Antonioni speelt met tv;
Rocha gaat af in Venetië
toegelicht
j programmai
Jasperina in topvorm
in show met haar Eric
Roofmoord
op weduwe
Kandinsky
Omroep wil 30 uur
meer tv-zendtijd
Troms'
toch
op
de tv
_^)v_andaag^
VRIJDAG 5 SEPTEMBER 1980
HILVERSUM (ANP) - De
omroep wil in de komende
vier jaar uitbreiding van
de televisiezendtijd met
dertig uur per week. Het
plan hiertoe is ontstaan in
het zogenaamde COP-tv,
een overlegcollege, waarin
de televisiebazen van alle
omroepen zitting hebben.
Het voorstel is met ingang van 1 ok
tober 1981 de televisiezendtijd uit
te breiden met vier maal twee uur
per week. Een jaar later zou er
dagelijks een uur bij moeten ko
men en tenslotte zou in de derde
fase de uitbreiding totaal op der
tig uur moeten worden gebracht.
Volgens het COP-tv, waarin overi
gens de vertegenwoordigers van
de NCRV en de Evangelische
Omroep tegen het plan waren,
zou de uitbreiding in de eerste fa
se met voornamelijk herhalingen
vrijwel geen programmakosten
met zich meebrengen.
Vijftig miljoen
Die zouden evenwel in de derde fa
se ongeveer vijftig miljoen gul
den per jaar gaan bedragen. Om
dat men geen inzicht had in de
overige kosten, die volgens ken
ners belangrijk hoger kunnen
liggen, heeff; men de vertegen
woordigers van het facilitair be
drijf van de NOS, dat alle techni
sche voorzieningen bij televi
sie-uitzendingen voor zijn reke
ning neemt, gevraagd daarvan
een berekening te maken.
Als dat gebeurd is zal het plan vol
gens de regels door televisie-
commissaris Jan de Troye, die
ook voorzitter is van het COP-tv,
worden voorgelegd aan de raad
van beheer van de NOS. Die moet
het dan op zijn beurt al dan niet
geamendeerd indienen bij het
NOS-bestuur, dat tenslotte de
zaak zal moeten voorleggen aan
de minister van CRM.
Kritiek-prijs naar
alternatief theater
AMSTERDAM (ANP) - De
kring van Nederlandse Thea
tercritici heeft de prijs van de
kritiek 1980 toegekend aan
'het alternatieve theatercir
cuit' in de personen van Steve
Austen en Ritsaert ten Cate.
Steve Austen heeft het Am
sterdamse Shaffy-theater
geleid en organiseerde dit jaar
het Festival of Fools, Ritsaert
ten Cate is de leider van het
Miokery-theater.
De kring van Nederlandse
Theatercritici overwoog bij
de toekenning van de prijs
van de kritiek dat beiden ge
durende een lange reeks van
jaren, en een niet aflatende ij
ver, buiten het officiële thea
ter - of aan de rand daarvan -
mogelijkheden hebben ge
creëerd om nieuwe ontwik
kelingen aan te tonen en te
stimuleren. Ontwikkelingen
die hun invloed op het thea
terklimaat niet hebben ge
mist.
HILVERSUM (ANP) - "The last
night of the proms", het bekende
siotconcert van de Londense
promenadeconcerten, komt toch
op de Nederlandse televisie. De
NOS zal het concert uitzenden op
zaterdag 13 september via Ne
derland 1 van 23.30 tot 00.40 uur.
Joop van Zijl is de commentator.
Het heeft er lange tijd naar uitge
zien dat dit concert niet zou wor
den gegeven in verband met sta
kingen van de musici van de
BBC, maar de zaak is gered door
het sluiten van een overeen-
komst. Het siotconcert wordt
verzorgd door het Symfonie-or
kest van de BBC onder leiding
van Sir Charles Mackerras. Me
dewerking aan dit concert in de
Londense Albert Hall wordt ver
leend door de alt Anne Collins, de
bariton Brian Rayner en twee ko
ren van de BBC.
