Gene Pitney: nu meer voldoening Oude hits gaan nooit verloren r(fc£\vandaaa... i ...en gisteren i Gerard Romeijn terug [j^^fprngminma] TV morgen] NSDAG 29 MAART 1972 RADIO - TV - KUNST De muziek van weleer blijkt nog steeds courante handelswaar gezien de regelmaat, waarmee op het ogen blik oude hits opnieuw op langspeel platen verzameld worden om in grote hoeveelheden de winkel uit te vliegen. Het beste voorbeeld hiervan zijn de series die speciaal in het leven ge roepen zijn voor het her uitbrengen van oud materiaal, zoals de „Rock and Roll Classics" van Bovema er de „Sun"-serie van Negram. De af gelopen weken zijn er weer heel wat van die platen bijgekomen, waa ons nu over zullen buigen. De serie Rock and Roll Classics 16 uitgebreid met drie afleveringen, de nummers 14, 15 en 16. Afleve ring veertien bevat opnamen vai Engelse rock ster Johnny Kidd, in Nederland (en eerlijk gezegd ook in Engeland) niet zo'n bekende fi guur. Hij heeft nooit echte hits ge had. op één uitzondering na, met de originele uitvoering van „Shakin' All Over", terwijl hij de rest van de tijd tevergeefs probeerde erken ning te krijgen. De muziek die hij maakte is niet zo denderend. Zoals al zijn Engelse collega rockers bracht hij het niet verder dan leuke imi taties van de Amerikaanse meesters. Rick Nelson vult de groeven van de vijftiende aflevering en zijn naam zal heel wat hartjes doen opsprin gen. Deze plaat bevat maar liefst zes tien van die aanstekelijke deuntjes hij indertijd hit na hit >als „Hello Mary Lou", Be lieve What You Say", „Poor Little Fool" en meer van dat moois. Rock and Roll is het niet, daarvoor is het te gepolijst, maar mooi is het wel, al is het alleen al om de her inneringen die eraan kleven. De zestiende plaat is het klap stuk van deze release, voor de se rieuze popverzamelaar tenminste. Het is de Nederlandse uitvoering van dé door de Engelse, journalist Char lie Gillett samengestelde verzamel plaat „The Sound of the City". De plaat bevat opnamen van New Orleans rock and roll, afkomstig van labels als Imperial, Minit en AFO. Gillett is een kenner bij uitstek van oude rock en vooral in het rhythm and blues genre is hij erg goed thuis. De plaat is dan ook een Juweeltje geworden, met opnamen uit het ste nen tijdperk van de rock: Roy Brown. Smiley Lewis, Fats Domino en Lee Allen zijn enkele vertol kers uit de tijd die we op deze plaat terugvinden. Kant wee bevat wat recenter materiaal, de classic „Ooh Poo Pah Doo" van Jesse Hill, „I Know" van Barbara George, .Ruler of my Heart" van Irma Thomas. Zonder voorbehoud een aanbevolen verzameling. Naast de Classics zijn er ook een aantal platen onder de titel „Story ofverkrijgbaar, waarin mensen als de Beach Boys, Roy Orbison, Gene Pitney, P. J. Proby en Gordon Lightfoot aan bod komen. Kortom, de artiesten die te recent zijn om nog bij de rock te worden ingedeeld. Van Roy Orbison en de Beach Boys verschenen zojuist de tweede afle veringen van hun „Story" platen, van Gene Pitney, Gordon Lightfoot en P. J. Proby de eerste aflevering. De plaat van de Beach Boys (Ca pitol) brengt muziek uit de periode net nè. hun surferstijd, met num mers als „Dance Dance, Dance" „In My Room" en „Help Me Rhon da". Roy Orbison's verzameling (op Monument) bevat twaalf theatrale voordrachten van Roy's