Ontwaken' uit een
jverstard leefpatroon
NCRV stopt met de Zeskamp-uitzendingen r vandaan
...e/7 gisteren l
Hele visiedrama van Bert Schierbeek
Nederlandse
televisie
presenteert
zich in het
buitenland
DUITSE TV RADIOPROGRAMMA
TV morgen]
HILVERSUM De NCRV stopt afgelopen seizoen vrij aanzienlijk ge- ter Zeskamp uitzendt en vervolgens van Ted en de Meesterkwissers komt boekje met een aantal basis-spelen
HILVERSUM De NCRV stopt
"a net het populaire spelletjesprogram-
na „Zeskamp". In Rotterdam wordt
7,.s. zaterdagavond de finale gehou-
J, en van dit televisiespektakel, dat in
l 964 als "Eén tegen allen" is begon-
en. De NCRV zal wel blijven deel-
ic' emen aan het internationale "Spel
j! jnder grenzen", dat ook in de ko-
lende zomer door de Eurovisie zal
orden uitgezonden.
De NCRV houdt met "Zeskamp"
p omdat naar de mening van deze
inroep het sportieve spelprogram-
ia over zijn hoogtepunt heen is.
€I nerzijds is de kijkdichtheid in het
rOENSDAG 3 APRIL 1974
afgelopen seizoen vrij aanzienlijk ge
daald (van zes miljoen twee Jaar ge
leden naar drie miljoen in de afge
lopen maanden) anderzijds viel er de
laatste tijd een zekere vermoeidheid
bij de programmamakers te bespeu
ren. Bovendien zijn ook de kosten
van dit televisieprogramma sterk ge
stegen. De kosten bedroegen in het
seizoen 196&—1969 f 16.000 per pro
gramma, nu is dit bedrag al opgelo
pen tot f 65.000-
"Bovendien", zegt Dick van Bom
mel. hoofd van de afdeling gevarieer
de programma's van de NCRV, "doe
je jezelf de das om als je de hele win
ter Zeskamp uitzendt en vervolgens
de hele zomer Spel zonder Grenzen",
Vandaar ook de keuze die de NCRV
heeft gemaakt. Een keuze die in het
voordeel van Spel zonder Grenzen is
uitgevallen. Dit Spel zonder Grenzen
beleeft zoals bekend zijn finale op 18
september a.s. op het terrein rond de
molen "De Valk" in Leiden. Deze fi
nale zal geheel in het teken staan
van de vierhonderdste verjaardag
van Leidens Ontzet.
Wat Zeskamp betreft zoekt de
NCRV op het ogenblik naar een ver
vangend (zaterdagavond) program
ma. dat waarschijnlijk in de sfeer
Ted en de Meesterkwissers komt
te liggen, maar dan in een veel uit
gebreidere vorm en met deelneming
van oud-topsporters. Volgens Dick
van Bommel heeft Zeskamp heel
duidelijk een sociale betekenis gehad.
In tal van deelnemende plaatsen is
met name de verhouding overheid-
burgerij er aanmerkelijk door ver
beterd. De belangstelling voor het
programma is zo groot geworden, dat
tal van scholen, universiteiten, be
drijven, verenigingen en andere or
ganisaties de NCRV om advies en bij
stand hebben gevraagd voor de rea
lisering van "eigen" Zeskampen. De
NCRV heeft voor die doeleinden 'n
boekje met een aantal basis-spelen
uitgegeven.
In de afgelopen negen Jaar heb
ben in Nederland steeds gemeenten
(in totaal 59) met minder dan 50.000
inwoners aan het spel meegedaan.
De ervaring heeft geleerd, dat de
grootte van de gemeente omgekeerd
evenredig is met de prestaties, die
worden geleverd. Dick van Bommel
schrijft dat toe aan het ontbreken
van een lichte achterban bij de gro
tere plaatsen. Bij de Leidse uitgeve
rij Meander is intussen een tweede
Zeskamp-boekje verschenen dat in
v/oord en beeld een verslag geeft van
*t seizoen 1971-1972,
HOp het moment dat de werken-
jongere zonder werk een struc-
2$ur bouwt op het plein "zon-
:e gt" hij tegen de code van de
»a meenschap. De jongen heeft de
as iwoonheid van "alledag" door-
ii oken, het vertrouwde, herken-
mi ire beeld geweld aangedaan en
,o is de rust verstoord. Niet be-
C ngrijk voor de gemeenschap is
b weten wat de structuur voor-
elt. Of de hut. het huis of de
eelplaats geboren is uit een ge-
ichte, een standpunt, een nood-
ak of een ideaal.
