'De techniek zorgt
voor de spelregels'
WAJANG WONG BIEDT
VEEL VROLIJKHEID
Geld lenen
NCRV tegen omroepverkiezingen
tlWÈ\fXQgramma\
toegelicht
...en gisteren i
Muziekmathematicus Xenakis:
TV morgén]
VRIJDAG 13 JUNI 1975
Hoewel derde plaats (na TROS en VARA) vrij zeker is
UTRECHT De NCRV is tegen
een totale ontkoppeling van het
lidmaatschap van een omroepor
ganisatie en het abonnee zijn van
een omroepblad. Ze voelt op het
ogenblik ook niet veel voor om
roepverkiezingen. Dit blijkt uit
een rapport over het NCRV-
standpunt inzake de medianota
van minister v. Doorn van CRM,
dat vandaag in Utrecht op de ver
gadering van de NCRV-vereni
gingsraad bekend is gemaakt.
De NCRV vindt het een juiste ge
dachte, dat iedereen boven een be
paalde leeftijd, ongeacht het al dan
niet betalen van een omroepbijdra
ge, lid kan zijn van een omroeporga
nisatie. Maar dat men op het ogen
blik in de eerste plaats voor het
programmablad zou kiezen en niet
zozeer voor de identiteit van de uit
zendingen, is volgens de NCRV "een
volstrekt onbewezen stelling, die de
mondigheid van drie miljoen Neder
landers in twijfel trekt".
Veel oi'ganisaties zenden hun leden
gratis hun tijdschrift. De NCRV ziet
niet waarom de omroeporganisaties
door een ontkoppeling in een uitzon
deringspositie zouden moeten worden
geplaatst.
Maar om de kijkers en luisteraars
in de gelegenheid te stellen een pro
grammablad te kiezen zonder lid te
worden van de desbetreffende om
roeporganisatie, doet de NCRV de
suggestie, de omroepen te verplichten
hun bladen naar gebleken behoef
te in de vrije verkoop te geven. De
prijs zou dan moeten worden vastge
steld op de kosten van het gecombi
neerde lidmaatschap-abonnement,
verminderd met 10
derd met administratiekosten en pro
visie.
Wie dat wil kan zich nu ook al
abonneren op een programmablad
zonder lid te worden, maar dat le
vert geen financiële voordelen op en
het gebeurt dan ook niet vaak. Het
systeem dat de NCRV voorstelt, biedt
meent zij, toch een vrije keus, maar
dan vergeleken met het voorstel van
de minister met dit verschil, dat de
combinatie lidmaatschap-abonne
ment regel is en de andere mogelijk
heden «lidmaatschap zonder meer of
omroepblad zónder lidmaatschap)
uitzonderingen zijn.
Als het omroepblad als onderdeel
van het. keuzepakket voor het lid
maatschap wordt uitgeschakeld, komt
alle nadruk te liggen op de uitzendin
gen. Een "enorme populariteitsslag"
de minister bij omroepver
kiezingen zo beducht is, zal volgens
de NCRV het gevolg zijn.
Over de bezwaren van de minister
tegen reclamecampagnes van de om-,
roep zegt de NCRV, dat ze er geen
enkel bezwaar tegen heeft als de o-
verheid de omroep zou verbieden,
't omroepblad in de eigen uitzendin
gen te gebruiken om leden te wer
ven. De NCRV is niet voor een ab
soluut verbod van voordeelaanbiedin
gen zoals de minister wil. Ook hier
plaatst hij de omroep volgens de
NCRV in 'n uitzonderingspositie ten
opzichte van vele niet-commerciële
organisaties die hun leden of begun
stigers ook vaak voordelen aanbie
den. De NCRV vindt dat met enke
le beperkende maatregelen zou kun
nen worden volstaan.
De NCRV stelt verder, dat ze zich
tegen omroepverkiezingen kan uit
spreken zonder te kunnen worden be
ticht van opportunisme, aangezien
is gebleken dat de NCRV dan zou
kunnen rekenen op ongeveer 12 pro
cent van de stemmen, waarmee
ze na TROS en VARA op de derde
plaats zou komen.
De wettelijke verplichting, een "vol
ledig" programma te brengen, wordt
door de NCRV onderschreven, maar
de minister geeft in zijn nota niet
aan, hoe hij handhaving van dit voor
schrift denkt uit te voeren. „Als
de minister daar niet in slaagt, zal
de populariteitstendens alleen maar
worden verhevigd".
