Joe Bourne
wacht op
Nederlandse
doorbraak
vandaag
toegelicht
[on Amore:
imposant koor
kundig geleid
De Leidsche Fles b. v.
(I^^Mogcanmïa]
echt handgeschilderd
WOENSDAG 18 JANUARI 1978
RADIO - TV - KUNST
PAGINA 5
In Brui-kiit'
en Mozarl
LEIDEN - Met twee zeer moei
lijke werken, het Requiem
van Mozart en het Te Deum
van Bruckner heeft "Con
Amore" onder leiding van
Bert Lassing gisteravond in
de Stadsgehoorzaal het be
wijs geleverd, dat het nog
steeds een imposant koor is,
met opvallend mooi matriaal
bij de sopranen Ook Bert Las
sing heeft iets bewezen. Om
dit zo te kunnen dirigeren,
moet hij van een heel behoor
lijke klasse zijn.
Bruckner klonk het meest
geïnspireerd. Het koor stond
voor de onmetelijke taak de
berucht hoge ligging te
weerstaan en de grote koper
bezetting van het orkest be
neden zich te houden. Het
werd een stralend geheel.
Bert Lassing gaf blijk van
zeer persoonlijke inzichten en
hield het geheel goed in de
hand. Heel even dreigde een
lichte inzinking bij het slot
deel, bij de inzet van de Fuga,
maar deze werd knap over-
Het Requiem van Mozart stelt
weer andere eisen, die moei
lijker te realiseren zijn. Het
koor heeft het prachtig ge
zongen. Maar Bert Lassing
dient zich hier meer nog te
verdiepen in de subtiliteit van
de dynamiek enerzijds, en het
verschil in karakter van de
onderlinge delen anderzijds.
Maar de vraag is of men zoiets
een dirigent mag aanwrijven,
de korte tijd van voorberei
ding met het orkest in aan
merking genomen.
Het Gewestelijk Orkest heeft
blijk gegeven van een grote
inzet. Het moet echter nog
meer bewust zijn van de aan
duidingen in de partituur van
de dynamiek. Het verschil
tussen piano en forte werd
vaak genegeerd. Vreemd
deed het aan, dat de dirigent
in Mozart de uitvoering on
derbrak om het orkest tot
hernieuwd stemmen aan te
sporen. Vraag is of dit wel de
schuld was' van het orkest. De
detonatie bij menig slotac-
coord was een gevolg van de
abominabele akoestiek die
sinds de balkonverbouwing
van de Stadsgehoorzaal is op
getreden. Het is onvoorstel
baar dat men zich niet heeft
gerealiseerd dat een derge
lijke ingreep ruïneus is voor
een zo uitgekiende akoestiek,
waarvoor vroeger de Stads
gehoorzaal bekend was.
e vier solisten, Nelly van der
Spek, Delia van Schaik, Mi-
chiel van Houten de Lange en
Henk Smit hebben vooral in
Bruckner een prachtig en
semble gevormd. Michiel ten
Houten de Lange heeft een
mooie tenor. Hij heeft echter
de neiging te domineren. Al
met al kan "Con Amore" te
rugzien op een zeer geslaagde
uitvoering.
BEP RIJNDERS
Mr. Soft Soul woont in Leiden
LEIDEN -A Star is Bourne' zou je, met een kleine variatie
op de bekende kreet, kunnen stellen. Dat geldt dan wel
alleen voor Nederland, want in Amerika is Joe Bourne,
een knappe, Amerikaanse zanger alom bekend. Hij woont
sinds enige tijd in Leiden, omdat zijn manager en echt
genote Flory A. Gerber door kennisen in Voorschoten
werd geattendeerd op een aantal leegstaande flats aan de
Apollolaan. Zo kon het gebeuren, dat Joe Bourne, pas
terug van een veertiendaagse toernee door Indonesië en
die in Amerika in gerenommeerde hotels heeft gewerkt,
in Leiden neerstreek.
Geboren in Cambridge (Massachu
setts), begon hij, zoals een groot
aantal andere Amerikaanse nege
rzangers, met zingen in schooi
en kerkkoren. Pas in 1969 besloot
hij definitief om de wereld van de
show binnen te stappen. Hij
maakte in korte tijd in Amerika
twee elpees. De eerste elpee 'Let
it be me' werd redelijk ontvan
gen, terwijl voor z'n tweede elpee
'Point of view' een grote belang
stelling bestond.
