"Ook nu met "Basis voor r/Rlöl Jimmy Carter is God blij" een artiest is een hit" -^vandaag.., ...er? gisteren i toegelicht programma] Fascinerend dansfeest DINSDAG 18 JANUARI 1977 Pat Boone in Nederland: Paul en Pat gehaast en vriendelijk Paul Anka in Nederland: NEDERLAND I 18.45 - Bereboot (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 19.05 - De man van zes miljoen, tv-serie (TROS) 19.55 - Word ik wereldkampioen?, serie over jonge sportmensen (TROS) 20.15 - Simonskoop, filmrubriek (TROS) 20.45 - Eurovisie: Norma, opera van Bellini vanuit Scala van Milaan (in de pauze tussen 22.00 en 22.30 journaal) (TROS) 23.45 - Journaal (NOS) NEDERLAND II de komende week (NOS) 18.45 - Kortweg. Kunst op komst 18.55 - Journaal (NOS) 19.05 - AVRO's Toppop presenteert de Nationale Hitparade (AVRO) 20.00 - Journaal (NOS) 20.25 - AVRO's Puzzeluur (AVRO) 21.15 - Edward Vile, tv-serie (AVRO) 22.15 - Televizier Magazine (AVRO) 23.00 - Den Haag vandaag (NOS) 23.15 - Journaal (NOS) In de vooravond de Pinkel mannen en de Senioren, hal verwege de potsenmakers van Pola en dan tegen middernacht de dichters en dromers, zo de len de programmamakers aan de hand van het Grote Voor oordeel dat enquetes en kijkcij fers schijnen te bevestigen, de tv-avond voor de amusements zoekers in. Leut voor jeugd en bejaarden voor het eerste jour naal, wat dan middelbare klucht heet na het tweede en voordat het laatste begint de dosis poëtische twijfel die aan ons leef- en denkpatroon knaagt, zodat we als na een pas torale epiloog al of niet gesticht, maar wel geraakt naar bed kun nen. De KRO heeft het wat moeilijk gehad met zijn inge blikte avondje Herman van Veen, dat al een jaartje op de plank lag te wachten tot de tijd er rijp voor was. Nu, omdat Van Veen de Louis Davidsring kreeg van Wim Kan, die natio naal bezit is geworden sinds hij eens in de driejaar op de beeld buis kwam? Of omdat Van Veen steeds grotere zalen weet te vullen en het risico op het scherm, zij het dan op zo'n laat uur, kleiner werd? Hoe het zij, dit uur met de trieste harlekijn leverde wat men ook van zijn teksten en optreden mag den ken, een heel apart, indringend en soms indrukwekkend pro gramma op, uitermate muzi kaal. voortreffelijk belicht en vaardig gemonteerd in de regie van Fred Rombouts. J.A. FRENKEL Vanavond om 2125 uur via Nederland 2zendt de AVRO-Televisie de eerste aflevering uit van een dertiendelige Engelse serie Ed ward VII", gebaseerd op de biografie van Sir Philip Magnus. "Ed ward VII is het verhaal van de oudste zoon van Koningin Victoria en Prins Albert, en van zijn vrouw, Alexandra, de beeldschone Deense prinses. Onder regie van John Gorrie hoort en ziet men in de rol van Konin gin Victoria en Prins Albert respectievelijk Annette Crosbie en Robert Hardy .Scott Fincher is de jonge Bertie. In aflevering 2,3 en 4 wordt "Bertie" gespeeld door Charles Sturridge. Van aflevering 5 af, is de rol van de Prins van Wales (later Koning Edward VII) in handen van Timothy West. De rol van de Deense Prinses Alexandra wordt vertolkt door Helen Ryan. Dinsdag 18 januari. HILVERSUM I - P.P. 18.19 Uitzending van DS'70. 18.30 Nws. AVRO: 18.41 Per saldo. Zakelijke bespiegelingen. 19.00 Zevende Dagsad ventisten: Woorden en daden, lezing NOS: 19.15 (S) Accoord Kroniek van amateuristische muziekbeoefening. AVRO: 20.00 (S) Promenade Orkest Amusementsmuziek. 20.35 (S) Hoogte punten uit operettes. 21.00 Jacht op 2 miniaturen, hoorspel. 21.26 Ratatouille Gevarieerd muzikaal programma. 22.30 Nws 22.40 Radiojournaal. 23.00 (S) Par- klane Serenade. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM H - KRO: 18.00 Nws. 18 11 Echo. 18.30(S)Op Vleugels lichte pianomuziek. 18.50 Verkenning- sociaal-maatschappelijk programma. 19.00 (S) Zin in muziek: klassieke muziek. 19.30 Voor de veran dering, gezinskatecheseprogramma 19.45 Kerk in meervoud 20 00 Nws. 20.05 Overweging. 20.51 (S) Italienisches Lie- derbuch Wolf. 21 45 Spektakel, cultureel programma. NOS: 23.00 (S) Met het oog op morgen, met om 23.05 Aktualiteite- noverzicht. 23.20 Den Haag vandaag 23.52 Even ontspannen voor het slapen gaan. yoga. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM UI - NOS 18.03 De vakaturebank. 18.10 (S) NOS-maal. VARA 19.02 (S) Poprecon structie. 20.02 (S) Nashville. 21 02 (S) Jazz en Blues. 22.02 (S) (P)opdonder 23 02 (S) Wachten op middernacht. 0.02 (S) Nacht-drie-draai 2.02 (S) Help. Voor de werkers in de verzorgende en verple gende beroepen 4 02 (S) De rode dage raad (voor nachtwerkers. 5.02-7.00 (S) Truck. Een programma voor vrachtwa genchauffeurs. Woensdag 19 januari HILVERSUM I - TROS: 7.00 Nws. 7.02 (S) Rustig bijko men 7.30 Nws. 7.41 (S) Aktua- ochtendeditie 8.30 Nws. 8.36 Gymnas tiek voor de huisvrouw. 8 45 (S) Kom er maar eens bij. Klassieke muziek en ge sprek. 10.00 (S) Een oude hit in nieuwe snit. 10.30 Nws. 10 33 (S) Toerja-toemee. Streek-in 11.45 (S) Cafe Chantant. 12.26 Mededelingen voor land- en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.41 Aktua II. 13.00 (S) Gaarne uw mening. Commentaar op nieuwe LP's. 13.30 Sport na sport. Maga zine voor jongens en meisjes 14.00 (S) Specialiteiten a la carte Muzikaal wen- sprogramma. 15.00 (S) Als dat zou kun nen. verzoekplaten. (15.30 Nws). 16.30 (S) Keerpunt Gesprek. OVERHEIDS VOORLICHTING: 17.20 Nederland en de derde wereld. 17.30 Nws. TROS: 17.32 (S) Aktua Magazine HILVERSUM II - VARA 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymnas tiek. 7.20 In de Roode Cirkel, nieuw sprogramma. (8.00 Nws.) 9.35 Water standen. 9.40 Schoolradio. 10.00 Radio weekblad. 11.00 Nws. 11.03 Ombuds man. 11 15 Even "terug" draaien oude grammofoonplaten. 12.00 Appingedam - Centraal: gesprekken. 13.00 Nws. 13 11 Dingen van de dag. 13.30 Een middagje Stoomradio. 16.00 Nws. 16.03 Hoe vertel ik het Homer, hoorspel. 16 30 Lichte grammofoonmuziek. 17.00 (S) Uit het muziekalbum van Paul Godwin. R.V.U.-TELEAC: Wetenschap in Bewe ging II: planten en licht VARA: 17.55 Mededelingen en SOS-berichten. HILVERSUM UI - KRO: 7.02 (S) Dne op je boterham: mu ziek en informatie voor de werkmens. 9.03 (S) Pep-op-drie. 11.03 (S) Dne draait op verzoek met verzoekverhalen. 12.03 (S) Dne tussen de middag, om de KRO- kiesschijf. 14.03 (S) Popkontakt de Theo Stokkinkshow. 16.03 (S) Hitmeesters. De Vincent van Engelen show, met ak- tualiteiten. HILVERSUM IV - NCRV: 7 00 Nws. 7.02 Het levende woord. 7.08 Te Deum Laudamus. 7.30 Preludium: klassieke kamer- en or kestmuziek. 9.00 Nws. 9.02 (S) Onder schooltijd. 10.00 (S) Orkestenpalet. 12.00 (S) Pianowerken uit de romantiek. 12 30 (S) Zangersportret. 13.00 (S) In de scha duw van de meesters. 14.00 Nws. 14.02 (S) Een uur natuur een radio-magazine over het buitenleven. 15 00 (S) In kleine bezetting. 16 00-17.00 (S) Profiel (2). DUITSE TV DINSDAG 18 JANUARI DUITSLAND I - 17.35 Tekenfilmverhalen 17.55-18.00 Journaal. (Regionaal programma- NDR 9.30-10.00 Sesamstrasse. 18.00 Die Faelle des Herrn Konstantin, tv-serie. 18.30 Ak- tualiteiten. 18.45 Zandmannetje. 18 55 Nordschau-magazine. 19.26 Die Faelle des Herrn Konstantin, tv-sene. 19.59 Programmaoverzicht. WDR: 8.05 tot en met 11.50 Schooltelevisie. <9.30-10.15 Sesamstrasse) 18.00 Nieuws uit Noordrijnland-Westfalen. 