TENERIFE EN DE TELEVISIE 'Ik leid 'n jachtig leven' Dat leest u alléén in mms, -^| toegelicht [[^\.0vgmmma 1 «ZHEBBBHB* René Sleeswijk onthult exclusief aan PRIVÉ: WAAROM CORRY BROKKEN MIJ HEEFT VERLATEN. 2 Overal verkrijgbaar f1,25 ZONDAG ZATERDAG 2 APRIL 1977 Een televisiebeschouwing over het programma-aanbod van de afgelopen week, draait uiter aard om de vraag of er vanuit Hilversum goed gereageerd werd op de ramp op Tenerife, zowel wat het aantal, de aard en de kwaliteit van de reportages betreft, als wat het schrappen van andere programma's aan gaat. Het lijkt me voor geen tegen spraak vatbaar, dat de televisie op een ramp die niet alleen het grootste aantal Nederlandse slachtoffers uit de luchtvaart geschiedenis, maar ook het grootste aantal slachtoffers eiste dat ooit bij een luchtramp te betreuren viel, alleen maar kon en mocht reageren als op een oorlogssituatie. Vergelij kingen met het jaarlijkse aantal verkeersdoden gaan niet op, ten eerste omdat rampen met grote aantallen slachtoffers nu een maal andere emoties oproepen (en emoties zijn even legitiem als nuchtere beschouwingen, en vermoedelijk zelfs een stuk normaler dan de constatering dat er in het verkeer jaarlijks tien keer zoveel slachtoffers val len), en ten tweede omdat je, zo doorredenerend, nooit meer ex tra aandacht aan iets zou kun nen besteden, want de ver keersdoden worden weer over troffen door de sterfgevallen door "nieuwvormingen", "ziek ten van de bloedsomlooporga nen" en "ziekten van ademha lingsorganen" (om me even aan de officiële terminologie van het Statistisch Zakboek te hou den). Het was mijns inziens dus juist dat de journaaluitzendingen en actualiteitenrubrieken de hoogste prioriteit gaven aan de ramp op Tenerife, en alles wat daarmee te maken had. Ik schat dat er meer Nederlanders, hoe zijdelings ook, wel dan niet bij betrokken waren, en daarom lag het voor de hand dat het avondprogramma op zondag werd aangepast. Dat gebeurde trouwens slechts in bescheiden mate. Alleen het NOS- programma "Boek en Televi sie", dat ongetwijfeld enkele vrolijke, al te vrolijke passages bevatte (afgezien nog van het feit dat een van de slachtoffers op het boekenbal was en daar door in beeld had kunnen ver schijnen, terwijl haar familie aan het toestel gekluisterd zat in de hoop iets naders te verne men over eventuele overleven den waarvan in het begin nog sprake was), werd door een klassiek concert vervangen, terwijl de VARA haar lichtvoe tige praatprogramma's (VA- RA's Internationale, Duizend schoon, 2 voor 12) in tact hield, evenals het serieuzer getinte programma "Voorwaarts en niet vergeten" over de arbeider sontwikkeling, en het muziek programma "Wonderland". Dat leek mij overigens goed te verdedigen, ook al werden er de gebruikelijke grapjes gemaakt in VARA's Internationale, en waren de muzikale bijdragen in al die programma's overwe gend van vrolijke, ver strooiende aard. Toch is er een gradueel verschil, vind ik, tus sen zulke programma's, die het leed moeilijk kunnen vererge ren, en programma's van het André van Duin, MASH en Wie van de drie-genre, die ik als vriend of familielid van een van de slachtoffers niet graag nood gedwongen zou bekijken, in de hoop dat zij elk moment onder broken zouden worden voor een hoopvol bericht. Door Nico Scheepmaker Wat ik me daarna wel afvroeg was, of de AVRO en de VARA in hun piëteitsijver