Evita Peron
als moderne
Assepoester
tr/RA
...en gisteren 1
toegelicht
NIEUWE ROCKOPERA VAN WEBBER RICE
'Je moet alle facetten van
je talent blootleggen'
een miljoen gulden aan prijzen
DONDERDAG 10 FEBRUARI 1977
„Jesus Christ Superstar" heeft een opvolger:
„Evita". Een nieuwe rockopera van het Engelse
duo Andrew Lloyd Webber (muziek) en Tim Rice
(teksten), gebaseerd op het leven van Eva Peron
geboren Duarte, tweede echtgenote van de
voormalige president van Argentinië, Juan Peron
Echter: tot nu toe is er alleen, sprake
van een album met twee langspeel
platen. Dat album konït deze week
op de markt, nadat de weg - com
mercieel meedogenloos - al is'ge
baand door een single. ,pon't cry
for me, Argentina''heeft inmiddelé
toegeslagen op de hitparade. Het
het tragi-komische bijverschijnsel,
dat eigenlijk nog niemand een idee
heeft waar het lied op slaat, ,,'t Is
mooie, hele mooie muziek", kakelde
de discjockey's en het hitvolkje zingt
Door
Frans Happel
braaf mee „dat Agentinie nergens
om moet huilen", omdat het zo al
gemeen gevoelig klinkt.
Evita Peron Superster. Wel van een
geheel andere orde dan Jezus
Christus. Webber en Rice: „Ze
werd ook maar 33 jaar oud, maar
verder houdt iedere vergelijking
op. Evita Peron is voor ons het pro
totype van een mens met evenveel
^oede als slechte eigenschappen.
We hoorden een radiodocumen
taire over haar. Het leven van Eva
fascineerde ons zo, dat we er een
modern Assepoester-verhaal in za
gen. En dat zonder politiek stelling
te nemen. We hebben wel commen
taar ingebouwd, relativerend, iro
nisch, satirisch soms, maar dat
commentaar komt van terzijde en is
maatschappelijk."
Het leven van Eva Duarte
(1919-1952) vanaf haar zestiende
jaar. Ze is een onbetekenende
nachtclubartieste in de'provincie.
De Argentijnse hoofdstad Buenos
Aires en de macht die daar bij een
kleine groep geconcentreerd is,
vormen de brandstof voor haar
brandende eerzucht. In enkele ja
ren tijd weet Eva, plots briljant ac
terend, in Buenos Aires de macht
en het bijbehorende geld te berei
ken. Ze wordt minnares van (toen
nog) kolonel Peron, stuwt hem naar
het presidentschap en manipuleert
zichzelf - over de ruggen van de ar
beiders en hemdlozen heen - nog
tijdens haar leven tot heilige.
Na Eva's dood (ze stierf aan kanker)
is er alle ruimte voor mystificatie.
Meteen al, doordat er met haar ge
balsemde lijk eindeloos wordt
rondgesjouwd. Later omdat de
„nostalgie" van haar beeltenis op
oud geworden foto's, de legio op
vattingen over haar goede en vooral
sléchte daden en de glitterstory
over het meisje van geringe komaf,
verhalenvertellers en het theater
inspireerden. Zo schreef de Fran-
sij,Argentijnse auteur en cartoonist
Copi de politieke satire „Eva Pe
ron" die in 1970 in Parijs in pre
miere ging en twee jaar later in ons
land werd gespeeld door een groep
van de Toneelraad Rotterdam, in
het kader van het Holland Festival.
De „Evita" van Webber en Rice
mikt (hoewel daarover nog onder
handelingen gaande zijn) zonder
meer op dat theater en tegelijker
tijd op een film als van „Jesus
Christ Superstar" gemaakt is. Be
ten het is een complete blauwdruk
in hoofd- en bijrollen, acte- en
scene-verdelingen zijn al voorzien.
Hel album is zo samengesteld datje
na twee drie keer luisteren intens
nieuwsgierig bent naar de visuali
sering.
