"Ik wil geen nicht met een draaikont neerzetten" 1 NU 30% RIJKSSUBSIDIE OPROCKWOOL SPOUWMUUR- ISOLATIE. (jy^[vandaag Calotec B.V. ...toegelicht programmal Cabaretier en stervensbegeleider Jos Brink: DONDERDAG 11 JANUARI 1979 RADIO - TV - KUNST PAGINA 5 NEDERLAND I 18.30 - Sesamstraat (NOS) 18 45 - Paspoort, voor Turken (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 18.59 - Calimero (TROS) 19.12 - De man van Atlantis, tv-serie (TROS) 20.00 - Zangeres Zonder Naam, liedjesprogramma (TROS) 20.30 - Derrick, tv-serie (TROS) 21.37 - Journaal (NOS) 21.55 - NOS-Tribune (NOS) 22.50 - Journaal (NOS) NEDERLAND 2 18.55 - Journaal (NOS) 18.59 - De Astronautjes (AVRO) 19.05 - AVRO's Toppop (AVRO) 20.00 - Journaal (NOS) 20.27 - Superschot met AVRO's televoetbalkanon (AVRO) 20.35 - AVRO's Wie-Kent-Kwis (AVRO) 21.35 - Televizier Magazine (AVRO) 22.15 - Lillie, tv-serie (AVRO) 23.05 - AVRO's Sportpanorama (AVRO) 23.35 - Journaal (NOS) Ruzie met Annie Schmidt over teksten van haar in het theaterprogramma "Van wie zou dat nou zijn?". Hij noemt dat niet alleen flauw, maar ook niet erg netjes. „Bandrecordertjes in de zaal. Het heeft een paar onfatsoenlijke aspecten gehad. Maar ach, het sop is de kool niet waard". Verder in dit gesprek met Jos Brink zijn hoorspel, zijn eerste solo-langspeelplaat, zijn musical, zijn godsdienstige geaardheid, zijn relatie met Frank Sanders. „Het heeft een aantal onfat soenlijke aspecten gehad. Er zijn wat onzorgvuldig heden geweest, over en weer. Geloof ik. We zijn af gestapt van onze oor spronkelijke opzet om een liedjesavond rond Annie Schmidt te maken. Dat bleek niet haalbaar voor ons publiek. Dat verwacht het babbelwerk van "Tekstpierement". We zijn erg verbaal bezig en niet zo zeer met liedjes. En bo vendien vonden we het zelf ook niet zo vreselijk leuk. Allengs zijn er dus meer scènetjes in geko men, crosstalks, praat- werk en die liedjes zijn in een eigen context gezet. Daar zijn we toen op aan gevallen". }rB lijft het feit dat ze dat twee maanden eerder had moeten doen. Je mag niet een week van tevoren met een bandrecorder in de zaal zitten, wat overigens ook is verboden. Theatermensen moe ten dat niet uit gaan halen met andere theatermensen. Dat gerot zooi onderling moet je niet heb ben". „We hebben iets moeten inbinden. De eis tot stopzetting van de voorstelling is afgewezen. De rechter heeft een correcte tus senoplossing gevonden. Ik moest in de opening mijn zinnen ver vangen door de oorspronkelijke zinnen van mevrouw Schmidt. Trouwens, de hele opening is er nu uit, want we vonden het toch niet zo lekker, achteraf. Vervol gens hebben we een collage ge maakt van "Was dat nou alles", "Op eén mooie pinksterdag" en "Laten we lief zijn voor elkaar". Dat vonden wij een mooie colla ge; die liedjes kregen daardoor een andere intentie. Daar was ze het niet mee eens. En ze heeft er gelijk in gekregen en ik kan het me voorstellen. Nu brengen we die twee nummers, integraal, achter elkaar, zodat ze niet zijn aangepast en dat heeft voor ons hetzelfde effect". Een unieke storm in een glas water. Hoewel de storm in feite een briesje was en