In het NCRV-rapport staat ver
der, dat uitzendingen niet alleen moe
ten voorzien in culturele, godsdiensti
ge behoeften, maar dat ze ook ge
richt moeten zijn op de in het volk
levende behoefte, meningen te uiten.
De informatieve functie van de me
dia krijgt volgens de NCRV in de
ministeriële nota eenzijdig de aan-
Wie in de gids van het Holland Festival de pagina's opslaat
die betrekking hebben op muziek van Xenakis stuit op een bar
rière van technische termen. Er is kennelijk al het mogelijke
aan gedaan om de lezer voor altijd kopschuw te maken en hem
het concert van vanavond in Amsterdam meteen van de agenda
te laten schrappen. Het kantoor van het Holland Festival kreeg
een groot aantal mensen aan de telefoon die wat geïrriteerd de
vraag stelden of Xenakis iemand was die alleen met zijn ver
stand of ook nog met zijn hart componeerde.
Iannis Xenakis, de prominente
Griekse componist die in Parijs
woont, is naar Nederland gekomen
om het concert in het Concertge
bouw bij te wonen, dus hij kan die
vraag zelf beantwoorden.
Men krijgt de indruk dat hij een
dergelijke vraag al had verwacht.
De glimlach is bijna satanisch. Hij
wordt dan ook in commentaren op
zijn muziek altijd bestookt met
mededelingen in de trant van "met
zijn gebruik van de computer bij
het componeren heeft hij de muziek
een nieuwè logica gegeven" en "de
theorie staat bij hem op eerste
plaats".
Zelf zegt hij: „De techniek zorgt
voor de spelregels. Maar de oren
moeten dat spel altijd controleren.
Dat gebruik van computers bij het
structureren van mijn muziek wordt
altijd zo overdreven. Ik heb maar
weinig stukken geschreven die echt
op computerreeksen zijn gebaseerd.
En als het zo ging was ik het nog
altijd zelf die de computerprogram
ma's samenstelde. Intuïtie blijft
noodzakelijk bij het componeren".
Hoopgevende woorden uit de mond
van iemand die het er overigens wel
naar gemaakt heeft dat hij
algemeen als een muziekmathemati
cus wordt beschouwd. Zijn boek
„Formalized Music" begrijpt men
nauwelijks zonder kennis van de
hogere wiskunde. Xenakis is nog
niet vergeten dat hij behalve
componist een vooraanstaand archi
tect is geweest. Hij was onder meer
werkzaam als assistent van Le
Cor busier.
Xenakis is een componist van
opmerkelijke muziek en een man
van opmerkelijke ideëen. Zijn
compositie "Terretektorh" wordt van
avond op de voorgeschreven wijze
door de musici van het Radio
Filharmonisch Orkest onder leiding
van Michel Tabachnik uitgevoerd,
dat wil zeggen met de musici
verspreid in de zaal tussen het
publiek opgesteld. Een unieke
situatie in het concertbedrijf
Xenakis levert er een filosofie bij:
„Veel orkestmusici hebben op het
podium, ver verwijderd van het
publiek, hun gevoel van verantwoor
delijkheid tegenover dat publiek
verloren. Het valt ook niet mee om
de dertiende violist achteraan te
zijn. Eigenlijk zou een symfonie van
Beethoven ook moeten worden
gespeeld met de musici tussen het
publiek".
Dirigent Michel Tabachnik heeft
een stoel aan de foyertafel in het
Concertgebouw bijgeschoven en uit
zijn bezwaren tegen de laatste
suggestie: „Bij Xenakis akkoord,
maar bij Beethoven geen orkestmu
sici tussen het publiek". En over de
dertiende violist zegt hij: „Het kan
ook een geweldige ervaring zijn om
in een grote groep een thema in een
symfonie van Mahler te spelen".
Xenakis blijft er anders over
denken.
De bijzondere situatie voor de
orkestmusici die verspreid in de zaal
spelen vraagt wel een potieve
instelling van de leden van het
Radio Filharmonisch Orkest. Ta
bachnik: „Ik heb de musici gezegd
dat ik op hun solidariteit vertrouw
Xenakis interrumpeert: „Dat hoef je
tegen een Frans orkest niet te
zeggen". Al woont hij dan in Parijs
en al is hij getrouwd met een
Francaise op Frankrijk in het
algemeen en op het Franse
muziekleven in het bijzonder heeft
hij het niet zo begrepen: „Als ze
mijn stukken daar spelen, en dat
gebeurt buiten de moderne festivals
van Royan en La Rochelle niet
vaak, dan spelen ze die slecht".