18.05 Inspek- tion Lauwenstadt, tv-serie. 19.15 Akuta- liteiten 19.45 Stel vor 8). 20.00 Journaal en weerbericht. 20.15 Duitse volkslied jes. 21.00 Achsensprung, tv-spel. 22.05 Dokumentaire. 22.50-23.00 Journaal, kommentaar en weerbericht. DUITSLAND II - 17.00 Journaal. 17.10 Kinderprogramma 17.40 Aktualiteiten en muziek. 18.20 Te kenfilm voor de jeugd. 18.45 Poppen- film. 19.00 Journaal 19 30 Der Hauot- treffer. tv-film. 21.00 Journaal. 21.15 In formaties en meningen over een aktueel onderwerp. 22.00 Kultureel magazine. 22.45 Journaal. BELGISCHE TV DINSDAG 18 JANUARI 18 00 The Wombles, tv-serie 18.05 Wic- kie de Viking, tekenfilmserie 18.30 In formatief programma. 19.00 Tienerklan ken 19.40 Mededelingen. 19.45 Journaal 20 15 Muziekprogramma. 20 45 Weten schappelijk programma. 21.35 Scènes uit een huwelijk tv-serie. 22.15 Gastpro- gramma. 22.45-23.00 Journaal met Wpt- T V-woensdag NEDERLAND I - 15.30 - Scapa, kinderpro gramma (TROS) 15.45 - Die wonderlijke dieren, natuurserie (TROS) 16.10 - Ren je rot, (TROS) spelprogramma. 16.40 - De prins en de arme jongen, tv-serie (TROS) 17 05 - Wij en onze huisdie ren (TROS) OLGA Osmonds - die toen nog nauwelijks bekend waren - mee als ondersteu nende groep. Die tournee verliep prima, maar toen alles voorbij was dacht ik: wat doe ik eigenlijk met die Osmond-familie? Heel gezellig, maar ik heb toch zelf een huis vol fijne mensen?" Hij probeerde zijn nieuwe formule eerst uit in Singapore, op de Filip pijnen en Taiwan. De oogst Eén en al blije ontroering. Daarna pas durfde hij de Boone-family in Ame- Protest van Ensemble van de Ivoorkust En dat is dat. Anka (de TROS maakte met hem een telvisie- opname) is moe en wil weg. Moet weg van zijn manager. Ten afscheid een grapje: ,,Ik heb pas een mooie schrijfmachine gekocht om mooie liedjes te kunnen schrijven". De Amerikaanse zangeres Odia Coates ze mocht met Paul mee naar Eu ropa - mag het slotwoord spreken. „Paul is een warme persoonlijk heid, gevoelig, met een groot hart, hij geeft altijd". Paul (al bijna in de deuropening): „daar ben ik het roerend mee eens". Weg Paul Anka. Een ster flitste voorbij. Paul Anka, elf jaar geleden met zijn vrouw Anne en dochter Alexandra. Gedurende anderhalf uur gesprek met Pat Boone, houden we een vraag steeds in de aanslag. Deze: in alle publicitietsteksten die er over hem verschijnen, komt Boone alsmaar tevoorschijn als de heel vriendelijke man, die ook zo ontzettend be leefd is. En blij. En mild. En voorkomend. En eerlijk. En een trouw echtgenoot. En een goede vader. En een braaf mens. Wordt hij lang zamerhand niet doodziek van al deze edele titulatuur? We stellen die vraag uiteindelijk toch niet. Omdat Boone zo ontzet tend beleefd is. En blij. En mild. En, enzovoort. En hij vindt dat verruk kelijk. Je moet er even doorheen, dat beeld van het netste jongetje van de klas, met het gezicht dat iedere se conde goed staat voor een mooie foto voor oma. Het is in de wereld anno 1977 even wennen aan Char les Eugene Boone, de volkomen verpersoonlijking van „achter de wolken schijnt de zon". Anderzijds: welke bekende Ameri kaanse artiest heeft in een luttel landje als Nederland zo'n geduld met de pers, is bereid iedere vraag vanuit z'n tenen te beantwoorden, vertoont zelfs nog een brede glim lach als hem wordt gevraagd na veertien uur reizen, een serie inter views erv veel handjes schudden, om uitgebreid de groeten te doen in een microfoon van een ziekenom roep? Pat Boone (sinds „Love let ters in the sand", „April love" and „Bemadine" nu 42 jaar gewor den) verbaast en verbijstert. Gisteravond zong hij, met zijn vrouw Shirley en zijn vier dochters