het glaasje water een vingerhoedje bleek. Jos Brink en het hoorspel. „Ik ben moe. Ik ben bekaf. Ik moet nog één deel van de twaalf. "Bloesems van vuur", een be werking van "De Porseleinen Spiegel" van Olaf J. de Lan- dell". „Je kunt net zo goed een oorspron kelijk hoorspel schrijven, hoor. Dat is net zoveel werk. Je hebt soms tien regels in een boek, waar je wel vier scènes uit kunt maken. Ik heb veel onderzoek moeten doen over de nazitijd, dus die hele pokke-oorlog komt me mijn neus uit. Dat is toch niet leuk en je wroet in andermans emoties. Dat worden dan ook jouw emoties en ik speel die rol ook nog. Ingewikkeld dus". „Het was trouwens een idee van Jacques Besancon van de AVRO, dat hoorspel. Een fanaat, hoor. Hij kwam met dat idee en ik dacht "Dat kan ik niet". Nou, en Jacques heeft iets van "kijk maar of je het kan". Hij geeft je een op dracht voor een synopsis en dat laat je niet op je zitten. Hij doet dat handig, hoor". „Ik kende het boek van het aller eerste begin; ik heb het manus cript van Olaf gecorrigeerd. Ik was verkocht; de uitdaging alleen al: hoe zul je het gaan doen. Hoe ga je het indelen: dat laat ik weg, dat gebruik ik, ga zo maar door. Voor je het weet, heb je al gebeld met de auteur. En ze waren en thousiast. De dag nadat ik de sy nopsis en de scènelijst had inge leverd, belde Jacques me al op. Begin maart wordt het uitgezon den'. „Aan de ene kant is het een gigan tische klus, maar aan de andere kant is het leuk om iets te doen dat, eh..., je fijn vindt. Het is ontdaan van alle commerciali teit, namelijk. Ik haal er echt geen jaarsalaris op binnen. Het is wel een rol waar ik ontzaglijk tegenaan hik. Waar ik met Jac ques heel goed over heb gedacht en gepraat en waarin ik heel goed word begeleid ook. Natuur lijk, want als cabaretier ben je ontzettend kortademig, hè" „Mijn emoties gaan nooit verder dan een nummer van vier minu ten. Ik vind dit hoorspel erg inte ressant, veel te moeilijk. Je wordt gedwongen om op je tenen te lo pen". „Kijk, we zitten voor "Maskerade", de musical die we nu aan het schrijven zijn. Dat is in feite ook een avondvullend stuk. Met zang en dans, natuurlijk, maar het is één rol die je daarin speelt. Die van een jong acteur, die dreigt te mislukken. Met dat hoorspel ben ik aan een vingeroefening bezig, zou je kunnen zeggen". Hoeveel uur? Hoeveel uur heeft een dag voor Jos Brink? Zet het maar op een rijtje: het Annie Schmidt-programma, het hoorspel, Maskerade, de t.v.-kwis, enzovoort, enzover- der. „Zestien tot achttien uur per dag werk ik. Ik doe geen losse schnabbel meer. Congressen openen en zo. Die kwis kost me een dag, maar dan neem ik er meteen twee op. Dat is niet zo vreselijk veel. En de STER doe ik helemaal niet meer. Je hoort me misschien nog wel eens, maar dat zijn meestal oude spotjes. Er ko men weieens mensen naar me toe, die wel eens een kreet uit een spot roepen. Nou, er schijnt toch een meneer te zijn die me erg goed nadoet". Zou het? „Er moet iemand zijn, die hetzelfde timbre heeft, van wie de mensen denken dat ik het ben. Ik heb er trouwens geen tijd meer voor. Principieel ben ik er niet