de volgende dag, op maandagavond, niet te ver gingen door toen ongeveer alles van het scherm te bannen dat van gepaste ernst afweek. Niet alleen MASH, de Senio renshow "Dat ik dit nog mag meemaken" en "Man over de vloer" werden geschrapt, maar ook "Superstars", het alterna tieve sportprogramma waarin we de Belgische atleet Ivo van Damme zouden hebben zien optreden, ondanks het feit dat hij drie maanden geleden al bij een auto-ongeluk om het leven kwam. De directe noodzaak om familie en vrienden te sparen die noodgedwongen voor het toestel zaten te wachten op na der nieuws, ontbrak op maan dagavond, en daarom had het toen wel wat minder gekund, wat mij betreft. Wie in rouw ge dompeld was, keek toen toch niet. Rest intussert nog de vraag, of de omroepen adequaat op de vliegramp hebben gerea geerd? Ik zou eigenlijk niet weten hoe ze het anders en beter hadden kunnen doen. Veel mogelijk heden waren er niet. Interviews in de crisiscentra, beelden van de startbaan op Los Rodeos, ge sprekjes met overlevenden, ge sprekken met leden van het on derzoekteam, met de directeur van de KLM en van Holland In ternational Veel meer, of veel minder, kon niet verlangd worden. De televisiecricica van de Volkskrant, Ineke Jung- schleger, meende dat de camera te nadrukkelijk langs de resten van de vliegtuigen dwaalde en vond de beelden te gedetail leerd, maar ze deed dat wel in een krant die zelf ook vier foto's van de wrakstukken plaatste. Waar ligt in zo'n geval de grens? Ik herinner me van een vroe gere vliegramp de foto, of het televisiebeeld, van het boek "Point of no return" dat tussen de wrakstukken lag, en het is misschien goed te bedenken dat de essentie van de dagblad en televisiejournalistiek voor een groot deel in dat soort beel den schuilt. Een probleem is intussen wel het soort vragen dat je aan de uitvoerders in het crisiscen trum stelt. Als je alles gevraagd hebt over de oorzaak van de ramp, het aantal slachtoffers, de terugkeer van de stoffelijke overschotten en dergelijke, blijven alleen nog tweedehands vragen over als: hoe zit het met de verzekeringen, en: zijn er nu veel afmeldingen voor vakan tiereizen? Ik zeg niet dat dit geen reële vragen zijn, maar het zijn wel vragen die de nabes taanden van de slachtoffers op de eerste of tweede dag van de ramp nog niet op de lippen branden. Eef Brouwers probeerde KLM-directeur Orlandini in de gauwigheid de belofte te ont lokken dat ook de nabestaan den van de stand by- stewardessen op een reële schadevergoeding konden re kenen. Je ziet zo'n man dan koortsachtig nadenken hoe hij enerzijds de indruk kan wek ken dat de KLM heel genereus zal zijn op dat punt, en ander zijds niets belooft dat niet piek fijn volgens de reglementen is gerelgeld. geregeld, moet de verleiding voor de Holland- Internationaldirecteur groot zijn geweest om op de vraag of er veel afboekingen waren ge komen een bevestigend ant woord te geven, omdat hij met zijn klompen kon aanvoelen dat de kijkers aan zijn woorden zouden twijfelen als hij "nee" antwoordde, maar misschien waren er inderdaad weinig be dankjes, al zullen we allemaal blijven geloven dat hij alleen maar nee zei uit zakelijke over- wegihgen. Daarom zou je zo'n "gewetens- waag" eigenlijk niet aan die di recteur moeten stellen, maar te weten moeten zien te komen via andere kanalen, vrienden of kennissen die werkzaam zijn bij