'Als Casino de Paris geen
kwaliteit meer
kan garanderen
moet het dicht'
Noerejew krijgt niet altijd zijn zin r(jy)vafyfa3Qr
Balletchoreograaf Roland Petit:
JX
toegelicht
...en gisteren
Strohalm
TVmorgen]
RADIOPROGRAMMA
Vroman vertaald
DINSDAG 7 OKTOBER
Een onopvallende figuur tussen de
dansers in werkkleding: wollen
maillots, wollen werkkousen met
hier en daar een steekje los. Een
klein hoofd met een Van Agt-kap-
Bel, de romantische lange krullen
Zijn verdwenen. De repetitie begint,
„Tod und Verklarung" van Richard
Strauss komt wat vervormd uit de
bandrecorder, Rudolf Noerejew hurkt
ineengedoken tussen de twee „enge
len" die hem in het ballet zullen
begeleiden. Hij komt langzaam op
dreef, hij spaart zich merkbaar,
sprongen markeert hij en loopt naar
het punt waar hij neer zou moeten
komen. Hij zweet overdadig, hij
maakt een wat vermoeide indruk.
Maar dan, in een duet met Sonja
Marchiolli, springt de vonk: minu
ten lang wordt er gedanst met een
intensiteit, die- zelfs in de kale
studioruimte van het Nationale
Ballet achter de Amsterdamse
Stadsschouwburg, boeit en ontroert.
Donderdagavond komt, ook in
Amsterdam, de premiere van het
nieuwe ballet van Rudi van Dantzig,
dat hij voor de Russsische danser
heeft gemaakt. Hij koos „Tod und
Verklarung" van Strauss omdat de
thematiek van dat symfonische
gedicht, zoals hij het beleefde, hem
sterk aansprak: een visie op het
leven vanuit het sterven, de
betekenis van kleine voorvallen in
dat leven als strootjes in de rivier,
op zichzelf onbelangrijk maar toch
tekenen van de richting, die een
leven neemt. „Blowin in a gentle
wind" verwijst naar een dichtregel
van een onbekende dichter, waarin
de dagen worden vergeleken met
kalenderblaadjes die door een zachte
wind worden weggeblazen.
Het is niet het eerste ballet dat
Rudi van Dantzig voor Noerejew
maakte: „Ropes of Time" bleek
indertijd, een vijftal jaren terug,
een schitterend voertuig voor de
danspersoonlijkheid van de in 1961
naar het Westen gevluchte Rus.
En Van Dantzig heeft dus ook
ervaring met het samenwerken met
Noerejew geen gemakkelijke man,
sterk onderhevig aan stemmingen.
Noerejew wil soms mijn choreografie
veranderen, zegt Rudi van Dantzig
na de repetitie, als het in mijn ogen
een verbetering is doe ik dat ook, en
dan wordt die wijziging definitief in
de choreografie opgenomen, maar
Noerejew krijgt niet altijd zijn zin.
Van Dantzig weet ook nu heel
precies wat hij wil.
Dat Noerejew zich spaart bij de
repetities is niet verwonderlijk: hij
danst in alle 27 minuten dat het
ballet duurt, hij is voortdurend in
het blikveld, hij draagt, ook
zichtbaar, de choreografie. Haast
onmenselijk zwaar werk, bovendien
ingepast in een jaar-agenda die zo
op het oog duidelijk overbelast is
met heen en weer trekken tussen
Londen, New York, Los Angeles,
voortdurend als g ast-danser bij
steeds weer andere dansgroepen.
Met welke groep danst hij het
liefste? Noerejew glimlacht, het is de
eerste keer dat hem die vraag wordt
gesteld: elk dansgezelschap heeft
zijn eigen kwaliteiten, ik kom graag
in Amsterdam. Hoe lang denkt hij
dat zware werk en dat heen en weer
trekken nog vol te houden de
actieve werkperiode van een danser
is tenslotte maar beperkt. Dan komt
de echte Noerejew onder het
diplomatieke masker tevoorschijn:
met een grauw zegt hij dat Margot
Ponteyn, met wie hij vaak samen
danst, twintig jaar ouder is dan hij,
en dat hij dus nog minstens twintig
jaar voor de boeg heeft. Hij
verzwijgt taktisch, dat Fonteyn zich
de laatste jaren bijzonder is gaan
sparen, en gracieus wandelt van
standje naar standje.