tegen, maar ik heb geen tijd om er een hele dag aan te vergooien. Ja, kijk, vroeger moest ik ervan le ven, toen lag het anders". „Ach, ik verdien geen tonnen per jaar. Het hoeft ook niet. Ik zou het wel kunnen, hoor. Wat moet ik met een gigantisch inko men?" „Ik voel me heel senang. Maar: we hebben een bedrijf en dat moet draaien en daar verdienen men sen hun salaris mee. Die hebben gezinnen en die krijgen kinder bijslag. Het zijn er nu zes, het worden er 15. Ik moet mijn liefde combineren met bedrijvigheid. Letterlijk. Dat is een combinatie waarin ik concessies moet doen. Daar is niks aan te doen. De han del moet toch draaien. Je zit in de serviele sector. Het publiek dat voor je komt, moet je zo goed mogelijk bedienen". „Even terugkomen op wat we daar straks zeiden, STER en zo. Ik ben zo blij en zo gerustgesteld dat ik er overheen ben. Dat scheelt een hoop ijdelheid. Er doen zich ver anderingen voor in een mens. Ik ben nu 36. Door die hele televisie hausse die er is gekomen, en die ik ook niet heb voorzien, hoor, door die hausse worden dingen zó betrekkelijk. Daar word je bloednuchter van. Je gaat na welke zaken wel en welke niet waardevol zijn". T.V.-kwis Jos Brink en de kwis. „Ja, Nederland kijkt massaal naar een kwis. Dit jaar doe ik "Puzze luur" nog, volgend jaar niet meer. Nee. Indertijd heb ik aangekon digd dat ik het zou proberen. Het is gelukt. Ik kan erg goed praten met de AVRO, hè. En we hadden gezegd dat één seizoen ook niet goed was; je moet zoiets afma ken. Ik heb er toch wel veel van opgestoken. Ik was bang voor camera's. Dat is nu helemaal weg. Net zoals die enorme gespannen heid van vroeger. Het: „hoe hoe zal ik erop komen?", dat is weg. Dat interesseert me geen bal „Of mijn haar goed zit en zo. Ik heb een mooi AVRO-pak aan. Nou, en heb ik wallen onder mijn ogen, dan heb ik wallen onder mijn ogen. Daar kan ik niks aan doen. De mensen moeten me accepte ren zoals ik ben. Ik ben mezelf in die kwis". Pastoraat Jos Brink en het pastoraat. „Naar mijn kerstpreek geluisterd? Weet je, in dit land mag dat niet, dat preken. Waarom zou het een niet met het ander kunnen sa mengaan. Ik doe dat in Den Haag, in een tehuis voor bejaarden. Hele oude mensen. Ja, kijk, ei genlijk wil ik dit voor mezelf houden, weet je. Maar ach, ze mogen het best weten. „Ik doe een soort pastoraat in dat tehuis. De upper-class zit daar. Een admiraal, een jonkheer meester zus-en-zo, een douariè- re. De hele Couperus-sfeer wordt er in stand gehouden. En een di rectrice die het feilloos aan voelt. Dus: wordt er iemand ziek, dan probeert ze die mensen zo lang mogelijk daar te houden; thuis. Want anders gaan ze naar de steriele ziekenkamer om te sterven. En dat is je opdracht niet; dat mag je de mensen niet aandoen". „Dominees zie je nooit meer. Die hebben het te druk of die vinden het niet nodig, weet ik veel. Dat is allemaal weg. Maar er zijn tóch dingen waar die mensen over willen praten. Ik geld daar als een hele progressieve predikant. Ze vinden me maar een losbol. Maar ze komen trouw kerken een aan tal mensen heeft behoefte aan verder praatwerk. Ik ben er op alle