'De Volharding' zet de
beuk
er in
toegelicht
Eerst overleg, dan nieuwe hoofdredacteur NOS-journaal
Portret van een progressieve muziekgroep
De lichtgewicht Singer Starlet
EO en VPRO komen
tegenover VARA
r(^\vanciaaa
TV morgen]
ÏNSDAG 11 FEBRUARI 1975
HILVERSUM Er moet eerst
ivereeinstemmiing bestaan over de
iieuwe vorm van het NOS-journaal,
ion een nieuwe hoofdredacteur
wervenNOS-programmacom-
nissaris J. de Troye vertelaarde dit
[jstermstdidag op een persbijeenkomst.
Sr wordt gesproken over een verdie-
/am het Journaal, waardoor het
levaar dreigt dat het nieuwspro-
yamma op het terrein van de actua
liteitenrubrieken komt. „Dit zijn alle-
maail nog open zaken", aJldus De
Troye. „De procedure is net op gang
gekomen. De inhoud van het journaal
ligt nu ter discussie. Ik verwacht dat
we in maant met die zaak rond zijn.
Dan wordt per advertentie een nieu
we hoofdredacteur geworven", zei hij.
De programmacommissaris legde
de nadruk op het open karakter van
die sofltidta/tie. Er worden tevoren
geen kandidaten bepaald. Centraal
staat by deze discussie de visie van
het hoofd van dienst Oarel Enkelaar.
Over het nieuwe karakter van de
nieuwsdienst zei De Troye: „Het
Journaal zal zich moeten blijven on
derscheiden van de andere verdie
pende programma's van de NOS en
de actualiteitenrubrieken. Het is wel
noodzakelijk dat een bepaalde sa
menwerking tot stand komt". In die
discussie wordt ook gesproken of het
Journaal op beide netten niet meer
gaat samenvallen. Ook de opvatting
over een uitbreiding van het nieuws
bulletin krijgt daarin een duidelijke
vorm. In de raad van beheer van de
NOS is daarover nog geen standpunt
gevormd. Eerst mogen alle zendge
machtigden hun mening kennen ge
ven. Daarna volgt de bepaling van
een definitief standpunt. Het beraad
is pas begonnen. Per - oktober krijgt
het nieuwe Journaal zijn beslag, maar
m mei moet de kwestie zijn afge
rond, volgens De Troye.
Hij gaf toe dat er op de Journaal-
redactie onenigheid bestaat over deze
procedure. Tegenstanders menen dat
er eerst een nieuwe hoofdredacteur
moet worden benoemd. Hij kan die
nieuwe vorm dan mede bepalen. Die
tegenstand vond men geen reden om
een andere politiek te voeren ten
aanzien van de procedure.
„De beuk er in. Weg met de
ep", roept Willem Breuker tij-
n hoog oplaaiende discus-
De film „De Volharding" die
VPRO vanavond om 10 uur via
frederland I uitzendt is wat men
emt een 'onthullend' werkstuk,
vuile was van een handjevol
lekende Nederlandse musici blijft
[iet binnenskamers.
boor middel van een soort.
Groepstherapie proberen zij voor
pchzelf en voor de ander duidelijk
e maken wat hun motieven zijn om
p het orkestje De Volharding te
beien en hoe zij gezamenlijk een
rivol resultaat kunnen bereiken,
pver één ding zijn die ene vrouw en
lie tien mannen het eens: kunst
hoet een politieke functie hebben,
brn daaraan iets te doen werd De
folharding in 1972 opgericht,
fomponist Louis Andriessen en
kzzmusicus Willem Breuker namen
let initiatief. Zij wisten enkele
pllega's van zowel de klassieke»
ector als van de jazzkant voor hun
llannen warm te maken.
)oor
üadv.d.Ven
be Volharding moest niets met de
pfficiele" concertpraktijk te maken
ebben. De Volharding moest alleen
Ie mogelijkheden aangrijpen om op
jlaalsen waar kritiek op de
Maatschappelijke verhoudingen een'
pedingsbodem heeft (bij demon-
kraties, in fabrieken, op partijcon-
|ressen van de CPN, of gewoon op
jtraa/t) daarvoor geeigende muziek
e spelen.
|o is het tot op de dag van
tandaag gebleven. Uitnodigingen om
pgens op te treden worden alleen
ingenomen wanneer ze politiek
jelevant zijn. Maar wanneer zijn ze
loUtiek relevant? Daarover valt te
kisten en dat gebeurt dan ook.
