tentoon- C(jy) vandaag... ...en gisteren i toegelicht Gisela May brengt tijdperk tot leven Peter Schat aan de liedertafel Handels Admetoin model - uitvoering sikkens VRIJDAG 3 JUNI 1977 Bij 'Volkenkunde' LEIDEN - Lezen is een bezigheid die men hier in Neder land binnen niet al te lange tijd onder de knie kan krijgen. Een Chinees echter, zou zijn hele leven kunnen vullen met te leren lezen. In tegenstelling tot ons kleine alfabet van 26 letters, bezit het Chinees een tekenschrift bestaande uit meer dan zestigduizend begriptekens of ideogrammen. Men moet zeker veertigduizend tekens kennen wil men de klassieke literatuur kunnen lezen, en zo'n 3 a 4 duizend tekens voor de eenvoudige leesstof. Een Chinees kan dus even vooruit. Het Chinese schrift, dat al 2000 jaar vóór Christus tot volle ontwikkeling was gekomen, staat cen traal op een tentoonstelling in het Museum voor Volken kunde, die tot januari '78 te zien zal zijn. In de tijd dat er hier in de Neder landen nog ruige barbaren woon den, die met spies en knots gewa pend menig beer door bossen en moerassen zal hebben nagejaagd, heild men zich in China met geheel andere zaken bezig. De keizer, die omstreeks 2000 vór Christus op de troon in Peking kwam, vond het een pure noodzaak dat het zo ver deelde China tot één rijk gesmeed zou worden. Geen woeste kerels in berevel of ander wild gehuld, maar knap bewapende Chinese ruiters trokken er op uit om aan de wil van de keizer te voldoen. Gelijk aan Iwan de Verschikkelijke, die het zelfde in Rusland zou groot, maar dan wel wat later, gelukte het deze keizer om China te verenigen. Een krasse prestatie, zeker wan neer men in ogenschouw neemt dat China toen ook al heel wat vier kante kilometers telde. Van al de volken die de keizer bijeenbracht liet hij vervolgens de boeken (het schrift) verbranden. Behalve en kele exemplaren die hij spaarde voor in zijn eigen bibliotheek, wer den alle andere literatuurwerken vernietigd. Daarop stelde hij een nieuw schrift in dat voor iedereen gelijk zou zijn. Een schrift be staande uit tekens. Voor elk begrip, voorstelling en idee was een teken. Meer dan zestigduizend tekens zou het schrift gaan bevatten. Daar er maar weinig mensen waren die alle zestigduizend tekens kenden, en er maar weinig waren die dit moei lijke schrift konden hanteren, stonden degenen die het wel kon den bijzonder in aanzien. Een ieder die het schrift beheerste, van on derwijzeres tot minister, behoorde dan ook tot de eerste stand, de stand van de schriftgeleerden. De tweede stand was die van deboe ren. Adel en aristocratie bestond in de jaren vóór Chr. niet. De keizer die China verenigde had de adel tussen de bedrijven door afge schaft. Het belang dat men hechtte aan i die konden schrijven en le- bijzonder gorot. Door Juriaan van Kranendonk Het was niet voor iedereen wegge legd om het schrift te bestuderen, economische en sociale achter gronden bepaalden veelal of ie mand het schrift kon gaan bestude ren. Dit nam vaak vele jaren in be slag. De student moest duizenden pagina's klassieke literatuur teks ten zonder enige uitleg uit het hoofd leren. Dan volgden zware staatsexamens die voor de ge slaagde een ambtelijke loopbaan in rijksdienst mogelijk maakten. Ambtenaren, nijvere klerken in overheidsdienst werden zodoende min of meer ruggegraat van de Chi nese schriftcultuur. Toch werden er al heel vroeg pogingen onder nomen om het schrift te vereen voudigen of op een geheel andere manier te gebruiken. Kublai Khan besloot in de dertiende eeuw tot een veel simpeler schrijfwijze van het schrift. Nooit heeft dit schrift, waarvan op de Leidse tentoonstel ling een voorbeeld, het andere