Jules Croiset weer solo 'Beroemd hoop ik nooit te worden' Deze week(solo)toneel en dans tgegejjcht TV BUITENLAND MAANDAG 2 FEBRUARI 1981 LEIDEN Toneel en bewe gingskunst staan deze week centraal in de Leidse thea ters. Eén van de belangrijkste voor stellingen is ongetwijfeld Pe ter Shaffers 'Amadeus', waar mee de Haagse Comedie don derdagavond 5 februari naar de Leidse Schouwburg komt. De door Guido de Moor gere gisseerde produktie is in elk geval bij gelegenheid van de première enkele maanden ge leden met juichende kritie ken overladen. Veel lof is met name toegezwaaid aan de ac teurs Hans Hoes en Willem Nijholt voor de wijze, waarop ze gestalte weten te geven aan de twee hoofdfiguren uit het stuk. Het geruchtmakende stuk van de Engelsman Peter Schaffer laat de confrontatie zien tus sen de middelmatigheid van de gevestigde Weense hof- componist Antonio Salieri (gespeeld door Willem Nij holt) en het genie van de door armoe geplaagde Wolfgang Amadeus Mozart (gespeeld door Hans Hoes). Het gaat in dit geval voorname lijk om de figuur van Salieri, die vlak voor zijn dood zelf het gerucht verspreidt jaren geleden Mozart te hebben vergiftigd. Peter Shaffer laat in het midden of Salieri Mo zart werkelijk heeft vergif tigd of slechts de aandacht van de wereld op zich wil ves tigen door te doen alsof hij Mozart heeft vermoord. Hoe het ook zij, dit interessante gegeven strookt niet met de historische gang van zaken, want voorzover bekend moet de 35-jarige Mozart aan reu matische koorts zijn overle den. Elders op deze pagina een gesprek met de veelge prezen 'Mozart-vertolker' Hans Hoes. Interessant belooft ook 'De Zachtmoedige' te worden, een solotoneelvoorstelling, waarmee Jules Croiset zijn zilveren jubleum als acteur viert en tegelijk de honderd jaar geleden Russische schrijver Dostojewski her denkt. Het solostuk. dat vori ge week in Haarlem in pre mière is gegaan, wordt zater dagavond 7 februari opge voerd in de Leidse Schouw burg. De monoloog betreft een man, wiens vrouw zich Aort tevoren van het leven heeft beroofd door uit het raam te springen. De man praat en praat maar door. ver telt zichzelf (en de toeschou wer) de hele geschiedenis en tracht zodoende alles duide lijk te maken. De reeks herin neringen, die hij oproept, brengt hem tenslotte, onver mijdelijk tot de waarheid. Tussen deze twee belangrijke voorstellingen staat een exo tische show genoteerd. 'Fes tival do Brasil' dus, op vrij dagavond 6 februari in de Leidse Schouwburg. LAK Het Werkcentrum Dans uit Rotterdam treedt vrijdag avond 6 februari aan in het LAK-theater. Het komt er met één nieuwe choreografie en twee reprises. Nieuw is het ballet 'Commonplace Quintet' van Ton Simons op muziek van Michel Waisvisz. Herhalingen worden gegeven van Kathy Gosschalks 'Zij wind' op muziek van Henrik Gorecki en van 'Harem', een wat ouder werk van Hans Tuerlings op muziek van Harry Nilson. De theatergroep Nijinsky pre senteert zich zaterdagavond 7 februari op de LAK-zolder met 'Afscheid'. Het zoeken naar een zelfstandige, onaf hankelijke manier van leven en het conflict dat ontstaat, wanneer hierbij conventies en rolpatronen worden door broken, dat is het gegeven van 'Afscheid', geschreven door Bart Kiene voor Ank van der Moer en de theater groep. Een boeiend gegeven, dat ech ter naar de mening van onze theatermedewerkstcr Hanny van der Harst,die al eerder in deze kolommen een recensie over 'Afscheid' schreef, een veel te literaire verpakking heeft meegekregen. Óver het sterke