Verveling bij
moderne opera
Lang programma
Madrigalesco en
Madrigaalkoor
Minimal Music:
veel effecten
iflO) vandaag...
I ...toegelicht
Canetti s De bruiloft
verdienstelijk gespeeld
SÜ31F
nvcscwuv
lichtreklame
[I^S[MQ9Lamma i
VRIJDAG 15 JUNI 1979
t][>]
PAGINA 5
UTRECHT GPD- De filosofie van
de Minimal Music mag dan net zo
gecompliceerd zijn als de struc
tuur zelf door de componisten
wordt voorgesteld, de uiteindelij
ke resultaten zijn rijk aan effec
ten en vermogen de luisteraar
volledig in hun ban te houden.
Maar daarvoor moet dan wel
door die luisteraar aan een be
langrijke voorwaarde worden
voldaan. Hij moet zó geconcen
treerd luisteren, dat hij in staat is
hele kleine detail-verschillen bin
nen een groot en soms ook lang
patroon te onderkennen.
Gisteravond ging in het muziekcen
trum Vredenburg in Utrecht twee
werken in het Minimal Music-
genre in première, respectievelijk
Music for a large ensemble" van
de Amerikaan Steve Reich en
Mausoleum" van Louis Andries-
sen.
De intense belangstelling van het in
groten getale opgekomen publiek
was in alle opzichten verdiend.
Het grootste compliment behoort
te gaan naar de uitvoerenden, die
onder leiding stonden van Rein-
bert de Leeuw en Lucas Vis, meer
nog dan naar de componis
ten.
De laatstgenoemden hebben van de
leden van het Nederlands Blazer
sensemble plus al die andere in
dividuele musici letterlijk het ui
terste gevergd ten aanzien van
het uithoudingsvermogen.
Een ieder werkte echter met een
duidelijk plezier in het musice
ren, en dat is een onmiskenbaar
teken, dat de muziek ook voor de
uitvoerenden, niet één uitgezon
derd, zin en doel heeft. En dat kun
je van een partij voor de tweede
viool in een symfonie van Beetho
ven niet altijd zeggen.
Of de creaties van Reich en An
driessen voor de eeuwigheid be
stemd zijn, is nog maar de vraag.
Maar het antwoord daarop is niet
belangrijk, want belangrijk is
wel dat deze muziek nu succes
heeft, alsook op een enkeling ver
frissend irritant werkt.
Steve Reich's Music for a large en
semble bleek niet alleen onder
houdend voor het oor, maar ook
voor het oog te zijn. Dat kwam
mede door het ritmisch gecoördi
neerd bewegen van de marimba
bespelers.
Van Louis Andriessen ging Mau
soleum voor het eerst. Dit werk
bevat Russische teksten van Ba-
koenin, gericht tegen het politieke
instituut dat de staat is.
Daarmee stelt Louis Andriessen de
principes van Minimal Music in
dienst van een niet-muzikaal ge
geven, met andere woorden: hij
levert een stuk programma-mu-
ziek.
En daarvoor leent Minimal Music
zich niet goed. Hoe getuigend
het allemaal ook klonk, het bleef
uiteindelijk spelen met noten".
En dat is uitstekend, maar geef er
dan niet méér pretentie aan. Ove
rigens is het een met veel vakman
schap gemaakte compositie.
Het concert wordt zondag herhaald
in Carré, Amsterdam.
Luigi Nono's 'Al gr an sole carico d'amore
AMSTERDAM - Een gastoptreden van een compleet buitenlands operagezelschap belooft
altijd een bijzondere gebeurtenis te worden. Niet alleen vanwege een kennismaking met
de uitvoerenden, maar méér nog omdat het alleen maar zin heeft koor, orkest, dirigent,
solisten, decors en technische staf hierheen te halen als datgene wat zij te bieden hebben
op enigerlei wijze opzienbarend is.