kunnen vervangen. De ambtelijke molen was ook toen moeilijk in een andere richting te bewegen. Ook nu is men weer bezig om het schrift te vereenvoudigen of het zelfs in la- tijns alfabet om te zetten. "Wenzi bixu gaige", het schrift moet ver nieuwd worden. Het geeft echter nog steeds te veel problemen om tot zo'n vereenvoudiging te komen. Men leert nu zo'n 3 a 4 duizend te kens, en dan is men in staat om de meeste teksten (kranten, boeken e.d.) te lezen. Voor een Chinees is dit schrift ook in een ander opzicht belangrijk. Wanneer een Peking- Chinees op bezoek gaat bij een Sjanghai-Chinees zullen ze elkaar niet kunnen verstaan. De situatie is enigszins te vergelijken met een Fransman en een Italiaan. Hun taal behoort tot dezelfde groep, de Ro- talen, maar in een gesprek UTRECHT - Ze beleefden hun grootste glorie tussen de twee we reldoorlogen wel gehinderd door Hitier en zijn dommekrachten. Kurt Tucholsky was de geestigste, Bertolt Brecht de meest militante en Erich Kastner de weemoedigste, hoewel ieder van hen ook wel de kwaliteiten van de anderen bezat. De eerste stierfin de jaren dertig, de tweede in de jaren vijftig en de laat ste in de jaren zeventig. Zij hebben Stephen Boyd overleden LOS ANGELES - De filmacteur Stephen Boyd, die vooral bekend heid verwierf met zijn rol in de film "Ben Hur", is op 48-jarige leeftijd in de Amerikaanse stad Granada aan een hartaanval overleden. Boyd, die geboren werd in Noord-Ierland, speelde in ongeveer 50 films, waar onder "Island in the sun", "Jum bo", "Imperial Venus", "The best of everything" en "The inspector". Hij speelde samen met actrices als Bri gitte Bardot, Susan Hay worth, Joan Crawford, Gina Lollobrigida, het klimaat van enkele geschiede nis makende Duitse decennia in een reeks van vlijmscherp de men taliteit van toen doorlichtende teksten geschilderd. Het Holland Festival is dit jaar vooral aan de menselijke stem ge wijd en daar hoort die van de Duitse Gisela May stellig bij, want zij is een naam geworden in het interprete ren van de „songs" achter de gene ratie aan, die ze uit de eerste hand kreeg van de drie auteurs. Gisteren was zij met een ensemble van vijf muzikanten in Utrecht, vandaag zingt zij in het Amsterdamse Con certgebouw, morgen in Diligentia in Den Haag en zondag treedt zij tot besluit op in de Rotterdamse Doe len. Gisela May noemt zich in de eerste plaats een zingende toneelspeels ter. Zij neemt overigens in haar voordracht een opmerkelijke so berheid in acht. In de misschien wel al te bekend geworden en met een niet wijkende herinnering aan Lotte Lenya's interpretaties van de Brecht-songs als „Bilbao" en „Surabaya-Johnny" leek het resul taat bij haar niet mee te vallen. Maar misschien vervlakte de akoestiek van de Blauwe Zaal een heldere verstaanbaarheid van de tekst ook. Voor Brecht revancheerde zij ech ter later met enkele met "de ware uitdagende Brecht-stijl gezongen balladen uit „Schweyk". Tu cholsky is de auteur geweest, die in het spoor van Heine een taal kon hanteren, die zichzelf ironiseerde, een antiDuits Duits bijna, maar in zijn dodelijke spot niet zonder me dedogen. In de met geest vertolkte bevindingen bij geboorte en dood maakte zij in zijn teksten haar grote naam echt waar. In Kastner deed zij een drietal melancholieke liefdesil lusies zeer sfeervol recht en dat im poneert temeer in een taal, die veel hoofdletters telt en gemakkelijk in larmoyante nadruk uitglijdt. Piet Ruivenkamp AMSTERDAM - Wat zich enige tijd geleden al aankondigde, is een feit geworden: Peter Schat, eens kop loper van de avantgardisten uit de seriele Kees van Baaren-school, is de weg terug ingeslagen. Zoiets gaat bij deze