Anne Haenen
verruilt opera een
tijdje voor 'De Club'
Chris Hinze Friends:
geperfectioneerd spel
i|} Bang&Olufsen
Geslaagde uitvoering Toonkunstkoor
(^yfyvandaact
toegelicht
\^proaramTna\
Om beter te
leren acteren
Bert Maas
talentvol
gitarist
DONDERDAG 7 FEBRUARI 1980
RADIO - TV - KUNST
PAGINA 5
Zoals van tevoren was geregeld, speelt de opera
zangeres Anne Haenen sinds eind vorig jaar in de
musieal 'De Club' de rol van Freddie, die vanaf de
première tijdens het Holland Festival (5 juni 1979)
werd vertolkt door de nieuwe draagster van de
Theo Man-Bouwmeesterring, Annet Nieuwen-
huyzen.
Voor de medio 1944 in Amsterdam geboren zange
res, die onder operaliefhebbers een grote bekend
heid geniet, is dit een geheel nieuwe ervaring,
hoewel zij in het verleden al meer zijpaden heeft
bewandeld. 'De Club' wordt nog gespeeld tot eind
april.
Anne Haenen - de achternaam waaronder zij be
kend is geworden, is afkomstig van haar eerste
echtgenoot, nu is zij gehuwd met de operazanger
Jan Blinkhof - heeft veel rollen vertolkt bij de
Nederlandse Operastichting. Zoals, om enkele re
cente voorbeelden te noemen, in 'De Speler', een
opera in vier bedrijven van Serge Prokojiev, en in
'La voix humaine' van Francis Poulenc, op tekst
van Jean Cocteau.
Ze zong liederen van Brecht, Kurt Weill en Eric
Satie, ze is dol op de Russen, Moessorgski, Tsjai-
kowski. Naast klassieke opera's, zoals van Debus
sy, deed zij ook moderne dingen, bijvoorbeeld de
wereldpremière van 'Satyricon' van Bruno Ma-
derna. Bij een van de beroemdste orkesten ter
wereld, The Boston Symphony Orchestra, ver
tolkte zij in het Franse 'Persephone van Stra-
winsky de rol van een vrouw die alleen maar
voordraagt.
SOEST (GPD) - „Dit is voor mij een zijstapje. Het is de
eerste keer dat ik mij in de wat lichtere sfeer begeef, met
het doel om beter te leren acteren.
Kijk, als je in de opera een beetje
aardig acteert, dan word je al
gauw gezien als een goede actrice,
maar als je tussen echte actrices
staat, dan gelden heel andere
wetten. Aan de andere kant is het
zo, dat een musical hier over het
algemeen te veel naar het zuivere
acteren is getrokken en muzikaal
nauwelijks iets voorstelt. In Ame
rika heeft de musical een zeer
hoog niveau en dan moet men ook
echt kunnen zingen, niet een
beetje, maar echt".
In 'De Club', waarin de operazange
res Anne Haenen sinds enkele
weken een hoofdrol vervult,
wordt veel gezongen, maar het is
in de eerste plaats een acteer-
kwestie. In haar woning in Soest
vertelt Anne hoe het is om een rol,
in dit geval van Annet Nieuwen-
huyzen, over te nemen.
„Ik heb die rol iets meer naar het
zingen toegetrokken, omdat ik
goed kan zingen en dat moet je
dus gebruiken. Maar het acteren
vind ik enig en ik heb van 'die
meiden', zo noem ik ze altijd
maar, ontzettend veel geleerd.
Elke keer als ik iets deed wat hen
niet beviel, dan zeiden ze het ook
uitdrukkelijk. De producent, Re-
né Solleveld, heeft mij voor deze
rol gevraagd, in de hoop dat dan
misschien ook een ander soort
publiek eens zou komen kijken.
Elke musical die hier gebracht
wordt, moet muzikaal volkomen
omgewerkt worden, omdat de
stemmen er niet voor zijn''.
