e grote drie van 25 mei [H BOEK OVER LOU BANDY ^vrofe manifestatie rond Elvis Presley I föëgëli {fi^Rrvgramma] N LEIDS VRIJETIJDSCENTRUM: VB EPORTAGE OVER ONZE BELANGRIJKSTE POLITIEKE VOORMANNEN :'De heiligen met de krakeling': erg zwak GOUDREINETTEN, BETAALD MET *N EUROCHEQUE. DE EUROCHEQUE. BETAALMIDDEL VAN GOUDREINETTOT DEKBED. APRILpENSDAG 20 APRIL 1977 RADIO - TV - KUNST PAGINA 5 'oor Bart Jungman n ook r£IDEN - Heel, heel lang geleden toen Johnny and the Sex Pistols weg men°6 onschuldig in de box met de ilijk docramme^aar speelden. In de tijd slagregdat Punk Rock nog gewoon Rock g maar and Roll heette, was er één Ame- op de Lrikaanse vetkuif die met stevig 'at kom gitaarspel en suggestief geschud rijden met het onderlichaam de jonge- met ren in extase en de ouders in twintig grote consternatie bracht. Elvis de Presly. Nu in de jaren zeventig ïk onts nog maar sporadisch op de hitpa- aank: rade, maar nog altijd een relatief malle v grote en vooral trouwe aanhang, lijk. Na al die jaren is de Elvis Presly- GRA/fanclub bijvoorbeeld nog steeds één van de grootste in Nederland. Meer dan duizend leden, voor wie ieder jaar een grote 'meeting' ter meerdere glorie van hun grote held, wordt georganiseerd. Tot nu toe gebeurde dat altijd in Rot terdam, maar na overleg met het Leids Vrijetijdscentrum werd besloten het hele gebeuren rond Elvis 'the Pelvis' van de Maastad naar Leiden over te hevelen. Za terdag staat het centrum aan de Breestraat van 's middags 12 uur tot 's nachts 2 uur geheel in het teken van de koning van de Rock and Roll. In de middag worden drie films van de oude meester vertoond. Alle reerst 'Blue Hawai', een film uit 1960 met behalve Presly ook Joanna Blackman in één van de hoofdrollen. Daarna valt Elvis in de uit 1969 daterende 'Change of habit' te bewonderen. Tegen speelster is Mary Tyler Moore (in Nederland nog wel bekend van de Dick van Dyke-show). De laat ste film van de inmiddels al 42- jarige Amerikaan is 'Fun in Aca- pulco' 1962 Naast Presly ook Ur sula Andres. Het aardig van die twee laatste films is, dat ze nog niet eerder in Leiden werden ver toond. Rond zes uur hoopt men dit trio te hebben afgewerkt, s Avonds om acht uur begint het feest dan weer. De filmfanaten kunnen dan weer aan hun trek ken komen. Er is gedurende de hele avond een doorlopende voorstelling van 'That's the way it is', een documentaire-achtige film uit 1971 met oude journaal- fragmenten uit zijn diensttijd, van zijn huwelijk en alle liedjes uit de legendarische film 'Loving You'. Optreden doet de groep Hurricane Rollers, een uit Ros malen afkomstige onvervalste Rock and Roll-formatie, die al in 1959 hun eerste plaatje maakte en een zanger in hun midden heb ben die er ondanks zijn veertig jaren nog steeds niet genoeg van kan krijgen. Behalve die twee at tracties worden er dia's van Elvis Voor de verzamelaars is er dan nog een Elvis-shop, waar de meest buitennissige verzamelstukjes verkrijgbaar zijn. Het hoogtepunt van de avond wordt ongetwijfeld de Elvis- imitatiewedstrijd, wanneer de ware maniakken hun kunsten gaan vertonen. Zowel 's middags als 's avonds be draagt de entree niet meer dan zes gulden. Leden van het Leids Vrijetijdscentrum kunnen zich voor tien gulden de gehele dag amuseren. De voorverkoop ver loopt voorspoedig (fans uit Gro ningen en Heerlen), maar men kan zich nog altijd via het tele foonnummer 146449 (Leids Vrijetijdscentrum) van een plaatsje