Radioserie
kernoorlog
HILVERSUM (ANP) - De NOS-
radio zal in het komend sei
zoen in het milieu- en ener
gieprogramma op de zondag
avond op Hilversum-2 regel
matig aandacht gaan beste
den aan de voorbereidingen
op een kernoorlog en de effec
ten daarvan.
In de eerste uitzending op zon
dag 14 september van 23.00
tot 23.55 uur vertelt dr. Frank
Barnaby van het Stockholm-
se Vredesinstituut waarom de
waarschijnlijkheid van een
kernoorlog steeds toeneemt.
Een van de belangrijkste oor
zaken is volgens hem de
groeiende internationale
spanning als gevolg van de
schaarste aan energie in de
wereld.
Professor Phil Smith van de
rijksuniversiteit in Gronin
gen stelt, dat het vestigen van
de indruk als zou een kern
oorlog te overleven zijn, on
juist is.
VENETIË (GPD) - Twee markante feiten hebben zich de
afgelopen dagen voorgedaan op het festival van Venetië.
Ten eerste een zeer blamerend optreden van Glauber Ro
cha, de man die ooit werd beschouwd als de voorman van
het revolutionaire filmen in Zuid-Amerika. En ten twee
de, de indrukwekkende terugkeer van Michelangelo An
tonioni met eindelijk - sinds Profession Reporter vijfjaar
geleden - weer eens een speelfilm. Met zijn Mistero di
Oberwald is thans geschiedenis geschreven, al was het
alleen maar op het gebied van technische ontwikkelin
gen.
Maar eerst maar even het drama-
Rocha. Hij is in de jaren zestig de
grote man geweest achter de „Ci
nema Novo' en zijn „Antonio das
Mortes' staat te boek als het grote
meesterwerk van deze stroming,
die niet alleen voor Brazilië van
belang is geweest, maar voor
eveneens de rest van het Latijn-
samerikaanse continent. De ver
nieuwing werd evenwel in de
kiem gesmoord. Littin en Soto
vluchtten uit Chili, Diegues
draaide de klok terug en Rocha
verliet Brazilië, om zijn revolu
tionaire licht te laten schijnen
over andere delen van de derde
wereld en dan met documentai
res. Uiteindelijk is hij terugge
keerd naar Brazilië en maakte
daar toch weer een speelfilm: A
Idade da Terra, waar reikhalzend
naar werd uitgekeken en nu in
Venetië in première gebracht
Een anti-climax. Rocha schijnt in
ongetwijfeld nobele bedoelingen
om zich niet verder van zijn ge
boorteland te vervreemden en
zich te conformeren aan de poli
tieke constellatie in zijn land, to
taal de kluts te zijn kwijt geraakt.
Hij heeft geprobeerd de Brazi
liaanse volksziel bloot te leggen,
stootte toen allicht op al die ver
schillende etnische volksdelen
en uit Europa, Amerika, Afrika
en Azië afkomstige culturen. En
dat fenomeen is hij gelijk maar
gaan uitbouwen tot een schaal
van waaruit te filosoferen valt
over de hele wereld en de toe
komst van onze planeet. Hij
tovert dan een vertrouwensbasis
uit zijn hoge hoed, zich baserend
op de vernieuwend krachten in
het katholicisme (paus Johannes
no.23) en de macht van de getui
gende media (Pasolini, ook al ge
ruime tijd begraven), om vervol
gens te profeteren dat er een heel
nieuwe revolutie in de maak is,
met het kapitalisme als moeder
en het socialisme als vader. Of
andersom, zo duidelijk was het
nu ook weer niét. Maar dan zal de
honger uit de wereld verdreven
kunnen worden, dan zal vrijheid
een feit worden en dan kan ook
de milieuvervuiling stevig wor
den aangepakt.
