Maieven en Sinterklaas
Prix Goncoort
toegekend aan
Didier Decoin
mode
toegelicht
tfW^MQgramma}
«ZEmBBBÜEB
Spontane De Gooyer
in 'Boeing Boeing'
Johan Wagenaarprijs
voor Rudolf Escher
:(g)vaQ^8s(^
DINSDAG 22 NOVEMBER 1977
LEIDEN,OEGSTGEEST - Sin
terklaas en de Kerstman staan
weer voor de deur en dus zijn er
ook in het galeriewezen gebeur
tenissen aan te wijzen die daar
rekening mee houden. Kunst als
geschenk, kunst met de k van
kado, kunst voor in de schoen,
kunst voor onder de boom. Gale
rie Van der Vlist heeft zoals ge
bruikelijk kunstenaars in huis
gehaald die voor een schappelijk
prijsje leuke kunst brengen. Het
zijn niet alleen schilderijen en te
keningen die Van der Vlist heeft
uitgestald, maar ook keramiek en
poppen. De schilderijen in
olieverf van Selma Verhoeven
missen alles om te boeien, zijn
slecht uitgewerkt en vertonen
een gewilde symboliek, de pop
pen van ene Thérèse zijn het
nauwelijks waard om gemaakt te
worden en de beesten in kera
miek van Suzanne Eckhart kan
men heel moeilijk serieus nemen.
Wat wel acceptabel is en een ze
ker niveau heeft zijn de overige
exposanten van Van der Vlist.
Karei Wiggers is vertegenwoor
digd met twee doeken, Ab Steen
voorden laat wat nieuw werk
zien, zijnde tekeningen in klem-
die ook in de Pulchri Studio han
gen, Hanne Meier maakt geestige
keramiek, vooral de maskefdra-
gers zijn erg charmant, en dan
zijn er nog gouaches van Mach-
teld Hooyen en keramiek van
Jetty Wery.
De gouaches van Machteld Hooyen
zijn klein en fijn, maar hier doen
de voorstellingen een beetje
meta-symbolisch aan wat nu niet
altijd te pruimen valt. De kerami
sche tuintjes van Jetty Wery zijn
in beginsel erg aardig maar al die
vreselijke hekjes, die overal inzit
ten doen enigszins afbreuk aan
het geheel. Men kan ze kijk-
doosjes noemen waarin een gril
lig groen, wat soms ook op een
bol kan zitten. In vergelijking
met het werk van de succesvolle
expositie die Jetty Wery heeft
gehad in Leiderdorp, waar veel
nieuws in de vorm van bomen en
groeisels in stemmige kleuren te
zien waren, en niet te vergeten de
fraaie witte bollen, is het kijk
genot van deze tuintjes minder
aangenaam. Het "Less is more" is
hier zeer goed van toepassing. Ab
Steenvoorden is zoals gezegd ook
in de Pulchri Studio in
Oegstgeest vertegenwoordigd,
waar hij tekeningen in kleur ex
poseert, en een hele reeks etsen.
De gekleurde tekeningen laten
voor het merendeel een
vrouwenhoofd zien temidden
van of met een hoed van allerlei
organische vormen die ook in zijn
fijne etsen de boventoon voeren.
Ook hier hangen weer de hele
kleine etsjes van Steenvoorden
waarop gelükkig alles behalve de
dierenriem. De andere exposant
van de Pulchri Studio is Tosca
van der Haak met bronzen. De
dieren zijn figuratief genoeg om
te lijken, maar alleen de vogels in
brons kunnen echt overtuigen.