liefdesver driet (want dat is het meestal bij hem). De plaat van Gene Pitney (Stateside) is een goedkope heruit gave van de al eerder verschenen plaat ,3ig 16". P. J. Proby Amerikaan die naar Engeland moest komen om een zangster te worden met „Hold Me", dat we op deze plaat (United Artists) terugvinden, evenals zijn meestal wat lach wekkende. maar op sommige mo menten indrukwekkende vertolkin gen van songs als „Maria" en „So mewhere" Verder Gordon Lightfoot (ook op United Artists), de Canadese folk- zanger die op het ogenblik successen viert op Reprise. Dat wil dus zeggen dat deze plaat gedateerd materiaal bevat, maar daar kwaliteit niet minder om, getuige „Early Mornin' Rain" en „I'm Not Saying", mijn favorieten van deze plaat. Tenslotte de nieuwe platen in de Sun serie van Negram. Deze serie telt nu al één-en-twintig platen, die stuk voor stuk puik materiaal uit Sam Phillips' legendarische Nash ville studio brengen. Toch is er wel wat op deze serie aan te merken, als je namelijk zo fanatiek bent lemaal te willen bezitten, dan schaf je Je heel wat doublures per plaat aan. Opletten geblazen dus! Goed, daar gaan ze dan. de nieuwe platenallereerst een tien gulden sampler van Johnny Cash onder de titel „The Very Nest". Verder verschenen er van Johnny nog vier andere elpees, „Showtime", „The Singing Story Teller", „The Rough -Cut King of Country Music" en „Original Golden Hits, vol. 3", ter wijl hij ook nog samen met Jerry Lee Lewis een plaat vol Hank Wil liams nummers zingt. De plaat „Showtime" kan Je beter vergeten, dit zijn studio opnamen, waarbij een publiek toegevoegd is, wat een weer zinwekkend resultaat geeft. De an dere drie zijn albums vol met John ny's donkere stem en mooie country muziek. De andere nieuwe Sim platen ko men voor rekening van Jerry Lee Lewis. Naast de reeds genoemde samen met Johnny Cash, zingt hij drie albums vol, „Monsters". „A Taste of Country" en „Original Golden Hits, vol. 3". De hits ver zamelplaat is erg goed. evenals de „Monsters", waarop maar liefst vijf nog nooit eerder verschenen opna- ien voorkomen. Dat was dan de hele hap oud her uitgebracht materiaal. Noodgedwon gen moest het tot een opsomming beperkt blijven, er komt ook zoveel ouds uit. Bovendien, wat moet je er nog over vertellen? Ken je het ma teriaal al. dan hol Je naar de win kel. Zeggen de namen je niets, dan ben je hoogstwaarschijnlijk voor de goede zaak verloren. ROBERT BRIEL. Eén van de Nederlandse popmusi ci van het eerste uur, of althans niet veel later, is Gerard Romeijn. Na een redelijk aantal Nederpop-gezel- schappen te hebben afgestruind, en na een tijdje in het buitenland ac tief te zijn geweest, is hij nu bezig met een eigen groep te proberen de vaderlandse hitlijsten te bestormen. Zijn eerste plaat, „Give me love", deed niet zoveel, volgens Gerard voornamelijk omdat Veroni ca erg weinig aan de plugging van de plaat heeft gedaan, dit in tegen stelling tot Radio Noordzee. Het floppen van de single is voor Gerard Romeijn aanleiding geweest om wat organisatorische wijzigingen aan te brengen, o.m. presenteert hij zichzelf nu niet meer als solo-zan ger met een backing-groep, maar is hij als basgitarist en zanger deel van deze groep „Riverhorse". uit gaan maken. Gerard begon zijn muzikale car rière in 1965 toen hij