Het ergste van „A Idade da Terra" is
niet eens de verbijsterende naivi-
teit van de ideeën, als wel de ver
krampte, onmachtige manier
waarop Rocha 158 minuten lang
in van kinderlijke symbolieken
bol staande beelden aan het
drammen sla^t. Beelden waar je
kruisdol van wordt, want er zit
geen knopje op een camera waar
Rocha geen misbruik van ge
maakt heeft. Schots en scheef ge
filmde beelden in de meest ver
vaarlijke zwenkingen, dubbel
drukken, overvloeiers. Salvo's
van ultrakorte shotjes alsof ze
zijn gefilmd met een mitrailleur
en eventjes verder een rustig
vraaggesprek met een politicus,
dat zo nodig geregistreerd moet
worden meteen scheef gehouden
camera, opzettelijke over- en on
derbelichtingen wisselen elkaar
af binnen één instelling. En dan
nog een stel slechte acteurs die de
metafoor van de film pogen te ac
centueren met geschreeuw en
gezwaai van armen, alsof hun le
ven ervan afhangt. Heel terecht
heeft de Italiaanse pers van deze
anti-film geen spaan heel gelaten.
En toen kwam de persconferentie
van Rocha. Eerst wilde hij niet en
toen toch maar weer wel en uit
eindelijk heeft hij met glazen wa
ter staan gooien en de verzamelde
critici staan te vervloeken. En ja,
dan zeggen die Italianen ook iets
terug. Vreselijk zoals de Brazi
liaan te keer ging en zelfs het ge
wone publiek verketterde als
door de journalisten gekoloni
seerde imbecielen, terwijl dat
gewone publiek zich in het holst
van de nacht de krampen gela
chen heeft, nog voor er een recen
sie te lezen was geweest.
Plezieriger
Een gebeurtenis van plezieriger or
de bleek Antonioni's Mistero di
Oberwald. De film is gebaseerd
op een toneelstuk van Jean Coc-
teau (l'Aigle a deux Tetes, een
vrijmoedige interpretatie van de
historische tragedies van Ludwig
Michelangelo Antonioni, regisseur van 'Mistero di Oberwald'.
II van Beieren en Elisabeth van
Oostenrijk) waar Antonioni de
meest belachelijk elementen uit
had weggesloopt, maar ook vol
doende van in tact heeft gelaten
om toch te kunnen spreken van
een oer-romantische liefdestra
gedie. Maar de cineast was rui
terlijk genoeg om te bekennen
dat het hem minder om het on
derwerp begonnen was, dan om
het experiment met een nieuw
soort cinematografie: het opne
men van een speelfilm via dus tv-
camera's. En dan niet zo zeer met
de bedoeling er televisie van te
maken, al houdt de RAI er wel
een mooie productie aan over.
Maar juist om de elektronisch
opgenomen beelden toch weer
tot een bioscoopfilm om te bou
wen. De tussenfase stelde hem
dan in staat tot experimenteren
met kleur, iets waar Antonioni al
tijd belangstelling voor heeft ge
had.
Bekend is het verhaal dat hij voor
Deserto Rosso een grasgazon
heeft laten overschilderen in een
kleur groen die hem beter beviel,
maar via deze methode zijn dat
soort verregaande ingrepen niet
eens meer nodig. Hij kan nu ge-
wooon achter een paneel gaan zit
ten en de kleuren invullen die hij
hebben wil. En van die mogelijk
heid heeft hij nu op verbazing
wekkende wijze gebruik ge
maakt. Juist dat oerromantische,
sprookjesachtige karakter van
Cocteau's stuk leek daar bij uit
stek voor geschikt. En zo zien we
nu een sinistere politie-commis-
saris telkens zijn dreigende uit
straling geaccentueerd worden in
een soort paarse wolk, terwijl een
rijtocht van Moa Vitti (na jaren
van ondermaats komedie-werk
eindelijk weer terug onder een
superieur regisseur, de man die
haar twintig jaar geleden ontdekt
heeft) in een korte fase van uit
bundig geluk, mag plaatsvinden
tussen oranje korenvelden en te
gen een helgele lucht. Er zitten
onweersbuien in de film, zo fan
tastisch om naar te kijken dat met
normale special effects dergelij
ke resultaten inderdaad nooit ge-
'Tussen zomer en winter
AMSTERDAM (GPD)- Eric
Herfst kan niet zingen. Hij
is zelf beter dan wie ook op
de hoogte van die beper
king, maar schaamt zich er
geen greintje voor. In de
nieuwe theatershow van
zijn metgezellin Jasperina
de Jong drijft Herfst er
zelfs de spot mee. Een
schitterend uitgevoerde
play-back, waarin de
stemmen van bekende ar
tiesten te herkennen zijn,
vormt het slot van de kers
verse produktie die gister
avond in het Amsterdam
se Nieuwe de la Mar-thea
ter in première ging.