hoogtijdagen. Frank gaat mee. Die kerkt bij me. Ik ga voor in diensten en doe huisbezoeken. En, als het nodig is, doe ik ook aan stervensbegeleiding. Dat is een gigantische klus". „Toen ik voor de eerste keer die stervensbegeleiding deed, heb ik er met Frank heel lang over ge praat. Want ieder mens heeft toch een bepaalde pastorale bevoegd heid. De eerste keer was het een oudere man, orthodox. Genesis was voor hem Genesis. Hij be greep wel dat de waarden in de loop van de tijd waren veranderd, maar toch zat hij met een hele boel vragen. Ik moest toen vanuit nul beginnen. Want ik had zoiets nog nooit meegemaakt. Ik heb het gedaan en ervaren dat het een ontzaglijke ingreep op je leven is. Ontzaglijk". „Ik had er natuurlijk heel veel over gelezen en ik had mijn ideeën er over. Het moeilijkste was, als die man vroeg of ik met hem wilde bidden. Nou is bidden een zó per soonlijke zaak, dat eh... kan haast niet. Als ik iemand in een dienst hoor voorbidden, dwalen mijn gedachten altijd af. Ik kan het zelf heel moeilijk. Ik ben lidmaat van de doopsgezinde kerk, maar ga altijd naar de r.-katholieke kerk. In feite ben ik katholiek". „Met kerstmis had ik het er nog met pa over. Mijn vader is de meest nuchtere man van het westelijk halfrond. Die zei: „Als ik de keus had, voel ik me toch meer aangetrokken tot de ka tholieke kerk". Maar ja, ach, vroeger al, voordat ik naar de kleuterschool ging, ging ik met de buurkindertjes naar de vroegmis. We deden daar niet raar over, thuis. Zij móesten, ik mócht. Het hoorde erbij. Vrijblijvend dus. Aardig. Leuk. Met kerstmis ben ik thuis ge weest en heb de Latijnse hoog mis meegemaakt. Maar het lul lige is dat ik geen kerk meer kan inkomen". „Maar goed, die stervensbegelei ding betekent ook de begrafenis of de crematie. Dat ging goed. Maar dat is niet mijn verdienste. Ik heb, geloof ik, een alleraar digst contact met mijn Schepper. Niemand weet wat en ik heb die houvast toch wel nodig. Frank is niks. Zegt hij, maar gaat trouw mee. Is eigenlijk heel gelovig, maar noemt dat anders". Plaat Volgende (en logische) overstap. Jos Brink en zijn "gefilosofeer de" solo-elpee "Leven kan je le ren". Veel eigen teksten, enkelen vertaald. Door hemzelf. Een pro- dukt van opvallende klasse, mu zikaal en tekstueel. Een plaat ook die niet tot nauwelijks verkoopt, maar wel eventjes f 60.000 aan produktiekosten heeft ge kost. „Niemand zit erop te wachten. Kan me ook niet schelen. Ik heb din gen in huis die ik nooit kwijt kan". „Joh, ik heb op die televisiespecial brieven gekregen, zoveel. Ik ben net klaar met het terugschrijven van die mensen. Want dat moetje doen. Terugschrijven. Op dat moment, als je ermee bezig bent, ben je op zoek naar heerlijkheid, hè?" „Maar jee, die plaat is voor mij geen prestige-object. Ik heb gezegd dat een deel van de royalties naar het Bio-revalidatieoord gaat. Nou, want-eh... je weet het wel. Dan komt er een rolstoel binnen met alleen maar een hoofdje erop. Jahaa, maar die moeten hele an dere dingen uitzoeken dan wij, hoor. Vergis je niet". Beschouwelijk Jos Brink en het beschouwelijke dat "Tekstpierement" meer en meer in