Paard en ezel,
Rudi Carrell en
Hoe bestaat het
unen
...en gisteren
toegelicht
/RflDID\programma
Bedrijf moet betalen
voor radio-muziek
GUY BEART
ZINGT HIER
Klagen over te weinig klassieke muziek?
Zeker nog nooit van de
VARA gehoord.
Want als de VARA
je nog geen tientje waard is-
waar blijven we dan?
ZATERDAG 22 MEI 1976
PAGINA 5
Door
Nico Scheepmaker
Tot nu toe kende ik eigenlek
alleen nog maar het verband tus
sen de ezel, de Belg en de Neder
lander (Belg komt met oud krak-
kemikkerig mank ezeltje by Ne
derlandse douane, douane vraagt:
„Heb je die op de rommelmarkt
gekocht?", „ja" zegt dat ezeltje),
maar nu is er blykbaar ook een
drieëenheid tussen ezel, paard en
Nederlander. De eerste die een
aforisme in die richting-waagde,
was Karei Jonckheére in „fron
taal", waarin de vraag werd be
sproken of Nederlanders gevoel
voor humor hebben.
Jonckheere, die een Belg ia en
dus kan weten dat de Belgische
televisie nog nooit een programma
heeft gemaakt dat te vergelijken
is of was met Dorus, Hadimassa,
Farce Majeure, Rudi Carrell, Be
rend Boudewijn, Mies Bouwman,
Ted de Braak, De Mounties, Het
Simplisties Verbond, Barend Ser
vet, Johnny en Ryk, Neerlands
Hoop, Wim Kan, Toon Hermans,
Wim Sonneveld, Paul van Vliet.
Henk Elsink, Fons Jansen, André
van Duin, Ja zuster, nee zuster.
Het echaep met de vyf pooten en
noem maar op fin ieder geval is
ons een dergelijk Vlaams pro
gramma nooit ter ore gekomen,
en heeft men het ook nooit nodig
geoordeeld ons er kennis van te
laten nemen), wist met stellig
heid dat Nederlanders geen ge
voel voor humor hebben.
Hy toonde dit nader aan door
een aforisme, waarin gezegd werd
dat de Nederlander een paard
was, vertaald in een ezel. En af
gelopen zaterdag bleek Rudi Car
rell zyn oren niet in zyn zak te
hebben gehad, want hy kwam met
een soortgelijke variatie: hij was
een ezel in Nederland, en een
paard (raspaardje, wellicht?) in
Duitsland, of iets dergelijks. Ik
ben geen held in het onthouden
van driehoeksverhoudingen met
Nederlanders, paarden en ezels,
maar ik weet heel goed een ezel
te onderscheiden van een paard,
en ik durf te stellen dat de laat
ste Rudi Carrell-show de verta
ling was van de eerste, en dus
een ezel in plaats van een paard.
Kees Schilperoort, drastisch
verkleed als Zoeloehoofdman, had
nog maar nauwelijks de ronde
gedaan langs de vleespotten waar
in vier deelnemers zich van zijif*
mensenetersmenu moesten zien
af te praten, toen de telefoon
ging. Een lezer-kyker-VARA-lid
vroeg smekend of ik hier niet iets
over wilde schrijven. Als mensen
my opbellen om te vragen of ik
over een bepaald programma wil
schreven, bedoelen zy dat altijd
ln negatieve, wat zeg ik, vernieti
gende zin. „En toch ben ik van
mening dat Carrell vernietigd
moet worden", zoals Cato tradi
tiegetrouw iedere redevoering be
sloot. Dat was weliswaar om
streeks 200 voor Christus, en het
ging hem meer om Carthago dan
om Carrell, maar het principe is
hetzelfde.
Ik heb beloofd mijn best te zul
len doen, want ik was ook niet erg
gelukkig met die laatste afleve
ring. Te veel potsierlijkheid.