Welnu, opzienbarend was het gas
toptreden door de Opera uit
Frankfurt beslist wel, maar dan
voornamelijk doordat hier werd
getoond hoe vervlakking, verve
ling en clichématigheid tot in het
extreme in de moderne opera
hebben toegeslagen.
De opera "Al gran sole carico d'a
more" van Luigi Nono heeft in
1975 bij de première in de Scala
het nodige stof doen opwaaien en
de enscenering die de Oper
Frankfurt in 1978 op het repertoi
re nam schijnt ook internationale
aandacht te hebben getrokken.
Men kan zich echter afvragen of
dit kwam door de kwaliteit van
zowel werk als produktie, of dat
Nono misschien een heel erg
slimme componist is die zich
ontpopt heeft als een saloncom
munist bij uitstek die precies
weet hoe hij het elitaire avant-
gardepubliek in zijn zak kan ste
ken.
Het thema "vrouw en revolutie" is
Amsterdam
1 1) Bright eyes: Art Gar-
funkel
2 2) I want you to want me:
Cheap Trick
3(6) Popmuzik: M.
4(3) When you're in love:
Dr. Hook
5 (10) Reunited: Peaches and
herb
6 4) Does your mother
know: Abba
7 5) Casanova: Luv
8 (13) Sing for the day. Geor
ge Baker
9 (18) Boogie wonderland:
Earthx Wind and Fire
10 (14) Never be clever Her
man Brood and his
Wild Romance
Londen
1 4) Ring my bell: Anita
Ward
2 2) Dance away. Roxy Mu
sic
3 1) Sunday girl: Blondie
4(3) Boogie wonderland:
Earth, Wind and Fire
5 6) Ain't no stoppin' us
now: McFadden and
Whitehead
6 (11) Shine a little love: Elec
tric Light Orchestra
7 (16) Are friends electric?:
Tubeway Army
8 8) The Deer Hunter Sha
dows
9 (10) Hot stuff: Donna
Summer
10 5) Reunited: Peaches and
Herb
New York
1(1) Hot stuff: Donna
Summer
2 2) Reunited: Peaches and
Herb
3 5) We are family Sister
Sledge
4 4) Love you inside out:
Bee Gees
5 6) Just when I needed you
most Randy Vanwar-
6 9) You take my breath
away Rex Smith
7 8) The logical song: Su
pertramp
8 3) Shake your body down
to the ground: Jack-
sons
9 (12) Chuck e's in love: Ric-
kie Lee Jones
10 (13) She believes in me:
Kenny Rogers
Bonn
1(3) Born to be alive: Pa
trick Hernandez
2(1) Heart of glass: Blondie
3 2) Tragedy Bee Gees
4 4) Chiquitita: Abba
5 6) I was made for dancing:
Leif Garrett
6 5) In the navy Vilage
People
7 7) Shall I do it Leslie
McKeown
8 8) Save me: Clout
9 9) We'll have a party tonite
nite: Teens
10 (10) Baby it's you: Promises
natuurlijk aardig gevonden, maar
het by elkaar zoeken van een
groot aantal totaal onsamenhan
gende citaten uit socialistische en
marxistische geschriften, over
goten met een beetje wereldlite
ratuur, levert bij lange na geen
coherent opera-liberetto op.
Regisseur Jürgen Flimm heeft die
lyn nog een stukje doorgetrok
ken en een propvol spektakel
ontworpen dat zich even onaf
hankelijk van de tekst beweegt
als de tekst dat doet ten opzichte
van de muziek, en laat het verder
aan de associatieve vermogens
van het publiek over hier enige
lyn in te ontdekken. Op zichzelf
een aardig experiment dat zeker
in de operawereld vry nieuw is.
Het vervelende is alleen dat het
publiek zich alleen uit het pro
grammaboekje bewust kan wor
den van het feit dat het te doen
heeft met drie los van elkaar
rondwentelende schijven. De
teksten worden in meer talen ge
zongen door een aantal solisten
zonder specifieke "rollen", een
groot koor en een koor dat via de
band te horen is, en zijn voor het
overgrote deel onverstaanbaar.
