Dirigent Frits Kox:
'Je moet in dit vak
door het vuur heen'
Uitnemende voorstelling
van klassiek toneelstuk
J elf+3 daverende
carnavalshits 1974
Cfly) vandaag.1
...e/7 gisteren
programma 1
9.90
STER wil
weten wat
irriteert
TV morgen)
EN/DELFT Frits Kox, al-
een maand dirigent van
Nederlands Madrigaalkoor «is
er van Herman Strategier, is
de houder van een record: van
jrigenten is hij het langst ver-
n aan het Gewestelijk Orkest
Zuid-Holland, waar hij per 1
nber 1972 werd benoemd.
Harms
01 gesprek met Frits Kox houdt
>k automatisch in, dat de goe-
kwade kanten van het werken
it orkest uitvoerig aan de orde
fe i, hoewel zijn levensloop op
elf al een roman vormt. Kox
;eboren in Arnhem, in 1932, uit
;st, zoals hij zelf zegt. Vader
kerkorganist, Frits één van de
[eren, van wie er vier in de
k zijn gegaan. Frits jeugd is,
m i hij al op zijn veertiende zijn
d verdiende als kerkorganist,
jk normaal verlopen. Na de
school deed hij gymnasium A,
des konings wapenrok en stu-
i onderwijl muziek. Hij deed
examen A en B met als hoofd-
•gel, waarna zijn belangstelling
e orkestmuziek werd gewekt,
s eerst zijn vader en later Kees
egh hem de kunst van het or-
bijbrachten, zo maakte Jaap
Jderman hem wegwijs in het
an de orkestdirectie. Zijn werk
i breidde zich uit: hij kreeg
illende studentenorkesten in
lingen, Utrecht en Amsterdam,
mkele koren. Vervolgens werd
U ;eds meer gevraagd als gastdi-
bij het Kunstmaand-or-
iet Gelders Orkest en het Ra
ai xmerorkest. Hij volgde de diri-
icursus van de NRU, die toen
ig !n werd door Willem van Otter
Sam Swaap. Alle orkestleden moch
ten proefspelen, nog geen tien man
kwam door dit "examen". Toen op
16 augustus van dat jaar de eerste
repetities begonnen, zat er een bijna
geheel nieuw, jong orkest van 18
man. Dirigenten kwamen en gingen,
er werd keihard gewerkt (185 podi
umbeurten per jaar) en de ene kri
tiek was nog slechter dan de andere.
Tot in 1971 Hans van den Hom-
bergh de scepter ging zwaaien, en de
lift naar boven ging. Toen deze diri
gent ruim een Jaar later werd be
noemd bij het Radio Kamerkoor was
dit voor het orkest een zware slag.
Maar Van den Hombergh zorgde voor
een opvolger: Frits Kox.
De samenwerking tussen Kox en
directeur Bert van Mouri'k is uitste
kend. Ze spelen elkaar ideeën toe, die
ze dan onder één noemer uitbrengen.
Veel steun ondervinden ze daarbij
van de artistieke commissie, gevormd:
uit orkestleden.
De taakomschrijving van het nu 37
leden tellende orkest (gemiddelde
leeftijd 30 jaar) valt uiteen in vier
delen: de begeleidingen, de school-
concerten, de eigen concerten en de
shows.
De begeleidingen vormen het groot
ste probleem voor het orkest, daar
deze van de musici een enorm psy
chisch changement eisen. Men moet
vaak hard repeteren op een stuk,
dat slechts een maal wordt uitge
voerd, of men moet de Matthaus-
Passion avond aan avond begeleiden
steeds onder een andere dirigent met
een andere opvatting. Gepoogd
wordt nu, verschillende koren te in
teresseren voor hetzelfde muziek
werk. Voorts worden de koordirigen
ten uitgenodigd, de repetities van
Frits Kox bij te wonen, waarvan ve
len gebruik maken, tot ieders voor
deel. Het orkest doet ongeveer 45 be
geleidingen per Jaar, hetgeen neer-
Frits Kox: boordevol energie.
