KINDEREN BRENGEN EEN
WERKBEZOEK AAN KENIA
Henk van Ulsen waagt
zich (met succes) aan
kunst van declameren
vandaag
...en gisteren 1
GOUDEN HARPEN
Met Rik Felderhof op pad voor het
Tropenmuseum, de schoolradio en tv
Poëzie in LAK-theater
DUITSE TV
TV morgen]
2SP3iS-SÏÏSS1- Kv i£L
DINSDAG 12 NOVEMBER 1974
Het is al eens gebeurd dat Rik Felderhof werd gebeld door
een psycholoog die wilde weten aan welke universiteit hij had
gestudeerd. Waren zij misschien van dezelfde jaargang? Geen
groter compliment mogelijk. Als geestelijk vader van de NCRV-
radiorubriek „Kindervisie" onderdeel van het donderdag
middagprogramma „Globaal", waarvan hij ook regisseur is
heeft de 26-jarige Rik Felderhof zich ontpopt als een opmerke
lijk pedagoog. De zoon van de in het vak vergrijsde Herman
Felderhof was eens omroeper. Hij heeft geen wetenschappelijke
achtergrond, maar slaagt er wel in het vertrouwen van kinde
ren te winnen en aan het praten te krijgen. Ruim veertien
dagen geleden vertrok hij met vijf kinderen voor een werkop
dracht van 22 dagen naar Kenia.
I „Kindervisie" bestaat al een Jaar
vertelt Felderhof, maar sinds een
paar weken is het geintegreerd in
„Globaal". Hij heeft in zijn rubriek
I het verouderde systeem losgelaten
van verhaaltjes vertellen en hoor
spelletjes uitzenden. Zijn credo is
kinderen zelf laten praten. Niet
alleen over hun eigen wereldje,
maar ook over volwassen zaken.
Hij selecteerde een Jaar geleden
vijfendertig kinderen (gemiddelde
leeftijd elf Jaar) van zeven scholen
uit Amsterdam, Utrecht, Den Haag,
en Rotterdam. De onderwerpen die
hy met hen behandelde, waren verre
van traditioneel. Ter sprake kwamen:
Jalouzie, bang zyn, heimwee,opvoe
ding. over thuis (noem geluiden die
by thuis passen) en actuele proble
men zoals de overbevolking. Dit alles
consequent gezien door de ogen van 't
kind. Acht van de 35 kinderen
werden voorts in de gelegenheid
gesteld volwassen mensen te inter
viewen en hun eigen programma
ook te presenteren.
„Amateuristisch-professioneel" kwali
ficeert Rik Felderhof de activiteiten
van zijn pupillen.
De resultaten waren vaak verras
send. De kinderen bezochten Flevo-
hof en Keukenhof, maar ook
„Philadelphia", een inrichting voor
geestelijk gehandicapte kinderen.
Een hachelijk, experiment?*Keihard
vroegen de Jonge interviewers aan
de ouders van die kinderen: „Hoe is
het nou om een geestelijk gehandi
capt kind te hebben?" De ouders
reageerden positief op die vraag.
Hun reactie: „Een dergelijke vraag
hadden we al honderd keer willen
beantwoorden, maar niemand durft
hem te stellen".
Felderhof„Ik heb ook met ze
gesproken over kunst. Aan Nico, een
echt straatjochie uit de Kinker-
buurt, vroeg ik: noem eens een paar
voorbeelden van kunst. Hij dacht
even na en zei toen: .Kunstschaat
sen, kunstijs en kunstgebit". Ja, weet
dat jong veel. Gek he, die Nico was
eerst helemaal niet zo best op
6Chool. Maar sinds hij bij onze
groep zit, gaat het veel beter. Hij
heeft het gevoel dat hij er bij hoort.
De kinderen noemen mij bij de
voornaam. Het gaat er erg vrij aan
toe bij ons. We nemen elkaar ook
voortdurend in de maling. Daar
beleven we het grootste plezier
aan. De klacht van de meeste
kinderen is dat hun ouders niet
naar hen luisteren. Zo'n gijzeling
bijvoorbeeld, dat trekken ze zich
verschrikkelijk aan. Sommigen heb
ben er drie nachten niet van
kunnen slapen. Maar weten die
ouders dat? Pas geleden kwamen er
drie meisjes naar mij toe die op
fluisterende toon zeiden: „We
zouden het fijn vinden als u onze
pappie was". Kinderen worden vaak
onderschat. Ze zijn overgevoelig.