één van de kraamverzorgers van de Tee-set was. Met hem maakten Rob Plaisier, Pe ter Tetteroo, Gary Jansen en Polle Eduard deel uit van het gezelschap, en korte tijd later werd ook Hans van Eijk aan de bezetting toegevoegd Eind 1966 was Gerard de sfeer in de groep zo zat, dat hij be sloot maar eens naar ander werk om te gaan zien. „Overigens zat hem dat niet zozeer in de jongens van de Tee-Set. als in de manager", ver telt hij. Een aanbieding van de Motions om bij hen te komen spelen was dan ook niet onwelkom. Gerard Romeijn: „De eerste an derhalf jaar ging dat uitstekend, het bevoel me best bij de Motions. We maakten lekkere muziek, als „I want you, I need you", „Tonight we '11 be stoned" en sfeer in de groep was erg goed. Gene Pitney is niet helemaal de oude meer. Deze conclusie moeten ia zijn Grand Gala optreden in alle eerlijkheid trekken. Scoorde hij vroeger de ene „klapper" na de an dere met zijn kitsch-achtige senti mentele verzen, de laatste tijd wil 't niet meer zo. We vroegen Gene wat zijn commentaar hierop was. „Ik geloof dat het voornamelijk ligt aan het feit dat ik getrouwd ben. Vroe ger kon ik wel zo'n twee maanden besteden aan het uitkiezen van ma teriaal voor een single, aan net op- ;n en perfectioneren. Nu moet dat allemaal veel sneller gebeuren. Ik heb nu ook veel minder tijd voor persoonlijke optredens. Vroeger reisde ik het hele jaar, nu nog maar maand of vier. Ik geloof dat het feit dat ik geen hits meer maak. daar verband mee houdt". Gene Pitney begon zijn carrière reeds op de middelbare school, toen hij optrad onder de naam Gene Pit ney and the Genials. een overigens onbeduidend ensemble. Zijn eerste plaatjes maakte hij als duo, samen met een meisje, Ginny Mazzaro, met hij onder de naam Jane and Jamie optrad. Ook dat was niet zo'n denderend succes, net zo min als zijn daarop volgende singles als solozan ger. Nee, Gene maakte het eerst als componist, jaren later zou hij pas als zanger bekend worden. Gene herinnert zich: „De muziek uit die tijd was erg beperkt, zowel wat betreft melodie als wat betreft tekst. Maar ik schreef toen voor die tijd erg progressieve muziek. Ik vond het helemaal niet leuk om een melodie rond vier akkoorden op te bouwen, ik wilde dieper gaan. Maar as toen geen enkele muziekuit- te vinden die dat wilde uitge- Daardoor werd ik wel gedwon- eenvoudige muziek te schrijven, /as toen nog niet bekend als er en kon mijn eigen songs niet zelf opnemen. Dan was alles veel makkelijker geweest. In die tijd schreef ik onder andere „Hello Marv Lou" voor Ricky Nelson, .Rubberball' voor Bobby Vee en „He's A Rebel" voor the Crystals. Gene Pitney Dat laatste nummer, „He's A Rebel" dat was bijzonder vooruitstrevend, het was eigenlijk een protestsong over een jongen die zich anders ge droeg dan de anderen en die daar door niet werd geaccepteerd". Toen hij het als componist een maal gemaakt had, duurde het nog vrij lang voordat hij ook als zan ger geaccepteerd werd. Hij maakte wat plaatjes bij het Blaze label, maar zonder succes. Toen tekende hij bij Musicor en vanaf dat moment rin kelde de kassa. „De eerste plaat die ik bij Musicor opnam was meteen een hit. Dat was J Wanna Love My Live Away", daarna kwamen de echte grote hits. zoals „24 Hours From Tulsa". „Town Without Pity", enzo voort. Het