Ombudsman
los van
omroep?
f^yVa/xfeaqr..
r/Mll i
toegelicht
Annet Ni
iwyzen:
veel vallen en op
staan
HOORSPEL "LILITH" WIL
VROUW HERWAARDEREN
VRIJDAG 21 SEPTEMBER 1979
PAGINA 5
AMSTERDAM (GPD) - Annet
Nieuwenhuyzen is bij testament
door Caro van Eyck aangewezen
als de volgende draagster van de
Theo Mann Bouwmeester-ring.
„Een volstrekte verrassing", al
dus Annet Nieuwenhuyzen. „Ik
heb vrij kort voor haar dood nog
contact met haar gehad, maar
toen heeft zij zelfs geen kleine
hint in die richting gegeven. Ik
ben er erg gelukkig mee, maar
het was me dierbaarder geweest
als ik hem persoonlijk van haar
had kunnen krijgen".
De executeurs-testamentair Ar
kenbout en Palache van de vori
ge week overleden actrice Caro
van Eyck, hebben meegedeeld
dat Annet Nieuwenhuyzen is
gekozen „op grond van de zuive
re benadering van haar perso
nages, zowel in het klassieke als
in het moderne repertoire en het
feit dat Annet Nieuwenhuyzen
het zich nooit makkelijk heeft
gemaakt, maar zoekt naar de
ziel, de kern van de mens die zij
%y
moet vertolken"
Annet Nieuwenhuyzen heeft ja
renlang met Caro van Eyck in
hetzelfde gezelschap gewerkt.
Ze zegt: „Ze had gelijk dat ik het
me niet gemakkelijk maak. Ik
repeteer nogal moeizaam, het is
niet van „Kom, daar ga ik eens
tegenaan". Door het vele vallen
en opstaan en de gaten die ik
daarbij veroorzaak, wordt het
misschien wat genuanceerder.
Het is een bekend feit dat ik
moeilijk begin en vaak erg de
pressief ben in de repetitietijd,
omdat ik het niet zie zitten. Aan
de andere kant ben je dan ook op
de meest creatieve manier bezig
van de hele periode dat je
speelt".
Annet Nieuwen
huyzen begon in 1953 bij de
Haagse Comedie, waar zij zes
jaar bleef. Ze werkte daarna
twee jaar bij Theater, voor ze
met de directie mee verhuisde
naar het toen op te richten
Nieuwe Rotterdams Toneel. Na
tien jaar engageerde Globe haar
en de afgelopen vijf jaar werkt
zij bij het Publiekstheater in
Amsterdam. Voor de vrije pro-
duktie „De Club", die nu in Rot
terdam loopt, is zij tot december
1979 „uitgeleend" aan René Sol-
leveld.
Annet Nieuwenhuyzen is twee
maal onderscheiden met de
Theo d'Or, de jaarlijkse toneel
prijs van de Vereniging van
schouwburg- en concertge
bouwdirecties. Dat gebeurde in
het seizoen 1964-1965 voor haar
rol in „Rouw past Elektra" van
O'Neill, en tien jaar later voor
haar vertolking van de dubbel
rol van Shen Te en Shui Ta in
„De goede mens van Sezuan"
van Brecht.
Het is opnieuw een stuk van
Brecht waarmee zij komend
voorjaar bij het Publiekstheater
terugkeert, namelijk in „Moeder
courage".
Tot haar belangrijkste rollen re
kent zij „Medea" en „Afltigone"
en van het Nederlandse reper
toire „Een bruid in de morgen"
en „Op blote voeten in het park"
en de musical-achtige produk-
ties „Kiss me Kate" en „I do I do"
en de Beggars-opera.
Annet Nieuwenhuyzen kende Ca
ro van Eyck al lang als goede
collega, maar ze waren niet echt
goed bevriend. Ze zegt: „Het is
jammer dat je in dit vak zo wei
nig van je collega's kunt zien. Bij
toeval heb ik Caro van Eyck nog
zien spelen in haar laatste schit
terende rol, samen met Guus
Hermus. Op toneel was ze een
fantastisch indringende per
soonlijkheid. Zo zag ik haar niet
in de privé-sfeer. Voor mij was
ze een hartelijk mens, dat altijd
vol belangstelling was voor an
deren, speciaal voor de jongere
collega's.
