Verrassende terugkeer van Willv van Hemert Peter Allen: "I go to Ri<y is een soort blikopener toegelicht programma] weekeinde... NOS moet snoeien in tv-programma's ZATERDAG 21 JANUARI 1978 RADIO - TV - KUNST "Dagboek van een herdershond' In geen van de televisierecen sies in de maandagkranten heb ik een woord over „Tijd voor de dood aangetrof fen, een gedramatiseerde do cumentaire over een voor beeld van vrijwillige eutha nasie, samengesteld en gere gisseerd door Wouter van Praag, produktie Eefje Cor nells, cameraman Mat van Hensbergen. Ik noem ze maar even, om hun toch nog de eer van hun werk te gunnen. Harry is ongeneeslijk ziek, en jong, en hij besluit op een ge geven moment liever te wil len sterven dan nog langer met de navelstreng van de medische wetenschap aan een schijn van leven vast te blijven zitten. We kregen zijn geval te horen via zijn vader en moeder, twee vrienden, en twee verpleegsters, die niet de echte vader en moeder en vrienden en verpleegsters waren, maar ook geen ac teurs. Zij waren wat wel eens „gewone mensen" genoemd worden, die zich op de manier van de televisierechtbank en al diens navolgers zo hadden ingeleefd in die ouders, vrienden en verpleegsters van Harry, dat zij volkomen geloofwaardig over hem en zijn ziekte en zijn besluit er een vrijwillig einde aan te maken konden vertellen. Wouter van Praag had daarbij gekozen voor een Bergma- niaanse benadering: we kre gen nauwelijks iets anders dan de hoofden in beeld van de mensen die hun verhaal vertelden, waarbij vooral de moeder een ingehouden emo tie bleek te kunnen „spelen", die niet of nauwelijks van echt te onderscheiden was. En van welke acteur met to neeldiploma kan dat gezegd Door Nico Scheepmaker worden? Het enige vraagte ken dat ik bij deze reconstruc tie van een ware geschiedenis zou willen zetten (een minder „spectaculair" geval van euthanasie overigens als dat van de Amsterdamse graficus Flip van der Burgt, die in de krant liet aankondigen dat hij niet lang meer te leven had, dit blijmoedig accepteerde, en ook aankondigde dat hij er zelf een eind aan zou maken als het leven hem zwaarder begon te vallen dan de dood), is dat het wat zwaar op de hand- was. Dat klinkt als kri tiek misschien wat vreemd bij een zo droevig geval, maar ik zou me kunnen voorstellen dat er ook onder die omstan digheden, zoniet door de ouders dan toch door de vrienden, nog wel een moge lijkheid tot een lachje of glimlach had kunnen worden gevonden. De mounties waren dinsdag op hun allerbest. Het publiek lag dubbel van het lachen als Piet „trek eens een worstje" zei, of als tegen hem gezegd werd dat hij „zijn ballen kwijt was". En dat was dan nog niet eens de sketch in het nudis- tenkamp. Heel wat minder verfijnd was zondagavond „Neerlands Hoop", maar ja, dat zal dan wel modern zijn. Bram en Freek waren de dag tevoren in „netwerk" van Mies Bouwman waarvan Nico Scheepmaker een van de redacteuren is - red.), in een act volgens afspraak met Mies deze zou pogen nog een soort vraaggesprek te houden met Bram terwijl Freek er als Brams moeder hinderlijk