hris Barber: 'Jazz komt
aiet in onze naam voor;
we maken gewoon muziek'
toegeficht
Onvolledig beeld
van Lucebert
TVjfjorgèn]
DONDERDAG 23 JANUARI 1975
-
Robert Long
ligt ziek
DEN AAG Tijdens een win-
kersortvakantie in Zwitserland
ïeeft Robert Long, de zanger van
iet "nieuwe Nedelandse luisterlied
ien aanval van geelzucht gehad,
ïobert Long moest in een zie
kenhuis worden opgenomen, waar
lij tot begin februari in quaran-
aine zal moeten blijven. Na te-
ugkeer in Nederland zal hij mi-
limaal een maand rust moeten
jouden, waardoor alle voorgeno-
nen optredens moeten vervallen.
!n de loop van maart hoopt de
tieke Robert Long weer te kun-
ïen optreden.
Pier Tania
verlaat VARA
HILVERSUM Pier Tania, re
dacteur-verslaggever bij de tele-
visie-actialiteitenrubriek .Achter
het Nieuws", gaat de VARA ver
laten. Tanie is per 1 april benoemd
tot directeur van de voorlopige
landelijke raad van cultureel werk
een overkoepelende organisatie
van culturele instellingen in ons
land. Pier Tania was voor de
tweede maal indienst bij de VA
RA. Hij was maker van tv-docu-
mentaires in de periode 1959 tot
1966, vervolgens was hij cultureel
ambtenaar in Groningen om in
april 1969 weer bij de VARA te
rug te keren.
G. Nieuwland
overleden
HILVERSUM In een Hil-
versums ziekenhuis is gisteren op
62-Jarige leeftijd Gijsbert
Nieuwland, dirigent van het
Promenade orkest, overleden.
Gijsbert Nieuwland werd in
1912 te Gouda geboren, waar hij
zijn eerste muziekonderwijs ont
ving.
In 1954 werd hij benoemd tot
directeur van de Marinierskapel.
In 1957 werd Gijsbert Nieuw
land benoemd tot hoofd lichte
muziek van de AVRO, waarna
hij in 1962 Hugo de Groot op
volgde als vaste dirigent van het
Promenadeorkest.
Zendschip
leeggeroofd
VLISSINGEN Het illegale
jendschip Radio Atlantis, dat op
L september vorig jaar in Vlissin-
gen aan de ketting werd gelegd,
blijkt bijna geheel te zijn leeg
gestolen. Alle technische appara
tuur, grammofoonplaten, banden
en de hele inventaris van 't schip
zijn verdwenen. Volgens de toe
zichthouder bedraagt de totale
waarde ongeveer vijftigduizend
den.
De deuren van het zendschip die
met ijzeren balken waren dicht
gelast, zijn door de dieven open-
Rantsoenering
van muziek
BUENOS AIRES Argentijn
se radio- en tv-stations mogen
met ingang van 1 februari niet
meer dan een kwart van de zend
tijd vullen met buitenlandse mu
ziek, zowel klassiek als modern.
Een federale commissie zal toe
zicht houden op de naleving van
dit presidentiele decreet.
Het decreet bepaalt dat een
kwart van de tijd mag worden
gevuld met folkloristische muziek,
een kwart met tango's, een kwart
met latijns amerikaanse muziek
en een kwart met 'andere' muziek,
waaronder de buitenlandse muziek
wordt begrepen.
Chris Barber. Verkocht met zijn band zo'n twintig jaar gele
en prima ijs. Stonden we voor Barber in de rij bij de platen-
inkel. „Ice Cream" een wereldhit. Lang genoeg geleden voor
looie nostalgie. Is een tournee door Nederland van Donald
hristopher Barber (jubilaris: vijfentwintig jaar voorman)
lan een swingende formatie, voor velen het sein een plaats-
twijs voor een avond Fijn Vroeger aan te schaffen.
(oor
tans Happel
irber: „Er is maar een nummer in
k repertoire waar we echt een
jcel aan hebben. Haha, Juist, ,.Ice
Lam". Maar ja, er zijn nog altijd
die speciaal voor dat
komen. Dus spelen we het
fh. Tegen onze principes, want we
len alleen die muziek die we
rkelijk fijn vinden",
het slot van het eerste concert
Nederland (Amstelveen) scan-
het niet zo talrijke
„Ice Cream, Ice Cream!",
en zijn mannen geven
H maken er een komische act
het vroeger blijft weg. Hij: „In
h toegift willen we die concessie
fc doen, tenslotte maar een klein
[er en het publiek is tevreden".