DEN HAAG (GPD) - Er moet een onderzoek komen naar de
mogelijkheid de Stichting De Ombudsman geheel los te
koppelen van de omroepwereld.
Voorts moet worden nagegaan of
de Stichting meer met andere
maatschappelijke hulpverle
ningsorganisaties kan samen
werken.
Deze uitspraak deed de Tweede
Kamer donderdag met algemene
stemmen in het debat over het
besluit van staatssecretaris Wal
lis de Vries (CRM) om de subsidie
aan de-Stichting stop te zetten.
De Kamer vond dat hij onvol
doende redenen heeft weten aan
te dragen om nu al de subsidie
stop te zetten.
Alle fracties vinden dat de Om
budsman moet proberen finan
cieel zelfstandiger te worden. Wel
waren er meningsverschillen
over de wijze waarop dat moet
gebeuren. De kamerleden Hans
de Boer (CDA) en Ed Nijpels
(VVD) vonden dat de Ombuds
man geheel van de omroep moet
worden losgekoppeld. Nu krijgt
Amsterdam
1(1) Quierme Mucho. Julio
Iglesias
2 3) I don't like mondays,
Boomtown Rats
3 4) Gotta go home, Boney
M
4 (2) I was made for loving
you, Kiss
5 6) We don't talk anymore,
Cliff Richard
6 (10) Willem, Willem Duyn
7(7) Eeny meeny miney
moe, Luv
8 8) Surf city, Jan and Dean
9 5) Don't bring me down,
Elo
10 9) Give up your guns. The
Buoys
London
1 2) Cars, Gary Numan
2 1) We don't talk anymore,
Cliff Richard
3 3) Street life, Crusaders
4 9) Don't bring me down,
Elo
5 (12) Love's gotta hold on
me, Dollar
6 (10) If I said you have a
beautiful body would
you hold it against me,
Bellamy Brothers
7 4) Bang bang, B.A. Ro
bertson
8 6) Angel Eyes, Roxy Mu-
9 7) Gangsters, Specials
10 8) Just when I needed you
most, Randy Vanwar-
Bonn
1(1) Born to be alive, Pa
trick Bernandez
2 2) Bright Eyes, Art Gar-
funkel
3 4) Does your mother
know. Abba
4 3) Some girls, Racey
5 5) Pop muzik, M
6 7) I was made for lovin'
you, Kiss
7 6) Do to me, Smokie
8 9) Head over heels in love,
Kegin Keegan
9 8) Ring my bel, Anita
Ward
10 (10) Hot stuff, Donna
Summer
New York
1(1) Sad eyes, Robert John
2 2) My Sharona, The
Knack
3 3) Don't bring me down
Elo
4(6) Lonesome loser, Little
River Band
5(5) The devil went down to
Georgia, Charlie Da
niels
6 4) Lead me on, Maxine
Nightingale
7 9) I'll never love this way
again, Dionne Warwick
8 (11) Sail on, Commodores
9 8) Good times, Chic
10 (12) Bad case of loving you,
Robert Palmer
de Stichting een deel van haar in
komsten van de VARA, waarvoor
zij ook uitzendingen verzorgt. De
Boer zei het onjuist te vinden dat
een omroepprogramma op deze
'manier ook via andere dan de
omroepgelden wordt gefinan
cierd.
Ook Nijpels vond een onafhanke
lijke financiering dringend ge
wenst. Hij was het overigens eens
met de argumenten van staatsse
cretaris Wallis de Vries dat de
door de overheid te betalen sub
sidie 343.000 per jaar) beter be
steed kan worden aan andere, di
rectere vormen van maatschap
pelijk werk.