gekke is. dat ik nooit een nummer één hit heb gehad, zowel in Amerika als in Engeland. Maar het doet eigenlijk niet ter zake. Het liedje waar ik het meest mee geas socieerd wordt, is „Town Without Pity", als de mensen mijn naam horen, weten ze altijd ook de naam van dit liedie. Het is de titelsong van de gelijknamige film en eigen lijk ook al een protestsong. Het ging over de wreedheden die een grote stad de individuele mens kan aan doen". Hoe vindt Gene het nu om nog steeds aan zijn oude hits te worden opgehangen? „Ik vind het niet erg om de hits uit het verleden nog steeds te moeten zingen. Het waren geen onbenullige liedjes, ze hadden wat te zeggen, daarom vermoeit het mij niet ze nog steeds te zin gen. Trouwens, nu ik geen hits meer heb. heb ik veel meer voldoening in mijn werk. De mensen waarderen mij nu om wat ik doe, niet omdat Ik een hit heb. Wanneer je een hit hebt. ik alles erg makkelijk voor je. er is een automatische reactie. Je komt vanzelf op de televisie, de men sen kennen je daardoor. Je staat gewoon automatisch in de belang stelling. Als je geen hits meer maakt, hangt alles van je persoonlijke pres taties af. Wanneer een artiest tijdens de periode dat hij hits maakt er niets aan doet om zich te ontwikkelen om zonder hits ook iets te presteren, dan kan hij het later wel vergeten. Maar als Je je wel ontwikkelt, begint het pas goed als je geen hits meer hebt. Dan waardeert het publiek je om je prestaties". De laatste tijd is er een enorme vraag naar oude hits, ook naar die van Gene Ptiney. Wat denkt Gene over deze herleefde belangstelling in de oude popmuziek? „De mensen wil len weer eenvoudige muziek horen. De huidige popmuziek is te ingewik keld voor ze, en als je bij muziek moet denken, verlies je publiek ermee. Het is net zo met de pop als met. de jazz gegaan. In het begin waren er de big bands, waar de men sen ook op konden dansen, maar langzamerhand werd de muziek in gewikkelder, meer heavy. Zo ging het ook met de pop. De musici wilden beter worden, ze wilden zich onder scheiden van de anderen en mu ziek in hun eigen straatje spelen. Maar dat werd te moeilijk voor het publiek, dat over het algemeen niet zo bij muziek betrokken wil zijn. Omdat er op het ogenblik geen ech te stroming is, komen al die oude van de pop weer terug. Maar zoeken niet naar bepaal- uit het verleden, het is geen nostalgie, ze zoeken alleen maar eenvoudige muziek. Ik geloof dat we nooit helemaal naar die periode zul len terugkeren, daarover was de mu ziek uit die tijd te beperkt. Het is niet meer alleen „I Love You" op drie akkoorden". Maar hoe het ook zij met de her nieuwde interesse in de muziek van weleer, Gene vaart er op het ogen blik nog wel bij. „Plannen maken doe ik eigenlijk niet. Het gaat alle maal zoals het gaat, ik leef van dag tot dag. Maar financieel hoef ik mij geen zorgen te maken. Ik bezit een muziekuitgeverij, ik heb een aandeel in mijn platenmaatschappij en bovendien heb ik belangen in diverse andere projecten buiten de wereld van de showbusiness". ROBERT BRIEL. Na anderhalf jaar kwam er echter n nieuwe manager, en toen ver anderde dat wel. We gingen in een nieuwe bezetting spelen, en door die nieuwe manager verdienden we ;en gegeven moment helemaal niks meer (die manager was overi gens de bekende