Hoge rente!
'Strangers': succesvol
totaal - ballet - theater
'n Nostalgisch avondje met Frank Sinatra rffv)vandaag
toege/icfriI
...en gisteren}
op de nieuwe
VisteTermijnSpaarrekening
met een looptijd van7jaar.
Jazz op zolder
van Hot House
RADIOPROGRAMMA
TV morgén]
DINSDAG 3 JUNI 1975
AMSTERDAM Gisteravond in N?
AMSTERDAM Gisteravond in
de omgeving van het Amsterdamse
Concertgebouw.
Bij de artiesteningang staan twee
kolossale vrachtwagens geparkeerd
die de ongelofelijke hoeveelheid ma
teriaal hebben aangevoerd om de
"Voice" te laten klinken. Achter de
bus met vijftig muzikanten stopt een
taxi. Twee meisjesin avondtoilet
stappen uit. Zij dragen schalen voor
zich uit met lekkere hapjes onder cel
lophaan. Naar de kleedkamer van
meneer Sinatra. Een Hollandse "bul
dog" in bruin slobberpak houdt de
wacht bij de artiesteningang. Zijn
gezicht is een opeenhoping van arg
waan en vuistklare paraatheid. Zelfs
de commandant van Franks bewa
kingsdetachement een gebrilde
Jongeman met een door zenuwen
vertrokken snuit mag zich bij de
buldog niet in een aparte behande
ling verheugen. De buldog blijft
nors. Dat is zijn opdracht. De jet
set rijdt voor. Alles wat in ons land
op het podium staat, wat plaatjes
fabriceert met een goud randje of
geregeld de buis frequenteert ver
schijnt in de outfit, die bij zo'n
avond past. Zij wordt vergezeld door
mooie vrouwen en mannen, die de
Spaanse zon al vroeg hebben geno
ten. De toeschouwers op het trottoir
prevelen de namen: Willy Alberti,
Toon Hermans. Ramses, Ria Valk,
Willem Duys, Willeke en haar nieu
we vriend, Ben Cramer, Conny Van
den Bosch, Eddy Christiani, Harry
van Hooff, Toney Eyck. Schitte
rende avondtoiletten, ingewikkelde
kapsels en decolleté's die het afwen
den van de ogen tot een verkramp
te bezigheid maken.
Frank Sinatra, omgeven door de
traditionele body-guards, arriveert
om vijf voor half negen. Hard kop
petje, hypernerveus, geen das. In
een flits verdwenen achter de deur
van eèn zij-ingang. De zaal. Een
merkwaardige sfeer van verbonden-
beid. Mensen praten tegen vreem
den zoals dat gebeurd op de tribune
bij een Europacupwedstrijd. De har
de stories over de "gangster" hebben
op dit publiek geen vat gekregen of
eerder een tegenovergesteld effect
bereikt. Men wil hem zien die mee
dogenloze carrièremaker, zich met
hem identificeren.
Ver boven het kwalijke van zjin
turbulente levensstijl - of juist daar
door - torent hij uit als een mo
nument van de lichte muze. Frank
Sinatra is de nostalgie, het Jeugd
sentiment, de glamour en nog altijd
het beste voorbeeld van een idool.
De man die driemaal zijn dreigende
ondergang overwon, die zovele on
uitwisbare in de herinnering van
miljoenen heeft gegrift, is in de na
bijheid. Dat is de achtergrond van
de grote opgewondenheid die toe
neemt als het orkest plaatsneemt.
Even geduld nog. Het publiek moet
hunkeren, spijkerharde wet in de
showbusiness. Daarom eerst vijf meis
jes uit Dublin, die in de close-har-
mony-styi van de Sweet Dames
zorgen voor het opwarmertje. Op
dat moment al staat vast dat Fran-
kie door een schitterend orkest wordt
ondersteund.
Half tien. Twintig minuten pauze.
De spanning neemt toe. Terug op de
plaatsen, schijnwerpers op het po
dium, licht in de zaal uit. Nog juist
ziet t publiek Elisabeth Taylor ver
schijnen met haar Hollandse gelief
de Henry Wijnberg. Klaterend ap
plaus voor de schoonheid die zij nog
altijd bezit.