spel van Ank van der Moer als de gescheiden vrouw, die altijd voor haar kinderen heeft geleefd tot ze besluit haar leven naar eigen goeddunken in te richten, heeft ze echter niets dan lof. Voor de kinderen brengt het Ka-theater zondagmiddag 8 februari 'Don Kiesjot'. De voorstelling, die aan dit be kende heerschap is gewijd, zit volgens de LAK-agenda boordevol spektakel. Span nende avonturen komen er in elk geval aan te pas. Zij tot slot nog vermeld, dat op donderdag 5 februari in het LAK-theater een proefvoor- steiling wordt gegeven van het Leidse bewegingsproject 'Staven'. De première van dit uit drie delen bestaande pro ject is op zaterdagavond 21 februari. De bedoeling is, dat dit deze Leidse produktie daarna een tournee door het land zal maken. AMSTERDAM - Hans Hoes voelt zich onge makkelijk onder de lof die over hem is uitge stort voor zijn rol als Mozart in Peter Schaf- fer's toneelstuk "Ama deus". "Beroemd ben ik niet en zal ik ook nooit worden.hoop ik". Dat zegt de veelge prezen acteur in een in terview, dat hem on langs werd afgenomen naar aanleiding van het succes van deze voor stelling. De Haagse Co medie komt er donder dagavond 5 februari mee naar de Leidse Schouwburg. Hees kocht de dag na de pre mière van "Amadeus" alle dagbladen, die te krijgen wa ren. "Op weg naar de repeti ties in Hilversum heb ik ee-st voorzichtig Trouw opgesla gen, daarna De Telegraaf en toen De Volkskrant. En de kritieken werden steeds be ter. Ik zoende m'n vrouw, ik was zeer gelukkig. Maar tege lijkertijd werd ik ziek van sommige dubbelzinnighe den. Er werd bijvoorbeeld ge sproken van "jong talent". Waar slaat dat op, wat is jong? Ik ben 31. Of "een uitzonder lijke prestatie van iemand die me verder nooit zo heeft kun nen boeien". Terwijl diezelf de recensent eerder heel lo vend over me schreef naar aanleiding van een andere rol vlak daarvóór. Maar dat was hij blijkbaar vergeten". Moedeloosheid verdriet ver- drieg zich zih van Hoes op zul ke momenten meester. "Het is weer eens een bewijs datje je in dit vak nooit door succes moet laten meeslepen. Suc ces, beroemdheid: ik liet me eerder ontvallen nooit be roemd te willen worden. Ik geloof dat ik daarmee bedoel dat beroemdheid dicht tegen Hans - Amadeus- Hoes: middelmatigheid kan aanleu nen. Het is diezelfde middel matigheid waar hofcompmist Salieri over spreekt in "Ama deus". Die middelmatigheid waar hij zelf aan lijdt - en hij wéét dat - en die hem ertoe brengt Mozart, het werkelijke genie, te vergiftigen of in elk geval het leven zuur te ma ken. Aan het slot zegt hij die prachtige woorden: "Gij, middelmatigen, waar ook ter wereld!.Nu en in de toe komst!. Ik zegen jullie! Amen". "Als je, zoals Mozart, ver boven de middelmaat uitstijgt, ben je bedreigend voor anderen. Als je iets extreems vertoont, word je gehaat door de men sen, omdat ze het verschrik kelijk vinden iets niet aan te kunnen, iets niet te begrijpen. Mijn vroegere leraar aan de Maastrichte toneelschool, de Griek Minas Christides - hij regisseerde destijds Globe en was ook gehaat omdat hij zo talentvol was - zei mij eens in zijn povere Engels: "Theater is een zeer grote leeuw. Als je van de opleiding afkomt en je kent alleen de staart, dan ben je een heel eind op weg. Want het theater is een beest datje wil vermorzelen". En dat is waar. Zodra je succes hebt, is Hans HoesBeroemdheid kan tegen de middelmatigheid aanleunen'. iedereen er als de kippen bij om je te bejubelen. Dat zegt Salieri ook ergens. Zo gauw je iets