Cannes tot nog toe
niet zo verrassend
YARA-leiding geeft fouten toe
Gouden Roos Montreux
opnieuw naar Canada
toegejiclrt
Sonja Barend werft 1200 nieuwe leden
Hollywood financiert
Verhoevens geuzenfilm
BREITBACH
OVERLEDEN
MAANDAG 12 MEI 1980
HILVERSUM (GPD) „Hallo", zei Albert van de Heuvel tot
Hanneke Groenteman wier veel geplaagde en bedreigde
hoofd hij vriendelijk aaide. Groenteman verdween ver
volgens naar een onopvallend hoekje, terwijl de uit Flori
da teruggekeerde VARA-voorzitter bij Sonja Barend in de
„Goed Nieuws Show" plaats nam om te verklaren: „We
zullen onze medewerkers absoluut niet laten vallen".
Sinds op 1 mei Van den Heuvel
naar Florida vertrok om daar een
serie van vier lezingen af te wer
ken, verloor de VARA volgens of
ficiële gegevens 6000 leden. De
voorzitter keerde twee dagen
eerder terug dan was afgespro
ken, en de VARA-radio boog in
Sonja's „Goed Nieuws Show"
deemoedig het hoofd om te be
kennen dat de alternatieve VA-
RA-STAD-verslaggeving van de
gebeurtenissen in Amsterdam op
30 april in tal van opzichten te
kort is geschoten.
De openlijke schuldbeleidenis van
de VARA-top heeft niet alleen
symbolische betekenis. Al direct
na de televisie-uitzending zater
dagavond begonnen de telefoon
tjes binnen te stromen. Onder het
motto „de VARA is zo slecht nog
niet" werd de excuus-actie giste
ren op de radio voortgezet, met
als gevolg dat in de middag het
1200ste nieuwe lid kon worden
genoteerd.
De eerste reactie van de VARA op
de opschudding die op de radio-
uitzending volgden, sprak van
„enige uitglijers". Het program
ma zelf werd van voldoende
kwaliteit bevonden. Het VARA-
hoofdbestuur bleek het een dag
later met die zienswijze volslagen
oneens, getuige een felle verkla
ring waarin harde maatregelen
niet werden uitgesloten. De ra
diodienst wees het oordeel van
het bestuur van de hand, en toen
de bestuursverklaring werd uit
gezonden, lieten de radio- en te
levisiedirecteuren weten dat die
uitzending buiten hun verant
woordelijkheid plaatshad.
Na een week denken en praten zet
te de VARA in Sonja's „Goed
Nieuws Show" de feiten eens op
een rijtje. Over de veelbesproken
integriteit van de radiomedewer
kers werd niet eens meer gespro
ken. Radio-directeur Piet van de
Ende liet de uitglijers voor wat ze
waard zijn, en bekende: „Het was
de toon van het programma,
waardoor de mensen zijn geraakt.
Niet alleen de uitglijers".
Een conclusie die door ex-VARA-
leden in Sonja's show werden
bevestigd. Een inderhaast inge
steld onderzoek naar de bewee
gredenen van de opzeggers
bracht enkele weinig opbeuren
de conclusies. De helft van de be
dankjes is afkomstig van zeer
trouwe leden van 50 jaar en ou
der. Van al die mensen die von
den dat de maat nu vol was, had
een derde de uitzending niet ge
hoord. En van dat derde deel had
weer twee derde zich laten beïn
vloeden door de uitzending van
de TROS die de VAR A-reportage
scherp veroordeelde en door uit
latingen van vice-premier Wie
gel.
Van den Heuvel: „De vereniging
betreurt de uitzending, en wil de
ze leden heel graag terug. Maar
mijn begrip voor het ontstaan van
de sfeer in de uitzending is erg
groot".
Naïef
Een toelichting op het ontstaan van
die sfeer kwam van programma
maker Hans Emmering, die lange
tijd leider was van de verant
woordelijke Info-groep radio:
„Technisch en journalistiek was
de uitzending goed voorbereid.