verzekeren. ELVIS PRESLEY 'anavond van 21.20 tot 23.05 i 'De grote drie van 25 mei". Mis- ichien heeft u al overwogen dat kijken naar het ge- 'an onze belangrijk- lormannen wel wat het goede is. Mis- ;chien heeft u daarbij ook ingecal- uleerd dat politiek nauwelijks uw interesse heeft. Selfs als dat laatste het geval is doet i er goed aan vanavond toch af te temmen op de KRO, waar Kees loomkens, Han van der Meer en :M Zonneveld zich presenteren If *llirnet een zeldzaam boeiend ~:elevisie-drieluik, waarin Dries van .gt.Hans Wiegel en Joop den Uyl ders poseren dan in hun ambt 'gebruikelijk is. drie portretten zijn vanuit een rsoonlijk optiek geschilderd en 'erschillen daardoor zo sterk van jelkaar dat het nauwelijks inspan- jning kost die twee uur uit te zitten. Er zijn ook overeenkomsten die ten iaar (grondslag liggen aan de redactio- 'twijknele aanpak vooraf, maar waarin de ti kopstukken vad CDA, WD en 'gde.iPvdA zich geheel naar eigen aard atwijen privé-sfeer manifesteren. plaa Dries van Agt werd door Kees Boomkens gevolgd op de avond van de kabinetscrisis. Hij was toen in gezelschap van de ministers De Gaay Fortman, Westerterp en Van der Stee. Op zijn departement sprak Boom kens met hem over zijn jeugd, school- en studententijd. Van Agt voegt daar het een en ander aan toe over het "nu" en legt uit hoe hij "gebakken" is. Voorts zien we hem bij een manifestatie in het Crest- hotel over sport en agressiviteit en tijdens "actieve sportbeoefening" in het dorpshuis van Groesbeek, waar hij een stukje race-fiets tegen de plaatselijke pastoor. Han van der Meer volgde het voet spoor van Hans Wiegel, de man die onlangs tien jaar kamerlid was en die het binnen zijn partij van JOVD-lid in 1961 in iets meer dan drie jaar bracht tot voorzitter van "de hele club" zoals hij dat zelf aan duidt. Van der Meer sprak met hem in zijn huis in Amerongen en zijn weekendhuis in het Friese Ee. Onderwerpen van gesprek waren o.a.: de jeugd- en studietijd van Hans Wiegel, de roerige jaren zes tig, zijn politieke loopbaan en zijn imago. Daarnaast zien we Wiegel tijdens verkiezingsbijeenkomsten in Venray, Leerdam en Hoogeveen in de Tweede Kamer en tijdens een fractievergadering. Han van der Meer sprak oqk nog met zijn vrouw Jacqueline. Tens lotte zien we de lijsttrekker in de weer tijdens een foxtrot-varié op een WD-feestje in Havelte. Ad Zonneveld heeft bijzonder veel moeite gedaan de soms moeilijk bij te sprinten Joop den Uyl te volgen. Hij filmde hem voor, tijdens en na de kabinetscrisis, sprak op een "vrije zondag" thuis met hem, zijn vrouw Liesbeth en met enkele van zijn kinderen en volgde hem tijdens een vergadering met o.a. Ien van den Heuvel op het PvdA- campagnebureau, op zijn departe ment, tijdens de ministerraad en op het Catshuis. Niet-parlementair Vooral omdat de documentaires - die ieder vijfendertig minuten du ren - door niet-parlementaire jour nalisten zijn gemaakt, komen de politieke voormannen zeer mense lijk uit de verf. In het drieluik wordt ook nauwe lijks politiek bedreven. Veel meer centraal staat de vraag: wie zijn deze mannen in het dagelijks leven, welke capaciteiten en mentaliteit bepaalden de keuze van hun vak? Daarom leveren deze portretten geen nieuws op, al worden er soms frappante uitspraken gedaan die bestaande opvattingen bevestigen of een nieuw licht werpen op de drie hoofdrolspelers. Misschien wordt men het minst gewaar van de persoon Hans Wiegel al