Prix Italia stelt diep teleur
(jy) vandaag...
toegelicht
Zend schip
aan de
grond
gelopen
NOS uitgenodigd voor
organisatie songfestival
r/Mlygrogrammal
WOENSDAG 26 SEPTEMBER 1979
De televisie op weg naar het einde van het eerste tijdperk?
HILVERSUM (GPD) - „We zijn
diep teleurgesteld in de algemene
kwaliteit van de inzendingen.
Vaak was de keuze van de inzen
ding moeilijk te begrijpen, of be
stond de twijfel of het wel het
beste was dat voorhanden was"
Geen opmerking van een ver
veelde, in het vak verzuurde
vakmatige televisiekijker, maar
de hartekreet die de voorzitter
van de televisiedrama-jury op de
Prix Italia vooraf liet gaan aan de
bekendmaking van de winnaar
van het jaar. Die voorzitter was
Keith Williams, hoofd van de af
deling televisiespelen van de
BBC. Op grond van de kijk- en
verkoopcijfers zou je kunnen
zeggen: een van 's werelds groot
ste deskundigen.
Vergeleken met voorgaande jaren
bood de Prix Italia 1979 weinig
reden tot juichen. Gezien de op
merkingen van Williams zelfs
vrijwel helemaal geen reden. Het
is al vaker voorgekomen, dat met
name de drama-jury's verontrus
te geluiden over de ontwikkeling
van het televisietoneel lieten ho
ren, maar zo uitgesproken pessi
mistisch is het nog niet ge
weest.
De andere jury's zijn gewoonlijk
wat zwijgzamer, en minder be
reid inzage te geven in het ver
loop van de discussie. Maar dit
jaar was het ook in de documen
taire sfeer en bij de muziek en
dans minder verheffend dan men
gewoon is. Een Prix Italia wordt
toegekend wegens „uitnemend
heid op alle gebied". Twee jaar
geleden was het de jury voor ra
diodocumentaires die bijna het
hoofd in de schoot had gelegd, en
overwoog geen prijs toe te ken
nen. Een dergelijke discussie
hield vorige week donderdag de
televisiedrama-deskundigen
ruim een uur bezig.
Het lijkt erger dan het is. De inzen
dingen zijn merendeels stuk voor
stuk best prima programma's, die
op een doordeweekse avond tot
zeer bevredigend kijkgenot kun
nen leiden. Het doel van de Prix
Italia is echter niet eenvoudig
kijkgenot te verschaffen, het is
het toegankelijk maken voor een
breed publiek van het culturele
gebruik vpi de massa-media. Een
matige oogst op de Prix Italia zou
kunnen betekenen dat radio en
televisie in afnemende mate be
langstelling hebben voor de cul
tuur.
Een Prix Italia staat in hoog aan
zien in omroepkringen. En de
toevloed van programmaleiders
en afdelingshoofden naar het
immer in gepaste sfeer verlopen
de jaarlijkse gebeuren in Italië is
op z'n minst opmerkelijk te noe
men. Hun aanwezigheid ver
hoogt de besluitvorming, vooral
als het om het aankopen van pro
gramma's gaat. En die omstan
digheid wil ook nog wel eens de
keuze van de inzending bepa
len.
Een fraai voorbeeld van een derge
lijke beleid was de BBC-docu-
mentaire die te zien was. Een af
levering uit een hele serie van na
tuurprogramma's gepresenteerd
door Richard Attenborough.
Heel knap gemaakt, met de be
roemde presentator tussen de go
rilla's in Afrika, en tussen andere
apen in Japan en Zuid-Amerika.
Leerzaam, onderhoudend,
boeiend, en naar plotseling blijkt
nog spannend ook. Maar de serie
is allang goed verkocht, en het
valt niet aan te nemen dat de BBC
geen interessantere, minder eli-
ché-achtige documentaires in
huis had. Dat soort produkties
dat laat zien hoe een minder
makkelijk vallend onderwerp ge
schikt gemaakt kan worden voor
een breed televisiepubliek.
De zo dikwijls oppermachtig
gebleken Engelsen - vorig jaar
gingen zij met alle Prix Italia's
voor televisie naar hun eiland te
rug - lieten het trouwens hele
maal afweten. In de muziek
kwam de BBC met een gladde,
weinig spectaculaire Brecht-
Weill-interpretatie, in het drama
had de ITV het spectakelstuk
„Dummy". Het gevoelige dove
meisje, dat door een serie onge
lukkige incidenten tot de prosti
tutie vervalt. Een schitterende
hoodrol voor het zoveelste vol
slagen onbekende actricetje, dat
de Britten bij zulke gevallen al
tijd voorhanden lijken te hebben.