De bekendheid van het bouwsel
vooral de plaats waar het ver
st, druisen zo in tegen de be-
lande, door wetten geschraagde
latschappijvorm, dat wantrouwen
id stalte krijgt. Uit het wantrouwen
va tstaat de angst en de angst zet
ih om in agressie,
va auteur Bert Schierbeek heeft dit
lie teven actueler dan ooit in onze
m nenleving verwerkt in 'n televi-
?el drama dat vanavond wordt uit-
>ei zonden door de NOS.
oe t stuk geschreven in opdracht
n CRM en gebouwd op de grond-
ginselen van het „theatre en
er nd", kreeg als titel „Het ontwa-
oc n". Dat ontwaken heeft niet al-
n betrekking op het letterlijk
kker worden van de mensen in
i denkbeeldige stad, maar ook op
t ontwaken uit een verstard leef-
troon dat-helaas-voor velen niet
ig albaar blijkt.
ke zijn medestanders, tegenstanders,
ys ijfelaars. Aanvankelijk als eenlin-
SK later als groep reageren zij
ist n agressies eerst af op de Jongen,
ca n op elkaar. Wat zij daarbij on
anist etaleren zijn hun frustraties,
oo izaamheid, wanhoop, onbegrip,
>isme en onmogelijkheid tot com-
v iniceren.
mneer ook de wijze nachtwaker
oom antwoord geeft op de vragen
>h D de mensen, geen oordeel over
j t vreemde en dus onaanvaardbare
lil n dat moment bij de hand heeft,
lar in plaats daarvan uit te boe-
rlc a der mensheid (bijbel, Erasmus,
Jo irx. enz.) citeert, is het lot van
?ln structuur bezegeld.
nentwintig acteurs, onder wie
S esje Bouwmeester. Ellen de
ouars, Ingeborg Uyttenboogaard,
ms Tiemeyer, Ad Ferahout, Jan
ke Lucardie en Jan Vreeken,
rden aangezocht dit moeilijk
eelbare stuk tot leven te wekken,
artoe behoren niet de medespe
lden die de rollen vervullen van
mediamensen: de schrijvende
rs, de radio en de televisie. Daar-
or zullen echte journalisten, tv-
fsentatoren en filmers worden
ngetrokken.
media verschijnen in het tweede
drijf. Zij interviewen de mensen
Hans Tiemeyer als de nachtwaker in het televi siedrama van Bert Schierbeek.
op het plein, creëren het nieuws
vanuit de zucht naar en de behoef
te aan nieuws zonder zich de wer
kelijke achtergronden bewust te
die de bron en het mik
punt zijn van de media worden ste
reotype projecties van zichzelf. Zij
gaan hun eigen verwachtingen
ibe Heven. Antwoorden en meningen
doen zelfs de 'deskundologen' afdwa
len van wat er wezenlijk gebeurd is.
In een televisie-panel (derde be
drijf» verliezen zij zich in zoge
naamd wetenschappelijk geleuter en
praten daarmee de zaak dood. De
jongen en zijn structuur zijn ge
bruikt, misbruikt en tenonder ge
gaan aan de onmacht en de dwa
lingen van de gemeenschap.
Jan Venema, de 36-jarige regisseur
van dit fors opgezette drama, dat
mede in samenwerking met hem tot
stand is gekomen, vat het gegeven
aldus samen. „De mensen zitten als
ratten in de val van hun eigen
angst voor verandering. Ze draaien
in cirkels rond met de illusie van
bezig zijn en verandering, maar
herhalen slechts of verleggen accen
ten. De nachtwaker vertegenwoor
digt de wijsheid van alle tijden.
Jojo, een zwerver, de verlorene van
alle tijden. Samen zijn zij de alter
natieven van de bezige jongen, die
voor de wysheid zal kiezen."
Voor Jan Venema was
het de eerste grote regie-opdracht
in zijn carrière. Hy werd daarin
bijgestaan door Jet Willers aan wie
de produktie was toevertrouwd.
Bgiden waren bezeten van het gege
ven dat vooral tekstueel aan Dylan
Thomas doet denken. Beiden waren
zij zich ook bewust van de onvoor
stelbare spelmoeilijkheden waarmee
de acteurs worden geconfronteerd.
