Verbazing om Taper Moon" en Menten
(gjirancfe*,...
en gisteren
'Je moet er een
show van maken'
toegelicht
/R||[]j{]| programma
ZATERDAG 3 JULI 1976
mmi.mvmwm*
PAGINA S
Door
Nico Scheepmaker
Toen ik in april 1974 op de
MIP-tv in Cannes was (de grote
internationale televisiebeurs zon
der prijzen maar met honderden
programma's), werd daar een
„pilot", een eerste aflevering, ver
toond van „Paper Moon". Ik was
lichtelijk verbijsterd, want de be
faamde zwart-wit film van Peter
Bogdanovitch zat toen nog in mijn
geheugen geprent. Mocht u die
film nooit gezien hebben, dan
dient u te weten dat de rol van
Moze Pray erin vervuld werd door
Ryan O'Neal, bekend uit Love
Story, nog beter bekend als Rod
Harrington in Peyton Place, ter
wijl de rol van Addie op hartroe
rende wijze vervuld werd door
Ryan O'Neal's eigen dochtertje,
Tatum O'Neal. Dat ze goed was,
blijkt wel uit de plannen om haar
in een „remake" van Nabokov's
„Lolita" de rol van Lolita te laten
spelen.
Het was een heel goeie film,
van een heel goeie regisseur, die
niet alleen al het mogelijke uit
Tatum met haar blonde jongens-
koppie had weten te halen, maar
ook Ryan O'Neal met hoed op en
een traag accent in de mond tot
een overtuigende creatie had we
ten op te zwepen. En toen kwam
dus die ene aflevering van de
nieuwe serie „Paper Moon", de
zelfde aflevering die wij op voor
spraak van de VARA als eerste
aflevering te zien hebben gekre
gen, waarin Tatum moest optre
den als zangèresje. Ik viel, toen
ik die aflevering in Cannes zag,
van de ene verbazing in de andere.
Wat was het geval: de rol van
Ryan O'Neal werd gespeeld door
Christopher Connelly, of met an
dere woorden: de rol van Rodney
Harrington in de film werd in de
tv-serie gespeeld door zijn Pey-
ton-Place-broer Norman. Het is
duidelijk wat er gebeurd is ach
ter de schermen. Toen eenmaal
besloten was dat „Paper Moon"
van bioscoopfilm zou worden
„uitgebreid" tot tv-serie (eenzelf
de procedure als succesvolle films
als „MASH", Kojak, Colombo. Mc
Cloud hebben ondergaan), was de
eerste gedachte natuurlijk om de
beide hoofdrollen weer te laten
spelen door Ryan en Tatum
O'Neal. Maar die hadden waar
schijnlijk andere plannen of wa
ren te duur, zoals ook Elliott
Gould en Donald Sutherland na
de film MASH niet nog eens zin
hadden in een langlopende serie.
Gary Burghoff (Radar) is de eni
ge die van de MASH-film is over
gestapt in de serie, maar laten we
eerlyk zijn, Alan Alda en Wayne
Rogers vervangen Gould en Su
therland toch op uiterst bevredi
gende wijze.
Goed, vader en dochter O'Neal
hadden geen trek in de tv-serie
„Paper Moon", de producers za
ten waarlijk met de handen in
het haar, totdat iemand voor de
grap opmerkte: „Als Rodney niet
wil, waarom nemen we Norman
dan niet?" Zoiets kan natuurlijk
goed uitpakken en slecht uitpak
ken. In de Nederlandse speelfilm
„Geef die mok eens door, Jet"
naar de novelle van Heere Hee-
resma, zouden de beide hoofdrol
len eerst gespeeld worden door
Johnny Kraaykamp en Rijk de
Gooyer. Rijk viel van de trap en
moest vervangen worden door Piet
Romer, die echter niet de rol van
Rijk kreeg maar die van Johnny,
terwijl, Johnny de rol overnam
die aanvankelijk aan Rijk was
toegedacht. Het werd een aardige
film waar niemand naar kwam
kijken. Voor „Paper Moon" werd
inderdaad Christopher Connelly
aangetrokken, en voor Addie een
meisje dat bijzonder veel weghad
van Tatum O'Neal, niet alleen
wat haar manier van spelen be
treft, maar ook qua uiterlijk. Maar
het meest wonderlijke was nog,
dat „Norman", die in Peyton Place
toch helemaal niet op zijn broer
„Rod" leek, in de tv-serie „Paper
Moon" nauwelijks te onderschei
den was van „echt", dus van Ry
an O'Neal in de film.