Het leverde een tweede prijs op,
maar het was ITV duidelijk te
doen om het stuk aan wat extra
verkoop te helpen. Dummy werd
ingezonden in de categorie dra
ma, maar ging in eigen land aan
vankelijk door voor een docu
mentaire.
De Prix Italia, die uiteindelijk naar
de Tsjechische televisie ging, was
al even twijfelachtig. Een zeer
lang en uitgesponnen verhaal,
dat pas tegen het einde vaart
kreeg, maar tegelijkertijd ge
vaarlijk sentimentele trekjes gaat
vertonen.
De jaren tussen 1938 en 1942, gezien
door de ogen van een 10-jarig
jongetje, dat zijn vader en broers
naar Duitsland ziet afvoeren en
tot slot getuige is van de arresta
tie van enkele verzetsmensen.
„Beter dan het boek", oordeelde
de jury en „niet pretentieus", en
verzweeg daarmee de zwakke
plekken die aan de „uitnemend
heid op alle gebied" afbreuk
hadden kunnen doen.
Soortgelijke voorvallen deden zich
voor bij de documentaires, waar
kennelijk de afspraak was ge
maakt dat de Engelsen van een
tweede monsteroverwinning af
te houden, en het organiserende
Italië eens wat toe te stoppen.
Geen erkenning dus van de kwa
liteit van een opmerkelijk pro
gramma over misstanden in de
Engelse psychiatrie, wel lof voor
een ruw gemonteerde feministi
sche documentaire-aanklacht die
vooral zeldzaamheidswaarde be
zit.
Het mag wel gezegd, dat de onder
scheiden programma's op zich
zelf in het oog sprongen tussen de
overheersende middelmaat,
maar dat wil nog niet zeggen dat
de televisie niet definitief op weg
zou kunnen zijn naar het einde
van zijn eerste, door cultuuridea-
lisme overheerste tijdperk.
WILLEMSTAD (GPD) - Radio Mi
Amigo zal voorlopig niet meer te
beluisteren zijn. Sinds maandag
ligt in een werkhaventje aan de
Hellegatsweg in Willemstad het
zendschip de Magdalena. Het
schip, dat voor de Belgische kust
ter hoogte van Oostende lag, liep
vrijdag in Nederlandse territo
riale wateren vast op de zand
banken van de Aardappelbuit,
nadat het in de nacht van woens
dag op donderdag bij slecht weer
op drift was geraakt. De rijkspoli
tie te water nam het schip in be
slag en hield de zeven beman
ningsleden aan.
Een van de discjockeys van Mi
Amigo kondigde aan dat de eige
naar van het zendschip en de
Hondurese regering een officiële
klacht zullen indienen bij de Ne
derlandse overheid.
De 54 meter lange Magdalena was
eigendom van een maatschappij
uit Mauritius en voer onder Hon
durese vlag. Aan boord bevonden
zich zeven bemanningsleden,
drie Nederlanders, twee Belgen
en twee Ghanezen.
Discjockey Ferry Eden: „Met het
project is drie miljoen gulden
gemoeid. Het schip krijgen we
niet meer terug, maar Mi Amigo
gaat door. Het enthousiasme on
der de discjockeys is verdubbeld.
Bovendien hebben we interna
tionale geldschieters achter ons
staan, die kopen gewoon een
nieuw schip"
"Onverantwoordelijk"
niet gemakkelijk. Vrijdagmiddag
ging het loodsschip Delfshaven
met aan boord mensen van de
rijkspolitie te water en van de
PTT op zoek naar het schip, met
de bedoeling de bemanning van
boord te halen. Men vond de
Magdalena in een flinke bran
ding, vastgelopen op de Aardap-
pelbult. De Delfshaven kon de
Magdalena naderen tot op ruim
twee kilometer afstand. Vervol
gens wist men met de sloep van
de loodsboot door de branding
het zendschip te bereiken. De
bemanning werd aangehouden
en het schip in beslag genomen.
De PTT-mensen ontmantelden
de zendapparatuur.