I formatie die we hoorden is
ceveer te karakteriseren met: drie
tie stijl-blazers aangevuld met een
beroep. Veel elektriek. op het
Hium is het Barber hoogstper-
[nlijk die aan knoppen van
jrst erkers draait, die nu zoals hij
Uteit tijdens voorstellingen
jchts met een probleem worstelt:
(et ons geluld mono of stereo de
Li m? Hoe naief. we koppelden de
tem van Chris Barber nog altijd
in het muziekbegrip „dixieland".
In afschuwelijke vergissing. Chris
t dan ook subiet terecht. „Dat is
d een idioot misverstand ge-
pst. We zijn geen blanke uitgave
n de donkere meesters die zich in
jaren twintig in New Orleans
inifesteerden. Hoe heet mijn
nd? Juist: The Chris Barber
nd Het woord „Jazz" komt niet in
v naam voor. We maken gewoon
ïziek. En het maakt ons niets uit
we bij bepaalde stromingen
orlopen of achteraan komen".
i een jaartje proefdraaien werd in
>0 Chris Barber's New Orleans
zz Band geboren. In 1954 een
naamsverandering: Chris Barber's
Jazz and Blues Band.
't Is fout, maar omdat, sinds globaal
1960 de ene nieuwe ontwikkeling na
de andere in de „lichte" muziek ons
zeer bezig hield hadden we Barber
bij de Jazz achtergelaten. En wat hij
tot aan dit weerzien uitvoerde
hebben we niet gevolgd. Tot en met
„Petite Pleur" en daarna draaiden we
ook andere platen.
Barber zegt opstandig: „Dat vind ik
nou vreemd. Nederland is zowat het
enige land in Europa waar de Jazz
geruime tijd in het verdomhoekje
heeft gezeten. Rhythm and blues,
beat en alles wat daarbij hoort ging
er in Jullie land in als zoete koek,
de Jazz klakkeloos weggegooid. Zelfs
voor jullie eigen Dutch Swing
College was in Nederland geen
droog brood meer te verdienen".
Een uitspraak puur voor rekening
van Barber. Willen wel opmerken
dat hij het toch over „Jazz" heeft.
Er ontstaat enig ongeduld. „Luister,
ik hoor altijd roepen dat een band
als die van mij zo'n echte, fijne,
ouderwetse, houten bas behoeft en
niet een basgitaar aan een snoer
aan een versterker. Draai een plaat,
welke ook, technische ingrepen, via
microfoons en een versterker. En
dan maakt niemand aanmerkingen,
maar „live" moet er opeens weer een
houten bas zijn".
Worden wat voorzichtiger. Vragen
zelfs timide of Barber toch niet een
beetje probeert zijn concerten ook
voor Jong publiek aantrekkelijk te
maken. We hoorden toch een song
van bijvoorbeeld Kris Kristofferson
(„Me and Bobby McGee"), gespeeld
door alleen het eigentijdse deel van
de groep?
„Het ergste publiek dat je kunt
hebben", zegt Barber, „zijn de
mensen die denken alles van Jazz te
weten en daarom ook al voor
aanvang van een concert bepaald
hebben wat Je moet gaan spelen,
wat ze willen horen. Om dat publiek
moet ik lachten. Heeft alle kennis
Chris Barber op trombone: al vijfentwintig jaar
meestal uit boeken die geschreven
zijn door deskundigen die het ook
weer van horen zeggen hebben. In
ons huidige repertoire zitten bij
voorbeeld tal van nummers van
Ellington, mik je daarmee op de
Jeugd? Ik zeg het weer: we spelen
wat wij fijn vinden. In 1950 haalde
ik al de rhythm-and-blues in mijn
orkest met Lonnie Donegan, in
1954—1955 speelden we tunes van
Gerry Mulligan. We maken muziek,
muziek, MUZIEK.