En dan. Hoog boven zwaait de
deur open. Frank Sinatra. Omge
ven door zijn bodyguards daalt hij
hij de trap af. "The Voice" is bin
nen. Wat kan een man ontketenen
die gewoon over het podium stapt
grimmig lachje om de mondhoeken,
armen eventjes opgeheven om te
danken voor de lawine van aanhan
kelijkheidsbetuigingen. Of is het die
donderende introductie van het or
kest, het gevoel dat hier echte show
business wordt bedreven?
Frank zingt. Een golf van nostal
gische herkenning spoelt door de
zaal. Nu kijken wat ie doet, het ge
heim proberen te ontdekken van
zijn vakmanschap. Waar komt die
geheimzinnige kracht vandaan die
hij uitstraalt als geen ander? Bene
den in de zaal zit Toon Hermans.
Hij beweegt mee met het ritme, kan
niet rustig blijven in zijn stoel.
Frank zingt. Niet met de stem van
een oude man. Die stem klinkt ver
rassend helder, sonoor in de laagte
Een avondvullend ballet op rock-muziek: zo'n ambitieuze on
derneming is een doorslaand succes of valt als een baksteen,
een tussenweg is er niet. Met „Strangers" van de Amerikaanse
choreografe Jennifer Muller bleek het Nederlands Dans Thea
ter gisteravond bij de première in Amsterdam ongetwijfeld dat
doorslaand publiekssucces in handen te hebben, ook al vertoont
het ballet zwakke plekken en is het niet op alle punten duide
lijk. Maar het is een goed stuk totaal-ballet-theater: bewegin
gen, toneelbeeld, muziek, belichting zijn tot een zinvol geheel
verweven, al is dat zinvolle wat eenzijdig vrouwelijk. Maar wat
wil men, met de Emancipade op een steenworp afstand.
Thema: man en vrouw leven in een
eigen wereld, ze zijn vreemdelingen
voor elkaar, maar, in de visie van
de choreografe, ze gaan tenslotte
toch hand in hand de toekomst
tegemoet. Dat echtpaar ziet men de
gewone ochtendlijke bezigheden
doen: wakker worden, zich wassen,
ontbijt klaar maken en zo verder.
Om hen heen worden hun innerlijke
belevingen gedanst. De man blijkt
een oerdier, dicht bij de aap en
verder hoogst animaal. De vrouw is
de verfijnde, enerzijds romantische,
anderzijds gesteld op sociaal contact
de Amerikaanse matriarche.
En dat wordt allemaal gedanst.
Eerst het ontwaken van de man: de
apen bevolken zijn geestelijke
wereld, zoals zij dat ook het theater,
bij de entree, in de gangen en
foyers en in de zaal, doen. Door die
wereld loopt een Tarzan met zijn
zoontje (een schattig knaapje
Jean-Lout Delacourt die de show
steelt) en de bijbehorende Jane, en
op jungle-muziek van Burt Alcanta
ra maken zij hun „primitieve,"
erotische dansbewegingen. Daar
tegenover dan die droomwereld van
de vrouw: romantische lyriek in de
bewegingen, de zoetelijke romantiek
van de Amerikaanse zuidelijke
staten („Gone with the wind"), de
sociale beschaving ('gracious living').
Het thema is, zo uitgespeld, wat
naïef (maar de inhoud van Giselle
en Zwanenmeer haalt ook geen hoge
literaire cijfers), maar het blijkt een
vehikel voor theater. Danskunstig
bezien vervalt Jennifer Muller nogal
in herhalingen: haar bewegingen
komen steeds weer terug. Maar ze
redt de zaak door de vaart, die zij
de voorstelling heeft meegegeven:
die duurt honderd minuten, en men
krijgt als toeschouwer geen kans
zich te vervelen, er gebeurt steeds
wel iets. Op tweeërlei niveau: het
echtpaar gaat verder met de
ochtendlijke zaken, Marco Kalisch
en vooral Yteke Waterbolk doen dat
van heel goed tot schitterend, en op
dat andere niveau de gedanste
droomwereld van beiden. Daarbij
zijn Juweeltjes van dansmime te
zien: Gerard Lemaitre bijvoorbeeld
danst en mimet (met de even
komische Marily Lewis) een nacht-
ADVERTENTIE
m
Eerste inleg en verdere Gedurende de looptijd
bijstortingen tenminste kan niet tussentijds
f i.ooo,-. over het tegoed worden
Gestorte bedragen zijn beschikt.