Het had zelfs iets griezeligs in
het begin, maar het griezeligst
vond ik toch eigenlijk dat men
zo hardnekkig gezocht had naar
mensen die op de originele karak
ters leken, en dat men daarbij
volledig was uitgegaan van de
film naar het boek. Ik kan me
nog voorstellen dat je halverwege
een langlopende serie iemand
die plotseling uitvalt (zoals in
Peyton Place enkele malen ge
beurde) het liefst vervangt door
een acteur of actrice die een
beetje op de weggevallen acteur
lykt (weet u nog hoe de oorspron
kelijke Edward Hammond er uit
zag?), maar dat je je zo griezelig
nauwgezet richt naar een film,
een ander medium dus, die maar
door een heel klein percentage
van alle tv-kijkers gezien is, heeft
tegelijk iets maniakaals en be
schamends, om niet te zeggen
iets impotents. Stel je voor dat
toneelgezelschappen bij elke nieu
we opvoering van Hamlet de
hoofdrol laten spelen door iemand
die in de eerste plaats sprekend
op Sir Laurence Olivier lijkt, en
pas in de tweede plaats een beetje
acteren kan, daar zou in de to
neelwereld niemand over peinzen,
maar bij de televisie is dat blijk
baar doodgewoon, want ook de
tv-plaatsbekleders in MASH zijn
kennelijk mede uitgekozen omdat
zij enige overeenkomst met de
filmacteurs hadden.
Dit alles zo zijnde als het is,
blijft nog de vraag of de tv-serie
voldoende eigen „body" heeft om
levensvatbaar te zijn. Naar de
twee eerste afleveringen te oor
delen zou ik zeggen: ja het meisje
Addie wordt erg leuk gespeeld
door Jodie Foster, de rol van haar
vader is ook in goede handen bij
„Norman", nee, dat zit wel snor.
Ik Voorspel deze serie een lang
leven, althans dat zou ik doen
als ik niet beter wist. Ik weet na
melijk dat „Paper Moon" al in
het eerste jaar halverwege het
seizoen uit de strijd is genomen,
wegens de zeer lage „ratings"
alias kijkcijfers.
In elk geval zijn er dertien af
leveringen gemaakt, waarvan de
VARA er tien heeft uitgekozen
en drie afgekeurd. Het is heel
goed mogelijk dat de kijkcijfers
hier beter uitvallen dan in Ame
rika, bijvoorbeeld omdat het ons
koud laat of een sympathieke
vader met zijn sympathieke doch
tertje als sympathieke oplichters
door Amerika trekken zonder dat
dit dochtertje keurig naar school
gaat, terwijl ze daar in Amerika
(omdat het over hun eigen land
gaat en hun eigen landgenoten)
heel sikkeneurig van worden. Het
omgekeerde komt trouwens ook
voor. In Amerika had de Engelse
serie „Upstairs, downstairs („Tus
sen salon en souterrain") zeer veel
succes, en in Nederland werd er
weinig naar gekeken. Daar blykt
weer eens uit dat de mensen niet
gelijk zijn, met name dat Ame
rikanen en Nederlanders niet ge
lijk zijn, en daaruit zou dan weer
de conclusie getrokken kunnen
worden dat het onjuist is ons
met Amerikaanse series te over
spoelen, maar dat is weer een
ander hoofdstuk
Een van de langstlopende series
dreigt (of belooft) intussen TROS-
Aktua te worden met de zaak-
Menten. Mijn bezigheden buitens
lands hebbende, miste ik de eerste
opzienbarende aflevering, maar
de tweede, met het telefoonge
sprek met Menten, heb ik adem
loos gevolgd. In de eerste plaats
natuurlijk vanwege de horror-sto
ry die de twee ooggetuigen Pollak
en Hauptmann van het dood
schieten van hun familie' en
dorpsgenoten gaven, met Menten
als leider van het executiepeloton
en in de twee plaats vanwege de
grote botheid waarmee Menten
Wibo van de Linde door de tele
foon te woord stond. Ik heb ge
probeerd me voor te stellen dat
Menten de waarheid sprak en dat
Pollak en Hauptmann logen, maar
zelfs dan (of juist dan) reageer
je anders, zeg je andere dingen,
en zeg je ze op een andere toon.