John B. van Set- eens manager van the Outsiders andere in die tijd bekende groe pen). Ook dit was ik gauw zat. een tijdje in Spanje te heb ben gezeten ben ik naar Engeland gegaan. Ik verdiende daar de kost met wat studiowerk, een enkel re clamespotje en begeleiden van een groep. Het is me daar trouwens opgeval len dat de Engelse groepen in doorsnee niet meer techniek hebben dan de Nederlandse". Manager Henk van Leeuwen valt hem bij: „Je hebt genoeg goede gi taristen in Nederland, maar vaak duiken die onder bij cabarets e.d. Dit land is trouwens eigenlijk te klein om een uitgebreide popscene te hebben. Meestal is het hier zo, dat Je naar voren komt als Je iets commer cieels maakt. Er wordt bovendien veel „nep" toegepast bij de radiostations en de popbladen. Neem nu zo'n populariteitspoll. Het is iedere keer opmerkelijk dat de week dat de poll in een blad staat, er grote verhalen over de Gol den Earring en dergelijke groe pen verschijnen. Zo kan het gebeu ren dat ene Focus, toch een gevestig de naam in de Nederlandse popwe reld, als „meestbelovende groep" uit de bus komt. Waanzinnig natuur lijk". Tot nu toe is hij nog niet met „Riverhorse" is opgetreden. „We zijn al een paar maanden bezig, maar ik vind de voorbereidingstijd nog te kort. We moeten eerst op ons gemak eens kijken wat onze mogelijkheden zijn. Onze muziek zal waarschijn lijk wel een mixture worden. Je weet van tevoren nooit wat er pre cies uit gaat komen, daarom kun Je niet direct zeggen die en die mu ziek gaan we spelen. We willen eerst stiekem wat gaan experimenteren. En eigenlijk moet je gewoon eerst een hit maken. We willen echter niet te lang meer wachten met gaan optre den, omdat Je contact met Je publiek moet houden. In de voorbereidingstijd heeft Gerard zijn brood voornamelijk ver diend met sessionwerk. Hij maakte o.m. deel uit van het ensemble „De Paniekzaaiers", bekend van de carnavalshit „Het Whiskeylied". „Hardstikke leuk werk is dat. In de „Paniekzaaiers" zitten jongens die ik goed ken, zoals Polle Eduard, eens bassist van de Tee-Set, Rob Plai sier en Cary Jansen. Het is gewoon een feest om dan met zijn allen zo'n nummer als „Het Whiskeylied" te maken. Het blijft echter allemaal bijzaak voor Gerard. Op de eerste plaats staat „Riverhorse". Het floppen van de eerste single doet daaraan niets af. BERT VAN DOMMELEN NEDERLAND I 5.00 Kinderprogramma i VARA) 6.45 De fabeltjeskrant (NOS) 6.55 Journaal (NOS) 7.05 Van gewest tot gewest (NOS) 7.30 Internationaal Agrarisch Nieuws (NOS) 7.50 Tips van het Nationaal Bureau voor Toerisme (NOS) 8.00 Journaal (NOS) g.20 Politieke Partij Radicalen 8.30 Staatsloterij 8.35 Uitzending Stichting Socutera 8.40 Showboat, speelfilm (Rjjkskeukring: a.l.) (NOS) 10.25 Studio Sport (NOS) 10.50 Interpellatie, discussieprogramma (NOS) 11.20 Journaal (NOS) 11.25 Den Haag vandaag (NOS) NEDERLAND II De fabeltjeskrant (NOS) Journaal (NOS) Dagje ouder (VARA) Journaal (NOS) Dorus een vrolijke terugblik Hun gewicht is geld waard, gefilmde documentaire over Duindigt (VARA) Achter het Nieuws Internationaal (VARA) Kenmerk: de wekelijkse informatierubriek over kerk en samenleving (IKOR/CVK/RKK) 10.55 Journaal (NOS) 11.00 Filosofie les 4 (TELEAC) 6.45 7.05 0.20 10.20 Soms is de televisie net een oude goeroe, een geestelijk leidsman, zoals