wordt hij door Han van der Meer soms duch tig aan de tand gevoeld. Maar Wie gel bezit het vermogen zijn diepste emoties buiten schot te laten en ad rem te reageren daar waar hij de kans loopt door het behang te gaan of iets prijs te geven van zijn inner lijk. Het programma begint met de afle vering over Dries van Agt. We zien en horen hem telefoneren met Den Uyl op de avond na de kabinetscri sis. Hij maakt de demissionaire minister-president een compli ment voor de waardige en indru kwekkende manier waarop hij zijn verklaring heeft afgelegd. Na het gesprek tegen Van der Stee: "Ik heb het maar kort gemaakt. Hij was ADVERTENTIE LEIDEN - Als u geen regelma tige bezoeker bent van de Leidse Schouwburg, zeggen de namen van Nettie Varkevisser, Cor van der Lans en de heren l'Ecluse, Voskuyl, Spek, Visser, Holverda, Vrijbloed, Van Hou ten en Zirkzee u waarschijnlijk niet veel. Brengt u uw avonden wel regelmatig door op de Oude Vest, dan weet u wellicht, dat Nettie Varkevisser en Cor van der Lans schouwburgdirecteur Hans van Dam bij zijn uitvoer ende taak assisteren, terwijl de overige heren (op Van Houten en Zirkzee na, die zich achter het toneel verdienstelijk ma ken) als suppoosten u de gar derobe en uw plaats wijzen en na afloop behulpzaam zijn bij het afbreken van het décor. Gewoonlijk wordt de aanwe zigheid en het functioneren van deze mensen als vanzelfspre kend ervaren. Nu Van Dam ech ter al drie weken met vakantie is, er dus van alles mis had kun nen gaan er tot heden niets on verwachts of onprettigs voor het Leidse theaterpubliek is gebeurd, lijkt het niet meer dan redelijk deze mensen eens uit de anonimiteit te halen en hun inzet te r Een en ander neemt niet weg, dat ik gisteravond nauwelijks heb genoten van 'De Heiligen met de Krakeling' van 'Toneel groep De Appel'. Na de pauze is er een overrompelend entree met sfeervolle achtergrondmu ziek en een Van der Linden, die op statige wijze van zijn ont manteling wordt ontdaan en voor de pauze is het tevoor schijn toveren van de tamboe rijnen een vondst, die vermel ding verdient, maar meer kan in positieve zin nauwelijks over dit toneelstuk verteld worden. Onwillekeurig gingen mijn ge dachten steeds weer uit naar de televisiebewerking 'Het grote gebeuren' dat zo'n onuitwis bare indruk heeft achtergela ten. Ook dat was een bewerking van een verbaal gegeven van Herman Pieter Schönfeld Wi- chers. Natuurlijk zullen velen aanvoeren, dat het niet redelijk, is deze twee totaal van elkaar verschillende kunstuitingen met elkaar te vergelijken. Maar toch lijkt het erop, dat het thema van de twee heiligen, die een duel aangaan om vervol gens met de aureolen in elkaar verward te raken, zodat de fi guur van een 'krakeling' ont staat, nauwelijks bevredigend is uitgewerkt. De bedden lijken leuke drama tische hulpmiddelen en acteur- technisch zit het (natuurlijk) weer doorwrochten in elkaar. Maar overdrachtelijk is het be slist zeer teleurstellend. BERT KOEKEBAKKER De boodschappen bij uw supermarkt betaalt u net zo makkelijk met de Eurocheque als bijvoor beeld de aanschaf van een nieuw donzen dekbed. Want de Eurocheque is een bijzonder handig en veilig betaalmiddel. Dat ervaren nu al zo'n 600.000 Nederlanders. Hij is gegarandeerd tot 300 „ulden. U kunt 'm ook gebruiken in het buitenland. En hij is gedekt tegen zowel verlies als diefstal. Voor de Eurocheque betaalt u 'n tientje per jaar. Dat is 't waard. eurocheque De