Praktischer lijkt de oplossing de
partituur van Nono in concert-
vorm te brengen zodat men de
tekst in het programmaboekje
kan volgen. In dat geval blijft i-
leen het bezwaar over dat de mu
ziek van Nono, die voor de pauze
nog een aanzienlijke mate van le
vendigheid en betrokkenheid
bezit, na de pauze sterk de indruk
maakt van ongeïnspireerd
maakwerk, en dat het op den
duur uiterst vermoeiend is
voortdurend vrouwenstemmen
in hun hoogste register piepge
luiden te horen voortbrengen.
Het drukke toneelbeeld met enkele
zeer wel goedkope effecten kan
met gemak gemist worden, te
meer daar alles wat Flimm be
dacht heeft al lang te zien is ge
weest by het geëngageerde stu
dententoneel uit het eind van de
jaren zestig.
Bewondering moet men wel heb
ben voor het koor en de diverse
solisten (met als uitblinkster de
moederrol van Sona Cervena),
die hun taak werkelijk met een
enorme overgave vervullen. Het
zelfde dient opgemerkt te wor
den ten aanzien van het orkest,
maar bovenal van de grote man
achter deze uitvoering: dirigent
Michael Gielen die het complexe
muzikale apparaat van Nono met
meesterhand wist te bedienen en
zijn bijna spreekwoordelijke
zucht naar perfectie geen mo
ment liet varen.
De tweede en laatste voorstelling in
het kader van het Holland Festi
val heeft hedenavond in de Am
sterdamse Stadsschouwburg
plaats.
PAUL KORENHOF
Een scène uit 'De bruiloft'.
LEIDEN - Er is een zekere moed
voor nodig om af te rekenen met
het verleden en een nieuwe weg
in te slaan. Het Nederlands Ma
drigaalkoor en dirigent Henk
Briër hebben bewust voor een
nieuwe vorm gekozen, met de op
richting van een verwant orkest.
Dit opent natuurlijk wijdere per
spectieven in het repertoirekeu
ze.
Het programma, zoals gisteravond
in de Stadsgehoorzaal door Het
Nederlands Madrigaalkoor en
"Madrigalesco" gepresenteerd,
was heel aantrekkelijk. Wel zou
het misschien in de toekomst zijn
aan te bevelen het geheel minder
lang te maken. Vermoeidheid
doet afbreuk aan de concentratie
van uitvoerenden en toehoor
ders.
Het was moeilijk te realiseren pro
gramma. Daarom in de eerste
plaats woorden van lof. Er waren
vóór de pauze een paar hoge uit
schieters, zoals de heel mooi uit
gevoerde Fauré voor koor en or
kest, en de Maria Antiphonen van
Strategier, die men vooral inge
togen hield. Naar mijn mening
zou er wat meer differentiatie
kunnen zijn tussen de vier delen,
aangepast aan de tekst. Voor or
kest en dirigent eveneens de vlag
uit voor de verrassend mooi uit
gevoerde Kuhnau-variaties aan
Hendrik Andriessen. Ondanks de
(te) kleine orkest bezetting was
de strak gehouden toon helemaal
"in de roos".
Van de solisten waren vooral de so
praan Esther Hillinga en organist
Leo van Doeselaar, en vooral niet
te vergeten Henny Ravenstein de
meest opvallenden. Esther Hil
linga met een heel zorgvuldig
stemgebruik, waarvan vooral de
hoogte uitblonk; Henny van Ra
venstein, heel muzikaal met een
verrassend mooie toon. Voor
haar zowel als voor Leo van Doe
selaar gold het misverstand van
"het nieuwe". In de zaal reageer
de men weinig dankbaar door
onbegrip voor de presentatie
vóór het officiële gedeelte. Helaas
hebben wij de solo van Han Ka-
paan gemist.
