uisterdiehtheidscijfers, ze
ïaken me alleen maar moe'
fflDlO \Rlögmmma]
Americaliente,
was een succes
vandaag
I ...en gisteren l
ri{ in Reiziger brengt klassieke muziek aan de man
11JTPAAR
R KOCHT
VO
BLLE
JA ZOEKT
'ERISTEN
ANTILLEN
DUITSE TV
TVmorgën\
:3-.>
ïden met geluidsbanden vertrekt Han Reiziger in oktober
ore? los Angeles om Nederlandse muziek aan de man te bren-
iachi ju Sweelinck tot Peter Schat, van Obrecht tot Andries-
ls hoofd van de afdeling klassieke muziek van de VPRO
maanden gast zijn van de radio-omroep Pacifica om
iiste wekelijks één eigen programma met Nederlandse
te verzorgen. Pacifica, met stations in diverse steden,
ijiige niet commerciële radio-omroep in de Verenigde
Het noodlijdende bestaan wordt af en toe gereanimeerd
ifinanciële injectie van een sponsor.
Reiziger, vrouw en doch-
nevtC\l een woning klaar in
,je buitenwijken van Los
Alles wordt piekfijn
jeld" zegt hij, ^zittend
SUi
Kggen wat de huisvesting
ju "je werk moet je zelf
raa* bij elkaar zien te pionie-
ffeet ik van Philippe
a die er vorig jaar
je de apparatuur, Je moet
gaan monteren en uitzen-
loor je het weet zit Je in de
öhard zijn ze daar in die
Wanneer die mensen hier
jken ze hun ogen uit. Al
nieuwe spullen en al die
mensen er bij. Daar zijn
het stadium van die goe-
Revox-recorder".
t sAlijf van Han Reiziger in
vloeit voort uit een
in de VPRO en Paci-
vsifcpe Scheltema, Reizigers
id i Bega voor gesproken
ida- -.-de het contact tussen zijn
d?| en Pacifica, toen bleek dat
dkaanse zender sterk geïn-
I is in de manier waarop
en radio maken en dan
vooral in de vernieuwende hoek. Zo
kwam de VPRO in beeld
Philippe Scheltema, die tijdens Rei
zigers afwezigheid diens radio-werk
zal overnemen, was al eerder enkele
en ruime Hilversumse maanden de gast van Pacifica. Een
half jaar geleden volgde een tegen
bezoek van Charles Amirkhanian,
hoofd van de afdeling Berkeley van
Pacifica, die hier VPRO-program-
ma's over Amerikaanse muziek
maakte, uitgezonden in „VPRO-
maandag-muziek".
„Dat heeft een enorme hoeveelheid
Amerikaanse muziek opgeleverd
waarvan we totaaal niets wisten",
zegt Han Reiziger, wiens uiterlijk in
Vrije Geluiden eens is omschreven
als dat van Lenin na de revolutie.
„De luister-dichtheid van zoiets is
natuurlijk niet indrukwekkend, het
is geen „Van twaalf tot twee", maar
het moet toch" maar.
Al die luistefrdichtheidscijfers ma
ken me zo moe. Ik krijg wel eens
de indruk dat men in Hilversum al
leen met numeriek luisteren reke
ning houdt en niet met kwalitatief
luisteren. Wanneer we op maandag
om tien voor half twee beginnen
met ons klassieke muziekprogramma
luistert, zo vlak na het nieuws, on
geveer zes procent.
Dat zakt in de loop van anderhalf
uur af naar één k een half procent.
Dat lijkt misschien weinig, en dat
is het in omroepbegrippen trouwens
ook, maar realiseer je wel dat één
procent nog altijd tachtigduizend
luisteraars betekent. Dat zijn heel
wat concertzalen vol".
In de presentatie* van klassieke mu
ziek verschilt de VPRO nogal van
andere zuilen, ook al door het feit
dat sinds kort in Vrije Geluiden
per dag twee pagina's zijn inge
ruimd om de uitzendingen van
klassieke muziek in binnen- en bui
tenland onder elkaar te zetten.
Han Reiziger: „Ja, wat het bijzon
dere van die presentatie betreft, die
is mede bepaald door het feit dat
we zo weinig zendtijd hebben. Van
onze zes a zeven radio-uren beste
den we ongeveer anderhalf uur aan
klassieke muziek.
Je zou die tijd natuurlijk kunnen
volmaken met een symfonie van
Mahler. Maar dat doen we nooit.
