Publiek fluit nieuwe
film van Godard uit
r/Mi\ WögwmM)
Meeslepend toneel in
tent van 'Werktheater'
AVRO-directeur: geen sprake van boycot
toegeljcht
Op filmfestival in Cannes
Romantiek op niveau
Pianist Murray Perahia
grandioos in Beethoven
VRIJDAG 23 MEI 1980
NOS zendt kleinere ploeg naar Moskou
HILVERSUM (GPD) - Een dreigende confrontatie tussen
de chefs sport van de AVRO-radio en -televisie (resp.
Heinze Bakker en Bob Bremer) en de directeur-radio en
televisie van de AVRO, Siebe van der Zee, omtrent de
verslaggeving van de komende Olympische Spelen in
Moskou is niet meer dan een storm in een glas water
gebleken. Gistermiddag zijn er gesprekken gevoerd tus
sen beide partijen en van een verschil van mening is nu
geen sprake meer.
Het conflict tiLssen Bakker en Bre
mer aan de ene kant en Van der
Zee aan de andere kant, kwam
gisteren naar buiten toen werd
bericht dat de AVRO de Spelen in
Moskou ging boycotten. Sicbe van
der Zee, die van mening is dat de
Olympische Spelen door het weg
blijven van vele landen, niets
meer voorstellen, zou Bremer en
Bakker opdragen in hun uitzen
dingen geen aandacht te besteden
aan de voorbereidingen van Ne
derlandse deelnemers op de spe
len en de spelen zelf. Een verbod
dat niet zou gelden 1
iets uiterst spectaculairs c
hand zou zijn.
Zowel Heinze Bakker als Bob
Bremer distancieerden zich na
drukkelijk van dit standpunt. Zij
zijn van mening dat de Olympi
sche Spelen vanuit een journalis
tieke optiek gevolgd dienen te
worden.
Daarbij kwam ook nog dat Heinze
Bakker als verslaggever naar
Moskou zou vertrekken in NOS-
verband. Door de genoemde
boycot van de AVRO zou Bakker
mogelijk geen deel meer uit kun
nen maken van de voorgestelde
dertien mans formatie van de
NOS-radio.
Na het gesprek tussen Heinze Bak
ker en Siebe van der Zee, liet de
laatste weten „dat er nooit sprake
is geweest van een boycot". Een
interne mededeling die niet
voor publikatie bestemd was,"
is volgens de AVRO-radio en tv-
directeur de oorzaak van een
groot misverstand geworden.
Van der Zee. „In onze ogen zijn
de Olympische Spelen in Moskou
gedevalueerd, wij vinden de
kwaliteit van de spelen dermate
aangetast, dat wij de noodzaak
niet inzien om overmatig veel
aandacht aan dit evenement te
besteden.
Ik vind de Spelen niet meer inte
ressant, maar er moet natuurlijk
toch enige mate van berichtge
ving zijn. Daar heb ik ook nooit
een twijfel over laten bestaan. En
dat Heinze Bakker in NOS-ver-
band naar Moskou zou kunnen
afreizen, heeft ook nooit ter dis
cussie gestaan".
Heinze Bakker noemde het ge
sprek met Van der Zee verhelde
rend en zegt: „In mijn sportuit-
zendingen op de radio kan ik
mijn gang gaan. Als het nodig is,
kan ik zelf in NOS-verband naar
Moskou. Er zijn
nu geen zaken meer waar ik het
niet mee eens ben. Je zou kunnen
zeggen dat Van der Zee in mijn
ogen zijn standpunt iets heeft
aangepast".
De noodzaak dat Bakker naar
Moskou zal afreizen, is overi
gens erg klein geworden. Giste
ren is er overleg geweest binnen
het COPRA (College Overleg
Programmaleiders Radio) en
men heeft voorstellen gedaan
om de NOS-radioploeg, in ver
band met de devaluatie van de
Spelen, drastisch in te krimpen.
Vandaag vergadert de werk
groep Sport van de omroepen en
zal dit voorstel worden bespro
ken.