„Ik zing mijn liedjes nu weer in de
originele toonsoort, zoals in
Amerika. Als je bijvoorbeeld een
„Mahagonney" hier wil doen,
geeft dat een enorm probleem.
Als het toneel het doet dan wordt
er slecht gezongen, maar wel
goed geacteerd, en als de opera
het doet dan wordt er buitenge
woon goed gezongen, maar slecht
geacteerd. Mensen die dat allebei
kunnen, hebben we bijna niet,
dat is het probleem. In Amerika
heb je dat niet, daar zijn mensen
zo opgeleid dat ze èn goed kun
nen zingen èn goed kunnen acte-
„Ik vind 'De Club' ontzettend leuk
om te doen, het is een hele leuke
afwisseling. Dat direct contact
met het publiek ben ik niet zo
gewend, een zaal die ontzettend
aan het lachen is, dat is nieuw
voor mij. Het overnemen van een
rol is een beetje moeilijk, wantje
hebt veel minder repetities en je
zit natuurlijk vast aan de opvat
tingen die je voorgangster aan die
rol gegeven heeft en waar ieder
een op ingespeeld is. Maar ik sta
er nu een maand in en dan groei je
vanzelf in je eigen opvattin
gen".
Ondanks haar medewerking aan
'De Club' blijft de'opera, voor
Anne Haenen het belangrijkste.
Er is echter een duidelijk verschil
in acteren. Voor iemand die niet
zo erg is geïnteresseerd in de ope
ra doet het soms wat mal aan
wanneer een zanger of zangeres
zingend de dood in gaat.
„Over het algemeen is toneel een
vrij reële weerspiegeling van de
werkelijkheid, maar in de opera
is het zo, dat de muziek in de eer
ste plaats emoties weergeeft en
niet de realiteit van de persoon
die daar staat. Muziek is een taal,
die wat mij betreft op een hoger
niveau staat dan het gesproken
woord. Een gevoel in de muziek
is veel sterker en een veel alge
mener communicatiemiddel dan
het gesproken woord. Je kan niet
zeggen dat het onnatuurlijk is om
zingend dood te gaan.
Kijk. als ik mijzelf doodsteek met
Anne Haenen: Als je beroemd wil worden moet je omroeper bij de tv
worden
De Russische danspedagoge Mikhailova Soulamif Messerer en haar zoon Mikhail, die tijdens een toemee van
het Bolsjoi-ballet door Japan politiek asiel in Amerika hebben aangevraagd, zijn gisteravond in New York
aangekomen. Beiden verklaarden erg moe maar ook erg gelukkig met hun toelating in de VS te zijn.
LEIDEN - Chris Hinze, pas terug
gekeerd van Jamaica en New
York, waar hij heeft gewerkt aan
z'n nieuwe elpee, die over een
paar weken zal uitkomen, liet
zich gisteravond niet, zoals de
Schouwburg-agenda wilde dóen
geloven, op drums bijstaan door
Terry Silverli^ht en door Greg
Maker op bas, maar door de
drummer Kim Plainfield en de
bassist Phil Bowles.
Plainfield is een zeer getalenteerde
drummer, die o.a. heeft gespeeld
bij de op het ogenblik voor con
certen in ons land vertoevende
'Pointer Sisters'. Bowles be
heerst, door z'n conservatorium
opleiding, op unieke wijze de
contrabas en de elektrische bas
gitaar. Op o.a. piano en elektro
nisch orgel Louis van Dijk. Voor
de pauze vielen vooral op 'Black
bird' (Beatles), 'Step into beauty'
van de overleden Amerikaanse
saxofonist Ronald Kirk, bij wie
Phil Bowles nog heeft gespeeld,
en het eigen nummer, dat het
publiek op advies van Chris Hin
ze van een (suggestieve?) titel
kon voorzien.