Bij de voorstellingen is dat van
Noerejew niet te verwachten. Hij is
een hard werkende professional, die
niet rookt, drinkt of uitgaat,
voortdurend met zijn werk bezig is,
actief of passief, veel ziet dansen en
op de hoogte is. Geen heimwee naar
Rusland, geen emigranten-sentimen-
taliteit, werk is belangrijk, dansen is
belangrijk. Dansen in klassieke
balletten, in modern werk. Hij gaat
dit seizoen nog werken bij het
gezelschap van Martha Graham, hij
vindt het werk van Rudi van
Dantzig „tussen klassiek en
Graham" voor hem uiterst
geschikt, hij wil verscheidenheid in
zijn eigen repertoire. „Ik wil op het
toneel staan; ik voel me dan beter
dan tijdens een repetitie. Ik heb de
reactie, de inspiratie van een zaal
nodig. Ik vind dat voor mij van
groter belang dan het gezelschap
waar ik mee dans". Het gesprek ebt
weg. Noerejew is kennelijk vermoeid
en verveeld, hij heeft dit soort
gesprekken al zo vaak gevoerd, hij
wil rusten voor het diner, daarna
wat lezen en wat praten met
vrjenden. Kijk maar naar mijn
werk, schijnt hij te willen zeggen,
daar ben ik te zien 'zoals ik
werkelijk ben.
Dat kan nu in de komende weken:
donderdag, vrijdag, zondagmiddag in
Amsterdam, met het nieuwe ballet
van Rudi van Dantzig en in een
duet „Le Corsaire" van Petipa met
Alenandra Radius, dan Utrecht en
Eindhoven, woensdag 15 oktober
weer in Amsterdam, een Europese
tournee (Wenen, Zurich, Lugano,
Lausanne, Bazel, Bregenz, Sankt
Gallen, Geneve) en een slotvoorstel-
ling op woensdag 29 oktober in het
Scheveningse Circustheater. Dan
vertrekt Noerejew weer; het ballet
van Van Dantzig blijft op het
repertoire van Het Nationale Ballet,
maar met andere solisten: afwisse
lend Henny Jurriens en Francis
Sinceretti. De rol van Sonja
Marchiolli zal dan ook in sommige
voorstellingen worden overgenomen
door Mea Venema.
JAAP JOPPE
PARIJS 'J'ai seulement un petit moment pour vous", zegt Roland Petit, wereldberoemd ballet
choreograaf en directeur van het even befaamde 'Casino de Paris'. Hij kijkt tussen het grimeren
door even op naar de journalist uit Nederland, die blijkbaar een grote interesse aan de dag legt
voor de moeilijkheden, die zijn ontstaan rond het 'Casino de Paris'. Het 'petit moment' Wordt bij
na een uur, omdat de grote Petit met toenemend enthousiasme in zijn kleedkamer antwoord
geeft op de aan hem gestelde vragen. De ontmoeting met de echtgenoot van de danseres Zizi
Jeanmaire heeft plaats in het 'Theatre de la Porte Saint-Martin'.
NEDERLAND I
18.15 Les Gammas, les 7 (TELEAC)
1S.45 TV-informatie voor Spanjaarden (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 Walt Disney presenteert: Chester, het afgedankte
paard, film (TROS)
19.55 Martine, muzikale miniaturen (TROS)
20.30 Derrick, Duitse politieserie (TROS)
21.35 Journaal (NOS)
21.50 TV-Privé: Gesprek met Sylvia Kristel (TROS)
22.30 Naakt met aubergine, programma over buitenlandse
kunstenaars in Frankrük (TROS)
23.00 Journaal (NOS)
NEDERLAND II
18.45 Brigadier Dog (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 Zij gingen de lucht in (NCRV)
19.30 Tweekamp, quiz (NCRV)
20.00 Journaal (NOS)
20 25 David Copperfield, tv-serie (NCRV)
21.20 Herkent u deze tijd, amusementsprogramma (NCRV)
22.10 Hier en Nu (NCRV)
22.50 Inge Bruck, liedjesprogramma (NCRV)
23.05 Journaal (NOS)
23.10 Den Haag vandaag, extra: algemene beschouwingen
van 2de Kamer (NOS)
De acteurs Horst Tappert en Fritz Wepper zijn de hoofdfi
guren in een nieuwe Duitse misdaadserie, waarvan de eerste
aflevering vanavond om 20.30 uur via Nederland I te volgen
is. Horst Tappert speelt in de serie derrick" de rol van de
gelijknamige hoofdinspecteur. Fritz Wepper is zijn naaste as
sistent. Wepper is overigens een bekende op het Nederlandse
scherm. De acteur is bij de VARA te zien in de tv-serie ,J)e
Commissaris".
