Televisieserie over
intolerantie
Hollands
m een
huisgezin
Bezoekuur': Mulisch' kijk op het sterven
Toneeltalent(en) in
'Hoogste verdieping'
„MET GOED FATSOEN"
Rusland in Leiden
TVmgrgeh\
Japanse aquarellen
TGP=
h Philips Hoogtezon zorgt
o.a. vooreen zomerse kleur
in de winter
Töëgéliöfrt
RADIOPROGRAMMA
DONDERDAG 20 NOVEMBER
Amsterdam Centrum met zijn
Bellevuetheater zo dicht het Leidse-
plein genaderd, het kon niet anders
of het gezelschap en Harry Mulisch
moesten elkaar op een gegeven
moment wel diep in de ogen zien.
De romancier komt slechts met
grote tussenpozen aan theater toe
en dat moet men wel betreuren,
waar de routine in het schrijven
voor theater meestentijds de kwali
teit bepaalt. Misschien dat de
recente opleving in' de Nederlandse
toneelschrijfkunst ook Mulisch ac
tiever zal maken.
Gisteren ging bij Centrum elk
geval van hem „Bezoekuur", „een
heidens requiem voor dierbare en
ondierbare doden" en men leerde de
auteur weer eens van een heel
andere kant kennen dan in vroeger
werk. Het sterven, dat hem onder
meer al eens in „Voer voor
psychologen" had bezig gehouden,
laat hij ditmaal zien in een
ziekenhuiskamer, waar drie smalle
bedden staan opgesteld. Wie bij het
raam komt te liggen is ten dode
opgeschreven, zo is het systeem.
Wat Mulisch met een opschuifsys-
teem horizontaal regelt, bewerkstel
ligde Dimo Buzzati in „Un oaso
clinoco" verticaal.
In een realistische sfeer ziet men
achtereenvolgens drie patiënten
soms heel levendig binnen gekomen,
de laatste adem uitblazen. Nog
illustratiever in „Bezoekuur" is het
gedrag van de bezoekers, die of
gelaten zwijgzaam dan wel in
volledig ongeloof over het onvermij
delijke reageren. Sterker, hij toont
hoe de niet rechtstreeks betrokkenen
aan de dood geen boodschap willen
hebben, zelfs niiet als zij maar een
bed verder aanschoven. Op dat
gedrag heeft Mulisch zich kennelijk
vooral willen richten.
Hij voegt wat tussenmonologen in,
varieert de toon tussen realisme,
magie en groteske humor in de losse
exempelen. Hij schreef goed speel
bare dialogen en waar in de toch
wat statisch blijvende opzet de
literator in hem teveel de overhand
kreeg kwam regisseur Lodewijk de
Boer te hulp, die de dood een
magische begeestering inblies met
actieve spelregie, kleurige attributen
en een cynische boemanbizarheid,
die vooral uit zijn moderne muzikale
illustraties de angst voor het
onbekende op een welhaast gonzen
de manier hoorbaar maakte. Het
Theo de Groot en Egbert van Paridon in „Bezoekuur".
dekor (van Frank Raven) zorgde het première-publiek zal dan ook buigendheid
daarbij voor een opmerkelijke
apotheose. Hoewel „Bezoekuur" wat
dramatische beweging ontbeerde is
het een acceptabel eigentalig stuk,
het thema dan de kwaliteit Onno Molenkamp en Ad van
van Mulisch prestatie hebben Kempen speelden heel herkenbare
gegolden. stervelingen bij een reeks andere
bekwame spelprestaties.
op het toneel heeft Elisabeth Hoytink vertolkte heel
gebracht. De berustende reactie
consequent de ongenaakbare
PIET RUIVENKAMP
'Klaarkomen is praten met God'. stellen, dat de figuur van Theo
Hugo Metsers uitte deze kreet
gisteravond m het LAK-theater
in Leiden. Maar hij had het zelf
niet bedacht. Dat had Manuel
van Loggem Voor hem gedaan,
die het spel "Hoogste Verdieping'
ter interprelatie aan theater Tar-
dieu had aangeboden. In deze
kolommen heb ik bij herhaling
betoogd, dat het spel van zowel
Ad Fernhout als van Ellen Röhr-
man mij nauwelijks kon boeien.