Het ziet er inderdaad naar uit dat de
radio-equipe van de NOS meer
dan gehalveerd zal worden. Er
wordt nu gesproken ver een
ploeg van vier tot vijf verslagge
vers, die wel uitgebreide olympi
sche radiojournaals moet gaan
maken, terwijl de live-uitzendin
gen vanuit Rusland op het twee
de plan zullen komen te staan.
Voorstellen, waarin overigens
zowel Heinze Bakker (voorzitter
van de werkgroep Sport) als Van
der Zee zich kunnen vinden.
Studio Sport
Ook de redactie van Studio Sport
van de NOS heeft zich vandaag
beraden over de vraag wat er
moet gebeuren met de Olympi
sche Spelen in Moskou. De sport
redactie is van mening dat de
NOS-equipe van zeventien man,
die in Moskou aanwezig zal zijn,
moet worden teruggebracht naar
zeven. Bovendien vindt de redac
tie dat aan de Olympische Spelen
niet meer dan twee keer één uur
per dag besteed moet worden.
Die twee uur televisie beperkt
zich dan tot samenvattingen van
de sportevenementen.
CANNES (GPD) - Een momentopname van de wereldci
nema - dat is het belang van het festival van Cannes -
heeft in 1980 een uiterst deprimerend plaatje opgeleverd.
Van echte verrassingen is er geen sprake geweest.
Er hebben zich geen veelbeloven
de, nieuwe talenten aangediend.
De paar films met echte grandeur
werden gemaakt door oude rot
ten (Kurosawa, Resnais en des
noods Fuller), maar andere le
gendarische veteranen (Fellini,
Scola) maakten een teleurstel
lende beurt. Als Cannes 1980 in
historisch opzicht toch nog enig
belang zal krijgen, dan zal dat zijn
Cup-finale
op televisie
HILVERSUM (ANP) - De NOS te
levisie zal woensdag 28 mei van
20.25 tot 22.20 uur via Nederland
1 een rechtstreekse reportage
verzorgen van de finale om de
Europacup voor landskampioe
nen tussen de Westduitse club
HSV en de Engelse club Not
tingham Forest, die in Madrid
wordt gespeeld.
Op de radio komen in het sport
programma „Langs de lijn" op
Hilversum 1 tussen 20.02 en 23.00
uUr flitsen.
veroorzaakt door de levende le
gende van Jean-Luc Godard die
met een echte speelfilm terug
keert in de grote filmzalen, na een
afwezigheid van twaalf jaar.
Belangrijk is meer die daad op
zichzelf, dan de film waarmee het
is gebeurd: 'Sauve qui peut (La
Vie). Want eigenlijk had Godard
zijn come back willen vieren met
een heel andere en grotere film
('Bugsy Siegel') die hij met Ame
rikaans geld en met Amerikaanse
sterren (Diane Keaton onder an
dere) had willen maken. Maar het
plan kwam niet van de grond.
Met als voornaamste reden, dat
hij zich dit jaar toch graag in Can
nes wilde manifesteren, werd
daarna nogal gehaast 'Sauve qui
peut' vervaardigd. Niet eens op
basis van een eigen scénario,
maar gescript door Jean-Claude
Carriere en Anne-Marie Mieville.
Overduidelijk gaat het dus wel over
Godard zelf, in dit verhaal waarin
Jeacques Dutronc als ene Paul
Godard op gespannen voet ver
keert met zijn terug naar de na
tuur willende vriendin (Nathalie
Baye), niet in staat is om de nog
rondslingerende relatie met de
vroegere echtgenote (Paule Mu-
ret) nieuwe zin te geven, maar een
samenzijn bij gebrek aan beter
met een prosituee (Isabelle Hup-
pert) tot een voor het moment be
vredigend einde weet te brengen.
Als je voor prostitutie, de 'commer
ciële cinema' leest, dan laten die
andere twee dames zich ook wel
invullen. De film eindigt met een
zelfmoordpoging, die uitdraait
op een nieuwe geboorte. Na door
een auto te zijn aangereden, zegt
Dutronc in de finale van de film:
"Ik ben niet dood, ik voel geen
pijn, ik voel niets (exclamation)".