Deelnemers die de limbo moesten
dansen (onder een stok door), die
als Nikkelen Nelis moesten optre
den, zich als babies moesten aan
stellen, en in een kookpot moes
ten zitten („Diepvries diepvries"
was het enige wat de rustige non
wist uit brengen als argument om
haar niet op te eten: Iglo zal
haar niet dankbaar zijn geweest).
Ach, echt verschrikkelijk of mens
onterend kon ik het niet vinden,
maar leuk was anders. Geef my
maar het ontraadselen van spo
ren, of het mimen van "Dirty
old men" als invaller voor The
three degrees, en ook bij het im
proviseren op een onbekende taal
(voer een gesprekje in het Chi
nees) werd er tenminste nog
enige vindingrijkheid van de
deelnemers geëist.
Of het nu kwam doordat Rudi
Carrell de winnaars van vorige
shows in deze „finale" had laten
optreden (het kan soms een voor
deel zijn dat men deelnemers aan
een spel al kent van vorige keren,
maar in dit geval werkte het na
delig. de verrassing van de pot-
öenmakende nonnen was er af,
en nog meer potsen dan de vo
rige keer konden ze moeilijk ma
ken; hetzelfde gold voor onze
kleine Belgische vriend, hij kon
moeilijk nog kleiner zyn dan de
vorige keer), of doordat de spel
letjes een beetje onbecyferbaar
waren, waardoor de kleine Belg
en de leuke meid by de willekeu
rige toekenning van de punten
natuurlijkerwijs kwamen boven
drijven, een feit is dat deze laat
ste show van Rudi Carrell niet de
beste was.
Hiermee heb ik dus myn plicht
jegens de opbellende lezer ver
vuld, alleen kan ik hem niet steu-
nenin zyn grootste klacht, name
lijk dat het voor een omroep als
de VARA geen pas geeft om een
neger zo mallotig voor te stellen
als via Kees Schilperoort gebeur
de. Het gegeven van de mensen
eter bij de grote kookpot waarin
een blanke zit te sudderen, is in
de wereld van de cartoon al eeu
wen oud en onverslijtbaar. Daar
aan kunnen zelfs de moderne
„gouden bedden", die sinds een
Jaar of tien aan de Afrikaans©
leiders worden toegeschreven,
niets veranderen. Wanneer we
humoristen, komieken, conferen
ciers, cartoonisten of loltrappers
de bananenschil, het onbewoonde
eiland, de sprekende papegaai, de
echtgenote met deegrol achter de.
deur, de menseneter met kookpot,
of de schoonmoeder gaan ontzeg
gen wegens voedselschaarste,
recht op zelfbeschikking, dieren
dag, moederdag, de waardigheid
van de onderontwikkelde volkeren
of het jaar van de vrouw, dan zijn
we dunkt me op de verkeerde weg.
Simon Carmiggelt zei daar al
wyze dingen over in „Frontaal",
toen de weggetrokken stoel ter
sprake kwam: de yzersterke dijen
kletser met eeuwigheidswaarde.
Mijn grootmoeder zei ook altijd:
„Van een goede Belgenmop is nog
nooit iemand zeeziek geworden",
en daar stem ik van harte mee in.
XI kunt in deze tijd van het jaar
overigens beter niet kyken, want
elk programma kan het laatste
ziin. Het was dus de laatste Car
rell-show (waardoor we vele
maanden verstoken zullen blijven
van toespelingen van Rudi op
Mies en van Mie-3 op Rudi: net
Bing Crosby en Bob Hope, met dit
verschil dat Hope en Crosby
vrienden waren die elkaar katten
en Mies en Rudi vijanden die de
indruk poogden te wekken elkaar
als vrienden af te troeven), en't
was ook de laatste „Hoe bestaat
het" van dit seizoen. "Hoe bestaat
het" heb ik steeds een erg aardig
programma gevonden, met meest
al wel goede onderwerpjes, en een
uitstekende presentatie, waarvan
het speelplezier afstraalde. Voor
een goed humeur zou het kyken
naar of Tommy Cooper, of Atie
Dyckmeester doktersvoorschrift
moeten zijn.
