'Alles wat ik heb
gewild is gelukt'
C/RADIOV
;DREES over
belastingverlaging
New York ziet film
toch het eerst
Brazilië liqt vanaf nu irf^
hartje Scheveningen
meubelkeur zitparadijs
DONDERDAG 12 MEI 1977
RADIO - TV - KUNST
1 PAGINA 5
1
1
Hans Snoek: afscheid van Jeugdtheater
"Alles wat ik echt heb gewild is gelukt. Jammer dat ik er niet meer bij ben. Ik had het zo
dolgraag gedaan". De stem van Hans Snoek schiet uit van emotie. "Ik ben helemaal
versteld. Ik heb jarenlang bijna iedere dag aan de telefoon moeten hangen en vragen: komt
er nou nog iets. Ik heb van alles en iedereen geprobeerd". Juist op het moment, dat dit
gesprek met Hans Snoek in haar Amsterdamse huis plaats heeft, komt dat telefoontje, dat
haar zo opgewonden maakt: er komt geld voor een eigen huis van het Jeugdtheater
Amsterdam - de Turnhallen aan de Passeerdersstraat tussen Leidsekade en Marnixstraat.
Vlak bij de Stadsschouwburg aan het Leidseplein krijgt de Amsterdamse jeugd een eigen
toneelhuis. En in de bijeenkomst, zondagmiddag, in die Turnhallen waarin Hans Snoek dit
jaar 67 afscheid nam van haar Jeugdtheater heeft minister Van Doorn van CRM en de
wethouder van kunstzaken van Amsterdam officieel toegezegd dat er geld voor dat
Jeugdtheater zal komen.
Het was het tweede grote afscheid
van Hans Snoek: in 1970 nam zij
afscheid van het Scapino Ballet, dat
ze heeft gesticht in 1945. Ontelbare
kinderen moeten de voorstellingen
van Scapino in die jaren hebben ge-
"In die eerste jaren van ons bestaan
per jaar almeer dan honderddui
zend kinderen, daarna steeds meer.
Er zijn nu al meer dan duizend acti
viteiten per jaar: voorstellingen,
lessen demonstraties op scholen en
zo meer. Misschien is nog aardiger
wat Herman van Veen eens zei:
toen ik tien jaar was wou ik Indiaan
worden, ik zag Scapino aan het
werk, en daarna wou ik naar het
theater. Speciaal de Scapinofiguur
-jammer, ze hebben die afgeschaft
- had herh dat aangedaan, daar pro
fiteren we nu allemaal van".
Hoe kwam je in die danswereld?
"Mijn vader was officier, en een
hartstochtelijk amateur-musicus
en toneelspeler. We verhuisden
veel, maar overal maakten we mu
ziek, ik speelde piano, viool en alt
viool, en ik organiseerde toen al
concerten, de buurt werd dan ge
trakteerd op Haydn. Ik kreeg
Dalcroze-lessen. Toen ik vijf jaar
was zag ik de opera Martha, mijn
vader trad daar in op, en ik werd
smoorverliefd op de tenor. Ik wou
het liefst dirigent worden - op
school kon ik niet zo best aarden, ik
heb er vijftien versleten. We woon
den tenslotte in Amersfoort.
En daar zag ik, toen ik zeventien
was, een foto van het ballet van
Kurt Jooss, en ik wist meteen: dat
wil ik gaan doen. In vergelijking
met nu is dat laat, maar toen was
alles gemakkelijker, opleiding was
er niet, zeker niet in Amersfoort.
M^n schoolervaringen en dat ont
breken van opleidingsmogelijkhe
den hebben er wel voor gezorgd,
dat ik veel later na de oorlog in Am
sterdam de IVKO-school voor indi
vidueel voortgezet kunstzinnig on-
Door Jaap Joppe
derwijs heb helpen oprichten. Dat
was een combinatie van een dan
sopleiding en van het abc van het
leven.
Die combinatie van een strenge
discipline en vrije expressie bleek
moeilijk haalbaar, en er is intussen
wel iets in die school veranderd.
Maar de leerlingen hebben er nog
steeds een fijne tijd.
Jooss
"In Duitsland bij Jooss heb ik ge
danst, het was in de tijd dat hij zijn
"Der grüne Tisch" maakte. Blote
voeten dansen, we waren tegen de
klassieke dans, dat soort instellin
gen leefde niet sterk, zoals later die
tussen klassieke dans en moderne
technieken als die van Martha Gra
ham.
