North Sea
J azzfestival:
geslaagde gok
van Paul Acket
toegeHcht
Herman Brood zoekt
nu het succes in de VS
<^)vandaag^
[j ^{programmal
Til Gardeniers leidt
politici in Sterrenslag
MUNT GAAT GOUDEN
PLAAT WAARMERKEN
WOENSDAG 4 JULI 1979
AMSTER DAM (G PD)- Herman
Brood zit in Amerika. Afgelo
pen weekeinde vertrok de Ne
derlandse popster met zijn
groep Wild Romance, mana
ger Koos van Dijk en een twee
tal technici naar de Verenig
de Staten, waar een tournee
van tweeëneenhalve maand
wordt afgewerkt. Het eerste
concert heeft plaats in de
staat Alabama, waar de Wild
Romance speelt in het voor
programma van de Ameri
kaanse groep The Cars.
De komende maanden hoe lang
het Amerikaanse verblijf pre
cies gaat duren, is onbekend)
wordt zowel met The Cars als
met de Engelse groep The
Kinks gespeeld, terwijl zo nu
en dan ook als hoofdpro
gramma wordt opgetreden.
Helemaal onbekend is ,fier-
man Broet" (men schijnt het
Nederlandse „brood" gewoon
op z'n Engels uit te spreken) in
Amerika niet, want sinds
twee maanden is in de VS een
elpee van de pianist-zanger
uit.
Het is een gedeeltelijk voor de
Amerikaanse markt aange
paste versie van de in Neder
land, België en Duitsland zeer
goed verkochte elpee
,JShpritsz". Zo zijn een aantal
nummers gekuist op sex- en
drugs termen, die te ver zou
den gaan voor de Amerikaan
se radiostaticrris. De zoge
naamde FM-stations draaien
de Amerikaanse versie van
,£phritsz" zeer vaak en het
heeft zijn uitwerking niet ge
mist, want de plaat verkoopt
goed.
Het Amerikaanse avontuur is
een oude wensdroom van
Herman Brood. Nadat de
voormalige Cuby and The
Blizzards-pianist na jaren
lange zwerftochten en crimi
nele uitstapjes rond het mid
den van de jaren zeventig ook
als zanger in de weer ging,
nam zijn populariteit toe tot
een niveau dat vóór hem nog
nimmer een Nederlandse pop
ster bereikte.
Aanvankelijk speelde en zong
hij in snel wisselende groepen
(Stud, Shpritsz, Vitesse, de
heropgerichte Cuby and The
Blizzards) en ook de eerste
versies van zijn eigen groep
Wild Romance leden nogal
onder bezettingswisselingen
Het succes begon behoorlijk
vormen aan te nemen toen de
elpee JStreet" in 1977 ver
scheen en kort daarna de tot
dusver in stand gebleven be
zetting tot stand kwam. Deze
groep bestaat uit Danny La-
demacher (gitaar), Freddy
van Kampen (bas) en Cees
Meerman (drums).
Na een stormachtige publiciteit,
waarin Brood's onomwonden
uitlatingen over drugge
bruik, zijn seksuele escapades
en zijn criminele verleden de
boventoon voerden, zette zijn
populariteit pas echt door.
Daarbij bleek de manoeuvre
om de piano vrijwel geheel te
laten staan en uitsluitend als
frontzanger' op te treden,
prima te werken: het afgelo
pen jaar werden dag-in-dag-
uit steeds grotere zalen be
speeld.
Nina
Ook al door dat laatste was ge
biedsuitbreiding i>oor Brood
en zijn band noodzakelijk. In
het begin van dit jaar werd
Duitsland bewerkt en één van
de gevolgen daarvan ivas de
bereidheid van de kersverse
Duitse popzangeres Nina Ha
gen om in Brood s speelfilm
Cha Cha" op te treden.
Nina kreeg ten tijde van de
filmopnamen problemen met
haar Duitse band, bleef in
Nederland hangen en behalve
een filmhuwelijk tussen
Brood en Hagen werd gedu
rende enige tijd een .echt"
huwelijk lussen de twee be
langrijkste continentale pop
sterren aangekondigd. Ver
moedelijk ging het hierom een
publiciteitsstunt, hoewel
Brood en Hagen het goed met
elkaar schenen te kunnen
viiiden en Hagen enkele ma
len bij optredens van Brood
and His Wild Romance heeft
geassisteerd. Nu Brood (dit
najaar wordt hij 33) naar
Amerika gaat, scheiden hun
wegen echter weer.