Joe maakt er bezwaar tegen, dat
men in Nederland Amerikaanse
negerzangers altijd onmiddellijk
in een hokje wil stoppen. Heel
vaak heeft hij aan het begin van
zijn Nederlandse carrière moeten
horen: 'O, dat is vast een tweede
Euson'. Dat is grote waanzin,
omdat Joe een heel andere stijl
van zingen heeft. Hij wordt wel
'Mr. Soft Soul' genoemd, omdat
zijn voorkeur uitgaat naar enigs
zins rustige, zeer melodieuze
nummers. Realiseert zich daarbij
terdege, dat hij commercieële
nummers zal moeten zingen om
de Nederlandse hitparade te ha
len. Maar het liefste zingt Joe, die
zegt geïnspireerd te worden door
mensen als Nat King Cole, Barry
White en Nancy Wilson 'soft bal
lads'. Hij is bijvoorbeeld zeer on
der de indruk van de songs van
Jim Webb, die via acteur/zanger
Richard Harris zo bekend wer
den. Heeft voor z'n podium erva
ring veel geleerd van Frank Sina
tra, die hij zeer bewondert. Joe
Bourne heeft onlangs in Londen
een elpee gemaakt voor Dureco,
die hij 'It all comes back' heeft
genoemd. Op deze plaat komen
nummers voor als 'To know you
is to love you' (Stevie Wonder),
'Rescue me' Losing you", 'It all
comes back' (Paul Butterfield) en
'Someone keeps on turning off
my lovelight'. Ook staan op deze
elpee de twee nummers, die hij in
het verleden op single heeft uit
gebracht: 'Just like a woman', en
het nummer, dat hem in de
TROS-tipparade bracht, 'Baby
you're the one". Iedereen ver
wachtte destijds, dat dit nummer
het helemaal in Nederland zou
gaan maken, maar om onver
klaarbare redenen bleef een ver
volg op de tipnotering uit. Joe
Bourne wijt dit o.m. aan het feit,
dat in Nederland een Top-Dertig
bestaat en geen Top-Vijftig. Hij is
van mening, dat door dit systeem
te weinig Nederlandse artiesten
een reële kans krijgen om in de
hitparade door te dringen. Er is
altijd een quotum buitenlands
talent, dat een plaats voor zich
opeist in de Nederlandse Top-
Dertig, zodat het dringen wordt
voor de Nederlandse artiesten, de
Nederlandstalige artiesten of de
in Nederland woonachtige
buitenlandse artiesten. Met een
Top Vijftig zou naar zijn mening
een veel grotere doorstroming en
roulatie onder de hitgevoelige
schijven plaatsvinden.
her, Barry Morgan en Richard
Burgess op drums, Brian Odges
en Alan Jones op basgitaar, Ray
Cooper, Tony Carr en Frank Ric-
kotti (percussion) en Paul Keogh,
Ricky Hitchcock en Alan Parker
op gitaar. Deed met hen ver
schillende Tecording-s<
Je plaat moet in Nederland wel
verschrikkelijk commercieel
zijn, wil je als artiest een kans
maken om binnen te komen
verzucht Joe in zijn ruim inge
richte Leidse flat. Hij heeft re
gelmatig contact met leden van
de groep 'Catapult', die een paar
nummers voor hem geschreven
hebben, kwam via de manager
van 'Spirit of St. Louis', die bij
hem in flat woont, in contact met
zijn eerste begeleidingsgroep
'The Soft Express'. Later heeft
Joe de samenwerking met deze
groep opgezegd, en hij werkt nu
al weer geruime tijd samen met
de uit Rotterdam afkomstige
formatie 'Centre'. Joe Bourne
verzekerde zich voor de opnamen
van zijn langspeelplaat in Lon
den van mensen als Harold Fis-
In het 'Female Backing Choir' zat,
behalve Vicky Brown, Joy Yates.