Vergoelijkende reactie van de
Zwitser Tabachnik: „Maar je kunt
toch niet ontkennen dat je daar
nauwelijks minder bekend bent dan
Brigitte Bardot".
Bij die vergelijking barst Xenakis,
de Griekse ex-verzetstrijder met de
dooi* een kogel ernstig gehavende
linkerwang in schaterlachen uit.
Maar er zit iets in. Speciaal voor de
jongere Franse componisten is
Xenakis een soort muzikale verlos
ser, een uitvinder van een nieuw
soort muziek en zijn platen worden
daar goed verkocht. Buiten Fran
krijk groeit zijn faam, ondanks alle
mathematische misverstanden rond
zijn muziek, nog steeds.
Colin Scot in
.Scarabee'
LEIDEN Colin Scot. Engelsman
van geboorte, maar vanaf zijn veer
tiende jaar opgegroeid in Canada
en de Verenigde Staten, heeft o.a.
gespeeld bij The Beach Boys en
John Maya II.
Na een zwerftocht door Europa
verblijft hij nu al een maand of tien
in Nederland om teksten en muziek
te schrijven.
Zijn repertoire is het best te om
schrijven als "folk-rock", zoals hij
zelf zegt. Met dit genre behaalde hij
successen in Frankrijk, waar hij met
twee van zijn songs de hitlijsten
haalde, en in Engeland waar hij drie
albums en vijf singles maakte. Za
terdagavond a.s. treedt hij op in ca-
fé-chantant Scarabee, om het Leid-
se publiek met hem kennis te laten
maken. Zijn optreden begint om
streeks tien uur.
NEDERLAND I
18.45 Minimolen (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 AVRO's Toppop (AVRO)
20.00 Journaal (NOS)
20.21 Cannon (AVRO)
21.10 De Gebroeders Hammond (AVRO)
22.00 Televizier magazine (AVRO)
22 40 AVRO's Sportpanorama (AVRO)
13.00 Toean Besar in de wijngaard des Hecren (IKOR)
25.40 Journaal (NOS)
NEDERLAND II
13 45 Kortweg (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
13.05 Oranjes jacht op Wcreldgoud (TROS)
2U.00 Journaal (NOS)
20.21 Vlieg er eens uit (TROS)
21.20 De brieven (TROS)
22.35 Music-al-in concert (TROS)
23.30 Interview met de minister-president (TROS)
23.40 Journaal (NOS)
In een programma van vijftig minuten brengt de TROS-tv
vanavond (19.05 uur, Nederland IIeen groot aantal hoog
tepunten van de door de Nederlandse ploeg gespeelde wed
strijden tijdens het Wereldkampioenschap Voetbal 1974.
In deze samenvatting bevinden zich vele spectaculaire op
namen uit de film "Oranjes jacht op wereldgoud" Heading
for Glory), De TROS toont het Nederlands elftal tegen Zwe
den, Uruguay, Brazilië, Bulgarije, Argentinië en tenslotte
West-Duitsland.
Het TROS-programma "Music-All-In" komt ditmaal uit het
Circustheater in Scheveningen. In het kader van het Hol
land Festival concerteerde daar begin van deze week Rogier
van Otterloo met zijn orkest en vele instrumentale solisten.
Ook trad op het muzikale echtpaar Rita Reys en Pim Ja
cobs. De tv-opnamen worden vanavond van 22.35 tot 23.30
uur via Nederland II uitgezonden.
Iannis Xenakis: „Intuïtie blijft noodzakelijk bij hèt compo
neren".
Voorstellingen in Holland Festival
Het.was fascinerend en voor velen
een openbaring om de Balinese
Wajang Wong-groep te zien optre
den. Het gezelschap van twintig
dansers en danseressen, begeleid
door elf gamelanspelers, voerden
onder regie van I Ketut Midja en
Wayan Daging in het kader van het
Holland Festival, in de vrijwel
uitverkochte Rotterdamse Schouw
burg, een episode op uit het
Hindoe-epos Ramayana.