Ik ben naar Amersfoort terugge
gaan, en ik heb daar een ballets
chool gesticht. Amateurs, voorstel
lingen en zo meer. Er was geen pro
fessionele dans, kun je wel zeggen,
er was Yvonne Georgi en de Wag-
nervereniging, met vier voorstel
lingen per jaar.
Ik ben in 1939 getrouwd en naar
Amsterdam verhuisd, daar nam ik
in Zuid een balletschool over, maar
het waren merendeels joodse leer
lingen dus die onderneming viel al
gauw in puin. Ik heb nog even ge
danst in het Nederlands Ballet,
maar dat bleek voorstellingen voor
de Duitse Wehrmacht te gaan ge
ven, dus daar was ik snel-verdwe
nen. In de oorlog heb ik wat met
groepjes aan cabaretachtige dan
sen gedaan.
Na de oorlog werd ik gevraagd wat
voor de kinderen te doen. Er is al
tijd weinig te doen geweest op
dansgebied voor kinderen, wel op
muziekgebied, en ik vond het ple
zierig zoiets te beginnen. Nicolaan
Wijnberg en Hans van Norden heb
ben de voorstelling aangekleed Lex
van Dalden maakte de muziek, het
dagblad Het Parool betaalde de
eerste voorstellingen in Carré, die
waren dus gratis, en het werd een
geweldig succes. In oktober 1945
ontstond het echte Scapino, het
heeft erg lang geduurd voor we
werden gesubsidieerd.
Jullie dansten vooral verhaaltjes
balletten.
"Die mis ik nog steeds, ook in het
totale balletgebeuren. Het is alle
maal zo afstandelijk en abstrakt.
Maar het komt wel weer terug. Ik
geloof dat je vooral kinderen een
goed houvast moet geven in het
dramatische gebeuren. Het is erg
moeilijk om beweging echt te zien
en ervan te genieten. Ik vind zelfs
"Coppélia" al te weinig dramatisch.
We hebben wedstrijden georgani
seerd voor kinderen om scenario's,
verhalen die kunnen worden ge
danst, te schrijven. Groot succes.
Het is wel veel extra werk. Maar je
moet je toch wel voor de kinderen
inspannen en niet alleen voor de
dans. Het is erg moeilijk om men
sen, dansers en anderen te vinden
die goed kunnen dansen en goed
met kinderen kunnen omgaan, pe
dagogische kwaliteiten hebben".
Na je afscheid van Scapino heb je je
ingezet voor het Amsterdamse
Jeugdtheater.
"Door organisaties waarin ik in het
bestuur zat ben ik ermee in contact
gekomen. Er is op dat terrein zo
weinig. En wat er gebeurt moet in
achterzaaltjes. Je luistert ook beter
naar muziek in een goede, mooie
omgeving: daar hoort jeugdtheater
(^V) vandaag
NEDERLAND I
18.15 - Voorlichting Open School, 3 (TELEAC)
18.45 - Barbapapa (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
19.04 - De Kinderkrant (EO)
19.30 - Het kleine huis (EO)
20.20 - Windkracht 16 (EO)
20.45 - Nader bekeken (EO)
21.25 - Adoptie, slotwoord (EO)
21.35 - Journaal (NOS)
21.50 - Ossessione, speelfilm (VPRO)
23.40 - Uitzending DS'70 (POLITIEKE PARTIJEN)
23.50 - Journaal (NOS)
NEDERLAND D
18.35 - Toeristische tips (NOS)
18.40 - Uitzending D'66 (POLITIEKE PARTIJEN)
18.55 - Journaal (NOS)
19.04 - Tom Jerry (KRO)
19.10 - Peppi en Kokki (KRO)
19.25 - Daar vraagje me wat (KRO)
20.00 - Journaal (NOS)
20.25 - Ellery Queen (KRO)
21.15 - Voor een briefkaart op de eerste rang (KRO)
22.05 - Brandpunt (KRO)
22.45 - Heel de mens (KRO)
23.15 - Den Haag vandaag (NOS)
23.30 - Journaal (NOS)
Duitse TV
Hans Snoek
ook thuis. We proberen hier van al
les te brengen: toneel, dans, mime,
poppenspel. Het is heerlijk om die
dingen samen te doen, in totaal
theater of in projecten voor scho
len. Scapino, Arena, Caroussel
hebben indertijd eens zo'n vorm
van totaaltheater gebracht, maar er
is altijd zo weinig geld voor. We
hebben ook projecten met scholen
gedaan: dan bestudeerden de kin
deren eerst India, of het onderwerp
water, of zoiets, en dan brachten wij
het muzische element erin. Scholen
die dat hebben gedaan teren er
soms nog jaren op. Maar er hangt
zoveel af van de instelling van het
schoolhoofd. En van de onderwijs
krachten, natuurlijk: niet iedere
leerkracht is bovendien muzisch
begaafd. Wij kunnen daar van bui
ten af iets aan doen.
