en de symfonie no. 3, van de Lon-
dense Bach de symfonie concer
tante voor cello en orkest uitge
voerd worden. Solisten zijn: Zino
Vinikov en Wiktor Liberman,
viool, Jolle de Wit. fluit, Vladimir
Mendelsshon. altviool. Anastasia
Braudo. clavecimbel. Godfried
Hoogeveen. cello en Cara Mia An-
tonello, viool.
MIES ALBARDA.
(ADVERTENTIE)
Nieuwe tijd
Al tijdens Bach's leven waren er
signalen van een naderende nieu
we tijd te onderkennen. Het is het
tijdperk, waarin het majestueuze
van de Barok plaats maakt voor
de verfijnde krulletjes van het
Rococo. De 18e eeuw ziet een bur
gerij opkomen, die zijn genoe
gens modelleert naar die van de
adel. Het redelijke denken, en
daarnaast het gevoel voor de na
tuur en de schoonhied, de tot sen
timentaliteit uitgroeiende gevoe
ligheid. leidden tot een muziek
die andere middelen zocht om
het gemoed van de toehoorder te
raken.
Kende het clavecimbel slechts een
contrastwerking in klanksterkte
van uitsluitend forte en piano
door middel van in hei mecha
niek ingebouwde registers, het
zoeken was nu naar toetsinstru
menten, die een geleidelijke ver
andering van klanksterkte kon
den weergeven, uiteindelijk re
sulterend in de constructie van
de piano, die zijn naam juist aan
deze mogelijkheden ontleende
(pianoforte of fortepiano werd m
afgekorte vorm: piano). De aan
slag. dwz. de persoonlijke wijze
van spelen werd belangrijk. De
gevoelige melodie, met vele ver-
Alleen woensdag, donderdag en vrijdag a.s.
gereinigd en piekfijn geperst van J0.5Q
18.25 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
18.30 - Jeugdjournaal (NOS)
18.36 Sesamstraat (NOS)
18.50 Paspoort voor Joegoslaven en Italianen (NOS)
19.00 - Avonturen op de Dennenheuvel (EO)
19.05 EO-Kinderkrant (EO)
19.30 Ronduit (EO)
20.40 Van U wil ik zingen (EO)
21.00 - God wil wonen by de mensen (EO)
21.25 - EO-aktief (EO)
21.37 Journaal (NOS)
21.55 - Den Haag vandaag (NOS)
22.10 - De Schone Schijn 7 (NOS)
23.00 Journaal (NOS)
23.05 Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
Nederland 2
18.27 - Microprocessors 1 2 (19) (TELEAC)
18.57 Journaal (NOS)
18.59 - Hotel De Witte Raaf (NCRV)
19.25 - Kerkbuurt (NCRV)
20.00 Journaal (NOS)
20.27 - Schuld en Boete, tv-serie (NCRV)
21.45 - Wat 'n kunst (NCRV)
22.25 - Hier en nu (NCRV)
23.35 - Afgoden van deze tijd (NCRV)
23.50 - Journaal (NOS7
23.55 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
Nederland 1
Woensdag 25 februari 1981
15.30 Kinderbios (AVRO)
DUITSE TV
DINSDAG 24 FEBRUAK1
DUITSLAND I
(Reg. progr.: NDR: 18.00 Die Gras-
huepfer - Èroberer des Himmels, tv-
serie. 18.30 Actual. 18.45 Kleuterse
rie. 18.55 Die Grashuepfer - Èroberer
des Himmels, tv-serie. 19.25 Reg.
magaz. 19.59 Progr.overz. WDR:
18.00 Natuurfilmserie. 18.30 Ver
haal. 18.40 Cafe Wernicke, tv-serie.
19.15 Actual. 19.45 Licht progr.)
20 00 Journ. 20.15 Licht muz.progr
21.00 Reportage. 21.45 Hagen, tv-
DUITSLAND III WDR
DUITSLAND II
18.20 Tekenfilmserie. 18.40 Teken
filmserie. 19.00 Journ. 19.30 Die lie-
ben Kinder, comedie. 21.00 Actual
21.20 Filmreportage. 22.05 Oldti
mers sterben nie: Sie werden immer
schneller (The FJ Holden), speel
film. Aansl.: Filmkritiek. 23.45 Jour-
19.45 Journal 3. 20.00 Journ. 20.15
Cult, magaz. 21.00 Tv-portret. 21.15
Inform, progr. voor de vrouw. 21.45
Inform, progr. 22.30 Inform, serie.
23.00 Journ.
BELGISCHE TV
BELGIE VLAAMS
18.00 Tekenfilmserie. 18.05 Kleuter-
progr. 18.35 Open School. 19.05 Do-
cum. progr. 19.35 Lotto-uitslagen,
meded. en Morgen. 19.45 Journ.
20.10 Carnaval. 21.00 Wetensch.
progr. 21.50 Kwis. 22.15 Klass. muz.
22.55-23.10 Journ.
NET II
18 00 Tekenfilmserie. 18.05 Kleuter-
progr 18.35 Open School. 19.05 Do-
cum, progr. 19.35 Lotto-uitslagen,
meded. en Morgen. 19.45 Journ.
20.10 Docum. serie 20.35 Groepsfo
to met dame (Gruppenbild mit Da
me). speelfilm. 22.10-22.40 Open
School.