Mi Amigo-discjockey Ferry Eden:
„Ze kwamen gewapend aan
boord en namen gelijk alles in be
slag. We werden daarna met twee
tegelijk in dat polyester bootje
naar de Delfshaven gebracht. De
laatste keer met drie. Het bootje
sloeg toen lek op een zandbank.
We haalden het maar net, het was
levensgevaarlijk Ik vind dit een
onverantwoordelijke manier van
handelen".
„Het was zeker niet zonder risi
co's", aldus adjudant Kamp van
de rijkspolitie te water in Willem
stad. „Maar levensgevaar was er
zeker niet bij. Ze hadden allemaal
een reddingsvest aan en het
bootje was van onzinkbaar mate
riaal. Bovendien waren ze, toen
wij aankwamen, al van plan het
schip te verlaten met hun eigen
sloep. Maar dan waren ze als rat
ten verdronken. Ze hadden ook
geen voedsel meer, geen licht en
geen verwarming".
Omdat de sloep was beschadigd,
konden drie politiemensen op
dat moment niet meer van de
boot worden gehaald. Zij werden
uren later door de reddingboot
uit Stellendam opgepikt.
Ferry Eden en zijn collega-discjoc-
key Wim de Groot waren niet zo
te spreken over het optreden van
de rechercheurs en PTT-ambte-
naren. „Ze intimideerden ons en
maakten ontzettend veel ophef.
De gewone politiemensen en de
bemanning van de loodsboot wa
ren uiterst vriendelijk"
Aan land
De zeven bemanningsleden, der
tien politiemensen en de twee
PTT-ambtenaren, werden in
Hoek van Holland aan land gezet.
Van daaruit gingen ze met een
bus naar Hellevoetsluis. De be
manning werd ingesloten in
Hellevoetsluis, Ouddorp en Mid-
delharnis. Ze werd daar zaterdag
verhoord. De twee Ghanezen
werden uitgewezen en op het
vliegtuig gezet. De vijf anderen
zullen gerechtelijk worden ver
hoord.
Intussen waren twee schepen van
de maatschappij Smit-Tak inge
schakeld om de Magdalena te
bergen. De schepen slaagden er
echter niet in het gestrande schip
te bereiken. Op advies van adju
dant Kamp werd in opdracht van
de officier van justitie mr. Pieters
te Amsterdam een nieuwe poging
ondernomen. Echter ook tever
geefs.
Zondagochtend voer opnieuw een
boot van de rijkspolitie te water
naar de Magdalena. Toen het
schip van een andere zijde werd
benaderd, ontdekte men een geul
in de zandbank, waardoor het
schip tot op een tiental meters
kon worden genaderd. Met de
hulpboot kon men langszij ko
men. De zendapparatuur werd
toen verder gedemonteerd of
vernield. Ondertussen was de
sleepboot Furie II van de firma
Teunissen uit Dinteloord ook op
weg naar de Magdalena.
Na vier trossen te hebben gebro
ken, lukte het bij de vijfde keer de
Magdalena vlot te trekken. Even
later liep het schip weer vast,
maar het was binnen 20 minuten
weer los. Door een lek stroomde
veel water het schip binnen,
waardoor het hevige slagzij
maakte en dreigde te kapseizen.
Juist op dat moment arriveerde
de Furie II, die direct met het
leegpompen van het schip be
gon.
,Het is ongelooflijk dat we het
schip los hebben weten te krij
gen", aldus adjudant Kamp.
„Maar het moest nu eenmaal, ie
dereen liet het afweten, zelfs de
beroepsbergers. Uit ervaring wis
ten we dat we de zaak konden
klaren".
De politieboot sleepte de Magdale
na richting Hoek van Holland
met De Furie er al pompend
naast. Ter hoogte van Goeree
vielen de pompen uit en dreigde
het schip weer te kapseizen. Be
sloten werd het Goerese Gat bin
nen te varen richting Stellendam,
waar men om kwart over drie in
de nacht van zondag op maandag
aankwam.
De Furie sleepte het zendschip
maandag naar Willemstad. De in
1954 gebouwde Magdalena ligt
daar nu nog. Het schip ziet er aan
de buitenkant slecht uit. De wan
den zijn haast doorgeroest. Waar
schijnlijk gaat het schip nog deze
week naar de sloperij.
