BOB DYLAN: D-DAY IN 'DE KUIP' [[§^\MQgramma i weekeinde.. toegelicht ZATERDAG 6 MEI 1978 RADIO - TV - KUNST PAGINA 5 1 1 Er komt geen vervolg op de strijd om leven, dood en ontzag tus sen het PVDA-duo Den Uyl- Van Kemenade en CDA duo Boersma-Van Houwelingen in de VARA-quiz „Twee voor twaalf'. De WD en D'66 krijgen niet de kans te bewijzen dat zij meer weten, handiger opzoeken, beter puzzelen en cultureel onderlegder zijn dan de CDA'ers en de PVDA'ers op 1 mei. Ik moet zeggen dat het resultaat me nogal tegenviel, vooral als je geneigd bent te denken dat mi nisters behalve hun vakkennis ook wel enige culturele onder grond zullen vertonen. Den Uyl en Boersma waren aan elkaar gewaagd, in zoverre, dat ze al lebei drie vragen direct, zonder opzoeken, goed beantwoord den. Den Uyl wist De Tocque- ville (1805—1859), de Franse ge schiedschrijver, te noemen, en Boersma had geen moeite met Adam Smith (1723-1799), de grondlegger van de economi sche wetenschap. Verder kon Den Uyl moeiteloos het En gelse blad The New Statesman identificeren, en had Boersma geen problemen met het pauselijke Rerum Novarum. Den Uyl tenslotte scoorde met Jungs „Imago" en Boersma met de titel van Gunter Grass' boek „De blikken trommel". Ze tastten allebei mis op het dier (vlinder en vogel), en op de bij belse vraag. Den Uyl en Van Kemenade konden met geen mogelijkheid op de titel van de beroemdste Franse film „Les enfants du paradis" komen en moesten dat opzoeken, zoals Boersma en Van Houwelingen ook de regisseur van dezelfde film moesten opzoeken. Co ming man Van Houwelingen zei, toen hij de film had opge zocht, verbaasd dat wel de „di recteur" werd vermeld, waaruit bleek dat hij in een Engelse krant nog nooit over film of to neel heeft gelezen, of altijd heeft gedacht dat de „director" inderdaad de directeur van de film en het toneelstuk was en daarom speciaal werd vermeld. Lorca's toneelstuk „Bloedbruiloft" werd door Van Kemenade goed opgezocht (hij toonde zich een modelleerling van de moderne opvattingen op onderwijsgebied die hij als minister heeft gepropageerd, door niets direct te weten maar alles wel goed op te zoeken in de boeken), maar Gorki's „Nachtasyl" ging bij de CDA verloren. Ook Gorters hel dendicht „Pan" en „Henriette Roland Hoist's verzencyclus „De nieuwe geboort" moesten aan beide zijden worden opge zocht. Dat viel me van Joop den Uyl, die een erkend gedich tenlezer is, een beetje tegen, en kennelijk viel het hemzelf ook bar tegen. Den Uyl was ook iets te gretig toen hij Kurt Weill noemde als de componist van veel Brecht-liederen, want bij even nadenken had hij wel geweten dat de aanvullende mededeling dat deze ook het Oostduitse volkslied had gecomponeerd, niet op Weill kon slaan maar op Hans Eisler. Zo zat Boersma ook niet ver mis toen hij als moderne Italiaanse componist eerst Bruno Maderna noemde, maar wetend dat die overleden was toch niet op Nono kon ko men. Ook beide woordhaspe- lingen (Schiedam en Ilpendam) waren te moeilijk voor de tweede-kamerleden, evenals ethologie