"Ik ben niet meer weg te pesten
^masmssm
(^y^vandaag
[[W^M99ramma
ZONDAG
ZATERDAG 29 JANUARI 1977
Ha!, dacht ik, in mijn onschuld,
de 150e Vuist, een jubileum, dus
we mogen wel wat spectacu
lairs verwachten! En jawel, Wil
lem Duys zat op een krukje en
sprak ons toe, legde uit hoeveel
150 wel is, en met hoeveel je dat
moet vermenigvuldigen om het
aantal gasten uit te rekenen, en
welke grote gasten hij als feest
varken tijdens zijn 50e en 100e
uitzending had ontvangen.
Godfried Bomans, Charlton
Heston, belangrijke figuren uit
verdwenen maar nog net niet
vergeten series als Peyton Place
en Bonanza, dat waren de cory
feeën geweest die zijn vorige
jubileumprogramma's hadden
opgeluisterd. Dus dat beloofde
wat!
Ik neem u nu vast mee naar de
200e Vuist, want dat hij het zo
ver zal brengen, lijkt me voor
weinig twijfel vatbaar. In zijn
boek "Voor mijn vuist weg",
met de persoonlijke opdracht:
"Voor Nico, omdat-ie godbetere
toch altijd weer kijkt en schrijft
en omdat ik het dan meestal
(godbetert) nog met hem eens
ben ook", antwoordt hij op de
vraag "Hoe lang gaat de vuist
nog door?": "Tot 31 december
1999, als dat tenminste een vrij
dag is".
Er is een methode om dat uit te
rekenen (maar die ben ik ge
lukkig vergeten). Uit het ant
woord blijkt in elk geval dat
Willem er op gerekend heeft
zijn Vuist altijd op de vrijdag uit
te zenden. Op een andere vraag
in dat boek ("Waarom was de
Vuist één seizoen op dins
dag?'). gaf hij namelijk het vol
gende antwoord: "Dat was een
proef, maar de vrijdag is toch
gunstiger. Van juni 1970 af ben
ik weer op de oude vertrouwde
avond".
Deze week was hij echter op
dinsdag: 'n avondje AVRO, niet
zijn favoriete dag dus, in elk ge
val geen typisch "uitgaansa-
vondje", waarop de mensen be-
hagelijk thuisblijven. Maar ik
betwijfel toch of het daaraan
ligt dat dit zo'n matte jubileum
voorstelling was, want als ik u
nu, zoals beloofd, meeneem
naar zijn denkbeeldige 200e uit
zending, dan kan hij in het jaar
1981 of 1982 weliswaar terug
blikken op illustere gasten in
zijn 150e uitzending als de diri
gent Willem van Otterloo, de
komieken Snip en Snap, en de
wereldberoemde Belgische
zangeres Annie Anderson, maar
was die Annie Anderson eigen
lijk wel zo wereldberoemd (en
zo ja, waarom dan eigenlijk?),
en wat Snip en Snap betreft,
kregen we gewoon een gedeel
telijk fragment te zien uit hun
laatste televisieshow, en verder
zaten ze aan Willems tafel om
dank en lof te incasseren en
dank en lof uit te delen, een erg
tweedehandse affaire kortom.
Verder zat er wat kleingoed in
als de jeugdige edelsmid Coen
Coenraads, die een sieraad had
gemaakt dat een strakke vorm
geving verried en dus modern
werd genoemd, een tweetal
jeugdige bamboefluiters, de gi
tarist en zanger Fon Klemens
die al voor de derde keer in de
Vuist was en nog altijd niet net
zo wereldberoemd is als Annie
Anderson, en een weerzien met
Shirley Zwerus, die lang gele
den naar Amerika ging, maar nu
pas onthulde dat zij daar niet
heen ging om carrière te maken
("duidelijk niet!"), maar om met
een Amerikaan te trouwen.
Mijn geheugen wordt kennelijk
steeds slechter, maar omdat ik
indertijd verzuimd heb een
Shirley Zwerus-archief aan te
leggen, kan ik haar nu niet
zwart op wit corrigeren.