doet dat om welke reden dan ook niet lukt, word je ver moord". Hans Hoes volgde een oplei ding aan de toneelschool in Maastricht. "Ik heb daar voor al veel geleerd van Christides en van Pierre Laroche, die nu artistiek leider is van de Haag se Comedie. Verder hebben Liesje (Elise) Homans en Zde- nek Kraus mij beïnvloed. Ik heb na mijn opleiding bij het RO-theater, Globe en Fact ge speeld. En nu speel ik dus de gastrol van Mozart bij de Haagse Comedie, waar regis seur Guido de Moor mij voor gevraagd heeft". Volgens Hans Hoes is een pu bliek pas echt gepassioneerd als het voelt dat het gecon fronteerd wordt met ccn ac teur die "uitstraling" heeft, die dingen laat zien wat het zelf nooit zou aandurven. Hans behoort tot die acteurs die de uitstraling alleen al door hun uiterlijk hebben. "Die mensen komen voor to neelspelers die zich volko men geven. Het moeilijke van de rol van Mozart was dat nie mand weet wie Mozart was. Er bestaan brieven en boe ken, en schilderijen, waar hij steeds weer anders op staat, soms met een kromme peus, dan weer roet een wipneus. Het meest heb ik van de brie ven geleerd. Maar ik heb ook heel veel gekeken naar de beeltenis van de grote mees ter op de verpakking var. die Mozart-bonbons. Hij staat er heel triest op, als een soort clown, hij kijkt omlaag, met een onverklaarbare blik" ^n de moederbuik moet hij het al geweten hebben. Wat hij zou gaan spelen en schrijven. Verder moest hij zich alleen nog maar gedragen, maar dat kon hij nou net niet. Een infantiel mens? Zo noem ik dat niet. Hij was zich bewust van zijn extreme talent. Hij heeft een houding gehad van grote zelfbewustheid en zelf verzekerdheid, zonder een opschepper te zijn. Hij vond dat hij zich kon veroorloven over poep en pies te praten en aan het Weense hof allerlei obscene en brutale opmerkin gen te maken. Hij heeft op die portretten ook vaak een ge zicht van: ik zal je opnaaien. "domme klootzak" de keizer zegt dat zijn muziek wel aardig is". "Met opzet beweeg ik me vrij houterig over het toneel. Ik denk dat Mozart zich zo be woog. Ik heb ook van die zuurstokkleurige pakken aan. Dat wil niet zeggen dat Mozart geen smaak voor kle ding had. Maar hij wilde over drijven provoceren, hoewel hij er altijd wél voor zorgde dat zijn pak perfect gesneden was. Ja, toen ik het script van "Amadeus" gelezen had, was ik zéér blij. Ik geloof dat ik het in de vakantie 20 maal gelezen heb". Tenslotte zegt Hans Hoes: "Na tuurlijk ben ik ingenomen met al die juichende kritie ken. Maar ik haat het datje nu plotseling alleen beoordeeld wordt op een gastrol bij een "grote zaak", zoals men de Haagse Comedie afschuwe lijk genoeg wel eens noemt. Je heb je zes jaar uit de naad gewerkt, maar er wordt ge daan alsof je voor het eerst op de planken staat. Ik hou niet van het woord carrière. Je werkt voor je métier. Lauren ce Olivier is beroemd, maar Rod Steiger en Dirk Bogarde zijn naar mijn mening de ech te acteurs. Ik ben ijdcl: ik kan goed spelen. Maar ik moet me niet laten meenemen door een publiek, door een gezel schap. Je moet altijd tegen je zelf kunnen zeggen: dit aan bod sla ik af'. AMSTERDAM - „Van haar liefde was ik toen nog overtuigd. Ik wist heel goed dat een vrouw, en zeker zo'n jong meisje van zestien jaar, zich helemaal aan haar man onderwerpt. Vrouwen zijn nou een maal niet origineel. Nee, dat is een vast staand feit. Daar ben ik zelfs nu nog van over tuigd: een vrouw is ge woon niet origineel. En dat gemis aan originali teit heeft al zoveel vrou