Nu moet ik het eerste concert nog
meemaken, waarin Chris z'n
publiek niet om suggesties
vraagt, maar dat dit op zich zo'n
gek idee nog niet is bewijst de ti
tel 'A Faun's Flirtation' wel (na de
pauze door Hinze c.s. gebracht),
dat eveneens een eerder gedane
suggestie van een toeschouwer
bleek te zijn.
Behalve de eerder genoemde acti
viteit van de faun, vielen na de
pauze in het bijzonder op het
thema van de Passacaglia (voor
orgel van J.S. Bach), 'Black Rose'
van Kim Plainfield; de door
Louis van Dijk aan z'n dochtertje
Selma opgedragen compositie
'Selma's Waltzing Around' en
'Rendez-vous' (een bossa-nova.)
Maar de meeste indruk maakte
toch zonder enige twijfel het
"muzikale blok", bestaande uit
het dagio uit de Fluitsonate in G-
Mineur, dat vooraf werd gegaan
door het rustige 'Invention' in F
van Johann Sebastian Bach en
gevolgd werd door de McCart-
ney-compilatie 'For no one', 'Fool
on the hill' en 'Hey Jude'.
In dit laatste gedeelte had de
drummer Kim Plainfield een fan
tastische solo, die hij een
ogenblik in de onvermijdelijke
toegift 'Flute Blues' dreigde te
herhalen. De grote kracht van
Hinze is, dat hij zich immer van
zeer capabele musici voorziet al
vorens tot een tournee te beslui
ten.
Het concert van gisteravond, dat
het vijfde betekende in een rij van
dertig en dat vanavond in de
Leidse Schouwburg herhaald zal
worden, illustreerde op overdui
delijke wijze, dat Hinze door
(vooral?) de aanwezigheid van
Louis van Dijk tot geperfectio-
neerder dingen in staat is.
BERT KOEKEBAKKER
een mes, terwijl ik nog een kwar
tier heb om door te zingen en ik
ga in dat kwartier zitten rochelen
en net doen of ik eigenlijk als
maar dooier word, dan is dat be
lachelijk, dan haal je twee dingen
door elkaar. Maar als je je echt
door de muziek laat drijven, op
dat niveau blijft staan en daarin je
natuurlijkheid zoekt, dan is er
niks aan de hand. Je moet niet
proberen plotseling realiteit te
gaan acteren".
Moderne muziek
De muzikale belangstelling van
Anne Haenen is zeer breed: „Ik
ben altijd uitgegaan van het feit,
dat ik teksten wil brengen met zo
goed mogelijke muziek. Maar ik
ben niet altijd zuiver muzikaal
bezig geweest". Naast de klassie
ke hebben ook de moderne com
ponisten haar aandacht.
„Het is gewoon zo dat mensen die
voor het eerst moderne muziek
horen, zeggen: gatverderrie wat
een rot muziek. Dat zei ik ook,
maar dat is gewoon een kwestie
van even doorzetten, er wat diep
er op ingaan en het gaan begrij
pen. Dan sta je er heel anders te
genover. Het is hetzelfde wan
neer je niet door de eerste twee
hoofdstukken van een boek van
Dostojevski kan komen. Dat wil
nog niet zeggen dat het boek
waardeloos is.
Een andere vorm van moderne mu
ziek is de popmuziek, popopera's
als 'Jesus Christ Superstar' en
'Evita'. „Ik vind het fantastisch,
ongelooflijk, maar dat is een ma
nier van zingen die niet te combi
neren is met klassiek zingen. Dat
zou ik gewoon niet kunnen, want
dan zou ik mij kapot schreeuwen.
Dan zou ik daarna nooit meer
klassiek kunnen zingen en dat
heb ik er niet voor over. Kijk, Bet
te Midler vind ik een fantastisch
wijf, het einde, maar als je je er zo
in stort en zo zonder reserves al
les doet, dan kan je niet klassiek
meer zingen. Bij ons gaat het in
de eerste plaats om de klank
schoonheid van je stem en na
tuurlijk ook om de expressie,
maar dat zijn dingen die in het
klassieke vak samenhangen.