Je moet het de kinderen gemakke
lijk maken: je moet ze naar het thea
ter toe brengen. Niet omdat deze
jeugd zo verwend zou zijn, kinde
ren van nu zijn ondanks televisie en
welvaart echt niet verwender of
vervelender of moeilijker (of aardi
ger) dan kinderen dertig jaar terug.
Je moet ze kunst en cultuur bren
gen, niet op je knieën, maar je moet
wel proberen hun begrip te raken.
Dat begrip is er wel bij kinderen,
maar je moet de middelen vinden
om ze in dat begrip te raken. Peter
en de Wolf van Prokowjew is daar
een schitterend voorbeeld van. En
de manier waarop Leonard Bern
stein jeugdconcerten leidt. Die we
ten de weg".
Ballast
Er hangt in je kamer een spreuk:
geef me de beheersing niet te be
ginnen aan de dingen die niet kun
nen - geef me de kracht om de din
gen die wel kunnen door te zetten -
geef me de wijsheid om die twee
dingen uit elkaar te houden.
Daar leef je niet naar: je hebt dingen
gedaan die onmogelijk leken.
"Nou, dat is een spreuk van mijn
man, Erik de Vries. Ik ben mis
schien spontaner en dommer bezig
dan andere mensen. Die anderen
zijn vaak veel beter geschoold. Ik
vind dat soms maar ballast. Ik wil
alleen maar doen wat haalbaar is:
als ik alles beter wist zou ik mis
schien minder doen. Maar er zijn
massa's dingen die ik nog zou wil
len doen - er is nog zoveel niet ge
beurd voor kinderen. Maar nu dat
Jeugdtheater er komt is er in elk
geval een basis gelegd voor dingen
die kunnen gaan gebeuren. Ik zou
daar eigenlijk nog zo graag aan mee
willen blijven doen".
DUITSLAND I
Journ. 17.20 Inform, progr (Reg. progr.
NDR: 10.30-11.00 Sesamstrasse. WDR:
09.05-12.50 Studieprogramma's (10.30-
11.15 Sesamstrasse.) 18 05
Kinderprogr. 18.55-19.00 Journ. (Reg.
progr. NDR: 19.00 Zu Gast in unserem
Land, tv-serie. 19.30 Akt. 19.45 Zand
mannetje. 19.55 Nordschau Magaz. 20.26
Zu Gast in unserem Land, tv-serie (2).
20.59 Progr.-overz. WDR: 19.00 Nws. uit
Noordrijnland-Westfalen. 19.05 Progr.-
inf. en tekenfilm. 19.10 Unmoglichter
Auftrag, tv-serie. 20.15 Akt. 20.45 Tip urn
4tel vor 8.) 21.00 Journ. 21.15 Econ. ma
gaz. 22.00 Torna, misdaadserie. 22.45
Discussie. 23.30-23.50 Journ. komment.
en weerber.
DUITSLAND 11
18.00
Journ. 18.10 Tekenfilm. 18.40 Akt. en
muz. 19.20 Der Anwalt, tv-serie. 19.55
Mainzelmannchen. 20.00 Journ. 20.30
Int. folklore-show. 22.00 Journ. 22.15
Report. 23.00 lm Zossener Bad, tv-film.
23.55 Sport. 00.40 Journ.
DUITSLAND III
DUITSLAND NDR 3
19.00
Sesamstrasse. 19.30 Progr.-overz. 19.35
Progr. voor Turkse werkn. 19.45
Scholieren- en studcntenmagaz. 20.30
TV-cursus opvoeden. 21.00 Joum. 21.15
Sympathy for the Devil II, tv-serie. 22.00
Inform, progr. 22.45 Televisieportret van
Ben Zimet. 2335-00.05 Filmmagaz.
DUITSLAND WDR 3
19.00
Sesamstrasse. 19.30 TV-cursus Duits.