Hoe geraffineerd, hoe knap even
eens. Want dan moeten de muziek,
de teksten en de uitvoering op z'n
minst van intrigerende kwaliteit
zijn. De twee platen bieden - met
het tekstboek in de hand - inder
daad, soms fantastisch, luisterge
not. De muziek knipoogt naar aller
lei genres (zoals de Argentijnse
folklore-missen, de gitaren van de
Shadows, naar Jerry Lee Lewis,
Elvis Presley ook naar Wagner, ook
naar Janis Joplin), heeft echter als
totaal homogeniteit, een verras
sende klankkleur en persoonlijk
heid.
Dat Rice en Webber (beiden voor in
de dertig) alleen over Eva Peron
weten van horen zeggen, blijft uit
de teksten. Die blijven voor het me
rendeel aan de romantishe kant, al
moet Rice worden nagegeven dat
hij gepoogd heeft een beeld te
schetsen van Eva Peron en het enge
wereldje om haar heen. Hij infor
meert in ieder geval spits (Eva zingt
bijvoorbeeld „I came from the
people, they need to adore me, so
Christian Dior me..."). Bovendien is
er het commentaar van „een jonge
insecticiden uitproberende stu
dent" genaamd Che (de achter
naam Guevara mogen we er zelf bij
denken) en klinken ook de mor
rende militairen onder Peron („Re
geren bestaat uit meer dan alleen
voorbijgangers amuseren") hard
genoeg door om van „Evita" toch
peperkoek in plaats van roomtaart
te maken. De enige echte tekstmis
ser is het. totaal vergeten van Eva's
moeder, de gifmengster op de ach
tergrond.
Julie
De muziek wordt schitterend ge
speeld door The London Philhar
monic Orchestra o.l.v. Anthony
Bowles en een groep Rockmusici.
Wat de vocalisten betreft steekt de
Londense actrice Julie Covington
boven alles en iedereen uit. Een
heldere, heel aantrekkelijke stem,
met een dramatische nuancering
die op ieder moment puntgaaf is.
LEIDEN - Onlangs stond Linda
van Dyck in de Leidse Schou wburg
met o.a. Ton van Duinhoven, Ina
van Faassen, Ton Kuylen Carol
van Herwijnen in het toneelspel
van Simon Gray "Otherwise Enga
ged" (Niet Bereikbaar Zij had
daarin de korte, maar verrassend
overtuigende rol van DavinaZij
voert gedurende ongeveer vijf mi
nuten, als onderdeel van een veel
langer durende dialoog, een ge
sprek Met ton van Duinhoven met
ontbloot bovenlichaam. Na afloop
van die voorstelling hoorde ik twee
oudere dames tegen elkaar zeggen:
"Zag je die Linda van Dyck, dat is
die meid, die in Zweden is geweest.
Je kunt wel zien, dat daar alles
mag". Het is onrechtvaardig een
actrice zo te veroordelen. Omdat
van Linda van Dyck bekend is, dat
ze erg veel verschillende dingen
heeft gedaan en daarom moeilijk
rubriceerbaar is, leek het goed met
haar te praten over haar toneel- en
zangcarrière. Het gesprek had
plaats in haar huis aan de tester-
markt, in het hartje van Amster
dam, wet welke stad ze zich volko
men vergroeid voelt.
Door je achternaam "Van Dyck"
denken vele mensen, dat je een
dochter bent van acteur Ko van
Dijk. Dat is niet waar.
Linda van Dyck: "Dat hangt ervan
af, watje onder het begrip "vader"
verstaat. Als je het hebt over mijn
biologische vader, dan is dat na
tuurlijk Leo de Hartogh. Maar als je
het hebt over mijn "artistieke" va
der, dan is Ko dat toch zeker wel
voor mij geweest. Hij was degene,
die mij eigenlijk helemaal in mijn,
toneelcarrière heeft begeleid en ge
stimuleerd. Laten we dan maar
zeggen, dat ik rijk bedeeld ben: ik
heb en een echte vader en een artis
tieke vader.