Gezamenlijke Banken en Spaarbanken. AMSTERDAM - Als Lodewijk Dieben werd hij op 19 april 1890 in een armetierige Haagse volkswoning geboren. Maar die naam zegt niemand iets. Pas als je zijn artiestennaam Lou Bandy laat vallen lichten de ogen op van allen die aan de verkeerde zijde van de veertig zijn beland. Lou Bandy - maar weinig ar tiesten hebben zich in de jaren dertig en veertig zo'n faam ver worven in de wereld van de kunst met de kleine k. Lou Bandy - de conférencier met de glimlach, de flair en niet te vergeten de strooien hoed; de weergaloze revuester, de vak man in zijn métier. Hoe lang werden zijn liedjes "Zoek de zon op", "Schep vreugde in het leven" en "Louise zit niet op je nagels te bijten" niet op straat gezongen en gefloten? Gisteren, op zijn veijaardag (als Lou nog leefde zou hij 87 zijn geworden) werd in zijn oude stek Schiller op het Rem- brandtsplein een boek over Bandy's leven ten doop gehou den. De auteur Han Peekei (be kend van het tv-programma Heel de mens) bood het eerste exemplaar van het werk geti- teld "Van Wandluis tot Land huis" en de daarbijbehorende langspeelplaat aan Lou Bandy's enige dochter aan. Uiteraard was "het wereldje" (Van Mies Bouman tot Willy Alberti en Van Neerlands Hoop tot Fred Oster) er bij aanwezig. Han Peekei heeft Lou Bandy niet gekend, maar hij heeft de mensen die de artiest wel ken den uitvoerig over hem aan het woord gelaten. En zo ontstond dan heel de mens Lou Bandy. Uit het boek rijst het beeld op van een formidabele kleinkun stenaar, maar tevens dat van een lastig heerschap dat zich soms "zeer lomp en proleterig en on-collegiaal" kon gedragen. Een man die fortuinen verdien de, maar bij het krenterige af was. In zijn glorietijd werd hij omringd door tientallen ken nissen, maar hij verzuimde de basis te leggen voor een echte vriendschap. En dat zou hem aan het eind van zijn leven ver schrikkelijk opbreken. Lou Bandy behoorde tot die nogal omvangrijke reeks arties ten die niet zonder het publiek, de aandacht en het succes kun nen. In de jaren vijftig heb ik hem nog eens aan de slag ge zien. Ik trof een oude man die een soort amusement bracht dat door de ontwikkelingen van de tijd al volkomen was achter haald. Hij bleek niet van het po dium te slaan te zijn. Het geheel kon je beschouwen alsdiet hin derlijk walmen van een grote carrière; een afschuwelijk ge zicht. In zijn hevige strijd tegen de naderbij sluipende ouderdom slceg hij een weg in die wel re gelrecht naar een ramp móest leiden. Als 60-jarige ging hij een LOU BANDY relatie aan met een 15-jarig meisje, Carla v.d. Hurk. Drie jaar later trouwde hij haar. Een wanhopige poging om via het meisje iets van de jeugd te rug te winnen. Dat kon niet goed gaan en dat deed het ook niet. Ontzettende tonelen moe ten zich tussen die twee hebben afgespeeld. In 1958 vluchtte Carla met juwelen, bontjassen, geld en minnaar naar Italiè. Er bleef Bandy niets anders over dan zich van haar te laten schei den. Op 25 juni 1959 maakte de man, die altijd de zonzij van het leven bezong, vereenzaamd en verbit terd in Zandvoort een eind aan zijn leven. Negenenzestig jaar oud. (Carla heeft in haar verdere le ven geen rust meer gehad. Ze trouwde nog een paar keer, raakte aan de drank en stierf in 1976). Maar het zou niet goed zijn hiermee te eindigen. Want de ware betekenis van de artiest Lou Bandy is geweest dat hij voor zeer velen een straaltje licht bracht in die donkere, met