Jan Venema: „Allen zijn constant
in beeld en altijd in beweging. Aan
elkaar hebben zij geen enkele steun
omdat er nauwelijks sprake is van
een dialoog. Er staat hen geen en
kel requisiet ter beschikking. Er is
geen stoel waar ze op kunnen zitten,
geen hekje om op te leunen. 'Er is
steeds weer in ronde bewegingen het
De Nederlandse tv zal dit Jaar
met een groot aantal door de NOS
in te zenden programma's verte
genwoordigd zijn op buitenlandse fes
tivals. concoursen e.d. In Cannes,
Montreux, Dublin, München, Salz
burg, Florence, Boedapest, Oberhau-
sen en Trento zijn dit jaar Neder
landse produkties te zien. Hiertoe be
horen onder meer: een reportage
over Chili (Achter het nieuws), de
regeringsverklaring van Den Uyl,
(Berichten uit de samenleving) een
interview met Konrad Lorenz (Hier
en Nu), de Abortusbus (Televizier),
"Jasperina's grote ego-trip", het
tweede deel van „juliana") (t.g.v.
het 25 jarig regerings-jubileum van
koningin Juliana), het kinderpro
gramma "De film van Ome Willem"
het jeugdprogramma "Hé, kijk hij
nou", Bruno Maderna's opera "Sa-
tyricon", "Witstrip" (Theater Scara-
bee), "Het leesplankje" (het gat van
Nederland), een VPRO-reportage
over Wounded Knee "Een andere
kijk op zwakzinnigheid" en "Wad
denzee-wereldmonument".
beklimmen va drie
terugkeren naar de grond, naar het
bouwwerk dat hen polariseert".
Jet: „Wij hebben met opzet geen
acteurs genomen die veelvuldig op
het scherm komen. De kijkers zou
den zich te veel met de acteurs
identificeren en te weinig met de
mensen die zij moeten zijn. De ac
teurs zullen ook hun toneelmatige
vakmanschap met het specifiek ei
gen stempel moeten afleggen om deze
rollen te kunnen spelen. Omdat ie
der van hen belangrijk is, ook al
heeft hij maar een paar woorden
tekst, hebben we geen figuranten
genomen".
Ook aan de cameramensen en de
andere technici van de NOS werden
bijzonder hoge eisen worden gesteld.
Zelden zijn in een televisiestuk
beeld, geluid en kleur van zo in
dringende betekenis geweest als in
„Het Ontwaken". Het decor werd
ontworpen door Wim Bijmoer, de
omlijstende muziek, vooraf op de
band opgenomen, is van Nico van
der Linden.
MEISJE IN ZILVER
In het eerste bedrijf bestaan de
teksten vaak uit niet meer dan één
korte regel die alleen door een tref
zekere dictie het relief krijgt dat de
schrijver heeft voorgestaan Een op
vallende rol in dit stuk is het meis
je in het zilver. Zij vertegenwoordigt
ongereptheid in elk van de be
woners en doet de mensen op het
plein alleen maar verstarren in hun
vooroordelen, wanneer ze zichzelf
weerspiegeld zien in het spiegelkleed
dat het meisje hen zingend en dan
send voorhoudt.
De drie onderdelen van de decor
cirkel worden bewoond door groepen
van zéven acteurs. Van kind tot
grijsaard. Mannen en vrouwen. Ieder
van hen is een individu. Bijvoor
beeld: de jonge mannen uit iedere
groep zijn afzonderlijke karakters:
de eerste is een carrièremaker, de
tweede een sportverdwaasde, de
derde een kantoorklerk. Elke groep
heeft ook zijn outsider: een artiest,
een hoer en een „nicht".
„Het Ontwaken" kan een belangrijk
televisie-evenement worden. Los van
het feit of Jan Venema zijn artis
tiek credo kan waarmaken, is de
actualiteit van het gegeven boeiend
genoeg om er kennis van te nemen.
AMSTERDAM lANP) De Top-30
van deze week, zoals genoteerd door
Hilversum 3 met tussen haakjes de
posities van vorige week:
1.(1) Tigerfeet, Mud
2. 2) Dyna-mite, Mud.
3. 7) When will I see you again,
Three Degrees
4. 4) De heilsoldaat, Marc Winter
5. (11) Ik zie een ster,
Mouth and MacNeal
6. (13) Fly away, Teach-in.