Enfin, de feestelijke Vuist ein
digde in een pandemonium van
carnavalgezang, inclusief de
mededeling van zo'n prins dat
de grote prijs of zoiets aan nie
mand minder, jawel mensen!,
was toegekend aan (hou u vast
aan uw stoel!) Wim Kan!!!, en
toen iedereen dan Wim Kan op
het podium verwachtte, werd
een door een bioscoopreclame
schilder gemaakt portret van
Wim Kan het toneel opgereden.
Ook alweer tweedehands dus,
net als Snip en Snap, die andere
coryfeeën
Een slap vuistje derhalve, kwa
litatief en consumptief onder
het gemiddelde, laat staan een
jubileumvoorstelling. Het
wordt misschien tijd dat Willem
Duys zijn Muziekmozaiek terug
krijgt, zodat hij in dat pro
gramma zijn muzikale driften
Door
Nico Scheepmaker
kwijt kan en voor de Vuist af en
toe ook iets anders dan muzi
kanten kan nemen. Want het
begon met een dirigent, ver
volgde met twee fluiters en een
zangeres, had twee komieken
als intermezzo, kwam daarna
weer met een zangeres, een
edelsmid vormde even een uit
zondering, en het eindigde met
carnavalsgezang.
Hoeveel interessanter zou zijn
programma niet geweest zijn
als hij iemand uit Benthuizen
aan zijn praattafel had gehad, of
de Warf-
fumse boortorenbezetters, of
als hij iets rondom Mary Dres-
selhuys gecreëerd had (die nu
met haar 70 jaar in Televizier
Magazine zat!), of als hij Ton
Lensink had laten uitleggen
waarom hij met acteren stopt, of
als hij Kortsnoj gevraagd had
hoe hij zich voelde, toen hij als
outsider ronddrentelde op het
Hoogoventoernooi, en of hij zijn
landgenoot Gelier toen nog ge
sproken had? Tenslotte heeft
Willem Duys zijn reputatie ten
dele te danken aan de huiselijke
manier waarop hij met zogehe
ten gewone mensen, of laten we
liever zeggen: niet-artiesten
praat. Half-om-half lijkt me het
beste recept voor zijn Vuist.
Genietbaars
Voordat ik nu een ander pro
gramma onder de loep neem
waarover ik ook al niet tevreden
was, wil ik toch eerst even zeg
gen dat er deze week ook weer
heel wat genietbaars op de tele
visie was. Ik noem Loe de Jong
bij Sonja Barend (maar ik wist
al dat hij zo onbedaarlijk kon
lachen, dat heeft hij vele jaren
geleden al eens gedemon
streerd toen hij op het scherm
naar een favoriet Charlie-
Chaplin-filmpje van hem mocht
kijken en zelfs bij zo'n filmpje,
waarvan hij elke beweging al
moest kennen, de slappe lach
kreeg), verder Duizendschoon,
al hou ik bij de huidige schaar
ste aan kunstprogramma's lie
ver van een kunstprogramma
dat over kunst gaat dan van een
kunstprogramma dat over
mensen gaat die vreemd tegen
over kunst staan, en Hoe be
staat Het niet te vergeten.
Verder die 58 miljoen Neder
landers, al lig ik nog steeds niet
in katzwijm voor deze serie, en
het Henk Mochel-programma
"Wel te rusten" over slapeloze
Nederlanders en slaappilge
bruikers, dat op de dag zelve
werd uitgezonden dat de kran
ten meldden dat wij Nederlan
ders de matigste slaappil- en
aspririneslikkers in Europa
zijn. Verder waren program
ma's als "Bovke, een jongen op
Curacao" en "Zeg maar oma",
hoe weinig spectaculair ook, de
moeite van het bekijken waard,
zowel als programma als om de
inhoud. Genoeg goede waar dus
voor uw twee gulden kijkgeld
van deze week, en dan heb ik
het nog niet eens gehad over de
hausse van goede, of althans
bekende, geliefde of beroemde
Films die ons de laatste weken in
de schoot geworpen worden.