'Echo's was daar een sprekend
voorbeeld van. Het deed mij
daarom deugd, dat Ad Fernhout
en Ellen Röhrman zich in dit
stuk hadden verzekerd van de
artistieke medewerking van Elisa
beth Versluys en de eerder ge
noemde Hugo Metsers.Elisabeth
Versluys, die ik persoonlijk een
goed actrice vind, bleek toch niet
bij elke schouwburgbezoeker even
tijdloos te zijn overgekomen. In
de pauze van 'Hoogste yerdieping'
konden wat genuanceerde opmer
kingen over haar spel vernomen
worden. Zij zou niet 'hoerig' ge
noeg zijn en zou bij de ontdek
king van de 'moeder-zoon-relatie'
niet nadrukkelijk genoeg haar
zwangerschap verdedigd hebben.
Ik maak even melding van deze
kritiek, maar wil tegelijkertijd
mijn bewondering voor haar spel
niet verhelen. De rol van 'Joke'
was zonder enige twijfel de moei
lijkste rol, die maar weinig onder
steuning vond in de rollen van
Theo (Hugo Metsers) Eddie (Ad
Fernhout) en Kora (Ellen Röhr
man). Elisabeth Versluys heeft
talent. Zo eenvoudig ligt dat
Hugo Metsers lijkt in zijn spel
enigszins ongrijpbaar. Men kan
wat vage, moeilijk te trace
ren persoon, is, maar daaarmee
is zijn verhouding tot de andere
spelers niet verklaard. Metsers,
die 'treiterend aardig' kan zijn
tegenover Joke en zelfs tegenover
Kora, wanneer de laatste haar
wulpse rondingen niet in dienst
van de kerk wil stellen, heeft zich
geïdentificeerd met de persoon v.
Theo.
Deze handelaar in tweede-hands
auto's, die me deed denken
aan zijn 'Frank-creatie' in de
film 'Frank en Eva' is gewoon
een schoft. Kora, de maatschap
pelijk werkster zegt: 'Een stuk
vuilnisbakkengod, die vergeten is
buitengezet te worden, toen het
vuilnis bij de stoep werd gezet'.
Zo kan men zijn gedachten ook
formuleren. Ad Fernhout tenslot
te (Ellen Röhrman heeft me ook
ditmaal niet kunnen imponeren)
beantwoordde nu aan de verwach
tingen, die bij 'Echo's' sluimerend
onder de oppervlakte verborgen
leken te blijven. Fernhout lijkt
zich aan het spel van Elisabeth
en Hugo op te trekken. Vooral
in de agressieve dialogen met Hu-
go bereikt Ad geniale hoogten
Dat moet toch even gezegd. Want
om regisseur Jaak Vissenaken al
le eer te laten lijkt me niet ge
heel terecht. Vissenaken heeft dui
delijk zijn inbreng in het uitein
delijke resultaat gehad, maar kan
nauwelijks verantwoord worden
gesteld voor het goede spel van
Fernhout. Dat deed Fernhout zelf.
Het is verheugend deze bevesti
ging van talent te onderkennen.
Al heeft het wel lang geduurd.
A.C. KOEKEBAKKER JR
„Met alles wat die man zegt, daar is
de KRO het volledig mi
Richard Schoonhoven,
KRO-tv, heeft het
Dijk. Jan van Dijk, e(
racistische huichelaar
nist, is de hoofdpersoon in de
speciaal door Johnny Speight voor
de jubilerende KRO geschreven
zesdelige serie „Met goed fatsoen",, of
wel een kijkje in een zeer intolerant
Hollands huishouden waar dankzij
pa-lief het anti-semitisme hoogtij
Zijn het bij „All in the family", ook
een geesteskind van de Engelse
schrijver Speight, de negers die het
moeten ontgelden, in „Met goed
fatsoen" koos Speight de Joden als de
underdog. Want, Speight vond, na
enkele bezoeken aan Nederland te
hebben gebracht, dat die zogenaam
de Hollandse tolerantie bar tegen
viel. Regisseur en vertaler van het
geheel Berend Boudewijn: „Bewust
nooit wat de uitkomst
heeft -Speight de Surinamers niet
als underdog gekozen. Dat was een
open deur intrappen. Hij zocht het
meer ondergronds. Iets waar men
zichzelf op beroemt: die gevoelens
bestaan hier niet, daar sluiten we
onze ogen voor."
verschillende
zegd en geïnterpreteerd.
is. Vandaar
dat we hebben gezegd: we nemen ze
op en bekijken hoe het overkomt."