20.00 Zandmannetje. 20.05 Progr. voor
Westfalen. 21.00 Journ. 21.15 Joum.
21.30 Wetensch. magaz. 22.00 Cult, progr.
22.45 Ehefrauen, speelfilm. 00.05 Fern-
sehbluten. 00.20 Joum.
BELGIË
48.00
Kleuterprogr. 18.05 Jeugdprogr. 18.30
Rooien en Blauwen. 18.35 De zevende
hemel. 19.05 Filmfragm. 19.35 Inform,
progr. 19.40 Meded. 9.45 Joum. 20.15 Co
ronation Street, tv-serie. 20.40 Panora
ma. 21.30 Lachertjes. 21.35 Standpunten.
21.55 Filmfragm. 22.25-22.35 Joum.
TV donderdag 12 mei
iNed,1, vóór 2e journaal
Willy Alberti heeft gis
termiddag in Hilversum
aan de Amsterdamse zanger
André Hazes diens eerste
langspeelplaat, 'Zo is het le-
ven', uitgereikt
ADVERTENTIE
'Een brug te ver'
Nederland's indrukwekkendste kollektie luxe Braziliaans leren
zitmeubelen staat in Apeldoorn en Scheveningen. Te kust en te
keur. Tegen importeursprijzen De winkelwinst is
dus voor u. Op zoek naar leer? Slaag bij
Meubelkeur.
Vrije dag? Meubelkeurdagvfjgr J
Scheveningen: Gevers Deynootweg 83 Telefoon 070-553086.
(100 meter vanaf het Kurhaus) Openingstijden: Scheveningen:
Dagelijks van 10-18 uur Donderdag koopavond tot 21 uur
BOVENDIEN iedere zondag geopend van 10-17 uur.
DEVENTER - Het al maanden sle
pende drama "wel of geen wereld
première in Deventer" lijkt toch
nog een triest slot te krijgen. Hoe
wel er met filmproducent Joseph
Levine overeenstemming was over
de allereerste vertoning van "Een
brug te ver" op 14 juni in Deventer,
zal de duurste film aller tijden
waarschijnlijk op zijn vroegst op 21
juni in Deventer te zien zijn omdat
er niet eerder copieën van de film
over de slag bij Arnhem voorhan
den zijn. De gala-wereldpremière in
ADVERTENTIE
SOLDEER-
AA SOLOEtn-
I C>3V VLOEISTOF
I schoor, iolaere-
(Voor vakman
Chemische Fabr.'Schiedam' 010-26.47.56
New York daarentegen zal wel op
14 juni doorgang vinden.
De film die vorig jaar grotendeels in
en rond Deventer werd opgeno
men, is inmiddels kant en klaar. In
Londen wordt druk gewerkt aan de
vervaardiging van copieën. Alle
reerst de copieën voor de Ver
enigde Staten omdat daar „Een
brug te ver" direct na 15 juni in rou
latie gaat. Pas daarna komen er
voor Europa copieën beschikbaar
waar de film pas op 23 juni in de
bioscopen te zien is. Wethouder K.
H. Vos, die de afgelopen maanden
heel wat in het werk heeft gesteld
om de wereldpremière in Deventer
te krijgen, kan zich er niet meer
druk om maken: "Het zal me verder
een zorg zijn of Deventer nu de we
reldpremière of de Europese pre
mière krijgt. Er komt een feeste
lijke afsluiting van het hele gebeu
ren, dat is voor mij het belangrijks-
Met gezinsproject
"Bloemgroep"
goed op dreef
LEIDEN - Men kan het huidige to-
neelbestel niet meer los zien van de
politieke verhoudingen in Neder-
land. Even voorbijgaand aan die
kunstuitingen, die men zou kunnen
vangen onder de noemer "be
schouwend, klassiek, gedateerd
theater, belanden we bij het maat
schappijkritische, emanciperende,
voor de "underdog" vechtende to
neel, dat zo vaak misstanden in
deze maatschappij meedogenloos
aan de kaak stelt. Dat kunnen con
creet aanwijsbare zaken zijn (wo
ningnood: opvang kindertehuizen
en bejaardenproblematiek), maar
ook kunnen onderwerpen bij de
kop worden genomen, die vaak wat
moeilijker traceerbaar zijn en
daarom wat fictiever, wat ongrijp
baarder en wat abstracter bij het
publiek leven. In recensies over het
Werktheater is dat baanbrekende
effect meermalen gesignaleerd.
