DE GREEP VAN
DE MACHT
BOEIT NIET
Haagse Comedie bedenkt jeugd
Z(fë)vandaagID
...en gisteren I
MICHIEL DE FLUITER IS EEN HEUSE KINDERMUSICAL
uitnodiging
van aspa...
Hitparade: Sandra en
Andres rukken op
C/li\pmgmmma]
jdgjSRRAP tg MAART 1973
len toneelstuk graat door veel han-
jfD. De schrijver wikt eerst zelf of
^jn fantasie het licht wel verdra-
pn kan, daarna buigen achteenvol-
((ns agenten, dramaturgen, regis-
en spelers er zich over en
►ns land geldt dan ook nog
n buitenlands succes maatge-
tend kan zijn. Kan een stuk, dat
orer zoveel horden is gegaan een
Bislukking zijn? Misschien voor de
triticus, die niet heeft gemerkt dat
üj oog in oog met het toneel van
de toekomst zat.
gedachten vielen my in bij de
première van „De greep van de
nacht" bij het Amsterdams Toneel
Brakke Grond. De
achrijver Eduardo Manet, een in
Parijs levende Cubaan is hier al
bekend geworden door „De nonnen",
welk stuk Studio twee jaar geleden
hem vertolkte.
Manet koos een echtpaar, mijnheer
mevrouw Arthur, om te tonen
boe de macht zich in ons leven
openbaart en dan macht in een
brede betekenis: wij zijn de geke-
ienden, de gevangenen van alle
Troegere ervaringen, van alles wat
omringt. Vrijheid ontbreekt
daardoor, elke poging tot een nieu-
onbezoedelde start is al bij
roorbaat getekend, onlosmakelijk
les wat voorafging.
Dat mag diep klinken, maar is in
en waarheid als 'n koe. Wie al
les wil omvatten zal moeilijk tot
visie kunnen komen waar de
toeschouwer iets van mee naar huis
neemt. De nuchteren zullen trou-
opmerken dat alle bindingen
bet bestaan Juist manifest maken,
r de kleur aan geven.
Mevrouw Arthur „verneint", mynheer
Arthur tracht gewond hoop te put
ten in een reeks scenetjes, die meer
naast elkaar staan dan dramatisch
achter elkaar. Manet heeft klassieke
mogelijkheden tot het aanbrengen
van ontwikkeling terzijde gelaten
met een dialoog van individuele ge
waarwordingen, met een symboliek
uit de Spaanse denkwereld en met
de slogans, die veel modern toneel
begeleiden, maar er op zijn best
niet zelf in voorkomen.
Het was moeilijk om door de woor
denstroom gevangen te worden. Men
heeft zijn kader te breed gekozen
en als de moeder van mijnheer Ar
thur tenslotte bekent dat zij ook in
het duister zit, weet men da/t Bec
kett, die menselijke conditie al in
tenser heeft doorgelicht.
Aan de voorstelling lag het niet,
want er is kennelijk met veel toe
wijding aan gewerkt. Er was weer
eens de bijzondere gelegenheid
Guus Hermus aan het werk te zien.
Hij maakte van mijnheer Arthur
een getourmenteerd sukkelaartje
met kleine humoristische terzijdes
en een paar zeer aansprekende mo
nologen. De zorgvuldig naar zoveel
mogelijk bodem gravende regie van
Karl Guttman liet Sigrid Koetse
meestal een bijna bits-nuchtere
vrouw zijn, evenzeer kaap volgehou
den prestatie. Veel verheldering
mocht dat in het uitzicht op Ma
nets werk echter niet te geven. Cor
Hezemans loste de scènewisseling in
een moderne stijl heel praktisch op.
P. Ruivenkamp
Guus Her mus en Sigrid Koetse
in „De greep van de angst"
(Foto Jutka Rona)
De Haagse Comedie rustig temidden van de woedende gol-
?n gaat gestaag door met het waar maken van haar doel
stellingen. Toen tweeënhalf jaar geleden het Haags Ontmoe
tingscentrum voor Theaterkunsten werd geopend, kwam al on
middellijk de wens boven ook de jeugd te bedienen met spe-
^riale voorstellingen, „het vergeten publiekje van kinderen in
de lagere schoolleeftijd" zoals zij het zelf noemt.
vandaag tot medio april zullen
(Top woensdag- en zaterdagmiddagen
Vertoningen worden gegeven van de
kindermusical „Michiel de fluiter."