voor de CDA'ers en exclave voor de PvdA'ers. Met opzoeken mee hadden Den Uyl-Van Kemenade tenslotte 8 van de 12 vragen goed, en Boersma-Van Houwelingen 5 van de twaalf. Geen van beide teams wist de eindwoorden (buitenspelers en rechtsbin nen) te ontraadselen, zodat ze met lege handen naar huis gin gen. Poe-poe ze mogen zich troosten met de gedachte dat een tweetal vroegere befaamde landgenoten, de schaakjour nalisten Max Pam en de schaakgrootmeester Hans Ree, het er nog veel abominabeler afbrachten. Rest natuurlijk nog de vraag, of het spel door de VARA (die naar men zegt nauwe relaties met de PvdA onderhoudt) eerlijk is ge speeld. Uit de resultaten blijkt wel, dat er in ieder geval niets is voorgezegd. Maar was de moeilijkheidsgraad van de vra gen eerlijk verdeeld? Ik vond zes van de twaalf vragen geheel tegen elkaar opwegen. De naam van de serie boeken van Zola waartoe ook „Germinal" behoort (Den Uyl-Van Keme nade) was moeilijker dan „De blikken Trommel" van Grass (Boersma-Houwelingen). The News Statesman (Den Uyl) was moeilijker dan Rerum No varum (Boersma). Les enfants du paradis (Den Uyl) was mak kelijker dan Marcel Carné (Boersma), exclaves (Den Uyl) was moeilijker dan hekelen, over de hekel halen (Boersma). Hans Eisler (Den Uyl) was makkelijker dan Nono (Boersma), en Imago (Den Uyl) was makkelijker dan ethologie (Boersma). De eindscoreis hier 3-3. Het VARA-team van „Twee voor twaalf heeft het spel dus uitermate fair ge speeld. En ik vind het jammer dat de WD en D'66 niet ook nog een keertje mogen, nadat zij dit met zoveel graagte heb ben aangeboden, je kan zeg gen: het is spielerei, dat moet een hoge uitzondering blijven, maar dan ook blijft het toch een hoge uitzondering, en af en toe een extra kick kan zo'n langlo pend programma echt wel ge bruiken. Anne Frank „Het dagboek van Anne Frank" viel me, na negentien jaar, nog erg mee, zeker voor een Ameri kaanse film. Niet dat Amerika nen per definitie slechte of mis tastende films maken, maar in het Anne-Frank huis was me gezegd dat de belangstelling van de Amerikanen voor Anne Frank en het Achterhuis wel iswaar nog steeds heel groot is, maar datje merkt dat zij de por tee van het ondérduiken nooit helemaal kunnen vatten, waar schijnlijk omdat Amerika nooit bezet is geweest. Het echtpaar Albert Hackett en Frances Goodrich, dat voor de toneel bewerking waarnaar ook de film is gemaakt de Pullitzer- prijs kreeg, heeft inderdaad een bijzonder knap stuk werk ver richt, al werd de werkelijkheid maar halverwege benaderd. De lange duur van de onder duikperiode (ruim twee jaar) kan in een film van twee uur natuurlijk nooit navoelbaar worden gemaakt, maar de afge slotenheid van het achterhuis werd om filmdramatische re denen nog verkleind doordat gesuggereerd werd dat de acht opgeslotenen door de gor dijnen heen konden zien wat er op straat gebeurde. Het type rende van een achterhuis is nu juist, dat je er nergens voor op de straat kan kijken. De tekening van het dagelijks le ven in het achterhuis was bo vendien