Brief Encounter, Meneer de
gouvernante, Battleground
(wat was dat eigenlijk een on
verdraaglijk slechte Film, en
toch wordt hij in The New York
Times Guide to Movies on TV
als "schitterend" aangeduid),
Anna Karenina, Cartouche, Ca
lamity Jane, noem maar op! Die
Films kunnen bij terugzien bar
tegenvallen, of het genre kan je
niet aantrekken, maar een feit is
toch dat het allemaal Films wa
ren die er bij hun verschijning
tussenuit sprongen, en niet tot
de "onzichtbare" B- en C-Films
gerekend konden worden.
Maar ik had u ook nog wat kriti
sche kanttekeningen beloofd.
Welnu, laat u rustig in de luren
leggen door de serie Edward
VII, maar het is. wat het acteren
betreft, toch ook niet meer dan
een veredelde poppenkast
voorstelling. En bij De wilde
Roos, die driedelige BBC-serie
die in elk geval het voordeel had
datje met louter interessante Fi
guren werd geconfronteerd
(zelfs Felix was zo oninteres
sant dat hij weer interessant
werd), kreeg ik opeens, midden
in de tweede aflevering, de
Aha-Erlebnis dat ik op de veer
tiende rij in een klein Londens
theater naar het soort toneel zat
te kijken waarvan ik bij thuis
komst zou zeggen dat die En
gelsen toch zo bijzonder knap
acteren! Dat kan nooit goed
zijn, voor een televisiespel.
Ann Burton opnieuw naar Japan
99
Ann Burton: uiterlijk niet veel
veranderd sinds het begin van de
jaren zestia.
Ze trad toen op in Haagse
clubs en zong in het schemerduister
ballads en swingende melodieen. Ze
is nog steeds klem, aantrekkelijk,
wel een beetje dikker geworden.
Aanleiding voor een gesprek: de
grote verkoop van haar platen in
Japan.
„Je had geen betere dag kunnen
uitkiezen"-, zegt ze. Die ochtend
haalde de PTT haar om zes uur uit
bed voor een telegram, waarin ze
wordt uitgenodigd voor een tournee
door Japan. Of ze daar maar van 20
april tot 31 mei twintig concerten
wil geven van anderhalf uur. Ann
Burton is er blij mee. In Nederland
heeft ze het, wat werk betreft, erg
rustig.
Waarom ze in Japan zo populair is.
,,'t Zal wel door mijn lengte komen",
zegt ze met pretogen. Sinds 1971
staat ze op de bestsellerlijst. Werd
in 1974 tweede na Ella Fitzgerald, in
'75 zesde, in 1976 negende en liet
toch nog Peggy Lee achter zich.
Ann Burton maakte al eerder
tournees door Japan (in 1974 en
1975). Waagt zich daar liever niet
meer aan een televisie-optreden of
het zou een „special" moeten zijn.
„Zo maar in een programma met
anderen doe ik niet meer. In Japan
vindt men dat een artiest gratis
voor televisie moet werken, omdat
het een goede reclame is. Dat is
onjuist. Het gaat misschien op voor
iemand die in het vak begint, maar
als je bekend bent, moet je betaald
worden".
Ann Burton zong vier
langspeelplaten vol en maakte er
een in Japan. Op het moment heeft
ze weinig werk in Nederland. „Ach,
dat komt wel weer", knikt ze
geruststellend.
Het werken in clubs is niet meer de
ambitie van Ann Burton. „Ik
prefereer het theater, vt
zitten en luisteren. Je verandert.
Vroeger wilde ik iedereen zien,
kennen, 't liefst de hand schudden.
Als ze me maar aardig vonden". Nu
verkiest ze de felle schijnwerpers.
„Voor mij is dat beter. Je bent
minder snel afgeleid en je kunt je
meer concentreren".