zorgen volgestopte jaren dertig en veertig. Hij liet je maar kort "de zon opzoeken" en "vreugde in 't leven scheppen". Maar dat was toch meer dan menige mi nister te bieden had. "Van Wandluis tot Landhuis" (het leven van Lou Bandy) door Han Peekei. De Gooise Uitge verij. Bussum. Prijs 29.90. RUUD PAAUW NEDERLAND I 18.15 - Duits, les 3 (TELEAC) 18.45 - De Bereboot (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 19.05 - Van Gewest tot Gewest (NOS) 19.50 - Uitzending D'66 (NOS) 20.00 - Over Turken en mensen (NOS) 21.35 - Journaal (NOS) 21.50 - Den Haag vandaag (NOS) 22.05 - Panoramiek (NOS) 22.35 - Studio Sport (NOS) 23.00 - Sprekershoek (NOS) 23.15 - Journaal (NOS) NEDERLAND II 18.45 - Staatsloterij (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 19.04 - Van onze speciale verslaggevers (op reportage bij het Leidsch/Alphens Dagblad). (IKON) 19.29 - Kenmerk (IKON) 20.00 - Journaal (NOS) 20.25 - Een vijf minuten film van SAKOR (Socutera) 20.30 - Alias Smith and Jones (KRO) 21.20 - De grote drie van 25 mei. Filmportret (KRO) 23.05 - Journaal (NOS) te ontroerd. Wat viel er ook verder te zeggen. Er valt niets te zeggen. Voorlopige niet." Is van Agt werkelijk zo sportief of is hij zich goed bewust dat dit tafe reeltje wordt gefilmd? In de afle- vering over Den Uyl wordt name lijk iets anders duidelijk over de verstandhouding tussen beide mannen. Ad Zonneveld vraagt Den Uyl in de pauze van het kabinetsbe raad na de kabinetscrisis of het waar is dat Van Agt tegen hem heeft gezegd: "Je kan doodvallen". Den Uyl ontkent dat maar het zal de kij ker duidelijk zijn dat Van Agt wel degelijk die woorden heeft gespro ken. Dat duidt bepaald niet op een vriendschappelijke wederzijdse bejegening. Overigens is deze scène schitterend gefilmd. De beelden tonen als Zonneveld Van Agt verderop voelt waar het ge sprek met Den Uyl over gaat. Den Uyl geeft ook een schitterend ant woord alsZonneveld hem vraagt hoe zijn reactie zou zijn als Van Agt die woorden wel gebezigd had: "Wij blijven alle tekenen van het ethisch reveil op de voet volgen". In de zesde aflevering van het IKON-programma „Van onze speciale verslaggevers" een reportage over de krantMariëtte Verlee (13 j aar) Oscar van de Erve 14 jaar) en Anton Schol (13 jaar) namen een kijkje op de redactie van het Leidsch!Alphens Dagblad. Waar komt het n ieuws vandaan? Hoe kiest een journalist wat hij wel en wat hij niet in de krant zet? Mag je alles schrijven wat jé wilt? Om iets over zevenen via Nederland II wordt getracht antwoord te geven op die vragen. HILVERSUM I WOENSDAG 20 APRIL NOS: 18.30 Nws. TROS: 18.41 (S) De een ziet het zus en de ander zo. 19.00 (S) Mu- ziektriptiek, van zeven tot tien: 19.00 (S) Jazz-Sir; 20.00 Eight o'clock special en om 21.00 (S) Kruis en mol. 22.00 (S) Een mondje Frans. 22.30 Nws. 22.40 Aktua. 23.00 (S) Coulissen: kunstmagaz. 23.55 HILVERSUM H NOS: 18.00 Nws. VARA: 18.11 Dingen van de dag. P.P.: 18.20 Uitz. van het G.P.V. VARA: 18.30 Tussen start en fi nish; sport en muz. 19.30 (S) Brassband magaz. 20.00 Nws. 20.05 (S) Omroep Or kest met solist; klass. muz. 21.25 Ge sprek met de schrijver Louis PauBoon. 21.55 (S) Muz. en Nederlanders. NOS: 22.30 Gamma van Alpha en Beta; nws. uit de wereld van wetenschap en techno logie. 23.00 (S) Met het oog op morgen met om 23.05 Aktual.overz. Radio-Tv; 23.20 Den Haag vandaag; 23.52 Even ontspannen voor het slapen gaan....yoga. 23.55 Nws. HILVERSUM Hl NOS: 18.03 De vacaturebank. 