7. 8) I'm a train,
Albert Hammond
8. 5) The air that I breathe,
The Hollies
9. -> Be my day, Cats
10. (15) Jet, Paul Lynda McCart
ney Wings
11. (21) Si on chantait, Julien Clerc
12. 6) Devil gate drive,
Suzi Quatro
13. (24) Season in the sun,
Terry Jacks
14. 3) Dance with the devil,
Cozy Powel
15. (19) Shade lady,
Shipstone and Dibbens
16. (16) Gute nacht freunde,
Reinhardt Mey
17. (22) It ain't no use. Wallv Tax
18. (25) In the still of the night,
Jack Jersey
19. 9) Love theme.
Love Unlimited Orchestra
20. -) Kwek, kwek,
Ronald en Donald
21. -) Gimme that horse, Classics
22. (14) My coo-ca-choo,
Alvin Stardust
23. (30) I' drather go blind.
Chicken Shack
24. (10) Rebel, rebel, David Bowie
25. (12) Jambalaya. Carpenters
26. -) Hooked on a feeling.
Blue Swede
27. (17) Hit the big time. Catapult
28. (18) T.S.O.P., M.F.S.B.
29. -) You are everything. Marvin,
Gaye and Diana Ross
30. (27) Woman, Barrabas
NEDERLAND I
17.00 Kijkkast (NCRV)
18.45 Ti-ta-tovenaar (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 Van Gewest tot Gewest (NOS)
19.50 Nederlandse Hartstichting (SOCUTERA)
20.00 Journaal (NOS)
20.20 Pacifistisch Socialistische Partij (Pol. Part.)
20.30 Het Ontwaken, tv-spel van Bert Schierbeek (NOS)
21.45 Panoramiek (NOS)
22.10 Studio Sport (NOS)
22.35 Den Haag vandaag (NOS)
22.50 Journaal (NOS)
NEDERLAND II
18.45 Ti-ta-tovenaar (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 Dier en vriend (NCRV)
19.30 De Beverly Hillbillies, tv-serie (NCRV)
20.00 Journaal (NOS)
20.21 NCRV-Springtrofee (NCRV)
21.40 Uit het hart gegrepen, documentaire (NCRV)
Programma over hartchirurgen en hun patiënten
22.05 Kenmerk, kerkelijke informatierubriek (IKOR-KRO/
RKK)
In een extra lange uitzending zal .Kenmerk" uitvoerig
aandacht schenken aan het Zuidamerikaanse Peru.
In oktober 1968 werd de christen-democratische rege
ring van Belaunde Terry door een militaire staats
greep aan de kamt gezet. Sindsdien wordt Peru gere
geerd door ee nzestiental generaals die by decreet re
geren. Wait de redactie van Kenmerk aantrok is, dat
generaals niet op eigen roem of gewin uit zijn, maar
zich ten volle inzetten ten behoeve van het volk in
dit ontwikkelingsland.
22.50 Journaal (NOS)
22.55 Computerkunde, les 13 (TELEAC)
Zowel de KRO als de VARA be
steedden aandacht aan het
tweede Russell-tribunaal in
Rome, waar de dictatoriale re
gimes in Brazilië, Uruguay en
Chili werden aangeklaagd. Het
eerste Russell-tribunaal werd
in 1966 in Zweden gehouden en
veroordeelde toen Amerika en
zijn oorlog in Vietnam.
Andre Truyman en Joost Tho-
len hadden er een speciaal
programma aan gewijd. We
hoorden en zagen getuigenissen
van slachtoffers die martelin
gen overleefd hadden, zoals de
45-jarige Carmella Pezzutti,
wier twee zoons eveneens door
de Chileense geheime politie
waren gemarteld, en van Deni-
se Cispin, 24 Jaar, wier man
werd doodgemarteld.
Later, in Achter het Nieuws
van de VARA, werd mevrouw
Al-lenide door Jaap Walvis geïn
terviewd (zij dankte de Neder
landse regering voor haar
strijdbare solidariteit), een
Zuidchileense boerenleider ver
telde hoe artsen die zich het
lot van de boerenbevolking
hadden aangetrokken, ter dood
waren gebracht, en dr. Ruth
Henriquez bevestigde dit: haar
man, net als zij arts, was door
de politie van de Chileense
junta gevangen genomen, ge
marteld en gedood.
Ik noem deze namen even. niet
omdat we ze zullen onthouden,
maar omdat zij de martelaars
en martelaressen van de 20e
eeuw zijn, de kortstondig zicht
baar geworden vertegenwoordi
gers van een nieuw ras mensen
dat over de hele wereld ver
spreid leeft: dat van de ge
martelde politieke gevangenen.