Stevie Lange en Jackie Sullivan
de van 'Melting Pot' bekende
zangers Madelaine Bell. Deze
door Jean Pierre Burdorf gepro
duceerde elpee lijkt de aanzet te
zijn voor Bourne's doorbraak in
Nederland. Na radio en televisie
in Amerika (o.a. 'Today in
Georgia' en de 'Dave Garroway
Show' lijkt nu de tijd gekomen,
dat Joe Bourne ook in Nederland
(via de televisie) door gaat bre
ken. Joe: 'Het kostte me enige tijd
om te beseffen, dat je het in Ne
derland alléén kan maken, als je
een hitgevoelige, commercieële
single op de markt brengt, het
liefst met een funky-disco geluid
en daarna regelmatig op de tele
visie te zien bent. Alles valt en
staat hier met je televisieoptre
den. Als dat gebeurt is de door
braak een feit. In Amerika bij
voorbeeld, heb ik gedurende lan
gere perioden in de 'Plantation
Club' en 'Playboy Club' opgetre
den en getracht langs die weg al
gemene erkenning te zoeken
voor datgene waarmee ik bezig
was. In Nederland is zoiets on
denkbaar. Omdat ik in Amerika
veel 'gigs' in exclusieve hotels
had, heeft mijn manager ook de
grote hotels in Nederland bena
derd. Maar veel hotels in Am
sterdam kennen dat systeem niet.
Wel heb ik gezongen in 'Holiday
Inn' in Leiden. Dat heb ik met
ontzettend veel plezier gedaan. In
maart zal ik daar weer optreden.
Indonesië
In Jakarta stond ik op kerstavond
in Kartika Plaza. Ik had daar erg
veel succes. Op een gegeven
ogenblik, terwijl ik 'Sum
mertime' zong, kwamen Neder
landse stewardessen, die daar
hun kerst vierden, de dansvloer
op, nogal enthousiast. Dat was
voor Indonesische begrippen een
ongewoon schouwspel, omdat
sinds de machtsovername, al
weer een aantal jaren geleden,
alles in de showbiz nauwlettend
in de gaten wordt gehouden. Zo
moest ik voor een commissie ver
schijnen. De leden van die com
missie luisterden naar mijn songs
en keken naar mijn optreden
omdat ze wilden weten, of ik wel
licht dubieuze teksten zong of
vulgaire bewegingen daarbij
maakte. Het is in Indonesië ver
boden obscene gebaren te maken
tijdens het optreden en ook vun
zige liedjes krijgen daar geen
kans. Een groep als The Sex Pis
tols komt daar beslist het land
niet in. Maar ik heb een keurige
act en zie er op het toneel netjes
uit. Er bestond derhalve voor de
commissie geen enkele reden
mijn optreden in Jakarta en Bali,
waar ik ook was, te verbieden. De
directie van het Indonesische ho
tel slaakte na de goedkeuring
door de commissie een zucht van
verlichting. Op haar uitnodiging
was ik immers naar Indonesië
gekomen en bij een eventueel
afwijzend beschikken door de
commissie had de directie van
het hotel voor niets de kosten
voor mijn overtocht en die van
mijn vrouw betaald. Maar er ble
ken gelukkig geen obstakels te
bestaan voor een aantal suc
cesvolle optredens in Indonesië.
Joe is pas de studio in geweest, met
o.a. Bert Ruiter en Pierre van der
Linden, waar wat banden zijn
gemaakt. Mogelijk zal de nieuwe
single spoedig uitgebracht kun
nen worden. Joe Bourne, de
Amerikaanse Leidenaar is en
thousiast bezig met de verdere
uitbouw van zijn carrière. Ne
derlandse (ook Leidse) musici
helpen hem daarbij. Mr. Soft Soul
verdient ook hier veel succes.
LEIDEN - De Leidse jazzballet-
school 'Heartbeat' gaf gister
avond op de LAK-zolder een
theatervoorstelling. Eigenlijk
heel gewoon een leerlin
genuitvoering dus. Maar wat zegt
een naam, riep Shakespeare
eeuwen geleden al uit. Waar het
bij dit soort familie-avonden
vooral cp aan komt is de sfeer die
er op, achter en vóór het podium
heerst. Een sfeer van gezelligheid
en gespannen afwachten. Trotse
ouders, broers en zusjes in de zaal
en zenuwachtige toestanden ach
ter de coulissen. Die sfeer, met
het applaus, de bloemen en de
kwistig uitgedeelde kusjes aan
het slot van de uitvoering was er
helemaal.