reisbureaus en de gewenste in lichtingen onderhands heus wel willen geven. De beste vra gen stel je niet altijd aan de nauwst betrokkenen, en de be ste antwoorden krijg je niet al tijd van de hoogsten in functie. Dat wordt wel eens vergeten bij de televisie. Gilbert Bécaud AMSTERDAM - "Mijn vrouw en ik zijn gescheiden omdat ons huwelijk gewoon niet meer ging. Het feit dat ik erg veel op tournee ben zal er wel mee te maken hebben gehad. Op een gegeven moment rookte ik wel dertig sigaretten per dag en een borrel liet ik ook niet staan. Ik leid een uitermate jachtig leven en dat is niet bepaald bevordelijk voor een goed huwelijk. Maar dat ik op mijn laatste elpee een gevoelig nummer als "L'Amour c'est l'affaire des gens' zing heeft daar niets mee te maken". vrucht- Deze woorden komen uit de mond van Gilbert Bécaud, die deze maand een tournee door ons land maakt. Op 15 april treedt hij op in het Nederlands Congresgebouw in Den Haag, op 17 april in de Doelen in Rotterdam en op 19 april in het Concertgebouw in Amsterdam. Gilbert Bécaud over zijn als theaterartiest: „Eerst heb ik in een café gezongen, maar daar viel erg weinig te verdie nen. Omdat ik aan het conservato rium van Nice veel van het vak had geleerd, lukte het me na de oorlog om met mijn vriend Pierre Delanoe een paar goede songs te compone ren. Ik maakte de muziek en Dela- werkten in die tijd veel en vrucht- voor een vast inkomen moest 2 baar samen. Maar echt veel te danken heb ik aan Jacques Pills. Die heeft mij eigen lijk min of meer ontdekt en door Bécaud: "Ja, iedereen bleef maar hem kwam ik aan mijn eerste vaste beweren, dat ik veel beter zelf de contract. Ik heb Pills ook diverse door mij geschreven chansons op malen begeleid bij tournees door de planken kon brengen en tens- Amerika, Frankrijk, Engeland en lotte kon ik niet langer weerstand Canada. Iedereen raadde me in die bieden tegen de stem van het pu- tijd aan om zelf liedjes te gaan zin- bliek. Ik ben eigenlijk voor het gen, maar ik durfde eigenlijk niet zo eerst mijn eigen chansons gaan goed. Bovendien had ik in die tijd zingen in de clubs in Zuid een solide contract bij Pills, die ik Amerika, eigenlijk niet in de kou wilde laten kenden staan, omdat ik zoveel aan hem te danken had. Maar ik was inmiddels getrouwd meteen jonge actrice van het toneelgezelschap van George maakte daar de teksten bij. We Vitaly, Monique, en ik wist, dat ik weinig ik me kon permite- eens een avond minder goed en zuiver te zingen dan een andere avond. Daar heb ik eigenlijk de eerste schreden gezet op het pad van het entertainment. Want com- Gilbert Bécaud: op tournee in Nederland ADVERTENTIE Ptinlcymhum- Ffj 'dekmöüre'uzèavonturen van een ha a gse minis ter en een hilversumse tv-omroepster 1 Een onthulling waarover Nederland zal praten ponist was ik natuurlijk al heel lang. Ik had de samenwerking met mijn vriend Delanoe verbroken en schreef nu veel songs samen met Jacques Pills. Pills schreef dan de teksten en ik de muziek". Je hebt ooit het oordeel van de grote Edith Piaf gevraagd over je composities. Bécaud: "Dat is niet helemaal waar. Jacques Pills en ik zijn op een ge geven ogenblik naar Edith Piaf toegestapt met onze gemeen schappelijke compositie "Je t'aime dans la peau". Ze vond het een fan tastisch nummer en besloot het onmiddellijk in haar repertoire op te nemen. Je kunt je voorstellen wat een