niet aan rentewijzigingen Direct ingaande
onderhevigdagelijkse renteberekening.
Nrib nederlandsche
IVlD middenstandsbank
clubentertainer met alle loze Ameri
kaanse gladde elegance van zo'n
man. Sheri Gaia danst met haast
roekeloze vurigheid, al die anderen,
de grote bekende namen van het
Dans Theater met geweldige in^et.
En ze maken zelfs van te
cabaretachtige en kinderlijke onder
delen, zoals de ,dans van de afwas",
nog iets amusants.
De aankleding van William Katz is
uiterst vindingrijk, met het orkestje
op een houten stellage achter op het
toneel, knappe decors en simpele,
kleurige kostuums (en een uitste
kende belichting). De muziek van
Burt Alcantara is niet egaal van
kwaliteit, maar vooral in de lyrische
gedeelten fraai. Twaalf musici,
onder wie grote namen als Wim
Overgaauw en Rob van den Broek,
speelden de moeilijke muziek van
Alcantara voortreffelijk.
JAAP JOPPE
De Stichting Jazz-zolder Hot Hou
se aan het Rapenburg 24 te Leiden
organiseert deze maand een drietal
jazzconcerten. Alle concerten begin
nen om 22.00 uur. Vrijdagavond aan
staande treedt in Hot House het Fer
dinand Povel/Frans Eisen Kwartet
op; vrijdag 13 juni staat het Hans
Dulfer Ritmo Natural op de plan
ken; vrijdag 20 juni, de laatste
avond van het seizoen, is gereser-
serveerd voor The Caledonians, een
18 mans Big Band uit Noord-Hol
land.
Joe Walsh en
The Eagles'
in Rotterdam
DEN HAAG De Amerikaanse
westkustgroep The Eagles en hard
rock-, blues- en country-gitarist Joe
Walsh concerteren pp 18 Juni in het
sportpaleis Ahoy in Rotterdam.
Daarmee gaan de oorspronkelijk
voor 14 en 15 juni aangekondigde con
certen in Rotterdam en in Amster
dam niet door, aldus impressariaat
Acket en Mojo.
"The Eagles" wordt gevormd door
Glenn Frey, gitaar, slide en zang,
Randy Meisner, bas en zang, Bernie
Lea don," gitaar, zang en banjo en
Don Henley, drums en zang. Wie er
met Joe Walsh meekomen is nog
niet bekend.
Overigens is het pop-concert, dat
Billy Cobham en zijn band in het
Holland-Festival geven, van 7 Juni
naar 18 juni verplaatst. Het wordt
gegeve nn 't Concertgebouw in Am
sterdam.
Een auteur van science-fiction-
boeken, die behoort tot de Russische
afdeling van Amnesty International,
is uit de officiële schrijversbond ge
zet. Dit hebben literaire kringen in
Moskou bekendgemaakt.
Het gaat om de 56-jarige Oekrainse
schrijver Mikola Rudenko, die onof
ficieel te horen heeft gekregen dat de
maatregel tegen hem is genomen
omdat hij lid was van een bour-
geois-organisatie.
Toon Hermans en Ramses
Shaffy wachten voor het Concert
gebouw in Amsterdam op het
Grote Gebeuren.
en met een expressie die bezonkener
is dan ooit. Frank zingt het beken
de repertoire dat nooit verveelt: "You
are the sunshine of my live", "Bad
Leroy Braun", "Strangers in the
night" dat hij zelf verafschuwt, "My
way", "Chicago" en "The lady is a
tramp".