wen te gronde gerich- t...". Harde woorden, die een manne lijke instelling aangeven, waaraan vooral door vrou wen heden ten dage met kracht wordt gesleuteld. Het zijn woorden die Fjodor Mi- chaljowitsj Dostojewski in de mond legde van de man die hij aanduidde met De Zacht moedige. Een man die bij het dode lichaam van zijn jonge vrouw staat. Een vrouw die 'De Zachtmoedige' zelf door zijn voortdurend satanisch kwellen tot zelfmoord brach- De acteur Jules Croiset speelt die man nu op het toneel. Hij maakte zelf vanuit een Engel se, Duitse en Franse versie en aantekeningen van zijn vader Max, die 'De Zachtmoedige' vele jaren terug ook eens op het toneel zette, een nieuwe vertaling. Het stuk, vorige week in Haarlem in première gegaan, is zaterdagavond 7 fe bruari in de Leidse Schouw burg te zien. Jules viert met 'De Zachtmoe dige' zijn zilveren toneeljubi leum en herdenkt tegelijk Dostojewski, die honderd jaar geleden overleed. Jules Croiset over Dostojews- ki's ontkenning van originali teit bij vrouwen: „Ik heb te gen het impressariaat (Lu- men - red.) gezegd: jullie moeten feministische groepe ringen of zo aanschrijven. Want als er een man is die de activiteiten en feministische gevoelens noodzakelijk maakt, dat is hier hèt voor beeld. Die man zegt ver schrikkelijke dingen. Maat begrijp me goed, het is geen voorstelling waarin ik nou eens even de emancipatiege dachte naar voren schuif. Ik houd me aan Dostojewski's tekst en dan kan je daar op een gegeven moment vanzelf niet meer omheen". Grote onzekerheid heeft Jules Jules Croiset: 'Na zo'n voor stelling ben ik helemaal op'. Croiset gekweld, toen hij nog scène zo lang 'De Zachtmoe dige' met het in scene zetten van De Zachtmoedige. Croi set: „Opeens dacht ik: dit wordt helemaal niets. Slecht. Ontzettend, wat moet ik er mee. Maar toen kwamen er toch allerlei i weer in het goede spoor hiel pen. Nog steeds ben ik hele maal lichamelijk op na zo'n voorstelling. Het zal pas vol maakt zijn als het publiek niet merkt hoe inspannend het al lemaal voor me is. Dit kost mij duidelijk meer moeite dan destijds mijn Tsjechov- pi ogramma. Er moet nog rust in komen. Gelukkig staat er in het decor een bed. Maar daar gaat ook de inspeciënt wel eens op liggen. Die is dan be kaf van het bouwen". De man waar het in 'De Zacht moedige' om gaat, heeft Croi set al jaren gefascineerd. „Ik had dit eigenlijk al willen doen vlak na mijn Tsjechov- programma. Maar toen kwam ik er achter dat in 1981 de hon derdste sterfdag van Dosto jewski viel. Bij solotoneel kun je elke kapstok gebruiken en daarom stelde ik het enige ja ren uit. Toen ik vorig jaar ar tistiek leider werd van het Amsterdamse Volkstoneel, na de dood van Beppie Nooy, heb ik meteen gezegd dat de ze afspraak er lag en dat ik daar een bepaalde periode aan moest kunnen werken". Een curieuze eigen mening zet te zich bij Croiset vast toen hij zich in de Dostojewski- literatuur verdiepte. „Je merkt al lezende, dat er in bij na al zijn schrifturen sterke autobiografische elementen schuil gaan. 