Cherry, Lindy, Debby en Laury, in Zwolle. Zesendertig uur eerder gaf hij twee concerten op - waarop niet? - de Far Oer-eilanden. Vorige week trok de Boone-familie door Scandinavië. Pat „Deze toernee is voor mij een avontuur. Ik was na melijk erg benieuwd hoe de muziek van mij en mijn gezin in Europa zou aanslaan". Kerk en wereld Een begrijpelijke nieuwsgierig heid. In Amerika valt de Pat Boone van nu, met een repertoire dat deels uit country-muziek bestaat en deels uit religieuze popsongs, tussen kerk en wereld. Hij vertelt zelf: „Voor platenondememingen en radio- en televisiestations die hun doelstellingen in het geloof hebben is mijn muziek te eigentijds. En op de popstations gaan mijn teksten er niet in. De discjockey's worden er onrustig van, ze hebben geen idee hoe ze mijn platen moeten aan- en afkondigen. Het is ook lastig. Ze zijn zo gewend aan sexrock en dan ineens Pat Boone met het lied „Put your hand in de hand of the man of Galilea".. Vijf jaar geleden besloot Pat zijn echtgenote en dochters in zijn po diumactiviteiten te betrekken. Het kwam zo: „Ik ging naar Japan voor een reeks concerten en ik nam de Zo'n twintig jaar geleden, toen in vrijwel ieder café en cafeta ria nog een jukebox stond ter algemene verkondiging van de hitparade, waren het met name Pat Boone en Paul Anka die deze magische kasten be heersten. Twintig jaarju keboxen zijn schaars gewor den, het hitwezen van toen is bijna antiquarisch. Maar Pat Boone en Paul Anka zijn nog steeds in vol bedrijf. Anders. De eep (Boone) zingt nu reli gieuze pop, de ander heeft zich gespecialiseerd in teksten schrijven en in het zingen van liedjes voor "older people". Pat Boone en Paul Anka. Bijna tegelijkertijd waren ze dezer dagen in Nederland. Vriendelijk en geduldig (Boone), economisch gehaast (Anka). rika te presenteren. Pat „Het pu bliek was enthousiast. Eindelijk zag men weer eens een echt gezin in de show-wereld en niet een clubje zogenaamde bloedverwanten die voor de televisie bij elkaar gegoo cheld worden". Wel heeft zich inmiddels een pro bleem van zeer menselijke aard aangediend. Zijn twee oudste dochters zijn inmiddels getrouwd. Pat „Het gaat nu zo. Eens per jaar vraag ik mijn schoonzoons: „ik zou graag mijn dochters willen gebrui ken, krijg ik jullie toestemming? Een vaste afspraak met die twee mannen is, dat ze hun vrouwen niet langer dan dertig dagen per jaar aan me kwijt zijn. Door Frans H appel Die dertig dagen worden dan ook optimaal gebruikt. De gospelaars The Samuelsons, montere aan deelhouders in deze concertreis van de Boone-family door Europa, hebben een tournee-schema opge steld dat nauwelijks is bij te hou den. Pat: „Ze hebben in feite meer steden geboekt dan mogelijk was. Het was trouwens ook maar zeer de vraag of we in Holland zouden op treden. We moesten kiezen tussen IJsland en uw land. Enfin, IJs land viel af'. Vanwege de melk? Pat Boone is in Amerika immers de grote voorman van alle Joris Driepinters? Hij: „Ach, inderdaad heb ik meegedaan aan een grote reclame-campagne voor melk. Men is mij ongeveer gaan zien als het opperhoofd van het anti-alcoholisme. Pat Boone is Shirley Temple opgevolgd, zoiets". Het geloof weer. Boone begint er zelf niet over, toch is het onderwerp onvermijdelijk. Zie het programma van het concert in Zwolle. Op weg naar de finale met titels als „I have decided to follow Jesus", „Glory- land march", „Why me, Lord?", „Let my light shine" en „Clap your hands" (de NCRV, de omroep van de pittige principes, maakte een televisie-registratie), ligt het niet voor de hand om Boone's mening over bijvoorbeeld een popgroep als Alice