Het publiek reageert uitzinnig, be
wondert de vakman die met het
knippen van de vingers, het even di
rigeren van het orkest, het gaan zit
ten op een krukje, het nippen aan 'n
glaasje "thee" ("wie niet gelooft dat
het thee is kan van mij een Audi
krijgen als ze gelijk hebben") won
derlijke effecten bereikt. Die Audi
slaat op zijn aversie tegen de Duitse
journalisten. Frank kan moeilijk
verkroppen dat het publiek in West-
Berlijn hem niet lustte. "Iedere vijf
endertig jaar pakken zij een of an
dere grootheid. Eerst waren jul
lie het nu ben ik het." Ik koop heel
West-Berlijn. Dan maak ik er een
buitenplaats van".
Anderhalf uur duurt het optreden.
Het publiek komt voortdurend over
eind. Zo'n theaterpersoonlijkheid
heeft het zelden gezien. Frank zingt
ook zonder orkest, alleen met piano
of gitaarbegeleiding. Ragfijne balla
des waarin zijn stem ook dan nog
steeds verrukkelijk klinkt.
Om kwart over elf loopt Siïiatra
van het podium. Onherroepelijk af
gelopen. Geen toegift voor het
publiek dat opdringt naar het po
dium. Frank is al onderweg naar
Schiphol. Terwijl de mensen nog
stampen en gillen. Roepen om "The
Voice" die binnenkort zestig Jaar
wordt.
'Nieuwe Scène'
terug met
arbeidersrevue
De Nieuwe Scène uit Antwerpen,
na een "Mistero Buffo" al een be
roemde instelling in ons land, heeft
zich andermaal in het Holland Fes
tival getoond, nu niet gravend in de
geheimnissen van het katholisisme
maar vanuit het sociale engage
ment, dat deze Vlamingen beweegt
dichter bij huis met een soort ar
beidersrevue "Ballade voor grote en
kleine poppen".
De al vroeger succesvolle combi
natie van schrijver Dario Fo en de
eveneens Italiaanse regisseur Arturo
Corso kwam opnieuw in actie, dat
wil zeggen dat uit een reeks tek
sten van de arbeidersschrijver Fo
een keuze werd gemaakt, die dan
ook nog een omwerking kregen met
Belgische accenten. Aldus is deze
ballade een mengvorm geworden
van volkscultuur uit Italië en Belgie
in de eerste plaats, maar stellig ook
met een international reikwijdte.
Deze tweede prestatie, waarmee de
Internationale Nieuwe Scène ons
land bezoekt - gisteravond ging de
eerste voorstelling in de Rotterdam
se Schouwburg, waarna uitvoeringen
in Delft, Scheveningen en Amster
dam volgen - zal zeker
niet dezelfde verrassing wekken,
welke de eerste confrontatie oplever
de. Daarvoor zit de heer Brecht
voornamelijk in de weg, die het lied
van de geldverslindende bazen en de
uitgeknepen ploeteraars al met te
scherpe en te geniale spot heeft
gezongen om daar nog overheen te
kunnen reiken.
De fabel van hoeden en petten
betekent de start van een strijd in
sketches, monologen en liedjes gevat
tussen de kleine poppen uit de titel
en een meer dan mensgrote
kapitalist. Een strijd aan te binden
tegen de klassemaatschappij, tegen
de onmenselijke werkomstandighe
den, gelukkig ook niet altijd zonder
zelfspot want „ons heilig ideaal"
draagt, zo pleegt het, maar zelden
humor met zich.
„Ballade voor grote en kleine
poppen" betreft een charmerende
revue om naar te kijken doorgaans
met in haar middelen kenmerken
(poppen en stokken, commedia
dell'arte-achtige mannetjes) die de
hand van Arturo Corso verraadden.
