Sonja Oosterman E/lDil WöimwÊi Levens verhaal van een vergeten ster: Thuiswedstrijd van Paul van Vliet Zin in Twin (|y)vandaaa Wëgë/icht Chapter House Choir van hoge kwaliteit DONDERDAG 14 APRIL 1977 LEIDEN - "Ik heb hier koffers vol herinneringen", dacht Paul van Vliet gisteravond hardop op het to neel van de Leidse Schouwburg. Daardoor scheen hij zichzelf als het ware de morele plicht op te leggen een nog perfecter voorstelling te brengen dan hij dat in Stadskanaal, Hij keek toen, bijna aan het einde Middelburgen Den Helder zal doen zijn theatershow, vol nostalgie al gedaan heeft, terug op zijn artistiek theaterlev» Op die oude Leidse plek groeide Paul van Vliet, professioneel ter zijde gestaan door het kwartet van Rob van Kreeveld, naar een nog niet eerder door hem bereikt hoog tepunt. Want het leek gisteravond wel of Van Vliet een "thuiswed strijd" speelde. Haast vanzelfspre kend nam hij aan, dat veel studie- vriendjes van vroeger in de zaal za ten, zoals dat waarschijnlijk ook vanavond weer het geval zal zijn. Sommige creaties hebben de caba retier Van Vliet verlaten en leiden van het ogenblik af, waarop Van Vliet zich door middel van een bril letje, een pet of een wandelstok van hen verwijderd heeft, een volstrekt eigen leven. Baron Taets van Ave- zaete komt hierbij wel het meest nadrukkelijk naar voren. De man van het wijkcomité, die voor "actie, harde actie" is, kan zich alleen nad rukkelijk manifesteren doordat hij verbaal en mimisch gesteund wordt door een geestelijke, een def tige dame en een oude man, die zin loos volhardend pleit voor een bank in de Surinamestraat. Maar Baron Taets van Avezaete weet humor te creëren, die behalve door de geestige vondsten van Van Vliet zelf, veroorzaakt wordt door de manier, waarop Van Avezaete zijn gedachten op een "geaffecteerde wijze" tot uitdrukking brengt. Wanneer het publiek reeds en masse een staand ovationeel ap plaus heeft geschonken aan de ca baretier, die wellicht mèèr eigen dom van Leiden is dan hij zelf ver moedt, ziet Van Vliet plotseling tussen de coulissen een "oude be kende", die nog iets wil zeggen. Het blijkt Majoor Kees te zijn, die een nieuwe partij heeft opgericht. De partij heet "Kees '77"; het motto luidt: "Kies Keurig, Kies Kees" en heeft als beginsel "Smeerpunt "77". Voor Kees en zijn partij zijn alle mensen gelijk, of ze nu wit zijn of blank; hij is voor een onafhanke lijke Bijlmermeer en hij vindt, dat de ongeboren vrucht in het vervolg zelf zal mogen beslissen over het al of niet afbreken van de vader. Ter zijde: geruchten, door een week blad in de wereld geholpen, die wij zen op een verwijdering tussen Li- selore en Paul, wees hij gisteravond lachend van de hand. Dit ter ge ruststelling van velen. BERT KOEKEBAKKEK HILVERSUM - Het gesprek kwam op Corry Brokken die rechten studeert in Utrecht en veertien dagen geleden opnieuw de krant haalde vanwege haar scheiding van revuekoning René Slees- wijk. Iemand zei: "Er is nóg een zangeres in Utrecht die rechten studeert". Toen viel de naam Sonja Oosterman. Een artieste uit de goeie, ouwe radio tijd van wie nie mand meer iets hoorde sinds zij in 1954 afscheid nam van de showbusiness. Sonja Oosterman woont in