tussendoor zou ja gen. Ik vond het heel verma kelijk, maar de critici bleken allemaal gedacht te hebben dat Mies door die kwajongens overdonderd was, en er geen raad mee had geweten. Naiv- ité Overflakkee, zie mijn grootmoeder dan altijd. De kijkcijfers van deze tweede „netwerk" zullen ondanks het gesprek met Duisenberg, waarin deze aardige dingen vertelde over het coachen van Den Uyl als deze in debat moest treden met bijvoor beeld Wiegel, wel minimaal zijn, want die over de eerste aflevering (met Caransa, Zangeres zonder Naam en haar homofielenlied, Dick Cavett etcetera) waren griezelig laag: kijkdichtheid, wat aan de lage kant is, zeker voor Mies, en een waardering van 62, een getal waarop tot nog toe alleen de Barend Ser vet Shows zich mochten be roemen. Een verrassend goede come back maakte intussen Willy van Hemert met „Dagboek van een herdershond". Met grote aandacht voor details en de figuren in beeld gebracht, en met uitstekend spel van hoofdrolspeler Jo de Meyere (hij in de eerste plaats) en de overigen. Ik zat er waaratje met plezier naar te kijken, en dat is me in lang niet overko men bij Nederlandse televi sieseries. Rudi Falkenhage, de talisman van elke televi sieserie (zo had Jeroen Bosch de gewoonte om op elk schilderij een uil te schilde ren), was er ook weer bij, dus het kan in de zeven volgende afleveringen bijna niet meer mis gaan. Omdat ik katholieken onder mijn beste vrienden tel ben ik wel te weten gekomen dat het in de goede oude tijd waarin priester Jacques Schreurs zijn verhaal geplaatst heeft ondenkbaar was dat meisjes en jongens samen in een klas zaten, althans op een katho lieke school, en ook werd van bevriende rooms-katholieke zijde wat wantrouwig aange keken tegen de betrekkelijke jeugd van de huishoudster van de kapelaan: die huis houdsters plachten veilig heidshalve een stuk ouder te zijn. Maar wie weet heeft Jac ques Schreurs het indertijd anders ondervonden, ik moet er zijn trilogie „Kroniek eener parochie" maar eens op na slaan. Ik intussen mijn chauvi nisme te ver voeren als ik be toogde dat de Engelse BBC- serie „Days of hope" niet in de schaduw kan staan van „Dagboek van een herder shond". Days of hope behoort tot de topklasse waartoe ook de zesdelige serie „The glitte ring prizes" behoorde, die binnenkort herhaald zal wor den. Het schijnt dat de VARA van uitzending van „Days of hope" heeft afgezien, niet omdat het over de Engelse sociale geschiedenis ging, de strijd van de arbeiders tegen de werkgevers, de mijnsta king in 1921, etcetera (een ty pisch VARA-onderwerp zou je denken), maar omdat de tweede, derde en vierde afle vering zouden tegenvallen na de goede eerste. Dat is ten minste weer eens een ander argument dan dat het zich in een te gegoed milieu af speelde, wat een van de rede nen was om de claim op In- gmar Bergmans serie „Scè nes uit een huwelijk" te laten vervallen. Soms bekruipt je het gevoel dat kwaliteit het laatste criterium is waarmee tegenwoordig buitenlandse series door de VARA worden aangekocht. Die tweede afle vering was ook weer uitste kend, en typisch „arbeideris- tisch", zoals dat tegenwoor dig schijnt te moeten heten. De Onedin Line was natuur lijk ook prachtig-mooi, maar ik zou later toch niet graag in geboekt staan als degeen die de Onedin Line beter en mooier en interessanter vond dan Days of Hope. Het trieste van vele hitzangers en -zangeressen is dat ze - behalve een promotiekwebbel over die eerste, meestal enige hit - geen letter verhaal te vertellen hebben. De Australiër Peter Allen, die re cent met goed gevolg het sam baballennummer "I go to Rio" in Amerika en Europa afleverde, heeft echter een aantal opmer kelijke attracties te bieden in zijn verhaal hoe het allemaal zo ge komen is. Zo werd hij bijvoorbeeld - hal verwege de jaren zestig - ontdekt door Judy Garland, was hij de eerste echtgenoot van Judy's in middels beroemde dochter Liza (Minelli) en werkte hij de laatste jaren geregeld samen met Ame- nka's grootste "lef-artieste", Be tte Midler. Bovendien is de single "I go to Rio,' nu ook gevolgd door een dubbel-elpee met live-opna men van Peter Allen in New York en Los Angeles en spreken Ame rikaanse muziekbladen over Al len als "een verrassend even wichtige combinatie van een tekstschrijver, een entertainer en een zanger in één persoon". Door Frans Happel "Mijn levensverhaal is eigenlijk nogal idioot", zegt Peter Allen in een Amsterdamse hotelkamer, na een bliksembezoek aan Hil versum waar hij voor de televi siecamera's kwam ten behoeve van de programma's "Toppop" en "Gast-vrij". "Je leest zo vaak artikelen over volkomen onbe kende artiesten die in één klap "top of the bill" werden. Met mij was het zo dat ik ontdekt werd en me nog jaren lang een slag in de rondte heb moeten werken om een beetje erkenning te krijgen" "Ik kon al zingen voordat ik kon lopen", aldus Allen. En ik zal een jaar of negen zijn geweest toen mijn moeder me voor de eerste keer meenam naar het plaatse lijke café. Terwijl de mannen zich aan de bar lieten vollopen, groepeerden hun vrouwen zich in een hoekje rond de piano. Ik mocht die piano bespelen en zij zongen de liedjes die ze van hun moeders en hun grootmoeders geleerd hadden". Maar toen de rock and roll ook Australië bereikte werd het an dere koek voor Peter. Als 14-ja- rige verliet hij - met z'n spaar bankboekje in de achterzak - het ouderlijk huis en zwierf het hele land door op zoek naar bars, ho tels en clubs met een klein toneel tje om een jong roek-zangertje te herbergen. "Ik had een nogal merkwaardige act. Net zoals Pat Boone deed ik niets liever dan optreden met in het oog lopende witte schoenen, het eerste paar witte schoenen dat ik kon bemachtigen waren cricket-schoenen en die waren nog veel te groot ook. Zo ge beurde het toen ik - net als Little Richard - met mijn voeten ritmi sche schoppen aan de piano wilde uitdelen, prompt die witte schoenen het publiek invlogen. Die grap heb ik er nadien maar ingehouden, de mensen vonden het prachtig". Samen met een gelijkgestemde zanger, Chris Bell, vormde Peter een duo, dat na vele omzwervin gen in een groot hotel in Hong Kong terecht kwam als amuse- ments-aanbieding van de