Toen we bezig waren met het
selecteren van die kinderen en ook
een meisje kozen met sproetjes zei
ze: „Ik dacht, ik mag vast niet
komen, want Rik houdt misschien
niet van sproetjes".
Het Tropenmuseum in Amsterdam
belde naar de NCRV. Men vond de
benadering van Felderhof zo leuk.
Of hij iets zou kunnen doen voor
het junior-tropenmuseum in oprich
ting, een project waarvoor al
geruime tijd tweehonderd Amster
damse kinderen zijn ingeschakeld.
Felderhof:,.Omdat het mijn stijl is
kinderen rechtstreeks te confronte
ren met informatiebronnen, vond
het Tropenmuseum het leuk vijf
kinderen van mijn groep recht
streeks in contact te bengen met
het leefklimaat in de tropen.
Toen ik met dat plan bij de NCRV
kwam. werd er eerst wat gegniffeld
en gelachen, zo van:..daar heb Je
hem weer met iets geks". Later
veranderde dat. Het werd uiteinde
lijk een project, waarin behalve het
Tropenmuseum ook de radio en de
televisie van de NCRV financieel
participeren. Zoals het nu ligt,
zullen we agn onze reis naar Kenia
vijf schoolradio-uitzendingen wijden
en enkele televisieprogramma's. Ui
teraard komen we er ook in enkele
afleveringen van „Kindervisie" op
terug". Opdrachten
De kinderen maken geen plezierreis-
jenaar Kenia. Zy hebben bepaalde
opdrachten te vervullen en gaan
daarom gemotiveerd op stap. In de
voorbereidingsperiode zijn vragen
ter discussie gesteld als: „Hoe komt
het dat wij zo'n variatie hebben aan
voedsel en dat zy daar in Kenia
maar over één ge-echt beschikken?
Waarom leggen zij een weg aan
door het bos en waarom protesteren
wij als in ons land hetzelfde
gebeurt?
Het gezelschap bestaat uit drie
Jongens en twee meisjes, respectie
velijk uit Amsterdam en Utrecht.
Felderhof: „We hebben ze geselec
teerd op verbale kwaliteiten, oor
spronkelijkheid en aanpassingsver
mogen. Belangrijk om .te weten was
ook hoe ze zich voor de camera
gedragen en of ze bereid zijn over
hun gevoelens te praten. De typetjes
verschillen overigens duidelijk van
elkaar. Er zit een doordenkertje bij,
weet je wel zo'n professortje, een
verschrikkelijk gek kind, dat ideale
opmerkingen maakt, een koket
haantje de voorste, een lief verlegen
meisje (met de sproetjes) en een
nadenkertje dat tevens olijk is".
Ook de scholen waar de vijf
kinderen onderwys genieten, werken
mee. Tijdens speciale lessen worden
het land Kenia en het onderhavige
"project behandeld. Als die vijf
kinderen zijn teruggekeerd zullen ze
les moeten geven, vertellen over hun
bevindingen.
Een van hun belangrijkste taken in
Kenia is het bezoeken van markten.
Opdracht namens 't Tropenmuseum
koop van het Jullie ter
beschikking staande budget voor
werpen die voor de inrichting van
het junior-museum van belang zijn.
Daarbij geldt als voorwaarde: niet
in de eerste plaats aan jezelf
denken maar aan het doel.
Gedurende de hele reis zal Rik
Felderhof de kinderen interviewen,
zowel voor radio als televisie.
Hij zegt:,, Ruud Keers hebben we
mee als tv-regisseur en Rein Rigters
als cameraman. Twee geweldige
vakmensen. Rigters is vorig Jaar ook
in Kenia geweest. Hy heeft toen
gegoocheld en daarom dacht ieder
een dat hy God was."
OERWOUD
Het gezelschap, waaronder zich ook
vertegenwoordigers van het Tropen
museum bevinden en een gediplo
meerd verpleegster, heeft behalve
het marktenbezoek ook nog op zijn
programma staan bezoeken aan een
school in het oerwoud, een
hospitaal, een wildpark, het Fla
ming ome er en plaatsen waar
Nederlandse vrijwilligers werkzaam
zijn. Speciale toestemming hebben
de Nederlanders om de beroemde
Massai-stam in hun kleurige out-fit
voor de camera te laten optreden.
Felderhof: „Veel hebben we te
danken aan de Nederlandse ambas
sade, die enkele uren na ons
telefonisch verzoek dit projekt in
Kenia te mogen uitvoeren mede
deelde dat alles oke was".