Haast immer werd daarbij als voor
beeld de "Bloemgroep" genoemd,
die zich wat doelstelling en thema
interpretatie enigszins verwijderd
heeft van de "Nieuwe Komedie",
waaruit het oorspronkelijk is
voortgekomen. Maar men heeft als
resultante van die verwijdering niet
de verkeerde weg bewandeld. Inte
gendeel. Zoals enige weken gele
den in het HOT in Den Haag en ook
gisteravond in het LAK in Leiden
tijdens de voorstelling van "Bij ons
is het anders", een programma over
het gezin, weer zonneklaar bleek, is
de "Bloemgroep", met o.a. Fred
Vaassen, Ellen Verhey en Willem
Wagemaker er in geslaagd een aan
tal moeilijk "verbeeldbare situa
ties" voor het publiek begrijpbaar
te maken. Fred is een rasacteur, die
vaak zeer moeilijke rollen (de over
spelige echtgenoot, de man, die
sterft) met veel verve gestalte kan
geven. Ellen Verhey is afwisselend
een mooie meid en een moeder op
leeftijd met een moeilijk opvoed
bare dochter. Een andere actrice
speelt een vrouw in verwachting,
die maar moeilijk kan begrijpen,
dat haar man relaties heeft onder
houden met een verslaggeefster
van de radio. Haar paniek uit zich
vervolgens op een zeer dramatische
wijze. De "Bloemgroep" is hard op
weg zich een plaats naast het
"Werktheater" te veroveren. Een
groter compliment is moeilijk
denkbaar. Zaterdag a.s. is er weer
een voorstelling.
Bert Koekebakker
toegeljcht
De VPRO brengt vanavond de eerste speelfilm van Luchino Vi
sconti, "Ossessione'' ("Bezeten") uit 1942, een opmerkelijk staaltje
van neo-realisme ruim vijfjaar vóórdat De Sica en Rossellini met
deze stroming in zee gingenMussolini en zijn fascisten hadden het
moeilijk met Visconti's werkstukdat de duidelijke sporen droeg van
de vóóroorlogse Franse "zwarte" film en geïnspireerd was op een
Amerikaanse bestseller"The Postman always rings twice" van Ja
mes Cain.In de bioscopen van Rome kreeg "Ossessione" nog een kans,
maar toen de Duce een jaar later in zijn politieke nadagen naar het
noorden uitweek, ging een sterk gecoupeerde versie mee naar Milaan
en Turijn. Het tonen van arme gewonemensen en overspel strookte
niet met de moraal van de toenmalige machthebbers en tenslotte werd
het negatief vernietigdMaar Visconti liet na de oorlog een duplicaat
maken van een originele positief-kopie en deze,ofschoon van niet al te
beste kwaliteit, komt nu op de beeldbuis. Het is het verhaal van een
werkloze automonteur, die verliefd wordt op de jonge vrouw van een
café- en garagehouder. Zij vermoorden de echtgenoot, maar de mon
teur wordt door wroeging gekweld en gaat de vrouw haten. Zij ko
men weer nader tot elkaar wanneer zij een kind van hem blijkt te
verwachten. Dan komt zij bij een auto-ongeluk om het leven en de
man wordt door de politie gearresteerd.
EO's aktualiteitenrubriek Nader Bekeken houdt zich vanavond
bezig met de bekering tot het christendom van de Amerikaan Eld-
ridge Cleaver, één van de belangrijkste leiders van de Black-
Panther-bewegingEr is ook een reportage over de actie deze week
voor vervolgde christenenDe actie houd t onder meer in het betrekken
van de wacht voor de Russische ambassade in Den Haag.
De Israëlische verkiezingen op 17 mei komen vanavond aan de
orde in Brandpunt. Ook is er een reportage over de gas- en oliewin
ning op de Noordzee en de bedreiging van het milieu.
HILVERSUM I
18.00
De kerk vandaag; inf. over kerk en sa
menleving. P.P.: 18.19 Uitz. BP. 18.30
'Nws. NCRV: 18.41 Wereld panorama.
18.53 Zojuist verschenen; nieuwe boe
ken. 19.00 (S) Leger des Heilskwartier.
19.15 (S) De wereld zingt Gods lof; ver-
zoekprogr. van gewijde muz. 20.00 (S)
Goed gestemd; zang. 20.40 Een, twee, uit
de maat; over onderwijs en opvoeding.