Israël heeft geen geld
HILVERSUM (GPD) - De Euro
pean Broadcasting Union (EBU)
heeft een noodkreet in de rich
ting van de NOS losgelaten om
toch maar vooral het songfestival
1980 te organiseren. Nadat Israël
heeft laten weten de organisatie
niet te kunnen betalen, lieten ook
andere landen het afweten en
ADVERTENTIE
hield alleen de NOS de mogelijk
heid open als gastland te willen
optreden.
De NOS wilde echter eerst weten of
landen als Engeland, Frankrijk
en Monaco niet tóch bereid wa
ren de organisatie op zich te ne
men. Nu is gebleken dat dit niet
het geval is, heeft de Raad van
Beheer van de NOS gisteren be
sloten te gaan onderzoeken wel
ke mogelijkheden er zijn om vol
gend jaar het Eurovisie songfes
tival te organiseren. De EBU
heeft al laten doorschemeren dat
als de NOS niet in staat is als*
gastland op te treden, er komend
jaar hoogstwaarschijnlijk geen
Eurovisie songfestival zal
zijn.
De NOS moet nu vooral op finan
cieel en organisatorisch gebied
de mogelijkheden bekijken. De
EBU wil vóór 5 oktober een defi
nitieve beslissing hebben van de
Nederlandse omroep. Nederland
organiseerde het festival eerder
al in 1958, 1970 en 1976.
Wanneer we ervan uitgaan, dat er in
Leiden en haar agglomeratie on
geveer 160.000 mensen wonen,
die geïnteresseerd zouden moe
ten zijn in de voorkeuren van de
Leidse overheid op het terrein
van de cultuur en de mate van
inspraak van de Leidse bevol
king in het culturele beleid dan
mag het toch wel uitermate illu
stratief worden genoemd dat
slechts 80 mensen gisteravond op
de door "Hot House" georgani
seerde discussie door hun aan
wezigheid van die belangstelling
blijk gaven. Die 150.920 thuisblij
vers hadden overigens het gelijk
volledig aan hun zijde. De sa
menstelling van het forum over
het Leidse cultuurbeleid (we
noemen P.H. Schoute, wethou
der Culturele Zaken Leiden;
Hans van Dam, directeur
schouwburg; R. Helmer, theater
coördinator LAK en mevr.
M.A.C. Taminiau, hoofd afd.
kunstzinnige vorming en ama
teuristische kunstbeoefening
CRM) bood wel degelijk garan
ties voor een discussie op niveau.
Het tegengestelde bleek waar.
Voorzitter Frank Eikhuizen ver
liet zijn neutraliteit om Hans van
Dam en P.H. Schoute aan te val
len, waarbij Schoute zich de op
merking liet ontvallen dat de
voorzitter absoluut niet luisterde.
Eikhuizen verweet Van Dam het
„ontbreken van een visie" en
Onduidelijke
discussie
over Leids
cultuurbeleid
Schoute „het voeren van een in
actief beleid".
Pas om 22.30 uur trachtte Ruud
Kenter, één van de forumleden,
de dialoog, die zich tot op dat
'ogenblik volstrekt onverklaar
baar en even zinloos met lande
lijke normen en toepassingsmo
gelijkheden had beziggehouden
toe te spitsen op de Leidse situa
tie. Maar de voorzitter koppelde
wederom terug op de 'budgettai
re neutraliteit', 'correctieproce
dures' en een 'inspraakplatform',
waardoor de discussie wederom
verzandde in ambtelijke formu
leringen en nietszeggende dro
gredenen.
Slechts 3,8% van het budget is voor
cultuur gereserveerd. Wanneer
men, zoals gisteravond in een on
evenwichtig bezet Leids Vrije-
tijds Centrum bleek, niet beter in
staat is knelpunten in het beleid
naar voren te brengen, moet dit
percentage eerder afnemen dan
toènemen.
Als er gisteravond iets duidelijk is
geworden, dan is het wel een ui
terst onevenwichtig en op het
eerste gezicht onverdedigbaar
gevoerd subsidiebeleid; toe
gangsprijzen voor de Leidse
Schouwburg, die voor de gemid
delde Leidenaar onbetaalbaar
zijn geworden en principiële me
ningsverschillen tussen Schoute,
Helmer en Van Dam, die een ver
trouwen vanuit de Leidse bevol
king in het in Leiden te voeren
cultuurbeleid allerminst bevor
deren. Tot meer dan een droge
formulering van eigen standpun
ten kwam vrijwel geen enkele fo
rumlid. Iemand uit de zaal merk
te op het jammer te vinden dat de
beleidsbevoegdheden in Leiden
blijkbaar sterk gedecentraliseerd
zijn. Pogingen van Kenterde dis
cussie in voor Leiden vertaalbare
termen te leiden strandden op het
onbegrip en de onwil van de
voorzitter. Zo kon het gister
avond gebeuren dat mevr. M.A.C.