Er was nochtans een facet van
het programma dat ik als bui
tengewoon hinderlijk ondervond,
namelijk de meedogeloze jacht
op iedere mogelijke woordspeling.
Als iemand in zijn tuin een pa
piertje vind met daarop het woord
„negerzaad", en er wordt dan ge
zegd: „Nu begrijpen we waar de
afrikaantjes vandaan komen",
dan vind ik dat een leuke en toe
passelijke woordspeling. Maar als
Bob de Lange met het quasi-ter-
loopse van de lange aanloop '„guns
(korte pauze) tig" zegt omdat de
betrokkenen meneer Guns is rij
zen me de haren te berge. De
myne, niet de hafë in dat genre,
dus. Ook heeft men de slechte
gewoonte om een reeds duidelijke
zaak nog eens met een extra uit
roepteken (meestal in de vorm
van een woordspeling) te bena
drukken. Je krygt daardoor het
tegenstrijdige effect dat de pre
sentatie losjes en onnadrukkelijk
Rudi Carrell, ezel of paard.
is, maar de tekst die wordt uit
gesproken steeds naar een na
drukkelijk slot neigt. Als ze zich
echter volgend seizoen wat weten
te matigen in de woordspelingen,
en het opgelegde pandoer aan het
slot weten weg te werken, zal
„Hoe bestaat het" kunnen uit
groeien tot een van onze plezie
rigste tv-programma's.
Soms wou ik dat ik tv-criticus
Neem nu even wat Peter van
Bueren in De Volkskrant over de
laatste uitzending in dit seizoen
van FC Avondrood schreef: „Nu
het aardige Avondrood toch niet
meer verdedigt hoeft te worden,
kan er best enige kritiek over deze
slappe uitzending voor de zomer
vakantie af". En hy geeft ver
volgens vier aanmerkingen ten
beste, die ik zal nummeren en
meteen van commentaar zal voor
zien:
1. „De Engelse voetbalbeelden
waren te matig en te oud om de
exclusieve waarde te bewijzen".
Te matig: dat kan de BBC in
haar zak steken. De exclusieve
waarde school natuurlijk hierin,
dat het om twee wedstrijden van
Noord-Ierland tegen Wales en
Engeland ging. Noord-Ierland is
de toekomstige tegenstander van
het Nederlands elftal in de voor
ronde van de W.K.
2. „Het gesprek met bondscoach
George Knobel ging ten onrechte
niet over België—Nederland". Uit
die opmerking blijkt dat Peter van
Bueren de voetbalwereld slecht
kent. Knobel zal, vyf dagen voor
de wedstrijd, zeker niet „het ach
terste van zijn tong laten zien",
zoals dat tegenwoordig heet. Hij
zal niets zeggen over de opstel
ling (de enige zinnige vraag, over
de opstelling van Peters nu Jan
sen is uitgevallen, werd wel ge
steld, en met hetv oorste van de
tong beantwoord), en zich hooguit
in vaagheden verliezen over de
wedstrijd zelf. Een goed inter
viewer stelt nooit die vragen
waarop iedereen het antwoord al
weet. Interessanter was het, van
Knobel te horen hoezeer hij men
taal sinds „Ajax" veranderd is
ten opzichte van het betaalde
voetbal, temeer omdat zyn beide
interviewers indertijd degenen
waren die Jaap van Praag tipten
dat Knobel wel zin had om van
MVV naar Ajax te gaan.
3. „Het bewys van ongelijk van
grensrechter Hoppenbrouwer was
wel duidelijk, maar toch ook koren
op de molen van de doorzeurders
over een onverkwikkelijke kwes
tie". Wat een argument, voor een
journalist -tv-criticus deze beel
den, uit een andere hoek, waren
nooit en nergens eerder vertoond,
en dus nieuws, in een affaire die
(rondom de uitzending van Leo
van der Kroft naar Montreal)
nog steeds speelt.