811 wn Jongen die een tand verliest en
n daardoor in staat is een hels geluid
roort te brengen.
Hoes, die onder meer Ko van
werkzaam heeft geassisteerd in
Feydeau's ,,'n Blok aan het been"
1deed met veel overtuiging de regie,
rant hy is er heel zeker van
ADVERTENTIE
Dit is uw belang: dat op uw
kantoor alles perfekt loopt.
Daar hangen uw resultaten
van af. Een gesprek bij
ons aan de werktafel over
uw organisatie en over de
hulpmiddelen kantoor
meubelen, machines,
systemen, en kantoorartikelen,
brengt u op frisse ideeën.
En... ongeacht of u een
klein of een groot bedrijf
hebt: wij zijn geïnteresseerd
en nergens te groot voor...!
Belt u. eens voor een afspraak.
ASPA-LEIDEN NV
Willem Barentszstraat 23
(Industrieterrein "De Waard')
Telefoon (01710) 20342*
zaandam leiden delft breda
dat werken voor deze Jeugd een sti
mulans kan betekenen als je het op
een volwassen, goede manier doet.
Daarmee staat hij eigenlijk tegen
over de visie van de rijksoverheid,
die enkele jaren geleden het kin
dertoneel niet meer zo zag zitten.
Hij probeert zijn publiekje zo vol
wassen mogelijk te benaderen met
zinnige dingen en aansprekende si
tuaties.
Na de try-outs heeft hij in ge
sprekken met de jeugd ongedachter
ervaringen opgedaan. Hij heeft zich
de kritiek uit kindermonden in de
oren geknoopt en de première zal
er dan ook anders uitzien dan de
eerste „probeervoorstelling." Overi
gens was de ontvangst van „Michiel
de fluiter" zeer enthousiast.
De musical werd uit improvisatie
bij het Reichskabaret in Berlijn ge
boren. Dat wü zeggen dat de situa
ties niet zonder meer uit de tekst
teru gte lezen waren. Bovendien
was de uitwerking zo Duits dat er
aan de acht verschillende scenes
veel veranderd werd omdat bijvoor
beeld de Duitse verhouding ouders-
kinderen een mentaliteit ademt, die
hier niet meer bestaat. Dat maakte
het mede nodig dat er nieuwe mu
ziek (van Jurriaan Andriessen)
moest worden gemaakt bij nieuwe
liedjes, waar Herman Frank aan
heeft meegewerkt. Ze zullen worden
gespeeld door een levensechte pop
groep, Nature's Garb.
Vernederlandsing
André Kuyten, bekend als auteur
van „Het verborgen leven van Jezus
Christus," heeft zich met de verne
derlandsing bezig gehouden. „Het is
het monnikenkantje in mijn karak
ter, dat ik het origineel zo zorgvul
dig mogelijk in het Nederlands heb
trachten te formuleren. „Michiel de
fluiter" heeft een poppenkastele-
ment. Ik heb grote bewondering
voor Guus Hoes hoe hij op zijn ka
mer eindeloos heeft zitten donder
jagen, hoe hij veranderingen kon
oproepen met een tafel en wat
stoelen. Hij heeft een groot vermo
gen zich te verplaatsen in de speel-
trant van kinderen."
Hoe de kinderen daarin kunnen
meedenken is al aan het licht geko
men in de voorstellingen, die als
een spel beginnen. André Kuyten
heeft één van zijn opwindendste
theaterervaringen opgedaan toen er
bijna een psychose losbrak, die hem
deed denken aan het moment, dat
de stier in een arena de dood recht
in de ogen kijkt. Het is een open
baring geweest, die hem definitief
voor het toneel heeft doen kiezen.
Roelof den Ambtman, Wiebe
Brandsma, Francine Dreessen, Ge
rard de Groot, Anne-Marie Heylig-
gers en Michiel Kerbosoh doen mee
in „Michiel de fluiter".
André Kuyten heeft in het werken
bij de Haagse Comedie die team
geest aangetroffen, die voor hem de
kracht van de groep uitmaakt. Ook
voor in een kindermusical spelen is
een sterke mentaliteit nodig. „Spe
len op het toneel is zich bevinden
tussen de tanden van een monster.