De einduitkomst is voor de KRO
geen probleem. Richard Schoonho-
waarschijnlijk onbewust discri-
De manier, waarop Speight
afleveringen van elk dertig
de Hollandse familie Doorsnee
neerzette, roept erg sterke vergelij- Jan
kingen op met „All in the family
Dat gebeurde bewust.
minerend
eigenlijk
„Na
schieten."
Aan Rijk de Gooy
n Dijk gestalte te geven. Na
n van de zes afleveringen (in
•toning) blijkt vooral dat De
LEIDEN Boodschappen doen
de in de Br eestraat zal zek'ar uw blik
getrokken - worden naar de etalage
van de juwelier-antiquair Driessen-
Van Duyn. In die etalage staan lak
werkdoosjes en andere beschilderde
voorwerpen uit Rusland opgesteld.
Heeft U die bekeken, dan loont het
alleszins de moeite om naar bin
nen te stappen, want daar is moer.
U zult dan een voor Nederland unie-,
ke expositie zien van dit Russische
handwerk.
De pronkstukjes zijn hier de doos
jes uit Palekh, waar wereldbe
roemde ikononschilders met een vos-
sefcaar in hun vinger de taferelen
ragfijn weten te schilderen. Het is
'n kunst die van geslacht op geslacht
is overgedragen en die vroegor
naast het schilderen van ikonen be
dreven werd. Nu er eigenlijk geen
ikonen meer in Rusland gemaakt
worden, is het vooral in deze doos
jes dat de oude schildertechniek
voortleeft. Voor de voorstellingen
put men voornamelijk uit de hon
derden Russische sprookjes en sa
gen, die zulke kleurrijke taferelen op
leveren.
Berend Boudewijn: „Speight ge
bruikt het liefst de meest populaire
vorm om iets te beweren. Hij benut
voor tv niet alleen het behang, zoals
velen, maar ook de dingen die op
•den ge- Wim Kouwenhoven en Wiesje
Bouwmeester als de buren Rosen
blatt en Annie de Lange en
Maroesja Lacunes als respectievelijk
moeder Hetty en dochter Mar ja
zorgen verder voor goed, uitstekend
in enkele gevallen, tegengas.
He-t verhaal is simpel; maar knap
uitgewerkt. Pa Van Dijk heeft de
schurft aan Joden, noemt ze de ene
ood willen keer katholieken en de andere keer
socialisten Zijn anti-semitisme
de taak die smelt als sneeuw voor de zon,
wanneer hij erachter komt dat
dochterlief vrijt met een financieel
draagkrachtige Joodse jongen.
dat
Dijk
Gooy er
gro
duidelijk enige moeite met het vele echter uitgehuwelijkt te zijn
zijn rol heeft moeten Pa Van Dijk gaat zelfs
ods wil worden.
spe
kreet werk
DUITSE TV
DONDERDAG 20 NOVEMBER
Duitsland I
17.55-18.00 Journaal (Reg. progr;
Dlskussieprogr. 18.30 Akt. 18.45 Za
19.59 Progr-overz. WDR: 8.05
1.50
Sesamstra
18.05 Arse
18.40 Akt. 19.20 Ars<
volg). 20.00 Journaal en
20.15 Diskussieprogramm
lombo misdaadserie 22.
23.00-23.20 Journaal, kommentaai
weerbericht.
18.20 Berlin-0.00 1
e. 19.00 Journaal. 19.30 Mi
21.00 Journaal. 21.15 Kon-
.00 Tue recht und Scheue
'-spel. 23.05 Journaal.
Nederland I
18.15 Duits (TELEAC) 18 45 Kort
weg (NOS). 18.55 Journaal' (NOS). 19.05
Circusprog-ramma (KRO). 19.55 De
Van Spevk Show (KRO). 21.35 Jour
naal (NÓS)21.50 De Van Speyk Show
(KRO). 22.25 Alg. Loterij Ned. (KRO).
(IKOR). 23.55 Journaal
(NOS).
Nederland II
18.45 Brigadier Dog (NOS).
Magazine AVRO
panorama (AVRO) 23.25 Den Haag
vandaag (NOS). 23.40 Journaal (NOS).
Technisch gezien zijn deze kunst
werkjes ook bijzonder. De doosjes
worden van papier-maché gemaakt
en gebakken bij een temperatuur van
meer dan 500 graden, waardoor
het materiaal harder dan hout
wordt. Dan wordt de donkere on
dergrond. opgebracht met cte voor
stelling, en vervolgens wordt het ge
heel gelakt, geschuurd, gelakt, ge
schuurd, vaak meer dan tienmaal,
tot de vereiste glans en duurzaam
heid verkregen is.