En die liet zich niet bedervep door
de aanwezigheid van een ver
wende recensent, die zich voort
durend zat af te vragen waarom
deze avond nu al, nauwelijks een
halfjaar na de eerste 'harteklop'
van Anneke Hartings school, ge
geven moest worden. Het onge
duld om naar buiten te treden zal
wel heel groot zijn geweest, dat
kan bijna niet anders. Op deze
plaats echter geen gezeur over
gewichtige zaken als danspeda-
dogiek en danstechniek. Alleen
maar de constatering, dat An
neke Harting leuk met haar leer
lingen lijkt om te gaan en boven
dien in staat blijkt om een een
voudig samengesteld prog
ramma als dit op een ongedwon
gen wijze te presenteren.
'Heartbeat' (voor
het eerst) op
de planken
Ze wist zich voor deze avond verze
kerd van de medewerking van
een enthousiaste drummer, die
waar nodig aardig wist te bege
leiden. Nadat de jongste meisjes,
kindertjes in de leeftijd van zeven
a acht jaar notabene, nogal
eigenwijs de armpjes omhoog, de
vingertjes gespreid en de bekke-
ntjes vooruit hadden gestrekt,
lieten zes oudere leerlingen zien
hoe het in een jazzballetklas on
geveer toegaat. Op deze als 'op
warming' bedoelde oefeningen
voor het hele lichaam volgde het
optreden van tien meisjes in de
leeftijd van acht tot elf jaar, teza
men met Anneke Hartings 'kin
derdansgroep' vormend. Ze za
gen er in hun zwarte maillots met
de fel gekleurde hesjes erg leuk
uit. Een klas gevorderden sloot
het gedeelte vóór de pauze in vlot
tempo af. Anneke Harting zelf
danste daarna een solo en een ta
lentvol meisje, door de jonge di
rectrice van Heartbeat' niet zo
lang in een dancing 'ontdekt' en
nog maar drie maanden bij haar
op school, gaf een improvisa
tienummer ten beste, waarvoor je
alle respect mag hebben. Een
soort muzikale mime, met veel
expressie en met nog meer lenig
heid gebracht. Aan het eind van
de avond oogste een groepje da
mes succes met een frivool
dansje in de stijl van de jaren
twintig.
PIETER C. ROSIER
kunstaardewerkfabriek Rijnsburgerweg 74, Oegstgeest
(richting Flora/Rijnsburg) Tel. 01718-23166
Stevie Wonder, Conway Twitty,
Loretta Lynn en de groep Fleet
wood Mac zijn winnaars gewor
den van Amerikaanse mu
ziekprijzen.
Wonder werd "beste soulzanger"
en zijn "Songs in the key of live"
werd "beste album met soulmu
ziek". Twitty werd "beste
countryzanger" en hij deelt met
Loretta Lynn de hoogste
country-groupprijs.
Fleetwood Mac
groep" en zijn "i
riete popalbum'
NEDERLAND 1
18.25 - Sesamstraat (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
19.04 - Van gewest tot gewest (NOS)
19.45 - Toeristischetips (NOS)
19.50 - Uitzending van de PvdA (Pol partijen)
20.00 - P.K., tv-serie( (NOS)
21.22 - La Chute, tekenfilm (NOS)
21.35 - Journaal (NOS)
21.50 - Panoramiek (NOS)
22.20 - Studio Sport (NOS)
22.45 - Journaal (NOS)
22.50 - Den Haag Vandaag extra (NOS)
NEDERLAND 2
18.15 - Natuurkunde (7) (TELEAC)
18.45 - Staatsloterij (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
19.04 8 Kon Hesi Baka Kom gauw terug, jeugdserie (IKON)
19.30 - Kenmerk (IKON)
20.00 - Journaal (NOS)
20.25 - Film van de NOVIB (SOCUTERA)
20.30 - Cosi Fan Tutte, komische opera van Mozart (TROS)
23.00 - Journaal (NOS)
DUITSE TV
WOENSDAG 18 JANUARI
DUITSLAND I
WDR: 18.00 Progr.inform. Aan
sluitend: Natuurserie. 18.40 Wie das
Leben so spielt...tv-serie. 19.15 Ak-
tual. 19.45 Tip urn 4tel vor 8.) 20.00
Journ. 20.15 Boulevard Baden-Ba
den: Meine dicke Freundin, tv-film.