Paul Acket:Het organiseren
van het North Sea Jazzfestival
moet een hobby zijn. Als je
daarbij aan geld denkt, dan red
je het niet".
OEN HAAG (GPD) - „Nee, nee, dat kan ik nu niet meer
veranderen. Dat staat vast. En ais hij zich zou onttrek
ken, is dat contractbreuk. Wat er dan gebeurt? Dat kan
ik nog niet zeggen..."
Paul Acket legt de telefoon neer. Hij heeft de man aan de
andere kant van de lijn even streng moeten toespreken.
„Een impresario van Dexter Gordon. Gordon neemt
geen genoegen met de ritmesectie die de tenorsaxofoon-
battle begeleidt. Een uitstekende ritmesectie. Maar
Gordon wil wat anders."
Acket geconfronteerd met één van
de talloze problemen en zorgen,
die samenhangen met het organi
seren van een groot festival. Een
festival - de vierde aflevering (op
13,14 en 15 juli) staat voor de deur
- dat. is uitgegroeid tot 's werelds
omvangrijkste jazzmanifestatie:
het North Sea Jazzfestival-1979.
De laatste loodjes wegen ook voor
Acket het zwaarst. „Af en toe
wordt het je te veel. Hoewel ik me
verzekerd weet van de steun van
een fiks aantal trouwe medewer
kers, onder wie mijn vrouw, komt
toch veel van het voorbereidende
werk op mijn schouders neer. Het
transport vormt nu nog* het
grootste probleem. Welke vlieg
tuigen moet je bestellen, met
hoeveel man reizen de orkesten,
hoe laat komen ze op Schiphol
aan, wanneer zijn ze in het hotel
te verwachten? Allemaal vragen,
die betrekking hebben op het feit
of de musici wel tijdig op één van
de vele podia in het Haagse Con
gresgebouw staan. Want daarom
draait het toch". Er is voor Acket
ook veel werk te delegeren. Maar
een telefoontje van Norman
Granz of George Wein zal hij toch
zelf moeten afhandelen. Hij zegt
„Vanmorgen belt de man die al
les met de High School Bands te
maken heeft. Je weet die orkes
ten waaruit de talenten voor on-
HILVERSUM (GPD) - Minister Gardeniers van CRM gaat in de jaarlijkse
'Sterrenslag" van de AVRO de ploeg van politici aanvoeren. De dames
Smit-Kroes (WD) en Beckers-de Bruijn (PPR) en de heren Van Dam en
Van den Bergh (beiden PvdA), Ploeg (WD), Engwirda (D'66), Van den
Broek en Van Houwelingen (beiden CDA) zullen onder haar leiding op 9
en 10 augustus op het sportcentrum Papendal bij Arnhem proberen
formaties van artiesten en omroepmedewerkers de loef af te steken in
hardlopen, zwemmen, motortrial, hindernisbaan, kanovaren, golf of
boogschieten, penalty schieten en trouwtrekken.
In deze ontmoeting, waarin zoals gebruikelijk de leiding in handen is van
Anton Geesink, komen onder leiding van Jan Blaaser de volgende ar
tiesten aan de start Patricia Paay, Willeke Alberti, Ronnie Bierman,
Martin Brozius, Piet Romer, Peter Faber, Gerard Cox en Piet Bamber
gen.
De omroepmedewerkers, geleid door Wim Bosboom (VARA) zijn: Frits
Bom (VARA), Ivo Niehe (TROS), Cees van Drongelen en Ad Visser
(beiden AVRO), Ilona Visser (VERONICA), Dick Passchier (NCRV),
Anne van Egmond (KRO) en Wim Neijman (IKON). De AVRO zal de
televisie-opnamen van dit evenement op 13 oktober uitzenden.
DEN HAAG (ANP) - De Nederlandse Vereniging van Producenten en
Importeurs van Beeld- en Geluidsdragers (NVPI) gaat de gouden en
platina platen waarmerken met munten van het zelfde metaal. Met in
gang van volgende week kunnen de eerste worden uitgereikt.
De munt is gemaakt door de Koninklijke Begeer in Voorschoten. Het
waarmerk wordt verstrekt als uit een accountantsverklaring blijkt dat
de benodigde aantallen platen zijn verkocht, aldus de NVPI. Goud ligt
klaar als er 100.000 singles over de toonbank zijn gegaan of 50.000 lang
speelplaten met popmuziek of 15.000 lp's met klassieke werken. Voor
platina gelden aantallen van 150.000 singles of 100.000 populaire lp's dan
wel 25.000 lp's met klassiek repertoire.
der meer het Buddy Rich Orkest
en de Woody Herman Band gere-
cruteerd worden. Die man tele
foneert uit Rotterdam en wil me
spreken. Nou ja, dat moet gebeu
ren natuurlijk."