(Foto Holvast)
Ferrara, bij wie hij Perugia
irvaring op mocht doen. -
;ze incidentele toestandjes van
mce'rten, gastdirecties, kooruit
jen, liedbegeleidingen en har
concerten werden hem op een
n moment (tegen 1960) teveel.
Delde dat, wanneer hij op deze
oortging, hij ergens bleef ste
daar de geldelijke op-
t niet om over te roepen was.
die inmiddels geïnteresseerd
siraakt in de operakunst, hakte
e >op door, verbrandde alle sche-
ihter zich en liet zich inschrij-
de Hochschule in München.
een klein staatsstipendium,
m hij nauwelijks de lessen van
.Jichhorn en prof. Lessing kon
i. Door het spelen van ballet-
n dingen in keldertjes en door te
*1 als taxichauffeur kwam hij
ld voor kost en inwoning.
tnderhalf Jaar studie kreeg hij
voor Bayreuth, waar hij
agners heeft leren kennen,
te daar voorstellingen mee
lappertsbusch, Kempe en Sa
h, hetgeen op hem een on-
:lijke indruk heeft gemaakt. In
eerde hij terug in Nederland
(beerde aan de slag te komen
Nederlandse Opera en bij Fo-
naar bij geen van beide ge-
1 ippen was een plaats vacant.
1 ren moede nam hij zijn oude
eer op, en werd directeur-or-
lan de Vituskerk in Bussum.
maanden later kwam Paul
(van Forum) naar hem toe, die
heb toevallig een plaats
kun je komen en hoeveel
Je hebben?" Frits antwoordde
'g: "Ik heb tien jaar gestu-
nu wil ik f 10.000,- hebben."
kreeg die tien mille, maar het
wel, dat hij naast het di-
1 schap bij Forum de lessen van
I op het Twents Muzieklyceum
voorbereiden. Tien jaar heeft
Kox deze functies in Enschede
d, tot in 1972 zijn aanstelling
üit Gewestelijk Orkest afkwam.
orkest had toen een korte,
geruchtmakende geschiedenis.
)8 zou een fusie plaatsvinden
het Zuid-Hollands Orkest van
an der Waard en het West-
lands Symphonie Orkest van
komt op 90 podiumbeurten (door de
repetities)
De 40 schoolconcerten vormen een
ander belangrijk deel van het werk.
Hierbij worden vaak ongebruikelij
ke paden bewandeld, maar met de
ze voorstellingen heeft men een zeer
goede naam verworven. Het grootste
probleem is de beperkte financiële
draagkracht van de gemeenten, zodat
de grote wens van Kox en Van Mou-
rik. een muziektheaterstuk voor de
jeugd, nog niet in vervulling is ge
gaan; een aanloop hiertoe is wel de
samenwerking met het danstheater
Scapino.
Voor de 15 tot 25 eigen concerten
is een nieuwe vorm gevonden in de
zgn. "Loop-ins". Men poogt hier
naast vanouds bekende werkjes een
aantal stukken uit de alternatie
ve muziekliteratuur te brengen, en
sinds een week kan ook het publiek
suggesties doen. Wellicht kunnen de
Alphenaren. voor wie het orkest
vaak optreedt, hierover eens hun
gedachten laten gaan. Zoals bij de
show-concerten met Liesbeth List,
Herman van Veen e.a. de klassie
ken veelvuldig opduiken, zo wordt
bij de "Loop-ins" de lichte muze
ook niet geschuwd.
MADRIGAALKOOR
Frits Kox. operadirigent (nog steeds
heeft hij het operettekoor "Maas
stad" uit Rotterdam), organist (nog
heel erg af en toe), orkestdirigent.
En sinds kort opnieuw koordirigent.