Maar we hebben ons niet gereali
seerd waar de VARA-achterban
uit bestaat die naar die uitzen
ding zou luisteren. We zijn poli
tiek naïef geweest". Een schuld
bekentenis die tevens werd on
derschreven door radio-directeur
Van de Ende (ondoordacht) en
door voorzitter Van den Heuvel
(niet voldoende rekening gehou
den met de leden).
Wat de komende dagen binnen de
VARA gaat gebeuren is niet dui
delijk. Tegen het einde van de
week zal het dagelijks bestuur
zijn onderzoek naar de uitzen
ding hebben voltooid. Dan zal
aan het licht komen of, en zo ja
welke, maatregelen moeten wor
den getroffen om herhaling te
voorkomen en of met die maatre
gelen ook medewerkers zijn ge
moeid.
Van den Heuvel, die met nadruk
kelijke instemming van zijn me
debestuursleden naar Amerika
vertrok en daar een week lang
bleef, waagde zich nog niet aan
voorspellingen: „Het hoofdbe
stuur moest een paar dingen
krachtdadig duidelijk maken.
Het is tenslotte voor de pro
gramma's verantwoordelijk, en
zal dit varkentje moeten wassen.
Maar dat betekent niet dat er
maandenlang op de medewer
kers moet worden ingehakt. Er
zijn geweldige missers geweest,
en dan moet het een en ander
worden bijgesteld. Zaken als een
redactiestatuut, een goede uit
werking van de delegatie van be
voegdheden aan de programma
directeuren en een vruchtbare
kruisbestuiving van de ideeën
tussen het bedrijf en de vereni
ging zijn nu van een eerste or
de".
Verantwoordelijk programma-be
stuurder Herman van Wijk gaat
wat verder in zijn taxatie: „Er is
een regeling nodig voor het
hoofdredactioneel beraad binnen
de VARA. Er zijn nu drie onaf
hankelijke redacties, die te wei
nig overleg plegen. We zullen
meer moeten centraliseren. Bij
het delegeren moet in de gaten
worden gehouden dat we als
VARA ook bij elkaar horen te
blijven".
CANNES (GPD) - Drie dagen in Cannes en je denkt er al weer minstens een week te zitten.
Van jaar tot jaar verandert er atmosferisch niets, alleen wordt alles omvangrijker. Vijf
honderd filmvoorstellingen, ga er maar aan staan. Tweeduizend journalisten, steeds
meer tv-ploegen, overal waar je komt.
De zondagen zijn het ergst. Om van het ene theater naar het ander te komen, moetje over
de Croisette, de fameuze boulevard, zo stampvol filmvolk, dagjesmensen en gendarmes
dat de traag bewegende massa in volle zon iets krijgt van een oerwoud, waar je een weg
doorheen moet zien te banen.
Erg verrassend is het programma
nog niet gebleken. Marta Mesza-
tos, de Hongaarse cineaste, heeft
'De Erfgenamen' gemaakt. Een
film die minder slecht is dan haar
vorige, ook nog niet in Nederland
vertoonde 'On the move', 'De Er
fgenamen' speelt zich af in het
Hongarije van vlak voor en tij
dens de Tweede Wereldoorlog.
Maar het gaat feitelijk gewoon
over een driehoeksverhou
ding.
Jan Nowicki (de Poolse acteur die
in alle Meszaros-films zit) is als
kolonel weer eens getrouwd met
Lili Monori (de Hongaarse actrice
die in bijna alle Meszaros-films
zit), maar hun relatie is danig be
koeld, vanwege het feit dat zij
geen kinderen kan krijgen. Om in
die leemte te voorzien, wordt Isa-
belle Huppert erbij gehaald als
joods naaistertje dat zich door
Jan laat bezwangeren.