De film is met zo veel haast ge
maakt, dat de kopie op het nip
pertje op tijd in Cannes was aan
gekomen, niet eens met Engelse
ondertitels, zoals met Franse
competitie-films anders wel het
geval is. Er zaten veel dorre stuk
ken in 'Sauve qui peut", maar ook
wel een paar gedenkwaardige
scènes, zoals die met Isabelle
Huppert en haar klanten.
De film is zeker geen meesterwerk,
maar of het nou zo terecht was dat
Godards film zo onbarmharig
werd uitgefloten, dat moeten we
straks in Nederland nog maar
eens rustig bekijken. Want na het
zien van een slordige 50 films in
twee weken tijd, raakt een mens
wat aangeslagen en zie je niet alle
facetten en mogelijke verdien
sten meer even scherp. Zeker niet
als het gaat om een zo naar bin-
LEIDEN - Door het marginaal ge
ringe gebruik van de (hand-)mi-
crofoons, het waaieren van het
tentzeil en de aanwezigheid van
opgeschoten jongetjes, die wer
kelijk niets in de werkteater-tent
hadden te zoeken, waren de dia
logen binnen 'Bosch en Lucht' bij
vlagen zeer slecht te verstaan. De
voorstelling van gisteravond had
veel meer mensen naar het par
keerterrein bij molen De Valk ge
trokken dan de tentaccommoda
tie toeliet.
En hoewel Hans Man in 't Veld aan
vankelijk had gevreesd, dat de
behandelde thematiek (de con
frontatie tussen de gehandicapte
medemens en de valide mens
komt overigens in het hele stuk
niet voor) te ernstig was voor een
zomerse avond, wees de voor
stelling van gisteravond uit, dat
deze vrees ongegrond was. Het
waren natuurlijk weer Joop Ad
miraal en Cas Enklaar, die veel
van de aandacht van het publiek
naar zich toe trokken. Wellicht
ligt aan deze aandacht het traves
tie-element voor een niet onbe
langrijk deel ten grondslag.
Daarnaast viel op, hoe René Groot
hof, toch pas sinds kort definitief
bij het Werkteater, veelvuldig
zichzelf tot het middelpunt van
de handeling wist te maken.
Frans Groothof heeft aan het ein
de, met de door hem omhelsde
dames weliswaar een zeer oor
spronkelijke 'uitsmijter' en Shi-
reen Strooker zet op een onna
volgbare wijze een Spaanse
werkster neer; René Groothof
manifesteert zich in 'Bosch en
Lucht' wel zeer nadrukkelijk.
De voorstelling van gisteravond,
die door stroomstoring een half
uur te laat begon, werd in eerste
instantie voorafgegaan door (niet
bij het Werkteater horende) jon
getjes, die het publiek amuseer
den met een ballon en een hoog-
VOORSCHOTEN - Een overwegend romantisch karakter droeg het pro
gramma, dat Godfried Hoogeveen (cello) en Stanley Hoogland (piano)
gisteravond in Kasteel 'Duivenvoorde' ten gehore brachten, een concert
dat ook dit keer weer van hoog niveau was.
Beiden zijn ras-musici en volwaardige partners, waarbij het beheerste
temperament van Godfried Hoogeveen, die alle toonschakeringen van
fluweel zacht tot bijtend fel uit zijn instrument weet te halen, een goede
basis vindt in het meer afstandelijke spel van Stanley Hoogland. Een
cellist kortom, die de romantische muziek op het lijf geschreven is.
Nadat Beethovens Variaties over "Bei Manner welche liebe fühlen" zowel
vertolkers als publiek gelegenheid hadden gegeven om op temperatuur
te komen, ontplooiden beiden zich volledig in Mendelssohn's heftige
sonate op. 58, een meeslepende en bruisende muziek in perfect sluitend
samenspel uitgevoerd.