4. „Het portret van de gangma
ker Bruno Walraven had geen
enkele relevante aanleiding en
gaf de man bovendien opvallend
de gelegenheid reclame te maken
voor zo'n twintig bedrijven door
sneMe wisselingen van pakken en
petten". De relevante aanleiding
was dat het stayersseizoen weer
voor de reur staat, en dat Wal
raven daar aardig over kan ver
tellen. Die reclame voor twintig
bedrijven lykt mij wat overdreven.
Gangmakers zijn contractueel
verplicht ook tijdens trainingen
hun wedstrijdkleding te dragen,
waardoor op zyn stayerspak (van
de KNWU) de naam Vredestein
te zien was, en op zyn petje onder
zyn helm de naam Ormas Sharp.
DEN HAAG Moet een bedryf
auteursrechten betalen voor de mu
ziek. die komt uit een transistorradio
van een personeelslid? De Haagse
rechtbank heeft deze vraag gisteren
bevestigend beantwoord in een von
nis in een civiele procedure.
BUMA. het bureau voor auteurs,
recht op muziek, had het proces aan
gespannen tegen een Haagse wasse
rij. In het bedryf liet een vrouwe
lijk personeelslid haar transistorradio
spelen. Dat leidde tot een rechtszaak.
Aanvankelijk had de BUMA een
kart geding over deze kwestie verlo
ren. maar in de nadien aangespan
nen „bodemprocedure" werd anders
beslist. De Haagse rechtbank oor
deelde dat de wasserij „onrechtma
tig" handelt door een werkneemster
via haar transistorradio muziek ten
gehore te laten brengen en dus ook
niet verhindert dat zy zo inbreuk
maakt op de muziek-auteursrechten.
Het.is niet van belang of het perso
neelslid de radio voor zichzelf aan
heeft staan of dat ook andere werk-
DEN HAAG De Franse chan
sonnier Guy Béart komt volgende
week naar ons land. Op woensdag
26 mei zal hy onder meer optreden
in het Nederlands Congresgebouw in
Den Haag. Van dit optreden zal de
TROS-radio opnamen maken voor
het programma „Een mondje Frans"
van Leo Jansen.
Guy Béart zal ongetwijfeld tijdens
zijn recital ook het chanson „A Am
sterdam" ten gehore brengen. Hij
maakbe dit lied naar aanleiding van
zyn vorige bezoek aan ons land. „A
Amsterdam" is tevens de titel van
zijn dit najaar uit te brengen nieu
we langspeelplaat.
H YóórHnvercumlVwasdeY^MaHangéénonzerMassieksfezenders.
i De populaire euuitzonderlijke werkenin Het Matinee op deVrïje
Zaterdagzijn daareen goed VDorbeeldvan.Enwat denkt 11 van de
-jij bekendeenonbekendeartiestpninonzeconcertenuitStudioLDieu
straks 'szondagsookweerzelfkuntmeemaken?
I DuisternaarVARA-klassiekopwoensdagavondenZondagmiddagop
k HilversumlI.En8uur]an<;iKhpt\ARAMuziekniaandagopI\:
Luister danzelfnaarEdo de Waart, tiissenl0ent2nuraanbetwerkmet
f hetRotterdamsHiilharmonischOrkestinFeestderHerkenning-.
De\WRAiseenechtekla.ssiekestree£zender.Wijnodigen de klassiekers
uit dit streven te steunen. Dooriidte worden vooreen tientje,maar
i lievernogabonnee,automatischvoort36,80perjaar.Danbebtudie
I voortreffelijkegidserooknogbij.
Bel 02150-48741 ot schrijf VARA. Antwoordnr. 3 in Hilvers um.