Iet groepje blazers plus piano en
bn trabas waarin behalve Louis
Indriessen en Breuker onder
in deren Willem van Manen, Maar-
en van Regteren Altena, Herman
Ie Wit en als Jongste lid de fluitiste
bil Engelhard (..ik praat nog niet zo
Geel mee, want die ouderen weten er
heer van dan ik") spelen repeteert
ten keer per week. Voor hun
tandeel ln de - voorzichtig
gesubsidieerde - Volharding ooitvin-
|en ze vorig Jaar ieder ongeveer
nJfdulzend gulden. „We zouden dit
^11-time moeten doen" zegt Willem
fan Manen, „dan zou er veel meer
tonnen gebeuren. We moeten ons te
teel versnipperen. Dat komt de
bnheid van de groep niet ten
bede". „Ja. maar kijk even uit"
ieageert Willem Breuker, „we
hoeten ons niet overal voor lenen,
pan gaan ze denken: daar komen
'De Volharding' speelt op de
snort.
ze weer met hun liedje". Na nog wat
scherpe opmerkingen van zijn kant
zegt Louis Andriessen ineens: „Ik
krijg de indruk dat Willem de zaak
traineert". Een andere stem: „Het zit
vooral in de uiteenlopende muzikale
afkomst van Louis en Willem. Daar
kun Je veel van onze meningsver
schillen op terugvoeren". En hoornist
Jan Wolff roept: „Moeten we met
dit soort gelul onze tijd verdoen?"
Dit zijn enkele geluiden uit de bijna
tachtig minuten durende VPRO-film
die ontstaan is doordat regisseur en
samensteller Pieter Verhoeff de
groep een half jaar heeft gevolgd.
Hij heeft gesprekken gefilmd,
variërend van gemoedelijke borrel-
variërend van gemoedelijke borrel-
schillen, zonder dat de figuren die
ln beeld komen de indruk geven dat
ze zich door de camera geremd
hebben gevoeld. Hij heeft ook op
diverse plaatsen in Nederland het
optreden van De Volharding gefilmd
en de reacties van de mensen
geregistreerd, op een bijeenkomst
van werkende Jongeren in Alkmaar,
in een scholengemeenschap in
Leidschendam, bij een Chili-demon-
straitle lm het Koninklijk Conserva
torium ln Den Haag, bij een
CPN-congres.
Strijdliederen van Eisler en Louis
Andriessen worden gespeeld, de
Internationale, een aangepaste versie
van „La creation de monde" van
Milhaud en de Drelgrbschenmusik
van Kurt Weill.
Dit alles wordt in de film getoond
tegen de achtergrond van wat in
Nederland op muzikaal gebied
gebeurt, of liever niet gebeurt. Van
de Notenkrakeractie - georganiseer
de herrie in het Concertgebouw vlak
voor een door Haitink gedirigeerd
concert - die een heftige golfslag te
weeg bracht is niet veel meer over
dan een rimpeltje in de rustieke
vijver van het Nederlandse concert-
bedrijf.
In die film wordt dat incident -
Amsterdamse scheepswerf De Volharding terwijl de VPRO-camera
Louis Andriessen was een van de
Notenkrakers - in verband gebracht
met de bestaansreden van De
Volharding, die de oppositie "buiten
parlementair", dat wil zeggen buiten
de plaatsen waar normaal concerten
plaatsvinden, heeft voortgezet.
Hoe uiteenlopend de musici van De
Volharding op sommige punten ook
over him werkmethode denken, één
is er voor wie er geen twijfel aan
bestaat dat deze jongeren de
pioniers op weg naar de nieuwe
heilstaat zijn. Dat is VPRO-televl-
siechef Jan Blokker, die het
gesproken commentaar bij de film
heeft geconcipieerd.
Dat commentaar is niet het
commentaar van iemand die bij een
documentaire min of meer Journa
listieke informatie verschaft, maar
van iemand die als spreekbuis van
De Volharding optreedt en er nog
een schepje bovenop gooit.
Dat schepje is soms net iets te veel.
Ter toelichting een aantal voorbeel
den. „Zij breken de grenzen tussen
de grote en kleine kunst af". ,De
symfonie-orkesten vinden slechts
aftrek bij een klein publiek uit de
bovenlaag". „Sommige musici van De
Volharding spelen af en toe in
symfonie-orkesten om in leven te
blijven". „Jonge mensen verlaten in
toenemende mate de ivoren toren".