„Dat is nooit mijn uitgangspunt
geweest, ik heb daar geen behoef
te aan. Ik zou het eerder lastig
vinden, omdat je privé-leven er
door aangetast wordt. Maar be
roemdheid, het is zo'n betrekke
lijk begrip. Ik wil graag dat de
mensen van mij zeggen: dat is een
goede zangeres of die werkt goed
of heeft me ontroerd, dat vind ik
wel leuk. Maar niet van, goh,
moetje die zien lopen, die heb ik
op de tv gezien. Dat hele sterren
dom is trouwens tegenwoordig
bijna uit de tijd. Als je beroemd
wil worden, moetje omroeper bij
de tv worden".
LEIDEN - In zo grote getale waren
de gitaarliefhebbers gisteravond
naar de Kapelzaal van K&O ge
trokken om het recital van Bert
Maas bij te wonen, dat K&O uit
verkocht moest geven. Fijnproe
vers dus, die aan den lijve onder
vinden welke problemen aan het
gitaarspel inherent zijn.
Zij hebben gisteravond kunnen
luisteren naar een kunstenaar die
de meest technische problemen
op zijn instrument de baas is, en
dit demonstreerde in een veelzij
dig samengesteld programma.
Bert Maas beschikt bovendien
over een duidelijke muzikaliteit
en een opvallend mooie toon-
vorming.
Zijn spel doet zeer introvert aan;
zijn muzikale mogelijkheden lij
ken als het ware nog ingekapseld,
waardoor er niet altijd uit komt
wat er ongetwijfeld in zit. Gebrek
aan podiumervaring is aan dit
alles denk ik niet vreemd.
De grootste spanning was voelbaar
in de Variaties op een thema van
Pergolesi van Sor, en de stijlvol
gespeelde Luitsuite nr. 3 in a kl.t.
van Bach, minder daarentegen in
die stukken die de speler meer
uitnodigen zich te laten gaan, zo
als de aan hem opgedragen Pas
torale apatico van J. Melisek en
de Impressionen van H. Ambro-
sius.
Het is te hopen dat Bert Maas in de
toekomst de kansen zal krijgen
zich verder te ontplooien, want
zijn talent is dat ten volle waard.
MIES ALBARDA
ADVERTENTIE
De Deense vormgevers van beeld en geluid.
3 jaar garantie
Geautoriseerd B &0 dealer:
HBHHIMEMSEE
VAN 179 3
Breestraat109 - Leiden - Tel. 071-120802
LEIDEN - Van alle experimenten is de uit
voering van het Toonkunstkoor afdeling
Leiden in de Hooglandse Kerk uit akoes
tisch oogpunt de minst slechte geweest.
Koor en orkest hadden positie gekozen
onder het orgel, en voor zover de bezoe
kers in het voorste en middengedeelte van
het schip (van de kerk) zaten, viel de ge
luidsweerkaatsing nog wel mee. Degenen
die meer naar achteren zaten of buiten het
hek, ondervonden dezelfde narigheden
van de vorige uitvoeringen: het werd één
warboel.
Dit was dus nog verre van ideaal hetgeen
ook merkbaar was uit het totaal ontbre
ken van onderling contact van de uitvoe
renden. Zij konden elkaar niet horen. Het
was werkelijk te danken aan de strakke
leiding van deze zeer jonge en bekwame
dirigent Hans van der Toorn dat er zo wei
nig "ongelukjes" zijn gebeurd.
De C-dur Mis van Beethoven was in het
voordeel omdat deze voor het grootste ge
deelte niet polyphoon is geschreven. Het
was opvallend hoe goed het koor articu
leerde. Daarbij het feit gevoegd, dat de
dirigent heeft gestreefd naar een zekere
lichtheid van uitvoering hetgeen heeft
geleid tot een alleszins redelijk resultaat
voor zover dit onder deze moeilijke om
standigheden mogelijk was.