Ze zingt al jaren, zegt liever niet
hoe lang precies. Haar vak: „Het
mooiste dat er is. Je begint met
bluf, dan komt de periode dat je
denkt: zal ik er mee ophouden. Ik
heb nu het stadium bereikt: ik ben
niet meer weg te pesten, zingen blijf
ik doen. Het zijn stadia die je
doormaakt. Dat gebeurt ook in je
repertoire-keuze. „Blue Moon", dat
kan ik nu niet meer zingen, dat is
goed als je zeventien bent. Een tekst
als „Don't explain": „Ik weet datje
me bedriegt, 't geeft niet als je maar
bij me bent". Dat is ongeloofwaardig
in deze tijd van emancipatie.
Hoewel er altijd vrouwen zullen zijn
die aan zo'n instelling blijven
vasthouden, want de liefde is een
gecompliceerde zaak". 1
Ann Burton zoekt het nu in teksten
van Stevie Wonder, Don McLean en
Janis Ian. „Het zijn ballads met een
niet-jazzy begeleiding, maar die
toch kan swingen".
Ze stelt hoge eisen aan zichzelf.
Beschouwt de drie jaar die ze in
Engeland woonde als een
leerperiode, terwijl ze toen in
Nederland al een hoog
Ann Burton
„Ik
gekwaliFiceerde zangeres
leer nog dagelijks".
In april naar Japan. Ann Burton
verheugt zich erop. Hoopt dat
pianist Robbie Agerbeek als haar
begeleider mee zal gaan. „Het is e
heerlijk idee dat mensen daar naa
je komen luisteren. Het is een
stimulans om door te gaan en sterkt
het zelfvertrouwen, dat in
Nederland wel wat wordt
ondermijd"
.Ann lacht als ze dit zeet.
Ze ligt er niet van wakker.
Nederland I
15.30 - Journaal (NOS)
15.32 - De holle bolle boom (AVRO)
16.10 - Weetje wel, inform, programma (AVRO)
16.30 - Stuif es in (AVRO)
17.30 - Gitaar spelenderwijs, cursus (AVRO)
18.00 - Lied van de week (IKON-NCRV)
18.15 - Introductie Parlement en politiek (TELEAC)
18.30 - Introductie Dieren verzorg. (TELEAC)
18.45 - Bereboot (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
19.05 - Wie van de drie (AVRO)
19.35 - De avonturen van Don Juan, speelFilm (AVRO)
21.20 - Muzikaal intermezzo (AVRO)
21.35 - Journaal (NOS)
21.50 - AVRO'S Sportpanorama (AVRO)
22.30 - John Denver special (AVRO)
23.20 - Journaal (NOS)
23.25 -E.K. Kunstrijden va vanuit Helsinki (NOS)
NEDERLAND 2
17.30 - Studio Sport extra (NOS)
18.45 - TV-informatie voor Marokkanen (NOS)
18.55 - Journaal (NOS)
19.05 - Bolke de beer (NCRV)
19.15 - Ted's S.S.T.T. Show (NCRV)
20.00 - Journaal (NOS)
20.25 - Ted's S.S.T.T. Show, vervolg (NCRV)
21.30 - Sam, tv-serie (NCRV)
22.20 - Hier en nu (NCRV)
23.00 - Hief en nu, Studio Sport (NCRV)
23.25 - Hij en ik, gesprek over geloof en leven (NCRV)
23.35 - Journaal (NOS)
16.27
16.55
17.00
17.30
17.32
18.15
18.55
NEDERLAND I
11.00 - Eucharistieviering te Leiden (KRO/RKK i
14.00 - Wetenschap in beweging (TELEAC
14.30 - Wereldgodsdiensten (TELEAC)
15.00 - Moderne Elektronica (TELEAC)
15.30 - Dierenverzorging (TELEAC)
16.00 - Journaal (NOS)
16.02 - Het programma met de muis (NOS)
Wereld kampioenschappen cyclecross te Hannover (NOS)
Voetbal en toto uitslagen (NOS)
Kleine avonddienst vanuit Amsterdam (IKON)
Wilde ganzen (IKON)
Studio Sport (NOS)
Engels voor beginners (TELEAC)
Bereboot (NOS)
19.00 - Journaal (NOS)
19.05 - McCloud (VARA)
20.40 - Vara's Internationale (VARA)
21.50 - Voorwaarts en niet vergeten (VARA)
22.30 - 2 voor 12 (VARA)
23.10 - Journaal (NOS)
NEDERLAND II
18.30 - TV-informatie voor Turken (NOS)
18.35 - Westway (NOS)
19.00 - Van Gewest tot Gewest (NOS)
19.15 - Studio Sport (NOS)
20.30 - 58 Miljoen Nederlanders en hun voedsel (NOS)
21.10 - Cinevisie (NOS)
21.35 - Journaal (NOS)
21.40 - Panoramiek-special (NOS)
22.30 - Muziek van George Antheil (NOS)
23.05 - Journaal (NOS)
De NOS-sportuitzending vanmiddag van 1730 tot 18.45 uur via
Nederland 2 bevat niet alleen een reportage van het Europese kam
pioenschap ijsdansen in Helsinki, maar ook beelden van de strijd om
het wereldkampioenschap tweemans bobslee in Sankt Moritz. Aan
dit laatste evenement is ook een deel van de uitzending van Studio
Sport op zondag 30 januari van 1732 tot 18.15 uur via Nederland 1
gewijd. Laatstgenoemde uitzending bevat ook een verslag van de
Prix d'Amerique in Vincennes (Frankrijk).