Van geheel ander kaliber is de ex
positie in galerie Kenosis aan de
Oude Vest. Hier is een deel
een collectie Joegoslavische
ïeven te zien die afkomstig is
de Porthill Gallery in Londen. De
naïeve kunst is al geruime tijd in
de belangstelling, en met name
de Joegoslavische naleven, veelal
afkomstig uit Zagreb en omge
ving, staan op de internationale
markt hoog genoteerd. In het
kort kenmerkt zich de naïef als
volgt: de onderwerpen zijn direkt
uit de naaste omgeving getrok
ken, hij geeft deze werkelijkheid
weer zoals hij hem ziet, kennis
van regels en wetten zoals per
spectief, proportieleer e.d. is hem
onbekend of zal hij nooit willen
toepassen, kleuren zijn direkt en
zonder enig toonverloop, zelden
is een naïef beïnvloed door an
dere kunstenaars en de naïef
trekt zich uit zijn milieu terug
binnen de besloten ruimte
zijn atelier waar hij zijn vrije fan
tasie de loop laat en vorm geeft.
Ondanks al deze verschillende
eigenschappen zijn er naïeven
die steeds "correcter" te werk
gaan. Enkele voorbeelden hier
van zijn ook bij Kenosis te zien.
Met name de achterglasschilde
ringen, een bijzonder moeilijke
en geduldige techniek, bezitten
meer elementen van de decora
tieve volkskunst dan van een
ware naïef. Ook in het andere
werk is hier en daar een spoor te
vinden van een naturalistische
werkwijze die aantoont dat de
naïef hoe langer hoe beter is gaan
schilderen maar daardoor wel
'Een prille ochtend'topper van de expositie van Naieven bij 'Kenosis'.
zijn spontane "naïef zijn" ver
liest. Een bijzonder knap en goed
schilderij, de topper van deze ex
positie, is het doek "De prille och
tend" van Jan Knazovic. Twee
doeken van Zuzana Chalupova
tonen aan dat er ook binnen de
naïeve kunst verschillende rich
tingen aan te wijzen zijn. Deze
expositie geeft een bijzonder
aardig overzicht van wat er aan
naïeve kunst in Joegoslavië ge
daan wordt, van het echte naïeve
werk (Knazovic) tot pseudo-na-
ïeve creaties (de gravures van
Lackovic). Wie graag ook wat
Hollandse naïeven wil gaan zien
kan het beste naar het Westfries
Museum in Hoorn waar een
prachtige collectie Westfriese
naïeven is ondergebracht. De
tentoonstelling bij galerie Keno
sis, waar tevens enige literatuur
over naïeven te vinden is, kan
men tot en met 17 december be
zichtigen.
JURRIAAN VAN KRANEN
DONK
I
PARIJS - De Prix Goncourt, de belangrijkste
Franse letterkundige onderscheiding, is dit jaar
toegekend aan Didier Decoin voor zijn boek
"John l'Enfer".
Rijk de Gooyer blijft een rasar
tiest, wat men ook over hem
mag schrijven. De Gooyer
draagt Boeing Boeing, hoe ver
dienstelijk het spel van Man
fred de Graaf en Doris van Ca-
neghem oók mag zijn. De drie
stewardessen Chantal (Gaby
Witteveen), Ninotchka (Anna
Korterink) en Mary-Lou
(Guikje Roethof) zorgen met
hun nadrukkelijke accenten
wel voor een basis-humor, maar
het is toch steeds weer De
Gooyer, die een zaal volledig
"plat" weet te krijgen met zijn
mimiek, gekoppeld aan zijn
dol-dwaze, incidenteel zéér
komische, opmerkingen. De
Gooyer speelt een provinciaal
se uit Kampen, die maar moei
lijk vat lijkt te krijgen op het
turbulente leven van zijn vriend
Paul, die relaties met ver
schillende vrouwen tegelijk 'in
stand tracht te houden.
U kent dit soort toneelstukken
wel, ze staan bol van opmerkin
gen, waarbij de humor veelal
gebaseerd is op een aaneens
chakeling van verwarringen,
vergissingen en persoons
verwisselingen. Door het ver
rassend spontane spel van De
Gooyer, De Graaf en Doris van
Caneghem kan "Boeing
Boeing" uitgroeien tot een
avond onschadelijk vermaak.