Geheel los van de zaak is je eer
ste indruk: „Die man deugt niet",
en dat is, ik geef het toe, natuur
lijk een gevaarlijke gevolgtrek
king, want iemand kan een uiter
mate taktloos, onaangenaam en
desnoods schofterig persoon zyn
zonder daardoor ook schuldig te
zyn aan moord in veelvoud.
Maar je ontkomt niet aan zo'n
indruk, en het lag niet aan TROS-
Aktua dat je daar niet aan ont
kwam, maar aan Menten zelf.
Ook in de eerste uitzending, heb
ik begrepen, toen hij lyfelyk aan
wezig was. maakte hij dezelfde
onbetrouwbare indruk, en was hetr
de getuige Hauptmann die door
de rustige en gedetailleerde wijze
waarop hy zijn herinneringen
aan de moordpartij opdiste, die
een heel betrouwbare indruk
maakte. In de tweede uitzending
kreeg zijn versie steun van Abe
Pollak, nu wonend in New York,
die tot in vele details hetzelfde
verhaal vertelde als Hauptmann.
Omdat ik wel iets meer van de
achtergronden wilde weten, heb
ik TROS-aktua opgebeld, met
onder meer de vraag of Haupt
mann en Pollak elkaar kenden,
contact met elkaar gehad had
den, en dergelijke. Dat was niet
het geval, zei iemand van de
bureauredactie, die verder alleen
maar wilde vertellen dat Ard Hor-
vers naar Zweden en New York
was geweest voor het opsporen en
interviewen van deze twee getui
gen, en dat ze nog verder werkten
aan het geval, dat er volgende
week maandag op zou worden
doorgegaan, dat ze daarom ook
niet konden vertellen of Menten
al dan niet gereageerd had op de
uitzending van maandag, dat ze,
wat ze inmiddels weer in petto
hadden nog geheim moesten hou
den, maar dat er zeker weer wat
te verwachten viel in de volgen
de uitzending Kortom: typisch
een vrouw aan het woord. „Wat
u in de etalage niet ziet, vraag
dat binnen" was er weer een keer
tje niet by
Ik zou ten slotte mezelf, de
BBC. de NCRV en de makers van
en spelers in „Nuts in may"
(„Kom maar naar buiten alle
maal") te kort doen als ik niet
even vermeldde dat ik met een
heidens plezier heb zitten kijken
naar deze eenvoudige film van
toch nog altijd 1 uur en 25 minu
ten. Zo simpel, en toch zo raak.
Waarom kunnen wij dit nou niet?
NEDERLAND I
15.30 Journaal (NOS)
15.32 De vallei der pharao s (AVRO)
17.00 Dick van Dyke (AVRO)
18.00 Sport extra (NOS)
18.45 Verkeers(p) licht (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 Spel zonder grenzen (NCRV)
20.40 In het voetspoor der ontdekkers (NCRV)
21.35 Journaal (NOS)
21.50 Jojak (NCRV)
22.40 Rick van der Linden en het British Columbia Choir
(NCRV)
22.55 Journaal (NOS)
NEDERLAND II
14.00—18.