eer dat voor mij was. Toen ik van Edith Piaf vandaan kwam en me realiseerde, dat ze een song van mij in de Franse theaters zou gaan zingen, ben ik zingend en sprin gend van blijdschap naar huis ge gaan". Daarna kwam Bécaud via Edith Piaf, in contact met Louis Amade, een in die tijd zeer bekende tekst dichter. Bécaud: "Ik werd aan hem voorge steld door Edith Piaf, die blijkbaar wel iets in mij zag. Amade "gaf' mij de chansons "Croix" en "Mes Mains". "Croix" was in dat stadium eigenlijk niet meer dan een bijzon der poëtisch gedicht, maar nadat ik van Amade een riante bungalow had gekregen, waar ik me rustig aan het componeren van chansons kon wijden, leek alles een stuk makkelijker te gaan. Na die twee successen leek het wel of er een hele nieuwe wereld voor me open ging. In die tijd kreeg ik ook de kans om in een grote musical te spe len in het Parijse Olympia. Ik had enorm veel succes en in die tijd gaf mijn publiek me de bijnaam Mr. 100.000 Volts". Daarna is het alle maal erg snel gegaan". Bécaud componeerde ook de mu ziek voor Brigitte-Bardotfilm "Ba- bette va t'en guerre". Becaud: "Ja, maar in '65 maakte ik zelf mijn filmdebuut in "Le pays d'ou je viens". Francois Arnoul was in die film mijn tegenspeelster en ik had er een dubbelrol in. Ik heb trou wens ook een film gemaakt met Ca- terina Valente". Bécaud tenslotte nog over de komende concertserie in Nederland: "Het wordt een zware tournee maar ik heb nu een maal zeer veel fans ir. Nederland, die ik niet kan teleurstellen. En voor een uitverkochte zaal te staan is toch ook weer heerlijk". BERT KOEKEBAKKER NEDERLAND 1 15.30 - Journaal (NOS) 15.32 - De film van Ome Willem: kinderprogramma (VARA) 16.05 - O, gaat dat zo: VARA's klusjesman met gasten (VARA) 16.45 - Familieportret (VARA) 17.30 - Lied van de week (NCRV/IKON) 18.15 - Parlement en Politiek, les 6 (herh.) (TELEAC) 18.45 - De bereboot (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 19.04 - Bii Donald Duck thuis, tekenfilm (TROS) 19.55 - "Circus World", Amerikaanse speelfilm (TROS) 21.35 - Journaal (NOS) 21.50 - "Circus World", vervolg speelfilm (TROS) 22.25 - TROS-Sport (TROS) 22.45 - Journaal NEDERLAND 2 18.45 - TV-informatie voor Marokkanen (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 19.04 - Bolke de beer, kinderserie (NCRV) 19.14 - Tweekamp: kwis voor middelbare scholieren (NCRV) 20.00 - Journaal (NOS) 20.25 - Het HINT-Songfestival: een alternatief liederenfestijn (NCRV) 21.00 - Tientsin, variété uit China (NCRV) 21.30 - Operatie Cicero, Amerikaanse spionagefilm (NCRV) 23.20 - Hier en nu (NCRV) 24.00 - Hij en ik: kort gesprek over geloop en leven (NCRV) 00.10 - Journaal (NOS) I j 00 - Eucharistieviering (KRO) 13.30 - Wij en het weer (TELEAC) 14.00 - Wetenschap in beweging (TELEAC) 14,30 - Parlement (TELEAC) 15.00 - Moderne Elektronica (TELEAC 15.30 - Dierenverzorging (TELEAC) 16.00 - Journaal (NOS) 16.02 - Sesamstraat (NOS) 16.27 - Muziek om naar te kijken (NOS) 16.55 - Voetbal- en toto uitslagen (NOS) 17.00 - Vesper (IKON) 17.30 - Wilde ganzen (IKON) 18.15 - Engels voor beginners (TELEAC) 18.55 - Bereboot (NOS) 19.00 - Journaal (NOS) 19.05 - Ruimte: geestelijke muziek (NCRV) 19.35 - Ander nieuws (NCRV) 20.15 - Fischkonzert (NCRV) 22.45 - Tot besluit (NCRV) 22.40 - Samenscholen.sdiscussie (HUM. VERBOND) 23.20 - Journaal (NOS) Nederland 2 18.30 - TV-informatie voor Turken (NOS) 18.35 - Flockton Flyer (NOS) 19.00 - Van gewest tot gewest (NOS) 19.15 - Studio sport (NOS) 20.30 - 58 miljoen Nederlanders (NOS) 21.10 - Muziek om naar te kijken (NOS) 21.35 - Journaal (NOS) 21.40 - Frontaal (NOS) 22.40 - Beeldspraak (NOS) 23.05 - Journaal (NOS) Evenals gisteravond verandert de TROS zijn tv-programma van daag in verband met de vliegramp op Tenerife. Vanavond vervallen zowel de aflevering van "De man van zes miljoen" als die van de politieserie "Derrick". Hiervoor in de plaats komt op het eerste net Henry Hathaw ay's film Circus World uit 1964, die dus gedeeltelijk parallel loopt met de speelfilm "Five Fingers" ("Operatie Cicero") vaii Joseph L. Mankiewicz uitl 952,de befaamde spion age-affaire uit Wereldoorlog II, die in de plaats komt van het uitgestelde Eurovisie- Songfestival in Londen. "Circus World" ts een enorm spektakel, waarbij circusbaas Althoff over de schouder van Hollywood-veteraan Hathaway heeft meegeke- ken en de nodige adviezen heeft gegeven, zodat de onvervalste circus liefhebbers best aan hun trekken komen. Het verhaaltje, dat de stuk jes akrobatiek, dressuur en clownerie verbindt, heeft weinig om het lijf. John Wayne treurt op zijn oude dag over een trapeze-acrobate, die hem met haar dochtertje liet zitten en die zijn verre geliefde in Madrid terugvindt. Rita Hay worth en Claudia Cardinale spelen moeder en dochter in deze massaproduktie van Samuel Broneton.die geheel in Spanje werd opgenomen met als hoogtepunt een grote cir- cusbrand. Het Eurovisie Songfestival gaat vanavond niet door. Dat betekent een leegte voor miljoenen kijkers die al maanden hunkerend hebben uitgezien naar dit festijn. Het uithuilbureau HINT (vlh Farce Ma jeur) zal trachten de nood van deze kijkers te lenigen. HINT presen teert vanavond (Ned. 2,2025) een alternatief songfestival. Een festi val dat zich minstens Op één punt zal onderscheiden van het Eurovisie-gebeuren: de leeftijd van de zangers. In alle optredende solisten en groepen zijn namelijk voor de geroutineerde kijker Fred Benavente, Ted de Braak, Jan Fillekers en Henk van der Horst te herkennen. Op het programma staan liedjes als "De Baliemolen "Zomertijd" en "Het lijsttrekkerslied" HILVERSUM I ZATERDAG 2 APRIL NA 18 UUR VA RA 18.30 Nws. 18.41 (S) Proeflokaal: stemmingen en koersen in de samenle ving. 19.30 (S) De VARA feliciteert ver zoekplaten. 21.00 (S) Voor wie niet kij ken wil. (22.30 Nws.) 23.55 Nws. HILVERSUM II ZATERDAG 2 APRIL NA 18 UUR TROS: 18.00 Nws. 18.11 Aktua. PP: 18.20 Uitz. van de A.R.P. TROS: 18.30 Toerak- tua. 19.00 (S) Tross-country. 20.00 Nws. 20.05 (S) Concert a la carte: klass. wen- sprogr. 21.30 (S) Woorden in de avond. EO: 22.00 (S) Laat ons de rustdag wijden. 22.45 (S) Reflector. Inform, met het oog op de gemeente. 23.00 (S) Postludium: Jdass. muz.progr. 23.50 (S) Leest u mee? 23.55 Nws. HILVERSUM III ZATERDAG 2 APRIL NA 18 UUR NOS: ■J8. 3 (S) De rock and roll methode. NCRV: 19.02 lS) Pers Vers. 20.02 (S) Af ter eight. -21.00 Vervangend progr. voor Eurovisie Songfestival. 23.15 (S) Strictly country style. 23.45 (S) Late date. 1.30 (S) Welkom Zomertijd. 3.30 (S) Nachtex press (1). 5.02 (S) Nachtexpress (2). 6.45 (S) Zondagmorgen. HILVERSUM I zondag 3 april VARA: 8.00 Nws. 8.10 Weer of geen weer met om 9.00 Sportinformatie. HUMANISTISCH VERBOND: 9.30 Aktualiteiten vanuit Humanistisch oogpunt. IKON. 10.00 (S) Kerkdienst. 