Vier jaar geleden zagen we de
statige dansers uit Jogjakarta, en
het jaar daarop een Javaans
schimmenspel. Er viel toen veel te
vergelijken ondanks de geheel
andere techniek. Maar wat dit uit
een bergdorp afkomstige gezelschap
voor het voetlicht bracht, was van
een geheel andere kwaliteit. In de
eerste plaats vrolijker, ook al door
het optreden van twee gemaskerde
clowns die, evenals in de Italiaanse
Commedia dell' Arte, aan de
oorspronkelijke heilige tekst waren
toegevoegd, want improviseren was
er niet bij. Dat leek wel zo, maar
wie de gamelan in het oog hield,
werd getroffen door een volmaakt
samengaan van muziek en dans.
Het spel dat werd gebracht, was een
klein, maar belangrijk deel uit het
eeuwenoude heldendicht, en handelt
over de schaking van de jeugdige,
beeldschone Sita, vrouw van prins
Rama. Het moeilijk te doorgronden
verhaal waarin apen, fabeldieren,
demonen en goden optreden heeft
ongetwijfeld een zinvolle moraal die
ADVERTENTIE
Gemakkelijk en betrouwbaar bij de NM8.
Voor alle doeleinden. Ook voor het verbeteren van uw
woning. Geen informatie bij werkgever.
Kwijtschelding bij overlijden.
Inlichtingen bij alle NMB-kantoren.
voor de westerling ver te zoeken en
waarschijnlijk niet te vinden is. In
tegenstelling met de veel omvangrij
ker Mahabharata, is de Ramayana
een kunstsprookje waarin het
beminnen, vechten en vrolijk
dartelen meer plaats innemen dan
het statige bestrijden van het
kwaad.
Dat de als openluchtspel bedoelde
voorstelling op een Hollands toneel
werd gezet tegen zwarte gordijnen,
kon alleen maar winst opleveren. De
schitterende maskers waren van een
ongekende pracht, en mocht menige
Oosterse voorstelling ons wat
langdradig voorkomen, dit dansspel
boeide van de eerste tot de laatste
Vanavond een herhaling in het
Circustheater te Scheveningen, za
terdag en zondag in de Stads
schouwburg te Amsterdam.
RICO BULTHUIS
DEN HAAG De Vereniging van
Letterkundigen heeft een prijs uitge
schreven voor een dramatisch werk,
geschikt voor opvoering op het
schouwburgtoneel. De vereniging is
hiertoe in staat gesteld door een le
gaat van f 15.0Q0 van wijlen mr. H.
G. van der Vies. De prijs bestaat uit
de rente van het legaat over twee
jaar.
Voor toekenning komen Neder
landse auteurs in aanmerking. Het
werk mag niet eerder gepubliceerd
of gespeeld zijn.
1 (1) Girls, Moments en What-
nauts
2 (2) Swing your daddy,
Jim Gilstrap
3 «4) Uncle, Big Mouth/Little
Eve
4 (7) Bump me baby,
Dooley Silverspoon
5 (3) Love is all, Roger Glo
ver en Quests
6 (10) Zoek je zelf, Simplisties
Verbond
7 (12) The opera, Dizzy man's
Band
8 (8) Save me, Silver Convention
9 (9) There's a whole lot of loving
Quys en Dolls
10 (24) If you go, Barry en Eileen
11 (13) Bye bye baby, Bay City
Rollers
12 Guitar King, Hank the
Knife and the Jets
13 (6) Oh boy. Mud
14 (11) Sing with me.
Tony Sherman
15 (28) Oh monah, Nat Gonella en
Ted Easton
16 (16) Thanks for the memory,
Slade
17 SOS, Abba
18 (29) Lu Maritiello,
Tony Santagata
19 (25) Goodbye Sue, BZN
20 I 'm no in love, 10 cc
21 Doorgaan, Andre van Duin
22 Listen to what' the man
said, Wings
23 Coco (not coming today)
Jackpot
24 Drink rode wijn, Joe Harris
25 Magic Mary, Holland
26 (15) Paloma Blanca, George
Baker Selection
27 (19) Wij zullen doorgaan,
Ramses Shaffy
29 (21) Renate, Jerry Arendo
30 14) Lovin' you, Minnie Riperton
Koningin Fabiola van België heeft
de pianist Eduardo del Pueyo, die
ook in Nederland bekend is, onder
scheiden met de gouden medaille van
de internationale muziekwedstryd
"Koningin Elisabeth", wegens zijn
buitengewone verdiensten. De pia
nist is sedert 1952 jurylid voor el
ke pianowedstrijd van genoemd con
cours. Ook werkte hij mee als solist
aan de concerten ten bate van het
Koningin-Elisabeth Fonds.