'De Zachtmoedi ge' is een kant en klare mono loog en ik ben eens op zoek gegaan of hierin ook iets van Dostojewski zelf zit. En ik heb daarbij de indruk gekregen dat dit verhaal een soort om gekeerde wraakneming is op iets dat hem zelf in zijn leven is overkomen". „Die man in 'De Zachtmoedige' is 42 jaar, dus ik dacht: laten we eens zien wat Dostojewski deed toen hij 42 was. Nou, wat blijkt dan? Hij werd verliefd op een nog jong meisje. Ont zettend verliefd, zodat het in hem giste en bruiste. En dan bleef er altijd van haar uit een bepaalde afstand. Zoiets van halt, tot hier en niet verder. Daar werd hij gek van". „Nou, de man in 'De Zachtmoe dige' treitert een meisje van zestien totdat hij haar zover brengt dat ze uit het raam springt en zelfmoord pleegt. Het omgekeerde dus. Maar ik zeg er bij: dit is helemaal mijn eigen interpretatie, hoor, die in het stuk niet verwerkt is of zo. Dat heb ik gewoon zo voor mezelf uitgemaakt. Als litera toren dit horen, dan zullen ze waarschijnlijk gillen van de lach. Jules Croiset heeft weer wat bedacht". NEDERLAND 1 18.30 - Jeugdjournaal (NOS) 18.36 - Sesamstraat (NOS) 18.50 - Klem (NOS) 19 00 - Wollie's wereld (NCRV) 19.05 - Minivoetbalshow (NCRV) 19.55 - De man die Sherlock Holmes was, speelfilm (NCRV) 21.37 - Journaal (NOS) 21.55 - Egypte, pyramide van menser. documentaire film (NCRV) 22.45 - Tot besluit (NCRV) 23.00 - Journaal (NOS) 23.05 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS) NEDERLAND II - 18.42 - Voorlichtingsprogramma: antieke wereld (TELEAC) 18.57 - Journaal (NOS) 18.59 - De Vijf (TROS) 19.25 - Banana Split (TROS) 20.00 - Journaal (NOS) 20.27 - Dodelijke kennis, serie (NOS) 21.20 - Wordt u al geholpen, komische sene (TROS) 21.50 - Aktua TV (TROS) 22.25 - Soap (TROS) 22.50 - TROS Sport Extra: WCT Tennis 2 (TROS) 23.45 - Journaal (NX) 23.50 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS) DUITSE TV DUITSLAND I (Reg. progr.: NDR: 18.00 Sport. 18.30 Actual. 18.45 Kleuterserie. 18.55 Achtung Zoll, tv-serie. 19.25 Reg. magaz. 19.59 Progr. overz. WDR: 18.00 St. Pauli Landungsbrucken, tvdserie. 18.30 Licht progr. 18.40 Achtung Zoll, tv-serie. 19.15 Actual. 19.45 Licht progr.). 20.00 Joum. 20.15 Unter der Trikolore, tv-serie 21.15 Filmportret. 21.45 Licht progr. 22.30 Actual. 23.00 Land meines Her zens (Heartland), speelfilm. 0.35 Joum. 18.20 I.O.B. - Spezialaufirag, tvdse rie. 19.00 Joum. 19.30 Rockmagaz 20.15 Inform, magaz. 21.00 Actual DUITSLAND III WDR 18.00 Kleuterprogr. 18.30 Cursus Duits. 19.00 Cultureel magaz. 19.45 Journal 3. 20.00 Joum. 20.15 Gevar. progr. 21.45 Fleisch (Felsh), speel film. 23.15 Joum. BELGISCHE TV BELGIE VLAAMS 18.00 Poppenfilmserie. 18.05 Teken filmserie. 18.30 Inform, progr. 19.00 Docum. film. 19.30 Verkeerstips. 19.35 Meded. en morgen. 19.45 Joum. 20.10 Weerber. 20.15 Het ge slacht Rius, tv-serie. 21.05 Sport- show. 21.50 Wetenschappelijk progr. 22.30 Joum. 22.45 Inform, progr. - Egypte. De toeristen komen er voor de historische plaatsen, de schitterede natuur en de blinkende stranden. Maar Egypte is ook bittere armoede in krottenwijken, plattelandsdorpjes en nederzet tingen in de woestijn en een massale overbevolking in de hoofdstad Cairo. De documentaire die de NCRV vanavond op het scherm brengt, laat de problemen zien waar dit ontwikkelings land mee worstelt. De documentaire is in samenwerking met Unicef-Nederland ge maakt. Aanleiding voor de tv-uitzending is de Unicef-actie ten behoeve van Egypte. De film maakt duidelijk met welke projecten Unicef in Egypte bezig is. Het doel van het programma is er dan ook heel duidelijk op gericht het werk van Unicef, een onderdeel van de Verenigde Naties, wat meer bekend te maken. Voor Egypte zou eigenlijk ieder ander ontwikkelingsland ingevuld kunnen worden. De problemen zijn immers in elk ontwikkelingsland nagenoeg het zelfde. 