"Het is het publiek dat zich met Tsjechow identificeert, niet ik" Menw:Floxii de keelpijnstiller. ...en gisteren toegelicht e/1Ü\ mg&m JULES CROISET: Fiesta Gitana met veel hoogtepunten Vanavond dus zet de kaas uit het vuistje maar klaar! Italiaans succes in het LAK DONDERDAG 7 OKTOBER 1976 "Mijn Bourgondische temperament". Ergens in het gesprek valt die uit drukking. Jules Croiset zit in zijn bovenhuis ergens aan een Amsterdamse gracht op een zeer oud stoeltje, nog afkomstig uit de "Rozenoorlogen". Soms wat berustend, andere momenten vol elan. Later zal hij ook boven op de leuning plaats nemen. Een onblusbare acteur, misschien wel de meest motorische, die er op de Nederlandse planken rond loopt. "Ik ben niet te stuiten" zegt Jules Croiset met een schuldbewuste grimas. „Misschien dat ik dat van mijn vader heb". En hij illustreert dat door te vertellen hoe zijn vader Max tegen de pensioengerechtigde leeftijd aan nog steeds goed is voor enkele tennispartijen per dag, lange strandwandelingen en een ontoombare schrijfdrift Het pu bliek zal hem trouwens terugzien met zijn beide zoons in Tsjechows "Kersentuin" dit seizoen. '"Van de Verstraetes heb ik het misschien wat minder". Maar corrigeert "Ik schijn zeer te lijken op mijn legen darische grootvader Jules Ver- straete". Jules Croiset heeft niet willen wachten op die "Kersentuin" voor stelling later. Hij is trouwens al twee jaar zeer intensief met de grote Russische verteller en toneel schrijver bezig. Lezen en herlezen van zijn werk, diens brieven en do- kumenten en alles wat er maar over Tsjechow te vinden is. Enkele weken geleden dat geleid tot een nieuw soloprogramma, "Over Tsjechow gesproken", over vrijwel de gehele linie enthousiast ontvangen. Daarmee trekt Croiset nu kriskras door het hele land, Am stelveen, Groningen, Eindhoven, Leiden in grote en kleine zalen. De kennismaking met Tsjechow kwam overigens al heel lang terug. Zijn vader droeg diens verhalen Op een stoel en met een spotje. "Toen kwamen er nog volle zalen voor zoiets zegt junior met enige teleur stelling in zijn stem. Vooral in de kleinere plaatsen is nu het publiek moeilijk in beweging te brengen voor solowerk. "Als ze er zijn, zijn ze enthousiast" ervaart hij telkens weer. "Het geeft me wel eens het gevoel dat ik tussen de schuifdeu ren voor mij zelf sta te spelen en dan is het goed je toch maar weer bij een gezelschap te voegen". Dat zou meer dan jammer zijn. Niet alleen vanwege de tomeloze ener gie, waarmee Croiset na onder an- Door Piet Ruivenkamp dere "Maldoror" en "Een zekere Vincent" nu vermag Tsjechow na der tot een publiek te brengen. Maar ook omdat een unieke toe voeging ontstaat op de huidige Tsjechow-renaissance, die voor het Publiekstheater betekent, dat men al het toneelwerk van de Rus in korte tijd op het repertoire wil brengen. Bij de Haagse Comedie gaat momenteel het debuut van de schrijver, "De bosgeest". Cabaretesk Hoe cabaretesk zijn visie op Tsje chow ook is uitgekomen de schrij ver was zeker niet die uitgerekte, duistere lintworm, die de tragische speeltrant hier van hem maakte - het is voor de toneelsolist een veel zwaardere opgave. "Het ver moeiende is dat ik een hele avond rhe sta in te houden om dat drukke gedoe van me weg te dringen". Een groeiende stapel van boeken, papieren met daarbij de ervaringen uit zijn twintigjarige toneelcarrière moesten voor hem tot een vorm lei den. Jules Croiset speelde als beginne- lingetje van nog geen twintig doodnerveus bij de Haagse Come die een cocu in "Platonow". Jaren ouder dan hij was en Croiset was daar niet gelukkig mee. Eens stootte hij een glas ranja om. De in houd viel in de