Willen we als kleine omroep met
onze beperkte tijd functioneren, dan
moet het anders.
De aanpak van mijn afdeling zou
ik het best een journalistieke pre
sentatie van muziek kunnen noe
men. We geven veel informatie en
trekken met de microfoon achter de
actualiteit aan".
Zit daar een bepaalde artistieke vi
sie achter?
„Onze uitzending zie ik als een
soort proeftuin, niet alleen wat be
treft de muziek maar ook wat het
radiomaken in het algemeen aan-
Ik zette laatst een oud blokfluitstuk
van Van Eyck, het jazzfluitspel van
Eric Dolphy en primitieve fluitmu-
ziek van de Maori's achter elkaar
omdat ik frappante overeenkomsten
hoorde. Dat is een manier van pro-
3 gerechtshof
S S veroordeelt
SI isteren
NGTON (DPA) Het
ose opperste gerechtshof
<x4 t algemene stemmen af
ttijken van het ministerie
de onder ex-minister John
tis onwettig veroordeeld.
(spraak van de negen leden
Dogste rechtsorgaan van de
leiden tot het staken van
mg van talrijke verdachten
ai onwettige kansspelen en
n verdovende middelen,
aanklacht is gebaseerd op
eriaai dat door afluisteren
1970 waren talrijke ver-
.oor het afluisteren van
sprekken niet. zoals de wet
cor minister Mitchell zelf of
Bvervanger ondertekend.
(AFP) Een baby die op
ber uit een kraamkliniek in
sGrande bij Metz in Oost-
twerd ontvoerd, is gezond en
vanden in een dorp in een
fcnd departement,
ïfct dat de ouders van de
9*i&n Tousch, die toen hU
pas acht dagen oud was,
de ontvoering hebben ge-
verkochten de jongen voor
(ongeveer f 4.800) aan een
de plaats Piennes in het
lent Meurthe en Moezel. De-
het tegenover haar
a voorkomen dat zij Chris -
wereld had gebracht. Zij
uit vrees dat haar echtge-
f zou verlaten als er uit hun
geen kinderen zouden
Aartsbisschop
verdedigt
regering Chili
VALPARAISO (AFP) De aarts
bisschop van Valparaiso in Chili,
ïgeen mnaeren zuuaen ww- mgr. Tagle Covarrubias, heeft in een
iPren. Uit een eerder huwelijk door de pers gepubliceerd herderlijk
schrijven, de militaire regering in
Santiago verdedigd en gezegd dat zij
op wettige wijze aan het bewind ge
komen is.
Door snel en doeltreffend optreden
van de strijdkrachten, aldus mgr.
Covarrubias, werd een burgeroorlog
voorkomen. De aartsbisschop hekelt
in zijn brief de "Marxistische hetze"
die tegen de nieuwe centrale overheid
van Chili is ontketend en hij stelt
deze verantwoordelijk voor het te
genhouden van de onderlinge ver
zoening der Chilenen.
De brief van mgr. Covarrubias heeft
in politieke kringen in Santiago de
aandacht getrokken, omdat een
maand eerder gesluierde kritiek op
de militaire regering was geleverd
door de aartsbisschop van Santiago,
kardinaal Raul Silva Henriquez. Val
paraiso is Chili's tweede stad.
De aartsbisschop van Santiago had
de regering verweten dat ze hem niet
had beluisterd toen hij de heiligheid
van de rechten van het individu en
him onschendbaarheid had onder
streept. Kardinaal Silva vertoeft mo
menteel in Rome, waar hij gisteren
door de paus werd ontvangen.
Han Reiziger: journalistieke -presentatie van muziek
grammamaken waar ontzettend veel
tijd in gaat zitten, maar Je hebt
tenminste het gevoel dat je iets
creëert, dat je een luisteraar aan
het denken zet.
Dat trok die mensen van Pacifica
ook zo aan. Die beoefenen ook een
soort scheme radiojournalistiek.
Mensen die daar de studio binnen
komen om ergens tegen te proteste
ren worden meteen voor de micro
foon gezet en dergelijke discussies
kunnen wel uren duren"
En wat die dagelijkse rubriek met
klassieke muziek in Vrije Geluiden
betreft?
„Aanvankelijk liep men bij do
VPRO met het plan rond nog meer
samenvattende rubrieken in de gids
op te nemen. Dus bij voorbeeld ook
de hele sector gesproken woord on
der elkaar, een rijtje met alle
nieuwsuitzendingen en nieuwsrubrie
ken op de drie Hilversums enzo
voort.
