Tess: mooi maar wel wat drakerig KX1CVI! Natasja Kinski: onopvallende schoonheid vol talent r .iir jêt .,i| r aW.mlF Eert gewoon verhaal schitterend gefilmd Agatlia: gevoelig droevig en pakkend VRIJDAG 1 FEBRUARI 1980 AMSTERDAM (GPD) - Nastasja Kinski is krap negentien jaar en filmster. Zij volgde geen film- of toneelopleiding en heeft niet meer tot haar beschikking dan een hand vol talen, een onopval lende schoonheid die kenmer kend is voor een jong meisje en een kinderlijke expressiviteit. Toch vond de bekende filmregis seur Roman Polansky haar goed genoeg voor zijn nieuwste film „Tess" waarin hij haar de hoofd rol toebedeelde. „Ik kende hem al toen ik veertien was", legt ze uit, vinger af en toe in de mond, tuitende lippen. „Hij was een kennis van mijn moeder en ik was een bewonderaar van hem. Zodra hij naar Duitsland kwam om „Rigoletto" te regisse ren, ontmoetten we elkaar. Na derhand deden we samen een fo tosessie voor Vogue en sindsdien zijn we elkaar af en toe tegenge komen". I Ontdekt Haar eerste film maakte Nastasja Kinski toen ze dertien jaar oud was en ze vertelt dat ze hiervoor ontdekt werd op straat. Een schokschouderende beweging: „Ik liep wat te wandelen toen ie mand me vroeg of ik zin had om in zijn film mee te spelen. Na tuurlijk vond ik dat leuken vanaf die tijd ben ik ermee doorge gaan". Als ze op haar vingers na telt dat ze sindsdien in vijf films heeft meegespeeld zegt ze gede cideerd dat ze weinig zin heeft om te vertellen welke dat waren, want achteraf bezien vindt ze ze niet al te best. Haar enigszins opgelegde kinder lijkheid gaat gepaard met een opmerkelijke nuchterheid. Ze verklaart dat de oorzaak daar van ligt in de harde leerschool die ze in korte tijd moest doorlopen. „Dit vak is zwaar en gevaarlijk", vind ze, „omdat het zo in elkaar zit dat de mensen je alle mogelij ke steun en medewerking kun nen geven als je in de lift zit. Maar gaat er ook maar iets mis, dan la ten ze je als een baksteen vallen. Ik realiseer me dat. Daarom vind ik het eng dat ik zo snel carrière maak, hoewel ik mezelf goed heb voorbereid op een terugval. Ik heb geen moeite met succes op zichzelf want het is logisch datje hoopt dat de film waarin je de hoofdrol speelt, het goed doet. De rest vind ik vervelend. Ik ben nu al in vijf verschillende landen geweest om te praten over Tess". „Ik doe het in mijn eentje, zodat ik ook steeds het middelpunt van de belangstelling ben. Zoiets is vermoeiend en erg saai. Omdat er steeds dezelfde vragen worden gesteld en omdat ik steeds het zelfde verhaal moet vertel len". Haar haar wordt opgeduwd, zodat het gezicht plotseling op dat van een geroutineerde vedette lijkt, haar mond voegt zich makkelijk in een pruil-vorm. Het is een merkwaardige combinatie van kinderlijk gedrag met een vol wassen ervaringswereld. Vader Toen ze acht jaar oud was gingen haar ouders uit elkaar, haar vader is de filmacteur Klaus Kinski die bekendheid kreeg in een groot aantal films. Nastasja heeft weinig contact met haar vader onderhouden en werd dan ook op geen enkele wijze door hem beïnvloed. Zonder enige moeite: „Hij is best aardig, maar er is weinig dat ik van hem weet. Als hy nu over mij praat en mijn filmcarrière, dan zijn dat alleen maar woorden. Hij zal best hele mooie dingen over mij vertellen, ze betekenen ech ter weinig". Haar moeder heeft haar voortdu rend mee op reis genomen, zodat Nastasja het ene jaar in Zuid- Afrika woonde, het volgende jaar in Italië en het jaar erna in Duits land. Haar talenkennis heeft ze daaraan overgehouden, hoewel ze in verband met Polansky's film toch nog zes maanden