Maar je ziet het al aankomen: an
ders dan de bedoeling was, gaat
Isabelle echt iets voor Jan voelen
en de kolonel op zijn beurt voor
Isabelle. En Lili moet gedogen
dat ze in afwachting van de baby
(het was allemaal haar idee) als
vuil wordt behandeld en het ein
digt met haar^verraad. Isabelle
verdwijnt dan op joden-transport
en Jan wordt gearresteerd, omdat
hij had geprobeerd met haar
identiteitspapieren te
sublieme fotografie van Elemer
Ragali, naar mijn smaak dan ook
Hongarije's meest begaafde ca-
len.
Het is een film die nauw aansluit bij
Meszaros' eerdere films over
adopties en op de proef gestelde
vriendschappen tussen vrouwen.
Maar alle diepte van de film moet
dit keer komen uit de suggestie
van Isabelle Hupperts stille spel,
feilloos afgeleid van haar rol in
vooral La Dentellière. Echt wel
mooi, maar „déja vu" dus. En
Nowicki blijft als steile officier
een onaangename houten Klaas,
terwijl Monori (vroeger overtui
gend als zich vrij vechtende jonge
vrouw) dit keer slecht functio
neert in de rol van tragisch-ja-
loers aristocrate. De enige grote
kwaliteit van de film zit in de
PARIJS - De Frans-Oostenrijkse
schrijver Joseph Breitbach is op
77-jarige leeftijd in München
overleden. Behorende tot de fa
milie van het Nouvelle Revue
Francaise (NRF) was hij intiem
verbonden met André Gide, Ro
ger Martin du Gard en Julien
Green.
Als tweetalig auteur had Breit
bach in 1965 de Prix Combat ge
kregen voor zijn roman 'Rap
port sur Bruno' - opgedragen
aan Jean Schlumberger - die hij
had geschreven in het Duits en
daarna vertaald in het Frans.
Ander werk van Joseph Breit
bach: "Le liftier amourcux",
"Rival et rivale" en "Clement".
Degelijk goed, m
zienbarend is 'Kaltgestellt', van
de Westduitser Bernhard Sinkel.
Een film in het genre-'Messer im
KopfHelmut Griem als docent
aan een sociale academie, krijgt-
toch al gekweld door een stuk
gelopen huwelijk - de schijn te
gen zich en ziet zich dan het leven
onmogelijk gemaakt worden
door een schimmige politiespion
in een triest winters Berlijn. Het
eindigt met zo'n clichématige fi
nale, met de tragische held met
kogel in het lijf, wanhopig op weg
om dat vliegtuig met de vooruit
gesnelde, nieuwe geliefde te ha
len. Dat lukt natuurlijk niet. De
sfeer van de film, Griems hoofd
rol en (alweer) de fotografie, zijn
sterk.
Verder zijn hier veel mensen die
een en al bewondering zijn voor
'La Terrazza', de nieuwe film van
Ettore Scola, eerder de regisseur
van de immens populair gewor
den Una giornata particolare. Ik
deel dit keer de geestdrift niet. De
film (hij duurt twee en een half
uur) heeft erg veel elementen in
zich die prachtig passen in het
soort „sociotragico's" waar de
Italianen de laatste jaren in zijn
gaan grossieren.
'Grote kunst'
Maar het probleem met Scola is dat
hij zich te zeer inspant om er
„grote kunst" van te maken. En
dan gaat hij zich uitputten in
structurele of puur technische
trucs. Dat heeft hij altijd gedaan,
zelfs met Una giornata particola
re. Maar nu maakt hij het echt te
bont. De film speelt zich in eerste
lijn af tijdens een feestje op een
Romeins dakterras. Het is een
raamvertelling; een vijfluik met ™at vaR
achtereenvolgens Jean-Louis
Trintignant, Marcello Mastroian-
ni, Serge Reggiani, Ugo Tognazzi
en Vittorio Gassman als hoofd
rolspelers. Dat levert een groeps
portret op van gedesillusioneer
de vijftigers. Zeg maar het eind
punt van Scola's C'eravamo tanti
amati, andermaal bekeken.