„Tussen zomer en winter" heet de
show, waarin dit gerenommeerde
artiestenechtpaar de liefde voor
het cabaret uitbundiger dan ooit
tevoren uitdraagt. Negen jaar
lang heeft Eric Herfst niet meer
op het podium gestaan. Na tien
jaar Lurelei-cabaret, een eigen
theatershowtje en een bijdrage
aan een televisieserie, trok Herfst
zich terug achter de schermen.
Hij hield zich daar voornamelijk
bezig met het regisseren van de
produkties van Jasperina, zowel
in het theater als voor de tv. Ook
schreef hij in dat podiumloze
tijdperkje veel teksten. De terug
keer van Eric Herfst in de schijn
werpers van het theater zal het
publiek vrijwel zeker tot grote te
vredenheid stemmen. De reacties
tijdens de premiérevoorstelling
vormden in dit verband een dui
delijke graadmeter.
Samen met Ivo de Wijs, die het
leeuwedeel van de teksten voor
zijn rekening nam, heeft Eric
Herfst de lijn van deze nieuwe
show uitgezet. Die lijn wordt al
meteen na de eerste nummers
duidelijk. Het is precies zoals
Herfst eerder al had aangekon
digd: „relativerend, bevrijdend.
Een vrolijk programma vol gal
genhumor". In vrijwel alle van de
ruim twintig onderdelen wordt
op die relativerende manier tegen
eigentijdse zaken aangekeken.
Herhaaldelijk halen dc teksten
genadeloos en vlijmscherp uit,
maar door de presentatie krijgt
ieder onderwerp uiteindelijk iets
milds mee. En als je dan boven
dien het geluk hebt over twee uit
stekende muzikale begeleiders
zoals Jan Huydts en Charly An-
genois te kunnen beschikken,
kan er weinig meer fout gaan.
boekt hadden kunnen worden.
Het blijkt in dit verder gaaf geac
teerde verhaal van passie en poe-
zie, magnifiek te funcitioneren.
Er valt alleen te hopen dat ande
ren straks met toch ook dezelfde
zelfdiscipline van deze techni
sche vernieuwingen gebruik
zullen maken, want het procédé
kan heel makkelijk ontsporen.
De zwakte van deze techniek zit
overigens minder in het uitein
delijke bioscoopresultaat, maar
in de eerste versie voor televi-
Want, zoals een snuggere Italiaan
tijdens de persconferentie op
merkte, je kunt al die kleuren nog
zo precies gaan zitten mengen en
fixeren, in al die huiskamers zit
ten even goed weer schuifjes en
knopjes op het ontvangtoestel en
daar bepaalt men uiteindelijk het
definitieve kleurengamma. De
maestro moest met even een
schutterige grinnik bekennen dat
hij daar eigenlijk nooit zo bij had
stil gestaan, maar voegde er haas
tig aan toe, dat vanzelfsprekend
iedere creativiteit van normaal
gesproken lamlendige buiskij
kers, alleen maar valt toe te jui
chen. Dat wordt dus leuk spe
len.