Dat bleek gisteravond in een
zeer redelijk gevulde Leidse
Schouwburg. Auteur Mare Ca-
moletti heeft een toneelstuk ge
schreven, dat heden ten dage
ook nog kan boeien. Maar dat
"boeiende element" lijkt mij
eerder de verdienste van regis
seur, acteurs en actrices dan
van Camoletti. Als u thuis bent
gebleven, heeft u gisteravond
beslist ongelijk gehad.
BERT KOEKEBAKKER
De in New York geboren actrice
Marisa Berenson (l.) toont een tref
fende gelijkenis te zijn van Vivien
Leighde in 1967 op 53-jarige leef
tijd overleden actrice aan wie nu
een film gewijd wordt. De film
wordt volgend jaar in Amerika en
Engeland opgenomen .Vivien Leigh
verwierf vooral grote bekendheid
met een van de "evergreens" onder
de films: "Gone with the Wind",
waarin zij met Clark Gable de
hoofdrol vertolkte.
Deze uit 1939 daterende filni is vo
rige week nog door het Ameri
kaanse Filminstituut uitgeroepen
tot het belangrijkste werk uit de
Amerikaanse filmgeschiedenis
De Prix Goncourt, waaraan een
geldprijs van 5.000 frank (onge
veer 2.500) is verbonden, wordt
sinds 1903 jaarlijks verleend door
de Academie Goncourt, het let
terkundig genootschap dat in
1896 bij testament door Edmond
de Goncourt werd opgericht.
"John l'Enfer" is het tiende boek
van de nu 32-jarige zoon van de
cineast Henri Decoin. Het be
kroonde werk maakt deel uit van
een reeks romans die werd
geopend met "Abraham de
Brooklyn". "John l'Enfer" bete
kent de afsluiting van deze cy
clus. Het verhaal speelt zich af in
een volkomen te gronde gaand
New York. Aan het slot trekt de
glazenwasser John l'Enfer, een
man van Indiaanse afkomst, zich
voorgoed terug in de wouden van
New Jersey.
PRIX RENAUDOT
PARIJS - De Prix Renaudot, een
Franse literaire prijs genoemd
naar de arts en journalist
Theophraste Renaudot (1586 -
1653), is verleend aan Alphonse
Boudard voor zijn werk "Les
Combattants du Petit Bonheur".
Deze prijs werd in 1925 door een
groep literaire critici ingesteld.
Er is geen geldbedrag aan ver
bonden. De bekroonde auteur
kan echter rekenen op een grote
oplaag. Het werk van de in 1925 in
Parijs geboren Boudard is sterk
biografisch van aard. Hij behoort
tot de groep schrijvers die aan de
zelfkant van het leven hebben
geleefd, zoals Jean Genet en Al-
bertine Sarrazin.
TV WOENSDAG
NEDERLAND I
15.15 - Mediakunde
(TELEAC)
15.30 - Berebios, diverse
films voor kinderen (AVRO)
LEIDEN - De KRO zond zater
dagavond een tv-programma
uit, waarin de "waarheid", die
ons wordt voorgeschoteld via
de media (televisie, kranten,
films e.d.) aan de kaak werd
gesteld. Wat vaak het pro
bleem is bij zo'n televi
sieprogramma is dat je het
volledig consumeert, maar
daarna ook weer volledig
loslaat zonder dat er iets ach
terblijft. Er zijn natuurlijk
uitzonderingen, niet iedereen
vergeet snel het gezicht van
een tv-persoonlijkheid, de
muziek van een programma,
de moppen van een acteur, de
drama's rond het voetbalveld.