Sjostakowitsj' Sonate op. $0 uit 1934 bleek een eveneens romantische
compositie, niet alleen harmonisch gezien volledig in de 19e eeuw wor
telend, maar ook wat bouw en sfeer betreft een nogal achterhaald stuk
met ondanks alle vakmanschap een weinig persoonlijk karakter. Afge
zien hiervan viel voor wat betreft de uitvoering van het werk al weer veel
te genieten, met name in de lang uitgesponnen cantilenes, en in het licht
folkloristisch getinte scherzo.
In de drie korte slotstukken van het programma: Le Cygne van Saint-
Saëns, Requiebros van Caspar Cassado en Gavoote Elfendans van
David Popper kon Godfried Hoogeveen nogmaals alle kanten van zijn
niet geringe talent ten toon spreiden.
MIES ALBARDA
springtouw. Tussen dit onver
wachte intro en 'Bosch en Lucht'
zag het publiek een uitstekende
persiflage op verschillende mu
ziekinstrumenten en vervolgens
met een enkel handgebaar een
aantal grote staatsmannen aan
zich voorbijtrekken.
'Bosch en Lucht' kent diep-tragi-
sche momenten. Het refereren
aan de seksualiteit van gehandi
capten (want méér doen Frank
Groothof en Marja Kok eigenlijk
niet) veroorzaakt een vreemde,
haast gespannen, stilte in de tent.
Maar Joop Admiraal, Cas
Enklaar en incidenteel Herman
Vinck weten die voelbare span
ning onmiddellijk weer weg te
spelen. Dit betekende wel, dat
het publiek werd meegevoerd
van de ene emotie in de andere.
Een daverend slotapplaus was na
afloop dan ook het (welverdien
de) deel van de Werkteater-ac-
teurs, die geheel tegen hun ge
woonte in driemaal heh applaus
in ontvangst kwamen nemen. De
uitroep 'Het is afgelopen, opdon
deren allemaal' illustreerde weer
eens nadrukkelijk, dat de afstand
tussen (bijv) de Haagse Comedie
en het Werkteater steeds groter
wordt.
Een nieuwe, uiterst inventieve to-
neelgeneratie is opgestaan. Ook
vanavond en morgenavond zijn
er nog voorstellingen in de Werk
theater-tent te zien.
BERT KOEKEBAKKER
ADVERTENTIE
nengekeerde 'en dubbelzinnige
film als 'Sauve qui peut".
In elk geval leuker dan de film, was
het om te volgen hoe Godard hier
college's 'cinema' weggaf op
persconferenties en in de festival
bulletins. Nu hij genezen blijkt
van zijn obsessie voor maoïsti
sche geëxperimenteer met video
(hij heeft tien jaar in Grenoble in
een werkgroep geknutseld.) is
het een genot om er getuige van te
zijn hoe Godard zijn spiritueel
licht laat schijnen over de echte
film en in de wereld. Naar de col
leges die hij straks in Rotterdam
zal komen geven kan met plezier
naar worden uitgekeken.
Loulou
Van Maurice Pialat werd gisteren
"Loulou' gedraaid, als de vierde
Franse competitie-film en de
derde met een hoofdrol voor Isa
belle Huppert. Toch was het de
zoveelste teleurstelling in dit fes
tival. Pialat is besteen bijzondere
en vooral integere regisseur, om
dat hij weigert om zich aan te
stellen. Hetgeen voor de 'Minor
Poets' van juist de Franse cinema
een zeldzame karaktertrek is,
'Loulou' heeft in zijn titelrol Ge
rard Depardieu als een werk
schuwe poteling, die met zijn
seksuele potentie Isabelle (als
Isabelle Huppert en Gérard De
pardieu spelen de hoofdrollen in
LouLou van de Zwitser Maurice
Pialat.
meisje van burgerlijke komaD
weet weg te weken bij Guy Mar-
chand. Maar de kloof tussen de
klassen blijkt onoverbrugbaar.