Aanslag Vannacht is een aan
slag gepleegd op een van de hoofdre
dacteuren van het Franse persbureau
AFP. Bernard Cabanes. Hij werd
ernstig gewond aan benen en onder
lichaam en is opgenomen in een zie
kenhuis. Wakker gemaakt door la
waai had -Cabanes de deur van zijn
woning opengedaan, waarop een
springlading ontplofte. Zijn vrouw en
dochter bleven ongedeerd. Men ver
moedt dat Cabanes het slachtoffer
van een identiteitsverwisseling is ge
worden, en dat de plegers van de
aanslag 't hadden gemunt op 'n an
dere Bernard Cabanes, hoofdredac
teur van het dagblad Le Parisien Li-
béré, waar al enkele weken een con
flict heerst tusseh directie en typo
grafen.
De VARA heeft prachtige jubileum
geschenken. Volgende week is het
feest al een beetje afgelopen: dan is
het afscheid van de eerste
Klaverweide-cyclus. De serie komt
in het najaar terug. Klaverweide
maakt ruimte voor „Zo was het",
waarin teruggeblikt wordt op
VARA-amusement, en dat hoeft ook
niet vervelend te zijn. Zaterdag
avond begint bovendien de nieuwe
quiz Haantje de voorste, het aloude
Top of Flop en een amusementspro
gramma met Henk van Montfoort.
Ongewacht de kwaliteit van het
toekomstige werk. mag de 50-jarige
VARA best bedankt worden voor
deze programmering: tenminste een
omroep die probeert ook in de
zomer met nog wat interessante
programma's te komen. Klaverweide
nad weer een halve speelfilm (50
minuten), en nog wel van een echte,
erkende en bejubelde filmregisseur:
Jan Vrijman.
Het is een merkwaardige aflevering
geworden. Het verhaal van Andre
Kuyten, die eerder deel vier (met
Josine van Dalsum) schreef, was
niet zonder dramatische hoogspan
ning: Surinaamse oma kwam over,
Surinaamse oma ging dood, Suri-
a wilde liever niet onder
begraven worden en de
familieleden moeten oma's terugreis
verzorgen: met alle praktische en
emotionele consequenties vandien.
Jan Vrijman maakte zich in
hoofdzaak waar tijdens de milieu
schilderingen.
Zijn spelregie had merkwaardige
kanten, zoals bij de dochter die zich
tijdens een feest over grootmoeder
buigt en zegt: „Oma, het is veel te
druk, 21, 22", (twee seconden pauze)
en dan helpt zij de oude vrouw
overeind. Maar als de acteurs goede
teksten kregen (Moeder: ,.Ga jij
maar naar je hoer": later de zoon:
„Sorry, ik moest haar even
versieren", en vooral de tragi-komi-
sche monoloog van Hans Breeveld
over zijn vader-de-kokosbeklimmer),
dan bleek waalrijk meesterschap.
En toch... in een interview dat
vorige week in het Leidsch Dagblad
stond, zegt ontwerper en schrijver
van de meest Klaverweide-afleve
ringen Kees Holierhoek: „In tegen
stelling tot datgene wat met
Waaldrecht was gebeurd, hechtten
we alleen veel waarde aan steeds
terugkerende personen en situaties
binnen de afzonderlijke afleveringen
van de serie. Met Klaverweide is dat
doel bereikt door de familie Kuipers
zoveel mogelijk in de serie op te
laten treden. Daarnaast is die
continuiteit gewaarborgd, doordat
steeds een nieuw facet in de
ontwikkeling van de wijk wordt
belicht".
Wel, wethouder Kuipers zat in deze
zesde aflevering slechts even, en dan
nog zwijgend, aan het begin, zijn
familie zat er helemaal niet in. en
de lotgevallen van het Surinaamse
gezin na de dood van oma had met
de ontwikkeling van een wijk
helemaal niets te maken.