zich kreeg. Hoewel, vol gend jaar bestaat het gezelschap niet meer. Eerst die musical en dan Brink solo. „De laatste jaren waren we wel beschouwelijker, ja. Daarom zitten Frank en ik wat met dat Schmidt-programma. Want het beschouwelijke is daar volko men in weggelaten. Daar was geen plaats voor. Daarom heb ben we er niet meer dan dertig voorstellingen van gepland. Het is een beetje uit de klauwen ge lopen. Het enige dat we nog kwijt kunnen, is wat Schmidt over homofielen heeft geschre ven. Dat gebruiken we en maken er barre grappen over. Want gans Nederland weet hoe Frank en ik in elkaar zitten, dat wij die relatie hebben. Dat is heer lijk". „Ja, ja, we zijn misschien de eersten geweest die daar gewoon over hebben gesproken. Ja, klopt. Ie dereen kent ons huwelijk. En we zijn er nóóit op aangevallen. Ook niet op straat. We worden nooit nageroepen. We zijn toch heel gewone mensen. Kijk, ik kan wel gaan roepen over de doelstellin gen van de NOVIB. Dat probeer ik dan wel in drie zinnen. En ik schmink me af, ga naar huis, neem een neut en ga misschien een schrijfje bakken. En de men sen? Die gaan ook naar huis. Hun jassen halen, borreltje misschien, slapen, neuken voor mijn part, in elk geval zijn ze niet met de NO VIB bezig". ,Als ik zeg: Overal op de wereld gaan de zaaldeuren open en over al op de wereld gaan de celdeuren dicht, dan is daar geen speld tus sen te krijgen. Ieder mens zal het met me eens zijn. Ieder fatsoen lijk mens. Maar het helpt geen ene flikker. Niks. Het enige dat ik wel kan doen, is dichter bij huis blijven en, vanuit mijn homofiele positie laten zien dat er een reèle gelukskans bestaat". „In Groningen heb je een flikker- cabaret, "Superstamp" of zo. Nou, ik heb gelezen dat dat hui veringwekkend is. Dat zal best. Maar dat is onze functie niet; dat willen we ook niet". Apies kijken Net zo eng als het vrouwencafé? „Ja". „Maar het is altijd uitverkocht. Al lemaal apies kijken, weet je. Als je echter kunt laten zien datje als volwaardig mens, of je nou ho mofiel, heterofiel of wat voor fiel dan ook bent, kunt functioneren in de maatschappij, kun je mis schien een voorbeeld stellen. Nou, he... dat is geen goed woord, maar zoiets, hè? Er zijn mensen die daar ontzaglijke problemen mee hebben. Maatschappij problemen. Dat is natuurlijk ont zettend. Maar als die mensen zien dat Frank en ik er geen probleem van maken, met dat middelpun tige datje toch hebt in de publici teit op dit moment, dan help je ze. Ik weet van mannen en jongens, voorbeelden, die tegen hun moe der zeiden: „Ja, maar hij is ook zo". En die moeders waren dan fans van me. Je wordt, zal ik maar zeggen, gebruikt als pressiemid del. Nou, dat is goed". „En och, wat kan het de mensen schelen? Er worden natuurlijk grappen over gemaakt. Wij ma ken die grappen ook. Waarom niet? Frank bijvoorbeeld. Die is half Surinaams; sterk negroide zelfs. Ik mag graag grappen over hem maken. Zijnde zijn weder helft. En dat doe ik ook druk, hoor. Ik verzin elke avond iets nieuws. Dan relativeer je je eigen probleem. Ik wil geen nicht met een draaikont neerzetten, dat is al te gemakkelijk. Dat doe ik niet". PAUL WOLFSWINKEL DUITSE TV DONDERDAG 11 JAN. DUITSLAND I WDR: 18.00 VonAffen- schande bis Zapfenstreich, tv-serie. 