Pialat is geen handelaar in illusies,
de alledaagse werkelijkheid
vormt zijn werkmateriaal. Het
móóiste wat voor hem met film
bereikbaar is, dat is bijvoorbeeld
een scène van een kwartier lang
dejeunerende Fransen, waarbij
via hele kleine gebaartjes en
blikken zichtbaar wordt gemaakt
dat iemands stemming omslaat.
Achteraf blijkt daar Isabelle dan
dingen te hebben gezien en ge
voeld, die haar deden besluiten
om haar zwangerschap vroegtij
dig te laten beëindigen. Dat is een
echt wel knappe methode van
filmen. Maar telkens als Pialat
met zo'n scène de aandacht strak
heeft getrokken, dan gaat hij
daarna de mogelijkheden uit de-
weg om er 'drama' van te maken.
'Loulou' geeft nooit onverwachte
visies bloot, maar blijkt haken in
virtuoze nabootsingen van de
werkelijkheid. Het onbevredigde
publiek reageerde, net als op Go
dard met een fluitconcert.
PIETER VAN LIEROP
VAKANTIE REIZEN
LEIDEN - Een groot pianist, deze Murray Perahia! Afgezien van zijn
fabelachtige techniek, weet hij ook wat muziek maken is. Dat gaat na
melijk niet altijd samen. Hij was gisteravond in de Stadsgehoorzaal
solist in het tweede Pianoconcert van Beethoven, hierin bijgestaan door
het Rotterdamms Philharmonisch Orkest onder leiding van de Ameri
kaanse dirigent Michael Tilson Thomas.
Murray Perahia hield zich aan streng klassieke principes: een heldere
toon, met een duidelijk onderscheid in de thematische karaktertegen-
steliingen; in de cadensen gaf hij het volle pond aan de meester in het
contrapunt: Beethoven. Een bezonken lyriek in het tweede deel, die hij
binnen de perken hield van de klassieke vormgeving, en dan vooral dat
markant en springlevend gespeelde Rondo. Hij was grandioos.
Minder jubelend moeten we over het orkest zijn, dat zich, naar onze smaak,
te weinig genuanceerd naast de solist heeft opgesteld. Ds Amerikaanse
dirigent Michael Tilson Thomas is gewend aan grote ruimten, aan grote
orkesten, en mist daardoor de aansluiting nog met minder luxueuse
Europese situaties, waar men bovendien ook muzikaal andere opvattin
gen huldigt. Het is hem niet kwalijk te nemen, wanneer hij in een grote
ruimte meer effect moet geven.
Hier is men gewend andere waarden te horen. Michael Tilson Thomas is
een onstuimige jonge dirigent, met in dit opdicht een grote uitstraling op
het orkest. Maar zijn gebaren zijn vaak hoekig, en ook die vindt men
hoorbaar terug in Int Olk«M L"\ ndien kent hij het effect van een (U i
langzaam begin, uitgroeiend naar een grote uitbundigheid zoals in de
Ouverturen Leonore 2.
Bezwaren hadden wij eveneens in de zevende Symphonie, waar veel werd
opgeofferd aan uiterlijkheden en aan temperament. Het slotdeel was
inderdaad meeslepend, maar toch, naar onze smaak, te grof van toon.
Maar goed, wij gunnen hem graag zijn (Amerikaanse) opvatting. Hij
werd met laaiend enthousiasme in de zaal bejubeld. Wij bleven daar
enige graden onder.