21.45 Docum. film. 22.30-23.00
spiegel. 20.15 Aktual. 21.00 Journ.
21.20 Die Strassen von San Fran
cisco, politieserie. 22.05 Report 22.35
Cosi fan tutte, opera. 1.10 Journ.
DUITSLAND UI WDR
18.00 Sesamstrasse. 18.30 Tv-kursus
Engels. 19.00 Journal 3. 19.15 Ein
Baum, natuurfilm. 20.00 Journ. cn
weerber. 20.15 Boekenmagaz. 21.00
Momenta. 21.15 Report. 22.00 Der 7.
Sinn. 22.05 Der Tiger von New York,
Amer. speelfilm. Ong. 23.10 Journ. en
persoverz..
BELGISCHE TV
WOENSDAG 18 JANUARI
BELGIÉ VLAAMS
18.15 Kinderserie. 18.20 Progr. voor
60-plussers. 18.50 Space 1999, tv-se-
rie. 19.40 Morgen. 19.45 Journ. 20.10
Weerber. 20 15 Happy Days, tv-serie.
20 40 Washington met gesloten deu
ren, tv-serie. 22.20-22.35 Journ. en
Wetstraat.
De TROS vult zijn zendtijd vanavond met een integrale uitvoe
ring van Mozarts opera 'Cosi fan tutte'' uit het Glyndeboume
Opera House tijdens het festival aldaar in 1975. De lijst van solisten
bevat een aantal namen van verschillende nationaliteiten zoals de
Franse bas Frants Petri, zijn landgenote Daniele Perriers (sop
raan), de Australische tenor Anson Austin, de Engelse bariton
Thomas Allen en uit Zweden de sopraan Helena Dose en mezzo-sop
raan Sylvia Lindenstrand (die al eens te zien en te horen was in
Marco Bakkers "Muziek uit duizenden").
De solisten worden bijgestaan door het London Philharmonic Or
chestra onder leiding van John Pritchard.de vaste dirigent van de
Glyndeboume Opera. "Cosi fan tuttedateert uit 1790 en beleefde
haar première op 26 januari van dat jaar in de Keizerlijke Opera
van Wenen. Het verhaal is,zoals bij zovele opera 's, nogal simpel: in
Napels proberen twee officieren te ontdekken hoe het met de trouw
van vrouwen in het algemeen en met die van hun eigen geliefde in
het bijzonder gesteld is (Ned 2, 2030-23.00).
Ook het ZDF, Duitsland 2 waagt zich vanavond aan Mozarts opera
gedeeltelijk de TROS-uitzending overlappend (2235-1.10). Het be
treft een uitvoering door de Wiener Philharmoniker onder leiding
van Karl Böhm met het Wiener Philharmoniakoor en befaamde
solisten als Gundula Janowitz, Christa Ludwig, Olivera Miljako-
vie, Luigi Alra en Hermann Prey. De uitvoeringdie onder regie
staat van Vaclav Kaslikgeschiedt in de Italiaanse taal, evenals de
uitzending van de TROS.
De pleisterplaats voor wilde ganzen in het oude land van Strijen,
het poppenhuis in het Frans Halsmuseum in Haarlem en een Hen
gelose revue zijn de onderwerpen van de NOS-rubriek "Van gewest
tot gewest", vanavond op Ned. 1 19.04-19.50
•k In Panoramiek (Ned. 1,21.50-2220) brengt de NOS vanavond een
reportage die een Franse filmploeg in Noord-Korea heeft gemaakt.
De Fransen zouden de eerste Westeuropeanen zijn geweest .die in de
laatste twintig jaar toestemming kregen om indit land te filmenIn
deze documentaire is een interview met de Noordkoreaanse presi
dent verwerkt.
In Kenmerk van de IKON worden vanavond reportages uitge
zonden over de situatie in het Midden-Oosten en in Zuid-Afrika. In
de bijdrage over het Midden-Oosten worden Egyptenaren en Israë
liërs gepeild over Sadats vredesplannen. Uit Zuid-Afrika komt een
bijdrage over het nieuw gevormd Anti Apartheids Front. Inter
views zijn er met de Zoeloeleider Gatsha Buthelezi en de schrijver
Alan Paton (Nederland 2,1929 uur).