18.15 Die unsterbhchen Methoden des Franz Josef Wanninger, tv-serie. 19.15 Akt. 19.45 Lieben Sie Kishon, tv-serie). 20.00 Journ. 20.15 Docu ment. 21.00 Amusem.progr. 21.45 Kwis. 22.30 Akt. 23.00 Schulzeit, tv- spel. 0.50-0.55 Journ. DUITSLAND II 11.20 Klager und Beklagte, tv-serie. 19.00 Journ. 19.30 Spelprogr. 20.50 Report. 21.00 Akt. 21.20 Duits aller lei. 22.05 Brennende Langeweile, tv- spel. 23.30 Journ. DUITSLAND III WDR 18.00 Kleuterprogr. 18.30 TV-cursus Geschiedenis. 19.00 Jeugdmagaz. DONDERDAG 11 JAN. HILVERSUM I 18.00 (S) Dc kerk vandaag. P.P.: Uitz. van de PVDA. 18.30 Nws. 18.41 (S) De wereld zingt Gods lof. 19.35 (S) Leger des Heilskwartier. 19.50 Je kunt het geloven of niet 20.00 (S) Draaischijf. 21.20 Een, twee, uit de maat. 21.40 Bij de tijd. 22.00 Con frontatie of dialoog. 22.25 Zojuist verschenen. 22.30 Nws. 22.40 (S) Po litiek weekoverz. 22.50 (S) De liede ren van Franz Schubert (33). 23.30 (S) Muziek van eigen tijd. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM II 18.00 Nws. 18.11 Radiojournaal. IKON: 18.30 Kleur. AVRO: 19.00 Aspecten, kunstrubr. 20.00 Nws. 20.05 AVRO-Donderdagavond. (20.05 Residentieorkest met cello: Klass. muz. In de pauze: causerie. 22.15 (S) Uit de Belgische viool- school: Klass. muz.) NOS: 23.00 (S) Met het oog op morgen. 23.55-24.00 HILVERSUM III NOS: 18.03 De vacaturebank. 18.10 (S) Avondspits. TROS: 19.00 (S) Pos ter. 20.02 (S) Soul Show. 22 02 (S) Sesjun. 23.02 (S) LP Top 20. 0 02 (S) LP-uur. 1.02-7.00 (S) De Nacht- vrijdag 12 januari HILVERSUM I KRO: 7.00 Nws. 7 02 Het levende Woord. 7.09 (S) Even na zeven. (7.30 Nws. 7.41 Echo.) 8.30 Nws. 8.36 Gymn. voor de vrouw. 8.45 (S) Anne van Egmond. Gevar. progr. (10.30 Nws.) 11.00 (S) Zuid Nederlandse ontmoetingen. 12.00 (S) Hans van Willigenburg. Gevar. progr. (12.26 Meded. 12.30 Nws. 12.41 Echo.) 14.00 (S) Anne van Egmond. Gevar. progr. (15.30 Nws.) 16.00 (S) Spreekuur. 17.00 (S) Beelden uit mijn kinderja ren. 17.30 Nws. 17.32 (S) Echo Maga- 19.45 Journal 3. 20.00 Journ. 20.15 Arger im Paradies (Trouble in Para dise), speelfilm. 21.35 Inform, progr. 22.05 Document, film. ca. 23.00 BELGISCHE TV DONDERDAG 11 JAN BELGIË VLAAMS NET 1 18.00 Kinderfilmserie. 18.05 Jeugd- progr. 18.30 De Eilandbewoners, Noorse jeugdserie. 18.55 Korte film. 19.00 of 19.10 Standpunten. 19.30 Verkeerstips. 19.35 Meded. 19.45 Journ. 20.10 Poppenshow. 20.35 Pa- norma. Panorama. Ziegfeld, the Man and his Women, gedramatiseerde document. (2). 22.30-22.40 Journ. NET 2 20.10 Sport. 20.40 Praal en tegen spoed der Cour HILVERSUM II NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Ochtend- gymn. 7.20TeDeum Laudamus. 7.54 Op de man af. 8.00 Nws. 8.11 Hier en nu. 8.25 Vandaag...vrijdag. 9.00 Poli tiek en samenleving. NOS: 9.10 Spiegel van Belgie. 9.35 Waterstan den. 9.40 Schoolradio. 10.00 De Taai show. 10.30 NOS-Jazzportret 11.00 Nws. 11.03 Meer over minder. 12.30 Rechtoprecht. OVERHEIDS VOORLICHTING: 12.49 Uitz. voor de landbouw. NOS: 13.00 Nws. NCRV: 13.11 Hier en nu. NOS: 13.30 Vonken onder de as. 13.45 Onder de groene linde. 