10.45 Wilde Ganzen. 10.50 (S) De andere wereld van zondagmor gen-informatie en muziek. AVRO. 12.00 (S) Muzikaal onthaal: muzikale show. 13.00 Nws. 13.10 De toestand in de we reld. 13.19 Radiojournaal. 13.30 Delta, kommentaar vanaf de basis naar 4e top en v.v. KRO: 14.00 Kruispunt. Achter grondinformatie over kerk en samenle ving. 14.30 (S) Zin in muziek. Concours- muziek 1977. 15.00 (S) De hutsgeklutste kinderspelen. 15.20 (S) Springplank. Jong talent. 15.50 Schrijvers op zondag. 16.00 (S) Aan de lijn. Over eten en drin ken gesproken. 16.45 Hoe gaat het? Progr. voor zieken. Zendtijd voor ker ken. 17.00 Kerkdienst van de Christe lijke Gereformeerde Bethel-kerk in Haarlem-N. 17.58 Wilde Ganzen. 18.00 (S) Van klok en klepel. Kinderprogr. 18.15 Men sen. Ds. A.Klamer spreekt met u van mens tot mens. NCRV. 18.30 Nws. 18.40 (S) Zondagavondzang. 19.10 Ervalt voor recht te strijden. 19.25 (S) Passieconcert. AVRO. 20.30 (S) In de kaart gespeeld: verzoekplatenprogr. 22.30 Nws. 22.40 Radiojournaal. 23.00 Vanavond laat sport. 23.55 Nws. HILVERSUM II KRO 8.00 Nws. 8.10 Overwe ging. 8.15 Badinerie. 9.00 Nws. 9.10 Wa terstanden. 9.15 Laudate. 10.00 Eucha ristieviering. 11.00 Da Capo: klassieke vioolmuz. 11.50 Buitenlands kommen taar. 11.59 Bericht Vastenaktie. 12.00 Nws. 12.10 Echo. NOS: 12.20 Voor de „Surinaamse Nederlanders". 13.20 Progr. voor buitenlandse werknemers. VARA. 17.00 (S) VARA klassiek. 17.55 Mededelingen SOS- en politieberich- 18.00 Nws. 18.15 Dingen van de dag. Aansluitend: Hoor nou 'ns; een nieuwe (of oude) LP die de aandacht verdient. 18.30 Boemerang. 19.00 (S) Het Bolskoi Theater. NOS. 19.30 Brood en spelen. NOS 20.00 (S) Het pro menade Orkest. 21.15 Let op de kleintjes. 21.50 In Focus. 22.25 (S) Over musici ge sproken. 22.55 (S) Hobbyscoop. 23.25 (S) NOS Jazz. 23.55 Nws. HILVERSUM III RADIO HILVERSUM 3 zondag 3 april voor 18 uur AVRO: 7.02 (S) Ko de bos wachtershow. 8.02 (S) Postbus 1965. 9.02 (S) Juist op zondag. 10.02 (S) Muziek Mo zaïek. 11.02 (S) AVRO's sportpanorama. VARA 11.30 (S) Tekst en muziek. 12.02 (S) Klink Klaar. 13.02 (S) Muziek uit Stu dio 1. NOS. 14.02 (S) Langs de lijn. 18.02 (S) NOS- jazz. KRO 18.30 (S) Souvenirs. 19.02 (S) Tombola. 23.02 (S) Voer voor vogels. 1.02 (S) De week in met Theo Stokkink en Vincent van Engelen. HILVERSUM IV VOO: 8.00 Nws. 8.02(S) Ver onica op vier. NOS. 9.00 (S) Vroeg klas siek. 10.00 (S) Musicia religiosa. 11.00 (S) Het Radio Kamerorkest. 12.00 (S) Zon dagmiddagouverture. AVRO. 13.15 (S) Passiemuziek naar het Evangelie van Matteus, uitgevoerd door Het Concert gebouworkest, koren en solisten. HILVERSUM I MAANDAG 4 APRIL TROS: 7.00 Nws. 7.02 (S) Rustig bijko men. 7.30 Nws. 7.41 (S) Aktua- ochtendeditie. 8.30 Nws. 8.36 Gym voor de huisvrouw. 8.45 (S) Kom er maar eens bij: klass. muz. en gesprek. 10.00 (S) Sphinx, progr. met rubrieken voor haar en hem en de hele kleintjes. (10.30 Nws. 10.33 Kaboutertijd.) RVU: 11.40 Je komt er wel overheen. VPRO: 12.00 (S) Piet Ponskaart presenteert.... (12.26 Meded. voor land- en tuinbouw. 12.30 Nws.) 13.30 (S) Muziek. 15.00 Permanent Wave, progr. voor de vrouw. 15.30 Nws. 15.33 (S) Nova Zembla, inform, progr. EO: 16.15 (S) De EO deze week. 16.20 (S) Licht en uitzicht. 