18.45
18.55
19.05
19.25
19.50
20.00
20.25
21.15
22.05
22.30
23.20
.00 Wimbledon (NOS)
Ti-ta-tovenaar (NOS)
Journaal (NOS)
The Flintstones (KRO)
Er zit muziek in (KRO)
't Zand 33 (KRO/REKK)
Journaal (NOS)
Alias Smith and Jones (KRO)
Oscar Hammerstein (KRO)
Brandpunt (KRO)
De Olymp. Spelen (KRO)
Journaal (NOS)
ZONDAG
NEDERLAND I
16.00 Journaal (NOS)
16.02 De muis op herhaling (NOS)
16.27 Haarlemse Honkbalweek (NOS)
18.40 Tour de France (NOS)
19.00 Journaal (NOS)
19.05 The kid from Spain, film (TROSi
20.40 Vrouwen die historie maakten, operetteserie (2)
(TROS)
21.30 Uit het museum van de scheppende mens (TROS)
22.20 Aktua Special (TROS)
NEDERLAND II
18.50 Woord voor woord (IKON-KRO/RKK)
18.55 Ti-ta-tovenaar (NOS)
19.00 De kinderen van nummer 47A, tv-serie (NOS)
19.25 Landing op mars, inform, programma (NOS)
19.40 Studio Sport (NOS)
20.30 De wolveman. tv-serie (NOS)
21.30 Journaal (NOS)
21.35 Zienswijze: discussie (NOS)
22.40 Panoramiek extra: wel gefeliciteerd Amerika (NOS)
CORNELIS I REESII'IJK KOMT IN LEIDEN ZINCEN
rmwmL wmwm mts mm mm mt mm
LEIDEN ,,'t Is en blijft een
try-out, dat concert. Kyken wat het
wordt, of mijn muziek insla a/t hier.
Het idee is ook zomaar spontaan op
gekomen, je kunt zeggen: het wordt
een zomeravondconcert. Wordt het
te warm, nou dan pauzeren we
toch?"
Cornelis Vreeswijk ls na een af
wezigheid van anderhalf jaar weer
even terug in Nederland. Officieel
heet het, dat hij vakantie houdt,
maar de Scandinavische Nederlan
der (hy heeft nog steeds de Neder
landse nationaliteit) vindt het ook
wel leuk om in zyn geboorteland
LEIDEN Cornelis Vreeswijk
treedt volgende week woensdag
(7 juli) vanaf kwart over acht 's
avonds op in de bovenzaal van de
Stadsgehoorzaal. Hij wordt, be
halve door zijn zusje Tonny bege
leidt door een Noors duo. Tobben
Og Ero. Het programma wordt be
schouwd als een try-out. Kaarten
zijn woensdag verkrijgbaar tussen
twee en vijf en na zeven uur aan
de zaal.
weer eens iets te doen. Zo zal Vero
nica op 9 Juli een special rond Cor
nelis Vreeswijk opnemen en is hij
bezig een nieuwe (Nederlandse)
plaat bij elkaar te zingen. En dan
natuurlijk de „try-out" in de Leidse
Stadsgehoorzaal. Het gaat de twee
Leddse organisatoren („Nee, geen
namen alsjeblieft, ze mochten eens
denken dat we er dik aan willen
verdienen") niet om het aantal men
sen dat ze naar de Stadsgehoorzaal
kunnen trekken maar om de reacties.
Zijn die positief, dan is de kans grcot
dat Cornelis dit najaar ook in Ne
derland een toernee gaat maken.
Volgens Cornelis is „Tobben Og Ero".
het duo dat hem woensdag begeleidt,
in Scandinavië erg populair. De twee
Zweden spelen voornamelijk akoesti
sche muziek t.,een soort liedjespop,
dus") Voor hun teksten hebben ze
een literaire prijs gekregen.
Het gaat de troubadour zowel let
terlijk als figuurlijk „naar den vleze".
Hij heeft veel opgang gemaakt in
Scandinavië. Speelde in Anatevka,
verkocht er honderdduizenden pla
ten waarvoor hij elf gouden schijven
kreeg. De vraag rijst waarom de
forse liedjeszanger dan nog bekend
heid in Nederland nodig heeft. Want
voor Cornelis Vreeswijk kwam de
doorbraak in zijn geboorteland
eigenlijk vier jaar geleden pas goed.