De bewindsman werd daarentegen
fel bestreden door de PvdA'er
Wim Meijer, zelf ex-staatssecre
taris van CRM, die vond dat het
vele goede werk dat de Stichting
de Ombudsman verricht - jaar
lijks kloppen 40.000 mensen bij
de Stichting om hulp aan - met op
deze manier „om zeep geholpen
mag worden"
Dat de Stichting regelmatig de
overheid op de korrel neemt, mag
volgens Meijer geen argument
zijn.
Ook Meijer toonde zich voorstan
der van een verbreding van de fi
nanciële basis van de Stichting
en een ruimere samenwerking
met andere instellingen in het
maatschappelijk werk. Maar in
tegenstelling tot de CDA- en
VVD-woordvoerders wilde Meij
er de mede-verantwoordelijk
heid voor de Stichting juist
spreiden over mèèr omroepen
dan alleen de VARA.
Dit voorstel werd met alleen de
stemmen van de linkse partijen
voor verworpen.
Daarna gingen de socialisten wel
akkoord met het CDA-VVD-
voorstel om een or. ',;rzoek in te
stellen naar een verzelfstandi
ging van de Stichting, eventueel
ook los van de omroepwereld.
Ook in afwachting van dit onder
zoek blijft de subsidie gehand
haafd. Aangezien de subsidie
formeel per 1 januari 1981 af
loopt, willen De Boer en Nijpels
dat het onderzoek voor 1 juni
1980 afgerond is. De staatssecre
taris zei daartoe zijn best te willen
doen.
De drie schrijfsters van "Lilith" Ina Bouman, Ingrid van Delft en Willy Brill
en kind zoogt, is
een katholieke
mijn studie heb
HILVERSUM (GPD) - „Het gepeupel
zij zijn dom", zei Confusius. „Vrouwen hebben geen
zaad, omdat ze geen ziel hebben", zei Aristoteles. „De
vrouw die zich beklaagt omdat z
idioot, en kent zichzelve niet",
kerkvader. „Als uitgangspunt v<
ik genomen, het gegeven dat de a
schrijft een professor in de psychologie met na
druk.
Deze, en nog een hele serie weinig complimenteuze
opmerkingen voor vrouwen worden in een hoog
tempo opgesomd in het hoorspel Lilith. Dit hoorspel
wordt in twee delen uitgezonden, vanavond en vol
gende week vrijdag om elf uur. Het eerste deel heet
„Lilith, ik ben, wie ben ik?" en het tweede „De eeu
wige dissonant" (wanklank).
Eigenlijk is het geen gewoon hoorspel, maar een spek
takelstuk: een aaneenschakeling van gesprekken,
liedjes, uitspraken, enzovoort. Aan de voet van de
ontstaansgeschiedenis ligt de ergernis van radioac
trice (vooral als hoorspelspeelster) Willy Brill over de
rollen die in hoorspelen aan vrouwen worden toebe
deeld. Journaliste Ina Bouman en tekstschrijfster
(onder meer voor Natasja Emanuels) Ingrid van Delft
voelden met haar kritiek mee, en zo was het schrijf
sterscollectief geboren.
Ze waren het erover eens dat in negen van de tien
radiohoorspelen vrouwen als dom, koket, grillig, ja
loers of bezitterig worden afgeschilderd. Mannen
daarentegen krijgen meestal de ondernemende,
avontuurlijke en onafhankelijke rol toebedeeld.
De drie schrijfsters, Ingrid, Willy en Ina, vonden dat er
dringend behoefte was aan een herwaardering van
de vrouwenrollen. Ze gingen daartoe terug in de ge
schiedenis en kwamen uit bij de joods-mythologi
sche fieuur Lilith.
Volgens deze mythologie (maar ook volgens overleve
ringen uit andere oude culturen) was Lilith de eerste
vrouw van Adam, voordat Eva geschapen werd. Zij
werd gelijk met Adam uit dezelfde stof geschapen,
maar al spoedig bleek dat haar de onderliggende po
sitie werd opgedrongen - hoewel ze gelijkwaardig
aan Adam was.