Waarom heb je je overigens Linda
van Dyck genoemd (met een lichte
wijziging in de achternaam) en
niet Linda de Hartogh?
Linda van Dyck: "Toen Ko van
Dijk en mijn moeder (Teddy
Schaank) me naar school stuurden,
vonden ze het niet nodig, om mij
een andere naam te geven dan de
naam van de man, die op dat ogen
blik in ieders ogen voor mijn vader
doorging. Bovendien moet je niet
vergeten, dat ik toen in een tijd
leefde dat kinderen van gescheiden
ouders het op school bepaald niet
makkelijk hadden. Na een tijd zijn
Ko van Dijk en mijn moeder ge
scheiden en ik zag toen geen enkele
reden om ook opeens mijn naam te
gaan veranderen. De achternaam
"Van Dyck" heb ik om twee rede
nen gekozen: in de eerste plaats
omdat ik 'Van Dyck' mooier vond
staan dan 'Van Dijk' en in de
tweede plaats omdat ik in het bui
tenland (bijvoorbeeld in Zweden)
ondervond, dat ze wat moeite met
mijn naam hadden. Maar van rede
nen, die anderen erachter zoeken,
zoals schamen voor mijn eigen
naam of die naam niet mooi genoeg
vinden, is absoluut geen sprake.
Zangeres-actrice Linda van Dyck:
Is het feit, dat zowel je biologische
vader als je artistieke vader alle
bei acteurs zijn van invloed ge
weest op je carrière? Had je het
zelfde gedaan en bereikt, als je va
der bakker of boekhouder was
geweest?
Linda van Dyck: "Die vraag is me
de afgelopen jaren ontzettend vaak
gesteld en ik heb er ook veel over
nagedacht. Maar ik geloof, dat
mensen, die een enorme "drive"
hebben, een enorme behoefte om
zich te manifesteren, er altijd wel
komen. Waar ze ook zitten en wie
hun ouders zijn en wat ze ook doen.
Ik neem als voorbeeld altijd mijn
moeder, Teddy Schaank. Ze
woonde in Groningen en ging op
14-jarige leeftijd naar wat ze toen
"Holland" noemden, omdat er in
Groningen, maar ook in Vlissingen
en Maastricht absoluut niets ge
beurde. Ze heeft toen toneellessen
gekregen van Paul Steenbergen.
Dat was in die tijd zo'n waanzinnige
stap, dat ik er daarom heilig van
overtuigd ben, dat als je-iets per sé
wil, het ook geberut! Dat mijn echte
en mijn artistieke vader allebei ac
teurs waren, had met die ont
plooiing van mijn talent waar
schijnlijk toch niet zoveel te ma
ken. Ik geloof wel, dat mijn omge
ving, waar ik vroeger in verkeerde,
besmettelijk heeft gewerkt. In de
goede zin vaij het woord dan. Ik
kwam door mijn ouders veek in ar
tiestenkringen. Dat werd zo erg, dat
ik me daar tegen af ging zetten. Ik
wilde heel iets anders. Dat is ook
één van de belangrijkste redenen
geweest, dat ik ben gaan zingen.
Maar als je bedoelt, of talent erfelijk
is, nee, dat geloof ik beslist niet.
Toen ik ging zingen en daar succes
mee had, had ik ook voor mezelf
Door Bert Koekebakker
meteen her bewijs geleverd, dat ik
zelfstandig iets kon doen. Want ze
zongen allebei zo vals als kraaien en
hun hulp of voorspraak kwam daar
dus beslist niet te pas.
Meer reliëf
Vertel eens wat over die ontwik
keling naar zangeres.
Linda van Dyck: "Het begon, toen
een jongen van een band, die zou
zingen op een auditie in de
Brakke Grond" opeens moelijkhe-
den met zijn stem kreeg en ik moest
invallen. Nou, dat ging allemaal erg
goed op die auditie en ik rolde er
eigenlijk in, zonder dat ik me dat
bewust was. Later heb ik me pas
helemaal gevonden in mijn rol van
zangeres in een beatgroep. Het
overspoelde me eigenlijk in het be
gin een beetje. We traden toen op
onder de naam "Linda van Dyck
The Boo Boo's". Later, toen ik naar
Zweden ging, kwam eigenlijk die
"verinnerlijking". Ik ging meer
dieper op alles in en wilde dingen
doem die meer reliëf hadden."