Hij is erg blij met het Nederlands
Madrigaalkoor, want het bestaat
uit geoefende zangers, die thuis stu
deren. De mogelijkheden met dit
koor zijn bijna onbegrensd, zeker
gezien de komende samenwerking,
met het Gewestelijk Orkest. Toe
komstplannen zijn er genoeg: Kox
denkt aan werken van Poulenc, Brit
ten, Stravinsky, maar ook aan een
mis van Monteverdi. Ter gelegen
heid van de Dodenherdenking zal 'n
concert worden gegeven, waar in elk
geval delen uit het Requiem van Fau-
ré zullen worden uitgevoerd. Daarna
wil Kox "doorstomen" naar december
in welke maand "L'enfancel du
Christ" van Berlioz, in een scè-
nische uitvoering met lichtregie, ten
gehore zal worden gebracht. Veel
wil hij er niet over loslaten, door het water heen; je moet bran-
dat het spectaculair zal
den is wel zeker.
Een keiharde werker, boorde'
vol plannen en energie, zo leert mer
Frits Kox kennen. Zelf zegt hij er
over: „Je moet je in dit vak, net aas moet ze maken want jij hebt
in de Zauberflöte, door het vuur en body voor".
diende dingen met je handen durven
aanpakken. De vellen mogen er bij
hangen, want je moet werken met
een materie, die geen materie is,
omdat ze niet te grijpen is, maar jij
een
Televisie remt
bioscoopbezoek
niet langer af
Den Haag Er bestaat geen ver
band meer tussen de mate van bio
scoopbezoek en het beschikken over
een televisietoestel. Dat was anders
toen de televisie haar intrede deed.
Toen ging de toeneming van het
aantal tv-toestellen gepaard met een
daling van het bioscoopbezoek. Even
min bestaat er verband tussen de
mate van bioscoopbezoek en het aan
tal dagen per week dat men naar de
televisie kijkt. Beschouwt men het
aantal uren dat men per dag naar de
tv kijkt, dan blijkt dat ouderen lan
ger kijken dan jongeren, personen uit
de lagere welstandsklasse langer kij
ken en geregelde bioscoopbezoekers
langer kijken dan incidentele bezoe
kers van bioscopen en niet-bioscoop-
bezoekers langer kijken dan inciden
tele bezoekex-s. In het rapport dat de
Nederlandse Bioscoopbond heeft la
ten samenstellen wordt dan ook ge
concludeerd, dat niet alle "zwaré"
tv-kijkers voor de bioscopen verloren
zijn.
Andere uitkomsten van het onder
zoek zijn
- negen van de tien personen gaan
niet alleen, maar samen met anderen
naar de bioscoop,
- meer dan de helft gaat voor of na
de film naar een café of restaurant,
- slechts 15 procent van de 425 on
dervraagde personen vond de gemid
delde entreeprijs aan de hoge kant,
- van de jongeren vindt 40 procent
en van de ouderen 49 procent dat de
moderne films te veel seks bevatten,
- de helft van de jongeren en 62 pro
cent van de ouderen dat de moderne
films te veel geweld bevatten.
Voorts vindt het merendeel van de
ondervraagden het belangrijker dat
een film ontspanning biedt dan dat
men er iets van opsteekt. De meest
genoemde informatiekanalen blijken
te zijn de filmagenda's en de adver
tenties, tegelijk met persoonlijke aan
beveling en de filmrecensies. Adver
tenties geven echter vaak een min
der goede informatie. Veel gelezen
blijkt te zijn de vrijdagse filmpagina
in de dagbladen, die 'een goede of ta
melijk goede indruk geeft van de
films'.
Arline Judge
overleden
HOLLYWOOD De 61-jarige
filmactrice Arline Judge is gisteren
dood in bed gevonden in haar huis
in Hollywood. Zij schijnt een na
tuurlijke dood te zijn gestorven.
Haar filmloopbaan begon in 1932.
Zij speelde o.m. in „Girl Crazy"
„King of Berlesque", „The lady is
willing" en „Two Knights in Brook
lyn".