Maar de film is ontzettend opge
vuld met reflecties op de Italiaan
se maatschappij en het functio
neren van de Italiaanse massa
media. En de vijf verhalen grij
pen telkens in elkaar en komen
steeds weer uit bij dat feestje. De
lach en de traan worden beide
feilloos opgewekt, maar Scola's
humor vind ik sterker dan Scola's
sentimentaliteit. La Terrazza is
ingenieus ontworpen, maar komt
toch over als een uit zijn krachten
gegroeide film.
Een erg rake opmerking maakte
Scola overigens tijdens zijn pers
conferentie, toen hij memoreerde
dat de hele Italiaanse cinema van
dit ogenblik een cinema van vijf
tigers is. Alle befaamde regis
seurs, uitgezonderd Belocchio en
Bertolucci, zijn de vijftig gepas
seerd en hetzelfde geldt voor alle
befaamde Italiaanse acteurs, die
dus zowat allemaal in 'La femme-
enfant', bij elkaar werden ge-
bracht. Dat is eigenlijk een heel
pijnlijk punt, zoals Scola toegaf;
de Italiaanse cinema heeft de
laatste twintig jaar verzuimd om
nieuw talent aan te kweken.
Nieuw talent, daarover beschikken
ze wel in Frankrijk. Getuige met
een al La femme-enfant, waar
mee de sectie Un certain Regard
officieel begonnen werd. Het is
het regiedebuut van Raphaelle
Billetdoux, die als jeugdig
schrijfster al drie belangrijke, li
teraire prijzen verworven heeft
en zich nu heeft gestort op het
medium film. Haar zelf geschre
ven 'La femme-enfant' gaat over
de platonische, maar zeer harte
lijke liefde tussen een 14-jarig
dorpsmeisje (Penelope Palmer)
en de plaatselijke zonderling
(Klaus Kinski als stomme tuin
man). Het is een werkelijk roe
rende film die subliem wordt
geacteerd, maar ook heel mooi is
van teneur en sfeer. Billetdoux
gaat als cineaste minstens zoveel
onderscheidingen in de wacht
slepen dan ze als schrijfster al ge
daan heeft.
verder te melden?
Verhoeven
Paul Verhoeven vertelde dat deze
week officieel zal worden aange
kondigd dat Gods own butchers,
zijn nieuwe film, volledig zal
worden gefinancierd door Hol
lywood. De maatschappij van
Alan Ladd jr. (zoon van de gla
mour-cowboy) ziet grote moge
lijkheden in de plannen van Ver
hoeven en scenarist Soeteman.
Maar het is de vraag of het de film
De Franse actrice Jeanne Moreau is aan het begin van het filmfestival in
Cannes onderscheiden met het Legion d'Honneur. De befaamde actrice
vordt op de foto gefeliciteerd door de Amerikaanse filmacteur Kirk
Douglas, die i
Cannes optreedt als i
zijn hoofd
zal worden die Paul
had.
Gods own butchers zou een epos
moeten worden over de water
geuzen en Paul kan heel beel
dend vertellen over veldslagen
met geuzen op de schaats en Wil
lem van Oranjes bekkensnijders
die de Spanjaarden in de rug wis
ten aan te vallen via verplaatsin
gen per polsstok door het Hol-
zitter van de jury.
landse laagland. Maar het schijnt
dat juist die typisch Nederlandse
toestanden de wereldwijde aan-
sprekelijkheid van de film in de
weg kunnen staan. Dat denken ze
althans in Amerika, maar naar te
hopen valt weet Verhoeven zijn
ideeën door te drukken, want die
scènes klinken
PIETER VAN LIEROP
MONTREUX (GPD) - Voor het
tweede achtereenvolgende jaar
gaat de Gouden Roos van Mon
treux naar Canada. De inzending
„Dreamweaver", een sprookjes
achtige muzikale ijsshow, werd
door de internationale jury als
beste in de categorie muziek ge
kozen.