Maar dat zou teveel ruimte hebben
gekost. Voor populaire muziek heb
je tenslotte al de hele dag Hilver
sum III en de klassieke muziek
moet je maar bij elkaar zoeken.
Volgens mij zijn de luisteraars voor
klassieke muziek de meest selectie
ve radioluisteraars.
Wanneer je die klassieke muziek od
de Nederlandse zenders op een rij
tje ziet, schrik je je overigens wel
dood van de gaten die er vallen.
Urenlang nul komma nul. Zeker nu
de draadomroep verdwijnt, wordt
het hoog tijd dat die aparte zender
er komt".
Morgenavond laatste voorstelling
al drie kinderen.
MSTAD Op de Neder-
Ei totillen verblijft een delega-
H Cuba die onderzoekt of het
is Antilliaanse toeristen
to te laten reizen en Cuba-
f de Antillen,
f 'Agentschappen en het toe-
op de Antillen zijn con-
3d, die moeten leiden naar
vliegdiensten en charter-
Ui en naar Cuba. De toe-
Cisaties op de Antillen
tief gereageerd op de Cu-
Plannen.
van de Cubanen is een
^yan een Cubaans plan het
«gestelde "twee klassen toe-
f het eiland te stimuleren.
van toerisme is gericht op
Wtolistische a^s communis
ten. De Cubaanse grenzen
Toor buitenlandse toeristen
tond gedurende de winter-
beginnend in oktober. De
"uien blijven op het eiland
^d voor binnenlands toeris-
Paardesport
Het paard, waarmee de Engelse
prinses Anne in 1971 Europees kam
pioene military werd, moest giste
ren na een ongeluk worden afge
maakt. De elfjarige Doublet brak
tijdens de training een achterbeen.
Nederland muziek
U zit in de werkgroep Nederland
Muziek. Ziet u al vorderingen in
het werk van Olof en zijn groep?
„Het wordt steeds duidelijker dat
die zender binnen ons omroepbestel
echt wel mogelijk is. Het is nu
voornamelijk een kwestie van geld.
Ik schat dat we hem uiterlijk in
1976 hebben. Er staan zoveel men
sen achter".
Zou die zender uitsluitend aan
klassieke muziek gewijd moeten
zijn? Han Reiziger, die in zijn mu
ziekstudietij d als pianist aan café-
chantant deed, die met zijn trio het
cabaret van Wim Sonneveld van
begeleiding voorzag, die liedjes com
poneerde voor Frans en Fiet Koster
en die voor de VPRO ook uitzen
dingen van moderne Jazz verzorgt,
zegt:
„Wat er precies op die zender moet
komen zal nog heel wat voeten in
de aarde hebben. Al die omroepen
moeten aan hun trekken komen en
natuurlijk zoveel mogelijk hun ei
gen gezicht laten zien. Zie dan
maar eens een veelzijdige en mooi
gecomponeerde programmacoördina
tie voor elkaar te krijgen. Wat ik
als ideaal zie zal wel niet haalbaar
zijn".
Maar Han Reiziger, die elf Jaar ge
leden bij de VPRO kwam toen die
omroep nog zoveel zendtijd had dat
zijn portie daarin zeker drie maal
zo groot was als wat hij nu heeft,
voegt er direct aan toe: „Geen
nood, ik heb wel geleerd met iets
minder dan het ideaal tevreden te
zijn".
LEIDEN In het LAK-theater
wordt morgenavond de laatste van
een dertigtal voorstellingen van het
stuk "Americaliente" gegeven. Het
stuk, dat al in oktober van het
vorig jaar in het LAK-theater werd
opgevoerd is sindsdien "het land in
gegaan". Het stuk van de hand van
Jorge Diaze, een in Madrid wonen
de Chileen, die het imperialisme in
de Derde Wereld kritisch benadert,
is over het algemeen met veel waar
dering in jongerencentra, scholen,
studentenverenigingen en theaters
ontvangen. Vooral in Jongerencen
tra heeft de groep de problematiek
van het stuk in een verantwoorde
discussie nader kunnen uitwerken. In
Doetinchem heeft de opvoering zelfs
geleid tot een groep van zeven jon
geren, die zich actief bezighoudt met
de problemen van de Derde Wereld.