21.00 Liever geen bezoek, geen bloe
men.. maar daarna, dokument. serie.
21.20 (S) Kerkorgel-concert. 21.45 (S)
Spraakmaken. 22.25 Avondoverden
king. 22.30 Nws. 22.40Hier en nu. Aansl.:
Politiek weekoverz. 23.00 (S) Rondom
het woord. 23.25 (S) Jazztime. 23.55-24.00
Nws.
HILVERSUM II
Uitz. BP. IKON: 18.30 Kleur. Inf.
komment. over zaken van kerk en sa
menleving. AVRO: 19.00 AVRO's
Sportpanorama. 20.00 Nws. 20.05 (S)
Hollands Glorie, hoorspelserie. (10).
20.55 (S) Alert! Op het vlak van muziek
en maatschappij. 21.20 (S) Nederlands
Koorfestival 1977. 21.50 (S) Omroep Or
kest klass. muz. 22.20 Aspecten, kun-
strubr. NOS: 23.00 Met het oog op mor
gen met om 23.05 Aktoverz.; 23.20 Den
Haag vandaag en 23.52 Even ontspannen
voor het slapen gaan: yoga. 23.55-24.00
Nws.
HILVERSUM III
NOS: 18.03 De vacaturebank. 18.10 (S)
NOS-maal. TROS: 19.02 (S) Poster. 20.02
(S) Soul Show. 22.02 (S) Sesjun. jazz en
blues live. 23.02 (S) Close up. 0.02 (S) De
Hugo van Gelderen Show. 1.02-7.00 (S)
De nachtwacht.
HILVERSUM I
Wüligenburg. (7.30 Nws.). 8.30 Nws. 8.35
Gym. voor de huisvrouw. 8.45 (S) Anne
van Egmond. (10.30 Nws.). 11.00 (S) Kees
Schilperoort. 12.00 (S) Hans van Willige-
nburg. (12.22 Wij van het land en 12.30
Nws.). 14.00 (S) Anne van Egmond.
(15.30 Nws.). 16.00 (S) Spreekuuir. 17.00
(S) In de hutsgeklutste kinderwinkel.
17.30 Nws. 17.32 Lex Lammen.
HILVERSUM II
NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym.
7.20 Vandaag, vrijdag (8.00 Nws. 8.11
Hier en Nu). 8.30 Op de man af, evange
lisch kommentaar. 8.35 Te Deum Lau-
damus. NOS: 9.00 Vijf doden ïr. Godsna
am, dokum. 9.35 Waterst. 9.40 Schoolra
dio. 10.00 Wat heeft dat kind? 10.15 Dui
delijke taal. 10.30 NOS-Jazz-portret
Lester Young. 11.00 Nws. 11.03 Meer
over minder. De stem van de sprekende
minderheid. 12.30 Toerism*. OVER-
HEIDSVOORL.: 12.49 Uitzending voor
de landbouw. 13.00 Nws. NCRV: 13.11
Hier en Nu. NOS: 13.30 Vonken onder de
as. 13.45 Onder de Groene Linde. 14.00
Repertorium van de NOS-koren en
orkesten. 15.00 Zoeklicht op Nederland.
(16.00 Nws.). 16.30 Kijk op buitenland.
VPRO: 17 00 (S) Welingelichte kringen.
17.45 SYMBIOSE. NOS: Meded.
'HILVERSUM III
EO: 7.02 (S) Gospelsound. 8.03 (S)
Tijdsein. 9.03 (S) De muzikale fruitmand.
10.03 (S) Te elfder ure. TROS 11.03 (S)
Verzoekplaten. 12.03 (S) Nederlandsta
lige Top-Tien. NCRV: 13.30 (S) Pop
contact. 15.03 (S) Elpee-pop. NOS: 16.03
(S) Hitmeesters.
HILVERSUM IV
NOS: 7.00
Nws. 7.02 (S) Vroeg klassiek. 9.00 Nws
9.02 (S) Stof van eeuwen. 10.30 (S) Voca
lise. 12.00 (S) Van het Nederlands con-
certprodum. EO: 13.00 (S) Klanksniegel
14.00 Nws. 14.02 (S) Klankbord. 14.20 (S)
Nederlandse orgelcomponisten. 14.45
(S) Woord der waarheid. VPRO: 15.00-
17.00 (S) Muziek op vier.