vriendelijker dan in Annes dagboek zelf. Het on derling venijn, de ruziesfeer, het onverdraaglijke samen hokken komt bij Anne Frank, ondanks haar grote gevoel voor humor die het onverdraaglijke nog te verdragen maakte, veel sterker tot uiting dan in de film. Met name dan haar ruzietjes met meneer Dussel, vooral over het gebruik van het tafeltje in de door hen gedeelde kamer. Op 13 juli 1943 schrijft Anne: „Gistermiddag had ik met va ders verlof aan Dussel ge vraagd of hij het alstublieft goed zou vinden (toch erg be leefd) dat ik twee keer in de week van het tafeltje in onze kamer ook 's middags van vier tot half zes gebruik zou kunnen maken. Van half drie tot vier uur zit ik daar al elke dag, ter wijl Dussel slaapt en verder is de kamer plus het tafeltje ver boden terrein". Even verderop vertelt ze: „Wat denk je nu wel dat de hoog geleerde Dussel antwoordde: „Neen". Botweg en alleen Dussel zei onder meer „Jij werkt toch aan niets ernstigs", niet wetend dat hij, dank zij dat on serieuze „werk" wereld beroemd en onsympathiek zou worden bij vele miljoenen mensen. Die Dussel was op dat moment 54 jaar („iemand die al 54 jaar oud is en nog zulke pe dante en kleinzielige gewoon ten heeft, is door de natuur zo gemaakt en leert die gewoon ten ook nooit meer af schreef Anne Frank), en dus bijna twin tig jaar jonger dan de vaude ville-komediant Ed Wynn die hem speelde. Dussel was juist een groot en tamelijk knap ogende man. Eigenlijk leek al leen Joseph Schildkraut als Otto Frank werkelijk op een van de acht hoofdrolspelers, en ook Peter zat er niet ver naast. Gevaarlijker De beschreven gebeurtenissen kwamen overigens allemaal ge trouw uit het dagboek, en wa ren soms gevaarlijker dan we in de film te zien kregen (onver wachte verkoop van het huis, nieuwe eigenaar die het met ar chitect kwam bezichtigen, me neer Koophuis die voorgaf de sleutel van de toegang tot het achterhuis vergeten te heb ben). En één ding klopte zeker niet ze kreeg het dagboek niet pas in het achterhuis, maar al drie weken voordat ze onder doken, waardoor we ook nog ruim tien bladzijden van Anne Frank in vrijheid hebben. Rest nog de vraag waar de wereld en de moraal van de mensheid meer mee gebaat zijn geweest- met die tien bladzijden vrije Anne Frank, en daarna alleen maar haar dagboek en haar dood, of met nog vele boeken of columns in de kranten van een nu 40-jarige Anne Frank die het allemaal overleefd zou hebben. Het laatste was me liever geweest, maar de mens heid was het meest gebaat met het eerste. Vrijdag 23 juni: Robert Allen Zim merman, veel beter bekend als Bob Dylan, de nu 37-jange Ame rikaanse componist en zanger die als de grootste levende legende van de popmuziek wordt be schouwd, zal optreden in het Rot terdamse Feyenoord Stadion Dylan in de Kuip. Voor velen zal 1978 een gedenkwaardig jaar worden 'Er zijn nog steeds een heleboel mensen die het niet geloven. Die denken dat Dylan een soort god op een wolk is, die je onmogelijk naar beneden kunt halen". Aldus Berry Visser en Léon Rama