Doe je het niet goed dan vallen die
tanden gapend dicht."
AMSTERDAM (ANP) De top-10
van deze week met tussen haakjes
de posities van vorige week.
Amsterdam
1. (1) Poppa Joe: The Sweet
2. (4) Look wot you dun: Slade
3. (5) Als het om de liefde gaat:
Sandra - Andres
4. (10 Son of my father: Ccickory
Tip
5. (2) Sacramento: Middle of the
Road
6. (3) I saw you: Seemon and Ma-
ryke
7. (7) Mother and child reunion:
Paul Simon
8. (-) *n Man mag niet huilen:
Jacques Herb
9. (-) My World: The Beegees
10. (6) Morning has broken: Cat
Stevens
Londen
1. (3) Without you: Nilsson
2. (1) American pie: Don McLean
3. (8) Beg, steal or borrow: New
Seekers
4. (2) Son of my father: Chicory
Tip
4. (6) Mother and child reunion:
Paul Simon
6. (4) Got tot be here: Michael
Jackson
7. (7) Blue is the colour: Chelsea
Footballteam
8. (-) Alone again (naturally)-
Gilbert O'Sullivan
9. (-) Meet me on the corner:
10. (5)
1. (5)
10. (-)
Lindis Fame
Look wot you dun: Slade
York
Heart of gold: Neil Young
Lion sleeps tonight: Robert
John
Dvvon by the lazy river: Os
monds
A horse with no name:
America
Without you: Nilsson
Mother and child reunion:
Paul Simon
Poppie love: Donnie Os
mond
Hurting each other: Car
penters
Everything I own; Bread
Way of love: Cher
Sacramento: Middle of the
Road
Zeit macht nur time only)
Barry Ryan
Amarillo: Tony Christie
Du lebst in deiner Welt
(you live in your world)
Daisy Door
Jeepster: T. Rex
Fireball: Deep Purple
Telegram Sam: T. Rex
Mamy Blue: Ricky Shayne
Er ist nicht wie du (He is
not like you)Marianne Ro
senberg
Du weinst um mich (You
weep for me) Michael Holm
I
KRO. 14.15 NOS 17.00 CYK 18.30
IKOR 19.00 NCRV 22.30 TROS.
8.00 Nws 8.10 Overweging 8.15 (S)
klass. muz. (gr.) 9.00 Nws en waterst.
9.15 (S) klass. gew. muziek (gr.)
10.00 Eucharistivierlng 11.00 Nieuws
11.02 (S) Operaconcert. 11.55 Meded.
12.00 magazine met achtergrondln-
form. over kerk en samenleving 12.30
Nws 12.40 Act. 12.50 Bultenl. com
mentaar 13.00 (S) Verknipt: licht
programma
"solist (in' de pauze:
17.00 Christelijk
dachte lied 18.58 Wilde Ganzen 19.00
Nws 19.07 (S) Seml-klass. kamermuz.
(opn) 19.45 Honderd Jaar Protes
tants-Christelijke Journalistiek, lezing
20.00 (S) Psalmen: nieuwe berljmin-
VARA 10.00 IKOR 12.00 AVRO 14.30
NOS 17.00 VARA 19.30 VPRO 20.30
AVRO.
8.00 Nws 8.10 Voor het platteland
8.17 Weer of geen weer (9.00 Sport-
meded.) 9.45 Humanistisch Verbond
10.00 Korte klnderdienst 10.30 WIJ
met onze ontwikkeling: themaprogr.
l.v.m. de a.s. wereldhandelsconferentie
UNCTAD III (Plm. 11.25 Wilde Gan-
00 (S) Muzikaal Onthaal
de bultenl.
werknemers 16.30 Gevolmachtigd: Een
konlnk te rijk met uw verzoekplaat
17.00 (S) Klass. en mod. kamermuz.
18.15 (S)
Kwartler-
(S) Boeketje ro-
19.00 discussie
stigmatiserend taalgebruik 20.30
(S) verzoekplatenprogr. 22.30 (S) au-
eigen werk, afge
wisseld door grammofoonmuz.
Meded. 23.00 Nws 23.10—23.20 Radio
journaal) 23.55 Nws.