De AVRO-tv zendt vanavond om 2230 uur op Nederland 1 een
BBC-reportage uit van een optreden van de Amerikaanse zanger
John Denver in „The talk of the townin Londen. Op het programma
staan: „The music is you",Jstarwood in Aspen", Mother nature's
son", ,£unshine on my shoulders"Spirit", ,fly away", „Grand
ma's feather bed", „Country boy", ,JLeaving on a jet-plane", „Calyp
so", Annie's song", „Country roads" en „This old guitar".
De herontdekking van de Amerikaanse componist en pianovir
tuoos George Antheil (1900-1959) heeft tot nu toe vooral in ons land
stormachtige reacties bij het publiek tot gevolg gehad. Vooral zijn
,3 azz Symphony" en zijn ,JBallet Mécanique" werden de sensatie van
het laatste Holland Festival genoemd. De grote stimulator is zonder
twijfel Reinbert de Leeuw geweest, die eerder pionierswerk heeft
verricht voor Ives en SatieAls er iets van de jaren twintig is, dan is
het Antheil. Wat de beeldende kunstenaars met hun da-da en het
surrealisme deden, deed Antheil met zijn muziek. Het Nederlands
Blazers Ensemble onder leiding van Reinbert de Leeuw speelt morge
navond om 22 30 uur op Ned. II ,Jazz Symfonie" en ,J3allet Mécani
que". Vera Beths (viool) en Reinbert de Leeuw (piano) spelen de
Vioolsonates I en II.
George Antheil kwam in 1922 als pianist, vooral van het „vurige
utra-moderne genre, naar Europa. Hij gaf concerten van Londen tot
Boedapest, waarbij hij behalve de klassieken ook eigen werk speelde,
dat verraste door het brutale en uitdagende karakter. Futuristisch
bestempelde composities als ,Aii~plcLne Sonata",£onata Sauvage",
Death of the Machines"die vaafc tot enig tumult aanleiding gaven.
Zijn eerste recital in Parijs leidde zelfs tot een fiks (buiten zijn medé-
weten voor filmopnamen geënsceneerd) schandaal in het Theatre des
Champs Ely sees. Mede hierdoor kwam de jonge Antheil al zeer vlug in
contact met de belangrijkste figuren uit de artistieke wereld, die de
Franse hoofdstad tot haar centrum had gemaakt - van Strawinsky
tot Satie, van Picasso tot Léger, van Cockteau tot Joyce.
Zaterdag 29 januari
HILVERSUM I
PP: 18.19 V V D. VARA 18 30 Nws. 18.41
(S) Proeflokaal. Stemmingen en koersen
in de samenleving. 19.30 (S) De VARA
feliciteert: Verzoekplatenprog. 21.00 (S)
Voor wie r.iet kijken wil. Muz. en inform.
(22.30 Nws.) 23.55 Nws.