De VARA, dat ben je
NEDERLAND I
15.00 Journaal (NOS)
15.32 O. gaat dat zo (VARA)
16.15 Fam. portret (VARA)
17.10 De film van Ome Willem (VARA)
17.40 Concours Hippique Aken (NOS)
18.15 Soc. Verz. (11) (Teleac)
18.45 TV-informatie voor Marokkanen (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 Rallycross 1976 (AVRO);
19.55 Circus Ahoy (AVRO)
20.50 AVRO's Sportpanorama (AVRO)
21.35 Journaal (NOS)
21.50 Pepe Lienhard Show Orkest (AVRO)
22.00 Hardheid 10 (AVRO)
23.23 Journaal (NOS)
23.28 Lied van de week (IKON-NCRV).
NEDERLAND II
18.45 Ti-ta-tovenaar (NOS)'
18.55 Journaal (NOS)
19.05 The Flintstones (KRO)1
19.30 Kareltjes Kolderieke Kapriolen (KRO)!
19.50 't Zand 33 (KRO/RKK)
20.00 Journaal (NOS)
20.25 Als de nacht valt, thriller (KRO)
22.00 Brandpunt (KRO)
22.40 De Olympische Spelen (3) (KRO)
22.30 Journaal (NOS).
ZONDAG 23 MEI
14.30 Les Gammas (Teleac)
15.00 Wetenschap in beweging (Teleac);
16.00 Journaal (NOS)
16.02 De muis op herhaling (NOS)
16.27 Sport (NOS)
16.55 Voetbal en totouitslagen (NOS)
17.00 Vesper vanuit Bunnik (IKON)
17.30 Wilde ganzen (IKON)
18.15 Huisartsen (Teleac)
18.55 TV-in forma tie voor Turken (NOS)
19.00 Journaal (NOS)
19.05 The violon (KRO)
19.30 Symfonie no 4 (KRO)
20.15 Twee op de wip (KRO)
22.00 Algemene Loterij Nederland (KRO)
22.10 Oranque (KRO)
22.55 Humanisme minderwaardig (Hum. Verbond)
23.15 Journaal (NOS).
NEDERLAND II
18.25 Woord voor woord (IKON-KRO/RKK
18.30 Ti-ta-tovenaar (NOS)
18.35 De kinderen van 47a (NOS)
19.00 Panaramiek (NOS)
19.15 Studio Sport (NOS)
20.30 Ot en hoe zit het met Sien (NOS)
21.05 De wonderbaarlijke beginjaren van de film (NOS)
21.30 Journaal (NOS)
21.35 Informeel (NOS)
22.35 Naar het Oosten (NOS)]
23.10 Journaal (NOS).
Zonder kop of staart en wanke
lend tussen 'thriller en lovestory
ontrolde zich Hardheid 10 in
delen.
Alle clichés inherent aan het
genre waren aanwezig. De glad
de luchthavens, de snelle eigen
tijdse mannen met het drank
handje, de mooie vrouw met de
nauwelijks verhulde erotiek van
de strakke truitjes, overbloezend
van de goedkope freudiaanse
symboliek. Nog afgezien van de
verspilling van zendtijd en cel
luloid aan een volstrekt ineffi
ciënte verteltrant. Aangenomen
dat dit soort series voor een
modaal intelligent mens worden
gemaakt, moet tot nu toe ge
concludeerd worden, dat de in
telligentsia op dit moment zetelt
by de AVRO. Nee. dan de Ham
monds. Een overzichtelijke serie
over macht. Intrige en achterklap
waarvan het geheim is dat ieder
een zulke situaties in zijn eigen
omgeving kan herkennen.
Of het nu Vietnam is of Li
banon. de AVRO commentator
kan uiteindelijk niets anders uit
brengen dat wat gejammer, dat
culmineert in de niets verkla
rende kreet dat wij hier weer
typisch te maken hebben met
een "menselijke tragedie". Van
deugdelijke achtergrondinforma
tie was geen sprake.