BEP RIJNDERS
NEDERLAND I -
18.00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
18.40 - Paspoort voor Spanjaarden (NOS)
18.50 - Emilie (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - Barbapapa (VARA)
19.05 - Popeye (VARA)
19.10 - Laurel en Hardy (VARA)
19.30 - Hoe bestaat het (VARA)
20.10 - Met je ogen dicht, muziekspecial (VARA)
20.50 - El Salvador, aktuele documentaire (VARA)
21.37 - Journaal (NOS)
•21.55 - Albumbladen (4) (IKON)
22.25 - De onvoorstelbare wereld van Roald Dahl, tv-spel (VA
RA)
22.50 - Wat voor weer zou het zijn in Den Haag (VARA)
23.55 - Journaal (NOS)
NEDERLAND II-
18.00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - Het huis aan de bosrand, tv-serie (NCRV)
20.00 - Journaal (NOS)
20.27 - James Herriot, tv-serie (NCRV)
21.20 - Zaalvoetbal Nederland-Belgie (NCRV)
22.20 - Hier en nu (NCRV)
23.00 - Lage zon, lange schaduwen, overdenking (NCRV)
23.15 - Journaal (NOS)
ZATERDAG
NEDERLAND 1
10.45 - Russisch II voor gevordenden, herh. les 14 (TELEAC)
11.30 - Fries voor Friestaligen (NOS)
13.00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
15.30 - Journaal (NOS)
15.32 - Studio Vrij (KRO)
16.15 - Maja, de bij (KRO)
16.40 - Klasse werk (KRO)
DUITSE TV
DUITSLAND I
20.00 Journ. 20.15 John und Mary
speelfilm. 21.45 Filmrep. 22.30 Ac
tual. en parlementair nws. 23.00 Lie-
besbriefe auf blauem Papier, tv-film
0.40 Journ. Reg. progr. NDR: 18.00
Sportoverz. 18.30 Actual. 18.45 Kleu-
terprogr. 18.55 St. Pauli Landungs-
brucken. tv-serie. IS).25 Reg. mag.
iy.59 Progr.overz. WDR: 18.00 Mem
Freund Winnetou, tv-serie. 18.30
Tnck urn halb 7. 18 40 Mein Freund
Winnetou, tv-serie. 19.15 Actual.
DUITSLAND II
18.20 Zorro's Legion reitet wieder,
tv-scne. 19.00 Journ. 19.30 Buit. rep.
20.15 Maigret, tv-serie. 21.46 Serie
slapsticks. 22.00 Actual. 22.20 Cultu
reel mag. 22.50 Sportprogr. 23.20
Begrabt die Wolfe in der Schlucht
(Billy Two Hats), speelfilm. 0.55
DUITSLAND III WDR
18 00 Kinderprogr. l8.3öTv-cursus
gezondheidsleer. 19.00 Inform, mag.
19.45 Journal 3. 20.00 Journ. 20.15
Filmrep. 21.00 Actueel mag. 21.15
Religieus progr. 21.45 Argernisse.
22 00 Roots, tv-serie. 23.00 Filmrep.
23.45 Journ.
BELGISCHE TV
BELGIË VLAAMS
18.00 Korte jcugdftlmserie. 18.13
Kleuterprogr. 18.30 Open School.
19.00 Korte film. 19.05 Regligieus
progr. 19.35 Meded. en Morgen. 19.45
Journ. 20.10 Weerber. 20.15Mothers,
jugs and speed, speelfilm. 21.55 Lite
rair mag. 22.45 Journ.
NET II
Van 18.00-20.15 Zie NET 1. 20.15
Poppenshow. 20.40 Tv-portret. 21.40
Cultureel mag. 22.10 Het slachtlam.
In de televisie-actualiteitenrubriek Hier en Nu van de NCRV
wordt vanavond aandacht besteed aan de situatie van de illegale
buitenlanders in kerken naar aanleiding van het kamerdebat hier
over en de beslissing van mevrouw Haars. Over deze kwestie een
gesprek met o.a. prof. Bianchi, hoogleraar aan de Vrije Universiteit
in Amsterdam.
Voorts heeft de NCRV reportages over de nasleep van de onlusten in
Miami en over de lozingen van chemisch afval in de Noordzee (Ne
derland 2,2220 uur).
RADIO
NINE 'O CLOCK JAZZ - KRO. Vanavond om 21.00 uur via Hilver
sum 1. Aandacht voor de Amerikaanse tenor-saxofonist George
Coleman.Hij werd in 1935 geboren en speelde inorkesten van onder
meer Max ReachMiles Davis, Lionel Hampton en Herby Hancock.