Hilver sum in een klein flatje boven een supermarkt. Er is een vage herin nering aan een interview twintig jaar geleden waaruit zij tevoor schijn kwam als een erudiete vrouw die voorbestemd was lera res oude talen te worden. Zij is bereid tot een nieuw gesprek. Dat betekent de draad weer op nemen en luisteren. Urenlang luisteren naar het verhaal van een lijdensweg. Gezien de bittere teleurstellingen in haar leven, de mislukkingen en de hachelijke ervaringen die haar vaak tot aan de rand van de afgrond brachten zou Sonja Oosterman cynisch moeten zijn. Zij is het niet gewor den. Beeldend van taal praat zij over het sombere verleden, rela tiveert de smart, lacht soms uit bundig, voegt een behoorlijke dosis humor in en spaart zichzelf niet. "Ik was acht jaar toen ik naar de muziekschool van het Amster damse Conservatorium ben ge gaan. Ik studeerde viool en op elf jarige leeftijd werd ik dirigente van een samenspelklas. Dat was dus voor de oorlog. Wat mijn schoolopleiding betreft, ik zat op het Bariaeus- gymnasium in Amsterdam. Toen ik vijftien was verhuisden we naar Baarn. Op het Hilversums gymnasium heb ik toen ein dexamen gedaan. Het was niet de bedoeling dat ik in de muziek iets zou bereiken. Vader was leraar Engels en Duits op een middel bare school en daardoor lag het min of meer in de lijn dat ik zijn vak zou kiezen. Oude talen vond ik toen erg fijn. Toen brak de oorlog uit. Vader werd naar een concentratiekamp gesleept omd-->t wij een Joods echtpaar verborgen hielden. Hij heeft in Amersfoort en Vught ge zeten, is er levend uit vandaan gekomen maar kon na de oorlog niet meer lesgeven omdat de Duitsers zijn rug hadden stukges lagen. Omdat er brood op de plank moest komen nam ik een kantoorbaantje aan. Nou was het zo dat ik in die tijd vaak wegliep van huis. waarschijnlijk omdat mijn vader een nogal domine rende figuur was. Geen contact Hij kon schitterend allerlei moei lijke dingen uitleggen, hij was enorm rechtvaardig, maar een ding miste hij: contact. Als hij 's avonds naar de klok keek waren mijn zussen en ik al in de slaap kamer. In je pubertijd ervaar je dat als drukkend. Vader was bo vendien bijzonder kritisch. Daarom liep ik vaak weg en nam dan mijn viool mee. Gewoon vanuit een gevoel van onafhanke lijkheid, zelf je brood kunnen verdienen. Nog voor mijn vader werd opge pakt reisde ik naar Amsterdam. Voor mijn laatste kwartje kocht ik een kop koffie bij Heek waar het orkest speelde van Govert Verbeul. Ik kwam in gesprek met Sonja Oosterman: "Ik loop rond met een enorm schiddcomplex" de trombonist die mij aanraadde contact te zoeken met orkestlei der Juultje Cambré. Die zocht namelijk een obligaat violist. Ik speelde voor en werd aangeno men. Van mijn eerste geld kocht ik cadeajtjes en ging even terug naar huis om iedereen gerust te stellen. Nou wil het geval dat de zangeres van het orkest Elly Rexon ziek werd. Wat zong ze.liedjes van Charles Trenet en Yves Montand. "Ken jij die teksten" vroeg Juultje. Nou ja, die kende ik. "Kun je ze zingen?" Ik zei ja en zo maakte ik 's avonds mijn debuut als zange res. Als ik bang ben kijk ik rond met een gezicht van: "Wat kost die tent hier?" Het werd een suc ces. Na twee dagen