Cooper te vragen. Hoewel heb jonge mensen gesproken die de schok van een optreden van Alice Cooper zelfs drie dagen later nog niet te boven waren. Ik ben zelf ook wezen kijken. Obsceen, grof en onmenselijk". Het geloof dus. „Naar mijn mening was de viering van tweehonderd jaar Amerika het moment om alle gelovigen nog eens extra op te roe pen". Tegelijkertijd was er nog een op roep in Amerika. Kies! Kies Ford, kies Carter. Boone: „Ik heb me persoonlijk ook ingezet voor de verkiezingsstrijd. Eerst voor Reagan, later voor Ford. Jammer, Ford werd het niet. Nu, Jimmy Carter eens goed bekeken hebbende, denk ik: het is toch een goede keus. Carter is, geloof ik, toch meer conservatief dan hij zelf wel weet. Ik weet niet of een con servatief in Amerika dezelfde is als een conservatief in Nederland. Het komt bij ons ongeveer op dit neen je moet niet meer geld uitgeven dan dat je hebt. Toen Carter gekozen was, heb ik hem meteen een tele gram gestuurd: Gods wil is gedaan en daarom zal ik u van harte steu nen. Ik kreeg een heel aardig briefje terug van Carter". Wat bedoel- t hij met Gods wil? „In de bijbel staat te lezen dat er over de mensheid geen andere macht of heerser zal zijn dan God. Carter is dus alleen een uitvoerend instrument, God zal ook blij met hem zijn al is hij misschien niet Zijn eerste keus, maar God dringt niet Hoe zou God denken over het geld dat er omgaat in de platenindus trie? Pat Boone: „Ik geloof niet dat geld belangrijk is voor God". Hij zegt het zo ernstig, zo serieus, dat we afscheid nemen met het op rechte gevoel dat ons geloof zeer nodig in de revisie moet. „MY WAY" Waarom gaf hij „My way" aan Si natra, inplaats van het lied zelf op de plaat te zetten? „Je moetje eigen ego van de pien tere business kunnen scheiden. Toen ik „My way" schreef, was ik wekenlang in gezelschap van Sina tra. Frank moest het zingen en nie mand anders". De verklaring van Anka's succes op een breed terrein. Hij: „Luister. Je begint met geluk en talent. Maar daarna komt het pas. Als ik arties ten zie die snel succes hebben en dan meteen op de ego-trip gaan, vind ik dat triest. Okay, met „Dia na" ging het ook opeens snel. Ik had echter het voordeel dat ik een hit scoorde in een tijd dat niemand nog iets gewend was. Iedereen was verbaasd, ikzelf het meest. Dus: de kans om te ontsporen was nog niet zo groot. Je vertroetelde je succes om er verder nog iets mee te kun nen doen. Ik heb goed uit mijn ogen gekeken en heb ontdekt dat je als plaat-artiest of tekstschrijver alleen een basis kunt houden door steeds weer - en wie zegt het zonder te kunnen doen liegt - een hit te sco ren, of dat nu een artistieke of een publieks-hit is". De oudere Paul Anka maakte vooral naam als tekstschrijver („My way" voor Sinatra, „She's a lady" voor Tom Jones) en hij deed het ook aardig in de film (zoals „The Longest Day"). Paul Anka is een „big shot" geworden. Hij: „En dan te bedenken dat ik vroeger nauwe lijks het huis uit durfde. Mijn eerste show-activiteit was een reclame spot voor Campbell-soep, moetje je voorstellen! Toen ik van Canada (zijn geboorteland) naar New York ging met zegge en schrijve twee liedjes in mijn koffertje had ik een waanzinnige angst om te falen. En nu? Ik heb die angst nog steeds, maar anders. Ik wil nu niet dc fou- J ten maken die een goede indruk die In Zwolle zijn gisteren opnamen gemaakt van het optreden van de Amerikaanse zanger Pat Boone met zijn ik in jaren heb gevestigd teniet vrouw Shirley en zijn dochters Debby en Laury. zouden kunnen doen LEIDEN - Fascinerend. Dat woord benadert nog het meest de algemene indruk, die bleef hangen na