Bij moeilijk te volgen series
wordt er zelfs aan het begin
van elke aflevering even een
terugblik gegeven zodat we
ons geheugen op kunnen fris
sen. Want het is belachelijk te
veronderstellen dat iedereen
zich precies alles van wat hij
gezien heeft weet te herinne
ren. Ook dit KRO-showtje zal
niet erg lang in de hersens
blijven kleven mits het een
vervolg krijgt, wat ook het
geval is. De opzet zal ons bij
blijven, de fijne nuances niet.
Wie weet nog hoeveel kinde
ren Pim de la Parra heeft of
met welke hand de Vlaamse
zanger Ivan Heylen zijn gitaar
vasthield? De gulzigheid
waarmee wij televisieprog
ramma's opslurpen zonder
dat het enigszins goed be
klijft, werkt enorm verkwis
tend. Tegen deze verkwisting
is nu een afdoend middel ge
vonden, in de vorm van de vi
deo. In de toekomst zal mis
schien elke tv-bezitter een vi
deo in huis hebben, zodat hij
voor altijd het televisiegebeu-
ren kan vastleggen en vast
houden. Maar een video heeft
nog meer voordelen dan al
leen het vastleggen van be
staande uitzendingen. Men
kan zelf videofilms (videota
pes) gaan maken. Geen ge
peuter met filmrolletjes die
zo'n lange ontwikkelproce-
dure kennen, geen verve
lende projektoren waarvan de
lamp altijd stuk is, geen ge
donder met het projectiedoek
V ideokunst
in het LAK
waar rechts van het midden
nog een koffievlek van tante
Jo te zien is en zo meer. Met de
videocamera neem je de zaak
op de tapes met de opnamen
kan je direkt daarop afspelen
op het tv-scherm. De voorde
len van de video zijn onder
meer dat je jezelf kan con
troleren en meteen kan verbe
teren, je wist verkeerde op
namen eenvoudigweg van de
band, je bent veel direkter be
trokken bij het filmproces en
je kan vele video's tegelij
kertijd naast elkaar gebrui
ken. Zo langzamerhand heb
ben
1 kun
cineasten e.a. dit ingezien en
hebben velen zich en
thousiast op het nieuwe me
dium gestort. Voorlopig
lijken de videomogelijk
heden nog niet uitgeput. Er
zijn reeds vele richtingen
binnen het videogebied aan te
wijzen. Het zou te ver gaan ze
hier allemaal te noemen, maar
één van deze stromingen bin
nen de "video-kunst" is die
van de "elektronische varia
ties".
De video wordt hier als zelf
standig objekt gebruikt
waarin kleur-, vorm-, geluid-,
en bewegingsveranderingen
ter expressie worden gesteld.
De samenhang tussen beeld
en geluid waarvan de synt
hese de vormgeving is, wordt
tot uitdrukking gebracht in
het videowerk van Livinus
van de Bundt en zijn zoon
Jeep. Zij zullen vanavond in
het LAK-theater aan het Le
vendaal, een voorstelling
(performance) geven van hun
videowerk. Voor degenen die
de videomaterie in het geheel
niet kennen een unieke ge
beurtenis. Er is een uitvoerig
gedocumenteerd - infor
matiepakket over video op
deze avond aanwezig, waarin
de organisatoren, twee leden
van LAK-tentoonstellings-
sectie, de geschiedenis, ge
bruikswijzen, stromingen e.d.
schetsen. Wie in staat is om
vanavond de televisie te laten
voor wat zij is, moet zeker
gaan kijken. De toegang is
gratis. J. v. Kranendonk
1 Leiden:
•4 Haarlemmerstraat 163a "4
(donderdag-koopavond);
Leidsenhage: Jasmijnhof
CO 8 (donderdag-
koopavond).
De
Johan-Wagenaarstichting,
die volgende maand dertig
jaar bestaat, heeft drie com-
positieprijzen toegekend. De
voor een geheel oeuvre geld
ende Johan Wagenaarprijs
(tienduizend gulden) gaat
naar de 65-jarige componist
Rudolf Escher. Deze belang
rijkste prijs van de Haagse
stichting was het laatst in
1973 uitgereikt (aan Léon
Orthel).