kreeg ik van impressario Van Santen een con tract aangeboden bij het orkest van Martin Erich. VanSanten zei: "Die juffrouw heeft goud in d'r keel". Ik moest naar Eindhoven. Op mijn vrije dag ging ik naar huis. Op het station in Utrecht werd ik al door een kennis gewaarschuwd: "Je vader is opgepakt". Je moet weten, ik kom uit een anti-fascistisch nest. Wij werden thuis grootgebracht in de politiek. Niet de parlemen taire politiek maar de internatio nale politiek. Dat is ook de reden dat ik op school veel trubbels had. De leraren in Hilversum wa ren duffe oude heertjes, die niet wisten wat er dreigde. Ik wist het wel, had er veel over gelezen en ging er dan ook tegenin als het fascisme ter sprake kwam. Ook de leerlingen keerden zich fel tegen mij. Door die opvoeding, die bovendien vrij geïsoleerd was, ervoer ik de maatschappij al gauw als iets vijandigs. Dat heeft een stempel op mij gedrukt, hoewel ik toch van mensen houd. Waar waren we gebleven? O ja, Martin Erich, nou1 daar ben ik toen niet meer heengegaan. Moe der had mij hard nodig. In 1944 ben ik getrouwd omdat ik zo no dig een kind moest hebben. In 1945 werd mijn zoon geboren. Ik was getrouwd met een beeld- ADVERTENTIE Milde halfzware shag uit 't soepele groene pakje. Canadezen Na de oorlog woonden wij naast een theater waar Canadezen fees tjes gaven. Iedereen moest wat doen. Mijn man haalde m'n uke- lele waarop ik mijzelf begeleidde. Dat deed ik ook al op mijn hon gertochten in de oorlog. Spelen voor de boererrom later tegen bo ter te kunnen ruilen. Ik fun geerde min of meer als uithang bord. De Canadezen hielpen mij aan meer optredens. Gitarist Tony van Hulst en pianist Dolf van der Linden wijdden mij in het vak en zorgden ook voor de begeleiding. Spoedig werd ik ge vraagd bij de radio te komen. Ik viel bijna van m'n stoel. Sinds dien heb ik bij alle ensembles ge zongen behalve de Skymasters. De heerlijkste uitzendingen wa ren met het Metropole Orkest en met Cor Steyn aan de piano. Ik zong niet omdat ik zo nodig moest. Voor mij was het gewoon een beroep als ieder ander. Bo vendien had ik het geld hard no dig, want ik was self-supporting. Mijn zoon Mark had veel zorg no dig. Hij is veel ziek geweest - een oorlogshand - en direct daarna is er nog al veel met hem gesold. Hij heeft op internaten gezeten en daardoor ook nooit een punt van zekerheid gehad, terwijl hij die juist zo nodig had. Daardoor is hij in een ongelukkige mentale toe stand geraakt". "Ik loop daarom rond met een ge weldig schuldcomplex. Ik moest zo nodig een kind ter wereld brengen, tot glorie van mezelf. Ik ben erg behept met schuldcom plexen. Enfin, in 1954 nam in af scheid van mijn loopbaan omdat ik naar Suriname zou gaan. Ik zou daar trouwen. Maar het ging niet door. Ik heb er wel twee ge scheurde trommelvliezen aan overgehouden. Als ik met die man getrouwd was geweest, had ik nu in het vrouwenhuis gezeten. Inmiddels had ik wel alle schepen achter mij verbrand. Ik kocht een typemachine en ging verhaaltjes schrijven voor Margriet. In dat zelfde jaar belde Jan de Winter mij op. Geruisloos kwam ik het radiowereldje weer binnen, zong liedjes en maakte eigen pro gramma's met verbindende tek sten. Dat duurde