Veel moeilijker werd de situatie met Bach's
"Magnificat". De polyphonie ging voor
het grootste gedeelte wel vërloren. Het
was heel jammer omdat het koor hoorbaar
goede dingen deed: het heeft steeds' de
zuiverheid behouden, en het bleef "over
eind" toen er ongelijkheden ontstonden
met het orkest. Het was alweer Hans van
der Toorn die alles strak in de hand hield,
elke inzet goed aangaf, zowel bij koor als
orkest en zelfs de solisten niet aan zijn
aandacht liet ontsnappen.
Het Gewestelijk Orkest paste zich redelijk
aan. Het was niet anders mogelijk, maar
continuo-partijen verliezen elke zeker
heid wanneer ze te ver uit elkaar zijn gezet.
Zo ook de cellist en de organist (Joop
Brons) die zich door de akoestische brij
berg moesten worstelen.
Een sterke bezetting van de solisten heeft
veel bijgedragen aan deze uitvoering. De
alt Joke de Vin was degene, wier stem het
meest opviel. Ze heert een buitengewoon
mooi en vérreikend timbre.
De sopraan Wendela Bronsgeest schonk
aandacht aan frasering, ,maar haar prach
tige stem schoof soms onder deze moor
dende' akoestiek in het niet. De sopraan
Marijke Nieuwenweg zong, geheel in stijl,
non-vibrato in Bach's "Magnificat", en
produceerde daardoof een wat ijl geluid
tegenover de andere stemmen. Noemen
we tot slot nog de fraaie tenor van Hein
Meens en de bas Hans Zomer, die Wout
Oosterkamp verving.
Resumerend: ondanks deze moeilijke om
standigheden toch een goed geslaagde
uitvoering, al zou deze mogelijk ergens
anders nog beter tot haar recht zijn geko
men* BEP RIJNDERS
NEDERLAND 1
18.00 - Nieuws voor doven en slechthoren Ic.n (NOS)
18.30 - Sesamstraat (NOS)
18.45 - Paspoort voor Turken (NOS)
18.55 - Jourfiaal (NOS)
18.59 - Alleen op de wereld (AVRO)
19.25 - Het Koreaanse circus (AVRO)
19.45 - De Kelly-familie (AVRO)
20.05 - Arnhem nadert. Informatief liefdadigheidsprogramma
(AVRO)
20.35 - Jonge mensen op het concertpodium (AVRO)
21.37 - Journaal (NOS)
21.55 - Het programma met de MAP (NOS)
22.50 - Journaal (NOS)
NEDERLAND 2
18.00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - De Hulk, tv-serie (TROS)
20.00 - Journaal (NOS)
20.27 - Te gast bij de Mounties (TROS)
21.20 - Nederland '43, tv-serie (TROS)
22.10 - Aktua TV (Tros)
23.00 - Soap, tv-serie (TROS)
23.30 - Journaal (NOS)
DUITSE TV
DUITSLAND I
(Reg. progr.: NDR: 18.00 Inform,
progr. 18.30 Actual. 18.45 Kleuterse
rie. 18.55 Polizei-inspektion 1., tv-se
rie. 19.25 Reg. magaz. 19.59
Progr.overz. WDR: 18.00 Licht
progr. 18.15 Eine amerikariische
Familie, tv-serie. 19.15 Actual. 19.45
Reportage.) 20.00 Journ. 20.15 Ac
tuele docum. 21.00 Muz. en gesprek
ken. 22.30 Actual. 23.00 Franz Marc,
der blaue Reiter, film. 23.45-23.50
Journ.
DUITSLAND II
18.20 Der Buergermeister, tv-serie.
19.00 Journ. 19.30 Muz. revue. 21.00
Actual. 21.20 Gevar. progr. 22.05 Mit
30 kann man ja schon tot sein, tv-
spel. 23.20 Journ.