In de humor-sector zegevierde het
door London Weekend Televi
sion (LWT) ingestuurde pro
gramma „It will be allright on the
night". Een serie waarvan Vero
nica er al een op het scherm heeft
gebracht. Het programma be
staat uit kostelijke stukjes origi
nele televisie aie destijds niet
konden worden uitgezonden
omdat er iets fout ging tijdens de
opnamen.
Als beste „grensverleggende" in
zending werd eveneens een En
gels programma uitverkoren.
Hier ging het BBC-team met de
eer strijken dat een alternatieve
nieuwsshow maakte.
Uit deze drie programma's werd
uiteindelijk het Canadese als ab
solute topper gekozen. De overi
ge twee kregen volgens het nieu
we prijzenverdelingssysteem een
Zilveren Roos. De persprijs
kwam dit jaar terecht bij het slap
stickachtige „The Plank" van de
Engelse ITV-Thames Television.
Eervolle vermeldingen werden
toegekend aan Ierland, Zwitser
land, België (BRT) en West-
Duitsland (ARD-WRD).
Het ziet er naar uit dat van de in
totaal 43 in Montreux getoonde
programma's slechts een vijftal
op het Nederlandse televisie
scherm zal verschijnen. Daartus
sen zitten de Gouden Roos. de
door de pers bekroonde The
Plank, en de Belgische Urbanus
van Anus Show die een eervolle
vermelding kreeg. Belangstelling
bestaat voorts voor het ABBA-li-
ve-concert van de Zweedse tele
visie en de Amerikaanse show
rond Barry Manilow. Hierin
maakt ook de Amerikaanse zan
ger John Ü3nver zijn opwach
ting.
Geheel volgens de verwachting zijn
de Nederlandse inzendingen er
dit jaar niet aan te pas gekomen.
In het TROS-kamp heerste na de
negatieve reacties op de kerst-
show van Martine Bijl een ter
neergeslagen stemming. Ook de
VARA-delegatie koesterde na de
geschokt ontvangen De Bom-
Show al weinig hoop meer op een
prijs. Overigens kwam bij de
stemming in de persjury dit pro
gramma op een verdienstelijke
vierde plaats terecht.
sle n-hc renden (NOS)
NEDERLAND I -
18.00 - Nieuws voor doven
18.40 - Kortweg (NOS)
18.50 - Emilie (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - Wollie's wereld (NCRV)
19.05 - Op zoek naar water, natuurfilm (NCRV)
19.25 - Lucy en Mr. Mooney, tv-serie (NCRV)
19.50 - Minivoetbalshow (NCRV)
20.40 - James Herriot, tv-serie (NCRV)
21.37 - Journaal (NOS)
21.55 - Wat niet goed is, is niet geschreven, tv-portret (NCRV)
22.45 - Tot besluit (NCRV)
23.00 - Journaal (NOS)
NEDERLAND II -
18.00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
18.25 - Italiaans: avanti avanti (12) (TELEAC)
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - Doctor Snuggles (AVRO)
19.05 - AVRO's Toppop (AVRO)
20.00 - Journaal (NOS)
20.27 - Kind van de zon, speelfilm (AVRO)
22.00 - Gesprek naar aanleiding van Kind van de zpn (AVRO)
22.30 - Frans op z'n Brusse (AVRO)
22.35 - Televizier Magazine (AVRO)
23.25 - Journaal (NOS)
DUITSE TV
Regionaal programma- NDR 18.00
Sport 18.30 Actual. 18.05 Kleuterse
rie. 18.55 Heinrich, der gute Konig,
tv-serie. 19.25 Inform, progr. 9.59
Progr. overz. WDR- 18.00 Amuse-
mentsprogr. Aansl. Pariser Ge-
schichte, tv-serie. 18.30 Kabilo-
witsch, tv-serie. 18.40 Natuurserie.