Hoe meer aandacht de persme
dia. en in het bijzonder de te
levisie. aan dit speciale men
senrad wijden, hoe beter het is,
omdat die aandacht pleegt te
functioneren als een rem op de
schending van de mensenrech
ten.
Achter het Nieuws van de VARA
besteedde ook nog aandacht
aan het boek van Dick Verkijk
over de houding van de Neder
landse omroep in de Jaren
'40—'45. Pier Tania keek bij
het interviewen van mr. Burger
een stuk minder slagvaardig en
vastberaden dan toen hij even
later het onderdeel over het
Russell-Tribunaal aankondigde.
De reden was waarschijnlijk
dat in Verkijks boek ook de
rol van de VARA en vap VARA-
mensen aan de orde komt. en
in velerlei opzicht niet in gun
stige zin.
De oud-voorzitter van de VARA,
nu lid van de Raad van State,
zei een paar ongelooflijke din
gen, die geheel in strijd waren
met bijvoorbeeld zijn stand
punt inzake de perszuivering
van de Telegraaf (zie het
eerste deel van dr. De Jong),
met het standpunt ook van de
ereraad van de SDAP, en met
het standpunt dat Burger in
nam toen het aftreden van
burgemeester Schokking van
Den Haag aan de orde was.
Oud-kamerlid J. Scheps, samen
met Vorrink en Broeksz beho
rend tot die socialisten die
meteen na de Duitse bezetting
van mening waren dat enige sa-
menwerking onmogelijk was
geworden, toonde zich gister
avond toen ik hem opbelde
dan ook zeer verbaasd over
wat Burger gezegd had. Deze
stelde immers dat een bestuur
der ook in een rotsituatie be
stuurder moet blijven, want als
men wegloopt en de zogenaam
de held uithangt, is men ook
verantwoordelijk voor de con
sequenties. Hij vergat dat on
danks het aanblijven het le
dental van de VARA eind 1940
van 120.000 naar 34.000 was
gezakt.
Hij zei dat Verkijk een „stu
deerkamernorm" had aange
legd, maar dat Je in de politiek
je handen nu eenmaal niet
schoon kunt houden. Dat zou
immers betekenen dat Je in de
politiek altijd in de oppositie
zou moeten gaan, zei hij duis
ter. Iemand die schone handen
wil houden, staat terzijde, en
dat apprecieer ik niet, zo ver
volgde hij.
Ook begreep hij niet hoe ie
mand, terwijl er honderddui
zenden Joden waren wegge
voerd, zich er druk over kon
maken of Jantje of Pietje voor
de microfoon had gestaan.
Zelfs stelde Burger dat het een
verdienste van de Nederlandse
omroep was geweest dat in
1943 de radiotoestellen moesten
worden ingeleverd, hoewel ie
dereen weet dat dit vanwege
het luisteren naar de Engelse
zenders was. Stel dat we in 1974
weer werden bezet, wat zouden
we dan moeten doen, vroeg
Tania. „Do make the best of
it", zei Burger.
Dick Verkijk stelde daarna te
recht dat Burger met zijn
standpunt mensen als Scheps
en Vorrink liet vallen, en zich
een typische apparaat-denker
toonde. Als het ideële doel
wegvalt, dient het apparaat te
worden opgeheven, meende hij,
en hij verklaarde geschrokken
te zijn door Burgers opvattin
gen. Hij zal de enige niet ge
weest zijn.
NICO SCHEEPMAKER
Akt. 18.45 Zandmann. ?8.55 Nord-
schau-magazine. 19.26 Pinocchio.
19.59 Progr.overz. WDR: 8.05—11.30
TV-kursussen. (9.30lO.OOSesamstras-
se). 18.00 Nws uit Noordr.-Westf.
Pechvogel. 18.40 Akt. 19.20 EO-Metterdaad.
WOENSDAG 3 APR. NA 18 UUR
HILVERSUM I
VRARA: 18.00 Nws. 18.11 Dingen v.d,
dae. PP: 18.20 Uitz. v.d. V.V.D.
18.30 Met andere woorden:
protret van Albert van Dal-
EO: 19.00 Klankbord. 19.15 (S)
hebben een woord v.d. werel
gewijde muz. 19.45 Bijbelstudie. 20.
d. wereld: Mobiel
13.11 Radiojournaal. 13.21 (S) Alert
op het vlak van muz. en maatsch.