kers, samen baas van het Delftse impresariaat Mojo Concerts, die dagen lang vrijwel niets anders hebben gedaan dan talloze tele foontjes beantwoorden met 'Heus, het is echt waar, Dylan komt" Berry Visser "Maar, ik kan me dat ongeloof best voorstellen. Wij hebben ook iets van: het onmo gelijke is waar geworden. Voor ons was Dylan de énige grote die we nog niet naar Nederland had den kunnen krijgen" Via een tussenpersoon in Engeland werd Mojo Concerts benaderd met de vraag of het mogelijk zou zijn een concert van Dylan in Ne derland in de maand augustus te regelen. In combinatie met de concerten van Dylan in Londen (zes maal in Earls Court) in het Duise Neurenberg en in Parijs, werd het echter geen augustus maar juni en zat Mojo plotse ling in de problemen. Dylan laten optreden in het Feyenoord Sta dion werd door die vervroeging namelijk financiëel een moeilijk haalbare kaart, omdat de ge meente Rotterdam dan nog ver makelijkheidsbelasting op dit soort evenementen heft. 'Had zo'n probleem in een andere grote stad in Nederland gespeeld dan hadden we het wel kunnen vergeten", zegt Berry Visser, 'maar in Rotterdam kun je ook op zeer korte termijn goed zaken doen. We hadden een gesprek samen met de directie van De Doelen en met wethouder Rie- zenkamp van financiën en kunst en het resultaat was dat we ont heffing van die vermakelijk heidsbelasting konden krijgen Geweldig, wat een medewer king". Vanmorgen is door het hele land en ook in Belgié en Frankrijk de voorverkoop begonnen voor het Dylan-concert. Er zijn vijftigdui zend kaartjes 35,- voor het middenterrein en de eerste ring, 25,- voor de tweede ring) be schikbaar. Visser en Ramaker "We twijfelen er eigenlijk niet aan dat het uitverkocht raakt" Visser schat de leeftijdsgroep van het potentiële Dylanpubliek zo tussen de twintig en vijfenveer tig. Léon Ramaker echten "Ben je gek joh, je krijgt ze ook van dertien en veertien, de naam van Dylan heeft een aureool dat veel groter is dan je denkt. Nu al is de zogenaamde frontgroep van Bob Dylan bezig met ver kenningen in het stadion. Alles wordt opgemeten, de faciliteiten worden grondig beoordeeld en er wordt uitgeplozen hoe al het "elektriek" kan worden aange sloten. De geluidsinstallatie bij voorbeeld die de Dylan-club meebrengt heeft het vermogen van 50.000 Watt. Op de dag van het concert zal Mojó ongeveer tweehonderd man ei gen troepen in de weer hebben, een legertje controleurs, ordebe waarders en regelaars in alge mene dienst dat ook een aantal van de vaste Feyenoord- suppoosten in de gelederen zal hebben. Alle voortekenen wijzen er op dat het de 23e juni een enorm spek takel zal worden. Dat gelooft ook de Nederlandse Spoorwegen, welk immer zeer economisch calculerend bed ijf Mojo deze week heeft aangeboden om op D-day (Dylan Dag) treinreizigers terug met speciale "Bob Dylan Expresses" te vervoeren. Ook richting België, want: "In België zit Dylan erg sterk" aldus Berry Visser. Zomaar een vraagje: als het regent op de 23e juni? "Dan gaat het concert gewoon door", zegt Vis ser zorgeloos. Tijdens het hele optreden van Dylan in het Au stralische Sidney regende het pijpestelen. Niets aan de hand. Dylan gaf een prima concert en er waren toevallig ook vijftigdui zend r ADVERTENTIE HET NEDERLANDSKAMERORKEST ZATERDAG 6 MEI HILVERSUM I VARA: 18.00 Vervolg Dingen var. de dag. 18.30 Nws. 18 41 (S) Proeflokaal. 