19.05 Actual. 19.45 Licht progr. Ein
de reg. progr. 20.00 Journ. 20.15 Das
Krankenhaus am Rande der Stadt,
tv-serie. Aansl. Bekendmaking van
de weekwinnaars. 21.15 Actuele re
portage. 21.45 Inform, progr. 22.30
Actual. 23.00 Anna und die Wolfe
(Ana y los lobos), speelfilm. 0.40
Journ.
DUITSLAND II
Opvoedkundig magaz. 21.00 Actual.
21.20 Der Vatermorder von May. tv-
film. 23.05 Sport. 23.50 Journ.
DUITSLAND III WDR
18.00 Kleuterprogr. 18.30 Cursus
chemie. 19.00 Inform, progr. 19.45
Journ. 3. 20.00 Journ. 20.15 Politiek
magaz. 21.45 Fierroa Sohne Los Hij-
os de Fierro), speelfilm. 23.50 Joum.
BELGISCHE TV
BELGIË VLAAMS
18.00 Tekenfilmserie. 18.05 Teken-
filmserie. 18.30 Open School. 19.00
Gevarieerd inform, progr. 19.30
Verkeerstips. 19.35 Meded. en Mor
gen. 19.45 Joum. 20.10 Weerber.
20.15 Spelprogr. 20.50 Penmarric.
tv-serie. 21.45 Documentaire. 22.45
Journaal.
„Vragen naar de dag waarop ik genezen werd, is hetzelfde als
vragen naar de dag waarop ik gek werd". Met deze tekst eindigt
René van Nie's ,J<ind van de zon", vanavond door de AVRO-televi-
sie uitte zenden.
De film brengt heel duidelijk over hoe onduidelijk de grenslijn is
tussen ziekte en gezondheid van de geest en draagt zeker bij tot meer
begrip voor de medemensdie psychisch in de puree zit. Na afloop
van de film wordt aan dit onderwerp nog een gedachtenwisseling
gewijd.
Eigenlijk was ,J<ind van de zon" bedoeld als een vijftig minuten
durende gespeelde documentaire voor de stichting Pandora. Die
wilde daarmee op haar propaganda-avonden meer begrip wekken
voor de nabehandeling van in de samenleving teruggekeerde psy
chisch gestoorden.
Van Nie herkende echter in dat project een volwassen speelfilm en,
schreef daarvoor samen met Jonne Severijn een scenario, zonder
dat aan de oorspronkelijke bedoeling werd gemorreld.
Het geval-Anna,dat aan de orde wordt gesteld, is aan de werkelijk
heid ontleend. Een jong meisje lijdt, vooral als zij het ouderlijk huis
heeft verlaten, in toenemende mate aan contactmoeilijkheden en
gaat na verloop van tijd geestelijk de vernieling in. Anna moet een
lange smartelijke weg afleggen alvorens genezente worden ver
klaard,waarbij zij zich overigens zelf die aanhalingstekens terdege
bewust is. Josée Ruiter geeft een aandoenlijke en waarheidsgetrou
we uitbeelding van het schizofrene meisje met haar warme sponta
niteit en tragische gespletenheid.
De film doet de geschiedenis van Anna niet chronologisch uit de
doeken, maar laat het proces van het ziek worden en het moeizame
genezingsproces goed door elkaar heen lopenwat gelet op de strek
king van ,J£ind van de zon" goed is gezienWel moet de kijker wat te
veel zelf rangschikken en invullen en zou men soms wat meer infor
matie aangereikt willen krijgen om een duidelijk beeld te kunnen
vormen van de invloeden, die Anna hebben geconditioneerd. De
uitzending begint om 2027 uur, Ned. 2.
Televizier Magazine, de televisie-actualiteitenrubriek van de
AVRO, vertoont vanavond een eigen reportage uit de Verenigde
Staten over de Cubaanse vluchtelingen. Ook wordt aandacht ge
schonken aan de verkiezingen in de Westduitse deelstaat Noordrijn-
Westfalen met gesprekken met onder anderen de bondskanselier en
Willy Brandt. In Televizier verder een eigen reportage uit Amster
dam over het zogenaamde Sjtsjaranski-tribunaal.