week. Op dat moment verbleef ook Judy Garland in Hong Kong, uit geput na een volstrekt mislukte tournee door Australië en voor zien van ernstige keelaandoe ning. Bootje Peten "Het klikte onmiddellijk tussen Judy en mij. Eén gebeur tenis zal ik me altijd blijven her inneren. Het was ook in Hong Kong. Nadat Judy, Mark Herron en ik een nachtclub ergens aan het water bezocht hadden, lieten we ons in een klein bootje terug roeien naar het hotel. Mark en Judy hadden ruzie en ik zat er let terlijk tussen in. Judy zei plotse ling: "Peter, zing wat". Ik ant woordde dat ik alleen maar sa- mep met mijn partner Chris kon zingen. "Als je zanger bent, zing dan", zei Judy. Dus zong ik. "Je hebt een prachtige stem", zei Judy. Ik dacht; dat mens is gek, maar ja, vooruit maar. Ik moest blijven zingen, de ene song na de andere, de man die het bootje roeide werd gevraagd nog een ex tra rondje te maken en toen we eindelijk aan land gingen was het morgen en scheen de zon". Peter Allen werd door Judy Gar land onmiddellijk gecon tracteerd als "voorprogramma" in haar shows. Peter. „Judy heeft erg veel voor me gedaan, maar het was Bette Mid ler die voor mij in Amerika écht deuren opende. Mijn huwelijk met Liza...Ach, dat is al weer zo- Peter Allen lang geleden. Liza was nog nauwelijks bekend, ze was alleen maar het dochtertje van Judy Garland. We vonden elkaar lief, we trouwden en na een tijdje was het over. Dat was dat". Blikopener Op de plaat klinkt Peter Allen's stem niet zo geweldig. Peter. "Ik ben ook geen artiest die het alleen maar van zijn stem moet hebben. Ik ben tekstschrijver, die óók zingt, die óók danst, die óók en kele instrumenten kan bespelen. Je hebt gelijk als je denkt dat ik me beter in het theater thuis voel dan in de platenstudio. Maar ja, je kunt niet zonder platen en zeker niet zonder een hit. „Ik hoef he lemaal niet zo nodig op de hit parade met "I go to Rio", artistiek gezien, maar als smaakmaker, als kapstok voor meer bekendheid is zo'n succesje natuurlijk zeer bruikbaar. Ik wil niets Hever dan dit jaar een aantal malen in Europa optreden. Dus probeer ik "I go to Rio" maar als een soort blikopener te gebruiken". Van Oslo alleen maar flitsen HILVERSUM— Op een paar flitsen na in Studio Sport moet de Ne derlandse tv-kijker het dit jaar stellen zonder de Europese kam pioenschappen schaatsen in Oslo. De NOS laat ook het we reldkampioenschap ijshockey in Praag schieten, terwijl het ko ninklijk bezoek aan Suriname niet "live" uitgezonden zal wor den. Het journaal krijgt haar fil mopnamen gewoon per vliegtuig toegestuurd. Dat is een greep uit de bezuinigin gen die de NOS aanbrengt in haar programma's. Het gaat daarbij om de zogenaamde eigen produc ties. Die kosten de omroepstich- ting teveel. De bedragen varieë- ren van 30.000 gulden tot een ton per uur, terwijl de NOS maar 26.000 gulden per uur terugkrijgt uit de omroeppot. Programmaleider Carel Enkelaar schat dat deze ontwikkeling de NOS in 1977 twee miljoen gulden heeft gekost. Het streven is nu gericht op een voudiger produktiemethoden. Dat geldt over de hele linie van sport, documentaires en cul turele en informatieve prog ramma's. "Dat kan betekenen dat we de tv-kijker moeten con fronteren met meer herhalin gen", aldus Enkelaar. 