in En geland heeft moeten doorbren gen om er het typische Engelse accent te leren. Nu spreekt ze de taal perfect. Verhouding Een van de onderwerpen die bij haar omzichtig moeten worden benaderd is haar gesuggereerde verhouding met Roman Polans ky. Zonder omhaal wordt deze suggestie echter tegengespro- „Ik ben niet verloofd met hem, maar wel een goede vriendin van hem. Op de een of andere manier begrijpen we elkaar. Dat was heel duidelijk toen hij me vertelde over zijn film. Hij had het hele maal in zijn hoofd zitten en legde het me uit". „Zodra we er over praatten voelden we exact hetzelfde, alsof we één persoon waren. Daarom is het voor mij niet moeilijk geweest om de rol goed te spelen, althans zoals hij dat wilde". Ze legt in het kort uit dat Tess een vrouw is die ondanks ellende en rottigheid, in staat is zichzelf te blijven en de goede kanten van haar karakter niet kapot laat ma ken. Polansky laat deze Tess in ver schillende fases van haar leven zien in omstandigheden die slecht zijn. Dat de piepjonge Nastasja een der gelijke rol speelt, zodanig, dat zij steeds dezelfde blijft, is voor het publiek een merkwaardige erva ring. Nastasja vreest zelfs £at veel men sen er kritiek op zullen heb ben. Parijs De 19-jarige Nastasja zal na enige weken weer terugkeren naar Pa rijs, waar zy een eigen apparte ment bewoont, waar haar agent haar zaken voor haar regelt en waar zij even alleen kan zijn. Haar publiciteitscampagne voor Po lansky's film is een vermoeiende bezigheid. Wel is haar samenwerking met Po lansky nu al de moeite waard ge weest, omdat er interessante aanbiedingen uit zijn voortge komen. Er ligt voor haar een filmcarrière in het verschiet in Amerika, en Nastasja zal deze kans zonder meer aangrij pen. Een groep, geheel in het wit geklede meisjes loopt onder aanvoe ring van een orkestje naar een open veld. Terwijl de dag weg- schemert en het laatste zonlicht door hun haar speelt, voeren de meisjes daar een dansje uit. Dan komen de drie zoons van de dominee aangelopen. De meest wulpse informeert waarom het mannelijk geslacht ontbreekt ("Die maken hun huiswerk", antwoordt één van de jongeda mes) en haakt na een verzoek daartoe gretig in. Daarbij gaat hij geheel voorbij aan het verwach tingsvol kijkende meisje links. Pas bij het vertrek valt ze hem op. Ze kijken elkaar langdurig aan en nog een tijdje na. Zij heet Tess Durbyfield en hij An gel Clare en wij weten dan al dat die twee elkaar later in de film nog zullen treffen. De regisseur heet Roman Polanski en niet Da vid (Bilitis) Hamilton, wat boven staand fragment wellicht doet vermoeden. De tot Fransman genaturaliseerde Polanski wilde eens een klassie- k ''lik lIHli, 'l| F JW\d\F A Tess; regie: Roman Pa- lanski; Polanski; Natassia Kinski en Peter Firth; theater: Trianon; 16 jaar. iiiiiiiiiiiimiimiiiiiiiiiiiiiiii HITCHCOCK IN HET KIJKHUIS LEIDEN - Films van Alfred Hitch cock staan in de maand februari op het programma van het Kijk- huis in de Vrouwenkerkchoor- straat. Op maandagen en don derdagen worden steeds twee voorstellingen (om acht uur en kwart over tien) van het werk van deze Meester van de spanning vertoond. Buiten deze cyclus om worden nog twee Russische speelfilms ver toond. "Siberiade" van Michal- kov en Konchalowski. Deze drie en een half uur durende speel film, die ook wel de "Russische Novecento" wordt genoemd is op vrijdag 15 februari te zien om acht "Que viva Mexico" van Sergei Ei- senstein is vrijdag 29 februari om acht uur èn elf uur te zien. ke liefdesgeschiedenis verfil men, zoals hij gisteren in deze krant liet blijken. Hij koos daar toe het