Je maakte in Zweden vier korte
showprogramma's onder de titel
"Super Girl", samen met Ardi
Strüwer en Lasse Aberg.
Linda van dyck: "Ik deed vier keer
per jaar op de Zweedse televisie een
programma met Ardi. Daarnaast
deed ik losse optredens op con
tractbasis en ook wel gastoptre
dens in shows van anderen.
Ook heb. ik televisiestukken ge
daan en daarna gewone toneel
stukken in het land. Het feit dat ik
in Zweden succes had, was voor
mijzelf een bevestiging van min ta
lent Daar had immers nog nooit ie
mand gehoord van Ko van Dijk,
Teddy Schaank of Leo de Hartogh.
Ik moest het daar helemaal alleen
maken en dat was een grote uitda
ging voor me. Je bent moeilijk ru
briceerbaar voor een heleboel
mensen?
Linda van Dyck: Ja, dat geldt alleen
-ADVERTENTIE-
bij de zilversmeden in Yogp
syn Te winnen In de Nationale
Puzzelaktle t.b.v. Nationaal Fonds Beter Leven
MET UNITRAVEL NAAR
INDONESIË
In samenwerking met de KLM
organiseert reisbureau UNI
TRAVEL 27-daagse verzorgde
reizen naar Indonesië met be
zoeken aan Jakarta, Ban
dung, Yogja, Solo, Surabaya
en Bali voor 3.325,- per
persoon; inclusief Sumatra
3.720,-.
Zo'n fantastische reis (incl.
Sumatra) voor 2 personen
wordt aangeboden als finale-
prijs. Behoort u niet tot de
gelukkige winnaars, maar u
wilt toch graag naar Indone
sië vraagt dan het volledige
programma aan bij
UNITRAVEL
Den Haag, Plet Helnpl. 1,
tel. 070/608837
NEDERLAND I
18.15 - Wereldgodsdiensten (14) (TELEAC)
18.45 - Bereboot (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
19.05 - Popeye, tekenfilm (VPRO)
19.10 - Landgenoten (VPRO)
19.30 - Mary Hartman, Mary Hartman, tv-serie (VPRO)
20.10 - Machiavelli, magazine over politiek en kuituur (VPRO)
21.35 - Journaal (NOS)
21.50 - Metterdaad, prog, over evangelisatie (EO).
22.10 - Van u wil ik zingen (EO).
22.45 - Journaal (NOS)
NEDERLAND 2
18.45 - Toeristische tips (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
19.05 - Wickie de Viking (KRO)
19.30 - Cijfers en letters (VPRO)
20.00 - Journaal (NOS)
20.25 - Konineen en oaunérs (KRO)
21.10 - Rondje theater (KRO)
22.00 - Brandpunt (KRO)
22.40 - Napraten op donderdag (KRO)
23.10 - Den Haag vandaag (NOS)
23.25 - Journaal (NOS).
Op 1 april (geen grap) is het ze
ventig jaar geleden dat het Ne
derlands voetbalelftal in Den
Haag met 8-1 van de Engelsen
verloor. Er was toen geen tele
visie en jammer genoeg bijna
zes jaar later ook niet, want toen
was Oranje al sterk genoeg om
op hetzelfde Houtrust met 2-1
revanche te nemen. Han Hol
lander-hebben we in 1935 nog
eens bijna van het dak van de
Marathontribune zien wegspoe
len, toen de Britten in het
Olympisch- Stadion voor het
eerst als profformatie met 1-0
wonnen in de stromende regen.