Neem Herb Alpert. Was een goede
jazz-muzikant. Ging helemaal op de
commerciële toer, Mexicaans, je
weet wel, en het kasregister rinkelde
vrolijk. De meeste bands die Je een
beetje met de onze kon vergelijken
zetten de jacht op geld in. Papa
Bue's Viking Jazz Band... de laatste
keer dat we in Kopenhagen
speelden hadden we ook net een
langspeelplaat uitgebracht. Papa
Bue pikte de lekkerste
die plaat, bracht ze uit op single en
verdiende er veel geld mee. Dan kun
je boos worden, doe ik niet, ik
bepaal mijn eigen weg. Kenny Ball...
heeft ook alleen een „commercial
policy". De Chris Barber Band heeft
maar een „policy" en dat is of wat
we spelen artistiek-muzikaal in orde
is".
TOEKOMST
Chris Barber, die uit de eerste
periode van de band alleen nog
trompetist Pat Halcox aan zijn zijde
heeft, blijft met de muziek meegaan.
Al gaat dat hijgend. Hij wil alleen
maar toekomst zien. „Als er morgen
geen Chris Barber Band meer zou
bestaan? Wat ik dan zou doen? Een
nieuwe band oprichten! Nee, niet
omdat ik als leider geboren ben, als
Louis Armstrong me indertijd
gevraagd had hij heeft het niet
gedaan om tot zijn orkest toe te
treden had ik het gedaan. Ik ga
door. Met de „sound" die we nu
hebben, die het resultaat is van
vijfentwintig jaar Chris Barber
Band".
Tijdens het concert in Amstelveen
valt Barber een keer uit zijn rol.
„Onze laatste nieuwe platen zijn in
de pauze te verkrijgen".
„Ice Cream" is uitverkocht.
ADVERTENTIE
lob van Reyn in
oorprogramma
larlene
)ietriech
AMSTERDAM Theater Carré in
msterdam wordt in gereedheid
'bracht voor de avondvoorstelling
maandag a.s. v. d. ongeveer 70-
,rige Mariene Dietrich.
De Duits-Amerikaanse vedette, die
)lgens de mare zowel letterlijk als
guurlijk noten op haar zang heeft,
voor haar optreden gekleed gaan
een zo nauw sluitende robe, dat
daarin geen trap zal kunnen afda-
Aangezien de kleedkamers van
arré zich op de eerste verdieping
au het theater bevinden, heeft zij
st dat er naast het podium een
isorische kleedkamer wordt op-
etrokken, zodat haar t op- en af-
ran de trap zal worden be-
>aard.
vond in Carré begint pas om 21
en het optreden van Mariene
ietrich zal niet de hele avond kun-
vullen. Daarom heeft zij voor
pauze een andere artiest nodig en
aarbij ging haar voorkeur uit naar
sn pantomime speler, zo deelt im-
resario Paul Acket mee. De keuze
op Rob van Reyn, die zeer ver-
erd is mei de goedkeuring van Mar
ine Dietrich. Hij zal niet alleen in
'arré, maai ook zaterdagavond a.s.
het eerste optreden in Brussel,
olgende week donderdag bij de
erde en laatste voorstelling in Ant
ierpen de avond openen.
een miljoen gulden aan prijzen
Iedere week stelt
LOIS twee jeans be
schikbaar (plm.
50,per stuk) voor
de K.W.F.-puzzelaktie.
De winnaars van deze
LOIS jeans kunnen
hun keuze maken uit
vele modellen en
kleuren die Saez-Vo-
gels B.V. - Zwanen
burg in zijn kollektie
heeft.
LEIDEN De Stichting Werk
groep Poëzie Hardop "De Popu
lier" bracht gisteravond in het
LAK-theater teksten v. Lucebert
De teksten werden gezegd en ge
zongen door Ineke Holzhaus, Mar-
nix Kappers en Henk Batenburgh,
terwijl Antoine Oomen voor mu-
sicale begeleiding op de piano
zorgde. De teksten van Lucebert
(pseudoniem van Lubertus Jacob
Swaanswijk, letterkundige en beel
dend kunstenaar) werden op zeer
oorspronkelijke wijze door het
drietal voorgedragen. In tegen
stelling tot de teksten van Chris
van Geel en Ida Gerhardt (decla
matie van Henk van Ulsen) leen
den teksten van Lucebert zich in
het bijzonder tot meerdimensio
nale overdracht. Het kon uitgroei
en tot een samenspraak of een
samenzang, terwijl bij de tekst
'De Amsterdamse School' voor
Kappers de gelegenheid bestond
de leerlingen ook werkelijk terecht
te wijzen. Ook viel op het liedje
'Ik draai een kleine revolutie af',
op muziek gezet door Antoine Oo
men. De in 1924 in Amsterdam
geboren dichter leidde tot 1953
een zwervend bestaan in Fran
krijk en Italië tot hij zich in dat
Jaar vestigde in Bergen (N.H.),
de woonplaats van die andere ei
genlijk veel grotere, dichter: A.