Wannes van de Velde componeerde
uitstekende muziek, die bovendien
volwaardig werd gespeeld en gezon
gen. De strijdbare ambitie van dit
dichter bij de actualiteit opererende
spel dan „Mistero Buffo" vroeg
eigenlijk wel een grotere verstaan
baarheid in de gezongen gedeelten
dan nu bereikt werd. Een ander
bezwaar: de Italiaanse verhouding
tussen links en rechts ligt anders
dan in West-Europa. De roep om
een sterke man deed niet erg gezond
aan binnen de wat simpele,
ongenuanceerde contrasten, die zich
vanuit Italië gemakkelijker laten
begrijpen dan vanuit Belgie.
De Vlaamse acteurs en actrices, die
Fo's „Ballade voor grote en kleine
poppen" presenteerden zich zingend
uitstekend. Jan Decleir bleek het
meest veelzijdig in de produktie van
de Nieuwe Scène.
PIET RUIVENKAMP
NEDERLAND I
18.45 Minimolen (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 Boy Dominic, tv-serie (NCRV)
19.30 Naar de eilanden van Indonesië, tv-serie afl. 5 (NCRV)
20.00 Journaal (NOS)
21 Denkend aan Limburg: Spel zonder grenzen (NCRV)
20 45 Hier en nu (NCRV)
21.05 Spel zonder grenzen: internationaal spelprogramma
(NCRV)
22.30 Hier en nu (NCRV)
22.50 Geestelijke liederen (NCRV)
23.05 Den Haag vandaag (NOS)
?3.20 Journaal (NOS)
NEDERLAND II
18.15 Het menselijk lichaam - les 12 (TELEAC)
18.45 Kortweg (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 De Waltons, tv-serie (EO)
20.00 Journaal (NOS)
20.21 Freedom lost, natuurfilm (EO)
21.15 Nader bekeken (EO)
21 45 Muziek motief op herhaling (EO)
22.45 Tenslotte (EO)
22.50 Journaal (NOS)
Op het Vrijtfiof in Maastricht wordt vanavond het Spel
zonder grenzen" gespeeld. Behalve de Maastrichtse ploeg
nemen aan deze wedstrijden deel de teams van Rochefort
(België), Zermatt (Zwitserland), Bietigheim-Bissingen
(Duitsland), Narbonne FrankrijkSwansea (Groot-Brit-
tannië) en Bracciano (Italië). De tv-presentatie (vanavond
van 21.05 tot 2^.30 uur op Nederland I) wordt verzorgd door
Barend Barendse en Dick Passchier.
•kCarel Heinsius en Franz Arnold draaien vanavond (21.45
uur), Nederland II) in de EO-studio de ampex-opnamen
terug van de optredens van Gert Timmerman, Evie Torn-
quist (Zweden), The Imperials (Amerika), Tyrone M. Bragg,
Ingamay (Zwedeni, Diane Susek (Amerika), Nils Börge
Garth (Zweden), Pelle Karlsson (Zweden) en The Rambo's
(Amerika) AL deze artiesten zijn in het programma 'Mu-
ziekmotief' verschenen.
„All in the family" met Archie en
Edith Bunker was gebaseerd op
„Tot de dood ons scheidt" (om even
de Nederlandse titel te gebruiken)
van de Engelsman Johnny Speight,
die nu bezig is speciaal voor
de Nederlandse tv (met name voor
de KRO) een serie te schrijven, die
door Berend Boude wijn geregisseerd
zal worden. „AU in the family", op
zijn beurt „gewon' weer „Maude", een
serie waarvan we gisteren via de
TROS de eerste aflevering zagen.
Hoofdpersoon erin is Beatrice
Arthur, een nicht van Archie
Bunker, zodat we rustig van
nepotisme mogen spreken in de
Amerikaanse seriewereld.
Waarom, zo kim Je je afvragen, „AU
in the family" wel leuk, en zelfs nog
steeds leuk, en is „Maude" niet leuk,
althans niet leuk genoeg om mij
aan het lachen te krijgen? De serie
is toch kennelijk vanuit hetzelfde
uitgangspunt gemaakt als „All in
the family" en bijvoorbeeld „M.A.-
S.H.", dat wil zeggen dat er een vrij
simpele komische situatie wordt
gecreëerd, die vervolgens op cabaret
achtige wijze wordt ingevuld. Maude
zegt iets, haar dochter Carol
antwoordt met een wise-crack alias
spitse geestigheid, waarop haar
binnenkomende stiefvader Arthur
daar weer overheen komt met de
alles overtreffende grote grap....