13.50 Wereld v.d.d opera: bespr. van
Palestrina, van Hans Pfitzner. 15.00
(S) Bary-nage: progr. van praten en
platen. 15.25 (S) Met muz.op stap.
16.00 Nws. 16.03 Radiojournaal. 16.05
'S) Aspecten: kunstrubr. 17.00 (S)
Dok. progr. 19.40 Dok. progr.) 20.00
Journaal en weerber. 20.15 Akt. dok.
"V-gerechtszaak. 22.30 Joiirnaal,
20.0
(S)
TROS: 21.30 (S) Specialiteiten a la
carte. 22.20 Aktua. 22.30 Nws. 22.40
Prometheus XIII (14—15). 23.10 (S)
Pim Jacobs' Notenbar. 23.5524.00
7.08 (S) Preludium: klass. muz. 7.3(j
Nws. 7.41 (S) Hier en nu. 7.55 Aan
gestipt: pïogr. overz. 8.00 (S) Te
onderwerpen. 21.00 Jour
naal. 21.15 Muz. journaal. 22.00 Klein
TV-spel: Tag der Affen. 23.20 Jour
naal.
Deum Laudamus: klass. gewijde l
8.24 Op de man aievangel, komm.
bij de tijd. 8.30 Nws. 8.36 Grain,
v. d. Huisvr. 8.45 (S) Podium v. d.
vrouw: maatschap.-inf. 9.20 (S) Onder
de hoogtezon. 10.00 Schoolradio. 10.30
(maar is-ie nu ook beter..,). 19.50
Den Haag vandaag. 20.00 Nws. 20.05
(S) woensdagavond-Muz.magazine.
11.55 Med. 12.00 Zingen
r Als eerste artiest voor het komende UNICEF-gala in Den Haag kivam gisteren op Schiphol de
Amerikaan Rick Nelson met zijn groep uit New York aan. Dat artiesten wel erg veel bagage mee
nemen blijkt uit deze joto. Rick Nelson poseert hier bij een deel(I) van zijn persoonlijke bagage
De Britse BBC zal van maandag 8
tot en met woensdag 10 april met
medewerking van de NOS in drie
Nederlandse steden radio-opnamen
maken voor de "Twin Town Quiz".
In deze quiz komen teams tegen
elkaar uit, afkomstig uit steden, die
op een speciale manier met elkaar
zijn verbonden. In dit geval gaat het
om MiddelburgFolkestone, Delft-
Kingston en AlkmaarBath.
De uitzending van "Twin Town Quiz"
van 14.02 tot 14.30 uur in het pro
gramma van BBC—2 .(1500 meter).
Kinderkrant, NOS: 20.00 (K)
het vraagstuk van de abortus provo-
catus. VPRO: 22.00 (K) Het gat van
Nederland. NOS: 23.1523.20 (K)
NOS: 18.02 Joost mag niet eten. 19.02
Heee Ton van Duinhoven?! waarin
o.m. 19.02 Gouwe ouwe en 22.55 Med.
0.02 Metro's Midnight Music. 1.02
Take it easy. 2.02 Hilv. Ill lacht.
4.027.00 Meurders' Methode.
ftDAG 4 APR. VOOR 18 UUR
dagpauzedst. 13.10 (S) Lichte' koor
zang. 13.20 (S) Licht ensemble. 13.45
Er zijn zoveel andere levens: poezie
NOS: 18.45 (Kleur) Ti-ta-to
venaar. 18.55 (K) Journ. KRO: 19.05
(K) 'n Meester minder, thriller. NOS:
20.00 (K) Journ. KRO: 20.20 (K) Dag
boek van een gek, toneelst. 21.40 In-
view. NOS: 22.10 Den Haag
Radiojournaal). 8.50
viorgenwija. y.uO Toppers van toen.
).35 Waterst. 9.40 Schoolradio. 10.00
Kleuters. 10.10 (S-M) Ar-
15.15 Bijbel maakt
nws-gierig. 15.30 Nws. 15.33 (S)
17.00 Kindervisie: progr.
en met kinderen. 17.30 Nws.' 17.32
(S) Hier en nu.
HILVERSUM III
TROS: 7.02 Vaak 's ochtends, met
o.a. verkeerslnf. KRO: 9.03 KRO-op-
lucht gegrepen. 11.03 (S)
Twaalf
een, met Groenteman en 11.55 Beurs
ter. 12.30 (S) Sportrevue. 13.00 Nws.
Theo Stokkink Show. NOS: 16.03 Da
verende dertag.