NEDERLAND I
18.45 Paul us de Boskabouter (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 Emil, kinderserie (NCRV)
19.30 Tweekamp, kwis voor scholieren (NCRV)
20.00 Journaal (NOS)
20.21 Kamer 17, serie politieverhalen (NCRV)
21.15 NCRV-Sprfingtrofee 1974-'75 (NCRV)
In de Arnhemse Rijnhal komen zeventien ruiters en
tegen elkaar uit om in een klassiek sprlng-
mee te dingen naar de NCRV-Springtrofee
1974-'75.
22.05 Hier en Nu (NCRV)
22.40 Verleih uns Frieden genadiglich, koormuziek (NCRV)
22.55 Den Haag vandaag (NOS)
23.10 Journaal (NOS)
NEDERLAND II
18.45 Paulus de Boskabouter (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 Beertje Colargol (VPRO)
19.15 Van Ookel's Diseohoek (VPRO)
Aan dit „alternatieve" popprogramma werken mee:
Corry („Breng mij nog eenmaal naar huis"), The Shoes
(„Make up your make-up"), Amsterdam („Mary Lou"),
Us (;,Hey man"), Gerrit Dekzeil („Wat moet Je daar
nou mee"), Spirit of St. Louis („Down by the radio"),
Edwin Rutten („Toch is het klote zonder jou"). Sjef
van Oekel („O prachtvolle gloed dezer eeuw"), The
George Baker Selection („Sing a song of love"). Harry
Touw,
20.00 Journaal (NOS)
20.21 Berichten uit de samenleving (VPRO)
20.25 All in the family, tv-serie (VPRO)
21.00 De Algerijnse Onafhankelijkheidsoorlog, deel II, doku-
mentaire (VPRO)
22.00 De wind blaast waarheen hij wil: het onderzoek van
ruimte (EO)
23.00 Nader bekeken (EO)
23.15 Journaal (NOS)
Rik Felderho
opmerkelijk pedagoog
Amsterdam De Stichting Cona-
mus en het Comité voor Nederland
se amusementsmuziek hebben gou
den harpen toegekend aan Hans van
Hemert, Paul van Vliet en Joop
Stokkermans. Voor het eerst in het
bestaan van Conamus zullen deze
gouden harpen overigens niet wor
den uitgereikt tijdens de reünie van
de licht muziek, die op 18 november
in Amsterdam wordt gehouden maar
tijdens televisie-uitzendingen van de
NCRV. Hans van Hemert krijgt de
onderscheiding op 14 november in de
Eddy Go Round Show, Paul van
Vliet op 26 november tijdens "Her
kent u deze tijd?' en Joop Stokker
mans op dezelfde dag in 'Met muziek
in uw straatje.'
De Louis Davidsprys 1974 (een be
drag van f 2500) wordt wel tydens de
reünie uitgereikt. Hij is toegekend
aan Pieter van Empelen en Willem
Wilmink voor het voor het gezel
schap Don Quishocking geschreven
liedje "De oude school.'
Veiling van
Tulp-boek
LONDEN Een collectie van 112
boeken en handschriften van de bol-
lenkweker Van Tubergen uit Haarlem
komt op 18 november in Londen bij
Sothebys' onder de hamer. Hoogte
punt uit de boekerij van de Neder
lander Is het Engels-Nederlandse
Tulp-boek, dat uit het midden van
de zeventiende eeuw stamt en 53 ver
kleurde tekeningen van tulpen bevat.
Het werk werd in 1964 geëxposeerd
op een tentoonstelling in het Victoria
en Albert-museum in Londen.
Volgens Sotheby's heeft Van Tu-
bergen een deel van zijn boekerij af
gestoten om uitbreidingen te finan
cieren, zoals kantoren in Parijs en
Stockholm.
Duitsland I—
17.55-18.00 (K) Journaal. (Regio
naal programma: NDR: 9.30-10.00 (K)
18.00 (K) Das Streltge-
Ik leef nu al ik weet niet hoelang
met de zekerheid dat wij in Toon
Hermans en Johnny Kraaykamp
grote komieken bezitten in het
clowneske genre en omdat ik nu wel
eens wilde weten of ze in het
buitenland (Amerika bijvoorbeeld)
ook over iemand konden beschikken
die zich met onze Toon en onze
Johnny kon meten, heb ik gisteren
op aanraden van vrienden eens naar
die Danny Kaye gekeken. Dat ging
dan wel ten koste van Rob Out en
zijn dames die met een zweep in de
hand hun echtgenoten op een
tonnetje leeuwachtige bewegingen
moesten laten yolvoeren. maar dat
gemis heb ik op de koop toe
genomen, omdat het tenslotte een
vergelijkende studie betrof.