Het hoge niveau van vóór de pauze,
zette zich, waarschijnlijk door
vermoeidheid, na de pauze niet
overal voort. De "Cantate de la
Paix" van Milhaud, bleek mede
door de taalbarrière, maar vooral
muzikaal een zware opgave. Het
lijkt ons een kwestie van "meer
ingroeien". Het is een prachtig
werk, dat voor herhaling vatbaar
is. Van de kortere stukken noe
men we nog "Ubi caritas" van
Duruflé, zoals meestal bij deze
componist, sterk geënt op het
Gregoriaans, waarmee wij in de
realisatie ook wat meer verwant
schap hadden willen horen.
Met het "Magnificat" van Vivaldi
besloten het koor, orkest, orgel
en de twee solisten, Esther Hil
linga en de alt Vera Verzijden dit
concert. Dirigent Henk Briër
heeft zich in zijn veelzijdige en
moeilijke taak bijzonder onder
scheiden.
BEP RIJNDERS
LEIDEN - Men kan de toneel
schrijver E. Canetti gerust lang
dradigheid verwijten na het zien
van de haast absurdistische to-
neelproduktie van de LAK-sectie
eNVe-Drama 'De bruiloft'. Het
komt immers niet vaak voor dat
een toneelvoorstelling in het
LAK drie uur duurt. Gedurende
die speelperiode lag er voor de
leden van eNVe-Drama de vrij
wel onmogelijke opgave 'De
bruiloft' overeind te houden en er
voor te zorgen, dat de verveling
zich niet van de toeschouwers
kom meester maken. Uitdrukke
lijk zij hier vermeld, dat de zes
tien spelers en speelsters hier (in
tuïtief?) feilloos in slaagden.
Het voortdurend alert reageren van
het publiek werd enerzijds ver
oorzaakt door een verrassende
rolvastheid (bij een onwezenlijk
grote lap tekst) en anderzijds
doordat er zo nu en dan wat zaken
misliepen, die de absurdistische
werking alleen maar accentueer
den, waardoor ze in eikaars ver
lengde kwamen te liggen. Maar
naast de gemeenschappelijke in
zet is er ook wel wat zinnigs te
zeggen over de verschillende ro-
linterpretaties.
Naar mijn gevoel staken Greet
Hooymans (Monica Gal), Maar
ten Mous (Luister) en Petra de
Bruijn (Marietje/Lenie Verhoe
den) wat dramatische expressie
betreft met de kop en schouders
boven de andere spelers uit.
Hoewel onmiddellijk daaraan
toegevoegd dient te worden dat
zowel Rupert van Heyningen
(Michel) en Joke Leget (Weduwe
Teder) verdienstelijke pogingen
in het werk stelden om dit niveau
te evenaren, viel het me vooral bij
Mous op, dat zijn monologen zeer
overtuigend, goed geïntoneerd
en met een aanvaardbare dosis
relativerende humor waren
doorweven:
Bij Greet Hooymans viel nadruk
kelijk op, dat zij de zeer geprofi
leerde expressie ook op de ach
tergrond overeind hield. Andere
spelers zakten soms als zij niet
onmiddellijk aan de dialoog
deelnamen, wat spelvoering be
treft weg in een enigszins ongear
ticuleerd geprevel. Opmerkelijke
rollen in dit door Pascal Dever-
werre geregisseerde en door
Winnifred Epskamp „aangekle
de" toneelstuk (lees: decors)
werden voorts gespeeld door
Carla van Kasteel als Tony en de
vertederende Anouk Hoppe als
Pepi. Hanneke Otte als Anita
Giers was vooral overtuigend op
die momenten, waarop zij in een
heftige dialoog was gewikkeld
met Kees Epskamp (Segenrijk)
en de eerder genoemde Van Hey
ningen.