Roland Holst. Toen hij zich in
1948 aansloot bij de 'Experimen
tele Groep Holland' publiceerde
hij ook zijn eerste gedicht in het
tijdschrift 'Reflex'. Dat gedicht
heette 'Minnebrief aan onze ge
martelde bruid Indonesia' en eni
ge fragmenten uit dit toch vrij
bekende gedicht v. Lucebert wer
den node gemast op deze avond
van Sticht. Werkgr. Poëzie Hard
op'. Hoewel de manier, waarop
'Wij zijn gezichten' werd gebracht
zonder bijzonder aansprak, kon
toch niet aan de indruk worden
ontkomen, dat m en er niet in
geslaagd is een totaalbeeld van
het oeuvre van Lucebert te geven.
Maar los van dit gegeven blijft
toch duidelijk overeind, dat Ineke
Holzhaus, H. Batenburg en Ma-
nix Kappers met zowel 't initia
tief als met de uitwerking er van
zeer verdienstelijk bezig zijn. De
idee poëzie hardop te brengen op
een manier, die ook nog aan
spreek en tot lezen van de betref
fende dichter noodt is een grote
verdienste. In hoeverre dit initia
tief bij 't publiek uitkristalliseert
door meer van de betreffende-
dichter of dichteres te gaan lezen
blijft een moeilijk te achterhalen
zaak. Dat deze vorm van verba
le expressie aanspreekt, bleek
wel uit de, zeker voor een derge
lijke gedichtencyclus, redelijke
belangstelling. Wellicht had men
wat meer kunnen voordragen uit
Triangel in de jungle' of uit Lu
ce berts overbekende „Val voor
vliegengod' (1959). Dit blijft ech
ter een persoonlijke keuze, die e-
venmin het totale beeld van het
oeuvre van Lucebert geeft. Men
kan zich in rede afvragen, of men
de adviezen heeft ingewonnen van
A. Morriën, die de poëzie van Lu
cebert tussen 1948 en 1963 bundel
de en die algemeen als een groot
kenner wordt gezien. Beslist nood
zakelijk is dit overigens niet, wan
neer men het accent op de decla
matie (dus de zuiver persoonlij
ke interpretatie van het oeuvre)
legt. Dat men tenslotte zo goed
als voorbijgegaan is aan Lucebert
als beeldend kunstenaar getuigt
van gedegen inzicht.
A. C. KOEKEBAKKER JR.
NEDERLAND I
18.15 Flexibele school, les 15 (TELEAC)
18.45 Paulus de boskabouter (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 Eens in je leven, filmreportage (AVRO)
20.00 Journaal (NOS)
20.21 Topkapi, tv-film (AVRO)
22.15 Ronduit gezegd (AVRO)
22.20 Kunstgrepen, een programma o
maken (AVRO)
22.45 Journaal (NOS)
NEDERLAND II
18.45 Paulus de boskabouter (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 Sol en Gobelet. de clowns (VARA)
19.30 Horen zien zwijgen, slapstick- en stommefilmfrag-
menten (VARA)
20.00 Journaal (NOS)
20.20 Achter het Nieuws (VARA)
20.35 Colditz, tv-serie (VARA)
21.30 De Ombudsman, tv-serie (VARA)
21.55 't Wilhelmina, tv-serie (VARA)
22.20 Achter het Nieuws (VARA)
22.55 Den Haag vandaag (NOS)
23.10 Journaal (NOS)
De hele familie Dassin, bij wijze van spreken, is vanavond
present in de spannende film "Topkapi", die de AVRO uit
zendt op het eerste net (20.2022.15 uur). Moeder Melina
Mercouri speelt een dynamische avonturiersterdie in Istan-
boels gigantische Topkapi-museum een drietal saffieren
heeft ontdekt, waarvoor ze een hebzuchtige belangstelling
koestert. Vader Jules, die de film ruim tien jaar geleden re
gisseerde kan men zien als een politie-inspecteur in het
Hilton-hotel van de Turkse havenstad. En zoon Joseph (toen
24) figureert als zigeuner op de kermis. Overigens een koste
lijk verhaal (naar Eric Amblers thriller "The Light of Day")
met veel humor dank zij vooral Peter Ustinov, die als stun
telige gids fungeert in het gezlschap uitgeslapen figuren, dat
Melina om zich heen verzamelt. Het zijn allemaal vaklui in
bepaalde (criminele) sectoren en met hun hulp wil zij de
dolk met de drie groene saffieren uit het museum stelen.