tot 1969. Toen ben ik er definitief mee opgehou den. Ik werd reisleidster in Zwit serland. Ik had mij goed voorbe reid, veel gelezen over het ont staan van de Alphen en zomaar toen ik daar in dat hotel kwam trof ik een enorme chaos aan. Werkelijk een puin- zooi. Het hotel zelf viel bijna in elkaar. Met een vriendin, die daar ook werkte, smeerden we hem. We zouden ergens anders proberen als kamermeisje werk te krijgen. In Basel zei mijn vriendin dat ze toch maar terug naar Nederland ging. Ik wilde dat niet, op han gende pootjes terugkomen. Ik dacht aan Stuttgart. Daar woonde een bandleider die ik kende en Greetje Kauffeld. De bandleider bleek in Zwitserland te zitten en Greetje was afgereisd naar Hamburg. Daar stond ik in Stuttgart zonder geld. In een klein café, waar ik naar ie dereen had gebeld, deed de waardin een voorstel. Het was druk in de zaak, ik kon daar voor lopig als serveerster werken, 's Avonds stond ik al achter de tap. Kerels van je lijf slaan, na slui tingstijd de stoelen op de tafels, 's morgens vloer dweilen. Ik dacht als ik 600 DM bij elkaar heb ga ik als telefoniste in een hotel wer ken. Binnen drie weken had ik het geld bij elkaar. Toen werd ik ziek. Zware bronchi tis, ik moest terug naar Neder land. Daar ging ik steno leren, ik solliciteerde bij de NOS zonder resultaat en kwam tenslotte op een uitzendbureau terecht. Ik moest geld hebben om mijn zoon te kunnen verzorgen. Mijn zoon heeft mijn leven helemaal be paald. Toch vonden de doktoren het niet goed dat hij altijd in mijn omgeving verkeerde. Het was goed dat hij eens in een ander ge- zelschapkwam. Hij werd onder gebracht bij mijn zwager. Zelf reisde ik naar Bremen waar ik een paar mensen kende en kreeg een baantje als telefoniste in een hotel. Heel gauw al kreeg ik een betere functie. Toen werd mijn moeder ziek. Terug naar Nederland. Ik ging werken als telexiste op het kantoor van Philips. Vervolgens kwam ik te recht op een verzekeringskan toor waar ik cheffin van de type kamer werdTussen de bedrijven door zong ik bij Letty de Jong en in achtergrondkoortjes o.a. bij Vader Abraham. Tenslotte kwam ik terecht in een zaak die school- artikelen exporteerde naar vele landen. Leuk werk, maar de zaak ging failliet. De spanningen waren toen zo groot geworden, dat ik het niet meer aan kon. In het verkeer reed ik door alle rode stoplichten, ik werd bijna frontaal geramd, ik plofte gewoon in elkaar. De dok ter gaf mij zware pillen en sinds dien zit ik in de WAO. Ik kocht een vouwfietsje en begon na te denken over mijn leven. Waar voor had ik in feite geleefd? Voor niets eigenlijk. Helemaal niets bereikt. Overal was ik ingetrapt en dat doe ik nog steeds. Ik vecht voor mijn zoon die ook bittere er varingen heeft opgedaan. Op een gegeven moment wist ik de op lossing. Ik moest gaan studeren. Daar ben ik nu mee bezig, dat wil zeggen sinds september vorig jaar. Ik haal al mijn tentamens met goede cijfers en in mei 1978 hoop ik mijn kandidaats I en II te doen. Daarna kan ik dan aan mijn basis doctoraal beginnen. Ik werk dag en nacht, kan er niet van loskomen. Ik hoef geen ad vocaat procureur te worden. Als ik afstudeer wil ik by de rechts winkel. Adviezen geven aan die