Welnu, die Danny Kaye, die kan er
wat van. Achteraf bleek ik die film,
"De inspecteur-generaal", al wel eens
(of vaker) gezien te hebben, maar
dat verhinderde niet dat ik er weer
met volle teugen van heb genoten.
Wat een timing, wat een stem, wat
een spierbeheersing ,van het ene oor
tot en met het hele lichaam, je
beseft dan weer eens dat je, als je
zo veelzijdig wilt zijn als Kay, de
training van een primaballerina
moet ondergaan om het allemaal te
kunnen uitvoeren.
Met heel kleine lettertjes werd op
de titelrol vermeld dat als basis voor
het scenario een van 's werelds
beroemdste blijspelen had gediend,
•De revisor" van Gogolj. Die
lettertjes hadden wel wat groter
mogen zijn, ook al was de tekst
geheel aan Danny Kaye en de
Amerikaanse sn^lheidshumor aange
past. Maar de tweelingbroers, in de
film Izzick en Gizzick geheten (twee
schitterende druppels water) ge
bruikte Gogolj ruim 100 jaar eerder
ook al in zijn stuk, onder de namen
Dobtsjinski en Bobtsjinski. En ik
hoef weinigen onder u te verklappen
dat zij onder het mom van Jansen
en Jansen ook in Kuifje worden
gebruikt.
Zo'n man die alles kan, waarom
maakt die geen films meer, vroeg ik
mij al kijkend af. Maar ja, zijn
laatste films waren niet erg
succesvol, en hij is inmiddels ook al
61 jaar, we zullen ons dus
troosten met de gedachte dat zijn
beste films kennelijk niet veroude
ren. Want deze was uit 1949, en het
zal u gedacht zijn hoeveel films van
25 jaar geleden nu niet meer om
aan te zien zijn.
„Rooilijn" was geheel gewijd aan het
boek "Bajesmaf" van schilder
Zuyderland en schrijver J. Bernlef.
maar concentreerde zich, visueel
gezien, te veel op de bezoekers van
de opening van de tentoonstelling,
die meer affiniteit met de artistieke
waarde van Zuyderlands werk leken
te hebben, dan met het gevangenis
leven. We zagen ook wel beelden uit
huizen van bewaring, dat is waar.
maar de balans was hier toch
duidelijk zoek.
Bij TROS Aktua zat Wibo van de
Linde op zdjn post in de studio,
maar hij had toch nog een
ondergeschikte naar de Urker botter
UK-205 gestuurd om nog iets van
zijn oorspronkelijke idee te redden.
De tong en de schol zullen minder
bevist mogen worden en dat is een
ramp voor Urk. Maar een zegen
voor de tong en de schol, neem ik
Een andere ramp Is het vluchtelin
genprobleem op Cyprus. Aktua sprak
terecht van „vergeten vluchtelingen",
want zo is het tenslotte. Cyprus is
wat de publiciteit betreft overspoeld
door Watergate, Portugal, Sahel.
Bangladesh. Honduras, gijzelingen,
het afscheid van Piet Keizer
etcetera. Met het gevolg dat
niemand er meer bij stil staat dat
daar nog steeds 200.000 vluchtelin
gen, van zowel Griekse als Turkse
afkomst, in schamele tentenkampen
de winter met vrees tegemoet zien.
Bob Kroon had een exclusief
interview met de Grieks-Cyprioti
sche leider Clerides. Dat was dus
niet zo mooi. Het zou beter zijn als
Clerides immers aan zoveel mogelijk
landen tv-interviews toestond, dan
raakte Cyprus wat minder vergeten.
Om die exclusiviteit weer goed te
maken liet Aktua het gironummer
124000 zien van het Rode Kruis in
Den Haag ten behoeve van Cyprus.
NICO SCHEEPMAKER
DINSDAG 12 NOVEMBER
Hilversum I
Wanneer een zo getalenteerd
acteur als Henk van Ulsen tijdens
een door de „Stichting Werkgroep
Poëzie Harop De Populier" ge
dichten declameert van Ida Ger-
hardt, zoals gisteravond in het
LAK-theater in Leiden, is het zin
vol zich twee dingen af te vragen.