18.30 Nws. 18.41 (S) Proeflokaal, ge sprekken en report. 19.30 (S) Zing zomaar simpel een melodie. 20.00 (S) De VARA feliciteert, verzoekpl. 21.00 (S) Voor wie niet kijken wil... gevar. progr. (22.30 Nws). 23.55-24.00 HILVERSUM II ZATERDAG 21 JANUARI 18.00 Nws. 18.11 (S) Aktua-Maga- zine. 11.11 (S) Aktua-Magazine. 19.00 (S) TROSS-Country. 20.00 Nws. 20.05 (S) Concert a la carte. 21.20 (S) Woorden in de avond. EO: 21.45 (S) Reflector. 22.00 (S) Laat ons de rust dag wijden. 22.45 <S) Voor ieder een: gesprek. 23.45 (S) Goed Nieuws. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM III ZATERDAG 21 JANUARI NOS: 11.03 (S) De rock and roll me thode. NCRV: 19.02 (S) Pers Vers. 20.02 (S) De Peter Blomshow. 23.30 (S) Jazztime. 0.02 (S) Late date. 2.02 (S) Nachtexpress. 6.45-7.00 (S) Zon dagmorgen. HILVERSUM I zondag 22 januari VARA: 8.00 Nws. 8.10 Weer of geen weer. HUMANISTISCH VER BOND: 9.30 Grondslagen van Hu manisme. IKON: 10.00 Kerkdienst. 10.45 Wilde Ganzen. 10.50 (S) De an dere wereld van zondagmorgen... in form. en muziek. AVRO: 12.00 (S) Muzikaal onthaal. 13.00 Nws. 13.10 De toestand in de wereld. 13.19 Ra diojournaal. 13.35 Hersengymnas tiek. KRO. 14.00 Kruispunt. 14.30 (S) De hutsgeklutste kinderspelen. 15.00 (S) Wat krijgen we nou?; amus.progr. 16.45 Hoe gaat het?, progr. voor zieken. Z.v.d.K: 17.00 Kerkdienst. IKON: 17.58 Wüden Ganzen. 18.00 (S) Van Klok en Kle pel, kinderprogr. 18.20 Pastor voor elkaar. NCRV: 18.30 Nws. 18.40 (S) Zondagavondzang. 19.10 De ver woesting van Jeruzalem, zon dagavondlezing. 19.25 (S) Orgelcon cert. 19.55 (S) Musica Sacra. AVRO: 20.30 (S) In de kaart gespeeld, klass. verzoeken. 22.30 Nws. 22.40 Ra diojournaal. 22.50 La Boutique, hoorspel. 23.25 P.M. Kanttekenin gen by de actualiteit. 23.55-24.00 HILVERSUM II zondag 22 januari KRO: 8.00 Nws. 8.10 Overweging. 9.00 Nws. 9.10 Waterstanden. 9.15 Laudate. 10.00 Eucharistieviering. 11.00 Da Capo, cellomuziek. 11.50 Buitenlèrolcommentaar. 12.00 Nws. 12.10 Echo. NOS: 12.20 Zorg en Hoop, progr. voor Surinaamse Ne- derlanders. 13.20 Progr. voor buitenlandse werknemers. VARA: 17.00 (S) VARA-Klassiek, pianomu ziek. 17.55 Meded., SOS- en poli- tieber. 18.00 Nws. 18.15 Dingen van de dag. Aansl.: (S) Grammofoon- muz. 18.30 Boemerang. 19.05 (S) Or kest Malando. IKON: 19.30 Brood en spelen. NOS: 20.00 Journalistenfo rum. 20.30 Kyk op buitenland. 21.30 NOS-Cultuur. 22.30 Politiek Ge weld, gastcollege. 23.00 (S) Met het oog op morgen: 23.05 Aktual.overz. Radio-TV; 23.10 De krant van mor gen; 23.20 Den Haag Vandaag; 23.52 Even op adem komen, yoga. 23.55- 24.00 Nws. HILVERSUM III zondag 22 januari AVRO: 8.02 (S) Ko, de boswachter show. 8.02 (S) Postbus 1966, ver zoekplaten. 9.02 (S) Juist op zondag, door Meta de Vries. 10.02 (S) Muziek Mozaiek. 11.02 (S) AVRO's Sportpa- norama. VARA: 11.30 (S) Tony van - Verry ontmoet Ko van Dyk. 12.02 (S) Klink Klaar. 