HILV III 240 m en FM-kanalen 7.00
11.00 Nws 11.02 Mu
ziek Mozaïek VARA: 12.00 Nws 12.02
VERZOEKPLATENPROGR 13.00 Nws
13.02 NAR:
14.00
4.02 Lang6 de Lijn:
muziek (15.00. 16.00 en
17.00 Nws.)
.MAANDAG 2<
HILV. I. 402 m en FM-kanalen
7.00 NCRV. 19.00 E.O. 20.00 NCRV.
7.00 Nws. 7.02 Het levende woord.
(S) klassieke- en populalr-klas-
sleke muziek, (gr). 7.30 Nws. 7.41
Hier en Nu. 7.55 (S) moderne muziek
(gr) 8.10 gewijde muziek. 8.30 Nws.
1.41 (S) Podium
sche etherleergang. 10.30 Nws. 10.33
(S) hoogtezonprogramma. 11.30 Hier
en Nu. 11.32 (S) Berlijns Symfonie
Orkest (gr). 11.55 Meded. 12.00 Los-
Vast (12.21 voor boer en tuinder;
12.26 Meded.
Ital. operafragm. (gr.). 14.0
17.00 (S) Licht ensemble
Schulz. 17.30 Nws. 17.32 Hier
18.00 (S) Hot Club 69. 18.19 Uitz
Luchtmacht, 19.00 'Wij hebben een
woord voor de wereld: muziek, lnf.
19.08 Refor
matie en Reveil; 19.20 Vragenbeant-
woording; 19.40 Bijbelstudie. 20.00
wijn, muziek
klankbeeld 21.38 (S) Reis
naar Abel, hoorspel. 22.20 Avondover
denking. 22.3"
22.4
Kroniek
boeken, schrijvers en toneel.
23.00 (S) NCRV-Vocaal Ensemble.
23.28 (S) Deze tijd, deze muziek
(opn.) 23.55 Nws.
HILV. II 298 m en FM-kanalen.
7.00 VARA. 7.54 VPRO. 8.00 VARA.
9.00 NOS. 12.15 VPRO. 14.50 AVRO.
20.00 NOS, 23.10 AVRO. 23.20 NOS.
7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 (S)
Spitsuur Amsterdam. (7.33-7.38 Van
de Voorpagina). 7.54 Deze dag. 8.00
Nws. 8.11 Act. 8.23 (S) Spitsuur Am
sterdam (vervolg). 9.00 Uitgebreide
reportage. 9.35 Waterstanden. 9.40 Pe
dagogische rubriek, 9.55 (S) Muziek
uit de Middeleeuwen en Renaissance
(opn.) 10.15 (S) Klassieke en mod.
muziek (opn.) 11.00 Nws. 11.03 Spie
gel van België: 11.30 Klass. en mod.
muz. (opn.) 12.10 Den Haag deze
week 12.15 Klass. en mod. muziek en
Inf. over muz. (13.00-13.10 Nws) 14.30
Schoolradio. 14.55 Radiojournaal.
14.55 AVRO....deze week! 15.00 Progr.
over geschiedenis. 15.35 Biels Co.:
wekelijkse strip. 16.00 Nws. 16.03 kin
dermagazine. 17.00 (S) Jongerenprogr.
17.40 Overheldsvoorl. Den Haag aan
de Lijn. 17.55 Meded. 18.00 Nws. 18.11
Radiojournaal. 18.25 (S) Operettecon
cert (gr). 19.10 Sekstant. uitz. v.d.
NVSH. 19.20 R.V.U.: Nws. uit de
aardwetenschappen. 20.00 Nws. 20.05
Pedofilie II: documentair progr. met
aansl. discussie. 22.00 (S) Jazz ln ak-
tie. 22.55 Mededelingen 23.00 Nws.
23.10 Radiojournaal. 23.20 Radiorama
HILV. III 240 m en FM-kanalen.
7.00 KRO. 14.00 TROS.
7.00 Nws. 7.03 KRO-óp-drle: dlscjoc-
keys-show. (8.00, 9.00. 10.00 en 1100
nws.) 12.00 Nws 12
Nws.) 16.00 Nws. 16.03 De Hugo
Gelderen Show. (17.00 Nws).