de weg niet weten". NEDERLAND 1 18.15 - Gesprekken met hulpverleners, 7 (TELEAC) 18.45 - De Bereboot (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 19.05 - Popeye (VPRO) 19.10 - Landgenoten (VPRO) 19.25 - Mary Hartman, Mary Hartman (VPRO) 19.50 - Machiavelli, of hoe het in de wereld toegaat (VPRO) 21.50 - Mary Hartman, Mary Hartman (VPRO) 21.35 - Journaal (NOS) 21.50 - Nader bekeken special (EO) 22.15 - Van U wil ik zingen (EO) 22.45 - Journaal (NOS) NEDERLAND II 18.45 - Toeristische tips (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 19.05 - Tom en Jerry (KRO) 19.10 - Peppi en Kokki (KRO) 19.25 - Daar vraag je me wat (KRO) 20.00 - Journaal (NOS) 20.25 - Centraal Station, tv-serie (KRO) 21.15 - Voor een briefkaart op de eerste rang (KRO) 22.05 - Heel de mens (KRO) 22.35 - Brandpunt (KRO) 23.15 - Journaal (NOS) Het VPRO-programma Machiavelli (Nederland I, tien voor acht) van vanavond is geheel gewijd aan een documentaire over de land hervorming die in de jaren na de revolutie van 1974 in zuxd-Portugal is doorgevoerd. Volgens velen staat een lange hete zomer voor de deur, omdat de regering-Soares een aantal correcties heeft vastgesteld. Aan de ene kant staan de onteigende grootgrondbezitters, aan de andere kant de produktie-collectieven van landarbeiders, die hun nieuwverworven rechten niet prijs willen geven. In "Nader bekeken van de EO een reportagen over de Bantoes in het fel bestreden Zuid-Afrika (tien voor tien, Nederland I). Han Peekei heeft in "Heel de mens" een gesprek met Koos Verhulst over homifxlie (Nederland II, vijf over tien). Brandpunt (Nederland IIvijf over half elfbesteedt aandacht aan de sterk stijgende koffieprijzen. Een tv-team reisde daarvoor naar Columbia om met planters te spreken, naar New York om de ter- mijnmarkt te bezoeken en door Nederland om de weg van de impor teur naar de consument te volgen. Het predikaat "voortreffelijk" voor het gezamenlijk optreden in de Lo- dewijkskerk gisteravond door het Chapter House Choir en het Neder lands Madrigaalkoor heeft voor een groot deel betrekking op het Chap ter House Choir uit York, dat zich ger niveau vaak dan in Nederland. En deze stelling leek gisteravond weer bevestigd te worden. Het was niet alleen dit moeiteloos zingen, er gebeurde veel meer. Het was vooral de bewogen, intens muzikale tekstbenadering, waarvan dirigent indrukwekkend heeft gepresen- Andrew Carter uitging en die met teerd. Het is moeilijk weer te geven waarin Engelse koren zich van an dere onderscheiden. De stemmen zijn natuurlijker gevormd, geldt dus ook voor het Chapter Howells, House Choir, dat bovendien jong zongen grote intelligentie werd begrepen gevolgd door zijn koorleden. Hoor bijvoorbeeld een "My soul, there is a country" of "Take him, earth for cherishing" van Herbert ndrukwekkend ge- voor John benijdenswaardig materiaal F. Kennedy. i Engeland is Maar het Nederlands Madrigaal- en ander, ho- koor heeft zich ook niet onbetuigd ADVERTENTIE gelaten, onder leiding van Herman Strategies Vooral het slot, de "Missa brevis" van Zoltan Kodaly kwam bijzonder mooi over en maakte eigenlijk alles goed na een onzeker en beslist niet moeiteloos gezongen begin van het program