Ik vermeld bewust een aantal na
men, omdat er wel degelijk een
onderscheid viel te maken tussen
spelers met aanleg en zij die hun
rol minder nadrukkelijk gestalte
gaven. Twee uitzonderingen wil
ik nog maken voor Lex Schelvis
(Rozig) en Maria Wensveen
(Christa), die het absurdistische
karakter van dit stuk haarzuiver
hadden aangevoeld. Vanavond is
er nog een voorstelling in het
LAK. Morgenavond zal er, in te
genstelling tot datgene, wat is
aangekondigd, geen voorstelling
van 'De bruiloft' worden gege
ven. Tenslotte zijn er in het nieu
we theaterseizoen nog drie voor
stellingen op 27,28 en 29 septem
ber a.s.
BERT KOEKEBAKKER
Drieduizend
deelnemers
koorfestival
DEN HAAG (ANP) - Drieduizend
personen nemen de laatste week
van juni deel aan het Internatio
naal Koor festival in Den Haag.
De openingsbijeenkomst is het
slotfeest van het Holland Festi
val: een concert in het Ned. Con
gresgebouw met een zing-in met
een "publiekskoor" van 1200
mannen en vrouwen in de zaal en
het Gewestelijk Orkest op de
planken.
Aan het concours nemen zeven
Nederlandse en twintig buiten
landse koren deel met naar schat
ting 1800 zangers en zangeressen
en kinderen.
Daarnaast worden ateliers gehou
den voor koorleden en dirigen
ten, waaraan rond 150 personen
deelnemen.
In overleg met subsidiërende over
heden is besloten dat het volgen
de internationaal koorfestival in
Den Haag niet als gebruikelijk
over twee jaar maar over vier jaar
zal worden gehouden.
Voor het concours zijn zes afdelin
gen ingesteld: gemengde koren,
vrouwenkoren, mannenkoren,
twee groepen jeugdkoren, en
kinderkoren.
Van de buitenlandse koren zijn er
tien uit de Oostbloklanden. Deze
zijn hierop uitwisselingsbasis.
Twee koren uit Polen, twee uit
Tsjechslowakije en één uit Hon
garije hebben het op het laatste
ogenblik laten afweten.
ADVERTENTIE
VRIJDAG 15 JUNI
NEDERLAND I
18.00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
18.50 - De Fabeltjeskrant (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - Mister Kotter, tv-serie (TROS)
19.25 - Op volle toeren (TROS)
20.05 - Tatort, misdaadserie (TROS)
21.37 - Journaal (NOS)
21.55 - Trefpunt Amsterdam, amusementsprogramma (TROS)
22.35 - Gesprek met de minister-president (TROS)
22.45 - De geld en gelukshow (IKON)
23.25 - Journaal (NOS)
NEDERLAND II
18.00 - Nieuws voor doven en slechthorenden (NOS)
18.25 - De Bijbel, les 13 (TELEAC)
18.55 - Journaal (NOS)
18.59 - Er was eens tekenfilmserie (KRO)
19.27 - Natuur in eigen land. Natuurserie (KRO)
20.00 - Journaal (NOS)
20.27 - Melville in triplo: De rode cirkel, speelfilm (KRO)
22.45 - Brandpunt (KRO)
23.20 - Tocht door de Middeleeuwen. Culturele serie (KRO)
23.50 - Journaal (NOS)
DUITSE TV
VRIJDAG 15 JUNI
DUITSLAND I
18.05 Kinderprogr. Aansl. Kinder-
progr. 18.50 Journ. (Region, progr.
NDR: 19.00 Sport. 19.30 Aktual.
19.45 Kleuterprogr. 19.55 Oh, dieser
Vater, Tv-serie. 20.25 Region, maga
zine. 20.59 Progr.overz. WDR: 19.00
Zukunft der Ahnen
20.15 Aktual.) 21.00 Journ. 21.15
Pookie (The sterile cuckoo)., speel
film. 23.00 Econ. magazine. 23.30 Ak
tual. en politiek overz. 24.00 Sport.
0.45 Der Chef (Ironside). Misdaadse
rie. 1.30 Journ.