het zien van het Na tionaal Zang-, Dans en Muzie- kensemble van de Ivoorkust. Een schitterend kijkspel, een belevenis van de bovenste plank waarvoor het juiste su perlatief niet te vinden is. Het ensemble, dat in 1955 werd op gericht, werkt sinds kort onder Niemand minder dan Andy Warhol schilderde Paul Anka voor de hoes van zijn onlangs verschenen elpee „The Painter". Anka kreeg een forse zwarte cowboy hoed op en loert ons vanon der de brede rand als een soort romantische he-man tegemoet. De Paul Anka die we na twee keer goed kijken tijdens een bliksembe zoek aan Nederland ontwaren, heeft iets van een kikkervisje. Kort, glad bewegend en een dik koppie tussen enigszins hoge schouders. Daar is hij dan. Het idool van vroe ger, waarvoor we ooit dubbeltjes (of een gulden voor twaalf keer de zelfde plaat) in de jukebox ramden. Diana! „I'm so young and you're so old, oh my darling..." Nog geen zes tien jaar oud zong Paultje Anka de lof over Diana Ayoub, de baby-sit die bij zijn ouders thuis op de nog kleinere Anka-tjes paste. Drie jaar later verdiende hij een miljoen dol lar per jaar. Twintig jaar na „Diana" en ook „Lonely Boy" en „Puppy Love" verdient hij nog steeds goud in de showbusiness en dat is eigen lijk een klein wondertje want van Paul Anka's „roek-generatie" is - naast hem - alleen Elvis Presley aan het front gebleven. Jules Croiset AMSTERDAM - Uit verontwaar diging over de vervolging in Tsje- choslowakije van de onderteke naars van de Charta '77, heeft Jules Croiset de prijs die hem vorig jaar voor de beste mannelijke hoofdrol in de film "Help, de dokter ver zuipt" door het Tsjechische bio scooppubliek was toegekend naar de ambassade in Den Haag, terug gestuurd. leiding van een aantal zeer vooraanstaande choreografen, die er niet alleen in zijn geslaagd de groep op een zeer hoog artis tiek peil te brengen, maar bo vendien van de drie bestanddelen- zang, dans en muziek- een hecht geheel smeedden. Dat maakt het zien van het programma "Black Af rika" tot zo'n bijzondere erva ring. Het aardige van dit pro gramma is bovendien dat de ze den en gewoonten van de ver schillende etnische groepen hierin tot uiting komen. In tegenstelling tot de meeste volksballetten staat in "Black Afrika" één thema centraal. De legende wordt verteld van een jong meisje dat in handen valt van demonen. Leden van ver schillende volksstammen be sluiten zich in de omgeving van de gewijde grond (waar het arme kind wordt vastgehou den) te vestigen om te proberen de gevangene te bevrijden. In middels hebben de geesten het meisje al "gereinigd" en haar geadopteerd. Maar uiteindelijk wordt ze toch bevrijd, waarna een prachtig feest volgt. Over igens is dit verhaal niet eens zo belangrijk. Je komt sowieso al ogen tekort om de wervelende dansen te volgen- laat staan dat je nog tijd hebt om het verhaal te volgen. BART JUNGMAN een miljoen gulden aan prijzen Te winnen in de Nationale Puzzelaktle t.b.v. Nationaal Fonds Beter Leven Olga brengt Het Rijke Slapen nu In totale harmonie. Voor mensen met oog voor schoonheid bedacht Olga iets geheel nieuws: de Harmony-look voor slaapkamers. Dat is: Olga's beroemde springbox superbed - lits-jumeaux of tweepersoons met bij passende kussens, hoofdborden, sluimer- rollen, spreien en gordijnen. Dat moet u zien, -voor u ook maar iets aan uw slaapkamer gaat vernieuwen. Zend dus uw naam en adres met daarbij ƒ1,- aan postzegels, in een als brief gefrankeerde envelop naar Olga en u ontvangt een uitgebreide, kleurrijke brochure van 24 pagina's. Olga Postbus 16, Leiden.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1977 | | pagina 5