Er zijn o.a. opvoeringen geweest in
het HOT-theater, het Universi
teitstheater in Amsterdam en de To
neelschuur in Haarlem. Maar met
deze summiere opsomming wordt
eigenlijk geen recht gedaan aan de
groep studenten in haar totaliteit,
die met "Americaliente" zo verras
send geëngageerd voor de dag is ge
komen. Die geëngageerdheid blijkt
nog eens duidelijk, wanneer tijdens
een min of meer geïmproviseer
de persbijeenkomst ieder lid zijn of
haar motieven tot deelname aan 't
stuk toelicht. De meesten voelen zich
emotioneel aangetrokken tot het po
litiek theater en noemen in dat ver
band "Proloog". Een van de leden
wil zelfs zo ver gaan het "toneel van
de bourgoisie" uit te bannen, zodat
er slechts geëngageerd, politiek to
neel wordt gespeeld. Maar de ande
re leden bestrijden deze "absolute
stellingname" en zien duidelijk, on
danks de belangrijke rol van het poli
tiek toneel, ruimte voor conventione
le toneelgezelschappen, die min of
meer pretentieloos toneel brengen
en van de toeschouwers geen kriti
sche instelling verwachten. Het blijkt
ook, dat de spelers zich volledig ach
ter gegeven van Diaze kunnen scha-
hen, en daarom des te meer in staat
zijn de boodschap van de Chileen over
te brengen. Een opmerking van één
van de leden, dat "Americaliente"
slechts suggereert een identiteit vast
te stellen, een signalement zonder
daaraan een conclusie te verbinden,
wordt door de andere leden tegen
gesproken. Het is volgens de mees
ten onmogelijk een dergelijk "gela
den" stuk te brengen, zonder daar
bij iets van Jezelf, lets van Je eigen
betrokkenheid met het onderwerp,
in te verwerken. De spelers vinden,
dat het stuk zich nauwelijks leent tot
omprovisatie, omdat men te zeer
gehouden is de tekst van Diaze te vol
gen, die in zijn grillige uitvallen te
gen het imperialisme nauwelijks
ruimte voor een eigen interpretatie
laat. Het is daarom zo verheugend,
dat tijdens een "nazit" de spelers
met het publiek over de inhoud van
het stuk kunnen praten. Er onstaat
dan de dialoog, die de maker van
het stuk voor ogen moet hebben ge
staan, toen hij eraan begon. Over het
algemeen hebben de spelers de erva
ring, dat het publiek op de hoogte
is van de problematiek. Vaak ver
wacht het publiek een perspectief dat
de groep echter niet geeft. Maar wel
licht is het juist met "Americalien
te" zinvol, dat perspectief achter
wege te laten. Het geeft de toeschou
wers dat onbevredigende gevoel dat
ze aan het denken zet. En het is
juist die bewustzijnsverruiming die
men voorstaat, waardoor Ameri
caliente" zichzelf een alibi ver
schaft.
NEDERLAND
18.45
18.55
19.05
20.00
20.20
22.25
22.40
22.45
Ti-ta-tovenaar (NOS)
Journaal (NOS)
KRO's Wereldcircus (KRO)
Journaal (NOS)
Mireille Mathieu (KRO)
De Franse vedette zingt in het Par ij se Olympia o.m.
Pour le meilleur et pour le pire, Celui que j'aime, Acro
polis, Paris un tango, Love Story, Les moineaux de
Paris, een Potpourri waarin La dernière valse, Par-
donne-moi, L'accent, Qu'elle est belle en Paris en co-
lère, En frappant dans nos mains, Mon Homme en Mon
amour me revient.
Heiligt het doel de middelen?, problemen rond kern
centrales (KRO)
Den Haag vandaag (NOS)
Journaal (NOS)
Huisartsen, les I (TELEAC)
NEDERLAND II
18.45
18.55
19.05
Ti-ta-tovenaar (NOS)
Journaal (NOS)
De stratemakeropzeeshow (VARA)
Dit voor kinderen bedoelde programma heeft vanavond
als thema de dood.