Ze accepteerde dit niet en werd voor deze ongehoor
zaamheid het paradijs uitgewezen. Ze vertrok boos
naar de Rode Zee, waar ze zich, zo vermeldt het ver
haal, aansloot bij een groep demonen van slechte
reputatie. Hierna werd voor Adam de inschikkelijker
vrouw Eva geschapen.
De drie schrijfsters kozen Lilith als centrale figuur
voor hun radiospel, omdat Lilith voor hen het sym
bool van de vrouwelijke onafhankelijkheid is. Zij
geloven niet dat de onafhankelijkheid van vrouwen
met deze Lilith is verdreven; steeds weer in de ge
schiedenis zie je Liliths onafhankelijke geest opdui
ken: in Xantippe en Cleopatra, in George Sand en
Marie Curie, in Virginia Woolf en Aletta Jacobs. Ook
in dit programma duikt de geest van Lilith in allerlei
vrouwen op.
Het radiospel plaatst de onafhankelijke Lilith tegen
over de bescherming en hulp zoekende Eva. Toch
hebben de vrouwen zich niet tegen bijbel en chris
tendom willen afzetten, maar wel tegen de eenzijdig
mannelijke uitleg en beleving ervan. Ina Bouman:
„De rol die in onze christelijke traditie aan vrouwen
wordt toegeschreven en opgelegd, is vast niet de be
doeling geweest van het christendom in zijn oor
spronkelijke vorm. Dat kun je al aan heel kleine din
getjes zien: in de oude Hebreeuwse teksten stond dat
God een mens was; later is daar van gemaakt dat God
Onder het
melkwoud:
bewondering
LEIDEN - Mag een staand ovatio
neel applaus, waarbij de solo-ac
teur tot vier maal toe door een he
vig geengageerd reagerend
publiek wordt teruggeroepen, als
maatstaf dienen voor de kritische
interpretatie van een toneelstuk?
Ik meen van niet, omdat men
enerzijds de acteerprestatie altijd
strikt gescheiden dient te zien
van de verbale draagwijdte van
het dramatisch gegeven en an
derzijds het publieksoordeel
moet scheiden van de argumen
ten, die de recensent aandraagt
om zijn, strikt persoonlijk ge
bonden, oordeel te onderbou-
U heeft dan inmiddels begrepen,
dat 'Onder het Melkwoud' van
Dylan Thomas (in een sfeervolle
vertaling zoals die alleen door
Hugo Claus meegegeven kan
worden) bij het publiek gister
avond in een zeer redelijk bezette
Leidse Schouwburg zeer goed
werd ontvangen. De stoel bezet
ting is, meen ik, in het begin van
het theaterseizoen nauwelijks
een doorslaggevend argument
om de belangstelling van het
publiek aan te geven, omdat het
verschijnsel, dat gewoontege
trouw voor de eerste
stellingen in
onevenredig veel belangstelling
bestaat, algemeen bekend mag
worden geacht.
Natuurlijk kunnen we niet heen om
het feit, dat Carol Linssen met
'Onder het Melkwoud' ven Dylan
Thomas een acteerprestatie van
formaat heeft geleverd dat zich
'in z'n soort' uitsluitend ,'aat ver
gelijken met solotoneil van bij
voorbeeld Jacques Comman
deur, Henk van Ulsen of de veel
te vroeg overleden actrice Caro
van Eyck. Werkelijk, wat Linssen
acteertechnisch doet dwingt on
ontkoombaar ieders bewonde
ring af. Zo'n lap tekst met zoveel
verschillende gemoedsstemmin
gen, intonaties en tempowisse
lingen zo feilloos op de planken
zetten is iets, waar de toeschou
wer, gerieflijk in zijn fauteuil ge
zeten, niet te makkelijk over mag
denken.
Maar overeind blijft staan de ver
warring, de verbrokkeling, het
ontbreken van een causale rela
tie. Dylan Thomas heeft een aan
tal zeer originele woordgrapjes
verzonnen en door het tekstge
deelte gevlochten, maar is daarbij
volledig voorbijgegaan aan het
feit. dat hierdoor een haast ab
surdistisch, op Eugène Ionesco
gelijkend taalgebruik ontstond.