van 1891 daterende Tess of the D'Urbervilles van de En gelse schrijver Thomas Hardy. Het is het verhaal van een arm meisje (Tess) dat van een voor naam geslacht (D'Urbervilles) blijkt af te stammen. Ze krijgt al lereerst te maken met een op dringerig neefje, maar van diens genegenheid is ze niet gediend. Desondanks dwingt Alec haar tot de geslachtsdaad. Een zwangere Tess verlaat hem daarop, maar bij haar omzwervingen langs boer derijen (voor werk) overlijdt het kind. Niettemin blijft Alec haar hinder lijk volgen, maar dan ontmoet ze eindelijk voor de tweede maal de echte Angel en lijkt alles toch nog goed te komen. Maar het roman tische vioolspel ten spijt, blijft het tobben. Het noodlot is onaf wendbaar en dat is een terugke rend thema in het werk van Tho mas Hardy. Dat moet Roman Polanski, die met name in zijn laatste films een pessimistische levensvisie uit droeg, ook in Har dy's werk hebben aangesproken. Helaas heeft dat echter niet tot een boeiende film mogen leiden. Fraai is Tess zeker wel. Norman- dië blijkt een uitstekend surro gaat voor het Engelse graafschap Dorset, waar het verhaal van Tess is gesitueerd.-Polanski laat het er vaak adembenemend uitzien. Een vergelijking met Barry Lyn don van Stanley Kubrick dringt zich op. Maar in tegenstelling tot Kubrick gebruikt Polanski geen technische kunstgrepen. En dat is jammer, want het blijven dan al gauw mooie, maar nietszeggende plaatjes. Een Ster-spot met pre tenties. Zeker met de wonder schone Natassia Kinski in de hoofdrol. Polanski heeft het met de camera op haar gemunt en dat heeft tot gevolg dat je al snel aan de lege meisjeserotiek van David Hamilton denkt. De concentratie wordt echter voor namelijk op de proef gesteld door het drakerige verhaal. De in-goe- de Angel (een zwakke rol van de in de Equus schitterende Peter Firth) en de in-slechte Alec. Polanski heeft laten doorscheme ren meer verwantschap met Alec dan met Angel te voelen, maar geeft daar in zijn Tess-versie geen blijk van. Het was een extra-di mensie geweest, die ook de in druk van een verfilmde Kasteel roman zou hebben ontzenuwd. BART JUNGMAN Natasja Kinski in "Tess". Een vrouw van bijna 40 besluit tot abortus. Zij wil een kind van haar vriend, die onkundig is van het feit, dat zij van hem in verwach ting is, niet en haar vriend wil ze ook niet meer zien. Ze heeft al een zoon van 16 jaar en is gescheiden. De gebeurtenissen, die op deze in formatie volgen zijn inderdaad 'eenvoudig'. Op een afstandelijke manier en naar mijn gevoel pre cies vanaf het juiste punt wordt het leven van de hoofdpersoon Marie en de mensen uit haar om geving op overtuigende wijze op het witte doek gezet. Deze film gaat over het leven van elke dag, het moderne leven met onzeker heid over arbeidsplaatsen en met verregaande relatieproblemen. Dingen die iedereen kunnen ge beuren, bijzonder herkenbaar gebracht. Men mag deze film zeker niet zien als 'weer een film', waarin veerti gers temidden van hun frustra ties worden getoond. De ironie van Woody Allen, zoals die in "Manhattan," wordt gebruikt ontbreekt hier volkomen. Even als de wat vage zweverige manier van filmen, die "Uit elkaar" van Herman van Veen kenmerkte. Marie schrijft haar vriend Serge over de abortus en over haar iii,. Ik 'Hl Une histoire simple; regie: Claude Sautet; II hoofdrollen; Romy II Schneider en Claude II Brasseur; theater: Lido II 3; 16 jaar IIIIIIIIIIIIIIIIIMIIIIIIIIIIIIUIlli plannen hem te verlaten. Door een toeval overhandigt ze hem de brief persoonlijk. De situatie op het bedrijf, waar Marie en verder bijna alle personen uit de film werken is