Ook is 'er ander Russisch schilder
werk te zien: theebladen, de beroem
de houten lepels en bekers, de poppen
in een pop, en aardewerk. Alles is
te koop. Al vanaf enige luttele gul
dens tot vele honderden toe. Daarbij
moet m'en dan bedenken dat de
Palekh-doosjes, die alle gesigneerd
en geregistreerd zijn, natuurlijk niet Berend Boudewijn: „In het script
17.40 goedkoop kunnen zijn, maar wel hun rijn enkele vloeken doorgehaald.
24.00 geld waard zijn. Verder is er in deel één passage van
Te zien bij juwelier-anitquair n zestig seconden weggevallen en
Driessen-van Duyn, Breestraat 89, in deel zes acht seconden. Deze
Leiden, tot en met 26 november op wijzigingen zijn al aangebracht nog
de koopdagen 'en -avond. voor iemand' de serie had gezien
ELISABETH LABOUCHERE Kijk, een zin kan op tien
(9.30-10.40
Lupin, tv-
dat behang horen. Speight kreeg m°nd heeft
van de KRO een volledige vrije op- Gooyer
dracht. In eerste instantie wilde
hij de serie ophangen aan twee
zwervers. Dat bleek onmogelijk
omdat alles op film moest worden
opgenomen en Speight voor elke
aflevering naar Nederland had
moeten komen. Die gelijkenis met
All in the Family is voor hem
echter geen probleem. Hij is zo, hij
schrijft zo."
Ook al is de kijker door „All in the
family" het een en ander gewend,
toch heeft de KRO
rekening meegehouden dat „Met
goed fatsoen", dichterbij ons bed en
directer door het gebruik van onze
moerstaal, op menig kijkerszieltje
kan trappen. De serie, die in eerste
instantie nog voor dit jaar stond
geprogrammeerd is» nu verschoven
naar 7 januari en komt dan in een
wekelijkse frequentie op het. scherm.
De KRO-leiding bekeek de serie
evenals vertegenwoordigers van di
verse Joodse instanties in ons land.
,Met goed fatsoen." kon door de
beugel. Is er veel geschrapt?
Speight hem
daaru
meer in zij:
onsympathieke creatie, mede door
dat de, dialogen sterker worden ei
het verhaal meer „body" krijgt.
in de een Arabische olieprinses dan valt
groeit Van Dijk weer terug in de
ploerterigheid, waarmee hij de
eerste afleveringen de huiskamer
binnenkomt.
YVONNE PARRE
LEIDEN Voor de aankoop van
een collectie Japanse aquarellen uit
bewust het begin van de negentiende eeuw,
heeft het Prins Bernhard Fonds aan
het Rijksmuseum van Natuurlijke
Historie in Leiden een subsidie ver
leend van f 15.000,
De collectie bestaat uit een aantal
bundels grote vellen - totaal hon
derd - geschept oud-Hollands papier,
waarop door een onbekende Japanse
kunstenaar een groot aantal Japan
se dieren, planten en vruchten zijn
geschilderd.
De verzameling houdt verband met
de samenstelling van de Fauna Ja-
ponica door P.F. von Siebola en H.
Burger, in dienst van het gouverne
ment van Nederlands Oost-Indië en
in het begin van de vorige eeTiw werk-
ADVERTENTIE
PHILIPS
1(1) That's the way I like it K.C.
and Sunshineband
2 2) Dansez maintenant, Dave
3 4.) Als de dag van toen, Rein-
hard Mey
6) Everything's the same, Billy
Swa
5 (11)
Sel.