Kunstige woordspelingen en
zinswendingen met het enige
doel de verwarring te vergroten,
dienen werkelijk tot niets. Der
halve resumerend: een prachtig
gespeeld epos van Dylan Thomas
op een uiterst zwakke, sterk on
derkoelde tekst.
BERT KOEKEBAKKER
Caecilia
Consort":
sfeervol
LEIDEN - Het gebeurt Wel een
enkele keer dat een bijzondere
muzikale gebeurtenis bijna on
opgemerkt voorbij gaat. Er wa
ren gisteravond welgeteld 23
mensen in de Stadsgehoorzaal
om te luisteren naar het concert
door het "Caecilia Consort". Dit
gezelschap heeft de naam
"Consort" niet verbonden aan
specifieke uitvoeringspraktij
ken van barok-muziek. Het
koos deze naam in een ruimer
verband, waarin ook plaats was,
zoals bleek, voor de romantiek.
Wat is het bijzondere aan dit
strijk-ensemble? Zijn afwer
king? Zijn toongeving? Bezie
ling? Het was allemaal in per
fecte vorm aanwezig. Maar er is
iets dat verder gaat en dat niet
exact met woorden is te vangen.
Misschien is het de muzikaliteit
van een groep mensen die op
"dezelfde golflengte werkt" of
die hetzelfde trillingsgetal
heeft". Hoe dan ook, het merk
waardige was dat er gister
avond in de nu mooi klinkende
stadzaal iets tot leven kwam, en
dat een sfeer werd geschapen,
waarin het handjevol toehoor
ders tot ademloos luisteren
werd gedwongen.
De muzikale leider, Maurits
Bosman is in emotionele zin,
ongetwijfeld de meest gedreve
ne, doch hij heeft een onmid
dellijk respons in de groep. Ook
dit is een kenmerkende bijzon
derheid van dit ensemble.
De voortreffelijke opbouw
het programma droeg e
bij tot dit zo geslaagd geheel,
waarin ieder iets kon vinden
van een persoonlijk raakvlak.
Voor mij was dit het Rondo in
A, D 438 van Schubert met
Maurits Bosman als solist. Het
is bekend dat Schubert een gro
te affiniteit had met Mozart
(-ook met Beethoven-), waarvan
dit prachtige werk getuigde.
Bosman ontwikkelde een fraaie
toon en gaf met zijn spranke
lende vertolking de vroeg-klas-
sieke sfeer juist aan.
Het is nog een ongewoon ver
schijnsel dat een bedrijf op
treedt als sponsor voor cultu
rele doeleinden. C. en A. heeft
deze weg geopend. In oktober
en in november zullen hier on
der auspiciën van dit bedrijf,
nog twee concerten worden ge
geven.
BEP RIJNDERS
NEDERLAND 1
18.00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
18.30 - Sesamstraat (NOS)
18.45 - Paspoort (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - Kijk smakelijk (NCRV)
19.30 - Lucy en Mr. Moonev (NCRV)
19.55 - He, kijk mij nou (NCRV)
20.40 - Opus 1 plus 3 (NCRV)
21.37 - Journaal (NOS)
21.55 - De zaak Van der Lubbe (NCRV)
22.25 - Jan Steen, mens onder de mensen (NCRV)
22.55 - Tot Besluit (NCRV)
23.00 - Niet ter inzage aan de betrokkenen (IKON)
23.43 - Journaal (NOS)
NEDERLAND 2
18.00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - Cijfers en letters (KRO)
19.25 - De Barry Hughes Kwis (KRO)
20.00 - Journaal (NOS)
20.27 - Zoutwater dokter (KRO)
22.00 - Brandpunt (KRO)
22.35 - Jozef Stalin, de Rode Tsaar (KRO)
23.25 - Journaal (NOS)
DUITSE TV
DUITSLAND I
18.05 Jeugdprogr. Aansluitend
Jeugdprogr. 18.50 Journaal. (Regio
naal progr. NDR: 19.00 Sportoverz.