Verder valt nog te melden dat Luigi
Comencini een film te zien heeft
gegeven (Voltati Eugenio), die te
beschouwen valt als een variant
op Kramer versus Kramer, maar
zo mager, verward en mierzoet
uitgewerkt, dat ze de film in Ne
derland maar beter onvertoond
kunnen laten.
Atlantic
Verkwikkend was het kijken naar
Louis Malle's Atlantic City, USA.
Een film die ontworpen werd met
als uitgangspunt Bostons zuster
stad, een monument van verloe
dering en vergane glorie uit de ja
ren twintig en dertig. Daar si
tueerde Malle (die nu al drie jaar
in New York woont) het verhaal
van een gepensionneerde krui
melgangster (Burt Lancaster) die
voor het eerst van zijn leven, door
stom toeval, een beetje buit plus
Susan Sarandon in handen krijgt.
De met Canadees en Frans geld
geproduceerde film is opgetrok
ken uit gelijke delen komedie
tragedie, romance, actie, kijk
spel, psychodrama en reportage.
Jammer is het dat geen van die
elementen genoeg sterkte werd
gegeven om dan Atlantic City
USA te verheffen tot de echt ge
weldige film die er heeft ingeze
ten. Te veel van de gebruikte
elementen neutraliseren elkaar,
maar de wonderlijke melange
van stijlen en sfeertjes is stellig
heel origineel en bijzonder on
derhoudend geworden.
Het er uit lichten van uitspringende
programmaonderdelen is bij de
ze show een volstrekt ondoenlij
ke affaire. Zoiets zou uitdraaien
op een vrijwel volledige en der
halve zeer lange beschrijving van
deze bijzondere produktie. Dui
delijker kan in feite niet worden
aangegeven hoezeer hier sprake
is van een evenwichtige theater
gebeurtenis waarin hoegenaamd
geen zwakke momenten te be
speuren zijn. Jasperina is samen
met haar Eric een hele show lang
in topvorm.
GSTAAD (Zwitserland) (DPA)
- De weduwe van de schilder
Wassily Kandinsky, de 84-ja-
rige Nina Kandinsky, is ken
nelijk het slachtoffer van een
roofmoord geworden. De po
litie vond haar lijk dinsdag
avond in het toilet van de villa
Esmeralda' in het Zwitserse
Gstaad. Zij was gewurgd.
De dader heeft sieraden en an
dere voorwerpen van waarde
meegenomen. Daarentegen
wordt geen van de talrijke
werken van de in 1944 overle
den Kandinsky vermist.
Mevrouw Kandinsky zou dins
dagavond bezoek ontvangen.
Toen dit bij de villaaankwam,
werd er niet opengedaan.
Daarop werd de politie gea
larmeerd die de moord ont
dekte.
NEDERLAND 1
18.00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
18.49 - Poli en Pili (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - Sandokan, tv-serie (TROS)
20.00 - Op volle toeren (TROS)
20.50 - De man van Atlantis, tv-serie (TROS)
21.37 - Journaal (NOS)
21.55 - Firato Show '80 (TROS)
22.45 - Net als ieder ander (IKON)
23.40 - Journaal (NOS)
NEDERLAND 2
18.00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - Zo vader, zo zoon (NCRV)
19.25 - Boezemvrienden, jeugdserie (NCRV)
20.00 - Journaal (NOS)
20.27 - Ike, tv-serie (NCRV)
22.05 - Hier en nu (NCRV)
22.35 - Kerkepad '80 (NCRV)
23.05 - Journaal (NOS)
23.10 - 24.00 W.K. Wielrennen (NOS)
DUITSE TV
DUITSLAND I
VRIJDAG 5 Progr.-overz. (Region,
progr. NDR: 18.00 Westside Hospi
tal, tv-serie. 19.25 Region magazine.
19.59 Progr-overz. 18.00 Praatprogr.
18.30: Nick Knatterton, tv-serie.
18.40 WWF-club. 19.15 Akt. 20 00
Joum. 20.15 An heiligen Wassern,
speelfilm. 21.55 Economisch magaz.