7 (14) Do it anyway you want, it,
People's Choice
8 8) Sjakie van de Hoek, Connie
Vandenbos
9 5) Can't give you anything (but
my love), Sty lis tics
10 (17) I can see the sun in late de
cember, Lucifer
11 9) Thanks for the love, Earth 28 I'n
and Fire
12 (23) Lady bump Penny McLean 30 (16) In Hamburg, Zangere
13 (12) M'n beste vriendin, Mieke der Naam
i fire, Jim Gilstrap
NEDERLAND I
Chemie, les 9 (herh.) (TELEAC)
Toeristische tips (NOS)
Journaal (NOS)
EO-kindcrkrant (EO)
Japanse apen, dierenfilm (EO)
Nader bekeken (EO)
KGB: de Russische Geheime Dienst (EO)
Journaal (NOS)
IvGB, vervolg (EO)
Tenslotte (EO)
Journaal (NOS)
NEDERLAND II
Brigadier Dog (NOS)
Journaal (NOS)
Guyana AVaterland (VARA)
Oorlogswinter (VARA)
Journaal (NOS)
Achter het nieuws (VARA)
De Palissers (VARA)
Koning Klant (VARA)
Man over de vloer (VARA)
Achter het nieuws (VARA)
Gedicht (VARA)
Den Haag vandaag (NOS)
Journaal (NOS)
De EO-televisie vraagt vanavond aandacht voor de K.G.B.,
de Russische geheime dienst. De KGB is het Comité voor de
Staatsveiligheid. Zij werkt zoioel binnen de grenzen als ook
daarbuiten. Het is een combinatie van de CIA en de FBI. Het
is 's werelds grootste en meest sinistere organisatiewijdver
takt en diep doorgedrongen in alle geledingen van het leven
in de Sowjet Unie.
Ontelbare religieuze en politieke gevangenen zijn het resul
taat van hun jacht op alles wat als „staatsgevaarlijk" wordt
bestempeld.
Voor zijn 90 minuten durende documentaire heeft regisseur
Mische Scorer zelf van Russische afkomstde hele wereld
afgereisd. Gedurende negen maanden verzamelde hij tal van
feiten over de KGB en sprak hij met mensen die hun per
soonlijke ervaringen met de KGB verteldenvooral naar het
Westen uitgeweken Russen, onder wie verscheidene ex-KGB-
off icier en.
De film bestaat uit twee delen. Het eerste deel is een histo
risch overzicht en laat zien hoe de KGB kon uitgroeien tot
de geweldige machine zoo.ls hij nu is. Deel twee toont de ma
nier van werken, de methoden tegen politieke en religieuze
tegenstanders zoals geweldpleging bij de ondervragingeen
zame opsluitingopsluiting in psychiatrische inrichtingen en
dwangarbeid in een van de vele werkkampen. Het aantal
slachtoffers is niet bekend. Maar volgens regisseur Mischa
Scorer moet het aatal mensen dat lijdt onder de terreur van
de KGB gigantisch zijn.
Voigend jaar bestaan de Verenigde
Staten van Amerika tweehonderd
jaar. Dat gaat uiteraard gepaard
met veel feestgedruisoptochten,
verkleedpartijen, barbecues en ge
zwaai met talloze vlaggetjes. Dit
jubileum leek de VPRO een
passende aanleiding om weer eens
wat aandacht aan Amerika te
besteden. Dat gebeurt op dezelfde
station
.rop
het
Midden-Oosten is behandeld, name
lijk via een cyclus van zes weken,
beginnend met een zogenaamde
thema-avond, die geheel in het
teken staat van de Verenigde
Staten.
In een interview noemde VPRO's
Leo Kool het „verdrietig" dat in
verband met geldgebrek (ook Sjef
van Oekel wordt daarvan het
slachtoffer) slechts één zelfgemaakte
programma in deze serie te zien zal
zijn. De rest is aangekocht in het
buitenland. Maar er is geen enkele
reden om „verdrietig" te zijn,
wanneer de nog uit te zenden
programma's van de zelfde kwaliteit
zijn als wat gisteren werd vertoond.
Deze Amerika-avond bestond uit
twee delen: eerst een film over het
wegens spionage in 1953 ter dood
gebrachte echtpaar Rosenberg, en in
aansluiting daarop een bijna twee
uur durende film over de oorlog in
Vietnam. De titel van deze door de
Amerikaan Peter Davis gemaakte
televisiefilm luidt „Hearts and
minds" en heeft betrekking op een
citaat van president Johnson: „De
uiteindelijke overwinning in Viet
nam zal afhangen van de harben en
geesten van de mensen die daar
wonen". De grote Amerikaanse
televisiestations weigerden de film
uit te zenden. Slechts een onafhan
kelijk, niet-commercieel
heeft het ten slotte gewaagd.
Dat de commerciële stations het
niet aandurfden, ligt voor de hand,
want heel wat Amerikanen (onder
hen ook de sponsors van de
televisieprogramma's) zullen niet
graag geconfronteerd worden met de
visie van regisseur Davis. Hearts
and minds is namelijk het bijna
onvoorstelbare verslag van een
oorlog, gezien door de ogen van
talrijke betrokkenen, Vietnamezen
en Amerikanen, burgers zowel als
militairen.