19.30 (S) Zing zomaar simpel een melodie. 20.00 (S) De VARA felici teert. 21.00 (S) Voor wie werken wil.... (22.30 Nws.) 23.55 Nws. HILVERSUM II TROS: 18.00 Nws. 18 11 Aktua. 19 00 (S) Tross-Country. 20.00 Nws. 20.02 (S) Concert a la carte, ldass. wensp- rogr. 21.20 (S) Woorden in de avond, voordracht. EO: 21.45 (S) Reflector. 22.45 (S) Postludium, klass. muz. 23.45 (S) Goed nieuws, progr. in het Arabisch. 23.55 Nws. HILVERSUM III NOS: 18 03 De rock and roll me thode. NCRV: 19 02 (S) Pers Vers. 20.02 (S) Peter Blom 21 02 (S) De sportshow. 23.02 Stnctlv Country Style. 23.30 (S) Jazztime 0.02 Late date. 2.02 (S) Nachtexpress. 6.45-7.00 (S) Zondagmorgen. ZONDAG 7 MEI HILVERSUM I VARA: 8.00 Nws. 8.10 Voorde laatste maal Weer of geen Weer. HUM. VERBOND: Magazine. IKON: 10.00 AVRO: 12.00 (S) Muzikaal Onthaal: Showprogr. 13.00 Nws. 13.10 De toe stand in de wereld. 13.19 Radiojourn. 13.35 Hersengym. KRO: 14.00 Kruispunt; magazine over kerk en samenleving. 14.30 (S) De hutsge- klutste kinderspelen. 15.00 (S) Wat krijgen we nou? Gevar. progr. 16.45 'Hoe gaat het? Progr. voor zieken. 't het 18.15 Mensen. Pastor ds. A. Klamer spel. 23.25 P.M., aktual. 23.55 Nws. HILVERSUM II KRO: 8.00 Nws. 8.10 Overweging. 8.15 Badinene: klass. muziek. 9.00 Nws. 9.10 Watorst. 9.15 Laudate. 10.00 Samen geloven - san .en kerk zijn: Het 3e Landelijk Pastoraal Overleg, om 10.00 Euchar.viering. 11.00 Docum. Samen geloven - sa men kerk zijn. 11.50 Buit. comm 12.00 Nws. 12.10 Echo. NOS: 12.20 Zorg en Hoop, voor Surin. Neder landers. 13.20 Progr. voor de buit. werkn. VARA: 17.00 (S) VARA-klas- siek. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.15 Dingen van de dag. Aansl. Gramm.muziek. 18.30 Boemerang. 19.05 (S) Amus.muziek. IKON: 19.30 Brood en spelen NOS: 20.00 Journ.forum. 20.30 Kijk op buiten land. 21.30 NOS-Cultuur. 22.30 As- pekten van het Jodendom. 23.00 (S) Met het oog op morgen met om 23.05 Actual.overz. Radio-TV. 23.10 De krant van morgen. 23.20 Den Haag HILVERSUM III AVRO: 7.02 (S) Ko de boswachter show. 8.02 (S) Postbus 1966, ver zoekplaten voor de jeugd. 9.02 (S) Juist op zondag. 10.02 (S) Muziek Mozaiek. 11.02 (S) Sportpanorama. VARA: 11.30 (S) Tekst en muziek, cabaret. 12.02 (S) Klink Klaar. 13.02 (S) Muziek uit Studio I. NOS: 14.02 (S) Langs de lijn, sport en muziek. 18.02 (S) NOS-Jazz KRO: (S) Gort en watergruwel. 20.02 (S) Tombola 23.02 (S) De Oude Engh. 0.02 (S) El- doradio. 3.02 (S) De week in. 6.02 (S) Drie op je boterham. HILVERSUM IV VOO: 7.00 Nws. 8.02 (S) Populaire klass. en verzoekplaten. NOS: 9.00 (S) Vroeg Klassiek. 10.00 (S) Musica Religiosa, klass. gewijde muziek. 