strohoed van Van Dalsum. Hij durfde het niet te zeg gen. "Trouwens Van Dalsum was iemand, die op het toneel toch niet gereageerd zou hebben". Met veel plakkerig gevolg daarna. Zijn mooiste ervaring was de "Ker sentuin", waar Ida Wasserman in jubileerde. Deze koningin van het toneel kwam onlangs aan het slot van zijn solo naar hem toe met de vraag "Sta ik nu voor een acteur te klappen of voor de figuur die zo op mij af kwam"? Een compliment dat Jules Croiset in deze dagen wel meer te horen heeft gekregen. Toch brengt zo'n lot, hoeveel vol doening hem dat ook geeft, wel Jules Croiset in zijn Tsjechoio-programmadat de komende maanden op vele plaatsen een interressante kennismaking en verdieping van de figuur van de schrijver oplevert. enige argwaan teweeg. Ook als hij leest, "gereïncarneerd met Tsje chow". "Dat is niet met mij aan de hand. De mens Jules Croiset is ach ter de rol aanwezig. Ik zorg wel dat ik altijd die afstand heb, dat is mijn redding. Het is het publiek dat zich met Tsjechow identificeert, niet ik". Het was moeilijk kiezen voor een portret, dat vooral ook niet be kende kanten van Tsjechow naar boven brengt; het komische, de lichtvoetigheid, die in Nederland zo weinig bekend zijn. Zoeken Een pure cabaretvorm, die eerst ontstond bleek toch te eenzijdig. Toen werd het een zwanenzang; nog later een openhartige bekente nis van Jules Croiset op basis van Tsjechow-teksen; een hondje liep zelfs binnen. En toen plotseling de brainwave: Tsjechow had de-pest aan foto's maken en poseren voor schilderijen. Zo'n situatie werd uit gangspunt voor de verbeelding van zijn leven. De student, de dokter, de broodschrijver,'de serieuze schrij ver, die hij werd door een brief, de toneelschrijver; de verliefde, de zieke en de woedende Tsjechow in zijn hoogte- en dieptepunten als flashbacks gespeeld. De meester lijke korte verhalen veelal aange wend in hun dramatische moge lijkheden zoals de visscène, waarin men Tsjechow ziet Het ongedachte succes, dat Jules Croiset zich in Engeland verwierf met zijn Engelse versie van het Van Gogh-programma, heeft hem ertoe gebracht zijn "Van Tsjechow ge sproken" ook meteen in het Engels op te zetten. Tussen de voorstellin gen door vertaalt hij onvermoei baar aan de versie, die de Londense toeschouwers in het Shaw-theater volgend jaar van hem zullen zien. 's Avonds wel te verstaan, want in de lunchpauzes komt hij daar met een verkorte versie van "Een zekere Vincent". Dan staan er twee grote mannen tegenover elkaar, verbeeld door een acteur. Een, die bij zijn leven al de erkenning vond, die hij zich wel en niet wensen kon en de ander die die erkenning totaal moest missen. Beiden stierven betrekkelijk jong. Tsjechow met nog veel hoop op wat hij nog zou hebben kunnen doen, Van Gogh in volkomen wanhoop. Klavecimbel en klarinet inK&O-kapel LEIDEN - Dat de belangstelling voor het eerste riks-concert van K&O minimaal was, valt wellicht te wijten aan de heterogeniteit van het programma; voor de pauze klave- cimbelwerken van Tallis en Bach, na de pauze hedendaagse muziek voor blaasinstrumenten Van Tho mas Tallis speelde de klavecinist Glen Wilson, Felix namque, van Bach de suite in f en de Toccata in C. Wilson voerde met name in Tallis een nogal persoonlijk detaillisme door, waardoor het componistische principe van Tallis (steeds geva rieerder omspeling van de grego riaanse melodie) niet geheel tot zijn recht kwam. De rechtlijnige manier waarop de fuga, volgend op Bachs toccata, werd gespeeld, behoudens een enkele romantische uitwijk- manoevre, zou een volgende keer tot voorbeeld mogen strekken voor de interpretatie van de overige ge noemde