Maar meer dan een schemerige
samenvatting van Polygoon en
een paar dagen in Cineacs en
nog weken daarna in het voor
programma van de bioscopen
kon er in die grijze oudheid niet
af. We worden nu wel steeds
meer verwend, want niet alleen
begrijpt de NOS steeds op de
valreep wel de volkswil zeker in
een stakingsperiode niet te mo
gen negeren en zo'n wedstrijd,
ook al is die vriendschappelijk
(zoals dat nog altijd heet), in zijn
geheel uit te stralen. Maar er
wordt op Wembley nog gewon
nen ook. De vaklui van de BBC,
van wie men in Studio Sport en
FC Avondrood steevast zulke
fraaie close-ups ontvangt, de
den (anoniem) weer voortreffe
lijk werk.
Tegen dit weergéloze vlagver
toon was verder niets op deze
tv-avond opgewassen. Tijdens
de rust liet Ton Planken zich
mistroostig ontvallen dat Den
Haag Vandaag aan ongetwijfeld
minder belangrijke zaken was
gewijd en Veronica's carnavals-
lol was in die periode een
flauwe afspiegeling van de
geestdrift in de huiskamers. De
jonge Drees werd net voor de
rust geportretteerd, zodat dit
hem straks weinig extra-
stemmen kan opleveren en ook
Marcus Bakker, Ria Beckers en
Jan Terlouw moesten vergeefs
opboksen tegen de tweede helft
op het andere net.
J. A. FRENKEL
voor Holland. In het buitenland, in
Amerika bijvoorbeeld, wil men, dat
je een heleboel verschillende din
gen kunt doen. Daar staan ze juist
gek te kijken, als je alleen maar
kunt toneelspelen, of alleen maar
kunt regisseren, of mimem of zin
gen. Maar als je in Nederland ver
schillende dingen doet, dan mag
dat opeens niet. Dan kunnen de
mensen je niet meer indelen. Ik
sprak daar laatst nog over met Ton
van Duinhoven, met wie ik op het
ogenblik in het land sta met het
stuk van Simon Gray „Niet bereik
baar". Van Duinhoven vind ik een
ontzettend groot talent, die werke
lijk alles kan. Zo kan hij volgens mij
ongetwijfeld ook erg goed presen
teren en goede teksten schrijven,
wat die man allemaal kan! Dat
merk ik ook, als ik met hem op het
toneel sta. Dat professionalisme. Ik
heb daar grote bewondering voor.
Ik doe dat op wat bescheidener
schaal ook. Ik heb gezongen, toneel
gespeeld, gewerkt voor de televisie
en in films gestaan. Ik vind, datje
altijd alle facetten van je talent
moet blootleggen. Je moetje hele
maal geven en alles eruit halen wat
erin zit. Een „lawine van kunnen"
wordt echter in Nederland nauwe
lijks geaccepteerd.
Functioneel
Kun je wat over je toneelrollen
vertellen?Linda van Dyck: Op 10-
jarige leeftijd speelde ik in mijn
eerste toneelstuk op de televisie.
Het stuk heette' „De Vader" van
Strindberg en ik stond daar samen
in met Ko van Dijk. Ton Lensink
regisseerde dat stuk. Ik vind het
overigens doodzonde voor het Ne
derlands toneel, dat Ton definief
besloten heeft zich met zijn gezin in
Italië te gaan vestigen. Na het gym
nasium speelde ik bij de toneel
groep „Ensemble" in „Voerman
Henschel" van Hauptmann onder
regie van Hans Bauer. Ik heb daar
naast in stukken gestaan van Mu-
lisch („Tanchelijn"), maar ook in
een aflevering van „Waaldrecht"
van Quintana. Nu sta ik elke avond
in het land met „Niet bereikbaar",
waarin ik de rol van Davina speel.
Die rol spreekt me bijzonder aan.