HILVERSUM 2
TROS: 18.00 Nws. 18.11 Aktua. 18.30
Toeraktua. 19.00 (S) Tross-country 20.00
Nws. 20.05 (S) Concert a la carte, klass.
wensprog. 21.30 (S) Woorden in de
avond' voordracht en muz. EO: (S) Laat
ons de rustdag wyden. 22.45 (S) Reflec
tor. inform, met het oog op de gemeente.
23.00 (S) Postludium rond Schubert.
23.45 (S) Goed nieuws, prog. voor
Spaanse werknemers. 23.55 Nws.
HILVERSUM 3
NOS: 18.03 (S) De rock en roll methode.
NCRV. 19.02 (SI Pers Vers. 20.02 (S) Af-
ADVERTENTIE
ter eight. 22.02 (S) Sportshow. 23.02 (S)
Strictly country style. 23.30 (S) Late date.
2.02 (S) Nachtexpress (1). 4.02 (S) Nach
texpress (2). 6.45 (S) Zondagmorgen.
Zondag 30 januari
HILVERSUM I
VARA 8.00 Nws. 8.10 Weer of geen weer.
Hum. Verbond 9 30 Wat is er aan de
hand. IKON 10.00 Gereformeerde kerk
dienst te Bennekom. 10.45 Wilde ganzen.
10.50 (S) De andere wereld van zondag
morgen AVRO 12.00 (S) Muzikaal ont
haal. 13.00 Nws. 13.10 De toestand in de
wereld. 13.19 Radiojournaal. 13.30 Delta.
KRO 14.00 Magazine over kerk en sa
menleving. 14.30 (S) Zin in muziek. 15.00
(S) De hutsgeklutste kinderspelen. 15.20
(S) Springplank. 15.50 Schrijvers op
zondag. 16.00 (S) Aan de lijn: over eten en
drinken gesproken. 16.45 „Hoe gaat
het?", programma voor zieken. IKON.
17.00 Hervormde dienst te Bloemendaal
17.58 Wilde ganzen. 18.00 (S) Van klok en
klepel. 18.15 Bespreking van nieuwe
grammofoonplaten. NCRV 18.30 Nws.
18.40 Zondagavondzang. 19.10 Christe
nen en moslims 19.25 (S) Orgelconcert.
20.25 (S) Musica Sacra. AVRO 20.30 (S)
In de kaart gespeeld. 22.30 Nws. 22.40
Radiojournaal. 23.00 Vanavond laat
sport. 23.55 Nws.
Badinerie. 9.00 Nws. 9.10 Waterstanden.
9.15 Lbudate. 10.00 Eucharistieviering
11.00 Da Capo 11.50 Buitenlands kom-,
mentaar. 12.00 Nws. 12.10 Echo. NOS
12.20 Voor de Surinamers in Nederland.
13.20 Programma voor buitenlandse
berichten. 18 00 Nws. 18.15 Dingen van
de dag. Aansluitend: (S) Hoor nou 'ns,
een nieuwe (of oude) LP. 18.30 Boeme
rang. 19.00 Het Bolsjoi Theater. IKON.
19.30 Brood en spelen. 20.00 (S) Prome
nade orkest. 20.45 Journalistenforum.
21.15 Aqua de Dios 22.05 Gesprek met
Vladimir Boekovski. 22.25 (S) Over mu
sici gesproken. 22.25 (S) Hobbvscoop.
23.25 (S) NOS Jazz 23.55 Nws.
HILVERSUM III
AVRO 8.02 (S) Ko de boswatershow.
boswachtershow (S) Postbus 1965, 9.02
(S) Juist op zondag. 10.02 (S) Muziek Mo-
zaiek. sportpanorama. (S) AVRO's Sp
ortpanorama. VARA 11.30 (S) Bomans
was de naam. 12.02 (S) Klink Klaar. 13.02
(S) Muziek uit Studio I. NOS 14.02 (S)
Langs de lijn. 18 02 (S) Jazz uit het histo
risch archief. KRO 18.30 (S) Souvenirs.
19.02 (S) Tombola. 23.02 (S) Voer voor
vogels (I) 0.02 (S) Voer voor vogels (2)
1.02 (S) De week in.