werken. Het middelpunt van de blaasmu ziek van na de pauze was de klari nettist Robert Carter die werd bij gestaan klarinetsolo de fluitiste Froukje Wiebenga en klarinet college Ton Schattelijn. De drie stukken voor klarinetsplo van Stravinsky hebben een ritmische stuwingskracht als ruggegraat, hetgeen door de solist niet te allen tijde kon worden gerealiseerd. Dat voor het overige de composities van Jolivet, Villa Lobos en Colina slechts in technisch opzicht over tuigden, ^al misschien een kwestie van persoonlijke smaak zijn. Van mij hoefde het allemaal niet. RON HARMS. Prinses Beatrix heeft gisteren bij de Munt in Amsterdam het nieuwe archeologische museum van de univetsiteit, het Allard Pierson Museum, geopend. Daarna liet de prinses zich door prof. dr. J. M. Hemelrijk hoogleraar in de archeologie aan de universiteit van Amsterdam en tevens directeur van het Allard Pierson Museum, meer dan een uur lang rondleiden langs de uitgebreide collectie oudheidkundige voorwerpendderend uit de periode tussen 3000 voor en 500 na Christus uit Egypte, het Nabije Oosten, Cyprus, Griekenland, Etrurië en uit de Romeinse wereld. EINDHOVEN - De twintigste Fiesta Gitana alweer - het is toch wel een theaterfenomeen dat H. J. da Silva er telkenjare weer in slaagt een groep Spaanse dansers en dan seressen (en zangers en gitaristen) bijeen te brengen voor een tournee door ons land. De kwaliteit is dit jaar wat ongelijk, met enorme uit schieters. Dat is in de eerste plaats het slotnummer, het gebruikelijke Cuadro Flamenco, waarbij dansers en danseressen aangemoedigd door het ensemble de briljantste kant van hun techniek laten zien. Dat is bijvoorbeeld een schitte rende solo van Bienvenido Amaya in de Soleares, met een even bril jante tegenhanger van zijn vrouw La Coneja („het konijntje") in de Bulerias. Dat was een verrassing, want van Amaya was eerder in het pro gramma - gisteravond in Eindho ven in première gegaan - niet veel te zien geweest, en de Rumbas van la Coneja was teveel door popmu ziek beïnvloed om veel indruk te maken, al was toen al duidelijk dat de danseres heel aparte kwaliteiten heeft een felle, boskatachtige da me, die veel overeenkomst ver toont met La Pelua, de wilde kat uit vroeger jaren. Ster van de avond, als flamenco- danseres, is stellig Pepa Montez, een vriendelijke, hoogst elegante danseres, die met Curro Velez een schitterende Sequiriyas danste. Ve lez blijft elegant, al heeft hij met het klimmen der jaren iets van de glans van zijn techniek verloren. Lieftallige danseressen verder, goede zangeres, de rauwe El Moro en de wat meer zangerige Manui Limon, en een opmerkelijke gita rist Ricardo Mino die een kunst vorm beoefent die men Flamenco de Concierto noemt - een door de Europese klassieke muziek beïn vloede flamencoversie. Minco doet het knap, maar het is een meng vorm, zoals „symfonische jazz" het is, en al zal het in de smaak van een groot publiek vallen, het is toch niet ieders smaak, en zeker geen zuivere flamenco. Maar interessant is het zeker, en het spel past voortreffelijk in deze uitstekende aflevering van Fiesta Gitana. Er komt een grote tournee, met bijvoorbeeld concer ten op 19,20,21 en 22 oktober in het Congresgebouw en op 10 novem ber in de Leidse Schouwburg. JAAP JOPPE W (20.25 - KRO Ned. 2) I terugkeer van I 1 DE WREKERSJ Floxil zuigtabletten helpen snel. vóórdat uw keelpijn erger wordt. Twee krachtig werkende antiseptica bestrijden uitbreiding van keel- en mondholte-infecties. U kunt weer slikken en praten zonder pijn. Floxil. Aangenaam zacht van smaak. 