Hoofdfiguur Derrick is het type van de anti-held, een man
van middelbare leeftijd en een verstokte vrijgezel. Hij vindt
zijn vak weliswaar boeiend. Soms echter wordt het hem te
veel.
In tegenstelling tot de meeste van dit soort series laat „Der
rick" wat meer zien van het privé-leven van een politieman.
Tevens wordt in de serie het misdrijf vooral benaderd van de
psychologische kant.
In de eerste aflevering krijgt Derrick te maken met een mis
daad uit jaloezie. Een pandjeshuisdirecteur verdenkt zijn veel
jongere maitresse ervan dat er nog een andere man in haar
leven is. Hij laat haar gangen nagaan.
NCRWs Hier en Nu" heeft vanavond (22.10 uur, Nederland
II) een reportage over de gevaren van de tankervaart op de
Noordzee. Indien mogelijk zal er nieuws zijn over de ontvoe
ring van de heer Herrema. Verder zijn er reportages over de
Concorde en uit het dorpje Ten-Esschen bij Hoensbroék, dat
door autowegen is geïsoleerd.
In de vooravond begon de TROS
met de serie Suske en Wiske. Daar
zijn negatieve opmerkingen over te
maken. Zonder meer dienen series
naar strips bestreden te worden, ooit
heeft Kuifje gesproken in een
tekenfilm en het was Kuifje niet
meer. Deze Suske en Wiske zijn
Siiske en Wiske ook niet meer,
waarom bedenken de producenten
van dergelijke series niet g/woon
even iets nieuws? De kwaliteit van
deze bewerking laat danig te wensen
over. De poppen hebben een zeer
gebrekkig mechaniek, het is je
reinste poppenkast. Dat is dan
meteen de positieve zijde van deze
nieuwe aanwinst. In Suske en Wiske
wordt Nederlands gesproken, het is
begrijpelijk en verstaanbaar. Het is
verdrietig, maar dat is bijzonder.
De TROS-serie met Kraaykamp
belooft groot showwerk te worden,
Geheel in het spoor van de grote
voorganger Andy Williams besloot
de ster met een wiegeliedje. Talent
werd met talent omringd, Albert
Mol en Adele Bloemendaal zorgden
voor lacherig weerwerk en dat is
wat Johnny Kraaykamp verdient.
De ruimte om te improviseren, de
ruimte om uit zijn rol te stappen,
de ruimte om collega's aan het
lachen te maken. Het is even
jammer dat het programmabudget
kennelijk geen ruimte meer gaf voor
optredens van internationale vedet
tes. al is het goed meezingen als
Lenny Kuhr meeslepend verkondigt
"laat mij maar doodgewoon een
vrouw en onbezonnen zijn."
BERT VAN DER VEER.
Roland Petit: blij met Nederlands publiek.
Uitzending D'66.
Door
Bert Koekebakker
Roland Petit, die in Nederland al-
leen grote bekendheid geniet in bal
letkringen, heeft in Frankrijk, samen
met zijn vrouw Zizi (Renée) Jean
maire een fabuleuze roem. Voor het
'Theatre de la Porte Saint-Martin"
aan de Boulevard Saint-Martin
staan rijen mensen te wachten om
in het theater toegelaten te worden.
In dit theater zal Roland Petit, op
muziek van Léo Delibes en omgeven
door décors van Ezio Frigerio de
ADVERTENTIE
'n beste borrel
Jonge en Vieux
voor rond 'n tientje.
Bessen en Citroen
voor even acht gulden
te koop bij "Deleave" slijters en
wijnhandelaren, herkenbaar
aan het vignet
op de deur
jDELCAVE BV. Delft,
tel.015-569324*
nieuwe versie dansen van het ballet
"Coppelia". De serie balletvoorstel
lingen duurt tot halverwege deze
week, waarna Petit zijn balletten
"Jeux d'Enfants", "Variations Chro-
matiques", "L'Arlesienne" (naar
een Verhaal van Alphonse Daudet en
met kostuums van Christine Lau
rent) en "Carmen" zal dansen.
"Carmen" is een door Petit geschre
ven ballet, dat geïnspireerd is op
een verhaal van Prosper Merimee.