Omstandig uit de doeken doen wat
het North Sea Jazzfestival te bie
den heeft, hoeft niet meer. Meer
dan 500 vooraanstaande muzi
kanten verzorgen in drie dagen in
de zeven zalen van het Congres
gebouw meer dan 100 concerten.
Er zal oude jazz te beluisteren
zijn, en geïmproviseerde muziek,
en alle mogelijke stijlen die daar
tussen in zitten. Het bijwonen
van het North Sea Jazzfestival is
het doorbladeren van een jazzen-
cyclopedie aan de hand van prak
tisch onderricht.
Aan dat doorbladeren blijken de
namen die in dat boek voorko
men ook zelf veel plezier te bele
ven. De afgelopen jaren heeft Ac
ket gemerkt dat de musici het
Haagse festival zijn gaan be
schouwen als een soort groot
scheepse ontmoetingsplaats. „In
het vlak naast het Congresge
bouw gelegen Bel-Air hotel, waar
bijna iedereen is ondergracht,
vliegen ze elkaar in de armen. Het
komt veel voor dat de artiesten na
hun optreden blijven hangen.
Vorig jaar stapten Count Basie en
Ella Fitzgerald gezellig door het
publiek, op zoek naar wat zij in
geen jaren „live" hadden kunnen
horen en hen nu in het Congres
gebouw op een presen
teerblaadje geleverd werd".
Het collectief herbergen van de
jazzmusici in Bel Air gebeurt met
opzet. Paul Acket „Omdat er zo
verschrikkelijk veel dingen tege
lijkertijd aan de hand zijn, is het
belangrijk om de mensen dicht in
de buurt te hebben. De zaalorga
nisator belt gewoon even met het
hotel, als de muzikant er tegen
een bepaalde tijd nog niet is. De
organisatoren in het hotel zorgen
er dan voor dat de betrokkene
gewaarschuwd wordt, zodat deze
binnen een paar minuten kan ar
riveren".
Paul Acket acht de begeleiding van
de musici tijdens het festival be
langrijk. Hij heeft een staf van vijf
mensen permanent op Schiphol
gestationeerd. „We loodsen de
mensen snel door de douane en
brengen ze naar bus of auto. Dat
voorkomt onnodig zoeken en
verhoogt al direct de feestvreug
de. Aangekomen bij het hotel,
ontvangen ze bij de balie een uit
gebreid informatiepakket. Zo
voelen ze zich gauw thuis".
Record
Vorig jaar telde het festival zo'n
20.000 bezoekers. Op dit moment,
ongeveer tien dagen voordat het
begint, ligt de vóórverkoop al
ruim boven die van 1978. Dat be
looft een nieuw record; Acket
heeft zijn hoop gevestigd op
30.000 bezoekers. Dat het North
Sea Festival tot het omvangrijk
ste jazzevenement van de wereld
is uitgegroeid, blijkt niet alleen
uit een vergelijking met andere
gerenommeerde jazzgebeurte-
nissen op het Europese continent
(Antibes, Nice, Montreux, e.d.) en
in de Verenigde Staten (Newport
Jazzfestival), maar ook uit de
steeds toenemende buitenlandse
belangstelling. Het aantal bestel
lingen van over de grens is een
veelvoud van vorig jaar.
Acket kon in 1976, toen hij zijn eer
ste North Sea Festival hield, niet
weten dat het zo'n enorme ont
wikkeling zou doormaken. De in
Indonesië geboren Hagenaar
heeft altijd al jazzconcerten geor
ganiseerd. In 1941 hield hij zijn
eerste concert in theater Gooi
land, Hilversum. Met Rita Reys.
Toen kon er nog net Engels wor
den gezongen. Maar dat liedje
was snel uit. Later was hij één van
de eersten die befaamde jazzmu
sici uit Amerika naar ons land
haalde. Menigeen herinnert zich
uit dat verre verleden zijn adver
tenties en affiche's, die toen al
van die bekende vette, zwarte
rand waren voorzien („daar ben
ik de uitvinder van, en niet Lou
van Rees"). Nog later legde Acket
zich ook toe op de popmuziek.