NOS 9.00 tS) Vroeg klassiek. 10.00 (S)
Musica Religios. 11.00(S)Fur Elise. 13.00
(S.) Zondagmiddag ouverture. 14.00
Nws. 14.02 (S) Concerten op de zondag
middag. In de pauze 14.37-14.55 a. Sport
iziek. 16.00
Maandag 31 januart
HILVERSUM I
TROS. 7.00 Nws. 7.02 (S) Rustig beko
men. 7.30 Nws. 7 41 Aktua-
ochtendeditie. 8.30 Nws. 8.36 Gymnas
tiek voor de huisvrouw. 8.45 (S) Kom er
maar eens bij. Gesprek en klassieke mu
ziek. 10.00 (S) Sphinx. (10.30 Nws.). 10.33
Kaboutertijd. RVU. 11.40 Programma
voor (her) scheppende ambachten
VPRO. 12.00 Piet Ponskaart presenteert
(12.26 Mededelingen tbv land- en tuin
bouw. 12.30 Nws 13.30 (S) Muziek De
wereld van muziek en geluid op zijn kop
15.33 (S) Nova Zem'bla. EO 16.15 (S) De
EO deze week. 16.20 (S) Lichten uitzicht.
Gewyde muziek met een thema. 17.05 (S)
Eigen wijs. OVERHEIDSVOORLICH
TING 17.02 Nederland en de derde we
reld. EO 17.30 Nws. 17.32 (S) Klankbord.
Prinses Beatrix, gevolgd door het Wil
helmus. 7.03 Nws. 7.14 Ochtendgymnas
tiek. 7.23 Vandaag maandag (8 00 Nws.
8.11 Hier en nu) 8.30 Het levende woord.
8.35 Te Deum Laudamus 9.00 Plein Pu
bliek. (9.35 Waterstanden). 11.00 Nws.
11.03 Plein Muziek. 12.00 Het nuttigen
van etenswaren is toegestaan. 13.00 Nws.
13.11 Hier en nu. 13.30 Onder schooltijd.
NOS. 14.3' Boerenbont, programma
over boeren en tuinders. 14.50 Den Haag
deze week 15.00 Kyk op buitenland.
NCRV 15.30 NCRV-Leerhuis. 15.42 Een
goed kwartier 16.00 Nws. 16.03 Rozogeur
en prikkeldraad. 17.55 Mededelingen.
HILVERSUM III
KRO 7.00 Nws, 7.02 (S) Groot en klein.
9.00 Nws. 9.02 Kinderen een kwartje.
9.27 Wonen, verschil tussen huis en
thuis. 9.50 Schoolradio. 10.00 Muziek
van Nederlanders (S) 10.50 (S) Pianomu
ziek. 11.35 (S) Muziek van formaat. 12.40
ADVERTENTIE
SS
(S) Tussen de middag. 13.40 (S) Viool en
piano. 14.00 Nws. 14.02 Keuren en kiezen
14.30 (S) Einde of een niéuw begin. 15.00
(S) Klassieke muziek.
HILVERSUM IIIKRO 7.02 (S) Drie op je
boterham AVRO 9.03 (S) Pep op drie.
10.03 (S) Arbeidsvitaminen: verzoekpla-
tenprogramma. 11.03 Radiojournaal.
11 06 (S) Drie draait op verzoek. 12.03 (S)
Drie tussen de middag. 14.03 Radiojour
naal. 14.06 (S) Pop Kontakt I. 15.03 (S)
Pop Kontakt II. 16.03 (S) De Hitmeesters
met o.a. de Telefoon-Top-5. (17.03 Radio
journaal).
Duitse TV
Zaterdag 29 januari.
DUITSLAND I
17.45 Journaal, 17.48 Sport. (Reg. prog.
NDR- 18.30 Der Fuchs mit dem golde-
nen Ohrnng, tv-serie. 19.00 Aktual. 19.15
Amus. prog 19.58 Prog, overz. WDR:
18 30 Omaruru, tv-serie. 19.15 Aktual.