Rond 1975 verscheen Coleman met een eigen groep.
NOS CULTUUR. Vanavond om 22.40 uur via Hilversum 2. In deze
rubriek de volgende onderwerpen: exotische tegenstromingen; een
gesprek met Edgar Cairo over zijn nieuwe boek, de zanger José
Carbajal uit Uruguay en aandacht voor de nieuwe opera George
Sand van toneelgroep Baal.
VRIJDAG 23 MEI
HILVERSUM I
KRO: (18.11 Echo.» 18.58 Marktber.
ism KNBTB. 19.02 Punt uit. 19.55
Overweging. 20.03 Van Oud Zeer tot
Zeer Oud. 21.02 Nine O'clock Jazz.
22.02 Goal. NOS: 23.02 Met het ook
op morgen. VPRO: 00.02 Muziek
terWyl u slaapt.
HILVERSUM II
VOO: 18.00 Staandeby. 1840
OVERH VOORL De Nederlande
Antillen. 18.50 PP Uitz. van de
PvdA. 19 00 Veronica sport. NOS:
20.00 Europees Concertpodium:
Radio Symfonie Orkest Berlyn:
Klas.-, orkestmuziek, (in de pauze:
20.35-2.55 Accoord). 22.00 Aspecten
van de kamermuziek. 22 30 Nws.
22.40 NOS-Cultuur-mag. 23.30 Hori
zon. 23.55 Nws.
HILVERSUM III
NOS: 18.03 De Avondspits met de
Nationale Hitparade 19 02 De Rock
en Roll Methode VPRO 20 02 O li
klissen. 21.30 Black Star Liner. 22.30
De Suite.
ZATERDAG 24 MEI
HILVERSUM I
Ieder heel uur nieuws. VARA:
(S) Hallo hier Hilversum' (8 30 1
gen van de dag.) 9 30 (S) ZI a la
me 11 02 (S) De VARA felicit»
12.03(S)Ttiaaen starten finish 1
(Si In de Rooie Haan. 15.02 (S) K
Studio I. 16.02 (S) De Speel-
TROS 7 00 Nws 7 10 Ochtendgyi
7.20 TROS binnenkort 7.30 Nv
7 36 Aktua. 8.00 Nws. 8.11 Tocri
tua. 8.30 Nws. 8.36 Tocrkatua 0
Gym voor de vrouw. 9.10 W
00
standen. 9.15 Van de bir
10 30 Coulissen. 11.30 Janboel. 12 00
Bouwen op de basis. 12.26 Meded.
voor land- en tuinbouw. 12.30 Nws.
12 36 Atua 13 00 Nws. 13.11 Kern
punt. 13.15 Onder de mensen 14 00
Kernpunt. 15.00 Sport nn sport. 15.30
Kieskeurig 16 00 Aktua-extra. 17 00
Aktua-extra-Kamerbr.-ed. 17.24
Meded 17 30 Nws. 1' 36 Aktua.
HILVERSUM III
leder heel uur nieuws NCRV: 7 02
iS) Popfrisser 9 03 (S) Happy sound.
10 03 (S) Popstation 11.03 (S) Pop
non stop 12 03 fS> Los vast. 14.03 (S)
Opstap 15.03 (S) Disco expres 16.03
(S) NCRV-Zaterdag sport.
HILVERSUM IV
AVRO: 7 U0 Nws 7.02 (S) Op een
klein stationnetje, s morgens in de
vroegte. 8.00 (S) Klass. met Caroline.
9 00 Nws 9 02 Progr overz 9.05 <S)
Piano-an 9 30 (S) Concerto matti-
nale, 12.00 Nws. 12 02 Progr overz
.12 05 (S) Liever de lucht in. 13.15 (Sj
Opera Mirt 14 Nu. 14 ll'J
Progr overz. 14 05 (S) AVRO s Pla
ten Publieks Prus 14 30 (S) Klass
pianomuz. 16.15 (S) Choreograaf Mi
chael Fokine.