DUITSLAND III WDR
18.00 Kleuterprogr. 18.30 Tv-cursus.
19.00 Jeugduitz. 19.45 Journal 3.
20.00 Journ. 20.15 Otto e mezzo
speelfilm. 23.15 Journ.
BELGISCHE TV
BELGIË VLAAMS
18.00 Tekenfilmserie. 18.05 Jonge-
renprogr. 18.35 Dick Turpin, tv-se
rie. 19.00 Korte film. 19.05 Sport-
progr. 19.35 Meded. en Morgen. 19.45
Journ. 20.10 De Mallens, tv-serie.
21.00 Panorama. 21.50 De verovering
van het Westen (How the West was
won), tv-serie. 23.20-23.35 Journ.
NET II
18.00 Tekenfilmserie. 18.05 Jonge-
renprogr. 18.35 Dick Turpin, tv-se
rie. 19.00 Korte film. 19.05 Sport-
progr. 19.35 Meded. en Morgen. 19.45
Journ. 20.10 Filmnieuws. 21.00 Der
eiserne Gustav, tv-serie. 22.00-22.40
Wetensch. magaz.
Het laatste kwartaal van 1979 leverde een muzikale verrassing
op. Eind november van dat jaar kwam er een single op de markt
van een toen nog onbekende groep The Kelly-Family. De plaat,
getiteld "David's Song''schoot als een komeet omhoog in de diverse
hitparades van Europa. De familie bleek uit maar liefbt 13 personen
te bestaan. Een andere bijzonderheid was hun "huis een oude
Engelse dubbeldekkerbus, waarmee zij heel Europa rondreizen.
Oorspronkelijk komt de familie uit Ierland. Via Amerika belandde
het gezin Kelly in Zuid-Spanje. Zij maakten zich de Spaanse cul
tuur spoedig eigen en traden zelfs af en toe op voor de plaatselijke
bevolking.
Van Zuid-Spanje trokken vader Dan en moeder Barbara met hun
elftal naar Baskenland. Via vele omwegen kwam de Kelly-Family
terecht in Duitsland. Daar werden zij ontdekt. Er werden platen
opgenomen en tv-shows gemaakt.
De AVRO-televisie brengt vanavond van 19.45 tot 20.05 uur via
Nederland 1 een portret van deze Kelly-Family op het scherm. In
deze special zullen onder meer de volgende nummers de revue pas
seren: ''David's Song", "Knick-knack song", Eagle on the breeze",
"La Montanara" en "Last Rose of summer".
In het "Programma met de MAP dat de NOS-televisie van
avond van 21.55 tot 22.45 uur ina Nederland 1 uitzendt, gaat het
over mensen op oudere leeftijd, die niet (meer) aan het arbeidspro
ces deelnemen. "Uitgerangeerd" met andere woorden.
RADIO
De Orpheus-legende - AVRO. Vanavond om 21.00 uur via Hil
versum 2. De mythologische figuur van Orpheus heeft van oudsher
een grote aantrekkingskracht uitgeoefend op dichters en compo
nisten. Het verhaal is bekend: een sterveling mag van de goden zijn
overleden vrouw Euridice uit het rijk der schimmen terughalen. De
onderneming mislukt op tragische wijze. Componisten als Liszt,
Milhaud, Debussy, Krenek, Offenbach en Flothuis putten uit dit
gegeven inspiratie.
DONDERDAG 7 FEBRUARI
HILVERSUM I
18.11 Hier en nu. 18.30 In beweging.
18.45 (S) Leger des Heilskwartier.
19.02 (S) De wereld zingt Gods lof.
19.55 Op de man af. 20.03 (S) 't Is
Ted-tijd. 21.02 (S) Kerkorgelconcert.