Marius Flothuis krijgt voor zijn
compositie "Hymnus" voor
sopraan en orkest de Sem
Dresdenprijs (vierduizend
gulden). De Kees van Baar-
enprijs (eveneens
vierduizend gulden) gaat naar
Reinbert de Leeuw voor zijn
orkestwerk "Abschied".
De prijzen zullen tijdens een
gratis toegankelijk concert op
3 december in de Haagse
Nieuwe Kerk aan de in Am
sterdam wonende componis
ten worden uitgereikt door
burgemeester Schols.
De NCRV neemt het concert op
voor radio-uitzending op 2 ja
nuari 1978.
De Johan-Wagenaarstichting is
één van de stichtingen die
door de Haagse gemeente
raad in het leven werd geroe
pen om culturele activiteiten
in Nederland en speciaal in
Den Haag te bevorderen,
naast de Jacob-Maris-
stichting, de Jan-Cam-
pertstichting en de Berlage-
stichting
NEDERLAND I
18.15 - Bedreigde landschappen (TELEAC)
18.45 - De Fabeltjeskrant (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
19.04 - Henkie's droomboom (EO)
19.10 - EO-kinderkrant (EO)
19.30 - Het kleine huis (EO)
20.20 - Actie voor Bolivia (EO)
20.30 - De mens,op de troon (EO)
21.00 - Extra uitzending Nader Bekeken (EO).
21.20 - Tenslotte (EO)
21.35 - Journaal (NOS)
21.50 - Den Haag vandaag (NOS)
22.05 - Beeldspraak (NOS)
22.50 - Journaal (NOS).
NEDERLAND II
18.45 - Paspoort: informatie voor Italianen (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
19.04 - Matchpoint (TROS)
20.00 - Journaal (NOS)
20.25 - De verpleegsters (TROS)
21.15 - Theo Olof presenteert (TROS)
22.10 - Aktua TV (TROS)
23.00 - Journaal (NOS)
DUITSE TV
DINSDAG 22 NOVEMBER
DUITSLAND I
(Ragionaal programma WDR:
18.00 Pans 7000. 18.30 Actualiteiten.
18.45 Kleuterprogramma. 18.55 Re
gionaal magazine. 19.26 Paris 7000.
19.59 Programmaoverz. NDR: 18.00
Regionaal nws. 18.05 Programma-
informatie. Aansl.: Spelprogramma.
18.40 Mr. Carlis und seine abe-
nteuerlichen Geschichten. 19.15 Ac
tualiteiten. 19.45 Sir John). 20.00
Journaal en weerbericht. 20.15 Gas-
tprogramma. 21.00 Die Damonen.
22.35 Journaal, commentaar en
weerbericht. 22.55 Paardesport.
23.40 Journaal.
DUITSLAND II
18.20 Tekenfilm. 18.45 Pop-
penfilm. 19.00 Journaal. 19.30 Die
Braut kam per Nachnahme. 21.00
Journaal. 21.15 Actualiteiten. 22.00
Internationale korte film. 22.45
Journaal.
DUITSLAND III
NDR 18.00 Kleuterprogramma.
18.30 Informatieve serie. 18.45
Weekjournaal in het Frans. 19.00
Filmreportage. 19.30 Informatieve
serie. 20.00 Journaal en weerbericht.
20.15 Actueel weekjournaal. 21.00
Politieke discussie. 22.00 Mit
Schirm, Charme und Melone.
WDR 18.00 Kleuterprogramma.
18.30 TV-cursus Wiskunde. 19.00
Kleuterprogramma. 19.05 Voor
20.00 Journaal en weerbericht. 20.15
Actualiteiten. 20.30 Informatief
programma. 21.00 Discussie. 21.45
Documentaire. 22.30 Zeuge gesucht,
oude Amerikaanse speelfilm. 23.55
Journaal.