JORIS CAMMELBEECK
De KRO-tv is om 20.25 uur op II in de lucht met een uit 1964
daterende psychologische thriller „Als de nacht valt". In deze
door Karei Reisz geregisseerde film zijn de hoofdrollen voor
Albert Finney en Susan Hampshire.
De derde Aflevering van „De Olympische Spelen" is om 22.40
uur op het zelfde net gewijd aan de doorzetters. Een afleve
ring waarin sportlieden te zien zij die grote handicaps over
wonnen.
Onderwerp in de morgen om 20.30 uur via Nederland II uit
te zenden aflevering „Ot en hoe zit dat nou met Sien?"
is de vraag: Bereidt de Nederlandse huisvrouw zich voor op
de situatie waarin ze komt te verkeren, wanneer de kinderen
'.eft ze het
wanneer de situatie daar is.
Over het deelnemen van de communisten in de Italiaanse
regering en het Italiaajise lidmaatschap van de NAVO roordt
om 21.35 uur via Nederland II gesproken in de maandelijkse
aflevering van het programma Jnformeel"Gasten van W.
L. Brugsma zijn de journalisten Mare Uhlmann, dr Rheo
Sommer, Antonio Gambino en A. L. Schuster.
Hilversum II
KRO: 8.00 Nws. 8.10 Overweging. 8.15
viering. 11.00 Da Capo. 11.50 Buiten
lands commentaar. 12.00 Nieuws. 12.10
Echo. NOS: 12.20 Voor SurLnamers en
Anti 11 Lanen ln Nederland. 13.20 Pro
gramma voor buitenlandse
VARA: 17.00 (S) VARA-klassiek.
MAANDAG 24 MEI
Hilversum I
TROS: 7.00 Nws. 7.02 (S) Kom
9.03 (S) Pep-op-drie. 10.03 (S) Powderkreg. Amerk. speelfilm
middag.14.03 Radio-
De Ritmeester. ,17.03 Radiojournaal,. HerpDamel pas^a^TB.OoT^
ZONDAG 23 MEI
Hilversum I
Hil\ersum I
Gram presenteert. 18 30 Boemerang.
19.00 De Scala. IKON: 19.30 Brood
spelen. NOS: Promenade orkest.
I gesproken. 22.55
18.00 Nieuws. 18.11 Aktua.
Utte. v
19.00
(S, Concert a la carte. 21.30
Guitariteiten. 22.00 (S) Woorden
23.16 (S) Postludium. 23.55 1
Hilversum III
zondagmorgen. AVRO: 12.00 Muzikaal
23.55-24.00 Nws.
kommentaar vanaf de ba
sis naar de top. KRO: 14.00 Kruis
punt. 14.30 (S) Promenadeconcert.
(S) Sou- Was ik
(S) Muziek Mozaïek.
pel. 18.15 Ker-muziekdag ln Zoeter-
getrouwd. 12.02
laar. 13.02 (S) NAR.
NOS: 14.02 (S) Langs de lijn. 18.02
(S) Jazz. KRO: 18.30 (S) Springplank.
19.02 (S) Tombola. 23.02 (S) Voer voor
vogels. 1.02-7.00 (S) De week ln.
Sportshow. 23.0
(S) Late date. 0.30
(S) rechtvaardigen. (21). 19.25 De orgel-
Nws. 10.33 (S) Sphinx. RVU: 11
Ontwikk. samenw. VPRO: 12.0"
Ponskaart presenteert
De EO deze week. 16.20 (S) Licht en
uitzicht. 17.00 EO-metterdaad-lnforma-
tie. 17.05 (S) Eigen wijs. Overheids
voorlichting: 17.20 Tekst en uitleg. EO:
17.30 Nws. 17.32 (S) Klankbord.
NCRV: 7 00 Nws 7.11 Ochtendgymn.