Op een gegeven ogenblik gooit Jeff
(Carol van Herwijnen) uiterst geë
motioneerd zijn drankje over mijn
blouse, die ik daarna uittrek. Na
tuurlijk hoeft dat voor mij ook niet
zo nodig, maar het is ten eerste zeer
functioneel in de hele ontwikkeling
van het stuk en in het bijzonder van
mijn rol en daarnaast kan je duide
lijk constateren, dat de rol van Da
vina dramatisch op hetzelfde ni
veau gehandhaafd blijft. Ze gaat
niet opeens poeslief en aanhalerig
doen. Ondanks onze verwachtin
gen, is die scène bij alle voorstellin
gen altijd zeer goed gegaan. Wel
lijkt het net, of het publiek bij die
scène even de adem inhoudt. Maar
het reageert over het algemeen zeer
volwassen. Dat maakt het spelen
van die rol erg boeiend.
"Machiavelli" zal vanavond grotendeels zijn gewijd aan de
Zweedse grootindustrieel Axel Wenner-Gren. Rond 1910 sloeg hij een
grote slag met de uitvinding van de stofzuiger. Hij was het ook die
voor het eerst in Europa de methode van de huis-aan-huisverkoop
hanteerde. Wenner-Gren wilde niet alleen rijk, maar ook machtig en
invloedrijk worden. In de Zweedse documentaire die de VPRO uit
zendt van 20.10 tot 21.30 uur via Nederland I wordt de Zweedse
industrieel geschetst in zijn vriendschap tot de Duitsers, zijn rol in de
oorlog en het verlies van zijn imperium daarna.
Brandpunt informeert vanavond over de wederopbouw in de Li
banon. Ook is er een reportage over de prijzenslag onder de kruide
niers. De ontwikkeling van de stakingsacties wordt gevolgd. Tens
lotte is er informatie over de voorbereidingen voor de wereldkam
pioenschappen schaatsen in Heerenvëen.
HILVERSUM I
NCRV: 18.00 De kerk vandaag. 18.20 (S)
Van onze correspondenten. 18.30 Nws.
18.41 Wereldpanorama. 18.53 Zojuist
verschenen. 19.00 (S) Leger des Heils-
kwartier. 19.15 (S) De wereld zingt Gods
lof. 20.00 (S) Goed Gestemd. 20.40 Een,
twee, uit de maat. 21.00 (S) Ik zou best
eens wat meer willen weten, inform,
prog. 21.20 (S) Orgelconcert. 21.45 (S)
Spraakmaken. 22.25 Avondoverden
king. 22.30 Nws. 22.40 (S) Hier en nu.
23.00 Rondom het Woord. 23.25 (S) Jazz-
time. 23.55 Nws.
.20 Uitz. van de PSP. IKON: 18.30
Kleur, inform, en komm. over zaken van
kerk en samenleving. AVRO' 19.00
Sportpanorama. 20.00 Nws. 10.05 Radio-
joum. 20.10 (S) De komponist Alberto
Ginastra. 21.05 (S) Jazz Spectrum. 21.55
Essay, kunstprog. 22.20 Aspecten, kun
strubriek. NOS: 23.00 (S) Met het oog op
morgen met. om 23.05 Aktual. overz.
23.20 Den Haag vandaag. 23.52 Even ont
spannen voor het slapen gaan. 23.55
Nws.
HILVERSUM III
NOS: 18.00 De vacaturebank. 18.10 (S)
NOS-maal. TROS: 19.02 (S) Poster. 20.02
(S) Ferry Maat's soul show. 22.02 (S) Ses-
jun. 23.02 (S) Close-up. 0.02 (S) De Hugo
van Gelderen show. 1.02 (S) De nacht
wacht.
HILVERSUM I
Vrijdag 11 februari
KRO: 7.00 Nws. 7.02 Het levende Woord.
7.01 (S) Gevar. prog, met Hans van Willi-
genburg. (7.30 Nws) 8.30 Nws. 8.36
Gymn. voor de huisvrouw. 8.45 (S) Ge-
var. prog, met Anne van Egmond (10.30
Nws 11.00 (S) Lompenmakers, giste
ren en vandaag. 12.00 (S) Gevar. prog.
met Hans van Willigenburg. (12.22 Wij
van het land. 12.26 Meded. 12.30 Nws.)