11.00 (S) Fur Elise, waarin de quiz: wat is dat nou. 13.00 (S) Opera-mati nee. 14.00 Nws. 14.02 Concerten op de zondagmiddag: Concertgebouw Orkest, Het Groot Omroepkoor met vocale solisten: Klass. muziek, (ca. 14.33 Praten over muziek). 16.10 Mu- MAANDAG 8 MEI HILVERSUM I TROS: 7.00 Nws. 7.02 (S) Ontbijt- Soos, lichte- en populaire klassieke muz. (7.30 Nws. 7.41 Aktua. 8.30 Nws 8.36 Gymnastiek voor de huis vrouw.) 10.00 (S) Een oude hit in nieuwe snit. 10.30 Nws. 10.33 (S) Kleutertijd. 10.45 (S) Week in week uit; informatief progr. VPRo 12.00 Het vpro-forum. 12.26 Mededelingen voor land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Antwoord, reakties van luiste raars. 13.00 D. Collcte, vrouwenpogr. 14.00 Embargo, informatief thema- progr. 15.00 Radio Vrij Belgie. 15.3 0 Nws. 15.33 Fantastiese vertellingen, kinderprogr. EO: 16.15 (S) Licht en uitzicht, muz. en meditatie. 17.00 (S) Eigen Wijs. kinderprogr. OVER HEIDSVOORLICHTING. 17.20 Vast en Zeker. 17.30 Nws. 17.32 (S) Klankbord. HILVERSUM II NCRV 7.00 Nws. 7.11 Ochtend gymnastiek. 7.20 NCRV-Licd. 7.24 Het levende Zoord. 7.29 Te Deum Laudamus. 7 54 Op de man af 8.00 Nws. 8.10 Hier en nu. 8.25 Van daag..meandag, gevar. progr. 9.00 Plein-Publiek. (9.35 Waterstanden). 11.00 Nws. 11.03 Zing he mee en doe ook mee, schoolradio. 11.13 Muziek in uw straatje. 12.00 Het nuttioen van etenswaren is toegestaan, lunch- progr. 13.00 Nws. 13.11 Hier en nu. 13.30 Onder schooltijd. NOS 14.30 Open school. NCRV 15.15 Allegro ton spirito. muz. en meditatie 16.00 Nws. 16.03 Rozegeur en prikkel draad. 17.55 Mededelingen. HILVERSUM III Ieder heel uur nws. 7.02 (S) KRO Drie op je boterham. AVRO (S) De Beukers Show. 10.03 (S-M) Arbeids vitaminen. 11.03 Radiojournaal. 11 06 (S) Postbus700: verzoekplaten 12.03 (S) Joost mag niet eten. 14.03 Radiojournaal. 14.06 (S) Pop-Kon- tankt 1 15.03 (S) Pop-Kontakt 2. 16.03 (S) Cees van Zijtveld. (17.03)17.06 Radiojournaal.). HILVERSUM IV VARA 7.00 Nws. 7.02 (S) Groot en klein, klassieke kamer- en orkest- muz. 9.00 Nws. 9.02 Kinderen een kwartje. 9 30 Wonen, verschil tussen huis en thuis. 9.50 (S) Schoolradio. 10.00 (S) Musica Antique met so praan 11.05 (S) Muziek van formaat. 12.35 (S) Frans middagconcert door het Omroep Orkest. 13.35 (S) Klas sieke viool- en pianomuz. 14.00 Nws. 14.02 Keuren en kiezen. 14.30 De 4 gezichten van Jerusalem. Israel na 30 jaar, gesprek. 15.00 (S) Strijkkwa NEDERLAND I 15.30 - Journaal (NOS) 15.32 - Olie in het Noordpoolijs, documentaire (TROS) 15.57 - Ren je rot (TROS) 16.32 - Speelplaats (TROS) 17.U2 - De Mickey Mouse Club (TROS) 18.20 - Wetenschap in beweging III, les 18 (TELEAC) 18.50 - De Fabeltjeskrant (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 18.59 - The Flintstones (KRO) 19.25 - Bij ons in Haamstede, gevarieerd programma (KRO) 20.10 - Vallei der wetteloosheid, (Lawless Street), western (KRO) 21.37 - Journaal (NOS) 21.55 - Sanford en zoon, tv-serie (KRO) 22.20 - Mei '68 in Parijs, documentaire (KRO) 23.05 - Landelijk pastoraal overleg (KRO) 23.30 - Journaal (NOS) NEDERLAND 2 18.45 - Paspoort voor