Er ontstond spontaan een Vreeswijk
revival, die resulteerde in het
veelvuldig op en neer reizen naar
Nederland, een Edison, en deelname
aan het Grand Gala du Disque. Zyit
eerste elpee die iin Nederland werd
uitgebracht heette simpelweg „Cor
nelis Vreeswijk". Er werden vijftig
duizend: exemplaren verkocht van de
jaap-Fischer-aohitige troubadour die
eigenlijk gewoon Kees heet. Maar die
naam deed het in Zweden niet zo
goed, dus werd het Cornelis. Die
stroom publiciteit, uitnodigingen voor
tv en radio slibte weer dicht. De re
den volgens Cornelis: „Er was geen
promotie. Ik had hier geen manager
en was eigenlijk alleen gekomen om
m'n plaat te pushen. Gerrit den Bra-
ber deed wel iets. maar die heeft ook
s'n handen vol en ik ken hier geen
mensen in die business. Bovendien in
Zweden ben ik begonnen en heb ik
m'n contracten lopen. Myn manier
van werken is hier nooit zo ingesla
gen, vrees ik. Je kunt hier niet met
een gitaartje en teen babbel het po
dium opklimmen, je moet er een
show van maken. Dat kan je niet in
je eentje.
Weet je. in Scandinavië hoef ik me
ook niet moer waar te maken. Boven
dien is het een kwestie van leven. Je
kunt jezelf niet zomaar overplanten
na zevenentwintig jaar, hoe graag ik
hier ook ben". Cornelis meent, dat de
„business" in Zweden totaal anders
in elkaar zit dan in Holland. „Wat
dacht je. In Zweden ontwikkelt het
zich allemaal veel sneller. Ik lachte
Door
Miep de Graaf f
me rot, toen ik hoorde dat ze hier
van die troetelschyven of alarmschy-
ven. weet ik hoe die dingen heten,
hadden. Elk uur hoor je die schyf
door de ether. De mensen worden er
op die manier mee doodgegooid. Ik
denk dat de hele muziekwereld daar
op is gebouwd, in Nederiand: vlug
vlug dat deuntje bekend maken en
even snel weer laten zakken om dat
het liedje plaats moet maken voor
een volgend nummer dat een hit
moet worden. Het is in Zweden de
normaalste zaak van de wereld, als
er een bepaalde single de hele zomer
Cornelis Vreeswijk met zijn be
geleidend duo.
lang nummer één blijft staan. Ze
werken in heel Scandinavië ook veel
meer met elpees want er worden nau
welijks singels gemaakt".
Wat Cornelis in Zweden wel be
nauwt is de staatsbemoeienis. Hy
meent dat het drankprobleem al
leen maar groter is geworden nu de
alcohol er bijna onbetaalbaar, on
drinkbaar en nauwelyks meer ver
krijgbaar is. „Wat dat betreft is Ne
derland een paradijs
Die bemoeienissen gelden ook de ra
dio en tv in Zweden. „Een Engels
talige Abba bijvoorbeeld is in Zwe
den ondenkbaar. Dat is dat natio
nalistische gevoel van de overheid:
in je eigen taal zingen. En kom dan
vooral niet aan de koning hoor. Over
ministers mag je alles zeggen en
denken, maar de koning is voor de
Zweden heilig".
Een merkwaardige serie, die Ham
mond Brothers. Op de een of andere
manier is het altyd het aankyken
waard, maai' na afloop denk je altyd:
wat heb ik nu eigenlyk gezien?
Over naar Fred Oster, die een
puzzel-programma presenteerde met
een aankondiging waar niemand wijs
uit kon worden, behalve misschien de
echte puzzelaars.
Er waren weer prominenten te zien
in dit spelprogramma. Het begint zo
langzamerhand mode te worden: tv-
persoonlykheden nou ja persoon
lijkheden, bekende koppen in ieder
geval duiken in ieder spelpro
gramma weer op. Het ia een soort
pluggen, dat is wat de platenjongens
doen, hoe vaker je Je gezicht laat
zien, hoe belangrijker je bent.