14.00 (S) Gevar. prog, met Anne van Eg-
mond. (15.30 Nws) 16.00 (S) Spreekuur.
17.00 (S) In de hutsgeklutste kinderwin
kel. 17.30 Nws. 17.32 (S) Echo-magazine.
HILVERSUM II
NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn.
7.20 Vandaag... vrijdag, gevar. progr.
(8.00 Nws. 8.11 Hier en nu). 8 30 Op de
man af, evang. komm. 8.35 Te Deum
Laudamus. NOS: 9.00 Een geheim be
waren is moeilijker dan u denkt, docu
mentaire. 9.35 Waterstanden. 9.40
Schoolradio. 10 00 Wat heeft dat kind?
10.15 Duidelijke taal. gesprek. 10.30
NOS-Jazzportret, Lester Young. 11.00
Toe-
r de
landbouw. 13.00 Nws. NCRV: 13.11 Hier
en nu. NOS: 13.30 Vonken onder de as.
13.45 Onder de Groene Linde. 14.00 Re
pertorium van de NOS koren- en orkes
ten. 15.00 Zoeklicht op Nederl., nieuws
uit de regio. (16.00 Nws.). 16.30 Kijk op
buitenland. VPRO 17.00 (S) Welinge
lichte kringen, debatprog. 17.45 Sym
biose. 17.55 Meded.
HILVERSUM IH
EO: 7.02 (S) Gospelsound. 8.03 (S) Tijd
sein: muz. prog, met inform. 9.03 (S) De
muzikale fruitmand. 10.03 (S) Te elfder
ure. TROS: 11.03 (S) Verzoekplatenprog.
12.03 (S) Nederlands-talige Top tien en
kwiswijs. NCRV: 13.30 (S) Popkontakt
tip-30. 15.03 (S) Elpeepop.
NOS: 16.03 (S) Hitmeesters.
HILVERSUM IV
NOS: 7.00 Nws. 7.02 (S) Vroeg klassiek.
9.00 Nws. 9.02 (S) Stof van eeuwen. 10.30
(S) Vocalise. 12.00 (S) Van het Nederl.
Concertpodium. EO: 13.00 (S) Klank-
spiegel. 14.00 Nws. 14.02 (S) Klankbord.
14.20 (S) Sefer 't Hillim: een prog. ron-
Duitse tv
DUITSLAND I
Donderdag 10 februari
17.55 Journ. (Reg. prog. NDR: 9.30 Kleu-
terprogr. WDR: 8.05 t/m 11.50 School
televisie. (Reg. prog. NDR: 18.00 Inspek-
tion Lauenstadt, tv-serie. 18.30 Aktual.
18.45 Zandmannetje. 18.55 Region, ma
gazine. 19.26 Inspektion Lauenstad, tv-
serie. 19.59 Prog. overz. WDR: 18.00 Re
gion. nieuws. 18.05 Progr. inforni. 18.10
Partner gesuche, tv-serie. 19.15 Aktual.
en muz. 19.45 Amus. prog.). 20.00 Journ.
en weerber. 20.15 Wetensch. prog. 21.00
Detektiv Rockfbrd, misdaadserie. 21.45
Cultureel magazine. 22.30 Journ., weer
ber. en commentaar.
DUITSLAND II
17.00 Journ. 17.10 Die Biene Maja, teken
filmserie. 17.40 Aktual, en rnuz. 18.20
Pfarrer in Kreuzberg, tv-serie. 18.55
22.00 Filmsatire. 23.00 Journ.
Belgische tv
Donderdag 10 februari
18.00 Kleuterserie. 18.05 Jongerenprog.
18.35 Kim en zijn vrienden. 19.00 Korte
film. 19.05 Filmfragmenten. 19.35 Veilig
verkeer. 19.40 Meded. 19.45 Journ. 20.15
Basketbalreport. 20.50 Panorama. 21.40
Amus. prog. 21.45 Standpunten. 22.10
Cultureel magazine. 22.35 Journ. 22.45
Basketbalreportage.