19.50 Amus. en inform.) 20.00 Journ. en
weerbcr. 20.15 Uberfall auf die Queen
Mary, speelfilm. 22.00 Trekking lottoge
tallen. Aansl. Journ. en weerber. Daarna:
Woord voor de zondag. 22.20 Report.
23.50 Journ.
DUITSLAND 2
17 00 Journ. 17.05 Informaties en me
ningen uit de Bondsrepubliek. Aansl.
Herr Daniel passt auf. 18.00 SOS-
Charterboot, tv-serie. 19.00 Journ. 19.30
Das Haus am Eaton place, tv-serie. 20.15
Populair concert. 21.45 Sport-studio met
de lottogetallen. 23.05 Der Schotz des
Gehenkten (The law and Jake Wade)
speelfilm. 0.30 Journ.
Zondag 30 januari.
DUITSLAND I
930 Programmaoverzicht. 1000 Na-
tuurdocumentaire. 10.45 Kinderpro
gramma. 11.15 Documentaire. 12.00
Journalistenforum. 12.45 Journaal. Aan
sluitend Weekjournaal. 13.15 Klassieke
piano. 13.45 Regionaal journaal. 14.40
Kinderprogramma 15.10 Wereldkam
pioenschappen wielrennen. 15.55 Twee
eenakters. 16.55 Documentaire serie.
17.45 Natuurserie. 18.30 Journaal. 18.33
Sport. 19.20 Reportages van buiten
landse correspondenten. 20.00 Journaal
en weerbericht. 20.15 Tatort. 21 45 Amu
sementsprogramma. 22.30 TV-kritiek.
23.15 Journaal en weerbericht.
DUITSLAND II
10.00 Programmaoverzicht. 10.30 Do
cumentaire. 12.00 Klassieke muziek.
12.50 Wetenschappelijk programma.
13.00 Journaal. 13.02 Aktualiteiten en
muziek. 13.45 Kinderprogramma. 14.15
Jeugdserie. 14.40 Documentaire serie.
15.10 Journaal. 15.15 Liefdadigheid
sprogramma. 15.20 Reportage. 15.55
Sport. 17.00 Journaal. 17.02 Sport. 18.'00
Religieus programma. 18.15 Bonanza.
19.00 Journaal. 19.10 Politiek overzicht.
19.30 Muzikaal spelprogramma. 20.15
Show-Boat 22.00 Journaal en sport.
22.15 Literair magazine. 23.00 Journaal.
Belgische TV
Zaterdag 29 januari
18.00 De Wombles 18.05 Disneyland
18.55 Ook dit is leven 19 45 Journ. 20 15
Wies Andersen show. 21.15 Eurosong
22.00 Terloops 22.45 Journ. 23.05 Radio-
en tv-bal.
Zondag 30 januari.
BELGIE-NED
9.00 Informatief programma. 9.30 Open
school. 10.00 Protestantse kerkdienst
11.00 Confrontatie. 12.00 Journaal
gehoorgestoorden. 12.30 Cultureel over
zicht. 12.55 Wereldkampioenschappen
veldrijden met om 14.00 De schat van
Malta. 16.00 Open School. 16.30 De ze
vende hemel 17.20 Sportuitslagen. 17.22
Suske en Wiske. 17.45 Sportreportage.
18.30 De wombles. 18.35 Filmklucht.
19.00 Informatief programma. 19.4
ADVERTENTIE
Reisbureau "Jansen"
Cleyn Duinplein 20
Katwijk aan Zee
Tel. nr. 01716-15000-16417-73248
Reisbureau "Jansen"
NZ. Vliet 52
Rijnsburg
Tel. nr. 01718-21575
Middelhoek's Reis- en
Passageburo b.v.
Haven 21 A
Leiden
Tel. nr. 071-132222
Korenbrugsteeg 3
Leiden
Tel. nr. 071-140641
Reisbureau Wolters
Vismarkt 1
Leiden
Mededelingen. 19.45 Journaal. 20.00
Sportprogramma. 20.30 De val van de
•-serie. 21.20 Licht muziek-
22.25 Journaal en sport.