Ook nog wat serieus' gezien, Tele-,
vizier Magazine, zevende Jaargang,
aflevering 42 om precies te zyn, met
vragen van Kees van Drongelen aan
een ex-gegyzelde. „Was u bang eigen
lyk?" of deze: „Was uw vrouw mis
schien wel net zo bang als u"? In
hetzelfde Televizier Magazine waar
schuwde E. Peereboom van Het Pa
rool de partyen in het loonoverleg
voor de laatste keer en voorspelde
dat de regering met een loonmaatre
gel zal komen. Dat weet u dan ook
weer. AD INTERIM
Jack van Belle, presentator van de NOS-uitzending „Ziens
wijze" heeft reeds enige tijd geleden een nieuw element
toegevoegd aan zijn behandeling van wetenschappelijke
onderwerpen. Misschien ter opfleuring of om meer kijkers
te trekken laat hij aantrekkelijke dames opdraven die op
een of andere manier populariteit genieten in het radio-
of televisiewezen. Al eerder nam de vroegere tv-omroepster
Karin Kraaykamp deel aan de discussies. Voor zondag
avond is de ex-kunstrijdster Joan Haanappel uitgenodigd.
Onderwerp van gesprek is ,JBioritmiek" - de barometer van
onze energie.
Onder de titel „Wel gefeliciteerd Ajnerika" zendt de NOS-
televisie morgenavond van 22.40 tot 23.40 uur via Nederland
I een samenvatting uit van het programma, dat de Ame
rikaanse televisiemaatschappij NBC naar aanleiding van
het 200-jarig bestaan van de Verenigde Staten gedurende
24 uur op deze onafhankelijkheidsdag uitzendt. ,Jlappy
Birthday Amerika" heet dit programma, dat onder meer
reportages van de herdenkingen en feestelijkheden op vele
plaatsen in de Verenigde Staten en daarbuiten bevat.
De samenvatting wordt door de N.B.C. gemaakt en in de
loop van de avond via satelliet naar een aantal landen in
Europa, waaronder dus Nederland, gevonden.
MAANDAG 5 JULI
fragmenten. IKON: 19.30 Brood
spelen. NOS: 20.00 (S) Promenade-
nalistenforum. 21.15 De droom van
Amerika (1776-1976): de geschiedenis
ZATERDAG 3 JULI
Hilversum 1
18.00 Ekspres (18.30 Nws). 19.00 (S)
De VARA feliciteert. 21.00 (S) Door
de Jaren heen. 22.30 Nws. 22.40 tSi
Lui luisteren met Herman Stok. 23.55
Nws.
Hilversum II
13.19 Radiojournaal. 13.30 Del-
i 14.00 Kruispunt:
menlevlng. 14.30 (St Promenadecon-
eert. 15.15 (S) Zomer '76. 16.15 (S)
J Drie in twee plus een: lichte amuse
mentsmuziek. 16.45 Hoe gaat het:
progrzamma voor zieken. IKON:
17.58 Wilde Ganzen, lt
cantatedienst. NCRV:L 18.30 Nieuws.
18.40 (S) Zondagavondzang. 19.05 (S)
Round. 22.02 (S) Sportshow. 2
Lated ate. 0.30 (S) Jazztime. 102 (S)
Middernachtblues. 2.02 (S) Bent u
daar nog? 6.02 (S) Al wakker? 6.45 (S)
ontmoet: Jules
de Corte. 9.00 (S) Muziek voor luister-
aars, vervolg. 9.28 (S) Gerrit. Huma
nistisch Verbond: 9.30 Akt. IKON:.
10.00 Hervormde Kerkdienst. 10.45 Wil
de Ganzen. 10.50 (S) De andere we- j
ï-eld van zondagmorgen. AVRO: 12.00 polltleber. 18 00
W Muzikaal onthaal op de plaat, de dag Aansl
20.05 (S) Musica Sacra: Poolse
muziek uit de Renaissance. AVRO:
verzoekplaten. 22.30 Nws. 22.40 Radio-
VARA: 17.00
.55 Med.. SOS
's 18.15 Dingen
slag van de landing op
(S) NOS-Jazz. 23.50 Landing op mare,
informatie. KRO: rechtstreeks verslag. 23.55-24.00 Nws.
sportinformatie. 10 02 (S) Muziek Mo
zaïek. VARA: 11.30 (S) Klink Klaar.
13.02 (S) NAR Nederlandse Arties
ten Revue. NOS: 14.00 Nws. 14 02 (S)
Langs de lijn: sprt en muziek. 18.02
of niet? 0.02 (S) Voer voor vogels (2)
Oftewel meer muziek. 1.02-7.00 (S)
De programma's
klassieken. 17.55 Med.