componist nooit on gemerkt: hij levert er een soort ar tistiek „Credo" bij, dat je een in moderne termen gevatte romanti sche geloofsbelijdenis zou kunnen noemen. Want Peter Schal is in zijn hart duidelijk een romanticus; en wie dat niet gelooft moet vanavond in de Rotterdamse Doelen maar eens luisteren naar de herhaling van het Peter Schat-concert, dat gisteravond in Amsterdam (So- nesta Koepelzaal) werd gegeven. Beter dan Schats woordenrijke mo tivaties levert zo'n concert het beeld van een componist op zoek naar zichzelf. Neoromantiek, neo- tonaliteit: kreten, enige jaren gele den nog ondenkbaar, dringen zich sterk op bij „Kind en kraai". Schat heeft weer aansluiting gezocht bij wat hijzelf het „hart van de roman tiek" vindt: de grote liederencycli van Schubert en Schumann. Maar het kon niet anders, of er móest een merkwaardig mengsel uit de bus komen. De gedichten van Harry Mulish, soms wat irritant ironisch en quasi-kinderlijk, lijken naar een lichte haast cabaretachtige aanpak te wijzen. NEDERLAND I 18.45 - Barbapapa (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 19.05 - Happy Days, tv-serie (AVRO) 19.30 - Europese Finale Superstars 1976 (AVRO) 20.40 - De mens in het heelal, documentaire (AVRO) 21.35 - Journaal (NOS) 21.50 - The blue knight, tv-serie (AVRO) 23.00 - De mens in het heelal: Nationale sterrenkijkavond (AVRO) 23.15 - Journaal (NOS) NEDERLAND II 18.45 - Kortweg: inform, komende Holland Festival evenementen (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 19.04 - Calimero (TROS) 19.17 - De vogel die de Amerikaanse marine versloeg, natuurfilm (TROS) 19.42 - Peter Strauss en Gregg Henry: Gesprek (herh.) (TROS) 20.00 - Journaal (NOS) 20.25 - De Jordaches, tv-serie (slot) (TROS) 22.00 - Aktua TV (TROS) 22.50 - O moeder, wat is het heet, komische serie (TROS) 23.20 - Journaal (NOS) Een hoekje van de expositie van Chinees schrift bij Volkenkunde met in het midden het bureau van de Nederlandse schrijver en oriën talist Robert van Gulik. zullen ze elkaar nauwelijks kunnen volgen. De oplossing voor een Peking- en Sjanghai-Chinees biedt het schrift. De enige mogelijke conversatie kan dan via het schrift lopen. Interieurs Door middel van twee gerecon strueerde interieurs, van een dorpse boerenwoning en een wel gestelde stadse behuizing, laat de expositie zien welk een rol het schrift in het dagelijkse leven in neemt. Waar wij een schilderachtig zeegezichtje zouden ophangen, hingen de Chinezen een tekst, en dan liefst zoveel mogelijk naast el kaar. Veel ander kleurig en over zichtelijk materiaal geven op deze sympathieke tentoonstelling ont staan, ontwikkeling en functie van het schrift aan. In haar opzet om de "Hollandse" bezoeker, in vroege tijden de „Chinezen van West- Europa", kennis te Laten nemen welk een rol het schrift in China speelt, is zij bijzonder goed ge slaagd. DUITSE TV DUITSLAND I vrijdag 3 juni 17 40 Kinderprogramma. (Regionaal pro gramma. WDR: 9.05-12.50 Schooltelevi sie.) 18.10 Gesprek met kinderen. 18.55-19.00 Journaal. (Re gionaal programma. NDR: 19.00 Sporto- verzicht. 19.30 Actualiteiten. 19.45 Zandmannetje. 19.55 Nordschau- Magazin. 20.26 Die Maedchen aus aem Weltraum, tv-serie. 20.59 Program maoverzicht. WDR: 19.00 Regionaal nieuws. 19.10 Michel aus Lonneberga, tv-serie. 19.40 Mit Bass und Bogen, tv- serie. 20.15 Actualiteiten. 20.45 Muziek programma.) 21.00 Journaal en weerbe richt. 21.15 Die Moral der Ruth Halbfass, tv-film. 22.45 INFORMATIEF pro gramma. 22.50 Reportage. 23.15 Jour naal en weerbrench. 23.30 Blatter aus dem Buche Satans (Blade of Satans bog), speelfilm. 1.15-1.20 Journaal. DUITSLAND II 17.45 Journaal. 