21.40 (S) Literama-donderdag. 22.02
(S) Bij de tijd. NOS: 23.02-24.00 (S)
Met het oog op morgen. KRO: 0.02
(S) De Nachtspiegel. 1.02 (S) Tussen
de hoezen met.... 3.02 (S) Herrie of
Harry op 1. 6.02 (S) Country Time.
6.50 Het levende Woord.
HILVERSUM II
IKON: 18.05 Kleur. 18.35 Neder
lands Israëlitisch Kerkgenootschap
(NIK). P.P.: 18.50 Uitz. van het CDA.
AVRO: 19.00 Zo hoor je nog eens
wat. 19.20 In de kaart gespeeld. 21.00
(S) De Orpheus-Legende, klank
beeld. 22.30 Nws. 22.40 (S) Klass.
muz. voor hamerklavier. 23.15 (S)
Jazz Spectrum. 23.50 Radiojournaal.
23.55-24.00 Nws.
HILVERSUM III
NOS: 18.03 (S) De Avondspits met
de Nationale Hitparade. TROS:
19.02 (S) Poster (6). 20.02 (S) Soul
Show. 22.02 (S) Sesjun. 23.02-24.00
(S) Hugo van Gelderen met
L.P.-werk.
VRIJDAG 8 FEBRUARI
HILVERSUM I
KRO: 7.03 Echo. 7.13 (S) Even na ze
ven. (8.03 Echo.) 9.03 (S) Gevar.
progr. 12.03 (S) Gevar. progr. (13.03
Echo.) 14.02 (S) 5x3. 15.02 (S) Op de
Valreep. 17.02 (S)En zo hoort het
ook!
HILVERSUM II
VPRO; 7.00 Nws. 7.10 Ochtend-
gymn. 7.20 VPRO-expresse. (7.30,
8.00 en 8.30 Nws.) 9.00 Gymn. voor
de vrouw. 9.10 Waterstanden. 9.15
Expres-VPRO. NCRV: 10.30 Onder
schooltijd. NOS: 10.45 Werkbank.
10.55 Progr.overz. AyRO: 11.00
Schoolradio. TROS: 11.20 Week in -
Week uit. 12.26 Meded. voor land- en
tuinbouw. 12.30 Nws. 12.36 Aktua.
NOS: 13.00 Nws. 13.11 Meer over
minder. 14.20 Op (Je zeepkist
komt U maar. 14.45 't Kan van nut
zijn. (14.45 Rechtoprecht. 15.00 Stad
en land, met NOS-Visrubriek. 15.15
Knollen voor citroenen.) 15.30 Van
onze redaktie. (15.30 Kijk op de Der
de Wereld en Oost-Europa. 16.10
Kijk op West-Europa. 16.20 Kijk op
Den Haag. 16.30 Joumalistenforum.
VOO: 17.00 (S) Info-radio. (17.30
Nws.)
HILVERSUM III
EO: 7.02 (S) Ronduit op drie. 8.03 (S)
EO-Metterdaad-Memo. 8.05 (S) Tijd
sein. 9.03 (S) De muzikale fruitmand.
10.03 (S) Te elfder ure. NCRV: 11.03
(S) Pop non stop. 12.03 (S) Goeie-
middag. VOO: 14.03 (S) Tipparade.
15.20 (S) Popjourn. 15.30 (S) Top-40.
16.45 (S) Concertnieuws.
HILVERSUM IV
NOS: 7.00 Nws. 7.02 (S) Vroeg klas
siek. 9.00 Nws. 9.02 (S) Muziek uit de
Middeleeuwen en de Renaissance.
9.30 (S) Vrijdagmorgenconcert:
Salzburger Festspiele 1j79. Liede-
renrecital door sopraan en piano.
VOO: 11.00 (S) Muziek voor miljoe
nen. (12.00 Nws.) EO: 13.00 (S)
Klankspiegel. 14.00 Nws. 14.02 (S)
Theologische verkenningen. 14.20
(S) Klass. concert. VPRO: 15.00 (S)
Muziek op vier Spelen in een aapies
orkest.