Wanneer in de film de symfonie-or
kesten ter sprake komen worden ze
steeds voorafgegaan door bijvoeglij
ke naamwoorden als "officieel" en
.eerbiedwaardig' en de musisd van die
orkesten worden jveer eens afge
schilderd als ingedutte loonslaven
die hun werk zouden haten.
ANDERS
Het valt te betwijfelen of de VPRO
er goed aan heeft gedaan deze film,
waarin de integriteit van de
bedoelingen achter De Volharding
voor zich zelf spreekt, op deze
manier op te sieren. Maar afgezien
hiervan en van de vraag of men
met De Volharding denkt dat
„klasse-onderscheid met muzikale
middelen kan worden doorbroken"
moet worden erkend dat Pieter
Verhoeff en cameraman Jochgem
van Dijk een sober en levensecht
beeld hebben gegeven van enkele
musici die het anders willen, die in
him pogingen vrolijke momenten,
conflicten en teleurstellingen hebben
en die nog goed spelen ook.
ADVERTENTIE
een miljoen gulden aan prijzen
De kleine compacte lichtgewicht machine van Singer
met de slimme „één-hands-greep". Hij kan zig-zaggen
en blindzomen. Maakt moeiteloos knoopsgaten
en zet razend snel knopen aan. En dat is heel wat voor
zo'n compacte lichtgewicht Winkelwaarde 599,—
En als u niet wint heeft u nog geen pech, want er is al
een automatische Singer zig-zag voor 349,—
Te winnen in de Puzzelaktie Geven voor Leven
In deze krant tb.v. de kankerbestrijding in Nederland.
Puzzel meel
In het nieuwe tv-seizoen
Voor het seizoen 1975-1976 is de de VARA. Alle A-omroepen blijven
tv-zendtijdverdeling dezer dagen al tevens hun vijf wisselavonden be hou-
vastgesteld. De naar omroepen ge- den: eenmaal per week zullen zij
richte snelle beslissing heeft te ma
ken met de wens van alle zendge
machtigden om zo vroeg mogelijk
te weten op welke avond zij het vol
gend seizoen zullen uitzenden. Het
principe van één vaste avond per
week per omroepvereniging, dat vo
rig Jaar voor het eerst werd gehan
teerd, blijkt zo tn de smaak te zijn
gevallen dat dit is gehandhaafd. Al
le zendgemachtigden blijven op de
zelfde avond uitzenden: de TROS
op maandag, de NCRV op dinsdag,
de NOS op woensdag, de VARA op
donderdag, de AVRO op vrijdag, de
KRO op zaterdag en de NOS op zon
dag. Het enige verschil met het vo
rige seizoen is dat de EO en de
VPRO ontkoppeld zijn van de NCRV
op dinsdagavond en voortaan zullen
uitzenden op donderdag tegenover
Franse zender
dreigt
Hilversum III
te gaan
overstemmen
HILVERSUM - Hilversum 3
dreigt in de toekomst uit de ether
te worden geblazen door een Fran
se zender. De nationale lichte zen
der aat binnenkort van golflengte
veranderen. Daarvoor heeft de PTT
op last van het ministerie van
Verkeer en Waterstaat de 445 me
ter gekozen op de middengolf. Bij
de aanvraag voor die nieuwe golf
lengte was bekend dat een zender
in het Franse Marseille van die
zelfde frequentie gebruik maakte.
De afstand van Marseille tot Neder
land betekende dat er geen enkel
probleem zou ontstaan. Een half
jaar geleden bleek dat een zender
in de Noordfranse stad Rijssel de
golflengte in gebruik had genomen.
Het vermogen van die zender was
1 kilowatt. Ook dat vormde voor
Hilversum 3 geen belemmering,
want daar zendt men uit met een
vermogen van 20 kilowatt. Zojuist
werd bekend dat de Franse zender
haar vermogen gaat opvoeren tot
100 kw. Dit betekende dat Hilver
sum 3 op de 445 meier met name
in het zuiden van het land met
ernstige staring te kampen krijgt.
Bij de NOS is nog niet bekend
welke tegenmaatregelen worden ge
troffen. Het is een kwestie van PTT
en hot minis erie. Voorlopig denkt
men nog niet aan weer een nieuwe
golflengte voor Hilversum 3.