BELGISCHE TV
DINSDAG 22 NOVEMBER
BELGIË VLAAMS
NET 1 18 00 Jeugdfilmserie. 18 05
Kleuterserie. 18.30 Open School.
19.00 Jeugdprogramma. 19.40 Me
dedelingen. 19.45 Journaal. 20.15
Showprogramma. 20.55 Weten
schappelijk programma. 21.45 TV-
portret. 22.30 Journaal en Wet-
19.00 Jeugdprogramma. 19.40 Me
dedelingen. 19.45 Journaal. 20.15
Documentaire. 21.10 Lucky Lu
ciano, speelfilm.
Het is maar een waarschuwing voor wie vanavond naar de eerste
ajlevering van de TROS-serie "Theo Olof presenteertkijkt: in de
vorige eeuw is niet uitsluitend langzame en droevige muziek gecom
poneerd Ook is het ïüet per se noodzakelijk dergelijke muziek op een
druilerige, saaie manier uit te voeren.
Naar aanleiding van deze aan de briefwisseling tussen Robert en
Clara Schumann gewijde film, zegt producent en regisseur Erik van
Reijendam: "Klassieke muziek op de televisie is altijd zo donker, zo
somber. Daarom wilde ik ook dat de musici die in deze film spelen
witte kleding droegen".
Zo ziet men Theo Olof, Daniel WagenbergMar ja Bon en Roelof van
Driesten, die het Radio Filharmonisch Orkest dirigeert in het wit
fragmenten uit werken van Schumayin, Bmch, Chopin en Braluns
uitvoeren. (Ned 2- 21.15 uur).
Aktua tv vaii de TROS zal vanavond aandacht besteden aan het
bezoek van president Sadat aan Israël. Voorts is er een portret te zien
van het duo Willy Walden en Piet Muyselaar, dat afscheid van de
planken gaat nemen.
Ook wordt een samenvatting van de voetbalwedstrijd Hamburger
,SV"-" Liverpool" gegeven. Op het programma staat verder een repor
tage over verantwoord speelgoed en verkeerstips naar aanleiding
van het slechte weer. (Nederland 2, 22.10 uur).
E.O. zendt yanavoiid een extra aflevering uit van de actuali
teitenrubriek 'Nader Bekeken', die geheel gewijd zal zijn aan de
situatie rond Israël. Men heeft een gesprek met opperrabijn M. Fink
en een eigen impressie vanuit Israël. Deze aflevering komt in de
plaats van de aangekondigde reportage over supertankers. (Neder
land 1-21.00 uur).
De Visbuurt van het Noordhollandse stadje Den Helder is het on
derwerp van NOS-rubriek Beeldspraak (Ned 122.05), met als onder
titel "De nieuwe verhouding tussen Bouwheer en Bouwmeester"
De Visbuurt is in het na-oorlogse Den Helder het enige plekje gebleven
waar de nieuwbouw niet voluit heeft kunnen toeslaan. Die dreiging
was er wel. De Visbuurt zou plat gegaan zijn,als een aantal bewoners
zich niet verenigd had (in 1971) in de Belangenvereniging Vismarkt
later omgezet in een stichting Er werd contact opgenomen met Nico
Andriessen, oud-stadsbouwmeester van Amsterdam en het resultaat
van alle activiteiten is dat de Visbuurt nu mag worden gezien als een
perfect voorbeeld van renovatie.
DINSDAG 22 NOVEMBER
HILVERSUM I
P.P. 18.19 Uitzending
i de
WD. AVRO 18.30 Nws. 1841 Per
Saldo - zakelijke bespiegelingen.
19.00 ZEVENDE-DAGSADVER-
TENTISTEN. NOS 19 15 (S) Acoord,
kroniek van amateuristische mu
ziekbeoefening. AVRO 20.00 (S)
AVRO Totaal Theater. (22.30 Nws.