Ten eerste kun je je afvragen, of
poëzie zich wel voor lAat dragen,
omdat poëzie, dit in tegenstelling
tot proza, een fragmentarisch
overdrachtselement mist en in de
tweede plaats of Henk van Ulsen
er wel goed aan doet zijn bewon
derenswaardige toneelcarrière op
deze manier te toetsten aan een
volstrekt andere kunstuiting, nl.
die van de declamatie. Het ant
woord op de eerste vraag is gauw
gegeven, omdat andere manifesta
ties in het verleden (ik denk dan
by voorbeeld aan „Poezie in het
Paleis", gehouden in Brussel op
28 september 1966, waar figuren
als Campert, Claus, Jonckheere en
Marnix Gijsen uit eigen werk
voorlazen en aan de manifestatie
„Poëzie in Carré" op 28 februa
ri van datzelfde jaar, waar dich-
bers ails A. Roland Holst-, Cees
Nooteboom, Ed Hoornik, C. Bud-
dingh en J. Bernlef zich mani
festeerden) altijd een vrij tegen
strijdig succes opleverden. Een
ronduit rumoerige zaal, die
slechts verviel in positieve bijval,
indien het door de dichter gebo-
dene het bevattingsvermogen van
ie toehoorders niet te boven ging.
Dat dit aspect bij de lezing van
Henk van Ulsen volkomen ontbrak
mag als een grote verdienste van
Van Ulsen worden aangemerkt.
Een opvallende stilte en een ge
ëngageerd luisterend publiek om
lijstte een uitermate geïnspi
reerde Van Ulsen, die Ida Ger-
hardt ving binnen een duidelijke
articulatie en herkenbare bewo
genheid. De tweede vraag kan ge
lukkig ook bevredigend worden
beantwoord. Daar waar andere
acteurs hun moeizaam opgebouw
de carrière in één manifestatie
aan het wankelen brengen (Flink
en Croiset) slaagt van Ulsen er
blijkbaar moeiteloos in zijn door
zijn toneelcarrière gevestigde
naam binnen deze kunstuiting te
bevestigen. Hij toont duidelijk
aan dat niet het niveau en de uit
straling van een gedicht van hoog
>epalende aard zijn, maar juist
ie manier, waarop dit gedicht
lan het papier wordt ontrukt en
/ervolgens met wisselende intona
tie gestalte krijgt. Want dat de
gedichten van Ida Gerhardt gis
teravond zo subliem ten gehore
werden gebracht, werd mede ver
oorzaakt door de vakkundig door
Van Ulsen aangebrachte pauzes
die Ida Gerhardt onmogelijk in
haar gedichten verwerkt kan heb
ben. Henk van Ulsen: Ik vind
mijn artistieke associatie met de
gedichten van Ida Gerhardt moei
teloos. zy maakt dichtregels, die
ik verwacht aan te treffen. Daar
naast is er ook nog sprake van
een persoonlijke band, die mij
waamschynlyk als geen ander
haar gevoelens doet raden, om
dat zij Jarenlang op het gymna
sium mijn lerares is geweest.
Waarmee Van Ulsen niet alleen
de relatie tussen de gedichten van
Ida Gerhardt en zichzelf aangeeft
maar tevens de mening logen
straft, dat poëzie alleen maar iets
zou zijn om te lezen. Van Ulsen
geeft cfe gedichten van Ida Ger-
lardt een extra dimensie, die
?ich niet laat meten. Ja, eigen
lijk helemaal niet bestaat.
A. C. KOEKEBAKKER JR.
iU-Magazln. 19.26 (K) Gene Brad
ley in geheimer Mission, tv-serie. 1..50
(Z/W) Programmaoverzicht. WDR:
8-20-8.40 (K) How to get a scoop,
tv-serie. 8.55-9.25 (K) Cursus Engels.
9.30-10.00 (K) Sesamstrasse. 10.05-10.35
(Z/W) Eigentum verplichtet, tv-serle.
10.40-llTlO (K) Telekolleg II Physlk
(8). W-cursus. 11.15-11.45 (K) Gegund
helt In Gefahr (2), W-serLe. 18.05 (K) 18.60 Programma voorbeschouwing.
Thlbaud, der weisse Rl'tter, W-serle. 19.00 (S) Zin In i
18.4* -- - - -
serie).
Nieuws. 28.4
19.45 Instemmen r
Radiojournaal.
Journaal, kommentaar en weerbericht.