bijvoorbeeld gisteren. Waar kan Je het beste en goedkoopste je kleurenfoto's laten ontwikkelen? Koning Klant vertelde het ons. Op welke manier kan je Je het beste indekken tegen het kopen van ondeugdelijk schoeisel? Hier en Nu vertelde het ons. namelijk door in de schoen winkel te vragen of men op de bon zet dat er van echt leder sprake is. Ik zie het me nog niet doen. Hoe moeten we handelen als er bij een auto-ongeval sprake is van lichamelijk letsel of dood en we recht hebben op invali- diteltsuitkering of smartegeld? De ombudsman vertelde het ons. Hoe' moeten we met onze kinderen omspringen? En „Een zoen voor de juffrouw" vertelde het ons. Wat zouden we zonder onze dagelijks goeroe moeten beginnen? We zouden hulpeloos in het leven staan. Hoe heeft mijn moeder het eigenlijk die halve eeuw gered, toen zij het zonder televisie moest doen? Daarnaast bevatten ook de se ries veel bruikbare wijsheden. De persvrijheid werd aan de hand van een schoolkrantje gedemonstreerd in „Kom maar binnen". Van Mannix konden we leren dat je als getuige van een misdaad altijd de politie moet inlichten. Het gezegde „Mijn spelen is leren", kan in deze eeuw van de televisie be ter worden veranderd in: „Mijn kijken is leren". Ook zo'n film als „Christus is opge staan", een voorproefje op Pa sen dat de NCRV ons voor schotelde, was op allerlei ge bied leerzaam. Hoe wordt Pasen gevierd in een Roemeens dorp? Hoe wor den de broden gebakken, hoe worden de kerkklokken geluid, hoe worden de lammeren ge slacht? Het zijn kleine details, toege geven, maar door middel van zo'n film, met uitstekend doel treffend camerawerk van Jan Schaper «de regie was van Nico Bogaart) krijg Je toch een heel aardig beeld van zo'n dorp. Ik kan het getuigen, niet omdat ik ooit in Roemenië ben geweest, maar ik heb wel eens een bruiloft bijgewoond in een Joegoslavisch dorp tegen de Roemeense grens aan, waar de inwoners allemaal Roemeens spraken. En de sfeer daar was bijna identiek aan de sfeer die we gisteren uit de film op ons af zagen komen. Je kan Je na tuurlijk afvragen of het Juist is zo'n geïsoleerd beeld te ge ven van een Roemeense dorps gemeenschap en of het niet objectiever is daar de moeilijk heden die de kerk van staats wege ondervindt bij te betrek ken. Maar ik ben Juist wel een voorstander van het uitdiepen van één facet van een pro bleem, of een toestand, of een land, omdat televisie nu een maal een duizendogig monster is dat het ene facet op de ene avond compenseert door het andere facet op de andere avond. Het kopen van goede schoenen die van echt leder zijn en niet van vermond plas tic, ls geen wereldprobleem, dat is waar, maar als de voorzitter van het schoenlappersgilde al lerlei schoenen uit elkaar rukt, en de uitgetrokken schoen van Hans Sleeuwenhoek (de Chroesjtsjow van Hier en Nu) op zes jaar dragen taxeert, dan heb ik toch het idee dat ik iets meer te weten ben ge komen van het grote geheel. Het zijn immers vaak de kleine dingen die meer licht werpen op de grotere zaken. Ik heb in zo'n film over Roemeense paasgebruiken bijvoorbeeld meer aan het beeld van de bakker en zijn personeel die de korsten van de broden afklop pen, dan aan die barokke tek sten die Paul van der Lek af en toe moest opzeggen. NICO SCHEEPMAKER 7.08 (S) oude muziek (gr). 