13.02 (S) Muziek uit Studio I: muzikale show. NOS: 14.02 (S) Langs de lijn, sport en muziek. 18.02 (S) NOS-Jazz. KRO: 18.30 (S) Gort en watergruwel, jeugdprogr. 20.02 (S) Tombola. 23.02 (S) De Oude Engh. 0.02 (S) Eldoradio. 2.02 (S) De week in. 6.02-7.00 (S) Drie op je bo terham. HILVERSUM IV zondag 22 januari VOO: 8.00 Nws. 8.02 Populaire klass. verzoekpl. NOS: 9.00 (S) Vroeg klas siek. 10.00 (S) Musica Religiosa. 11.00 (S) Fur Elise. 13.00 (S) Opera- Matinee. 14.00 Nws. 14.02 (S) Con certen op de zondagmiddag: Con- dertgebouw Orkest 14.45-15.10 Pra ten over muziek). 16.00-17.00 (S) Mu- HILVERSUM I MAANDAG 23 JANAURI TROS: 7.00 Nws. 7.02 (S) Rustig bij komen. 7.30 Nws. 7.41 Aktua-och- tendeditie. 8.30 Nws. 8.36 Gym. v.d. huisvrouw. 8.45 (S) Kom er maar eens by, gesprek. 10.00 (S) Een oude hit in een nieuwe snit 10.30 Nws. 10.33 (S) Kleutertijd. 10.45 (S) Week in, week uit, inform, progr. R.V.U.: 11.40 De natuurkundige mens. VPRO: 12.00 Het VPRO-forum beantwoordt vragen. 12.26 Meded. voor land- entuinb. 12.30 Nws. 12.41, Antwoord, reacties van luisteraars. 13.00 D. Collete, progr. voor vrou- form. progr. 15.30 Nws. 15.33 Het VPRO-hoorspel. EG. 16.15 (S) Licht en uitzicht, meditatie en gewijde muziek. 17.00 (S) Eigen wys, kleuterprogr. 17.20 OVERHEIDS- VOORL.: Gesprekken met vrou wen, een uitz. van het ministerie van C.R.M. 17.30 Nws. EO: 17.32 (S) Klankbord, actual., inform., com- HILVERSUM U MAANDAG 23 JANUARI NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym. 7.20 NCR V-lied. 7.24 Het levende woord. 7.29 Te Deum Laudamus. 7.54 Op de man af, evangelisch comment. 8.00 Nws. 8.11 Hier en nu. 8.25 Vandaag...maandag, gevar. progr. 9.00 Plein Publiekprogr. 11.00 Nws. 11.03 Zing je mee en doe ook mee. 11.13 Muz. in uw strazyte. 12.00 Het nuttigen van etenswaren is toe gestaan, lunchprogr. 13.00 Nws. 13.11 Hier en nu. 13.30 Onder school tijd. NOS: 14.30 Open School. NCRV: 15.15 Allegro con spirito, meditatie en muz. 16.00 Nws. 16.03 Rozegeur en prikkeldraad, repor tages. 17.55 Meded. HILVERSUM III MAANDAG 23 JANUARI KRO: 7.02 (S) Drie op je boterham. AVRO: 9.03 (S) De Beukers Show. 10.02 (S) Arbeidsvitaminen. 11.03 Radiojourn. 11.06 (S) Postbus 700. 12.03 (S) Joost mag niet eten. 14.03 Radiojourn. 14.06 (S) Pop-kontakt 1. 15.03 (S) Pop-Kont??** '6 03 (S) Cees van Zijtveld mei o a de Tele- foon-Top-5. (17.03-17.06 Ra diojourn.) HILVERSUM IV MAANDAG 23 JAN VARA: 7.00 Nws. 7.02 r*} F.en klas siek Engels ontbyt. 9.uU Nws. 9.02 Kinderen een kwartje? Progr. over school en thuis. 9.30 Wonen, verschil tussen huis en thuis. 9.50 (S) School radio. 10.00 (S) Zo klonk het vroeger. 11.00 (S) Ochtendconcert door het Rotterdams Philharmonisch Or kest. 12.30 (S) Fragmenten uit Verdi's I Vespri Siciliani. 13.25 (S) Glinka Kwartet. 14.00 Nws. 14.02 Keuren en kiezen. Progr. over ons koop- en leefgedrag. 14.30 Haken en ogen, serie over bedrijfstakken in moeilijkheden. 