ma. Van de viei werken van Her man Strategier, klonk de laatste, de vierde Maria-Antiphoon het meest imponerend. De Engelse organist Charles Mac- donald hadden we graag een wat groter orgel toebedacht. Maar de twee Images van Albert de Klerk, en de werken van Bach en Buxte- hude speelde hij boeiend. De voor zitter van het Madrigaalkoor, de heer C. Zandbergen, bood met een korte uiteenzetting de zojuist ver schenen plaat aan met werken van Herman Strategier, uitgevoerd door het Nederlands Madrigaal koor, bestemd voor burgemeester Vis, en voor Herman Strategier, met wie het koor een hechte band onderhoudt. Op deze grammo foonplaat hopen we later nog terug te komen. BEP RIJNDERS LEIDEN - Burgemeester Vis kreeg gisteravond van voorzitter Zandber gen van het Madrxgaalkoor het eerste exemplaar aangeboden van de zo juist verschenen grammofoonplaat van het koor. DONDERDAG 14 APRIL Hilversum I NCRV: 18.00 De kerk vandaag. Inform, over kerk en samenleving. 18.20 (S) Van onze corresp. 18.30 Nws. (18.41 Wereld panorama. 18.53 Zojuist verschenen. Nieuwe boeken 19.00 (S) Leger des Heilskwartier. 19.15 (S) De wereld zingt Gods lof. Verzoek- platenprogr. van gewijde muz. 20.00 (S) Goed gestemd: Kinderzang, volkszang, koorzang en Franse chansons. 20.40 Een, twee uit de maat. Progr. over onderwijs en opvoeding. 21.00 Liever geen bezoek, geen bloemen... maar daarna? Serie over rouwverwerking. 21.20 (S) Orgelconcert door Bert Matter werken van Louis Veme. 21.45 (S) Spraakmaken. 22.25 Avondoverdenking. 22.30 Nws. 22.40 (S) Hier en nu. Aansl.: Politiek weekoverz. 23.00 Rondom het woord. Progr. over het bidden. 23.25 (S) Jazztime. 23.55 Nws. HILVERSUM II AVRO: 18.00 Nws. 18.11 Radiojourn. P.P.: 18.20 Uitz. Boeren Partij. IKON: 18.30 Kleur, inform, en commentaar over zaken van kerk en samenleving. AVRO: 19.00 AVRO's sportpanorama. 20.00 Nws. 20.05 (S) Hollands Glorie, hoorspelserie. 20.55 (S) Alert, op het vlak van muz. en maatschappij. 21.20 (S) Het Omroep Orkest klass. muz. 22.20 Aspec ten, kunstrubr. NOS: 23.00 (S) Met het oog op morgen met om 23.05 Ak- tual.overz. Radio-TV, 23.20 Den Haag Vandaag, 23.52 Even ontspannen voor het slapen gaan... yoga. 23.55 Nws. HILVERSUM III NOS: 18.03 De vacaturebank. 18.10 (S) NOS-maal. TROS: 19.02 (S) Poster. 20.02 (S) Soul show. 22.02 (S) Sesjun, jazz. 23.02 (S) Close-up. 0.02 (S) De Hugo van Gelderen Show met LP-werk. 1.02-7.00 tSl De nachtwacht. VRIJDAG 15 APRIL Hilversum I KRO: 7.00 Nws. 7.02 Het levende woord. 7.08 (S) Hans van Willigenburg. (7.30 Nws.) 8.30 Nws. 8.36 Gym. voor de huisvrouw. 8.45 (S) Lichte muz. met Anne van Egmond (10.30 Nws.) 11.00 (S) Bierbrouwers, gisteren en vandaag, gesprek. 12.00(S) Hans van Willigenburg (12.22 Wij van het land. 12.26 Meded. 12.30 Nws.) 14.00 (S) Lichte muz. met Anne van Egmond. (15.30 Nws.) 16.00 (S) Spreekuur. 17.00 (S) In de hutgeklutste kinderwinkel. 17.30 Nws. 17.32 (S) Echo HILVERSUM II NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym. 7.20 Vandaag.... vrijdag, gevar. progr. (8.00 Nws. 8.11 Hier en nu.) 8.30 Op de man af, evangelisch commentaar. 8.35 Te Deum Laudamus, gewijde muz. NOS: 9.00 Let op de klein tjes, politieke uitspraken. 9.35 Waterst. 