24 Zuigtabletten in handige doordrukstrips. f 3.95. Uitsluitend bij uw drogist en apotheek LEIDEN - Er wordt van Italia nen wel beweerd, dat zij hun hele leven toneel spelen. Het lijkt dus niet verwonderlijk, dat het Teatro 7, dat gisteravond optrad in het LAK-theater, in staat bleek twee kluchten van de commedia dell'arte naar ni veau te spelen. Teatro 7, met de in Italië bekende acteur Ales- sandro Marchetti en de actrice Luisella Sala, had gekozen voor de kluchten 'De lotgevallen van honger en liefde' en 'De klucht van het wandelende lijk'. Om dat beide kluchten in het Ita liaans werden opgevoerd en uw recensent deze taal niet machtig is, moest hij zich geheel verla ten op de mimiek van de acteurs en actrices. Met hem slechts een tiental andere toeschouwers, omdat spoedig uit het massaal gelach bleek, dat veel studenten verbonden aan de vakgroep Ita liaanse Taal- en Letterkunde in de zaal aanwezig waren. De in terpretatie dus. Onmiddellijk valt op, dat sommige aanzetten te bombastisch zijn. In hoeverre hierbij als excuus aangevoerd kan worden, dat dit één van de uiterlijke kenmerken van het genre van de commedia dell'arte is verdient overwe ging. De 'Pantalones' uit beide stukken, de eerste gespeeld door G. Cereghini en de tweede door G. Paganini waren min of meer de spil van beide kluch ten. Vooral in de tweede klucht, waarbij een lijk ten tonele wordt gevoerd om de gierige Pantalon de' Bisognosi te over reden zijn nichtje Rosaura te la ten trouwen met Ottavio, heeft veel humoristische trekken. Het genre leek gisteravond be slist niet verouderd, want na af loop van beide kluchten gaf het publiek de acteurs een ovatio neel staand applaus. De acteurs moesten driemaal terugkomen. Voor wie heeft leren leven met de beperkingen van dit genre toneel was het een uitstekende toneelavond. De voorstelling werd gegeven ter gelegenheid van het vij fentwintigjarig bestaan van het Italiaans-Nederlands Cultureel Accoord en aangeboden door het „Instituto Italiano di Cul ture per i Paesi Bassi". Waar mee u weer helemaal op de hoogte bent. BERT KOEKEBAKKER NEDERLAND I 18.45 - De Bereboot (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 19.05 - Landgenoten (VPRO) 19.20 - Mary Hartman (VPRO) 19.45 - Machiavelli (VPRO) 21.05 - Mary Hartman, Mary Hartman (VPRO) 21.35 - Journaal (NOS) 21.50 - Over leven gesproken (EO) 22.40 - Tenslotte (EO) 22.45 - Journaal (NOS) NEDERLAND II 18.45 - Toeristische Tips (NOS) 18.55 - Journaal (NOS) 19.05 - Wickie de Viking, serie ((KRO) 19.30 - Cijfers en letters, spelprogramma (KRO) 20.00 - Journaal (NOS) 20.25 - De terugkeer van de Wrekers, tv-serie (KRO) 21.15 - Pleisterkade, komedie-serie (KRO) 22.00 - Brandpunt (KRO) 22.40 - Mgr. Lefebvre KRO/RKK) 23.10 - Den Haag vandaag (NOS) 23.25 - Journaal (NOS) Heel voorzichtig begon de NOS vorig jaar met "Sprekershoek" een rubriek voor minderheden die in het normale programma schema nooit aan bod komen. Zij leveren geen hard nieuws op, hun ideeèn passen niet in een actualiteitenrubriek en op hun kritische bedenkingen zit niemand te wachten. Kees Sorgdrager en Felix Hui- zinga hebben terecht gedaan gekregen dat hun programma naar een beter tijdstip ver huisde zodat wat in "Sprekers- hoek" naar voren komt een gro ter publiek bereikt. Want velen die vorig jaar in het programma figureerden brachten vaak be langrijke zaken op het scherm, kleine drama's, spitse gedach ten, uitingen van grote hulp vaardigheid en blijken van ont roerende geestdrift. Naar de kijker moet zo'n pro gramma de gunstige uitwer king hebben van het besef dat in ieders kleine omgeving din gen gebeuren die even belang rijk zijn als de grote wereldpro blemen. Gisteravond was het de hospitaaldienst van de Hilver- sumse