ook al niet rooskleurig. Door een fusie zullen er ontsla gen vallen en het is maar net de vraag wie er wel en wie niet zullen kunnen blijven. Marie probeert intussen haar leven alleen voort te zetten en ontmoet op haar weg veel onbegrip. Zij ontmoet haar ex-man George, een relatie tussen hen bloeit weer op. Maar er ontstaan ook weer ernstige problemen. Dit betekent dan weer het einde van de kort stondige verhouding tussen Ma rie en George. Inmiddels is Marie weer in ver wachting nu van haar ex-man en ze besluit het kind te houden. Ma rie is een vrouw met een heel sterke persoonlijkheid. Ze wordt schitterend gespeeld door Romy Schneider. In de tamelijk Franse sfeer, waarbinnen het verhaal zich afspeelt is er ruimte voor de gevoelens en de stemmingen van de spelers. "Une Histoire simple", een een voudige geschiedenis, maar een indrukwekkende, gevoelige film. MARIJKE KOOL In 1926 was de fameuze Engelse de tectiveschrijfster Agatha Christie opeens zoek. Elf dagen lang bleef ze spoorloos voor de buitenwe reld. De kranten stonden er bol van en in de sensatiepers werd menige gissing gedaan. Even onverwachts als ze was weg gegaan, keerde Agatha Christie terug in de schijnwerpers. Zon der een bevredigende verklaring te geven voor haar afwezigheid. Wat heeft de schrijfster in die elf dagen uitgespookt? Het is altijd een mysterie gebleven en juist dat gegeven is de inspiratiebron geweest voor de film Agatha. Het verhaal dat in de film verweven zit, is geen reconstructie van de werkelijkheid. Althans: niet van wat er in die elf dagen van Chris tie's absentie is gebeurd. Want dat is immers onbekend. De film toont slechts hoe de werkelijk heid geweest zou kunnen zijn. Mocht de film in dat opzicht enigs zins in de roos schieten, dan mag worden geconstateerd dat die elf dagen kunnen worden gekarak teriseerd als een uiterst droevige episode in het leven van Agatha Christie, de schrijster die over zoveel levendige fantasie be schikte. De film heeft vrijwel permanent iets heel triests in zich. Dat wordt vooral vertolkt door de weergaloze manier waar- iii>. "ik,. 'in Agatha; Regisseur: Mi chael Apted; hoofdrollen: Vanessa Redgrave en Dus- tin Hoffman; theater: Ca mera, Leiden; alle leeftij den. Illlllllllllilllllllllllllllllllllll op Vanessa Redgrave als Agatha Christie bijna onafgebroken het doek vult. Op pakkende wijze draagt ze haar leed leek met zich mee. "Agatha" is daardoor een hele gevoelige film geworden. Tegenspeler van Vanessa Redgrave is Dustin Hoffman, een journalist die haar op het spoor komt. Hoffman is ditmaal niet de ner veuze, bruisende Carl Bernstein die hij in All the President's Men was. zelfverzekerd, zo mag Hoff man's optreden tot aan zijn con frontatie met Vanessa Redgrave worden genoemd. Een journalist die bepaald neerkijkt op het hij gerige broddelwerk van zijn col lega's. Die zich niet laat hinderen door zijn klein postuur, ook niet in zijn toenaderingspogingen tot de oudere, maar vooral grotere Vanessa Redgrave, alias Agatha Christie. Zij gaat genegenheid voor Hofman koesteren, maar die affectie wordt overwoekerd door de fixa tie die er van een elektrische stoel voor haar uitgaat. De fixatie dat die stoel een eind zou kunnen maken aan haar levensgroot ver driet. Ziedaar het thema van de film "Agatha", die bepaald meer publiek verdient dan gister avond, toen het slechts bestond uit de recensent en diens echtge note. JOHN KROON Het Slangeëi is beslist niet de beste film van Inmar Berg man. De Zweedse regisseur had zijn land verlaten na moeilijkheden met de belas ting en maakte voor het eerst van zijn leven een