17.05 (S) Eigen wijs, kleuterprogr. OVERH.VOORL.: Uitz. van het Mm. van Financien. EO: 17.30 Nws. 17.32 Klankbord. HILVERSUM II NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym. 7.20 Van daag—maandag, gevar. progr. (8.00 Nws. 8.11 Hier en nu.) 8.30 Het levende woord. 8.35 Te Deum Laudamus. 9.00 Plein Pu bliek. 11.00 Nws. 11.03 Plein muziek. 12.00 Het nuttigen van etenswaren is toegestaan. 13.00 Nws. 13.11 Hier en nu. 13.30 Onder schooltijd. NOS: 14.30 Boe renbont. 14.50 Den Haag deze week. 15.00 Kijk op buitenland. NCRV: 15.30 NCRV Leerhuis. 15.42 Een goed kwar tier. 16.00 Nws. 16.03 Rozegeur en prik keldraad. 17.55 Meded. HILVERSUM III KRO: 7.02 (S) Drie op je boterham. AVRO: 9.03 Pep op drie. 10.03 (S) Arbeidsvitaminen. 11.03 Radiojoum. 11.06 (S) Drie draait op ver zoek. Postbus 700. 12.03 (S) Joost mag niet eten. 14.03 Radiojourn. 14.06 (S) Pop-Kontakt I. de Hit-visser. 15.03 (S) Pop-Kontakt II. muz. met Meta. 16.03 (S) De Hitmeesters met o.a. de Telefoon- top-5. (17.03 Radiojourn.) HILVERSUM IV 7.00 Nws. 7.02 (S) Groot en klein; klass. muz. 9.00 Nws. 9.02 Kin deren een kwartje? Uw progr. over school en thuis. 9.27 Wonen, verschil tussen huis en thuis. 9.50 (S) Schoolra dio. 10.00 (S) Salzburger Mozarteum Or kest met solisten; opera Mitridate re di Ponto, Mozart. 13.00 (S) Stanislav Igo- Imski speelt werken van Chopin. 14.00 Nws. 14.02 Keuren en kiezen. 14.30 (S) Literair portret. 15.00 (S) Albert Mangelsdorff-kwartet. 15.45 (S) Radio Filh. Orkest met solist.; werk van Be rlioz. DUITSE TV DUITSLAND I ZATERDAG 2 APRIL (Re gion. progr. NDR: 18.30 Juwelen des 7. Kontinents, tv-serie. 19.00 Aktual. 19.15 Amus.progr. 19.58 Progr.overz. WDR: 18.30 Progr.overz. en tekenfilm. 18.35 Die Eingeweihten von Eleusis, tv- seriktual. 19.50 Amus.progr.) 20.00 Journ. en weerber. 20.15 Spelprogr. 21.45 Trekking lottogetallen. Aansl. Journ. en weerber. Vervolgens Das Wort am Sonntag. 22.05 Vervangend progr. voor Eurovisie Songfestival. Aansl. DUITSLAND II 17.00 Journ. 17.05 Inform, en meningen uit de Bondsrepubliek. Aansl. Consum.tips. 18.00 SOS-Charterboot, tv-serie. 19.00 Journ. 19.30 Muz.progr. 20.15 Herrscher ohne Krone, speelfilm. 21.55 Journ. 22.0C Sport. 23.15, Lehmanns Erzahlungen tv-spel. 0.45 Journ. DUITSLAND 110.30 Programmaover zicht. 10.55 Wetenschappelijke serie. 11.45 Kinderprogr. 12.15 Goldener Sonntag. 13.00 Journalistenforum. 13.45 Journaal Aansluitend weekjournaal. 14.15 Reportage. 14.45 Regionaal jour naal. 15.50 Pan Tau und Robinson. 16.20 Brieven van de familie Mozart. 17.10 Do kumentaire. 17.55 Unsere kleine Farm. 18.45 Informa tief progr. 19.30 Journaal. 19.33 Sport- schau. 20.20 Reportages van buiten landse korrespondenten. 21.00 Journaal en weerbericht. 21.15 Reportage. 22.00 Kaltblutig. 1.00 Journaal en weerbe richt. 0.15 Sport extra. DUITSLAND II 11.00 Programmaoverzicht. 11.30 ZDF Matinee. 13.00 Das Sonntagskon- zert. 13.50 Wetenschappelijk progr. 14.00 Journaal. 14.02 Weekkroniek. 14.45 Kleuterprogr. 15.15 Em Mann kam in August. 15.40 Tekenfilm. 15.50 Informa tieve serie. 16.20 Journaal. 16.25 Liefda- digheidsprogr. 16.30 De wereld van Walt Disney. 18.00 Journaal. 18.02 Sportreportage. 19.00 Dagboek uit de katholieke kerk. 19.15 De Waltons. 20.00 Journaal. 20.10 Bonner Perspekti- ven. 20.30 Die Welt ist keine Mashme. 21.00 Ulenspiegel. 22.10 Journaal en sport op zondag. 22.25 Derrick. 23.25 Jorjge kunstenaars musiceren. 0.20 Journaal.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1977 | | pagina 5