17.55 Journaal voor meisjes en jon gens. 18.40 Actualitei ten en muziek. 19.20 Slapstick. 20.00 Journaal. 20.30 Buitenlandse reporta ges. 21.15 Der Filmstar, tv-film. Aansl.: Spass an der Freud'. 22 15 Journaal. 22.30 Liederen en chansons. 23.30 Sport. 0.15 Jazz. 1.00 Journaal. DUITSLAND III Duitsland 3 NDR 19 00 Sesamstrasse. 19.30 Tv-cursus schaken. 19.35 Programma voor Joegos lavische werknemers. 19.45 Tv-cursus bloemschikken. 20.00 Informatief pro gramma. 20.15 Informatieve serie. 20.30 Sprookjes. 21.00 Journaal en weerbe richt. 21.15 Tv-cursus schaken. 21.20 Muziekprogramma. 22.20 Informatieve serie. 23.10-0.15 Das Leben gehort uns (La vie est a nous), speelfilm. Duitsland 3 WDR Schooltelevisie. 19 gramma. 19.30 Tv-cursus geschiede'ms 20.00 Zandmannetje. 20.05 Programma voor Joegoslavische werknemers. 20.15 Tv-cursus schaken. 20.20 Infoimatief programma. 20.30 Tv-cursus dierenver- zorging. 20.45 Regionaal nieuws. 21.00 Journaal en weerbericht. 21.15 Regio naal programma. 22.45 Vor Ort. 23.30 Journaal. BELGISCHE TV BELGIË VLAAMS 18.00 Kleuterprogramma. 18.15 Ency clopaedia Brittanica, tv-serie. 18 40 Kul- tureel nieuws. 19.10 Sportportret. 19.40 Mededelingen en weerbericht. 19 45 Journaal. 20.15 Dierenprogramma. 20.45 Bus Stop, speelfilm. 21.15 K.T.R.C. 22.45-22.55 Journaal. AMSTERDAM - De uitvoering van Handels opera „Admeto", gister avond in het Concertgebouw, ver liep aanzienlijk rustiger dan de premiere van het werk in Londen, 250 jaar geleden. Door twee van de beroemdste zan geressen van zij tijd te engageren, de sopraan Cuzzoni en de mezzo sopraan Faustina, had Handel on gewild zelf de moeilijkheden in huis gehaald. De aanhang van beide dames was zodanig dat het in Woonwinkel Leeuwin Haarlemmerstraat 113 Leiden. Tel. 071-122074, twee kampen verdeelde publiek door afwisselend applaus en gejoel de voorstelling onmogelijk maakte. De betekenis van een premiere van een opera van Handel was in die dagen in Londen zodanig dat we nu van voorpaginanieuws zouden spreken. Gezien de aard van die opera's met hun onmogelijke, vaak belachelijke toestanden op het to neel kunnen we dat nu moeilijk na voelen. Geen operatekst staat verder van de realiteit af dan zo'n in elkaar ge knutselde mythologische intrigue van „Admeto". Nu waarderen we alleen nog de muziek. Daarom zal niemand na een uitvoering in con- certvorm als die van gisteravond - het orkest vooraan op het podium en de solisten in een rij er achter - het gevoel met zich meedragen iets te hebben gemist. Een opera of een oratorium, dat maakt bij Handel- niet veel uit. Toen Handel nog leefde was „Ad meto" een van zijn populairste ope ra's. Na zijn dood is het werk in de vergetelheid geraakt. Gisteravond was het voor het eerst na twee eeu wen dat „Admeto" werd uitge voerd met een instrumentarium dat correspondeert met Handels be doelingen. Alan Curtis, de kenner van de ba- rokopera bij uitstek, gisteravond dirigerend heeft aanwijzingen voor zijn reconstructie gehaald uit een onlangs gevonden dagboek van een zekere P. J. Fougeroux, die bij de premiere in 1727 aanwezig was. Het voor deze gelegenheid samenge stelde instrumentale ensemble dat de naam II Complesso Barocco droeg, bestond uit historische strij kinstrumenten, twee clavecimbels, basluit en blaasinstrumenten. Niet alleen in dat opzicht was hier sprake van een model-uitvoering. Behalve aan de levendige, spitse instrumentale verrichtingen viel er ook veel te beleven aan de vocale pracht en de expressieve kwalitei ten van zonder uitzondering alle vocalisten: de contra-tenoren Rene Jacobs en James Bowman, de im posante Zweedse bas Ulrik Cold (bekend als Sarastro uit Ingmar Bergmans