'Leer om leer' in het LAK-theciter
ADVERTENTIE
I Spektaculaire carnavals-elpee
:en fantastische carnavals-
ilpee met maar liefst 14
lieuwe krakers, zoals:
)en Uyl is in den olie, Kiele
(iele Koeweit (uit Farce
iflajeure), Zallemenut (nog een
(eertje overdoen), Jongens
net rooie streken, Geld
uit Citroentje met suiker),
fetOlied, Joekelilleen
(inderhemp)e.
xclusief bij uw warenhuis
)p het merk Discofoon voor
de knotsgekke prijs van
slechts 6.95
Ook verkrijgbaar op
niusicassette
VROOM DREESM ANN
Leiden In het LAK-theater werd
gisteravond het toneelstuk 'Leer om
Leer' van William Shakespeare opge
voerd, een produktie van de eNVe
Drama. Wat onmiddellijk opviel was
de verrassend goede vertaling en de
verantwoorde regie van Teunke en
Ai-end Hauer. Maar dit was niet het
enige, dat in positieve zin opviel. Ver
rassend van vorm en inhoud waren
de vaak tot grote hoogten reikende
dialogen tussen Angelo (Raymond
van den Boogaard) en Isabella
(Gemma van Zeventer). Vooral bij
haar viel een uiterste rolbeleving te
constateren, die behalve in de dialo
gen met Angelo ook te prijzen valt in
de samenspraak met Lucio, een zotte
pronker, gespeeld door Hein Snij
ders. Nog geheel los gezien van het
feit, dat de eNVe Drama het aange
durfd heeft om met een dergelijk
moeilijk stuk van Shaikespeare de
399ste Dies Natalis te verzorgen,
moet met name genoemd worden de
eenheid van vorm en speelbaarheid,
die Teunke en Arend Hauer hebben
DEN HAAG De STER zal laten
uitzoeken, wat de mensen nu precies
irriteert in de televisiereclame. Er is
nu een wetenschappelijke studie aan
de gang over de opzet, die dit on
derzoek moet krijgen. Directeur drs.
C. J. Smeekes van de STER heeft
dat meegedeeld in „Informatie" week
blad voor reclame en marketing. Hij
zegt te hopen dat uit dit onderzoek
,.ii-ritatie-elamenten" te voorschijn
komen, die bij de produktie van
nieuwe spots kunnen worden verme
den.
Dr. S. Smeekes verklaarde verder,
dat er ondanks de oliecrisis niet meer
annuleringen van de STER-spots
zijn geweest dan vorig jaar. Het is
niet onmogelijk, dat meix in de toe
komst ook televisiepresentatoren als
Willem Duys, Pim Jacobs en Mies
Bouwman in tv-reclamespots te
zien krijgt. Aan de STER-directeur
is onlangs gevraagd, of hij hem zou
toelaten in commercials. „Ze zouden
gek zijn als ze het deden," maar van
de heer Smeekes mag het.
wten te bereiken. De inhoud, die
vrij logisch en begrijpelijk van op
bouw is, kent haar dramatisch hoog
tepunt in de neiging van Angelo, de
plaatsvervanger van de hertog van
Wenen, Vincentio, om Isabella, wiens
broer ter dood zal worden gebracht,
hetzelfde leed te berokkenen, waar
voor hij Claudio (de broer van Isa
bella) ter dood wil brengen. Als een
kleurrijke figuur zwerft de clown
Pompejus, gespeeld door Djiet Balse-
wing, door het stuk. Zijn humor is
vaak ontwapenend en geeft de spe
lers juist die verbale vrijheid, die
lijkt op een adempauze, maar in we
zen veel meer is dan dat. Ook moet
met name genoemd worden de uit
beelding van de lage lusten van An
gelo, die zonder merkbare spel wisse
ling van hoogmoedige stadhouder
wordt tot wellustige minnaar. Dat de
handeling zich afspeelt in het ver
dorven stadsleven van het oude We
nen blijkt met name uit het trefzeke
re neerzetten door Hanca Leppink.