Taminiau sprak over het beleid
van Pieterburen en de heer
Schoute verantwoordelijk werd
gesteld voor een falend cultuur
beleid in Leiden. Als op beleids
niveau de cultuur in Leiden
wordt behartigd op de manier
waarop gisteravond uiterst ama
teuristisch de discussie werd ge
voerd dient met het ergste te vre
NEDERLAND 1
18.00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
18.30 - Sesamstraat (NOS)
18.45 - Toeristische tips (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - Van gewest tot gewest (NOS)
19.50 - Uitzending van het GPV (PP)
20.00 - Glittering Prizes (NOS)
21.14 - Intermezzo: klassieke muziek (NOS)
21.37 - Journaal (NOS)
21.55 - Den Haag vandaag (NOS)
22.10 - Studio Sport (NOS)
23.00 - Krankzinnige vrede (HUM. VERBOND)
23.35 - Journaal (NOS)
NEDERLAND 2
18.00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
18.10 - Russisch 1 voor beginners, les 23 (TELEAC)
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - Kinderen werken ook (IKON)
19.25 - Kenmerk (IKON-KRO-RKK)
20.00 - Journaal (NOS)
20.27 - Nier Stichting Nederland (SOCUTERA)
20.32 - Countdown (VOO)
21.05 - Starsky and Hutch (VOO)
21.55 - Remmers ontmoet (VOO)
22.30 - Taxi, tv-serie (VOO)
22.55 - Veronica's agenda (VOO)
23.05 - Journaal (NOS)
23.10-23.40 - Medische cursus, helpen bij sexuele moeilijkhe
den (TELEAC)
DUITSE TV
WOENSDAG 26 SEPTEMBER
19.30 Actual. 19.45 Kleuter-
progr. 19.55 Heidi. 20.25 Region, ma-
gaz. 20.59 Progr.-overz. WDR: 19.00
Die Onedin-Linie. 19.30 Lichte muz.
19.40 Die Onedin-Linic. 20.15 Ac
tual. 20.45 Licht muz.). 21.00 Journ.
21.15 Der Tote bin ich, tv-spel. 23.00
Filmdocumentaire. 23.30-24.00 Ac
tual.
en actual. 19.20 Amu-
20.00 Journ. 20.30
Sportprogr. 21.15 Informatief progr.
form, progr. 23.45 Cultureel portret.
1.05 Journ.
DUITSLAND III WDR
18.00 Schooltelevisie. 19.00 Kleuter-
progr. 19.30 Cursus Engels. 20.00
Reportage. 20.45 Journal 3. 21.00
Journ. 21.15 Discussieprogr. ca. 0.15
BELGISCHE
TV
WOENSDAG 26 SEPTEMBER
BELGIË VLAAMS
18.15 Kinderprogr. 18.20 Vooroude
re kijkers. 18.50 Project UFO, jeugd
serie. 19.35 Meded. en progr.-overz.
19.45 Journ. 20.10 Weerber. 20.15
Maak het maar waar, tv-sene. 20.40
Therese Raquin, tv-spel. 22.25
In Van Gewest tot Gewest vanavond vier onderwerpen: De Stich
ting Thuis-dialyse Noora-Nederland tmerpatiênten kunnen thuis
zelf hun nieren spoelen); Almere-Haven ("een kleinschalig mense
lijk stadje"); de vier Bolswarder Lenen (waarvan de bestemming
opnieuw ter discussie staat) en de problematiek rond de vijf botani
sche tuinen van de Rijksuniversiteit van Utrecht.Nederland 1,1859
wond te spelen
Nederland en
imt van het Ne-
In Studio Sport een samenvatting van de va
jubileumwedstrijd tussen de voetbalelftallen v>
België, waarbij Willem van Hanegem afscheid i
derlands elftal. Nederland 1,22.10 uur.