verfilming van „Die Zauberflote"), de bariton Max van Egmond en de sopranen Jill Go mez, Rachel Yakar en Rita Dams. Jill Gomez en Rachel Yakar waren werkelijk schitterend; de eerste qua nuancering, de tweede door haar coloraturen die bij Handel nooit loze tierelantijnen zijn en al tijd een dramatische betekenis hebben. Het blijft bij deze ene uit voering, maar op langere termijn kan iedereen meegenieten, want „Admeto" wordt in deze bezetting in deze weken door Electrola- voor de plaat opgenomen. Aad van der Ven Maar Peter Schat benadert ze veelal bloedserieus, wat een vreemde dis crepantie tussen tekst en muziek geeft. En die muziek laat, in weer wil van Schats „nieuwe" ïnterval- techniek, opeens weer Pijper, Hen- kemans, soms zelfs Scriabine met zijn pianoklatergoud herleven, waarbij de componist toch op be wonderenswaardige wijze zichzelf blijft. Soms nog net geen liederta- felstijl, soms opeens weèr volko men hedendaags: een merkwaar dig product. De sopraan Marianne Kweksilber zong het meer dan een half uur durende werk boeiend en knap - de zangstem ligt vaak erg hoog - en haar ijle stem paste vaak goed bij de quasi-kinderiijke tekst. Reinbert de Leeuw kreeg en ge bruikte de kans om aan de piano sfeer te scheppen optimaal. Veel gemakkelijker te plaatsen is „Canto General", een van Schats grote „politieke" werken, in 1974 geschreven als in memoriam voor Salvador Allende. Een eerlijk- dramatisch en direkt aansprekend werk, waarvan de grote spannings boog fraai werd gerealiseerd door sopraan Lucia Kerstens (hier soms meer mezzo), de gedreven spelende violiste Vera Beths en Reinbert de Leeuw. Het vroege „Signalement", waarmee het concert begon, funge erde als een soort Fremdkorper: Peter Schat, die zich duidelijk ge lukkig toonde met de diverse ver tolkingen, moet zich toch wel een flink eind van dit stuk, vitaal ge speeld door een slagwerkgroep on der leiding van Frans van der Kraan, hebben gedistantseerd. Peter Visser De dagelijks terugkerende frus tratie van de omroepen: wat kan nou wel en niet worden uitge zonden in verband met de sle pende gijzelingsaffaire heeft gisteravond weer géleid tot het schrappen van een vrolijk pro gramma. De KRO liet de eerste aflevering van "Comedy Hour" vallen en zette er een film over dieren voor in de plaats op. Wel door ging de introductie van "All you need", een 18-delige serie waarin de geschiedenis van de populaire muziek uit de twintigste eeuw wordt verteld. Als die introductie is bedoeld om de kijkers vast lekker te maken dan is zij daar volledig in geslaagd. "All you need" laat niet alleen een reeks groten uit die wereld zien tijdens hun op treden, maar zoekt ook serieus naar de verbanden die er tussen de verschillende muziekstijlen bestaan. Gezocht is ook naar de oorsprong van de populaire muziek waarbij merkwaardige ontdekkingen zijn gedaan. De documentaire zal zeker ook de jonge muzikanten aan het den ken zetten die zonder kennis van de muziek zichzelf op een niveau plaatsen waar zij niet thuishoren. De zucht naar veel geld begint het muziekleven in het "lichte" genre zodanig te beheersen dat de muziekbele- ving hoe langer hoe meer op de achtergrond raakt. "All you need" is het werkstuk van een Engelse journalist die daar zes jaar mee bezig is ge weest. Theo Stokkink zorgde voor de Nederlandse bewer king, dat wil zeggen dat hij een brokje geschiedenis van de Ne derlandse amusementsmuziek aan heeft toegevoegd. Veel kan dat niet zijn, want in die sector heeft ons land te weinig gepres teerd om van invloed te zijn ge weest op de internationale ont wikkelingen. In dat kader klinkt het bijzon der hinderlijk Theo Stokkink te horen praten