'Egypte, pyramide van mensen', heet het programma. Die titel bergt meteen al het eerste probleem waar het land van Sadat mee kampt, in zich: er wonen te veel mensen. Daar komt bij dat er te weinig voedsel wordt geproduceerd. Een ander probleem is de magnetische werking die steden op de plattelanders uitoefenen. Het meest schrij nende voorbeeld is Cairo. De stad telt tien miljoen inwoners, maar is slechts berekend op ongeveer 3,5 miljoen mensen. Hele gezinnen trekken naar de stad. Soms gaan de mannen alleen. Zij worden gastarbeider in hun eigen land. De vrouwen, ouderen en kinderen blijven in een verpauperd dorp achter. In de documentaire doet een oudere vrouw haar beklag; ze heeft niets meer te eten. (Nederland 1 21.55 uur.) HILVERSUM I NOS: Ieder heel uur nws. TROS. 18.11 (S) Aktua. 18.25 (S) De verha len van Virgilius van Tuil. 18.30 (S) De Kinderplatenbak. 18.45 (S) Het zesde continent, hoorspelserie. 19.02 (S) TROS-country. 20.02 (S) Voor zichtig breekbaar. 20.30 (S) Peekei; ongezouten. 21.02 (S) TROS dan sparty. 22.02 (S) Aktua-Sportcafe. NOS: 23.02 (S) Met het oog op mor gen. AVRO: 0.02 (S) Pim Jacobs' Platenscala. 1.02 (S) In the still of the night. 2.02 (S) AVRO's Service Sta tion. 6.02 (S) Auto in, AVRO aan. 6.30 AVRO's Radioiourn. HILVERSUM II NCRV: 18 00 (S) Muz. in vrije tijd. P P 18.50 Uitz. van de PvdA. NCRV: 19.00 (S) Steen in de vijver. 20.00 (S) Muz. in NCRV Studio 2. 21.30 (S) Li- terama-maandag. 22.25 Bond zonder naam. NOS: 22.30 Open School. NCRV: 23.25 (S) Muz. van eigen tijd. 23.55 Nws. HILVERSUM III NOS: Ieder heel uur nws. 18 03 (S) De Avondspits met de Nationale Hitparade AVRO: 19.02 (S) Praat paal 15. 20.20 (S) Het Steenen Tijd perk. 21.02 (S) Blues, Ballads and Beat. 22.20 (S) AVRO's Swingtime. 23.02 (S) Candlelight. DINSDAG 3 FEBRUARI HILVERSUM I AVRO: 7.03 Radiojoum. en vervolg Auto in1 AVRO aan. (7.30, 8.03 en 8.30 Radiojoum.). 9.03 Steunpunt. 9.09 (S) Arbeidsvitaminen. (10.02 De Zandbakshow). 11.02 Hoorspel Des- iree 11 30 (S) UIT is IN. 11 45 (S) Rondom twaalf. 13.03 Radiojoum. 13.20 (S) De AVRO Düigence. 13.55 Beursplein 5. 14.02 (S) De vergulde middenweg. 16.02 13-Speciaal. 16.30 (S) Kom eens langs op Slot Eist HILVERSUM II KRO: 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgymn. 7.20 Het levende woord. 7.30 Nws. 7 36 Echo. <8.00-8.10 Nws.). 8.30 Nws. 8.36 Sociale en consumenten in form. 8.50 Postbus 900. 9.00 Gymn. voor de vrouw 9.10 Waterst. 9 15 Scheepspraat. 9.20 De letter M. 10.30 Ouder worden we allemaal. 11.00 Schoolradio. 11.30 Ratel. OVER- HEIDSVOORL 12 16 Uitz. voorde landbouw KRO: 12 26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.36 Echo 13 00 Nws 13.11 Goal 13.30 Schoolradio. NOS: 14.30 Open School. KRO: 15.15 Van generatie tot generatie. 15.30 Geen verboden toegang. 16.30 Babyion. 17.24 Me ded. 17.30 Nws. 17.36 Echo. HILVERSUM III VARA: Van 7.00-1800 Aktua). via Dingen van de Dag. 7.02 (S) Gesode- meurders. 8.30 (S) Holland ze zeg gen. 10.30 (S) Typisch Jansen. 11.30 (S) VARA's zoekplaatje. 13.30 (S) Spitsbeeld. 15.30 (S) Popkrant. 16.30 (S) Beton. HILVERSUM IV TROS: 7.00 Nws. 7 02 (S) Capriccio. 9 00 Nws 9 02 (S) Muzin. 9.30 (S) Van heinde en verre 10.00 (S) Opus tien tot twaalf 12.00 Nws. 12.02 (S) Inter mezzo. 12.28 (S) TROS klassiek pre senteert lunchconcert. 13 00 (S) De meest verkochte klassieke tien. 13.30 (S) Koren - korpsen. 14 00 Nws. 14.02 (S) De hoge 'C'. 14.30 (S) Guita- nteiten. 15 00(S) Belcantonum. TE LEAC 17 00 Welzijnplan (3). NOS 17 30 Nws TELEAC 17.36-18.00 Moderne sterrekunde (51

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1981 | | pagina 5