Zij geeft vrouw Altegaar, een hoe
renmadam, een zekere wereldshei'd
die opgeld moet hebben gedaan in
het Wenen van die tijd. De voorstel
ling. die 8,9,11 en 12 februari her
haald zal worden (met als min of
meer hoogtepunt de vooi-stelling op
zaterdag 9 februari voor oud-alumni)
is alleszins de moeite waard bezocht
te worden. Het is verrassend te moe
ten constateren, dat eNVe Drama het
vaak voor zovelen moeilijk toeganke
lijke werk van Shakespeare voor een
groot publiek acceptabel heeft ge
maakt. Als u werkelijk wilt vertoe
ven in een haast klassieke sfeer, waar
kleding en arohaïisch woordgebruik
een laatste accent leggen, moet u één
dezer dagen het LAK-theater bezoe
ken. Ook u zult beseffen, dat 'Leer
om Leer' meer is dan slechts een
goed gespeeld toneelstuk. Het is een
uitnemende toneelpresentatie van
eNVe-Drama, die waarlijk meer los
maakt dan Teunke en Arend Hauer
hebben durven verwachten.
A. C. KOEKEBAKKER JR.
ADVERTENTIE
NEDERLAND I
18.45 Ti-ta-tovenaar (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 Met de muziek mee (VARA)
Henk van Montfoort is vanavond gastheer van Karei
Gott. De Masüreechter Staar onder leiding van Mar
tin Koekelkoren en John Bröcheler (solist), het kinder
koor Epen onder leiding van Joost Meijer en The Suns
(variété)
20.00 Journaal (NOS)
20.20 Twee onder een kap, tv-serie (VARA)
20.45 De Commissaris, politieserie (VARA)
21.45 Koning Klant (VARA)
22.35 Gesprek met de minister-president (VARA)
22.45 Uit de kunst: kunstkroniek (NOS)
22.55 Eigentijds: Japans toneel (NOS)
23.55 Journaal (NOS)
NEDERLAND II
18.45 Ti-ta-tovenaar (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
Wat een familie, tv-serie (TROS)
Arthur, tv-serie (TROS)
Journaal (NOS)
De F.B.I., misdaadserie (TROS)
TROS-sport (TROS)
Music-all-in (TROS)
In deze aflevering treden o.a. op Wilma Reading, de
fluitiste Abbie de Quant, Buddy Tate en The Pointer
Sisters
Doorpraten over geweld en geweldloosheid (IKOR)
Journaal (NOS)
19.05
19.30
20.00
20.21
21.10
21.40
De VPRO begon gisteren met
de reeks reisverhalen van He
rodotus, die leefde van 484 tot
ongeveer 425 voor Christus. Als
Grieks geschiedschrijver is hij
als „De vader van de geschie
denis" de geschiedenis inge
gaan.
„De dief" was het eerste ver
aal, door Jan Blokker omge
bouwd tot een tv-spel, dat
dank zij Fit-reizen ten dele in
Egypte kon worden opgenomen,
zonder dat je overigens het ge
voel had dat dit per se nodig
was. Wel werden we dank zij
een smaakopwekkende korte
documentaire naar het huidige
Egypte gevoerd, maar het
Egypte waarin Ton van Duin
hoven als Farao Malle Eppie
de scepter zwaaide, was op wat
zand en wat Nijl na toch voor
namelijk van bordkarton.
Nu heeft bordkarton nog nooit
de weg versperd naar een
meesterwerk, spelend in alle
tijden, en dat deed het nu ook
niet. Weliswaar had Blokker
(wiens ervaring met de tv-to-
neelschrijfkunst tot nu toe be
perkt was gebleven tot enkele
filmscenario, waaronder Fan
fare) niet voor een meester
werk gezorgd, maar ik heb me
met „De dief" toch niet ver
veeld.
Dat was dan vooral te daixken
aan Ton van Duinhoven, die
een wat verwijfde, met zichzelf
hgenomen, niet helemaal goed
snik zijnde farao speelde, in de
verte vergelijkbaar met de
Tanchelijn van Mulisch, die op
het laatst van diens stuk ook
op hol sloeg met zichzelf.
Wat me minder beviel, was de
Badeloch-toon waarmee Cox
Habbema de prinses neerzette.