DRAADOMROEP
(Over de 4e lijn)
MAANDAG 20 MAART \an 18-20 uur
Peter Tsjalkowsky. Strljkquartet nr. 1
In D gr. t. op 11. Smetana Quartet
(Jlri Novak. Lubomlr Kostecky. viool;
Milan Skampa, altviool; -
toonstelling. Wandeling De dwerg
NEDERLAND 1
4.00
5.30 -
6.45
6.55 -
7.05 -
8.00 -
8.21 -
10.10 -
11.00 -
11.05 -
NEDERLAND
6.45 -
6.55 -
7.05
7.25 -
7.50
8.00
8.21 -
9.35 -
10.05 -
NEDERLAND
2.00 -
2.30 -
3.00
Hameien vertellen, i
Journaal (NOS)
Klasse werk (KRO)
Kunt U me de weg i
neer? (KRO)
Graven naar het verleden. Lee 8 (Teleac)
De fabeltjeskrant (NOS)
Journaal (NOS)
Daktari. Tv-film voor de jeugd (KRO)
Journaal (NOS)
De Berend Boudewijn Kwis (KRO)
Brandpunt (KRO)
Epiloog (KRO)
Journaal (NOS)
De fabeltjeskrant (NOS)
Journaal (NOS)
De Hazeuzangers (EO)
De kern van de zaak: Gesprekken (EO)
Tenslotte (EO)
Journaal (NOS)
Columbo. Tv-film (AVRO)
AVRO's sportpanorama (AVRO)
Bobo en Bobo. Tv-spel van Chiem van Houwe-
ninge (AVRO)
Journaal (NOS)
7.30 -
8.20 -
8.25 -
9.45 -
10.25 -
NEDERLAND
6.55 -
7.00 -
7.05 -
7.30 -
8.20 -
Speelwijze les 3 (Teleac)
Filosofie les 3 (Teleac)
Journaal (NOS)
Weekjournaal (NOS)
Openbaar Kunstbezit (NOS)
NOZ: een familieprogramma met amusement en
informatie (NOS)
Kennismaking met het Eurovisie Songfestival
(NOS)
Bijbel vertelling voor kinderen (IKOR/CVK/RKK)
Esperanto Les 12 (Teleac)
De fabeltjeskrant (NOS)
Jezus van Nazareth, documentaire film
(IKOR/CVK)
Mannix, tv-film (VARA)
Journaal (NOS)
Een groot uur: U (VARA)
Muzikale show met Gerard Cox (VARA)
Journaal (NOS)
De fabeltjeskrant (NOS)
Journaal (NOS)
Pippi Langkous (NOS)
Studio Sport I (NOS)
Panoramiek: achtergrondinformatie over gel
nissen in binnen- en buitenland (NOS)
Dubbeldekkers (NOS)
Studio Sport II (NOS)
Kort geding: discussieprogramma (NOS)
Journaal (NOS)
Informatie en discussie over drugs (NOS)
Er was alle reden benieuwd te
zijn naar het eerste deel van
'Hoofd en hart', de vertaling
van 'Sense and sensibility', en
in dit geval en niet letterlijke,
maar heel rake vertaling, inclu
sief de alliteratie. Niet alleen
omdat David Giles, die voor re
gie en bewerking tekende ook
'Forsyte Sage' heeft geregiseerd,
'die classic van de nog Jonge
televisie', maar ook omdat Jane
Austen (met ook haar tweede
grote werk 'Pride and preju
dice') tot de schrijvers rond
1800 behoort, die nog steeds ge
lezen wordt. Ik kreeg er deze
eerste keer echter geen vat op,
de figuren waren blijkbaar niet
omlijnd genoeg om op een zo
vluchtig medium als televisie
meteen aan te spreken. Mis
schien is een schrijfster, die
volgens de encyclopedie 'met in-
tuitie, gevoel voor humor en
ironie' schreef, toch minder
makkelijk voor tv te dramatise
ren dan Galsworthy, schrijver
van 'Forsyte Sage', die trouwens
ruim een eeuw later dan Jane
Austen overleed. "Hoofd en hart'
zal vrees ik geen 'classic' wor
den in de tv-historie. Het zal
daar met zijn vier afleveringen
ook niet de tijd voor krijgen.