Veromioa: 8.00 Nws. 8 02 (S) Vero
nica op vier: populair klass. muziek.
NOS: 9.00 (S) Vroeg klassiek. 10.00
(S) Musica Religiosa. 11.00 (S) NOS-
Zandagochtedmuziekmagazine EU se
KRO: 7.1
AVRO: 9.0:
(S) Pep-o:
2 (S) Drie op Je boterham.
(S) Pep-op-drie. 10.03
-drie. 11.03 Radiojournaal.
diojouttnaal. 14.06 (S) Pop-kon takt I.
15.03 (S) Pop-Kontakt II. 16.03 (S)
De Hitmeester (17.03 Radiojournaal).
an Joods
middag.
teert(12 26 Med. 12.30-12.40 Nws)
13 30 (S) Muziek. 15.00 PLermanent
Wave. 15.30 Nws. 15.33 Walkiki. EO:
16.15 Licht en uitzicht. 17.00 (S) Eigen
wijs. Overheidsvoorlichting: 17.20 Test
en uitaeg. EO: 17 .30 Nws. 17.32 (S)
Klankbord.
Hilversum II
NCRV: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym.
7.20 Te Deum Laudamus. 7.54 Het
levende Woord. 8.00 Nws. 8.11 Hier en
nu. 825 Muziek in uw straatje 9 00
In gesprek met.9 35 Waterstan
den. 9.40 Plein muziek. 10 00 Zo klinkt
de ziekenomroep. 11.00 Nws. 11.03 De
presen- vertelt
15.30-17.00 (S) Zo klonk het
DUITSE TV
korrespondenten. 20.00 Journaal en
weerbericht. 20.15 Boulevard Baden-Ba
den: Tausend Clowns, tv-film. 21.45
t (Ree 200 USA: Melnze Zeit druben,
Schooi- herinneringen va korrespondenten.
18 00 22 45 Bioscoopmagazine. 23.30-23.35
Duitsland II
vor 8). 20.00 Joum. en weerber. 20.15
Circus Krone. 2145 Trekking Lotto.
deze tijd (4). 14.05 Het
tot een ademtocht. NOS: 14.50 Den
Haag deze week. 15.00 Kijk op bui-
Programma-overzicht
counts. Amer. speelfilm uit 1953. 23.20
gen
passt auf. i
Kung Pu. 18.55 Kinderprogr 19.00 Jour
naal. 19.30 Hitparade. 20.15 Les Sus
pects. Frans-Ital. speelfilm uit 1974.
21.40 Journ. 21.45 Sport. Rep. Inter
views, lott. 23.00 Ich gehe nach Mün-
chen. 0.25 Journaal.
Duitsland I
n- sica Nova.
BELGISCHE TV
afgelopen week.
3.15 Regionaal journaal. 14.30 Se-
15.00 Pippi Langkous, kin-
hurs, speelfilm. 23.15 Journ.
10.00 Eucharistieviering.
16.00-16.30 Report. Ronde
rijk. 16.00 Het Jongetje
18.45 Barbapapa. 18.50 Hec
Amerika van Alistair Cooke. geschied
kundige serie 19.40 Med 19 45 Jour-
"0.05 -Sportweekend. 20.35
menin- St randplrai
err Da- 14.40 Informatie over chemie. 15.10
progr. 18.00 Journaal. 15.15 Liefdadigheidsprogram
ma. 15 20 Historsische film. 15.50 Sport
16.30 Volksdansen. 17.00 Journ. 17.20
Sport. 18.00 Dagboek
tantse Kerk. 18 15 Boi
19.00 Journaal. 19.10 F
Bonn. 19 30 200 jaar USA: Vier grond-1
F-korrespontfenten uit de hele
Tot 31 juli wordt voor de 26ste
keer in Haarlem de Jaarlykse impro-
visati ewedstrijd orgelspelen gehou
den. Voor deze internationale zo-
meracademie voor orgel hebben (6
organisten uit 17 landen Ingeschre
ven. Het concours wordt geonend oo
zondag 11 Juli met een byeenkomst
in het Frans Halsmuseum.