Dierenbescherming, een initiatief dat navolging ver dient, kreeg een verzamelaar- ster het woord die tussen neus en lippen door verteide dat ver zamelen een therapie kan zijn voor eenzame mensen en kwam een mijnwerker in beeld die in feite namens al zijn collega's ge tuigde welke tragedies er uit de mijnsluitingen zijn voortge vloeid. Huizinga en Sorgdrager passen een selectie toe. Zij doen dat kennelijk bijzonder zorg vuldig, zonder censuur en zon der manipulatie. De reacties van de pioniers van vorig jaar bewezen dat Dit jaar mogen de sprekers nog veel meer bezig zijn met de vormgeving en technische uitvoering van hun eigen item. De charme van „Sperkershoek" is ook dat je echte mensen op het scherm ziet, geen gladde, geroutineerde praters, die hun leugens voort reffelijk weten te maskeren, maar lieden die staan achter hun overtuigingen en idealen. Tenslotte met veel belangstel ling gekeken naar drugproble men onder jongeren, een pro gramma van de VOO dat goed in elkaar zat, helder en nuchter werd gepresenteerd en aan toonde dat verslaafden niet al tijd het slachtoffer zijn van hun milieu. PAUL VAN BECKUM De actualiteitenrubriek "Brandpunt" van de KRO-televisie be steedt vanavond aandacht aan het plan van de industriebonden van NKV en NVV om meer mensen aan werk te helpen door ze korter te laten werken en een stuk prijscompensatie te offeren. Ook heeft Brandpunt een vraaggesprek met minister De Gaay Fortman (Binnenlandse Zakenover het ambtenarenprotest tegen de drei gende aantasting van hun inkomenspositie. Verder stelt de rubriek het uit de hand gelopen katten- en hondenbestand in ons land en de kritiek op de behandeling van dieren in dierenasiels aan de orde. De Evangelische Omroep zal in het televisieprogramma van van avond om 21 50 in een extra aflevering van Nader Bekeken ingaan óp de gebeurtenissen in Thailand. Meindert Leerling spreekt o.a. met de voormalige minister van Buitenlandse Zaken. Tanat, over de dreiging van een communistische machtsovername in Thailand. HILVERSUM I Donderdag 7 oktober 18.00 De kerk vandaag. 18.20 (S) Van onze correspondenten. 18.30 Nws. 18.41 Wereldpanorama. 18.53 Zojuist ver schenen. nieuwe boeken. 19.00 (S) Leger des Heilskwartier. 19.15 (S) De wereld zingt Gods lof, gewijde muziek. 20.00 (S) Goed gestemd: zang in vele vormen. 20.40. Een, twee, uitde maat, programma over onderwijs en opvoeding. 21.00 Bij de tijd, programma over zending. 21.20 (S) Orgelconcert. 21.45 Een gids, twee wegen? Programma over christelijk on derwijs. 22.25 Avondherdenking 22.30 Nws. 22.40 (S) Hier en nu. Aansluitend: Politiek weekoverzicht. 23.00 (S) Ron dom het woord. 23.25 (S) Jazztime. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM II 18.00 Nws. 18.11 Radiojournaal. P.P.: 18 20 Pacifistisch Socialistische Partij. IKON: 18.30 Kleur, informatie over kerk en samenleving. AVRO: 19.00 AVRO's Sportpanorama. 20.00 Nws. 20.05 Radio journaal. 20.10 Klassieke pianomuziek. 20.38 University of Alberta String Quar tet moderne muziek. 21.05 (S) Jazzspec- trum live. 21.55 (S) Essay, kunstrubriek. 22.20 (S) Aspecten: kunstrubriek. NOS: 23.00 (S) Met het oog op morgen. (23.05 Aktualiteitenoverzicht Radio-TV 23.20 Den Haag Vandaag. 23.52 Even ont spannen voor het slapen gaan). 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM Hl NOS: 18.03 De vakaturebank. 18.10 (S) NOS-maal. TROS: 19.00 (S) Poster. 20.02 (S) Soul show. 22.02 (S) Sesjun, jazz en blues. 23.02 (S) Close-up. 0.02 (S) De Hugo van Gelderen show. 1.02-7.00 (S) De Nachtwacht. HILVERSUM I Vrijdag 8 oktober KRO: 7.00 Nws. 7.02 Het levende woord. 