Gisteren werd premier Bies
heuvel geïnterviewd door de
NCRV. keurig netjes, dat schijn
je er tegenwoordig bij te moeten
zeggen omdat hij blijkbaar altijd
op de meest weerzinwekkende
wijze aan de tand wordt gevoeld
zonder dat ik dat ooit merk. Ik
merk hooguit, dat hij altijd wei
nig concreets te zeggen heeft,
althans die schijn weet te wek
ken. Nu bijvoorbeeld wist hij
niet of minister Schmelzer in
derdaad aan de Portugese rege
ring heeft gevraagd of Benfica
Feyenoord niet alsnog kan wor
den uitgezonden, terwijl het toch
voor de hand had gelegen dat
even aan Schmelzer te vragen,
omdat het een typische tv-vraag
was die zeker door „Hier en nu"
zou worden gesteld.
„Farce Majeure", altijd het
beste in de parodie, had 2 uitste
kende nummers waarin eerst het
„na-na-lied" van Sandra en
Anders, en daarna de Vlamingen
op de hak werden genomen.
„Farce Majeure" lijkt altijd zo
gauw voorbij, dat komt door het
vaste nummer met de kar, zel
den een voltreffer, waardoor Je
altijd denkt: „Het is alweer
voorbij", terwijl dan het kar-
nummer moet komen, plus de
af tl te li ngsgrappe n
..Achter het nieuws" zat daar
na vol met „kwesties". De kwes
tie van de radio-activiteit in
Dodewaard. De kwestie van de
afbraak (al dan niet) van de
Alkmaarse spoorbuurt.
Via prof. Erich Wulff de
kwestie-Vietnam: de vraag ln
hoeverre een volk dat 30 jaar
oorlog heeft gevoerd daar een
oorlogssyndroom aan zal over
houden. de vraag ook in hoe
verre de Amerikanen, die mo
menteel via hun technische
perfectie de oorlogsmoorden
verdringen, er later toch nog
hun syndroom aan zullen over
houden. En via Sheffield. de
"schoonste stad van Europa"
(waar ze nu zelfs witte tulpen
durven te planten), de kwestie
van de luchtvervuiling in het
Botlek-gebied, om tenslotte te
eindigen met een Turkse Jour
nalist, die over de huidige vorm
van militair-fascisme in Turkije
sprak. Al die onderwerpen wa
ren goed aangepakt (Dodewaard
wat te gemakzuchtig via die
persconferentie, Wulff uitste
kend via het interview van Jaap
Walvis, Sheffield ook uitstekend
via de Engelsman die daar de
fabrieksschoorstenen heeft uit
gerookt) Alleen het enige on
derwerp dat geen 'kwestie' be
handelde: een huwelijk van
twee leden van de Jezus-bewe
ging, was verkeerd aangepakt
We zagen steeds de zingende
jongeren op de voorgrond, ter
wijl de verbaasde ouderen ach
ter in de kerk verwaarloosd
werden. Die vreedzame botsing
der generaties was nu juist het
interessante, zoals we ons her
inneren van een VPRO-repor-
tage van een soortgelijk Ameri
kaans huwelijk.
NICO SCHEEPMAKER
ADVERTENTIE
Wandeling Het oude kasteel
Wandeling De Tulllerlëen (Spelen
de kinderen) Bydlo (Poolse Osse-
wagen) Wandeling Dans van de
kuikentjes ln hun
de markt te Limoges Catacom-
poort te Klew. Rudolf Plrkusny, pia-
Sergei Prokofiev. 1. Strljkquartet nr.
2 ln F gr. t. op 92. Carmlrelll Quar
tet (Plna Carmlrelll. Montserrat Cer-
a. viool; Lulgl Sagratl, altviool;
Richter, plano.
TV MAANDAG
Nederland I
NOSïNOT: 10.45-12.00 Schooltelevisie,
NOS: 18.45 (K) De Fabeltjeskr. NOS:
18.55 (K> Journ. KRO: 19 05 (K) De
(K) 3000 kilometer door Tanzania.
reisreport. 21.10 Heinz Rllhmann,
(Ship
23.10 (K)
teur: Het Narrenschip (Ship of
les - les 13.
18.55 (K) Journ. AVRO: *19.05 (K)
AVRO's TopPop: wekelijkse hitparade.
19.30 (K) Avroskoop (22) NOS: 20 Q0
K) Journ. AVRO: 20.21 (K) Peyton
Place 21.10 (K) De
Rudolf Hess. BBC-docum. 22.00
AVRO's Televlzler Mag. NOS: 22.50
(K) Journ. TELEAC: 22.56-23.26 Wat
is ie vak man? - lee 10.