Dat heeft natuurlijk niets te maken
met de schildering van het
werkelijke leven, maar dat hindert
ook niet, de afspraak tussen de
tv-makers en de tv-kijkers is, dat
we al die mensen als voertuigen van
de grappen beschouwen. Dat neemt
niet weg dat die voertuigen pas
geaccepteerd worden, en pas echt
leuk worden gevonden, als ze toch
nog menselijke trekjes herbergen. In
„M.A.S.H." bijvoorbeeld beantwoordt
Radar in hoge mate aan dat ideaal
en in „AU in the family" eigenlijk
aUe vier de hoofdpersonen. Bij het
kijken naar „Maude" bekroop mij de
grote vrees, dat geen van de
hoofdpersonen die extra kwaliteit
vertonen, waardoor zij louter en
aUeen de vervoermiddelen voor de
grappen worden.
Het hangt af van de kwaliteit van
die grappen of Je nog bereid bent af
en toe te lachen. Arthur trok zijn
broek uit. Meer zou ik niet hoeven
zeggen, maar ik wil toch nog een
voorbeeld geven van de krampachti
ge, achter de schrijftafel bedachte
grapjasserij die werd uitgesproken.
Toen ze even boos was op haar
buurman zei Maude tegen Arthur:
„Haal een vis uit de koelkast en
gooi ze samen voor de zeehonden".
Tja.
NICO SCHEEPMAKER
DINSDAG 3 JUNI
de PSP KRO 18.30 Nws. 18.41 Echo
Hilversum III
Ieder heel
KRO:
9.03 Pep op drie.
s op Je boterham.
(S) Drie draait
18.50 (S) Lichte grammofo<
19.00 (S) Bel Canto op de zoi
19.45 Instemmen met velen: het ge- op verzoek. 12.03 (S) Drie tussen
2o5oen(S
middag. KRO's pauzeprograj
Popkontakt. 16.03 De Hitmeesters:
22.40 Radiojournaal. 22.50(S) Vanavond
laat nieuws. 23.20 (S) Er floot een
vogel in de wei. 23.55-24.00 Nieuws.
Hilversum H
18.00 Nieuws. 18.11 Radiojournaal. 18.2
t Engelen-show.
19.25 (S) Ik hoor, ik hoor wat u (wel
licht) niet hoort, disco-causerie. NOS:
19.50 Den Haag Vandaag. 20.00 Nieuws.
20.05 Hol'
sopraan c
KRO: 22.
schoolmeester. 23.
mermuziek. 23.55-24.00 Nieuws.
Hilversum III
NOS: 18.03 De vakaturebank. 18.10
Joost mag niet eten. VARA: Drie loopt
achter: poprekonstruktie. 20.02 (S)
NAshville. 21.02 (S) Jazz en Blues.
22.02 (S) (P)opdonder. 23.02 (S) Wach
ten op middernacht. 0.02 (S) Nacht
drie-draai. 2.02 Help! Een programma
voor de werkers in de verzorgende en
verplegende beroepen. 4.02 Truck, een
programma voor vrachtwagenchauff-
feurs. KRO: 6.02-7.00 (S) Scheer Je
weg.
WOENSDAG 4 JUNI
Hilversum 1
TROS: 7.00 Nieuws. 7.02 (S) Ont-
bijt-soos (7.30 Nieuws. 7.41 Aktua. 8.30
Nieuws. 8.36 Gymnastiek voor de huis
vrouw). 9.00 (S) Wegwezen, met tips
voor trips. 9.30 Van heinde en verre:
licht muziekprogramma. 10.00 (S) Ka-
boutertijd. 10.30 Nieuws. 10.33 (S)
Sphinx: een programma voor de vrouw.