Ik kreeg weliswaar de indruk
dat de tekst die zij te spelen
kreeg, zich daar ook meer toe
leende dan Van Duinhovens
tekst, maar ik betwijfel toch
dat het de bedoeling van de
VPRO is om met deze serie
een soort Gijsbrecht van Nijl
tie creëren om het gemis aan
de echte Gijsbrecht een beetje
te compenseren. Er valt verder
weinig meer over het stuk te
zeggen, tenzij het u niet opge
vallen was dat de dief gespeeld
werd door John van Leeuwar
den, die de meesten van u zich
beter zullen herinneren als
Johnny Lion.
Een uitstekend programma was
dat van Tom Whicker over
Izzy Stone, de man die in 1953
met 5300 abonnees I. F. Stone's
Weekly in zijn eentje vol-
Hasj-smokkelaar Een recht
bank in het Zuidfranse Bayonne
heeft gisteren een 55-jarige Neder
lander uit Eersel veroordeeld tot drie
jaar gevangenisstraf en een boete
van 1.453.000 francs wegens smokke
len van drugs. De man werd in
december aangehoudeix bij de grens
post Hendaye, waar 72 kilo Indische
hennep uit Marokko in zijn auto
werd gevonden.
Flamingo's dood Van 30 flamin
go's die uit Nederland waren verzon
den voor dierentuinen in Djakar
ta zijn er 20 gestorven in hun kooi
en in een loods op de luchthaven Ke-
majoran van Djakarta, zo meldde de
Indonesische pers donderdag. De
pers geeft de schuld aan slechte qua
rantainefaciliteiten op de luchtha
ven. De overlevende vogels zijn met
spoed naar hun bestemming ge
bracht zonder de inklaring door de
douane af te wachten.
schreef en dat in 1971 (toen
hij ermee stopte) nog deed,
maar nu voor 70.000 abonnees.
Wie hem nog niet kende en
hem, nieuwsgierig geworden,
alsnog wil lezen, kan wekelijks
terecht bij de New York Re-
view of Books, en ik kan ook
van harte het boek „Vervulling
en werkelijkheid" aanbevelen,
dat in Nederlandse vertaling
een keuze uit zijn artikelen be
vat.
Hij schetst er ook een zelfpor
tret in en zegt dan: ,Jk ben
mijn hele leven Journalist ge
weest." Dat lijkt me inderdaad
de bondigste formulering van
zijn leven en werken, want uit
deze documentaire kwam hij
niet alleen te voorschijn als
een levendig en onorthodox
man (mannetje), maar ook als
een maniakale nieuwsvreter
voor wie geen krante-artikel
heilig is.
lAls er iets is wat ik als Jour
nalist uit deze documentaire
van hem geleerd heb (behalve
het feit dat alles geschreven
staat, maar dat het de kunst is
het goed te lezen), dan is het
dat Je een krant overdwars
door midden moet scheuren,
wil je hem een beetje gemak
kelijk kunnen lezen.
In Berichten uit de samenle
ving beviel het me maar half,
dat Gerard Paques van de Mi-
chels-persconferentie in Zeist
een Fadi-honc-sessie had ge
maakt. Het nut om nu nog
met Fadrhonc te gaan dollen,
lijkt voorgoed voorbij nu Mi-
chels is gearriveerd. Het was
natuurlijk wel weer curieus en
onverstaanbaar, maar het hield
geen verband meer met de sa
menleving die daar gefilmd
heet te worden.
Het bericht uit de maatschap
pij over De Vluchthaven was
nok onthullend. Het tart echt
elk fatsoen om in de huiska
mer van de directeur te gaan
filmen als deze dat niet wil.
maar het schonk ons ander
zijds wel een schrijnend beeld
van wat er met mensen ge
beurt als een groep de macht
naar zich toe trekt, ten koste
van één man. Dan sturen ze
een van de pupillen naar hem
toe om te zeggen dat hij een
keertje buitenshuis mag gaan
opbellen, en de VPRO filmt
dat dan. Echte televisie, dat
wel. Maar is er ergens een
punt waar voorbij televisie
geen bestaansrecht meer heeft?