De maker van deze film ziet de
toekomst van Amerika niet erg
opgewekt tegemoet. Dat bleek onder
meer uit de slotbeelden: marcheren
de mensen, drumbands. grote
groepen met vlaggetjes zwaaiende
Amerikanen. Er is ook alle reden
om somber te zijn na het zien van
die uit de oorlog teruggekeerde
militair, die de scholen langs gaat
om de jeugd te vertellen dat
Vietnam een prachtig land is
„afgezien dan van de mensen, die
erg achtelijk en primitief zijn en
overal een rotzooi van maken".
De film over het echtpaar
Rosenberg sloot in verschillende
opzichten goed aan bij Hearts and
minds". De terechtstelling van de
Rosenbergs paste helemaal niet in
de anticommunistische koude-oor-
logtijd. De oorlog in Vietnam diende
later om het communistische gevaar
in Zuidoost-Azie te keren. Het is
mogelijk dat de VPRO naar
aanleiding van gisteren van 'be
paalde zijde" het verwijt te horen
krijgt, dat men zich weer eenzijdig,
anti-Amerikaans heeft opgesteld.
Enfin, zou ik zeggen, dat moet dan
GERARD PAQUES
zaarn op het Japanse eilandje Deci-
ma. In opdracht van deze twee on
derzoekers werden door Japanse kun
stenaars vole aquarellen van dieren
en planten gemaakt. Een aanzien
lijk deel daarvan werd reeds be
waard in de verzamelingen van het
Rijksmuseum voor Volkenkunde en
in het Rijksmuseum van Natuurlijke
Historie. De nu aangekochte verza
meling is waarschijnlijk van deze
originelen gekopieerd. De verzame
ling bevat echter ook een groot aan
tal afbeeldingen, die niet voorkomen
in de collectie Von Siebold-Biirger.
De uiterst waardevolle aanwinst ver
keert in redelijke toestand en zal
na restauratie dienen als grondslag
voor verder onderzoek over de ge
schiedenis van de Japanse fauna.
NOVEMBER
KRO: 7.00 Nieuw
Heilskwartier. 19.15 (S) De we:
Gods lof, verzoekplatenprogiE
';nking. 20."~
Mc
lehtsprogr. NCRV:
22.10 radic
r bekende bladzijden
mentiek. 23.55-24.00
dag. 15.3(
zen, 17.1
derspelen
0.30 Nieuws). NOS:
(S) De hutsgeklutj
Hilversum 11
AVRO: 7.00 Nii
7.20 (S) Dag
1 Ochtend -
laatl. P.P.: 18.2
16 (13) Foot atompin music, Hamil
ton Bohannon
17 (28) Nights on Broadway, Bee
18 (10) 1'1'Lucy, Mud
19 (29) Calypso, John Denver
20 (27) Almost persuaded, Sommer-
set
21 (26) Daddy grandpa, Limousine
22 (19) Sky high, Jigsaw
23 Change for a lifetime, Kayak
2£ Don't play your r-}-r, Smo-
key
25 (20) Chanson d'amour, Kamahl
26 (15) Goodbye love, Teach In
27 Mississippy, Pussycat
9.00 (S) Progran
(2). NOS: 19.50
AVRO: 20.05 Radiojou:
(S) Jazzspectrum-live
B.00 Radiojournaal. 8.30 De
lan). 9.00 Schoolradio. NOS:
D.00 (S) Voor de kleuters. 10.10 Ar-
eadsvttaminen. (11.00 Nws. 11.03 Ra
diojournaal 11.30 (S) Knipperlicht.
.-VRO: 12.40 (S)
Lichte orgelmuziek. 12.55 Radiojour-
laat kultureel. 23 50 Radiojour
naal. 23.55 Nit
Hilversum III
NOS: 18.03 De Vakaturebank.
(S) Joost mag niet eten. TROS:
(S) Poster: de geschiedenis va
i Zembla. 17.30 Welingelichte 1
19 02 Sen. 17.55 Med.
21.02 (S) Sesjun: jazz en blues
22.02 <S) De Hugo van Gelderen-
Nederlandstalige Top 10
Grass gospelmu
D: 7.02 Gospelsound.
>rd. 8.10 Tussen thee e
NCRV:
13.03 Hier en nu. 13.08 Drie tus-
de middag. NOS" 14,02 Pop-kon-
16.03 De Ritmeesters.