9.40 Geen school(radio). 10.00 Wat heeft dat kind? pedagogische rubr. 10.15 Duidelijke taal. 10.30 NOS-Jazzportret. 11.00 Nws. 11.03 Meer over minder, de stem van de sprekende minderheid. 12.30 Toerismo, toeristische inform. OVERHEIDSVOORL.: 12.49 Uitz. voor de landbouw. 13.00 Nws. NCRV: 13.11 Hier en nu. NOS: 13.30 Vonken onder de as, Nederlandse volksverhalen- en volksgebruiken. 13.45 Onder de groene linde, oude liedjes en balladen. 14.00 Repertorium van de NOS-koren en orkesten, Groot Omroepkoor en Om roeporkest. 15.00 Zoeklicht op Neder land, regionale zaken nader bekeken. (16.00 Nws.) 16.30 Kijk op buitenland. VPRO: 17.00 (S) Welingelichte kringen, debatprogr. NOS: 17.45 Symbiose. 17.55 Meded. HILVERSUM III EO: 7.02 (S) Gos pelsound. 8.03 (S) Tijdsein: Muz. en in form. 9.03 (S) De muzikale fruitmand. 10.03 (S) Te elfder ure. TROS: 11.03 Ver- zoekprogr. 12.03 (S) Nederlandstalige Top Tien en kwiswijs. NCRV: 13.30 (S) Pop-contact met de de Nationale Tip-30. 15.03 (S) Elpee-pop. NOS: 16.03 (S) Hit- meesters met de Nationale hitparade en de Top-30. HILVERSUM IV NOS: 7.00 Nws. 7.02 (S) Vroeg klassiek. 9.00 Nws. 9.02 (S) Stof van eeuwen. 10.30 (S) Vocalise. 12.00 (S) Van het Nederlands Con certpodium. EO: 13.00 (S) Klankspiegel. 14.00 Nws. 14.02 (S) Klankbord. 14.20 (S) Nederlandse Orgelcomponisten en hun orgels. 14.45 (S) Woord der Waarheid. VPRO: 15.00-17.00 (S) Muziek-op- Duitse TV VRIJDAG 15 APRIL Duitsland I 19.00 Die Falie des Hernn Konstantin, tv-serie. 19.30 Aktual. 19.45 Zandmannetje. 19.55 Nordschau-Magaz. 20.26 Die Falie des Herrn Konstantin, tv-serie. 20.59 Progr.overz. WDR: 19.00 Region, nws. 19.05 Progr.overz. en tekenfilm. 19.10 Unmoglicher Auftrag, tv-serie. 20.15 Hier und heute. 20.45 Inform, progr.) 21.00 Journ. en weerber. 21.15 Econo misch magaz. 22.00 Torna, misdaadserie. 22.45 Die Fernseh-Diskussion. 23.30 Journ., commentaar en weerber. DUITSLAND II DONDERDAG 14 APRIL NA 18 UUR 18.00 Journ. 18.10 Tekenfilmserie. 18.40 Aktual. en muz. 19.20 Pfarrer in Kreuz- berg. tv-serie. 19.55 Doing Pfiff Trooot. 20.00 Journ. 20.30 Muzikale show. 21.30 Inform, progr. 22.00 Journ. 22.15 Repor tage. 23.00 Ein ganz und gar verwahrlos- tes Madchen, film. 0.20 Journ. DUITSLAND ni 19.00 Sesamstrasse. 19.30 Progr.overz. 19.35 Progr. voor Turkse werknemers. 19.45 Rockpalast. 20.15 Aktueel inform, progr. 20.30 Tv-cursus opvoeden. 21.00 Journ. en weerber. 21.15 Filmreportage. 22.00 Inform, progr. 22.45 Concert. WDR 19.00 Sesamstrasse. 19.30 Tv-cursus Duits. 20.00 Zandmannetje. 20.05 Progr. voor Turkse werknemers. 20.15 Der Be- triebsrat, tv-cursus voor werknemers. 20.45 Region, nws. 21.00 Journ. en weer ber. 21.15 Thema van de dag. 21.30 Wetensch. progr. 22.00 Filmportret. 22.45 Leben und Tod des Pascua/ Duarte, speelfilm. Ca. 0.20 Journ. Belgische TV VRIJDAG 15 APRIL 18.00 Flic de eekhoorn. 18.05 Ron domons, infor. jongerenprogr. 18.30 De Rooien en Blauwen, korte film. 18.35 De zevende hemel. Sportprogr. 19.05 Film- rubr. 19.35 Inform, progr. 19.40 Meded. 19.45 Journ. 20.15 Coronation Street, tv- serie. 20.40 Panorama. 21.05 Debatprogr. 22.20 Filmrubr. 22.45 Journ.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1977 | | pagina 5