Maar jazz is altijd Ackets voor
naamste liefde gebleven. Een
liefde - en dit even voor het goede
begrip - die natuurlijk ook geld
opbracht.
Uitgaande van het principe „wat
een ander kan, kan ik ook" stortte
Acket zich vier jaar geleden in
een avontuur, waarvan hij de af
loop niet kon vermoeden. Nice,
Montreux: hij vond dat soortge
lijke muziekevenementen ook in
Nederland mogelijk moesten
zijn. Maar hij wist tevens dat een
jazzfestival in dit land een moei
lijk verkoopbaar artikel is. Daar
om zocht hij het in een grote hoe
veelheid artiesten, die binnen een
kort tijdsbestek zouden optreden
op verschillende, dicht bij elkaar
gelegen plaatsen en in veel ge
vallen vrijwel tegelijkertijd. Hij
koos daarvoor het Congresge
bouw in Den Haag, waarvan tot
dan toe eigenlijk niemand wist
dat het zó veel zalen telde. Voor
zover Acket weet is deze accom
modatie uniek in Europa en zou
nergens anders een jazzfestival,
zoals Acket dat organiseert, kun
nen worden gehouden.
Formule
De formule sloeg enorm aan. De
mogelijkheid die het publiek ge
boden wordt zich drie dagen ach
tereen onder te dompelen in een
ware stortvloed van jazzmuziek
van de meest uiteenlopende
soort, gekoppeld aan de gelegen
heid om naar films en videoban
den te kijken, winkeltjes met
jazzartikelen af te stropen, een
expositie te bezoeken en - vooral
- met elkaar te praten, te eten en
te drinken, is uniek. Juist deze
nonchalante en soms zelfs wat
kermisachtige atmosfeer trekt
ook vele niet-jazzfanaten naar
Den Haag.
Paul Acket zegt: „Ik had wel wat
ervaring met grote evenementen.
Rolling Stones en dergelijke.
Maar dit was even wat anders.
Jent je niet meer concentreren op
één concert. Er zijn in elke zaal
dagelijks zeven concerten. Als je
dat wil bijhouden ga je achter je
zelf aan lopen. En dat is, met na
me de eerste twee dagen, bij mij
dan ook het geval. Meestal voel ik
me de laatste dag wat vrijer en
dan kom ik er eindelijk eens toe
wat te praten met de mensen en te
luisteren naar de muziek. Nee,
een andere lokatie zou voor dit
festival onmogelijk zijn. Zelfs in
Duitsland is er geen accommoda
tie te vinden die dit gebeuren
bergen kan".
Acket, vermoeid, achter zijn met
talloze papieren bedekt bureau in
zijn kantoor aan de Haagse Prin-
sessegracht zegt „Ik heb in 1976
de gok gewaagd. En ik hoop dat
we er nu voor de vierde keer een
geslaagde toestand van kunnen
maken. In elk geval is de belang
stelling van de kant van de bui
tenlandse pers opnieuw groot.
Vorig jaar waren er tachtig bui
tenlandse journalisten. Die heb
ben in het algemeen juichend
over het festival geschreven. De
Jazz Journal International vond
dat wij D-Day hadden kunnen
organiseren. De Japanse Swing
Journal merkte op dat de happe
ning in Den Haag veel weg had
van de Olympische Spelen. Een
feit is natuurlijk dat het North
Sea Jazzfestival voor Den Haag
een groot brok public relations
oplevert".
Subsidie
Van die gemeente Den Haag krijgt
Acket twee ton subsidie. Dat is
inclusief de zaalhuur, die al
90.000 gulden bedraagt. Het rijk
(ministerie van CRM) wil nog
steeds niet over de brug komen.
Dat zit Acket behoorlijk dwars.
„Men kan ons toch moeilijk lou
ter commercialiteit verwijten. Er
treden zeker 30 .tot 40 musici op
die totaal geen bekende namen
voor het grote publiek zijn. En er
staan echt nog talloze „namen" te
trappelen. Maar ik heb de voor
keur gegeven aan een behoorlijke
hoeveelheid avant-garde. Dat is
goed voor het festival".
„Er zijn mensen die denken dat ik
ontzettend veel geld aan zo'n fes
tival verdien. De kaarten zijn zo
duur, wordt er gezegd. Maar dat is
onzin. Honderdvijfentwintig
gulden voor drie dagen is spot
goedkoop. Voor een uurtje bio
scoop betaal je een tientje. En dan
gaat het om een stukje celluloid
dat voor de zoveelste keer wordt
afgedraaid. Nee, het organiseren
van het North Sea Jazzfestival
moet een hobby zijn. Als je daar
bij alleen aan geld denkt, dan red
je het niet".