19.30 Actualiteiten. 19.45 Kleuter-
progr. 19.55 Burger, tv-seric. 20.25
Regionaal magazine. 20.59 Pro
gramma-overzicht. WDR: 19.00 Die
Onedin-Linie. 19.30 Informatieve
serie. 19.40 Die Onedin-Linie, ver
volg. 20.15 Actualiteiten). 21.00
Journaal. 21.15 Was diese Frau so
alles treibt. 23.00 Economisch maga
zine. 23.30 Actualiteiten 24.00
Sportoverzicht. 0.25 Sonderdezer-
nat KI: Ganoven-Rallye. misdaad
film. 1.25 Journaal.
DUITSLAND II
18.40 Aktualiteiten en muz. 19.20
Slapstick. 19.40 Slapstickserie. 20 00
Journaal. 20.30 Reportages. 21.15
Maigret, misdaadserie. 22.52 Slap
stickserie. 23.00 Actualiteiten. 23.20
Cultureel magazine. 0.05 Fur Gesetz
und Ordnung, speelfilm. 2.25 Jour-
DUITSLAND III WDR
18.00-18.45 Schooltelelvisie. 19.UU
Kleuterprogr. 19 30 Cursus sociolo
gie. 20 00 Vnjetydsmagazine 20.45
Journal 3. 21 00 Journaal 21.15 In
formatief progr. 22 00 Momente
22.15 Filmportret. 23 00 Zo grun wai
mem Tal. tv-sene. 23.50 Doe. serie.
0.35 Journaal.
BELGISCHE TV
BELGIË VLAAMS
18.00 Project Z, tv-sene 18.15 Kleu
terprogr 18.30 Open School. 19 00
Regionaal magazine. 19.35 Medede
lingen en Morgen. 19.45 Journaal.
20.10 Weerbencht 20.15 Wy. zwar
ten 2, tv-sene. 21.50 Religieuze uit
zending. 22.20 Journaal.
TV BELGIE NEDERLANDS
NET 2
18.00 Project Z. tv-sene 18.15 Kleu
terprogr 18.30 Open Scho-.l, lyoo
Regionaal magazine 19.35 Medede
lingen en Morgen. 19.45 Journaal.
20.10 Weerbericht. 20 15 Gevarieerd
muziekprogr. 21.45 Cultureel maga-
Brandpunt besteedt vanavond (22 00 uur, Ned. 2) aandacht aan
de havenstaking in Rotterdam en geeft verder een impressie van de
vakantie in ons land van een groep Noordierse kinderen,
■k De NCRV zendt vanavond een half uur durende documentaire
uit, getiteld ,JDe zaak-Van der Lubbe" (Nederland 1.21.55 uurDe
hoofdpersoonde Leidse metselaar Mar mus van der Lubbe, werd in
1933 schuldig bevonden aan brandstichting in het gebouw ran de
Rijksdag te Berlijn. In 1934 werd hij door de nazi's onthoofd
De samensteller van dit NCRV-programmaJules Huf.zet nog eens
de twijfels rond het proces op een rijtje en laat zien van welke grote
historische betekenis de zaak-Van der Lubbe is geweest de Rijks
dagbrand zou door de nazi's zelf op touw zijn gezet, vervolgens
kregen „de communisten" de schuld en zo creeerde Hitier een reden
om de absolute macht te grijpen
Inmiddels heeft dr. Kemper, in 1946 aanklager bij de Neurenberger
processen, aangekondigd de zaak van Van der Lubbe te zullen
heropenen. Kemper draagt belangrijke getuigen en bewijzen aan
en hij zou pleiten voor posthume vrijspraak voor Marinus van der
Lubbe.
k Aan de hand van de werkelijkheid heeft Erik Oosthoek voor de
IKON-televisie het tweedelige spel .NIiet ter inzage aan betrokke
nen" geschreven en opgenomen.Een televisiespel overeen vrouw die
door haar man mishandeld wordt en van de ambtelijke instanties -
iti dit geval politie, justitie en de Raad voorde Kinderbescherming -
alleen maar ongeloof en wantrouwen terugkrijgt op verzoeken om
hulp. Het dossierdat Oosthoek samenstelde strekt zich uit over
ruim twee jaar en is te zien vanavond en 28 september Nederland 1
23.00 uur).