Duitsland n
17.00 (K) Journaal. 17.10 (K) So'ne
dumme Redensart, W-film. 17.40 (K)
Aktualiteiten en muziek. 18.20 (K)
Mannerwtrtechaft. tv-serle. 18.55 (K)
Barbapapa. 19.00 (K) Journaal. 19.30
(K) Das blaue Palais. flüm. 21.00 <K)
Journaal. 21.15 (K) Actualiteiten. 22.00
(K) Fllmnieuws. 22.45 (K) Journaal.
Hilversum II
tol. 18.50 Toppers
Haag vandaag. KRO: 20.00 Nieuws.
sport: sportprogramma
programma. NCRV: 16.00 Middagdient
16.20 NCRV-50: klankbeeld. Over-
heldsvoorilchtlmg: 17.20 Tekst en Uit
leg driewekelijkse rubriek van het
D. en W. Gesprek met
het dl rectoraat-ge-
de Centrale vooraanmelding
denten. NCRV: 17.30 Nieuws. 17.32 (S)
Hilversum II
listen. 9.35 Waterstanden. 9.40 School
radio. 10.00 (S) Radioweekblad. 11.00
Nederland I
op boekgebied. 23.10 (S)
Mozart en Sallieri, opera, van Rlmsky-
Korsakof, door Omroep kan:
roepokest en zangsolIsten.
Nieuws.
Nieuws. 13.11 Dingen i
Stoomradio. 16.0
NCRV: 17.00-17.45 (K) Kijkdoos. Hl,rmnil) TII
ia vpQ,,i,,e xuiversum ui
tend werd. hoorspel. 1685 (S) Metropo-
le Orkest. R.V.U.: 17.35 Meneer, wkar
moet Ik 't nu halen? 17.55 Medede-
Gewest tot Gewest. 19.50 (K) SOCU-
TERA: Nationaal Jeugdfonds. NOS:
20.00 (K) Journaal. P.P.: 20.20 Anti
Revolutionaire Partij. NOS: 20.30 (K) v,
Nature, nartnnirswip 9.1 so to n^.
NOS: 18.02 Joost mag niet eten.
l0Qpt achter: Pop-
donder. 23.02 (S) Wachten op mid-
kinderen. 22.30 (K)
nuo. «4.45 (K) Studio Sport, za.lü
Den Haag vandaag. 23.25-23.30 (K)
TELEAC: 18.15 Sportledlng herh.
les 5. NOS: 18.45 (K) Paulus de Bos
kabouter. 18.55 (K) Journaal. IKOR:
19.05 (K) De Chassidiem van Brook
lyn. fllmreportage. IKOR-KRO/RKK
19.30 (K) Kenmerk: informatie over
kerk en samenleving. NOS: 20.00 (K)
Journaal. KRO: 20.20 (K) Brandpunt.
nnAn-'%) studio Vrij: Informatie
'J itag en zelf doen.
Tilburg: filmrep1,.
22.25 (K) Jezus.
-ELEAC 22^5CP
I 23.35 (K) Computerkünde les' 32.
Scheer Je weg.
WOENSDAG 13 NOVEMBER
Hilversum I
TROS: 7.00 Nieuws. 7.02 (S) Ont-
bijt-Soos. (780 Nieuws. 7.41-8.00 Ak
tua I. 8.30 Nieuws. 8.36-8.45 Gym
nastiek voor de huisvrouw). 9.00 (S)
Wegwezen, met tips voor trips. 9.30
(S) Van heinde en verre: licht mu
ziekprogramma. 10.00 (S) Voor de kleu
ters. 10.30 Nieuws. 10.33 (S) Sphinx:
programma voor de vrouw. 11.45 (S)
Cafè-chantantamusementsmuziek uit
de goede oude tijd. 12.26 Mededelingen
KRO: 7.02 (S) Drie op je boter-
ham 9.03 (S) Pep op drie. 11.03 (SI
Drie draalt op verzoek. 12.03 (S) Drie
tussen de middag: Pauzeprogramma
met om 13.03 Kaden maar.14.0®
<S> Pop-Kontakt: de Theo Stokkink
Show. 16.08 (S) De Httmeesters: de
Vincent van Engelen Show.
De Kunstgalerij in Brunssum
is in de nacht van zondag op maan
dag door onbekende oorzaak door
brand verwoest. In het houten ge
bouw werd een expositie gehouden
van de Limburgse schilder Martin
Linnartz. De hele inventaris, waar
onder 40 werken en tal van exposi
tiestukken. ging verloren. De schade
wordt geschat op ruim 1 100.000.-.