Marokkanen (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 18.59 - De Bereboot (AVRO) 19.05 - AVRO'S toppop nationale hitparade (AVRO) 20.00 - Journaal (NOS) 20.27 - De man aan de top, tv-serie (AVRO) 21.20 - Wie van de drie? Spelprogramma (AVRO) 21.50 - Televizier magazine (AVRO) 22.40 - AVRO'S Sportpanorama (AVRO) 23.35 - Journaal (NOS) ZONDAG NEDERLAND 1 11.00 - Goede morgen, religieus programma 16.00 - Doe het zelf, koken (4) (TELEAC) 16.30 - Les Gammas (34) (TELEAC) 17.00 - 't Is maar een vraag (IKON) 17.30 - Wüde Ganzen (IKON) 18.15 - Geologie (7 herh.) (TELEAC) 18.50 - Paspoort, voor Turken (NOS) 19.00 - Journaal (NOS) 19.05 - Love Boat, comedy-serie (VARA) 19.55 - McMillan, misdaadserie (VARA) 21.05 - 2 voor 12 (VARA) 21.45 - Komt dat zien!, informatief programma (VARA) 22.10 - Wonderland, popmuziek (VARA) 22.50 - Vinger in de pap (Hum. Verbond) 23.15 - Journaal (NOS) NEDERLAND 2 18.00 - Journaal (NOS) 18.05 - Sport-Eurovisie: Formule 1 Autorace (NOS) 18.30 - Noddy, poppenfilmserie (NOS) 18.45 - Haar vriend, stomme filmklucht (NOS) 18.55 - De witte steen, tv-serie (NOS) 19.20 - Studio Sport (ca. 20.00 trekking lottogetallen) (NOS) 20.30 - Journaal (NOS) 20.35 - Hollands Spoor (VPRO) 21.05 - Mary Hartman, Mary Hartman, tv-scrie (VPRO) 21.35 - De strijd om de stad, tv-film (VPRO) 22.45 - Herenleed (VPRO) 23.15 - Journaal (NOS) DUITSE TV ZATERDAG 6 MEI DUITSLAND I 14.00-14.10 Journ. 14.55 Progr.overz. 15.25 Journ. 15.30 Se- samstrasse. 16.00 Spelprogr. 17.30 Inform, progr. WDR: 19.30 Progr.invorm. Aansl.: Die Dame von Monsoreau, tv-sene. 20.15 Aktual 20.50 Kurz vor 8.) 21.00 Journ. 21.15 Amus.progr. 22.45 Lot- togctallen. Aansl.: Journ. Daarna: Woord voor de zondag. 23.05 Talk show. 0.05 Sie sind verdammt, En gelse science-fictionfilm. 1.40 DUITSLAND II 14.00 Progr overz. 14.30 Amus.progr. voor Joegoslaven en Duitsers. 15.15 Amus.progr. voor Spanjaarden en Duitsers. 15.58 Journ. 16.00 Das alte Dampfross, tv-serie. 16.20 Inform, serie. 16.30 Amus.progr. 17.30 Die Muppets Show 17.59 Bekendma king van de weekwinnaars. 18.00 Journ. 18.05 Inform progr. 18.50 Inform, progr. 18.55 Auf Wiedersehen Charlie, tv-sene. 20.00 Jounr. 20.30 Die Strasse, tv-serie. 21.15 Das verschuil ene Inka-Gold, avonturenfilm. 22.55 Journ. 23.00 Sport-Studio. 0.35 Der Kommissar misdaadserie. 1.35 Journ. DUITSLAND in WDR 18.30 TV-cursus ontwikkelings- planninq. 19.00 TV-cursus Frans. 19.30 Inform, progr. 20.00 Journal 3. 20.05 Inform, progr. 20.20 Sport. 21.00 Journ. en weerber. 21.15 Do cum. film. 23.20-0.05 Musikwelten ZONDAG 7 MEI DUITSLAND I 10.15 Progr.overz. 10.45 Docum. se rie. 11.30 Kinderprogr. 12.00 Filmre portage. 13.00 Journ.forum. 1345 Journ. en weekoverz. 14.15 Klass. kamermuziek. 15.00 Reportage. 15.05 Kinderprogr. 15.35 Der Mann, der sich nicht traut. Toneelstuk. 17.50 Docum. serie. 18.45 Journ. 18.48 Sportjourn. 20.20 Reportages van buit. corresp. 21.00 Journ. 21.15 Auf den Hund gekommen, tv-spel. 22.55 Journ. 23.00 Filmreporage 23.45 Dcoum. 