7.30 Nws. 7.41 Hier en Nu. 7.55 (S) Klass. muz. Igr). 8.10 Gewijde muziek (gr). 8.30 Nws. 8.41 (S) "-s^■- 10 (S) Klass. muz. (opn. 10.00 Zondagslled bij de scl 10.04 Schoolradio. 10.30 Nws. 10.33 (S) Voor de zieken. 11.05 Geestelijke pulaire klass. 1.55 Mededel. J.10 Hervormde Mlddagpauze- 14.05 Informatief progr. school - 15.33 (S) Geestelijke lied. 16.00 De bijbel l.p.v. Drugs, klank beeld. 17.00 (S) Popmuz. (gr). 17.30 Nws. 17.32 Hier ensemble. 11 e. 18.30 Nws 18.50 Muz. Hells. 19.05 (S) Kerkorgelconcert 19.35 (S) geestelijke liederen. 20.05 (S) Kamermuz. (gr). 20.20 (S) Jo- Nws. 22.40 Den Haag vandaag. 22.50 Bi plaatje (gr). 8.00 Nws. 8.11 Radiojournaal. 8.20 (S) dag met 16-9.40 Waterstanden) 10.00 Voor de kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen. (11.00-11.02 Nws.) 11.30 Rondon 12: progr. v.d. vrouw. (11.55 Beursberich ten) 12.30 Modern platteland. 12.35 Sportrevue. 13.00 Nws. 13.11 Radio- Journaal. 13.30 klass. en mod. kamer muz. 14.00 De notedop: gevar. progr. 15.00 Palet, progr. v.d. zieken. 16.00 Nws. 16.03 Aspecten: kunstprogr. 17.00 Mobiel: een beweeglijk progr. voor beweeglijke mensen. (17.55 Me dedelingen. 18.00 Nws. 18.11 Radio journaal. 15.20-18.30 Ultz. van E).S.'70) 19.00 (S) Jeugd en ritme. 19.25 De gesproken brief. 19.30 vragen rondom schrift en samenleving. 20.00 Nws. 20.05 (S) La Resurrezlone, ora torium van Hèndel; door het Radio Kamerorkest met koor en solisten. 22.30 Hoe verander lk de wereld ln 25 minuten?: licht progr. 22.55 Mede delingen 23.00 Nws. 23.10 Radiojour naal. 23.20 Serie ulte. over elektr. muz. 23.5524.00 Nws. Hllv. III 240 m en FM-kanalen. 7.00 TROS. 11.00 E.O. 12.0024.00 KRO. 7.00 Nieuws. 7.02 De Hugo van Gel deren Show. (8.00 Nieuws.) 9.00 Nieuws. 9.03 Take nine. 10.00 Nieuws. 10.03 Robbie Dale on radio. 11.00 De muzikale fruitmand: verzoekprogram- 13.03 Raden maa 14.03 Dlscjockeys-s 14.00 Nieuws. 17.00 Nieuws.) Callmero tekenfilm 19.10 (K) Wat familie tv-serle 19.35 (K) t Stokpaarc hobbyrubriek NOS 20.00 (K) Jour naal TROS 20.01 (K) De Onverschrok- kenen. tv film 21.15 (K) De mens en de zee 6. de Poolzee, natuurfilm 21.28 (K) Marty Feldman en The Golddig- gers showprogr. 22.15 (K) Op uw ge^ zondheid voetverzorging tv serie IKOR CVK 22.40 Oordeel vooroordee veroordelen? tv serie over een aanta etnische minderheden ln Nederland NOS 23.10-23.15 (K) Journ. Nederland II. NOS 18 45 (K) De Fabeltjeskr. NOt 18.55 (K) Journ. 19.05 (Zolder 9) Jeugt progr. 10.20 (K) Zang met instr. oom bo spirituals 19.35 (Kt Passie. he lijden bezongen een collage van ge dichten, prenten en muz. voor de lij denstljd NOS 20.00 (K) Journ.) VPR< 20.21 Bericht, uit de samenleving 20.3 years, film ;t-show NOS 22.25 (K) Ter Viste lementair en politiek weekoverz. 22.50 22.55 (K) Journ. Onbekende stam Een expediti van antropologen heeft ln het zuide van de Philipptfnen een onbekend stam ontdekt, die al vele duizende jaren nog helemaal in het stene tijdperk leeft. De leden van de stan de Tasaday, wonen in holen in ee zeer dicht, nagenoeg ontoegankelij oerwoud ln de provincie Cotabat ongeveer 960 kilometer ten zuiden va Manilla. Z(j kennen geen landbou en houden zich in leven door h< plukken van wilde vruchten en plax ten.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1972 | | pagina 5