Guyana-Waterland, serie natuurfilms (VARA)
Journaal (NOS)
De Onedin Lijn, tv-serie (VARA)
Ombudsman (VARA)
Wie wat waar, spelprogramma (VARA)
Achter het nieuws (VARA)
Journaal (NOS)
Beton, herhaling les 11 (TELEAC)
19.30
20.00
20.20
21.10
21.35
22.05
22.55
23.00
De eerste aflevering van „He
len, een vrouw van deze tijd",
had ik niet gezien, maar ik
was na de gunstige recensies
van mijn collega's erg be
nieuwd naar de tweede afleve
ring, ook vanwege heit onder
werp. In een huwelijk met
Afgaand op de tweede afleve
ring, geloof ik te mogen zeggen
dat de Avro met deze 12-delige
serie een goede greep heeft ge
daan. Een soort „Family Ash-
ton", maar dan niet in het
(.nabije) verleden spelend,
maar in het heden. En toch
ook weer geen Coronation
Street, want dat is met alle
waardering toch een serie over
„types", meer dan over „men
sen".
Toch werd ik mij er eens te
meer van bewust, dat ik alleen
maar „vergelijkenderwijs" van
een goede serie kan spreken.
"Helen, een vrouw van deze
tijd", is een heel goede serie
vergeleken met „Het Zieken
huis". „Coronation Street" en
„Baron von der Trenck", die
ieder op hun beurt natuurlijk
ook hun goede en aardige ver
strooiende kanten hebben.
Maar vergelijk je „Helen, een
vrouw van deze tijd" met de
zesdelige Zweedse serie „Scènes
uit een huwelijk" van Ingmar
Bergman, die ik op de Mip-tv
in Cannes zag, dan is er toch
hocguit sprake van een ver
dienstelijke poging.
.Scènes uit een huwelijk" gaat
ook over een huwelijk da<t stuk
loopt. Ook hier is sprake van
een jongere vriendin van de
man en van twee kinderen.
Maar daarmee houdt de verge
lijking op. Dwars door de En
gelse serie heen zie je (vaag op
de achtergrond) de tekstschrij
ver nog zitten, van allerlei din
gen verzinnend waarmee Je
zo'n tv-serie opsiert. De men
sen erin zeggen geen dingen
die mensen in soortgelijke si
tuaties zeggen (zoals in hoge
mate bij Ingmar Bergman het
geval is), maar zij zeggen din
gen die tv tekstschrijvers in
zulke gevallen verzinnen.
Natuurlijk is wat dat betreft
„Helen, een vrouw van deze
tiid" nog heilig vergeleken met
bijvoorbeeld „Cannon" ('t is
een bijzonder kind, en dat ls-
ie). Diens loodzware, recht
streeks uit de computer gerol
de. zgn. „veelbetekenende" zin
nen en grappen hebben zelfs
in de verste verte niets meer
met de werkelijkheid te maken,
die zij toch suggereren uit te
beelden. Maar toch is ook „He
len". vergeleken met Bergmans
„Scènes uit een huwelijk", ty
pisch maatwerk. Denk bijvoor
beeld aan de machteloze scène
van Frank die zich bedrinkt in
het café, en daarna de no"
veel machtelozer scène als hij
Helen opbelt.
Of aan die tvpische tv-serie-
scène als Helen haar schei-
dingsnlannen aan haar vader
vertelt en deze geschokt weg
looptHet allemaal best
aardig en „goed gedaan" en zo.
behalve als je die Bergman-se
rie hebt gezien en daardoor
beter weet.
NICO SCHEEPMAKER
DINSDAG 14 MEI NA 18.0
HILVERSUM I
bruiken. 14.30 (S) Aspekten van de
kamermuziek. 15.30 Nieuws. 15.33
Spiegel van Duitsland. 16.00 Meer
minder: De stem van de spre-
Y'all
ziek. 19.3
een Strip Kwisspel
ver haalt, muzikaal souvenirprogram-
20.35 Hersengymnastiek 21.00
Radiojournaal kende minderheid. 17.00 Eurollght:
lichte orkestmuziek. 17.20 Overheids
voorlichting: Mens en samenleving,
een uitzending van het ministerie
van C.R.M. 17.30 Nieuws. NCRV:
17.32 (S) Hier en nu.
HILVERSUM III
AVRO: 7.02 Drie op le
(8.02-8.05 -
Pep-op-d
Renesse. 22.30 Nws. (8.02-8.05 Radiojournaal.) 9.03 (S)
wei 23.55—24.00 Nieuws.
HILVERSUM II
18.00 KRO-niuziek uit eigen produk-
ties 18.19 Uitzending van de Co
nistlsche Partij van Nederland.
Radiojournaal. 12.06 (S) Drie
de middag. 14.03 Pop-Kontaxt X.