18.10 (S) NOS-maal. 19.30 (S) Langs de lijn, sport en muz. (19.38 Paardekoersen). 23.02 (S) NOS-Jazz. 0.02 (S) Metro's Midnight Mu sic. 1.02 (S) Take it easy. 2.02 (S) Dat wordt weer nachtwerk. 4.02-7.00 (S) De achternacht. HILVERSUM I NCRV: 7.00 Nws. 7.02 Het levende woord. 7.08 (2) Te Deum Laudamus. 7.30 Nws. 7.41 (S) Vandaag...donderdag, ge- var. progr. (7.41 Hier en nu). 8.24 Wwerk-Woord. 8.30 Nws. 8.36 Gym. voor de huisvrouw. 8.45 (S) Tot uw dienst: klass. muz. 9.45 (S) Onder de hoogtezon. 10.30 Nws. 10.33 (S) In 't zilver. 12.00 (S) De Kilima Hawaiians Show. 12.15 Boer en tuinder. 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 (S) Hier en nu. 12.55 (S) Middagpauzedienst. 13.15 (S) Metropole Orkest. 13.30 (S) Globaal, gevar. progr. (15.30 Nws.) 17.30 Nws. 17.32 (S) Hier en nu. HILVERSUM n AVRO: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym. 7.20 Op blote voeten; vraag en antwoordspel. (8.00 Nws. 8.11 Radiojourn.) 8.50 Morgenwij ding. 9.00 Adoptie buit. kinderen; in form. progr. 9.35 Waterst. 9.40 Schoolra dio. 10.00 De Radio Lawaaipapegaai. 10.10 Arbeidsvitaminen; verzoekpla- tenprogr. (11.00 Nws. 11.03 Radiojourn.) 11.30 Rondom twaalf; een uur allerlei. 12.30 De Derde Kamer; kabaretprogr. over landspolitiek en het randgebeuren. 13.00 Nws. 13.11 Radiojourn. 13.25 Beur splein 5. 13.30 'n Middagje AVRO; muz.,. inform, en service. (16.00 Nws.) 17.00 S> 13-Speciaal; kinderprogr. 17.40 De Vrije Gedachte. 17.55 Meded. HILVERSUM ni Gelderenshow. 11.03 (S) Gerard de Gries draait op verzoek. 12.03 (S) Boter, Klaas en prijzen. 14.03 (S) Polderpopparade. 16.03 (S) Europarade. HILVERSUM IV KR0: 7 00 Nws. 7.02 (S) Badinerie: klass. muz. 9.00 Nws. 9.02 (S) Aan woorden voorbij...9.10 (S) Michel Dalbreto: pianomuz. van Skrjabin. 9.30 Ik sta hier niet voor de banken te praten. 10.00 (S) Aubade. (In de pauze: Preludes en fuga's naar Bach). 12.00 (S) Rondom Offenbach (2). 14.00 Nws. 14.02 Hoogachtend...: progr. rond Louis Couperus. 15.00 Kollage, van alle daags en zeldzaam. Duitse TV DUITSLAND 1 (Region, progr.: NDR: 19.00 Filmrepor- tage. 19.30 Aktual. 19.45 Zandmannetje. 19.55 Nordschau-Magaz. 20.26 Lokal- seite unten links, tv-serie. 20.59 Progr.overz. WDR: 19.00 Region, nws. 19.05 Progr.ov.erz. en tekenfilm. 19.10 Verhalen. 19.40 Reich und Arm, tv-serie. 20.15 Hier und heute. 20.45 Amus.progr.) 21.00 Journ. en weerber. 21.15 Reporta- 22.00 Journ. 22.15 Ein Portrat des Kunstiers als alter Mann, toneelstuk. 23.35 Journ. DUITSLAND 3 NDR 18.00-18.30 Schooltelevisie. 19.00 Se- samstrasse. 19.30 Progr.overz. 19.35 Progr. voor Spaanse werknemers. 19.45 21.00 Journ. en weerber. 21.15 Cat Ballou hangen solist du in Wyoming, speelfilm. 22.50 Inform, progr. 23.50 Inform, se- DUITSLAND 3 WDR 18.00-18.30 Schooltelevisie. 19.00 Se- samstrasse. 19.30 Tv-cursus Engels. 20.00 Zandmannetje. 20.05 Progr. voor Spaanse werknemers. 20.15 Schrijfmachine-cursus. 20.45 Region, nws. 21.00 Journ. en weerber. 21.15 Thema van de dag. 21.30 Solange es Menschen gibt, speelfilm. 23.30 Cult, magaz. 0.15 Fümportret. ca. 1.00 Journ. Belgische tv WOENSDAG 20 APRIL 18.15 Tekenfilm. 18.20 Inform, serie. 18.50 De onzichtbare man, tv-serie. 19.40 Meded. en weerber. 19.45 Nws. Avond- progr.: wetensch. voetbal. 20.15 Rhoda, tv-serie. 20.40 Tv-spel. 22.10 Cult, magaz. 22.40 Journ. en wetstraat.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1977 | | pagina 5