7.08 (S) Hans van Willigenburg, geva rieerd programma. (7.30 Nws.) 8.30 Nws. 8.36 Gymnastiek voor de huisvrouw. 8.45 (S) Anne van Egmond, gevarieerd programma. (10.30 Nws. 11.00 (S)Cees Schilperoort ontvangt TV omroepsters gisteren en vandaag 12.00 (S) Hans van Willigenburg. (12.26 Mededelingen. 12.30 Nws 14.00 (S) Anne van Egmond, gevarieerd programma. (15.30 Nws.) 16.00 (S) Spreekuur. 17.00 (S) In de huts- geklutste kinderwinkel, kinderpro gramma. 17.30 Nws. 17.32 (S) Echo ma gazine. HILVERSUM II NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymnas tiek. 7.20 Vandaag vrydag. (8.00 Nws. 8.11 Hier en nu). 8.30 Herkenning. 8.35 Te Deum Laudamus: gewijde muziek. NOS: Want de bajes is zo groot, docu mentaire. 9.35 Waterstanden. 9.40 Schoolradio. 10.00 Wat heeft dat kind?: pedagogische rubriek. 10.156 De taal in je hand; programma over het leven in de taal. 10.30 NOS-Jazzportret Groten van gisteren. 11.00 Nws. 11.03 Meer over minder de stem van de sprekende min derheid. 12.30 Toerismo: Toeristische in formatie. Overheidsvoorlichting: 12.49 Uitzending voor de landbouw. NOS: 13.00 Nws. NCRV: 13.11 Hier en nu. 13.30 Vonken onder de as: Nederlandse volksverhalen en volksgebruiken. 13.45 Onder de Groene Linde: oude liedjes en balladen. 14.00 Repertorium: klassieke koor- en orkestmuziek. 15.00 Zoeklicht op Nederland. (16.00 Nws). 16.30 Kijk op buitenland. VPRO: Welingelichte krin gen debatprogramma. 17.45 Symbiose. VPRO: 17.55 Mededelingen. HILVERSUM III EO 7.02 (S) Gospelsound. 8.03 (S) Tijd sein, informatie en muziek. 9.03 (S) De muzikale fruitmand, verzoekplaten. 10.03 (S) Te elfder ure. TROS: 11.03 (S) Gerard de Vries draait op verzoek. 12.03 (S) Nederlandstalige top-10 en Kwiswijs. NCRV: 13.30 (S) Pop kontakt en de na tionale Tip-30. 15.03 (S) Elpee-pop. NOS: 16.03 (S) Hitmeesters: Nationale hitpa rade met de nationale top-30. HILVERSUM IV NOS: 7.00 Nws. 7.02 (S) Vroeg klassiek, nieuwe grammofoonplaten. 9.00 Nws. 9.02 (S) Stof van eeuwen I Marijke Fer guson II 9.45 Ernst Vermeulen. 10.30 (S) Vocalise. Orkestmuziek. 12.00 (S) Van het Nederlands Concertpodium. EO: 13.00 (S) Klankspiegel. 14.00 Nws. 14.02 (S) Klankbord. 14.20 (S) Sefer t'Hillim. Psalmen. 14.45 (S) Woord der waarheid. VPRO. 15.00-17.00 (S) Muziek op vier. Is er muziek in de Sowjet-Unie? DUITSE TV DUITSLAND I Donderdag 7 oktober 17.55-18.00 Journaal (Regionaal pro gramma: NDR 9.30-10.00 Sesamstrasse. 18.00 Die Assistenzartzte. TV-serie. 18.30 Aktualiteiten. 18.45 Zandmannetje. 18.55 Nordschau-Magazin. 19.26 Die As sistenzartzte. TV-serie (2). 19.59 Pro grammaoverzicht. WDR: 8.05-11.50 Schoolradio. (9.30-10.15 Sesamstrasse). 18.00 Nieuws uit Noordrynland- Westfalen. 18.05 Intermezzo. Unmögli- cher Auftrag-Kobra übernehmen Sie. Tv-serie. 19.15 Hier und Heute. 19.45 Tip um 4tel vor 8). 20.00 Journaal en weerbe richt 20.15 Discussie. 21.00 Detektiv Rockforti, tv-serie. 21.45 Cultureel ma gazine. 22.30-22.50 Journ., commentaar en weerbericht DUITSLAND II 17.00 Journ. 17.10 tekenfilmserie 17.40 Aktualiteiten en muziek. 18 20 Wege ins Leben. tv-sene. 18.55 Mainzelmann- chen. 19.00 Journ 19.30 Amusement sprogramma. 20 30 Satirisch magazine. 21.00 Journ 21.15 Discussie 22.15 Rosi- nen im Kopf, tv-film. 23.05 Journ. Belgische tv Donderdag 7 oktober 18.00 De avonturen van Peter Selie, kin derserie. 18.05 Kim en zijn vrienden, jeugdserie. 18 30 Tienerklanken. 19.15 Het regenscherm van de zee-olifant modern sprookje. 19.30 Politieke tribu ne. 19.45 Journaal. 20.15 Coronation Street tv-serie. 20.40 Panorama. 2130 Verkiezingsuitzending. 22.45 Fragmen ten uit nieuwe füms. 23.30-23.40 Jour naal.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1976 | | pagina 5