Pop-Kontakt II. 16.03 De Hit-
Echo 18.50 Klassieke
muziek 19.00 Zin in muziek: am
teurs geven de toon aan NOS: 19.50
Den Haag vandaag. KRO: 20.00
Nieuws. 20.05 Overweging 20.15 Fluit,
cello en piano moderne muziek.
20.45 Klassieke en moderne kamer
muziek 21.15 Eerbiedige ontvangst bij
cht, hoorspel. 22.30 Pianoduo: klas-
mermuziek. 23.5524.00 Nieuws.
VARA: 19.02 Drie loopt achter: Pop-
reconst-ruotle 20.02 Nashville 21.01
Jazz en Blues. 22.02 (P)opdonder
22.55 Mededelingen 23.02 Wachten op
middernacht 0.02 In de kleine
17.06 De Hitmeesters II,
j® Engelse top-twinitig
DINSDAG 14 MEI 1974
DUITSLAND I
18.00 (K) Nieuws uit Noordrita-West-
18.10 (K) Elefantenboy, tv-se-
18.40 (K) Aktualiteiten. 19.20
falen. 18.10 (K) Elefantenboy,
*"le. 18.40 (K) Aktualiteiten.
K) Motiv Liebe. tv-serie. 20.0
ournaal en weeroverzicht 20 15 kj
.luzlkaal programma. 21.00 iKi Ma-
la magdalena, tv-spel 22.15 ,K)
Journaal. 22.35 (K) Ge- over
2.02 Kees
van Beusekom
5.027.00 Hans Hamburger
Bloemendaal.
WOENSDAG 15 MEI 1974
stress. 23.30 (K) Journaal
DUITSLAND II
18.25 (K) Die Follyfoot-farm. Jeugd
serie. 19.00 (K) ournaal. 19 30
(Z/W) Der grüne Bogenschlitze.
speelfilm. 21.00 <K) Journaal. 21 15
(Z W) Die zweite Republlk, doku-
22.00 (K) Filmru-
HILVERSUM 1
VARA: 7.00 Nieuws. 7.11 Ochtendgym
nastiek 7.20 (S) Aktuallteltenshow.
(VPRO: 7.45 Deze dag.) (8.00 Nieuws.
9.00 Van alle markten thuis.) 9.35
Waterstanden. 9.40 Nederlandse
schoolradio. 10.00 (S) Radioweekblad.
11.00 Nieuws. 11.03 Olleke Bolleke.
11.15 Melod ieë nb oeket12.00 Vaals-
Centraal. 13.00 Nieuws. 13.11 Dingen
van de dag. 13.25 (S) Een middagje
stoomradio: een programma vol goede
jeugdherinneringen. 16.00 Nieuws.
16.03 (S) Kijk. die kinderen, hoor
spel. 16.35 (S) Melodieën Expres. 16.55
(S) Vara-Dansorkest. 17.20 (S) Pro
menade Orkest. 17.55 Mededelingen.
HILVERSUM II
TROS: 7.00 Nieuws. 7.02 (S) Ont-
briek. 22.45 (K) Journaal.
Nederland I
Journaai. 19.05 (K) Van Gewest
Gewest en Internationaal Agrarisch
Nieuws. 19.40 (K) Socutera: Neder
landse Vereniging A.V.O. 19.45 Poli
tieke Partijen: Communistische Par-
tlt Nederland. 19.55 (K) Finale Euro-
Cup I. 20.50 (K) Journaal. 2155
NOS: 18.45 (K) Ti-t -
(K) Journaal. AVRO: 19.05 (K) Num-
14: filmportret. 19.45 (K) Toppop
Voor de vrouw. 11.30 Aktua. Extra. NOS: 20.00 (K) Journaal. AVRO
KRO: 11.45 Bejaardenprogramma. 20.21 (K) Morgen (If tomorrow eo-
11.55 Mededelingen. 12.00 (S) Van mes), speelfilm. 21.30 (K) Lieve Oom
twaalf tot twee, met om 12.26 Mede- Kyara korte film. IKOR-KRO/RKK
delingen. 12.30 Nieuws en 21.41 Echo. 21.55 (K) Kenmerk: Informatie over
A n vrtT?vr?T3 AtrvrTTT? na «wo. ït.iu vonden onaer ae as: xse- journaal. 1£,Li£;ac: zz.z
XKurusitrjAJNiNiijK JK. derlandse volksverhalen en volksge- Computerkunde les 19.
samenleving. NOS:
Journaal. TELEAC: 22.2523.10 (K)