0.30 Journ. Aansl. Eugen Onegin, opera van Tsjaikovskv 13.50 Aktueel inform, progr. 14.00 Journ 14.02 Aktual. en muziek. 14.25 Weekjourn. 14.45 Kleuterprogr. 15.15 Tekenfilmserie. 15 40 Docum. serie. 16.10 Journ. 16.15 Liefdadigheidsprogr. 16.25 Geliebte Brigitte. (Dear Brigitte), speelfilm. 18.00 Journ. 18.02 Sport. 19.10 Religieus progr. 19.15 Mondba- sis Alpha 1, tv-serie. 20.00 Journ. 20 10 Politiek overz. 20.30 Filmre portage. 21.00 Ein Mann will nach oben, tv-srie. 22.00 Jo/rn. en sport. 22.15 Filmportret. 23.10 Literair progr. 0.15 Journ DUITSLAND III WDR 9 30 TV-cursus Frans. 10.00 Inform, over tv-cursussen. 10.15 TV-cursus Engels. 10.45 TV-cursus bedrijfs- comptabiliteit. 11.15 TV-cursus fysi sche technologie. 17.00 Progr. voor buit. werknemers. 18.00 Magazine che inform. 20.00 Journal 3. 20.05 Popmuziek. 20.50 Sport. 21.00 Journ. en weerber. 21.15 Docum. se rie. 22.00 Docum. 22.45 Amus.progr. 0.15 Cult. Droer BELGISCHE TV ZATERDAG 6 MEI BELGIË VLAAMS 14.00 Cultur. overz. 14.30-15 40 De zorgen van Ma en Pa Kettle (Ma and Pa Kettle beach on the Farm), speel film. 18.00 Tekenfilmserie. 18.05 Jeugdfilm. 19.50 Miheuprogr. 19.30 Lottotrekking, roeded. en morgen. 20.10 Amus.progr. 21.00 Aktual.ma- gaz 21 45 De Sweeney, politieserie ZONDAG 7 MEI BELGIÉ VLAAMS 9.30 Inform, progr. 10.00 Euchar vie ring. 11.00 Confrontatie. 12.00 Nieuwsoverz. voor slechthorenden. 14 30 Docqj. 15.20 Sport re portage. 16 00 Inform progr. 17.00 Sportre- portage. 18.30 Kleuterprogr. 18.35 Komisch filmpje. 18.50 Amus.progr. 19.40 Meded. 19.45 Journ. 20.00 Sport. 20.30 Eine ungeliebte Frau, tv- spel. 22.05 Klass. muziek. 22.40 Journ. en sport. Het is deze week tien jaar geleden dat in Parijs de studentenre volutie uitbrak. De daardoor ontstane onrust sloeg al snel over naar andere Franse stedenwaarbij omvangrijke rellenstraat gevechten en stakingen ontstonden. De Franse journalisten An dre Frossard en PA. Boutang maakten hierover een uitvoerige documentaire die de Franse TV in de loop van mei in vier afleve ringen van een uur uitzendt. Een complicatie hieruit zendt de KRO vanavond uit op Ned. 1 (2220-23.05), een tweede van dezelf de lengte volgt in juni. Deze eerste gaal voornamelijk over het studentenver zet in Parijs zelf Reiu Westra is na een carrière in de reclame zich gaan toeleggen op zijn specialisme, het tekenen van planten, in het bijzonder wilde. Daarover vertelt hij m Jeanne van Munsters programma "Komt dal zien!", morgenavond op het eerste net (21.45-22 10). na de quiz "2 voor 12", ditmaal weer zonder politici, en voor een aflevering van 'Wonderland", gewijd aan de Amerikaanse soul- groep de Commodores. De VPRO brengt morgenavond (Ned2. 21.35-22.45) een gedra matiseerde documentaire over stadsvernieuwing van Pieter Ver- hoeff. In thrillervorm geeft "De strijd om de §tad" een spannend beeld van het touwtrekken tussen ambtelijke instanties en belan gengroepen over een stukje oud-Amsterdam lussen de Amstel en de Wibaulstraat

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1978 | | pagina 5