Frank Perls
overleden
Frank Richard Perls, de internatio
naal bekende kunsthandelaar die
heksenjager van het westen' werd
genoemd omdat hij zich inspande
voor het achterhalen van gestolen
en vervalste kunstwerken, is op
64-jarige leeftijd to Beverly Hills
overleden.
Perls was in Berlijn geboren en
was bevriend met Pablo Picasso en
Henri Matisse. Na zijn studie in
kunsthistorie aan de universiteit van
Freiburg, ging hij bij zijn moeder
werken in de Kaethe Perls-galeriJ
in Parijs in 1932.
In 1937 vestigde Perls zich in New
York, waar hij met zijn broer Klaus
de Perls-galleries oprichtte. Twee
jaar later vertrok hij naar Hollywood
en stichtte er een kunstgalerij.
Perls diende in de tweede We
reldoorlog in het Amerikaanse le
ger in Europa. Zijn vader en twee
broers overleven hem.
Brels ziekte
tegengesproken
PARIJS De impressario van Ja-
ques Brei, Charles Marouani, heeft
gistermiddag in Parijs de Belgische
persberichten tegengesproken, als
zou de populaire Belgische chanson
nier met een ernstige longkwaal in
een ziekenhuis in Brussel liggen.
Volgens de zaakwaarnemer bevindt
Brei zich ergens met zijn
jacht op zee en maakt hij het goed.
NEDERLAND I
18.15 Hoe is het gemaakt, les 6 (TELEAC)
18.45 Paulus de boskabouter (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 EO-Kinderkrant (EO)
20.00 Journaal (NOS)
20.21 De Waltons, tv-serie (EO)
21.10 Muziek-motief, gevarieerd muziekprogramma (EO)
21.55 Tenslotte (EO)
22.00 De Volharding, een muzikaal-politiek experiment
(VPRO)
23.25 Journaal (NOS)
NEDERLAND II
18.45 Paulus de boskabouter (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 Black Beauty, jeugdserie (NCRV)
19.30 Tweekamp, kwis voor middelbare scholieren (NCRV)
20.00 Journaal (NOS)
20.21 Dynastie der kleine luyden, tv-serie (slot) (NCRV)
21.45 -- Hier en Nu (NCRV)
22.25 Geestelijke liederen (NCRV)
22.40 Den Haag vandaag (NOS)
22.55 Journaal (NOS)
De Amerikaanse zangeres Diane Susek is een van de vele
artiesten die pianist-presentator Carel Heinsius vanavond
(21.10 uur, Nederland Iin het EO-programma 'Muziek-
Motief' zal ontvangen. Behalve Diane Susek ('He there' en
'You can experience') treden in dit muzikale programma
op het Amerikaanse trio The Rambo's ('Amazing Grace',
'New shoes', 'The garden of my heart', 'New song tot sing'
en 'Until he comes'), de Zweedse zanger Nils Börge ('Let
your love be alike') en de Nederlandse gospelgroep The
Lighters ('Waarom vernielt de mens?').
I ...e/7 g/stenen
DINSDAG 11 FEBRUARI
Hilversum I
18.50 Prog]
19.00 (S) Zln
geven de toon
wedstrijden
voorbeschouwing.
WOENSDAG 12 FEBRUARI
Hilversum I
TROS: 7.00 Nieuws. 7.02 (S) Ont-
ïlj't-cioos. (7.30 Nieuws. 7.41 Aktua I.
1.30 Nieuws. 8.36-8.45 Gymnastiek voor
r.). 9.00 (S) Wegwezen - met
Voor zijn tweede aflevering van „De
verlossing" gebruikte Walter van der
Kamp 25 bladzijden, zodat hij, met
nog een aflevering te gaan (zoals
dat in sportreportages heet)nog
over 45 pagina's beschikt, ofwel de
helft van de hele roman. Dat
gereken is op zichzelf wel aardig,
ma»r natuurlijk niet essentieel. Er
kunnen tientallen bladzijden in een
boek onverfilmbaar blijken en een
bladzijde kan een hele film
opleveren.
De hele droomscene met de pastoor
en de aartsbisschop bijvoorbeeld, die
ik een ontsporing vind omdat het
bijzonder altmodisch is om kijkers
anno 1975 nog op zo'n ingewikkelde
manier duidelijk te willen maken
dat er van een droom sprake is
zoiets deed Je 40 jaar geleden, toen
de mensen nog niet zo doorkneed
waren in de codes van het filmen.