Dat moet van boven af gebeuren, want bij ieder contact met
de vloer treedt de alarminstallatie in werking
Vorige keer sprak Wim NeiJ-
man in het nieuwe IKOR-pro-
gramma "Jouw beurt" met kin
deren wier moeder overdag uit
werken gaat, gisteren had hij
een stuk of tien kinderen in de
studio, wier vader of moeder
"beroemd" is, althans algemeen
bekend. Eerst zagen we hoe
Steven, het zoontje van Toby
Rix, met zijn vader meeging
naar een voorstelling, daarna
was er een studio-gesprek met
Ingrid Postema, Paul Staartjes,
Arjan Minister, Eric Neder
lands Elftal, Rik FC Amster
dam, Marieke Dominee en ande
ren. Om de een of andere onna
speurlijke reden had Wim Neij-
man namelijk bedacht dat we
wel de voornamen en ook wel de
beroepen van de vaders van de
kinderen mochten weten, maar
niet hun achternaam.
Behalve dan die van Steven,
vanwege het filmpje, en van die
kinderen die zelf hun naam ont
hulden. Het nut van zo'n ma
noeuvre zie ik niet in. Zij zaten
daar toch Juist omdat zij een
beroemde vader of moeder had
den? En zij hebben toch ook hun
eigen identiteit? In het NCRV-
programma "De Jeugd van te
genwoordig" viel het me ook al
op dat een paar jongens en
meisjes die in discussie gingen
met een kamerlid ongenoemd,
anoniem bleven, waardoor ik als
tv-criticus vaag moest vol
staan met "een Jongen merk
te op", "waarna een meisje
vroeg" etc. Blijkbaar gaat men
er vanuit dat Je pas op Je 18de
volwassen bent, stemrecht
krijgt, en Je met een achter
naam mag tooien.
In "De tijd stond even stil",
hoorden we dat er tien dagen
lang tien graden vorst moet zijn
om een 15 cm dikke ijskorst te
verkrijgen die de vele duizen
den schaatsers kan dragen van
Leeuwarden via Sneek, IJlst,
Sloten, Stavoren, Hindeloopen,
Workum, Bolsward, Harlingen,
Franeker en Dokkum terug naar
Leeuwarden. Daar krijgen ze
dan een medaille ter grootte van
een kwartje met een gewicht
van zeven gram. Zij hebben dan
al bevroren ogen of andere bles
sures, maar kunnen wel tot het
einde hunner dagen zeggen dat
zij de Elfstedentocht hebben uit
gereden, wat voor Nederlandse
begrippen ongeveer gelijk staat
aan het overleven van Napoleons
veldtocht tegen Rusland in 1813.
Er kwam veel van deze he-
roiek-tegen-de-klippen-op in het
NCRV-programma van Han
Baartmans, Jan van Hillo
en hun medewerkers over, maar
toch miste ik veel film-, televi
sie- en fotomateriaal dat juist
die laatste barre tocht van 1963
(precies anderhalve eeuw na
Napoleons mislukte veldtocht),
had kunnen illustreren. Ik had
liever wat langer gepraat met
Jeen van den Berg bijvoorbeeld
dan met verslaggever Dick van
Bommel, of fotograaf Harry
Pot.
NICO SCHEEPMAKER
RADIOPROGRAMMA
DONDERDAG 23 JANUARI
18.00 (S) Tijd vrij voor muziek in
vrije tijd. 18.30 Nieuws. 18.41 Wereld
panorama. 18.5'3 Zojuist verschenen:
boekbespreking.
(S) Leger des
kinderspelen. 17.30 Nieuws. 17.32 Echo
magazine.