Het valt tv-kunstenaars in Neder
land zwaar zichzelf ondergeschikt te
maken aan het concept van een
serie: dat heeft Klaverweide tot op
heden wel aangetoond. De schrijvers
en regisseurs zouden zichzelf eens
wat minder belangrijk moeten
vinden en, eerlijk is eerlijk,
schrijver Jan Terlouw is het bij de
aflevering van vorige week gelukt,
en aari aflevering drie van Feliks
Arons was niet te zien dat deze
regisseur twee korte. moeilijk
grijpbare filmpjes met CRM-subsidie
maakte. En ten slotte heeft Pim de
la Parra ooit in Duitsland een
aflevering van Tatort gemaakt
zonder dat de identiteit van Piin
de la Parra er doorheen straalde. Het
kan wel dus.
Andre Kuyten kan best schrijven,
en het is haast beledigend te zeggen
dat Jan Vrijman best kan filmen,
maar er zou binnen de huidige
situatie voor dergelijke eigenzinnige
arbeiders ruimte moeten bestaan
buiten het seriekader te kunnen
werken. Geen ontslagen zonder
vervangende werkgelegenheid: dat is
Zoals dichterbij. een vierdelig
toch typisch VARA.
BERT VAN DER VEER
VRIJDAG 13 JUNI
13.00 (S) TROSS-Country, 14.00 (3)
De fopshop. 14.45 De tijdmachine (26).
,r_ 15.04 <S) Lu."-:
kenning. 18.58 Marktberichten 19.00
(S) Corry Brokken zingt jbf- |g
kest van Bert Paige. 19.30 (S) In ant
woord op uw schrijven. 21.00 (S) De
blanke top. 22.00 Reisoogst. toer. maga-
22.25 Overweging. 22.30 Nieuws
Nieuws) 17.30 Nieuws, 17 32 Aktua-
magazine.
II
VARA: 7.00 Nieuws. 7.11 Ochtendgym
Den Haag vandaag. 20.00 Nieuws. 20.05
(S) Holland Festival. 22.30 (S) De
Staalkaart. 23.30 VARA-klassiek. 23.55
Nieuws.
Hilversum lil
18.03 De vakaturebank 18.10 Joost mag
19.02 Drie loopt achter.
2.05 (S) Superclean Dreammachine
4.02 en 5 57 Radiojourn). 'NCRV
len. 10.30 (S) Z.I. (11.00 Nieuwst.
varte schaap. 17.00 (S) Harmo
nie en fanfare in Nederland en Europa.
17.30 (S) Kwart uur amr*
Voor de blinden en slechtzl
NCRV: 7.02 SDrie op Je boterham.
middag 14.03
DUITSE TV
TROS: 7.00 Nieuws 7.02 (S) Ont-
i1t-Soos. (7.30 Nieuws. 7.41-8.00 Ak-
8.30 Nieuws. 8.36 Gymnastiek voor
voorlichting: 12.15 Werk
TROS: 12.26
Nederland I
15.00 Journaal. 15.02 Zoo hoor Je nog
"De kleine kwls", 21.40 Brandpu
22.00 De wereld ln oorlog, 22.45 Jo\
Nederland II
18.45 Kortweg (informatie i
VRIJDAG 13 Jl'M
Duitsland I
17.55 Journaal I Regional program
ma. NDR: 18 00 Sportover/lcht18.30
Akt. 18.45 Zandmannetje 1855 Nord-
schau magazine, 19.26 Dein gutes Recht
19.59 Programmaoverzicht. WDR: 8 05
8.35 Tussen de krantekoppen 8 55-11 45
Schooltelevisie. (10 05-10.25 Engels
weekjournaal). 18 05 Wo die Llebe hln-
fallt. 18.40 Akt. 19.20 Een ras voor de
Zuidpool, tv-spel). 20 00 Journaal en
weerbericht, 20.15 Gedenktag, speelfilm.
22.10 Der 7 Sinn. 22.15 Rep uit Bonn.
Journaal.
Duitsland II
17.00 Journaal. 17.10 Journaal
Hol- jongens en meisjes
bult. korr. 20.15 Die
•"ranclsco. tv-fllm.
Freud 21.15 Joi
Flintstone, 19.25 Kareltjes Kolderieke Commissaris. 23.10 Journaal.
130 Preussens Justltia. toneelstuk.
22 55 Journaal.