Die hele droomscene was op niets
anders gebaseerd dan op de
mededeling bij Elsschot, dat Pol bij
Van Hemeldonck was blijven
logeren.
Als zo'n scene met veel gedoe al op
niets gebaseerd is, dan zal
bijvoorbeeld die scene met de dode
haas die Pol, in zijn grote woede, in
het gezicht van Sideria duwde, ook
wel niet van Elsschot afkomstig
zijn, denkt u nu misschien, maar
dat hebt u toch mis. Want die scene
staat letterlijk zo in „De verlossing"
en is dan ook door Walter van der
Kamp getrouw naar de letter en de
geest in beeld gebracht. Want dat is
het verrassende in Elsschots proza:
soms beperkt hij zich tot de uiterste
eenvoud en schrijft hij een scene
niet uit, en soms doet hij dat wel en
op een radicale, beeldende wijze.
Overigens is het misschien wel
aardig om te weten dat die haas uit
de diepvries kwam en toen twee
dagen in de studio had liggen
verslonzen, tot Rudi Falkenhagen
het onaangename karwei moest
verrichten Mart Gevers ermee in te
zepen. Een hard vak, de toneelspeel
kunst. Maar ook een dankbaar vak,
lijkt me, als je zoveel honderddui
zenden mensen iets goeds kunt
voorschotelen, en dat is met „De
verlossing" heel nadrukkelijk het
gevart.
Vervelend was intussen wel, dat ik
de jubileum voorstelling van „Op
losse groeven" moest laten schieten.
In de zaal zat helemaal achteraan,
in een verborgen hoekje als een
soort „revisor", drs. L.J. Leeman, de
opvolger van mr. Landre bij de
TROS. Zijn eerste blijk van
aanwezigheid, voor zover ik weet.
Maar „De Palestijnen" van mr.
Hiltermann kon ik weer wel in
ogenschouw nemen. Toen ik Yasser
Arafat en Hiltermann daar zo
samen op een sofa zag zitten moest
ik onwillekeurig denken aan een
gezegde over twee opticiens die
weten wat een montuur kost of
zoiets (de Juiste bewoordingen zijn
mij even ontschoten). Op den duur
bleek toch dat Arafat in het gesprek
zelf het beste wist hoe duur zo'n
montuur is, maar dat Hiltermann
later, bij zijn thuiskomst, weer veel
beter bleek te weten wat de
kostprijs is van zo'n ding. zoals
mensen 's avonds in bed altijd op
het make ant/woand komen dat zij
overdag aan hun afdelingschef
hadden willen toevoegen.
Hiltermann sprak bijvoorbeeld van
een aanvechitba/re en onzinnige visie,
maar dat zei hij niet op die sofa.
Op die sofa zei Arafat bijvoorbeeld:
„Waarom sluit u in Nederland uw
ogen voor onze tragedie?" Waarop
Hitlermann, ook op die sofa gezeten,
antwoordde: „Waarom denkt u dat
wij hier zijn?" Nou, Arafat dacht
natuurlijk omdait de Nederlanders
op de dwalingen huns weegs wilden
terugkeren, maar Hilterman waakte
er wel voor hem deze misvatting uit
het hoofd te praten voordat hij
buiten het schootsveld van de
Palestijnen was. Maar goed, h*t was
toch wel interessant cm Arafat de
vraag te horen stellen waarom hij,
die in Jeruzalem geboren was,
minder recht had in die stad te
wonen dan Oolda Meir, die in
Rusland was geboren.
NICO SCHEEPMAKER
lekt
Een
pro- wLrtecheft, tv-serie. 18.55 (K) Barbapa-
de R.K. federa-
Strafzaak tegen
W. v. E. in maart
DEN HAAG Waarschijnlijk in
de loop van de maand maart, de da
tum is nog niet vastgesteld, zal de
Haagse rechtbank de strafzaak be
handelen tegen de 33-jarige hooi
bergbouwer W. van E. uit Ter Aar,
die bekend heeft vorig jaar de Gor-
kumse sociaal-psychiatrisch ver
pleegkundige Aaltje van der Plaat
en de 17 jarige Cora Mantel uit Uit
hoorn om het leven te hebben ge
bracht.