,X>e situaties waarmee hoofdpersoon Jenny zich geconfronteerd
ziet, zijn authenthiek, wat niet impliceert dat haar zaak zich in
werkelijkheid ook aan één persoon heeft voltrokken is een zinnetje
uit de toelichting op het programma. Het geeft gelijk al aan waarde
zwakke plekken te vinden zijn.
Over het hoofd van Jenny (gespeeld door Jolanda Bertsch) wordt
een afschuwelijke aaneenschakeling van ellende uitgestortDe ge
kozen situatietekening is bovendien nogal stereotiepDe mishan
delende echtgenoot accepteert niet dat hij impotent is als hij veel
gedronken heeft, wat weer tot meer drinken en afranselingen
leidt.
Het is allemaal denkbaar en zal m werkelijkheid ook best voorko
men,of voorgekomen zijn. Als televisiespel is het echter wat te veel.
Nooit eens een beetje licht tussen de wolken, een wit randje om de
boosdoeners heen, of een zwart vlekje op de heldinnen van het ter-
haal
VRIJDAG 21 SEPTEMBER
HILVERSUM I
Zeer tot Zeer Oud 21 02 (S) Nine
o'clock jazz. 22 02 (S) Goal. NOS
23.02 (2) Met het oog op morgen.
TROS 0.02 (S) De Nachtwacht
HILVERSUM II
18 40 De Nederlandse Antill. n P 1'
18.50 Uitzending van DS (a VOO:
19 00 Veronica sport. NOS 20.00 (S)
Europees Concertpodium Macbeth,
opera van Verdi. 22.30 Nws. 22.40
HILVERSUM II
gymn. 7.20 (S) TROS binnenkort
7 30 Nws 7.36 Aktua. <8.00 Nws i 8.30
Nws 8 36 S Kii lu irifl 9 00Gymn.
voor de vrouw 9 10 Waterstanden
9 15 (S) Kom er maar eens by 10.30
(S) Coulissen. 11 30 (S) Aktua sport.
1226 Meded voor land- en tuin-
bouw 12 30 Nws 12 36 <S) Aktua.
13.00 Nws 13.11 (S) Onder de men
sen. 14.00(S)Spurt na spurt 14 30(S)
Kernpunt. 15.30 (S) Kinderbalie
HILVERSUM III
HILVERSUM III
en Roll Methode VPRO 20 02
(S) Oorkussen 21 30 (S) Black Star
Liner 22.30 (S) Suite.
ZATERDAG 22 SEPTEMBER
HILVERSUM 1
Ieder heel uur nieuws. VARA 7.03
(S) Hallo hier Hilversum! (8 03 Din
gen van de dag). 9.30 (S) ZI a la cre-
me. 11 02 (S) De VARA feliciteert
12.03 (S) Tussen starten finish. 13 03
(S) In de Rooie Haan 15.02 (S) Mu
ziek uit Studio I 16.02 <2z De Speel
Ieder heel
(S) Popfl
Sound 10.03 (S)Popsi
Pop non stop 12 03
14.03 (S) Op stap 15"
03
16 03
NCRV-Zaterdai
vroegte 8 00 (Si Klassiek
line. 9.00 Nws 9 02(S)Cor
tinale 10 25 (S) Licht kla
ziek 11.00 (S) Familiepla
sieke verzoeken
Platen Publiek-
1202 (Si A kle
band. 13.00 (S)
(S) AVRO s
12 00 Nws
de lopende
AVRO's PI.
erh.). 14.17 (Sl
ting 15 50