Hilversum H
AVRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Ochtend
gymnastiek 7.2(MS)_Dag met een gaat-
Heilskwartier. 19.15 (S) De wereld zingt
Gods lof: verzoekprogramma van ge
wijde muziek. 1Q.55 Overdenking. 20.0
TIJd-serie (3). 22.10 De kerk
informatie uit binnen-
land. AVRO: 10.00 (S) Kleutertjeluls-
popu-
1.00 Nieuws. 11.03 Rad: ■-
Journaal). 11.30 (S) Knipperlicht:
Nieuws. 22.40 (S) Hier en Nu. 23.00
Stroomversnelling en toch wèlvaren.
serie lezingen (4). 23.20 (S) Album:
minder bekende muzikale Romantiek, keersmagazine. 11.55
23.55-24.00 Nieuws. -•
Hilversum n
ting: 12.30 Uitzending voor de land-
18.00 Nieuws. 18.11 Radiojournaal.
P.P.: 18.20 Uitzending van de Anti
Revolutionaire Partij. IKOR: 18.30
Kleur: informatie r g
9.50 Den Haag vandaag. 20.00
20.15 (S) Salomé, opera
Strauss, uitgevoerd door
morgen dat. 13.25 Programma-c
kop of andersom. 15.30 Pei
18.00 Nieuws. 16.03 1
gen dat. 16.05 Nova Z
de horlogemakers uit? 17.30 Wel
ingelichte kringen: rechtstreeks debat
programma. 17.55 Mededelingen.
i programma waarin
wordt doorgepraat. 22.50
laat nii
13.25
'23.55-24.00 Nieuws.
Hilversum III
NOS: 18.02 Joost mag niet eten, met
reportage van net iioogovenschaak-
boordevol
speciaal
U-top-iO. 21.02
j mtie
Tussen
muzikale fruitmand: verzoekprogram
ma van en voor zieken^ TROS: 10.08
Pep op drie. 11.03 Drie araaLt op ver
zoek. NCRV: 12.02 (S) Drie tus
sen de middag: Bij Barend. 13.03 (S)
Hier en nu. 13.08 Drie tussen de mid
dag: Eddy go round. NOS: 14.03 Pop-
Kontakt: Het Frits Spits Verhaal. 16.0"
l blues. 2Z.02 (S) De Hugo De Hitmeesters: de Daverende Dertig
Show met de Nederlands-
Kwiswijs. 23.0
nationale hitparade.
Jazz-Sir: jazzy nightcap. 0.02 De Hugo
VRIJDAG 24 JANUARI
Hilversum 1
KRO: 7.00 Nieuws. 7.02 Het levende
woord. 7.07 (S) Badinerie: klassiexc en
moderne muziek. (7.30 Nws. 7.41-7.50
Echo). 8.24 Overweging. 8.30 Nieuws.
8.36 Gymnastiek
Nederland I
de hulsvrouw.
les 13. NOS: 18.45 (K) Paulus de Bos
kabouter. 18.55 (K) Journaal. TROS:
zen, tv-serie. 19.35 (K) Boter kaas en
eieren: spelprogramma. NOS 20.00 (K)
9.40 Schoolradio. 10.00 (S) Au
bade: klassieke kamermuziek. (10.30
Nieuws.) NOS: 11.30 Blik op de derde
wereld. 11.45 Blik op Europa. KRO: 12
(S) Van twaalf tot twee: KRO's pau
zeprogramma. (12.22 Wij van het land.
12.26 Mededelingen. 12.30 Nieuws. 12.41
Echo. 13.00 Raden maar). 14.00 Lie
ven en Leven serie uitzendingen ov
mensen op weg naar een toekomst
(16). 14.15 Schoolradio. 14.45 (S) In
terlokaal op vrijdag: gevarieerd pro
gramma voor Het Hollandse Huishou
der grenzen: rubriek over missie en
zending. 17.10 (S) De hutsgeklutste
(K) Musci-all-in. 23.20 Interview
de Minister-President. NOS: 23.30-23.35
Journaal.
Nederland II
NOS: 18.45 (K) Paulus de Boska
bouter. 18.55 (K) Journaal. AVRO:
19.05 (K) AVRO's Toppop presenteert
de Nationale Hitparade. NOS: 20.00 (K)
Journaal. AVRO 20.21 (K) Circus
Internationaal. 21.10 (K) Kung Fu,
1). NOS: 23.40-23.45 (K) Journaal.