15.00 (S) Pianoreci tal. 15.35-17.00 Omroep Orkest ZATERDAG TV NEDERLAND 1 15.30 - Journaal (NOS) 15.32 - Een dag bij de wilde dieren, natuurfilm (TROS) 16.00 - Speelplaats, kinderprogr. (TROS) 16.30 - Ren je rot, kinderprogramma (TROS) 17.05 - TROS penalty bokaal (TROS) 17.20 - TROS sport extra (TROS) 18.15 - Wetenschap in beweging (3) (TELEAC) 18.45 - De Fabeltjeskrant (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 19.04 - 't Spant erom, kinderspelshow (VARA) 19.50 - The Paratroopers, speelfilm (VARA) 21.35 - Journaal (NOS) 21.50 - VARA-visie (VARA) 22.40 - Concert in Studio 1 (VARA) 23.20 - Journaal (NOS) NEDERLAND 2 18.40 - Paspoort informatie voor Marokkanen (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 19.05 - De Bereboot (AVRO) 19.10 - Nationale Hitparade (AVRO) 20.00 - Journaal (NOS) 20.25 - AVRO's wie-kent kwis (AVRO) 21.25 - Hollands glorie, tv-serie (AVRO) 22.20 - Televizier magazine (AVRO) 23.00 - AVRO's sportpanorama (AVRO) 23.20 - Netwerk (AVRO) 00.10 - Journaal (NOS) ZONDAG NEDERLAND 1 11.00 - Eucharistieviering te Amersfoort (KRO-RKK) 16.00 - Doe het zelf, voorlichtingsprogramma (TELEAC) 16.15 - Toneel, voorlichtingsprogr. (TELEAC) 16.30 - Les Gammas, les 19 (TELEAC) 17.00 - Vesper te Beets (IKON) 17.30 - Wilde Ganzen (IKON) 18.15 - Natuurkunde, les 7(herh.) (TELEAC) 18.45 - Pauze 18.50 - Paspoort inform, voor Turkse arbeiders (NOS) 19.00 - Journaal (NOS) 19.05 - Cantate Domino: geestelijke muziek (NCRV) 19.40 - Reizen door het verleden, documentaire (NCRV) 20.30 - Ja, natuurlijk, spelprogr. (NCRV) 22.00 - Ander nieuws (NCRV) 22.35 - Journaal (NOS) NEDERLAND 2 16.00 - Journaal (NOS) 16.02 - De Christenen (laatste deel) (NOS) 16.55 - Sprekershoek (NOS) 17.10 - Studio Sport I (NOS) 17.55 - Van gewest tot gewest (NOS) 18.10 - Kijken naar kinderen (NOS) 18.25 - Sesamstraat (NOS) 18.50 - Horizon (NOS) 19.20 - Studio Sport II, met om ong. 20.00 uur trekking lottoge tallen (NOS) 20.30 - Journaal (NOS) 20.35 - Mary Hartman, Mary Hartman (VPRO) 21.05 - Days of hope, docum. serie (VPRO) 22.15 - Journaal (NOS) DUITSE TV DUITSLAND I ZATERDAG 21 JANUARI (Reg. progr. NDR: 18.30 Progr.overz. 18.31 Mit Bass und Bogen, tv-serie. 19.00 Aktualiteiten. 19.15 Amu- sem.progr. 19.58 Progr.overz. WDR: 18jf0, Progr.inf. Aansl.: Edward IW, tv-fe«jYe. '19.15 Akt. 19 45 Kurz vor 8.) 20.00 'Jburn. 20.15 Amusem.progr. 21.45 Amusem.progr. 21.50 Lottoge tallen. Aansl.: Journ.. Aansl.: Woord voor de zondag. 22.10 Indianapolis, Amerikaanse speelfilm. 0.10-0.15 DUITSLAND II ZATERDAG 21 JANUARI 18.00 Paul Temple, tv-serie. 19.00 Journ. 10.30 Die Strasse, spelserie. 20.15 Die rote Lola, Amerikaanse speelfilm. 22.00 Joum. 22.05 Sport- DUITSLAND III WDR ZATERDAG 21 JANUARI 18.00 TV-cursus Duits. 18.30 Relig. progr. 19.00 Econ. magaz. 19.20 Sport. 20.00 Journ. en weerber. 20.15 Besuch aus der Zone, Tv-ilm. 21.25 Dokument. film. 22.25 Dreizack. ca. 22.40 Journ. en persoverz. DUITSLAND I zondag 22 januari 9.30 Progr.overz. 10.00 Filmreport. 10.45 Kinderprogr. 11.15 Docum. 12.00 Journalistenforum. 12.45 Journ. en weekoverz. 13.15 Inform, progr. 13.45 Reg. overz. 14.40 Kin derprogr. 15.25 Muziekprogr. 16.10 Die Reportage, tv-fllm. 16.55 Task Force Police, politieserie. 17.45 Re port. 18.30 Journ. 18.33 Sport. 