NEDERLAND 1
18.00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
18.50 - De Fabeltjeskrant (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - Van gewest tot gewest (NOS)
19.45 - Toeristische tips (NOS)
19.55 - Vlinders, doe. (NOS)
21.37 - Journaal (NOS)
21.55 - Panoramiek (NOS)
22.40 - Journaal (NOS)
NEDERLAND 2
17.45 - Tennis (NOS)
18.30 - Tour de France (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - Jouw wereld, mijn wereld (IKON)
19.25 - Kenmerk (IKON/KRO/RKK)
20.00 - Journaal (NOS)
20.27 - Stichting Nederlandse Vrijwilligers (Socutera)
20.32 - Countdown (VERONICA)
21.05 - Starsky Hutch (VERONICA)
21.55 - De Derde Wereld dichterbij: Haiti (VERONICA)
22.30 - Taxi, tv-serie (VERONICA)
22.55 - Veronica's agenda (VERONICA)
23.05 - Journaal (NOS)
DUITSE TV
WOENSDAG 4 JULI
DUITSLAND I
18.00 Kinderserie. 18.50 Journaal.
WDR: 19.00 Teken
filmserie. 19.15 Fremder, woner
kommst du. 20.15 Actualiteitenma
gazine. 20.45 Liedjesprogramma).
21.00 Journaal. 21.15 Theodor
Chindler. 22.25 Informatief progr.
23.30 Journaal.
DUITSLAND II
18.00 Journaal. 18.10 Flambards.
18.35 Muziek en actualiteiten. 19.20
Muziekprogr. 20.00 Journaal. 20.30
Alles Gute. Kohier. 21.15 Informa
tief magazine. 22.00 Actualiteiten.
22.20 Van der Valk. 23.05 Informa
tieve serie. 23.10 Informatief progr.
23.40 Blitzlicht, tv-spel. 1.15 Jour
naal.
DUITSLAND III WDR
WDR: 19.30
TV-cursus technisch tekenen. 20.00
Kinderprogr. 20.25 Das Geheimnis
der weissen Masken. 20.55 J oumal 3.
21.00 Journaal. Gezamenlijk pro
gramma NDR-WDR: 21.15 Reporta
ge. 22.00 Doe. serie. 23.00 Tekenfilm
serie. 23.10 Isabella, drie Caravellen
und ein Possenreisser, komedie.
BELGISCHE TV
WOENSDAG 4 JULI
BELGIË VLAAMS
18.15 Kinderserie. 18.40 Kinderserie.
18.45 Jeugdserie. 19.35 Mededelin
gen en Morgen. 19.45 Journaal. 20.10
Weerbericht. 20.15 Happy Daus.
20.40 Het Legaat. 22.45 Journaal.
De NOS-buitenlandrubriek panoramiekzendt vanavond om
21.55 ur via Nederland 1 een reportage uit over de midden-Afri
kaanse republiek Kameroen. De directe aanleiding tot deze repor
tage is het staatsbezoek dat president Ahmadoe Ahidjo aan Neder
land brengt.
Kameroen is voor 85 procent afhankelijk van de landbouw (koffie
en cacao). Bijna 25 procent van de export van Kameroen gaat naar
ons land. De reportage schetst een beeld van het leven in Kameroen
en toont een aantal problemen waarmee een agrarisch ontwikke
lingsland te kampen heeft.
Begin juni werden acht auteurs uit de schrijversbond van de
DDR verwijderd op beschuldiging van antisocialistisch gedrag.
Dit leidde tot internationale protesten, o.avan de Nederlandse Pen
Club, die gisteren protesteerde. Een van de auteurs, de ook interna
tionaal bekende romanschrijver Stefan Heym, gaat in een inter
view uitvoerig in op de achtergronden van het conflict. Dit inter
view zendt Kenmerk vanavond uit via Ned. 2 om 1924 uur.
Heym, die in het verleden in eigen land als een veelgeprezen auteur
te boek stond, gaat het vooral om de toename van de beperkingen die
in de DDR de uitgave en inhoud van boeken worden opgelegd. In het
geding is ook een per 1 augustus van kracht wordende wet, waarin
de DDR-autoriteiten elke ongeconcentreerde uiting,zoals dit inter
view, met gevangenisstra f bedreigen.