MAANDAG 12 MEI 1980
HILVERSUM I
NOS: Ieder heel uur nws. TROS:
18.11 (S) Aktua. 18.25 (S) De tien om
kindershow. 19.02 (S) Tros-Country.
20.02 (S) Zomaar 's avonds. 21.30 (S)
Michel en Louis. 22.02 (S) Wilt u even
noteren. NOS: 23.02 (S) Met het oog
op morgen. AVRO: 0.02 (S) Pim Ja
cobs' Platenscala. 1.02 (S) One
o'clock jazz. 2.02 (S) AVRO's Service
Station. 6.02 (S) Muz. en verkeersin-
form.
HILVERSUM II
NCRV: 18.00 (S) Muz. m vrije tijd.
19.00 Rondom het Woord. 20.02 (S)
ond zonder naam. NOS~ 22.30
Open School. NCRV: 23 25 (S) Muz
van eigen tijd. 23.55 Nws.
HILVERSUM III
NOS: Ieder heel uur nws. 18.03 (S)
De Avondspits met de Nationale
Hitparade. AVRO: 19.02 (S) Franse
nieuwe. 19.03 (S) Folk live. 20.02 (S)
Praatpaal 15. 21 02 (S) Superclean
dreammachine. 22.02 (S) Blues, bal
lads en beat. 23.02 (S) AVRO's
Swingtime.
DINSDAG 13 MEI
HILVERSUM I
A*i£ER HEEL UUR NIEUWS.
U.03 en 8.03 Radiojourn.)
,f3nJekst en uitleg 9 08 Concertant
10.02 De zandbakshow. 10.10 Ar-
"■jj| 102 Biels en Co.,
11.30 Rondom
beid:
radiofeuilli
twaalf. 12.30 Mon
13.03 Radiojourn. 13.20 De AVRO-
Dihgence 13.55 Beursplein 5 14 02
'n Middagje AVRO 16.02 Hersen-
gym. 16.30 De zandbakshow. 16.38
Kat in de zak. 17.02 Gas terug.
7 20 Het levende woord. 7.30 Nws
7.30 Echo. 8.30 Nws. 8.36 Amus.muz
8.50 Postbus 900. 9.00 Gym. voor d.
vrouw. 9.10 Waterstanden. 9.1 f
Scheepspraat. 9.20 De letter M. 10.0C
Ouder worden we allemaal. 11.00
Dokumentaire. 11.30 Ratel. 12.16
Overh.voorl.: Uitz. voor de land
bouw. 12.26 Meded. voor land- en
tuinb. 12.30 Nws. 12.36 Echo. 13.00
Nws. 13.00 Nws. 13.11 Goal. 13.30
Mooi gelezen, rep. 14.30 Open
School. 15.15 Boekenwijsheid. 15.30
Geen verboden toegang. 16.30 Het
praatprogr. 17.24 Meded. 17.30 Nws.
17.36 Echo
HILVERSUM III
leder heel uur nieuws. VARA Van
7.00-18.00 Aktualiteiten via Dingen
van de dag. 7.02 Gesodemeurders.
8.30 Holland ze zeggen 10 30 Ty-
pisch Jansen. 11.30 VARA's zoek-
plaatje. 13.30 Spitsbecld 15.3CP<p-
krant. 16.30 Beton.
HILVERSUM IV
TROS: 7.00Nws. 7 02 Capriccio. 9.00
Nws. 9.02 Muzin. 9.30 Van heinde en
verre. 10 00 Opus tien tot twaalf
12.00 Nws. 12.02 Nws. 12.02 Inter
mezzo. 13 00 I)- ma t w rko hta
klass. tien. 13 30 Koren - korpsen.