14.00 Kijk op de derde wereld. 14.45 Kijk op West-Europa. 15.00 Verhaal uit Spanje. 15.30 Zoeklicht op Nederland. (16.00 Nws.) VPRO. 17.00 Welingelichte Kringen. 17.45 Embargo (17.55 Me ded.) HILVERSUM III Ieder heel uur nieuws. EO: 7.02 (S) Ronduit op drie. 8.03 EO-Metter- daad-Memo. 8.05 (S) Tijdsein. 9.03 (S) De muzikale fruitmand. 10.03 (S) Te elfder ure. TROS: 11.03 (S) De polderpopparade. 12.03 (S) Neder landstalige Top 10 en Kwiswijs. NCRV: 13 30 (S) Lichte muz. 15.03 (S) Elpee pop. VOO 16.03 (S) De Ne derlandse Top 40. HILVERSUM IV 7.00 Nws. 7.02 (S) Vroeg Klassiek. 9.00 Nws. 9.02 (S) Muziek uit de Mid deleeuwen en Renaissance. 9.30 Vrijdagmorgenconcert Klass. muz. VOO 11.00 (S) Veronica s mu/iek voor miljoenen. (11.00 (S) Klassiek verzoek deel 1. 11.30 (S) De concert agenda gelardeerd met muziek uit de klassieke Top 10. 12.00 (S) Wie? Wat? Waar? Muziekquiz Luisteraars kunnen rechtstreeks bellen. 12.15 (S) Klassiek verzoek deel 2). EO: 13.00 (S) Klankspiegel. 14.00 Nws. 14.02 (S) Op vleugelen van het lied. 14.20 (S) Orgelmonumenten in Overijssel. 14.45 (S) Woord der waarheid. VPRO: 15.00-17.00 (S) Muziek-op-vien- De Radiola Impro visatie Salon. Uw erkende Rockwool dealer: postbus 185 2250 AD Voorschoten tel.: 01717-5913 ADVERTENTIE HANDELS/INDUSTRIE N.V./B.V. met of zonder aktiviteiten tegen contante betaling èn fiskale voordelen te koop gevraagd met activa vastgoed, machines, inventaris, goederen en/of debiteuren etc. Afhandeling via NIVRA accountant strikt vertr. Br. onder nr. 20688 van dit blad. In de actualiteitenrubriek Televizier-Magazine van de AVRO wordt vanavond aandacht besteed aan de huidige politieke situa tie in zuidoost-Azië aan de hand van gegevens van het Engelse Instituut voor Strategische Studies en een eigen interview met Prins Sihanoek. De AVRO heeft voorts een reportage over de verhouding tussen de volksrepubliek China en nationalistisch China. Daarbij wordt nagegaan hoe de bewoners van Taiwan de breuk met dc Verenigde Staten ervaren en wat de mogelijke kansen zijn op her eniging tussen beide landen. (Ned. 2 2135 uur). Minister Wiegel van binnenlandse zaken zal vanavond in het televisieprogramma "NOS-tribune" zijn politiebeleid verdedigen. Aan de orde komen onder meer zaken als bewapening, arrestatie teams en behandeling van klachten tegen het optreden van de poli tie. Minister Wiegel wordt in de eerste ronde kritisch gevolgd door mr. L. Spigt, lid van het Amsterdamse advocatencollectief. en mr. F. Kui tenbrouwercommentator van NRC-Handelsblad. Na hen is het woord aan de tribune, die bevolkt wordt door geïnteresseerden en betrokken groeperingen. (Nederland 1 2135 uur). De TROS-televisie zendt vanavond een liedjesprogramma rond de Zangeres zonder Naam uit. Ze zingt in dit programma zes num mers van haar nieuwe repertoirevariërend van country en wes tern tot het levenslied. De titels van de liedjes: 'Eenzame nachten', 'Jongen', 'In de haven' .Billy Joe''Oud moedert je' en 'Zoals vroeger'.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1979 | | pagina 5