over "WIJ hebben een onderzoek ingesteld en WIJ zijn naar Afrika gereisd om enz. "Het gebeurt inderdaad wel va ker dat in een Nederlands commentaar de wij-vorm wordt gehanteerd maar dan speelt de commentator de rol van vertel ler of de maker van de film of documentaire. Maar het is volksverlakkerij om de indruk te wekken dat de KRO zelf deze gigantische produktie heeft samengesteld. PAUL VAN BECKUM TROS-Aktua zal vanavond eerst de ontwikkelingen in de gijze lingsacties volgen. Daarna wordt aandacht besteed aan het proces- Menten. Ook is er een herdenking van de overleden Amerikaanse tenor-saxofonist Paul Desmond. Verhoog de waarde van uw huis Laat uw huis schilderen dooreen vakman-schilder metSikkens produkten. Dat betekent verfraaiing en bescherming voor jaren. HILVERSUM I vrijdag 3 juni 18.19 POLI TIEKE UITZENDING. 18.30 Nws. 18.41 Marktberichten. 18.44 (S) Filmklapper. 19.30 (S) Edwin, praten en zingen. 20.00 (S) In antwoord op uw schrijven. Ver zoekplaten. 21.00 (S) Van Dijk Schoonderwalt B.V. lichte muziek. 21.15 (S) Dr. Grol en de internationale lol. 21.45 (S) Jazz 298. 22.25 Overweging. 22.30 Nws. 22.40 (S) Goal. Progr. vanuit en rondom de sport. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM II 18.00 Nws. 18.11 (S) Embargo. 18.20 Simplisties Verbond. 18.30 (S) Embargo, vervolg. NOS: 20.00 Nws. 20.05 (S) Holland Festival 1977: Zangsoliste en instrumentaal ensemble: hedendaagse muziek. 22.25 NCS- Cultuur. programmaserie rond Bredero. 23.00 (S) Met het oog op morgen: 23.05 Aktualiteitenoverzicht; 23.10 De krant van morgen; 23.20 Den Haag vandaag en 23.52 Even ontspannen voor het slapen gaan, yoga. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM III 18.03 Vacature bank. 18.10 (S) NOS-maal. VOO: 19.02 (S> De NederlandseTop-40. VPRO: 20.02 (S) VPRO-vrijdag-op-drie. 23.02 Radio Vrij België. 0.02 (S) Amigos de musica. AVRO: 1.00 (S) Radio Pandora. 2.02-7.00 (S) 'n Nachtje AVRO. HILVERSUM I ZATERDAG 4 JUNI VARA: 7.00 Nws. 7.02 (S) Dag zomer, muziek en vakantietips (7.30 Nws. 7.41- 7.53 Dingen van de dag.) 8.30 Nws. 8.36 Gym. voor de huisvrouw. 8.45 (S) Voor zolang - Robert Long. Gesprekken, inf. en muz. 10.30 Nws. 10.33 (S) Z.I. 12.26 Meded. voor land- en tuinb. 12.30 Nws. 12.41 (S) In deRooie Haan. Akt. en muz. 14.30 (S) Nederlandse Artiesten Revue. 15.30 Nws. 15.33 (S) De Rode Loper. Gas ten, hun verhalen en muz. 17.30 Nws. 17.32 (S) Dingen van de dag. HILVERSUM II TROS: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym. 7.20 Onthijt-soos: lichte- en populair klass muz. (8.00 Nws. 8.11-8.45 Aktua-ochtendeditie. 9.35-9.40 Waterst.). 10.00 Tien-om Kindershow. 10.30 Aktua-Sportcafe. (11.00 Nws.). 11.30 Wegwezen: zomers progr. OVER HEIDSVOORLICHTING: 12.49 Franco Thuis. Inf. voor het bedrijfsleven. TROS 13.00 Nws. 13.11 Aktua II. 13.30 Louis Armstrong Story. 14.30 Cabaretcetra. 15.00 Voorzichtig...breekbaar 78- toerenplaten. 15.40 Stef Meeder speelt op uw verzoek. 16.00 Nws. 16.03 De Eu roparade (Vanaf 17.00 Stereo). 17.55 Me ded. HILVERSUM III NCRV 7.02 (S) Pop Station. 8.03 (S) Happy Sound. 8.54 Meditatie. 9.03 (S) In. 10.03 (S) Muziek bij de koffie. 12.03 (S) Los Vast. 14.03 (S) Bij Barend. 16.03 (S) Sportshow. HILVERSUM IV AVRO: 7.00 Nws. 7.02 (S) Reveille: Kamer- en orkestmuz. 9 00 Nws. 9.02 (Si Miniaturen voor strijkkwartet. 9 40 AVRO-thema. Stemmen van weleer. 10.00 (S) Residentie Orkest o.l.v. Willem van Otterloo. 12.00 (S) Pistache. 14.00 Nws.) 14.30 (S) Muziek uit Nedeiland. 16.00 't Is historisch. 16.20 (S) 25 jaar Eu ropees Muziekfestival voor de jeugd. 16.45-17.00 Radiojournaal.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1977 | | pagina 5