11.45 (S) Café-chantant: liedjes en
muziek uit de goede oude tijd. 12.26
Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw.
12.30 Nieuws. 12.41 Aktua. 13.15 (S)
Sport na sport: programma voor jonge
luisteraars. 13.45 (S) Koorzang en klas
sieke orkest muziek. 14.15 (S) Close-
TROS: 15.30 (K) Motormuis. kinder
programma. 15.35 (K) De Boefjes.
Jeugdserie. 15.55-1.7.00 (K) De kleine
prinses, kinderserie. VPRO: 18.00 (K)
Parasolpolka uit vissen, Russische te
kenfilm. 17.09 Zwijgen is goud. slap
sticks. 17.44-17.50 (K) Popeye. teken
film. NOS: 18.45 (K) Minimolen. 18.55
(K) Journaal. 19.05 (K) Van gewest
tot gewest. Socutera: 19.50 (K) Film
*T-Jandse Rode Kruis. 20.00
P.P.: 20.20 Uitzending
NOS: 20.30 (K) The
Prodigal Daughter, tv-spel. 21.20 (K)
^£rai?lek- 2135 (K> Studio sport.
22.00 Den Haag vandaag. 22.15 (K)
Zienwwijze. 23.25 23Ï60 (K) Journaal.
Nederland H
NOS: 18.45 (K) Kortweg. 18.55 (K)
Journaal. IKOR: 19.05 Jouw wereld.
Programmaserie. IKOR-
KRO/RKK: 19.30 Kenmerk. NOS:
20.00 (K) Journaal. VPRO: 20.21 (K
family, Amerikaanse tv-serie.
21 10 Prelude to war (1943). dokumen-
taire serie. 22.00 (K) Zendtijd i
Verboni-*
kprogrj
23.20 (K) Journaal.
DUITSE TV
DINSDAG 3 JUNI
Duitsland I
17.55-18.00 (K) Journaal. (Regionaal
programma NDR: 9.30-10.00 (K)
Sesamstrasse. 18.00 (K) Informatief
Progfa^a- 18.30 (K) Aktualiteiten.
18.45 (K) Zandmannetje. 18.55 (K)
Nordschau magazine. 19.26 (K) Lokal
seite unten links, tv-serie. 19.59 (Z/W)
briek van het Ministerie van" "Önder-
wjs en wetenschappen.
Hilversum II
VARA: 7.00 Nieuws. 7.11 Ochtend-
samstrasse). 18.05 (K) Lokal seite w
ten links, tv-serie. 18.40 (K) Aktuali
teiten. 19.20 (K) Graaf Luckher- Zee
duivels wereldreizen en avontuur, tv-
leuwsprogramma met aktua
liteiten en muziek. (8.00 Nieuws). 9.00
(S) Orkest Malando met zangsolisten.
9.35 Waterstanden. 9.40 Schoolradio.
10.00 (S) Radioweekblad. 11.00 Nieuws.
NOS: 11.03 Bopthema's en swingses-
slons: Jazz uit de Jaren 1936-1955.
11.30 Spiegel van Duitsland: informa
tie en muziek uit de Bondsrepubliek.
VARA: 12.00 Westerbork - Centraal:
rechtstreekse gesprekken. 13.00 Nieuws.
16a00Nlfuwï ll.ol^Twïe hëflt1AntJe
Vrellng gezien?, hoorspel. 17.05 (S)
Uit het muziekalbum van Paul God- Journaal.
1.30-22.50 (K) Journaal, kommentaar
i weerbericht.
Duitsland II
16.30 (K) Programma voor de oude
generatie. 17.00 (K) Journaal. 17.10
(K) Gevarieerd kinderprogramma. 17.
(K) Aktualiteiten en muziek. 18.20 (K)
Mannerwirtschaft, tv-serie. 18.55 (K)
Barbapapa. 19.00 (K) Journaal. 19.30
(K) Ehen vor Gericht, tv-rechtzaak.
21.00 (K) Journaal. 21.15 (K) Infor
maties en meningen over een aktueel
thema. 22.00 (K) Filmforum 22.46