DUITSLAND II
18.00 Journ. 18.10 Filmreportage.
18.40 Aktual. en muziek. 19.20 Der
singende Pfeil. Western. 20.00
Journ. 20.30 Reportages. 21.15 Der
Alte, misdaadserie. 22.15 Tv-brie-
venbus. 23.00 Aktual. 23.20 Cult,
magazine. 0.05 Das Haus der Lady
Alquist (Gaslight). Speelfilm. 1.55
DUITSLAND III
NDR
18.00-18.30 Schooltelevisie. 19.00
Kleuterserie. 19.30 Liedjesprog.
WDR
18.00-18.45 Schooltelevisie. 19.00
Kleuterprogr. 19.30 Tv-cursus eco
nomische geografie. 20.00 Vrije-
Ujdsmagazine. 20.45 Aktual. 21.00
Joum. 21.15 Inform, progr. 22.00
Momente. 22.15 Literaire serie. 23.00
Der Mann, der aus der Feme kam,
Tv-filmserie. 23.55 Gesprek, ca 0.55
Joum.
BELGISCHE TV
VRIJDAG 15 JUNI
BELGIË VLAAMS
NED. 1
18.45 Kinderserie. 18.50 Kleuter
progr. 19.05 Region, magazine. 19.35
Meded en Morgen 19.45 Nws 20.10
Weerber. 20.15 De langste dag (The
longest day), oorlogsfilm. 23.10
Nws.
NED. 2
18.45-20.15 Zie Net 1. 20.15
Amus.progr. 21.05 Ik. Claudius (I,
hogewoerd 177 ielden
telefoon 071-134001*
071-134964
privé: 071-131665
De KRO-televisie-actualiteitenrubriek "Brandpunt" besteedt
vanavond aandacht aan een drietal onderwerpen. Er wordt een
reportage getoond over de benzinetekorten en vakantie, voorts
wordt een deel van de uitzending gewijd aan de burgeroorlog in
Nicaragua. Tot slot volgt een commentaar uit binnen- en buiten
land op de Salt 2 overeenkomst die maandag door president Carter
en partijsecretaris Breznjev in V/enen wordt getekend. (Nederland
2, 22.45 uur).
„Tocht door de Middeleeuwen, langs kloosters, kathedralen en
kastelen" is een negendelige documentaire over kunst en samenle
ving in de Middeleeuwen, die de KRO met ingang van vrijdag 22
juni op het scherm brengt. Deze Franse televisiedocumentaire
wordt vanawnd voorafgegaan door een uitgebreid gesprek met
Georges Duby.hoogleraar m de middeleeuwse geschiedenis aan het
Collége de France in Parijs. Duby, auteur van vele publikaties,
schreef onder meer ,fe temps des cathédrales"waarop de tv-serie
werd gebaseerd.
Duby tracht met zijn boeken het denken van de mensen uit de
Middeleeuwen bij de hedendaagse bevolking over te brengen. Hij
wil laten zien dat kunstwerken uit die tijd beantwoorden aan het
leven uit die tijd en voldeden aan de wensen van toen Hij wil het
leven, het geweten, het geloof laten herleven door middel van beeld
houwwerken, gekleurde kerkramen, illustraties uit boeken, kaste
len, kloosters en kathedralen.
Duby maakt gebruik van deze mogelijkheden omdat hij van me
ning is dat kunstuitingen sterk worden beïnvloed door maatschap
pelijke en economische factoren. De documentairereeks is dan ook
méér dan het laten zien van fraaie plaatjes; het leven van de mens in
de Middeleeuwen wordt met behulp van de creatieve uitingen ont
rafeld.
Voor de documentaire werd op talloze plaatsen gefilmd. Vooral in
Frankrijk, maar ook in Italië. Engeland en Belgie. Ons eigen land
komt nauwelijks aan bod. Alleen in de laatste uitzending (op 17
augustus) komen Nederlandse kunstwerken voor. Duby stelt dat de
Noordelijke Nederlanden in de vroege Middeleeuwen niet zo van
belang waren wat betreft scheppende kunst. De belangrijkste bij
drage van de Noordelijke Nederlander in die tijd was de moderne
devotie naar de ideeen van Geert Grote, die het evangelie vooral
voor leken toegankelijk wilde maken (Nederland 2, 2330 uur).