22.30 Akt. 23.00 Sport. 23.15 Der
Chef, tv-serie. 0.10 joum.
DUITSLAND II
18.20 Fuzzy und die Christel von der
Post, speelfilm. 19.00 Joum. 19.30
Reportages. 20.15 Inform, progr.
21.15 Natuurfilm. 22.00 Akt. 22.20
Cultureel magaz. 23.00 Inform,
progr. 23.15 Schloss des Schreckens
(The innocents), speelfilm. 0.50
Journaal.
DUITSLAND III WDR
18.00 Kindersrie. 18.30 Cursus Eco
nomie. 19.00 Vnjetijdsmagaz. 19.40
journal 3. 20.00 Joum. 20.15 Weten
schappelijk progr. 21.00 Aktueel
magaz. 21.30 Meditatie. 22.00 Aus
dem Nest gefallen, tv-serie. 23.00 In
formatieve serie. 23.45 Joum.
BELGISCHE TV
BELGIË VLAAMS
18.00 Kinderfilm. 18.15 Kleuter-
progr. 18.30 Open School. 19.00
Filmpje. 19.05 Kunstmagaz. 19.35
Meded. en Morgen. 19.45 Joum.
20.10 Weerber. 20.15 De zeven huur
lingen (The magnificent seven),
speelfilm. 22.20 Joum. 22.35-23.05
Eurovisie: W.K. Wielrennen op de
baan.
De NCRV-televisie begint vanavond met een driedelige serie over
generaal Dwight Eisenhower. De afleveringen van dit Amerikaans
prestigeproject worden op drie opeenvolgende vrijdagen (5,12 en 19
september) op het scherm gebracht. Elke aflevering duurt ongeveer
negentig minuten en is vanaf 2027 uur te zien via Nederland 2.
Dwight David Eisenhower was een boerenzoon uit Kansas, die het
tot vijf-sterren-generaal in het Amerikaanse leger bracht en later
zelfs tot president van de Verenigde Staten. Sommigen noemden
hem de grootste militaire strateeg van deze eeuw. Anderen noemden
hem de "GI-generaal"Weer anderen vonden hem een held. Maar
iedereen noemde hem "lke".
Wat de Amerikanen hebben gemaakt is een soort speelfilm in drie
delen over een roemrijke periode in Eisenhowers leven: vanaf de
Japanse aanval op Pearl Harbour tot aan de triomfantelijke thuis
komst in Amerika, nadat hij de Duitse oorlogsmachine tot capitula
tie had gedwongen. De serie kostte veertien miljoen gulden.
De hoofdrollen worden vertolkt door bekende sterren als Robert
Duvall ("The Godfather""Apocalypse Now") en Lee Remick ("The
Omen", "Telefon").
De inhoud van de serie is voor eén belangrijk deel gebaseerd op de
memoires van Kay SummersbyEisenhowers privé-chauffeuse en
-secretaresse in London. De kijker krijgt zodoende een zeer persoon
lijke indruk van de mens Eisenhower. Een eigenzinnige en soms
driftige man, die de machtigste leiders van zijn tijd moest overtui
gen van zijn meestal afwijkende inzichten. Eerst in zijn eigen land
generaal Marshall en president Roosevelt en later in Europa Winst
on Churchill, Montgomery en De Gaulle. Eisenhower was een man
die zijn leven ervoor wilde geven om de Duitse oorlogsmisdaden een
halt toe te roepen en voor wie de eerste lijfelijke kennismaking met
de oorlogsagressie (aan het front in Noord-Afrika) een schokkende
ervaring betekende.
Met het gebruik van Kay Summersby's memoires ("Past Forget
ting") heeft de Amerikaanse producent zich op glad ijs begeven.
Want hoewel Eisenhowers 319 brieven aan zijn vrouw Mamie het
tegendeel bewijzen, zou er volgens Kay een romance gegroeid zijn
tussen hem en haar.