7.20 Te Deum Laudamus. 7.54 Het
levende woord. 8.00 Nws. 8.11 Hier en
nu. 8.25 Muziek in uw straatje. 9.00
Plein Publiek. 10.50 Schoolradio. 11.00
Nws. 11.03 De Kiltma Hawaï lans show.
11.30 Het nuttigen van etenswaren is
toegestaan. 13.00 Nws. 13.11 Hier en
13.30 Onder schooltijd. NOS: 14.50
"5.00 Kijk op
Hilversum IV
VARA: 7.00 Nws. 7.02 (S) Groot
en klein. 9 00 Nws. 9.02 Wonen. 9.35
Kinderen een kwartje? 10.00 <S)
Feest der herdenking. 12.00 <S) Tus
sen de middag. 13.00 (S) Maak eens
nader kennis met14.00 Nws. 14.02
Keuren en kiezen. 14.30 Aller Han
den (4). 15.00 (S) Progr. t.g.v. de
VARA-Jazzweek 1976. 15.50 Zo klonk
DUITSE TV
Duitsland I
I--—o-«-X.W raui una raui
chen. 14.40 Informatief programma
15.10 Journaal. 15.15 Liefdadigheids-
programma. 15.20 Tatsachen. 15.50
woman chasses Mann, speelfilm. 17.00
Journaal. 17.02 Sport. 18.00 Dagboek
uit de Katholieke Kerk. 18.15 Bonan
za. 19.00 Journaal. 19.10 Reportage uit
Bonn. 19.30 Notities uit opera en con
certzaal. 20.15 Die schone Lugnerln.
22.05 Journaal en sport. 22.20 200
Jaar USA. 23.05 Journaal.
BELGISCHE TV
BelRw-N,rt
18 00 Tl-ta-tovenaar 10 05" DisneT-
-n«. gjjttüi. TLoo SBö'ag
5.00 Journaal 19.30 Disco
Les ml6erables. Amer. speelfilm uit
1935. 22.00 Journaal. 22.05 Sport. 23.20
Das einsame Haus. misdaadfilm. 0.35
Journaal.
ZONDAG 23 MEI
(ARD)
9.35-10.20 Berichten
-1 19.30 Programma-
Sport. (Reg. taire- 18 30 Journaal. 18.33 Sport.
Den Haag deze
20.16 Dorothea Merz. film-serie. 22.20
(S) Jazz tune 1.02 (S) Middernacht
blues. 2.02 ,S) Bent u daar nog? 6.02
(S) Al wakker? 6.45 (S) Zondagmor
gen.
.00 Nws. 8.02 (S) Popu-
(S) Nedertamds koorfestival. 22.30 Nws.
22.40 Radiojournaal. 23.00 Van
avond laat sport. 23.55-24.00 Nws.
klassieke muziek. NOS: 9.00 (S) 1755
Discotabel. 10.00 (S)
Hilversum III
KRO: 7.02 (S) Drie op Jeboterha.
17.45 Journaal.
progr. WDR: 8.05 t.m. 11.15 School
televisie). (Reg. progr. NDR: 18.30
Wartet nur bis Vater kommt. 19.00 Akt.
19.15 Am us. progr. WDR: 18.30 Inter
mezzo: Don Camillo und Pepone (2).
19.15 Akt. 19.50 Kura vor 8). 20.00
Journaal en weerber. 20.15 Spelprogr. NSHÜHüiBP^SBP
21.46 Trekking lottogetallen. Aanslul- komende week. 10.30 Herinnering
België-Ned.
9.00 Gezondheidsprogr. 9.30 Her
haling eigen programma. 10.00 Echa-
ristieviertng. 11.00 Confrontatie. 12.00
Nieuwsoverz. voor gehoorgestoorden.
12.30-12.55 Kulturele activiteiten 15.00
Herrie met 2b. 15.15 Gevarieerd pro-
c»ur. iÜ.W meu.
Sport. 20.30 De dag i