Vooral met dit laatste ballet hoopt
de balletchoreograaf dagen achtereen
volle zalen te trekken. Met zijn pro
gressieve ballet "Pink Floyd Bal
let" dat vanaf 21 oktober a.s. te zien
zal zijn in het "Theatre de la Porte
Saint-Martin" en dat door muziek
van de groep zelf zal worden bege
leid, slaat Petit eigenlijk een nieuwe
richting in. Met de balletten "La Nuit
Transfigurée", op prachtige muziek
van Schönberg en "Septentrion",
(naar een idee van Yves Navarre
en op muziek van Marius Constant)
keert Petit vervolgens terug naar
door hem meer gebruikte motieven.
U heeft onlangs de voorpagina's
van waarschijnlijk alle kranten in
de wereld gehaald door een bezet
ting van het "Casino de Paris" aan
te kondigen, teneinde de aandacht
te vestigen op de zeer slechte finan
ciële situatie, waarin het Casino mo
menteel verkeert. Kunt u daar iets
meer over zeggen?
Petit: Ik heb nu meer dan zes Jaar
in het Casino de Paris gewerkt en
heb daarbij altijd voor volle zalen ge
staan. Nog steeds is het Casino elke
avond uitverkocht. Het komt daarom
bij veel mensen, vooral hier in Pa
rijs, merkwaardig over, dat ik heb
aangekondigd het Casino met ingang
van het volgend jaar te zullen slui
ten wanneer de financiële situatie
zich niet wijzigt. Een feit blijft na
melijk, dat, ondanks de grote publie
ke belangstelling, de belastin
gen steeds groter worden en de en
treeprijs nauwelijks is verhoogd.
Dit drukt erg zwaar op de artiesten-
die in het Casino optreden. Daar
naast ontplooit de overheid geen en
kel initiatief teneinde het Casino uit
zijn impasse te halen. Het is voor
mij niet langer mogelijk om, met de
middelen, die mij ten dienste staan,
de troupe van het Casino verant
woord te leiden. Het Casino heeft al
tijd bekend gestaan om het gebode
nis, dat kwalitatief op een hoog peil
staat. Ik wil mijn publiek dat ni
veau, kunnen blijven garanderen. Zo
als u weet, hebben, behalve Zizi
Jeanmeaire die nog steeds optreedt,
Maurice Chevallier en Josephine Ba
ker in het Casino grote triomfen ge
vierd."
NOEREJEW
Maar u kunt zich voorstellen, dat
het bericht van een eventuele slui
ting van het Casino de Paris als een
bom is ingeslagen bij vele Neder
landers die het Casino hebben be
zocht tijdens hun verblijf in Parijs.
Petit: 'Dat kan ik mij erg goed
voorstellen. Wij verheugen ons altijd
in een grote belangstelling van het
Nederlandse publiek, die in verhou
ding met de andere nationaliteiten
altijd zeer goed is vertegenwoordigd.
Opvallend is, dat de belangstelling
van de Fransen voor het Casino de
laatste jaren iets is teruggelopen.
Maar ik vind het Nederlandse pu
bliek fantastisch. Het moet echter
wel beseffen dat het niet mijn wens
is, dat het Casino wellicht gaat slui
ten. Ik zal er toe worden gedwon
gen voornamelijk door het uitblijven
van overheidssteun. Ik houd overi
gens veel van Nederland en hoop er
binnenkort een weekeinde heen te
gaan om daar mijn vriend Noerejew
te bezoeken, die op balletgebied fan
tastische dingen doet."
Wordt alleen het Casino de Paris met
sluiting bedreigd, of geldt de slechte
financiële situatie ook voor andere
theaters in Parijs?
Feitit: "De sluiting dreagt niet
het 'Theatre de la Porte Saint-Mar
tin'. Voor de ingang waarvan u weer
ryen mensen hebt zien wachten.
Dit theater heeft bovendien meer
een regionale, plaatselijke functie,
terwijl het Casino de Pairis een in
ternationale functie heeft. Maar ook
de 'Moulin Rouge' en de 'Follies Ber
gères', die eveneens werken met een
groot orkest, een aantal danseressen
en veel begeleidende artiesten, heb
ben het moeilijk. Het Casino de Paris
heeft daarnaast een groot ballet van
niveau, dat erg veel geld kost. De
plaatsbewijzen zijn in zes Jaar maar
15% gestegen, terwijl de theaterkos-
ten in die tijd ongeveer 300% zijn
VOORBEELD
U heeft zelfs afstand gedaan van
uw royalties voor een bedrag van
300.000 franc, waar u, als balletcho
reograaf recht op heeft. Waarom
heeft u dat precies gedaan?