Naar de president van de recht
bank, mr. C. Stolk ons meedeelde,
heeft hij besloten de zaak te behan
delen met gesloten deuren,
de advocaat van verdachte had
EOCht.
zongen woord ln de liturgie. AVRO;
20.00 (S en Mono) Vanavond: mu
ziek. vrolllkheid en verstrooiing. 22.80
Nieuws. 22.40 Radiojournaal. 22.50 Van
avond laat nieuws. 23.20 (8) Er floot
Hilversum II
18.00 Nieuws. 18.1.1 Radiojournaal.
18.21 (S) De Skymasters met zang-
solist. 18.45 Toppers van toen (gr
o-improvisaties NOS:
3.00 Babel/kalender:
t kultureel nieuws. 23.10 (8) Plano
tal: klassieke r
JWB.
Hilversum III
NOS: 18.02 Joost mag niet eten.
VARA: 19.02 Drie loopt achter: Popre-
konstruktde. 2002 (S) NaahvUle. 21.02
(S) (P)op-
v. 11.46 (S) Café-chantant: liedjes
en muziek uit de goede oude tijd.
12.26 Mededelingen t.b.v land. en tuin
bouw- 1280 Nieuws. 12.41 Aktua II.
13.16 (8) Sport na sport: sportpro
gramma voor de Jeugd. 13.45 (S) Vooaal
ensemble m. pianobegeleiding: klassie
ke liederen en koormuziek. 14.15 (S)
Route-A: gevarieerd programma. 15.30
Nieuws. 1583 (S) After sesjun: licht
muziekprogramma. NCRV: 16.00 Her
vormde middagdienst. 16.20 (S) Klank-
snoer: klassieke en moderne muziek.
1.00 (8) Joost, sertehoorsp. (17). Over-
VARA: 17.66 Mededelingen.
Hilversum III
Ieder heel uur nieuws
KRO: 7.02 (S) Drie op Je boter
ham. 9.03 (S) Pep op drie. 11.03 JS)
Drie draait op verz
tussen
Theo Stokkink-Show. 16*08 (8) De Hit-
samenleving. pa. 19.00 (K)
Lehmanns ltzti
(K)^JournaaL 2L15JK) Duits uit Oost
merafllm.
i (Z/W) Nachtstudio, ka-
12.03 (S) Drie
s'fo DUITSE TV
CRM.
1782 (S) Hier
Hilversum II
VARA: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym-
programma: NDR: 9 80-10.00 (K) Se-
«i net mini»- 6amstrasse- 18.00 (K) Toeschouwers
17.30 Nieuws. SSfV. - ''""mensen.
Nederland I
NOS/NOT: 9.40-1185 (ged. K)
Schooltelevisie. AVRO: 15.30 (K) Clr-
Bibelebons. TELEAC: 18.16 (K) Duit
se les (O) NOS: 18.45 (K) Paulus de
boskabouter. 18.55 (K) Journaal. IKOR
*9.05 (K) Jouw Beurt. IKOR-KRO/
8.20-11.45 (K) Schooltelevisie.
nastlek. 780 (S) In de Roode Cirkel:
aktualiteiten. achtergronden, kommen-
^,enL.StSSjkmit8^S Ö115 (K) Actualiteiten 19.20 1K, Eln Fan
Waterstanden. 9.40 Schoolradio. 10.00 fur ManndlLtv-serte). 20 00 (K) Jour-
(S) Radioweekblad. 11.00 Nieuws. NOS: g**1 ?n weerbericht. 20.15 (K) The
- - vingsesslons: Generation^ amusementspro-
20.00 (K) Journaal. AVRO: 20.21 <K)
Wereld op Wielen op
21.00 (K) De Verlossing.
Bopthema's
oude Jazz. 11.30 Spiegel van Duitsland.
VARA: 12.00 West Kapelle - Centraal:
NOS: 23.10-23.15 (K) Journaal.
Nederland O
NOS: 18.45 (K) Paulus de Boska
bouter. 18.56 (K) Journaal. 19.05 (K)
Gewest. SOCUTERA:
(K) Journaal, weerbericht t
(K) Journaal. P.P.: 20.2
chauffeurs. KRO: 6.00-7.00 (S) Scheer
Een middagje Stoomradio: gesprekken
en muziek. 16.00 Nws. 16.03 (S> Stief
moeder Aarde, hoorspel, (deel 4). 17.05
Revolutionaire Party. NOS: 20.30 (K)
Trekk. Staatsloterij. 20.35 (K) Warm-
v-fllm. 21.25 (K) Werkwinkel.
2.45-22.50 (K) Journaal.