WOENSDAG 18 JANUARI
HILVERSUM I
18.19 P.P.: Uitz. van de PvdA. 18.30
Nws. TROS: 18.41 (S) De verhalen
van Virgilius, vervolgverhaal voor
kleuters. 18.45 (S) Michel en Louis,
amus.progr. 19.05 (S) Hartje Am
sterdam. amus.progr. 22.00 (S) Een
mondje Frans. 22.30 Nws. 22.40 Ak-
tua IV. 23.00 Evelyn, hoorspel. 23.44
Lichte gram.muz. 23.55-24.00
Nws.
tijd. 20.00 Nws. 20.05 (S) Radiophil-
harmonisch Orkest met Groot Om
roepkoor klass. muz. 21.20 De doch
ter van de beroemde vader, hoorspel.
21.45 (S) Muziek van deze eeuw
NOS: 22.15 Open School. 23.00 (S)
Met het oog op morgen: 23.05 Ak-
tual.overz. Radio-TV; 23.10 De krant
van morgen: 23.20 Den Haag van
daag en om 23.52 Even op adem ko
men. voga. 23.55-24.00 Nws.
HILVERSUM III
NOS: 18.03 De Vacaturebank. 18.10
(S) NOS-maal. 19 30 (S) Langs de lyn
sport en muz. 23.02 (S) NOS-Jazz
0 02 (S) Metro's Midnight Music. 1.02
(S) Muzekuul. 2.02 (S) Dat wordt
weer nachtwerk 4 02-7.00 (S) De ach
ternacht.
DONDERDAG 19 JANUARI
HILVERSUM I
NCRV: 7.00 Nws. 7.02 Het levende
woord. 7.08 (S)Te Deum Laudamus,
gewijde muz. 7.30 Nws. 7.41 Hier en
nu. 7.55 (S) Vandaag ..donderdag,
gevar. progr. 8.24 Trefwoord. 8.30
Nws. 8.36 Gym v d. vrouw. 8 45 (S)
Wie weet waar Willem Wever
woont?, vragen van luisteraars. 9.45
(S) Onder de hoogtezon. pastoraal -
12.00 (S) De Kilima Hawa
Show. 12.15 Boer en tuinder. 12.26
Meded voor land- en tuinbouw
12.30 Nws 12 41 Hier en nu 12 55 (S)
Middagpauze-dienst. 13.15 (S) Een
uur natuur. 14 15 (S) NCRV-globaal.
gevar. progr. (15.30 Nws.) 17.30 Nws.
NOS: 9.00 De vluchters, docum. 9.35
Waterst. AVRO 9 40 Schoolradio.
10.00 Radio-lawaaipapegaai. 10.10
Arbeidsvitaminen (11.00 Nws. 11.03
Radiojourn.) 11.30 Rondom twaalf.
12.15 Sportpanorama. 13 00 Nws.
13.11 Radiojourn. 13.25 Beursplein
5 13.30 n Middagje AVRO (16 00
Nws. 16.03 Radiojourn.) 17.00 13-
speeiaal 17 40 OVERHEIDS-
VOORL.: Den Haag aan de lyn. 17.55
Meded.
HILVERSUM UI
TROS: 7 02 (S) Met Peter gaat het
beter. 9 03 (S) De Hugo van Gelderen
Show. 11.03 (S) Gerard de Vries
draait op verzoek. 12.03 (S) Boter,
Klaas en prijzen 14.03 (S) Pol-
HILVERSUM IV
KRO: 7.00 Nws. 7 02 (S) Badinerie
9.00 Nws. 9 02 (S) Aan woorden
voorbu.. 9 10 (S) Solo. 10.00 (S) Hel
sinki Festival 1977. 12.00 (S) Ron
dom... het Romeinse operaleven in
de 19e eeuw. 14.00 Nws 14 02 Spek
takel: Dicht op muziek. 14 30 (S)
Kollage van alledaags en zeldzaam
15.30 (S) Voor God en Goden. 16.00-
17 00 (S) Bij voorkeur. vri/.n. ki n
van jong en oud.
Het kinderdansgroepje van Anneke Harting
borden, kast~
stellen,lampvoeten,
vazen en schalen, te~
geltableaus, alles puur
handwerk. Ook portret-
ten vanaf pasfoto moge
lijk! Niet alleen Delfts
Blauw, ook polychroom.
Kom gerust kijken naar
de art is ten van «De Leid-