NA 18 UUR
KRO: 18.11 Echo. 18.58 Marktbe
richten i.s.rn. KNBTB. 19.02 (S) Punt
uit. 19.55 Overweging. 20.03 (S) Van
Oud Zeer tot Zeer Oud. 21 02 (S) Ni
ne O'clock Jazz. 22.02 (S) Goal. NOS:
23.02 (S) Met het oog op morgen. EO:
0.02 (S) True Light. <0.02 <S) EO's
country time. 1.02 (S) Stuff tot na
denken. 2.02 (S) Spaanse aflevering.
2.30 (S) Easy listmng. 3.02 (S) We zit
ten gezellig bij elkaar. 4 02 (S) Gevar.
muziekprogr. 5.02 (S) Voor wie niet
slapen mag.)
HILVERSUM II
18 40 OVERH.VOORL.: De Neder
landse Antillen. 18.50 PP: Uitz. van
het GPV. VOO: 19.00 Ven.nica
Sport. NOS 20.00 (S) Holland Festi
val 1979: klass. orkestmuziek. 22.30
Nws. 22.40 Hoor. ik hoorwat in n
HILVERSUM II
TROS: 7.00 Nws. 7.10 Ochtend-
gymn. 7.20 (S) TROS-binncnkort.
7.36 Aktua (8.00 Nws.) 8.30 Nws. 8.36
Kieskeurig. 9.00 Gymn. voor de
vrouw. 9.10 Waterst 9 20 Kom er
maar eens bij, gesprek. 10.35 Coulis
sen, cultur. progr. 11.35 Aktua-sport.
12.26 Meded. voor land- en tuin
bouw. 12.30 Nws. 12.40 Aktua. 13.00
Nws. 13.11 Onder de mensen. 14 05
Sport na sport. 14.35 Kernpunt, dis
cussie. 15.30 Kinderbalie. 16.00 Ak
tua extra. 17.24 Meded 17.30 Nws.
17.36 Aktua.
HILVERSUM III
NCRV 7.02 (S) Popfrisser 9 03 (S)
Happy sound. 10.03 (S) Popstation.
11.03 (S) Op Stap 12 03 (S) Los Vast.
14.03 (S) NCRV-Zaterdagmid-
HILVERSUM III
NOS: 18.03 <S) De Avondspits met
de Nationale Hitparade. 19 02 (S) De
Rock en Roll Methode VPRO 20 02 HILVERSUM IV
(S) Oorkussen 21.30 <S) Black SAR
Liner. 22.30 (S) De Suite. Muziek:
Amigons de Musica.
ZATERDAG 16 JUNI
HILVERSUM I
VARA 7.03 (S) Hallo hier Hilver
sum!, famiheprogramma. <8.03 Din
gen van de dag.) 9.30 (S) ZI a la crè
me 11 02 (S) De VARA feliciteert
12.03 (S) Tussen start en finish. 13 03
(S) In de Rooie Haan. 15.02 (S) Mu
ziek uit Studio 1. 16.02 (S) De Speel-
AVRO 7 00 Nws. 7 02 (S) Op een
klein stationnetje, 's morgens in de
vroegte. 8.00 (S) Klassiek met Caro
line 9.00 Nws. 9 02 (S) Concerto Mat-
tinale. 11.00 (S) Familie-plaatje,
klass. verzoeken 114 5 AVRO's Pla
tenpubliekspnjs. 12.00 Nws. 12.02
AVRO-tema. 12.15 (S) E groot aan de
lopende band. 13 00 (S) Opera
met14.00 Nws. 14.02 (S)
AVRO's Platenpublieksprijs (herh.)
14.17 (S) In gevarieerde bezetting.
16.00 Richting. 16.20 Jazz Spec-