Ik heb de rechten op mijn royalties
opgegeven om een voorbeeld voor de
troupe te stellen. Daarnaast geeft
het gebaar de buitenwacht een idee
van de kritieke situatie en tevens be
reik ik ermee, dat het budget van het
Casino weer enigszins groter is ge
worden. ik denk er zelfs aan nog an
dere bezuinigingen door te voeren, in
dien de financiële situatie zich niet
wijzigt en de overheid of de stad Pa
rijs niet bijspringen.
Er stond in de kranten, dat uw
vrouw Zizi Jeanmaire voor haar op
treden in het Casino de Paris slechts
100 francs krijgt, terwijl ze elders
veel meer kan verdienen, maar dat
ook slechts doet om een voorbeeld te
stellen.
Petit: Dat is absoluut niet waar. Het
is een verhaaltje, dat waarschijnlijk
in de wereld is gekomen, nadat be
kend werd, dat ik mijn royalties ter
beschikking van het Casino had
gesteld.
ADVERTENTffi
Roland Petit buigt zich weer voor
over naar de spiegel, die omringt is
door een groot aantal potjes, verf-
kwastjes, pincetten en andere gri
meerattributen. Terwijl Petit met
één hand de huid rond zijn kin
strak trekt, geeft hij mij met de an
dere een hand.
'Saluez Noerejew de moi' zegt hij bij
het afscheid. Het zal er waarschijn
lijk niet van komen.
operebtes. 22.00 (S) Koepel-café. 22.30
Nieuws. 22.40 Radiojournaal. 23.00 (S>
Trio Lajos Horvath. 23.20 (S) Er
floot een vogel ln de wei. 23.55-24.00
Hilversum II
18.00 Nieuws. 18.11 Radiojournaal.
18.25 (S) Orkest muziek. 18.45 Top
pers van toen. 19.30 Hoe lang geldt
geld nog als geld? NOS: 19.50 Den
A n TrrttrrrvB A trxrrro t- seia nog ais goiu.- inv^o. iü.ou uc
A. O. KUEKEBAKKER Jr. Haag vandaag. 20.00 Nieuws.
LEIDEN Als Ineke Holzhaus
de gedichten van Leo Vroman in
tastbare woorden vertaalt, zoals
gisteravond het geval was in het
LAK-theater, lijkt ze in haar
vrouwelijke eenvoud op de haast
verlegen, fluisterende Liselore
Gerritsen in haar 'Klein Kon-
sert'. Waarbij niets afgedaan
wordt aan de capaciteiten van
Marnix Kappers en Henk Baten-
burgh. Want vooral de manier,
waarop de laatste het gedicht
van Vroman "Voor wie dit Leest'
vocaal gestalte geeft, maakt die
pe indruk. Piet calis heeft in-
Daling der Temperatuur* over
Vroman gezegd, dat binnen de
dichtvorm van roman een meng
vorm van zowel Slauerhoff als van
Kafka kan worden gesignaleerd.
Calis voert hierbij als argument
aan, dat zowel bij Slauerhoff als
bij Vroman het 'beroep' als een
voortdurende artistieke impuls zou
fungeren. Ik ben het daar vol
strekt niet mee eens, al geeft
Calis met zijn vergelijking wel
aan, dat de gedichten van Vro
man vrij gecompliceerd van op
bouw zijn. Het is daarom een
verdienste van de Stichting Toe
zie Hardop', i.e. Ineke Holzhaus,
Marnix Kappers en Henk Ba-
tenburgh, die in staat blijken vrij
geladen gedichten als *Wat Ben
Ik Dan', Ei Vrienden' en Taart
Robijn' op de toeschouwers over
te brengen. De begaafde dichter
Vroman, die zelfs in 1965 geëerd
werd met de prijs van de 'Stich
ting Kuntenaarsverzet 1942 - 1945
en in datzelfde Jaar ook de P. C.