NICO SCHEEPMAKER
VRIJDAG 8 FEBR. NA 18 uur.
HILVERSUM I
VPRO: 18.00 Nws. 18.11 Vandaag dit,
morgen dat. 18.20 VPRO vrijdag
komm. en analyses. KRO:
uit het operette album. 19.30
het gezongen
8.30 Nws en 8.30-8.45 C
huisvr. 10.00 (S) Tien-oi
gazine voor en met jonge luisteraars.
1030 Nws. 10.33 (S) Route-A: amu-
progr. 11.55 Med. 12.00 Aktua.
°<v> m,1? }HS Nws' 12 41 IS) Tross-Country'.
Kursief: cabaretprogr. 22.25 Overwe
ging. 22.30 Nws. 22.40 (S) Hits.
23.55-24.00 Nws.
HILVERSUM II
18.00 _(S) Licht ork. met solis-
13.30 (S) Steiger-B: gevar. progr.
15.30 Nws. 15.33 (S) Luister uit en
thuis: verzoekol. progr. v. d. militai
ren. 17.30 Nws. 17.32 Aktua. 17.50 (S)
Café-chantant.
18.30 HILVERSUM III
feiten
maatsch. terrein. 18.58 Marktber
KNBTB. VPRO: 19.00 (S) Nov
Zembla FM: Leugens,
en goed nws. (20.00 Nws; 20.05-20.1
Vandaag dit. morgen dat.) NOS:
NCRV: 7.02 (S) Uitgeslapen. 8-02 (S)
Pers. Vers. 9.03 (S) Tot uw dst:
klass. verzoekpl. progr 10.03 Muz. bij
de koffie. 12.03 (S) Los vast. 14.03
(S) Elpee Pop. 15.03 (S) Filter -
Jongeren bij de marine. 16-03 (S)
20.50 Den Haag vandaag. VARA: 21.00 Sportshow 1: sport
DUITSE TV
Staalkaart. 23.55-24.00 Nws.
HILVERSUM III
NOS: 18.02 Joost mag niet eten. 19.02
Vincent speelt oude platen. 20.02 Ge
volmachtigd: verzoekpl. VPRO: 21.02
Nederland I
NOS: 16.00 (K) Journ. AVRO: 16.02
Bibelebons: kinderprogramma. 16.30-
17.30 (K) Stuif-es-in. NOS: 18.45 (K)
Ti-ta-tovenaar. 18.55 (K) Journaal
AVRO: 19.05 (K) Wie van de drie:
Nordschau-Magazin. 19.26 Okay S.I.R. ZATERDAG 9 FEBR. VOOR 18 UUR spelprogramma. 19.30 (K) Het Zieken-
19.59. Pfogr.overz. WDR: 8.20—9.2' t"'~
Schooltelevisie. 10.3012.10 Schoolte
levisie. 18.00 Reg. Nws. 18.10 Okay
VPRO-Vrijdagavond Show:
plaatsbespr. 22.55
x Cees v. Zijtveld.
HILVERSUM
Viele Gesichter. 20.00 Journaal
weerber. en wintersportinf. 20.15 Zwi- Waterst.) 10.30 (S) Z.I. (11.00 Nws.)
schenfall im Atlantik. 21.55 Verkeers- 13.00 Nws. 13.11 (S) In de Rooie
inf. 22.00 Rep. uit Bonn. 22.25 Jour-
naai, weerber. en wintersportinf. 22.40
TV-film. 0.35 Journaal.
DUITSLAND II
8.00 Nws. 8.11 Dingen v. d. dag. 9.35
buitenl. werkri. (16.00 Nws.) Chris-
-22.50 (K) Journ.
Nederland II—
NOS: 14.30-16.30 W. K. Schaatsen
18.55 (K) Journ. NCRV: 19.05
(K) N.C.R.V. Sportshow-Twee. NOS:
Kommissar. 21.15 Journaal. 21.3
HILVERSUM II
(S) Ontbyt- Jö'
NOS: 22.35 (K)