De NCRV-televisie zendt vanavond de eerste aflevering uit van
de driedelige psychologische roman "Schuld en boete" van Dosto-
jewski. Het gaat om een BBC-produklie, waaraan bekende Engelse
acteurs meewerken als John Hurt, Timothy West en Anthony Bate
Het centrale thema is "schuld en schuldbesef' en het verhaal speelt
zich af in het Russische Leningrad van 1860; toen nog St. Peters
burg.
lil het middelpunt van deze dramaproduktie staat de intelligente,
sociaal bewogen en van de toenmalige maatschappij vervreemde
student Raskolnikow, die diepzinnige theorieën over goed en
kwaad en ontwikkelt. Deze drie afleveringen behoren tot een serie
van vijf drama-produkties van de NCRV over het thema "Schuld,
en schuldbesef Hierna zullen namelijk "De wilde eend" van Ibsen
(17 maart) en "Onvoltooid verleden" van de eigentijdse schrijver
Holierhoek (24 maartvolgen.
De volgende afleveringen van "Schuld en boete" zullen worden
uitgezonden op de dinsdagavonden 3 en 20 maart (eveneens om
20.27 uur via Nederland II).
Na de zes documentaires van vorig jaar over de meer prakische
problemen van kunstenaars en kunstbeleid zendt de NOS-televisie
nu ter afronding en afsluiting twee programma's uit die de meer
theoretische kanten van het kunstbeleid aan de orde stellen. Het
eerste, dat tot titel heeft "Dat zou je wel willen", wordt vanavond
van 22.10 tot 22.55 uur via Nederland I uitgezonden; het tweede
komt onder de titel "Dat zullen we nog wel eens zien" op dinsdag 3
maart - zelfde net op het scherm. Beide programma's zijn ver
vaardigd door Gerrit Bussink, Thijs Chanowski, George Hulshof
en Jan Venema.
DINSDAG 24 FEBRUARI
HILVERSUM I
18.11 Radiojournaal. 18.25 Toppers
van toen. 19.02 (S) Natafelen 19.30
(S) Operettefragmenten. 20 03 (S)
Mon vieux, ma Vieille. 20.30 (S) Folk
live. 21.02 Niet spotten met rood
haar, hoorspelserie. 21.36 (S) Lichte
grammofoonmuz. 22.02 AVRO's
Sportpanorama. NOS: 23.02-24.00
(S) Met het oog op morgen. VARA:
0.02 (S) Elpee tuin. 1.02 (S) Groot
licht. 5.02 (S) Truck.
HILVERSUM II
18.10 Verkenning. HUM. VERB.
18.20 Na vijven en zessen PP
18.50 Uitz. van D'66 KRO 19.00 Ei-
gen-wijs. 19.20 (S) Kruispunt 20.00
(S) Musiceren als Brugman Muz. en
retorica. 21 15 Spektakel 22 20
Overweging. 22.30 Nws. 22.40 Titus
Brandsma. docum. 23.10 (S) Zin in
muziek. 23.30 (S) Muziek op hét spel
(117). 23.55-24.00 Nws.
HILVERSUM-UI
NUS 18.03 (S) De Avondspits met
de Nationale Hitparade. VARA
19.02 (S) Popdonder plus. 21.02 (S)
WOENSDAG 25 FEBRUARI
HILVERSUM I
NOS Ieder heel uur nws VOO 7 03
(S) Ook goeie morgen. 9.03 iS) Muz.
terwijl u werkt. 10 02 (S) Kletskop.
VPRO: 1045 (S) Villa-Vpro-
Magazine. 13.02 Welingelichte krin
gen. 13.30 Een klap op je kop EO
zicht 16 40 (S) EO-Aktief 16.45 (S)
EO-Metterdaad 17 02 (S) Tijdsein.
NCRV 17.45 (S)Theaterorgelbespe-
HILVERSUM II
VARA 7 00 Nws 7 10 Ochtend
gymnastiek. 7.20 De Wekkerradio
(7.30, 8.00 en 8.30 Nws 9.00
Gymnastiek voor de vrouw 9 10 Wa
terstanden. NOS 9.15 Werkbank.
VARA. 9.25 De Vooruitgang. 9.50
Hoor haar. 1105 De Nederlandse
Schoolradio. 11.25 Idem. 11.35 Rid
derkerk-Centraal OVERHEIDS
VOORLICHTING 12 16 Uitz van
het Ministerie van Volkshuisvesting
en R O VARA 12.26 Meded voor
land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.36
Dingen van de Dag 13 00 Nws 13 11
Ridderkerk Contraal - vervolg. 13.30
Oude schoolliedjes 13 50 Kinderen
een kwartje 14.30 Leef-tijd-genoeg.
15.30 Operette 16 00 Zondagskind,
hoorspelserie 16 40 Lichte grammo
foonmuz 17.00 Een blokje Neder
lands 17.24 Meded. S.O.S en politie-
ber 17.30 Nws. 17.36 Dingen van de
Dag.
HILVERSUM III
tot twaalf 12.03 (S) De Noen-Show
14 03 iS> De Theo-Stokkink Show
17.03 (S) Stampij.
HILVERSUM IV
NCRV 7 00 Nws 7 02 Het levende
Woord. 7 10 (S) Preludium. 8.30 (S)
Musica Sacra. 9 00 Nws. 9.02 (S) Di
vertimento 9.15 (S) Onder de hoog-
tezon 10 00 (S) Orkest-palet 12 00
Nws. 12.02 (S) Tafelmuz (12 02 Pia-
nowerken uit de romantiek. 12.30
Promenade Orkest Klass muz
13 02 (S) Tafelmuz 13 35 (S) Pla-
tennws 13.55 (S) Zojuist versche
nen. 14 00 Nws 14 02 (S) Tno-
kamermuz. voor 3 spelers 14.35 (S)
Klass gewijde muz 1 b 00 (S) In klei
ne bezetting 16.00 (S) Klass muz.
16.55 (S) Kunst- en vliegwerk