De IKON brengt de vijfde aflevering in de serie "Kinderen wer
ken ook" Vanavond "Winter op Groenland"Nederland 11, 18.59
Aansluitend op 19.25 uur de rubriek "Kenmerk" .waarin de korte
film "Oorlog zonder overwinnaar"over het verzet tegen verdere
atoombewapening in de Verenigde Staten.
WOENSDAG 26 SEPTEMBER
HILVERSUM I
(NOS: Ieder heel uur nws.). NCRV:
18.11 (S) Hier en nu. NOS: 19.30 (S)
Langs de lijn, sport en muz. (met o.a.
NOS-Zeevisparade en om 19 52
Paardekoersen). 22.30 (S) Hobby-
scoop. 23.02-24.00 (S) Met het oog op.
HILVERSUM II
VARA: 18.00 (S) Hafa-magazine.
R V U.: 18.30 Roeien met de nemen
die je hebt (4). gesprekken over de
aktuele economische situatie. P.P.:
18.50 C.P.N. VARA: 19,00 (S) VA-
RA's woensdagavond met om 19.05
De Rode Draad; 20.OU Klarinet en
piano: klassieke muz.; aansl.: Pierre
Janssen; 20.15 Het zout m de pap;
21.00 Omroep Orkest met solist:
moderne muz. (In de pauze
21.50d22.00 Culturele informatie».
22.30 Nws. NOS: 22.40 Open School.
VARA 23 25 (S) Muz. van deze
eeuw. 23.55 Nws.
HILVERSUM III
(NOS: Ieder heel uur nws.). NOS:
18.03 (S) De Avondspits met de Na
tionale Hitparade. KRO: 19.02 (S) (S) TROS Top-50.
Rauhfaser. 22.02 (S) Roek-tempel.
HILVERSUM II
AVRO: 7.00 Nws. 7.10 Ochtend-
gvmn. 7.20 AVRO: actueel en infor
matief. (7.30, 8.00 en 8.30 Nws. NOS:
9.00 Gymn. voor de vrouw. 9.10 Wa
terstanden. 9.15 Werkbank.) 10.00
Radio Lawaaipapegaai. 10.10 Van
Strauss tot Straus(s): amus. muz.
10.50 Radiojournaal VARA 11.00
Schoolradio. AVRO: 11.20 Aspec
ten. R V U 11.56 Kiezen of delen (4).
OVERHEIDSVOORLICHTING:
12.16 Uitz. voor de landbouw.
AVRO: 12.26 Meded. tb v land- en
tuinbouw. 12.30 Nws. 12.36 Radio
journaal. 12.50 AVRO-tema. 13.00
Nws. 13.11 AVRO's Sportpanorama.
13.30 Europa. 14.00 'n Middagje
AVRO. 16.20 Radio I-awaaipape-
gaai. 16.30 De Slag bij Nieuwspoort.
HILVERSUM III
Ieder heel uur nieuws. TROS 7 02
(S) De Havermoutshow. 9.03 (S)
ConUnu muziek 1103 (S) De Pol-
derpopparade, 12.03 (S) De Neder
landstalige top tien en kwiswijs.
13.03 (S) Pop of een envelop. 15.03
23.02-24.00 (S) Walhalla.
DONDERDAG 27 SEPTEMBER
HILVERSUM I
Ieder heel uur nieuws. NCRV: 7.03
(S) Vandaag...donderdag. (Me
ide Woord, f
voorbijgaai
r Willem We
10 02 (S) Muziek by de koffie. 12.03
(S) Het nuttigen van etenswaren ts
toegestaan. 12 40 (S) Middagpauze-
dienst. 13.03 (S) Hier en nu. 13 20 (S)
NCRV-Globaal. 17.02 (S) Rozegeur
en onkkeldraad.
HILVERSUM IV
VARA 7.00 Nws. 7 02 (S) Groot en
klein: kamer- en orkestmuz. 9.00
Nws. 9.02 (S) De Franse Opera
1925-1950. 9 30 (S) Pianorecital:
klass. muz. 10.15 (S) Strijkkwartet:
klass. muz. 10.55 (S) Berliner Phil-
harmoniker moderne en klass. muz.
12.00 Nws. 12.02 (S) Viool en piano:
klass. muz. 13.00 Het zout in de pap.
13.25 (S) Sopraan en piano klass.
liederen. 14 00 Nws 14.02 (S) Klass.
orkest- en kamermuz. 15.00 Jazz.
16.00 (S) Het zout in de pap.
16.25-17.00 (S) Klass. operafragmen-