19.20 Buitenlandse reportages. 20.00 Journ. 20.15 Natuurfilm. 21.00 Anna Karenina, speelfilm. 22.55 Journ. 23.00 Docum. 24.00-00.05 Journ. DUITSLAND U zondag 22 januari 10.00 Progr.overz. 10.30 Pant- lyk progr. 13.00 Journ. 13.02 Actual, en muz. 13.25 Weekjourn. 13.45 Kin derprogr. 14.15 Heidi, tekenfilmse rie. 14.40 Docum. serie. 15.10 Journ. 15.15 Liefdadigheidsprogr. 15.25 Je remy Rodack - Mein Wille ist Gesetz, speelfilm. 17.00 Journ. 17.02 Sport report. 18.00 Religieus progr. 18.15 Rauchende Colts, tv-serie. 19.00 Journ. 19.10 Politiek overz. 19.30 Wetenschappelijk progr. 20.00 Amus.progr. 21.00 Journ. en sport. 21.15 Von Angesicht zu Angesicht, tv-film. 22.45 Concert 22.30 DUITSLAND Hl WDR zondag 22 januari 8.30 TV-cursus Duits. 9.00 TV-cur sus Engels. 9.30 TV-cursus Duits. 10.00 TV-cursus Chemie. 16 00 Progr. voor buitenlandse werkne mers. 17.00 Magaz. voor gehoorge stoorden. 17.30 Inform, progr. 18.00 Kinderserie. 18.30 Inform, progr. 19.00 Journ. 19.05 Muz.progr. 19.50 Sport. 20.00 Journ. en weerber. 20.15 Docum. serie. 21.00 Inform, serie. 21.45 Gevar. progr. 23.15 Inform, progr. 23.30 Journ. BELGISCHE TV ZATERDAG 21 JANUARI 18.00 Kinderprogr. 18.05 Bolhoed en aardappelneus. jeugdserie. 18 55 Literair magaz. 19.35 Meded. plus Morgen. 19.45 Journ. 20 10 Amu sem.progr. 21.40 De goede moorde naar (Hit Lady), weekendfilm. 22.50-23.10 Journ. zondag 22 januari. 9.00 Open School. 9.30 Inform, progr. 10.00 Wetenschappelyk progr. 11.0 Confrontatie 12.00-12.30 Nieuwsoverz. voor slechthorenden. 14.30 Open School. 15.00 Kleuterp rogr. 15.25 Kindercircus. 16.10 In form. progr. 16.40 Vioolmuziek. 17.40-17.45 Sportuitslagen. 18.30 Kinderserie. 18.35 Spelprogr. 19.40 Meded. 19.45 Journ. 20.00 Sport. 20.30 Epiphanie, tv-spel. 21.30 Klass. muz. 22.15-22.40 Journ. en sport De VARA zendt vanavond op Ned 1 de Israëlische speelfilm "Pa ratroopers", een recente produktie van Yehuda Judd Ne'eman. In een trainingskamp wordt een compagnie opgeleid tot parachutis ten. Eén van hen behoort niet tot deflinksten en wordt door de jonge, ambitieuze commandant zo bruut aangepakt dat hij tijdens een oefening sterft onder omstandigheden die tot een onderzoek leiden. Aan het "Concert in Studio 1nemen met het Metropole-orkest o. a. Ursula Benz, John van Kesteren en Wim Koopman deel. In Avro's Televisier Magazine vanavond op Ned 2: kennisma- king met de vrouwen van onze nieuwe ministers waarbij als gas tvrouw op zal treden mevrouw Van Agt op het Catshuis. Verder zal aandacht worden besteedaan de kunstmatige inseminatie bij les bische vrouwen en wordt de toestand in de Sinai belicht. Bij de NCRV morgenavond een Goudse studentPMMudde 19) in Kick Stockhuijzens quiz Ja, natuurlijk" en kolonel A. M. Bos- shardt van het leger des Heils op Ned. 1. Op het tweede net in de Sprekershoek Jan de Groot uit Santpoort over oorlogspropaganda en inde Horizon informatie over o. m. de Europese weersateliet.een nieuwe planeet in ons zonnestelsel en een materiaal dat lichter is dan gips. ADVERTENTIE

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1978 | | pagina 5