In de televisie-aktualiteitenrubriek "Hier en Nu" van de NCRV
wordt vanavond een reportage uitgezonden over de situatie in Su
riname. Daarin zijn ook gesprekken opgenomen met de oud-presi
dent Ferrierenzijn opvolger,Chin a Sen.Hier en Nu heeft voortseen
reportage over satelliet-televisie. (Nederland 2,22.05 uur).
VRIJDAG 5 SEPTEMBER
HILVERSUM I
(NOS: Ieder heel uur nws.). KRO:
18.11 (S) Echo. 18.21 (S) En zo hoort
het ook, verv olg 18.58 Marktberich
ten i.s.m. KNBTB. 19.02 (S) Punt uit.
19.55 Overweging. 20.02 (S) Van Oud
Zeer tot Zeer Oud. 21.02 (S) Nine
o'clock jazz. 22.02 (S) Goal. NOS:
23.02-24 00 (S) Met het oog op mor
gen. NOS: 00.02 De vrijdagnachten
van september.
HILVERSUM II
VOO: 18 00 Staandebu. OVER-
HEIDSVOORL.: 18.40 De Neder
landse Antillen. P.P. 18.50 Uitz. van
de WD. VOO: 19.00 Veronica sport.
NOS: 20.00 (S) Open Huis Concert
gebouw. 23.00 NOS-Cultuur-Maga-
zine. 23.55 Nws.
HILVERSUM III
(NOS: Ieder heel uur nws.). NOS:
18.03 (S) De Avondspits met de Na
tionale Hitparade. 19.02 (S) De Rock
en RoU Methode. VPRO. 20.02 (S)
Oorkussen. 21.30 (S) Black Star Li
ner. 22.30-24.00 (SI De Suite.
leder heel uur nieuws. VARA: 7.03
Hallo, hier Hilversum (8.03 Dingen
van de dag). 9.30 ZI a la creme. 11.02
De VARA feliciteert. 12.03 Tussen
start en finish. 13.03 Vijf maal.
Fons Janssen. 13.45 Lichte
gram.muz. 14.02 Buiten- en binnen
landcommentaar. 14.10 Bent u dan
een dochter van. Radioportret.
15.02 Muziek uit De Dobber in Kor-
tehoef. 16.02 De Speeldoos.
HILVERSUM II
TROS: 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgym.
7.20 TROS binnenkort. Nws. Nws.
7.36 Aktua. 8.00 Nmws. 8.11 Toerak-
tua. 8.30 Nws. 8.36 Toeraktua. 9.00
Gym voor de vrouw. 9.10 Waterstan
den. 9.15 Van de binnenpag. 10.30
Coulissen. 11.30 Janboel. 12.00
Bouwen op de basis. 12.26 Med. voor
land- en tuinbouw 12.30 Nws. 12.36
Aktua. 13.00 Nws. 13.11 Introduktie
kernpunt. 13.15 Onder de mensen.
14.00 Kernpunt. 15.00 Sport na sport.
HILVERSUM III
Ieder heel uur nieuws NCRV: 7.02
Popfrisser. 9.03 Happy Sound. 10 03
Popstation. 11.03 Pop non stop
12.03 Los Vast. 14 03 Op Stap 15 00
Disco-expres. 16.03 NCRV-Zater-
dag-Sport
HILVERSUM IV
AVRO: 7.00 Nws. 7.02 Op een klein
stationnetje 's morgens in de vroeg
te. 8.00 Klassiek met Caroline 9.00
Nws 9 02 Progr.-overz. 9.05 Piano-
an. 10.00 Concerto Mattinaie 12.00
Nws. 12.02 P rogr-overz. 12.05 Liever
luchtig. 13.15 Opera op vakantie.
14.00 Nws. 14.02 Progr overz. 14 03
Kasteelconcert (6): Het Orlando
Kwartet: Klass muz 15.15 In gev.
bezetting. 17.00 Einde.