22.40 Radiojournaal). 23.55 Nws.
HILVERSUM II
18.00 Nws. KRO 18.11 Echo.
18.30 (S) Op Vleugels, pianoimpro
visaties. 18.50 Verkenning, infor
matief programma. 19.00 Kerk in
meervoud. 19.30 (S) Zin in muz. 20.00
Nws. 20 05 Overweging. 20.15 (S)
Verdi: Messa da Requiem. 21.45
Spektakel 1977-78. NOS 23.00 (S)
Met het oog op morgen,
HILVERSUM III
leder heel uur nws. NOS 18.03
De vacaturebank, 18.10 (S) NOS-
maal. VARA 19.02 (S) Poprecon
structie. 20.02 (S) Nashville. 21.02 (S)
Popdonder. 23.02 (S) Wachten op
Truck.
WOENSDAG 23 NOVEMBER
HILVERSUM I TROS
7.00 )s) Rustig bijkomen. 7.30
Nws. 7.41 (S) Aktua-ochtendeditie.
8.30 Nws. 8.36 Gymnastiek voor de
huisvrouw. 8.45 (S) Kom er maar
eens bij: gesprek en klassieke muz.
10.00 (S) Wat zeg je me nou. 10.30
Nws 10.33 (S) Toerja-Toernee. 11 45
(S) Cafe Chantant. 12 26 Mededelin
gen tbv land- en tuinbouw. 12.30
Nws. 12.41 (S) Aktua 2. 13.00 (S)
Hoogtepunten uit musicals. 13.30 (S)
Sport na sport, jeugdprogramma.
14.00 (S) Specialiteiten a la carte.
15.00 (S) Als dat zou kunnen. (15.30
Nws.) 16,30 (S Kernpunt, gesprek
ken. OVERHEIDSVOORLICH
TING. 17.20 Tekst en uitleg TROS
17.30 Nws. 17.32 (S) Aktua-maga-
HILVERSUM II
VARA 7.00 Nws. 7.11
Ochtend-gymnastiek. 7.20 In de
Roode Cirkel. (8.00 Nws.) 8.50 Om
budsman. 9.00 Electronische ac-
cordeonmuz. NOS 9.20 Wat heeft dat
kind. 9.35 Waterstanden. VARA 9.40
Schoolradio. 10.00 Radioweekblad
(11 00 Nws.) 11.30 De Franse opera.
12.00 Woerden - Centraal, gesprek
ken. 13.00 Nws. 13.11 Dingen van de
dag. 13.30 Stoomradio. 16 00 Nws.
16.03 Angst, hoorspel. 17.00 (Sèit het
muziekalbum van Paul Godwin.
17.35 R.V.U.: Landschapsparken en
beschermde dorpsgezichten. 17.55
Mededelingen.
HILVERSUM III
Ieder heel uur nws.
KRO 7.02 (S) Drie op je boterham.
9.03 (S) Pep op drie. 11.03 (S) Drie
draait op verzoek. 12.03 (S) Drie tus
sen de middag. 14.03 (S) De Theo
Stokkink Show. 16.03 (S) Hitmees-
ters.
HILVERSUM IV
NCRV 7.00 Nws. 7.02
Het levende woord. 7.08 (S)Te Deum
Laudamus. 7 30 (S) Preludium. 9.00
Nws. 9.02 (S) Schoolradio. 10.00 (S)
Orkestpalet. Noordhollands Phil-
harmonisch Orkest. 11.25 (S) Pla-
tennws. 12.00 (S)Tafelmuz. 12.00 Le
zing. 12.30 Themaprogramma. 13.30
Middagsymfonie. 14.00 Nws. 14.02
Verhalen uit de wereldliteratuur.
14.30 (S) Oude huisorgels in Neder
land. 15.00 (S) In de schaduw van de
meesters. 15.50 (S) In kleine bezet-