film buiten Scandinavië. De Zuidduitse stad München werd het to neel van een in de jaren twin tig spelende film. De joodse acrobaat Abel Rosenberg (David Carradine) wordt ge confronteerd met het begin van de jodenhaat in Duitsland en wordt alleen terzijde ge- staand door zijn schoonzuster Manuela (Liv Ullmann). De drukkende sfeer die wordt gesuggereerd, komt er niet echt uit, waardoor de film wat in de lucht komt te hangen. Duitsland 2 zendt Het Slan geëi maandag uit. Dinsdag en woensdag is het weer Hitchcock geblazen op het tweede Belgische net. Eerst North bij Northwest (1959) met Cary Grant als de reclameman Ronger Thorn- hill die een autotochtje maakt. Woensdag is zo moge lijk nog fameuzere Spell bound aan de beurt Hierin schitteren een jeugdige In- grid Bergman en een even jonge Gregory Peck. Een andere Amerikaanse regis seur komt aan bod op de Duitse tv, Martin Ritt. Zater dag wordt de niet zo bekende film The great white hope (1970) vertoond, waarin ras sendiscriminatie centraal staat. Een dag later is de twaalf jaar oudere The long hot summer op het scherm. Paul Newman is daarin Ben 'IH' Quick die er van wordt ver dacht brand te hebben ge sticht. Behalve Newman spelen ook zijn vrouw Joanne Woodward en Orson Welles mee. Otto e mezzo is wel de meest auto-biografische film van Federico Fellini genoemd. Deze van '63 daterende film is donderdag op Duitsland 3 te zien. Het gaat over een regis seur die een film wil maken over de redding van mens heid na een ramp. Marcello Mastroianni en Claudia Car- dinale spelen de hoofdrollen. Het programma: ZATERDAG: The left hand of God; 14.45 uur; Dtsl. 1 (regie: Edward Dmytryk met Humphrey Bogart). The amazing Dobermans; 16.00 uur; Bel. 1 (regie: Bryan Ross Chudnow met Fred Astaire). Sam Whiskey; 20.15 uur; Dtsl. 2 (regie: Arnold Laven met Burt Reynolds). The great white hope; 22.20 uur; Dtsl. 1. ZONDAG: I do; 15.20 uur; Dtsl. 2 (regie: Fred Newmeyer met Harold Lloyd). The long hot summer; 21.05 uur; Dtsl.l. MAANDAG: Airforce; 21.15 uur; Dtsl.3 (regie: Howard Hawks). Het slangeëi; 21.20 uur; Dtsl. 2. A kedves Szoms- zed; 23.00 uur; Dtsl. 1 (regie: Zsold Kézdi Kovócs DINSDAG: Young Billy Young; 19.30 uur; Dtsl. 2 (re gie: Burt Kennedy met Ro bert Mitchum). North by Northwest; 21.25 uur; Bel. 2. WOENSDAG: Spellbound; 20.15 uur; Bel. 2. De hoofdrol speler; 20.15 uur; Dtsl. 1 (re gie: Reinhard Hauff en Christel Buschmann). The walking daed; 22.05 uur; Dtsl. 3 (regie: Michael Curtiz met Boris Karloff). DONDERDAG: Otto e mezzo; 20.00 uur; Dtsl.3 Nederland '43; 21.20 uur; Ned. 2. VRIJDAG: Ordeal; 20.15 uur; Dtsl.l; (regie: Lee H. Katzin met Arthur Hill). Five days from home; 20.15 uur; Bel. 1 (van en met George Peppard Casque d'or; 3 UUU jdks jC )regie: JKACUUES JDUECKER MET Simone Signoret). Blijvers "Apocalypse now" - Monumentaal werkstuk over Vietnamese oorlog, Lido 1, Leiden. Euro 1. Alphen. "Escape from Alcatraz" - Ontsnap ping uit gevangenis met voorbijgaan van problemen van gevangene, Luxor, Leiden. "Die Blechtrommel" - Prachtige verfilming van het boek van Günter Grass, Lido 2, Leiden. "Manhattan" - Imposant beeld van handel en wandel van New Yorks intellectuelen, Studio. Leiden. "De vier vuisten op safari" - Bud Spencer en Terence Hill, Euro 4, Al- (Op)nieuw "Airport '80, the Concorde" - Alain Delon, Sylvia Kristel en Robert Wagner, Euro 2, Alphen. "Race naar de schroothoop" - Wilde achtervolging, Euro 3, Alphen. Nachtfilms "De groene baretten" - Luxor, Lei- "Everythlng you always wanted to know about sex" - Camera, Leiden. "The man from the organisation" - Euro 1, Alphen. "Airport '80, the Concorde" - Euro 2, Alphen. "Heaven can wait" - Euro 3, Al- "Pornopoesjes in de wolken" - Euro 4, Alphen. "De stier doet het weer" - Rex, Lei- Sexfilm "Erections", Rex, Leiden. Den Haag "De vier vuisten op safari" - Apollo 1 (460340), al. "Enter the dragon" - Apollo 2, 16 jr. "Tess" - Asta (463500), al. "Bloodline" - Bijou (461177), 16 jr. "Tess" - Babylon 1 (471656), al. "Monty Python's life of Brian" - Ba bylon 2, 12 jr. "De vier vuisten op safari" - Baby lon 3, al. "Het geheim von Bear Island" - Ca lypso (463502). 12 jr. "A star is bom"-Camera (467200), 12 jr. "Die Blechtrommel" - Cineac 1 (630637), 16 jr. "Een Moordbandict" - Cineac 2, 16 jr." "Jungleboek" - Cineac 2, al. "Escape from Alcatraz" - Cineac 3, 16 jr. "De heuvel der 1001 angsten" - Cor so (467200), 18 jr. "Heaven can wait" - Du Midi (855770), al. "Gejaagd door de wind" - Euro (667066), 12 jr. "Apocalypse now" - Metropole 1 (456756). 16 jr. "Dracula" - Metropole 2, 16 jr. "Manhattan" - Metropole 3, al. "The champ" - Metropole 4, al. "La luna" - Metropole 5, 16 jr. "Jungleboek" - Odeon 2 (462400), al. "Killerfish" - Odeon 2, 16 jr. "Hou je zakdoek by de hand" - Odeon 3, 16 jr. "Serie Noire" - Odeon 4. 16 jr. "Een fantastisch bordeel" - Lc Paris 1 (656402), 18 jr. "Joy de pomopoes" - Le Paris 2, 18 jr. "Melody in love" - Lc Paris 3, 16 jr. "Mad Max"-Passage (460977), 16 jr. "Once upon a time in the west" - Studio 2000 (542288), 12 jr. "The prisoner of Zenda" - Uitkijk (542288), al. Amsterdam "Monty Python's life of Brian" - Alfa 1 (278806), 12 jr. "Bloodline" - Alfa 2, 16 Jr. "Manhattan" - Alhumbra 1 (233192), al. "La luna" - Alhambra 2, 16 jr. "Tess" - Bellevue Cinerama (234876), al. "De vier vuisten op safari" - Calypso 1 (266227), al "Enter the dragon" - Calypso 2 (234876), 16 jr. "Don's party" - Calypso 3 (266227), 16 jr. "Kom uit de broek" - Centraal (248933), 18 jr. "Zeven stukken slaan erop ^"-Ci neac Damrak 1 (245648), 16 jr.1 "Emmanuelle 2" - Cineac Damrak 2, 16 jr. "Fast Charlie the moonbeam rider" - Cineac (243639), al. "Mijn gabbers" - Cinecenter (236615), 16 jr. "The end'" - Cinecenter, 16 jr. "Muiterij in het heelal" - Cinecenter, 16 jr. "In einem Jahr mit drcizehn Mon den" - Cinecenter, 16 jr. "Bloodline" - Cinema International (151243), 16 jr. "Die Blechtrommel" - City 1 (234579), 16 jr. "Killerfish" - City 2, 16 jr. "Alien" - City 3, 16 jr. "Kentucky fried movie" - City 4,16 jr. "Dona Flor en haar twee mannen" - City 5, 16 jr. "Moonrakcr" - City 6, 12 jr. "Jungleboek" - City 7, al. "Blazing saddles' - Cine 'D' (226551), 16 jr. "Deliverance" - Desmet (226551), 16 jr. Tess" - Du Midi (723853). al. "Jungleboek" - Flora Disney Thea ter (230469), al. "Het geheim van Bear Island" - Leidsepleintheater (235909), 12 jr. "Een moordbandict" - Noggerath (230655), 16 jr. ".Eruptie" - Parisien (248933), 18 jr. "Apocalypse now" - Rembrandt- pleintheater 1 (223542), 16 jr. "Mad Max" - Rembrandtpleinthea- ter 2, 16 jr. "Exit the dragon enter the tiger" - Rex (246132), 16 jr. "Ben Hur" - Rialto (723488), al. "The prisoner of Zenda" - Rivoli (723488), al. "Time after time" - Roxy (232809), 12 jr. "Mon premier amour" - Studio K (231708), 16 jr. "The mafu cage" - The Movies 1 (245790), 16 jr. "Francesco Rosi's Eboli" - The Mo vies 2, 16 jr. "Rocky 2"-Tuschin8ki 1 (262633), 16 jr. "Manhattan" - Tuschinski 2, al. '"The champ" - Tuschinski 3, al. "Die Ehe der Maria Braun" - Tu schinski 4, 16 jr. "Escape from Alcatraz" - Tuschins ki 5, 16 jr. "L'associé" - De Uitkijk, 16 jr.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1980 | | pagina 25