Hooftprijs ontving, biedt de leden
van de Toezie Hardop' meer dan
genoeg materiaal voor een avond
vullende voordracht. Ik had ech
ter graag iets meer aangetroffen
uit Vromans eerste bundel 'Ge-
diohten' (1946), waarin het mooie
gedicht 'Jeldican en het Woord'
voorkomt. Maar 'Een Broodtrom
mel' en Twee Wonderen' boden
onverwacht verantwoorde alter
natieven voor deze omissie. Nog
immer is de belangstelling voor
de manifestaties van de stichting
'Poëzie Hardop' niet voldoende,
al is, vergeleken met het vorige
seizoen, een verbetering merk
baar. Een sterk punt in de de
clamatiekeuze van P.H. is wel, dat
men niet voorbijgegaan is aan
het mooie prozaverhaal van Vro
man uit 1948, dat bekend werd
onder de naam Tineke'. Iedere
Vromankenner kent de innige en
intieme relatie tussen 'Vroman'
en Tineke'. Vroman idealiseert in
Tineke' enigszins de werkelijk
heid, hetgeen door PU. goed was
aangevoeld. Dit in tegenstelling
tot (b.v.) Achterberg, die de
vrouw verabsoluteert en er min
of meer onbewust, een madonna-
gestalte zonder eigen identiteit
van maakt. Wanneer de stichting
P.H. dan ook, mede wellicht op
initiatief van artistiek leider
Huub Oosterhuis en met mede
werking van Henk van Ulsen, be
sluit Achterberg te accentueren,
zal ik met aandacht luisterend,
wederom proberen de nuances
in dichtstijl aan te voelen.
A. C. KOEKEBAKKER Jr.
20.05 Overweging. 20.15 Komponist en
°M5 Babel-dokumenten. 22.15
;ai
Tweede Kamer. 23.55-24.00 1
Hilversum III
18j03 De vakaturebank. 18.10 Joost
mag niet eten. VARA: 19.02 Drie
loopt achter. 20.02 Nashville. 21.02 Jazz
(P)opdonder. 23.C
ernacl I
:lp. 4.0
6.02-7.00 Scheer je weg.
WOENSDAG 8 OKTOBER
Hilversum I
TROS: 7.00 Nkleuws. 7.02 (S) Ont-
Nieuws. 7.41 Alu. 8.30
Nieuws. 8 36 Gym. voor de hulvrouwi.
0.00 TceraJctua. 9.30 (S) Van Heinde
tÏÏ.I'Sf- 10 00 s<> Voor Ie Werners.
„N,leU*"- 10.33 (S) Sphinx. 11.46
(S) Cafe-chantant. 12.26 Meded. voor
1.a,nd" *n tuinbouw. 12.30 Nieuws. 12.41
AKt. 13.15 (S) Sport na sport 13 45
(S) King's College Choir. 14.15 (S)
Close-up. 15.30 Nieuws. 15.33 Alter ses-
Jun.NCRV: 16.00 Middagdlenst. 16 20
(S) Een uur natuur. Overheidsvoor
lichting: 17120 Tekst en uitleg. NCRV-
17.30 Nieuws. 17.82 (S) Akt.
Hilversum n
VARA: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn
7.20 (S) In de Roode Cirkel. 8.00
Nieuws 8.11 In de Roode Cirkel. 9.05
Orkest Malando. 9.35 Waterstanden.
9.40 Schoolradio. 10.00 (S) Radioweek
blad. 11.00 Nieuws. NOS: 11.03 Bopthe-
ma's en swlngsessdons. 11.30 Spiegel
Duitsland. VARA: 12.00 Termun-
KRO: 7.02 Drie op Je boterham.
9 03 Pep-op-drie. 11.03 Drte draalt op
verzoek. 12.03 Drie tussen de middag.
14.03 Pop-Kon takt. 16.03 De Hitmees-
15.30 Achtervolging op de kermis kin
dcrfllm (VARA). 16.30 De film van"
Ome Willem (VARA) 17.00 De Ma
sai (VPRO). 18.15 Computerkunde. les
11 en 12 (TELEAC). 18.45 Verkeers-
(p)licht (NOS). 18.55 Journaal (NOS).
19.05 Van gewest tot gewest (NOS).
19.50 KVP (POL. PARTIJEN). 20.00
De zaak Galsteen, tv-fllm (NOS).21.10
Korte films (NOS). 21.35 Journaal
noramlek (NOS). 23.14 Journaal (NOS)
23220 Den Haag vandaag extra (NOS).
Nederland II
18.45 Brigadier Dog (NOS). 18.55
Ned. Vrijwilligers i SOCUTERA i
Dertien manieren om Iets over het
Midden-Oosten te vertellen, tv-serle
(VPRO). 23.25 Journaal (NOS).