Verder brengt Kenmerk standpunten van de recente zwarte synode
van de Neder-Duits Gereformeerde Kerk in Zuid-Afrika. Daar
werd fel gediscussieerd over de vraag in hoeverre de blanke zuster
kerken en de Staat deze zwarte kerk onder druk zet om te verhinde
ren dat ze een eigen koers vaart.
De NOS-teleihsie brengt vanavond opnieuw de film 'Vlinders'
van Gerben Hellinga op het scherm. Het gaat hier om Helhnga's
visie op balletdansen, met medewerking van het Nationale Ballet.
De film werd eerder in mei van het vorige jaar uitgezonden. (Ne
derland 1,1955 uur).
WOENSDAG 4 JULI
HILVERSUM I
Ieder heel uur nieuws. NCRV 18.11
Hier en nu. 19.30 (S) Happy Sound-
special. 22.02 (S) Amusementsmu
ziek. NOS 22.30 (S) Hobbyscoop.
23.02 (S) Met het oog op morgen.
NCRV 0.02 (S) Late date. 2.03 (S)
Nachtdienst
HILVERSUM II
18.00 Hafa-magazine. RVU. Grond-
politiek. VARA 18.50 (S) Even muz.
19.00 (S) VARA 's woensdagavond.
(19.05 Wie moeten er nou nog bevrijd
worden? 20.00 VARA klassiek. 20.20
Het zout in de pap. 21.00 VARA-
klassiek. NOS 22.30 Nws. 22.40 De
vakantie van Jan Wolkers. VARA
23.25 (S) Muziek van Charles Ives.
23.55 Nws.
HILVERSUM III
Ieder heel uur nieuws. 19.02 (S)
Rauhfaser. (Met tussen 19.00 en
20.00 uur De Brom en Ruisshow.
Tussen 20.00 en 21.00 uur Reportage.
Tussen 21.00 en 22.00 uur Privaat).
22.02 (S) Roek-tempel. 23.02 (S) Wal
halla
DONDERDAG 5 JULI
HILVERSUM I
Ieder heel uur nieuws. 7.03 (S) Van
daag...donderdag. (7.10 Het levende
woord. 8.03 Hier en nu. 8.25 Licht
sein). 9.03 (S) Wie weet waar Willem
Wever woont9. 10.02 (S) Muziek by
de koffie. 12.03 (S) Het nuttigen van
etenswaren is toegestaan. 12 40 (S)
Middagpauzedienst 13 03 Hier en
nu. 13 20 (S) NCRV-Mini-Globaal.
NOS 15.02 (S) Radio Tour de Fran-
HILVERSUM II
AVRO 700 Nws. 7.10 Ochtend
gymnastiek. 7.20 AVRO-magazine
10.00 Radio LawaaipapegaaL 10.10
Van Strauss tot Straus(s). 10.30
AVRO-tema. 10.40 Hermandad 1979.
Informatief progr. 11.00 Radiojour
naal. 11.10 Aspecten. RVU: 11.56
Arbeid en inkomen. OVERHEIDS
VOORLICHTING: 12.16 Uitzending
voor de landbouw. VARA 12.26 Me
dedelingen voor land- en tuinbouw.
12.30 Nws. 12.36 Radiojournaal.
12.50 AVRO-tema. 13.00 Nws 13.11
AVRO's Sportpanorama. 13.30 Eu
ropa. 14.00 n Middagje AVRO 16.20
Radio Lawaaipapegaai. 16 30
AVRO-magazine. Informatief ma
gazine. (17.24 Mededelingen. 17.30
Nws. 17.36 Radiojournaal).
HILVERSUM III
Ieder heel uur nieuws. TROS. 7.02
(S) De Havermoutshow. 9.03 (S) Hu-
go van Gelderen zo goed als conti
nue. 11.03 (S) Polderpopparade.
12.03 (S) De Nederlandstalige top
tien en kwiswys. 13.03 (Si Boter,
Klaas en pryzen. 15.03 (S) TROS top
50.
HILVERSUM IV
VARA 7.00 Nws. 7 02 (S) Groot en
klein. 9.00 Nws 9 02 (S) De Franse
opera 1925-1950. 9.30 (S) Opera ou
vertures. 10 00 (S) Pianotrio's. 10.55
(S) Engels ochtendconccrt door het
Omroeporkest. 12.00 Nws. 12 02 <S>
Lunchconcert 13 00 Het zout in de
pap. 13 25 (S) Kamerconcert 14 00
Nws. 14.02 (S) La Clemen/a di Tito,
opera van Mozan. 16.20 (S) Het zout
in de pap.