'Heilige oorlog'
om Hollands lied
Tsaren-schatten in Amerika
C(jfy) vandaag
C/Üi\mgmmma]
)on Kozakken in Leiden
...e/7 gistere/ l
Vader Abraham in het strijdperk:
TV morgen]
RADIO TV - KUNST
)EN Het gebeurde vrijdagavond jongstleden omstreeks
m uur in Wuustwezel. Krap over de streep (Belgische
s), amper dertig kilometer van Breda. In uitspanning
ope" zijn zevenhonderd grensbewoners getuigen van een
urtenis, in de historie van het Nederlandse lied, die ook
de „heilige oorlog om erkenning van het echte talent", zal
len genoemd. Vader Abraham persoonlijk heeft het heft
mden genomen en heeft zijn geschut in stelling gebracht
n beunhazerij en ongecontroleerde gapperij van zijn gou-
platenideeën.
Vader Abraham ls opgestaan
hter zijn schrijfbureau, waar hij
n uit het „Hollands populair",
dat Nederlandse lied in vak-
;n wordt aangeduid, maakte.
en haar Rekels, Jacques
en zijn Riwi's, Wilma en het
ssprodukt Vader Abraham en
zonen, kwamen allemaal
diezelfde Bredase schrijftafel.
r d' Hamecourt
het is overbodig om titels te
en, want de namen zijn onlos-
lijk verbonden aan successen,
retig door de populaire radio-
in onze hulskamer worden
strooid, zullen vier uur lang
de lange tafels rollen, waar
liet aflatende stroom bier door
|aste obers wordt aangevoerd,
'is er gebeurd? Waarover ma-
'ierre Kartner en zijn platen -
chappij Dureco zich boos?
Kartner, de eerste tekst-
r van het Hollands populair,
rieus wordt genomen door in-
irers, erkend wordt als een
socioloog, die gevoelige dra-
d eenvoudige muzikale zetting
te verpakken en bovendien
le gave heeft het juiste talent
oor in te zetten, staat bekend
m rustig man. Leunend tegen
roorraadrek in de keuken van
riming „Europe" legt hij ecb-
en furieuze blik in zijn ogen.
rorden omrand door een glas
opa-brilletje. Hij zegt: „Het
nds populair wordt omlaagge-
ajn op het ogenblik ontzettend
beunhazen en ook grote pla-
latschappijen die niets anders
dan coveren. Als er een popu-
plaatje uitkomt, hup, er met
een andere versie tegenaan
Er zijn nu wel dertig ver-
an „Lieve opa" en andere Vader
ïam liedjes. Er is altijd wel
Zwarte Lola of een Heikrekel
dat succes op de plaat te
r Dat verziekt de markt, om-
die platen ook nog tegen be-
elijke prijzen op de markt
ai gebracht. Het publiek weet
ilet meer. Men denkt de echte
„Lieve Opa" te kopen
met Vader Abraham en Wilma en
als ze thuis zijn ontdekken ze dat
het iets heel anders is".
„Oorlog, zeg maar gerust een slijta
geslag. Een slag tegen beunhazen
en tegen platenmaatschappijen, die
een paar jaar geleden het Hollands
populair totaal niet zagen zitten en
nu stinkend Jaloers zijn op ons suc
ces. Die willen iets terugdoen, maar
ze zijn niet in staat zelf iets origi
neels te maken, daarom gappen ze
mijn liedjes. Daartegen is niks te
doen".
Een van de vier Abraham zonen
trekt vader zelf dreinerig aan zijn
jas. omdat hij opmoet. De Kermis
klanten hebben de smaak echter te
pakken en zetten opnieuw een rie
del in. Pierre Kartner vervolgt
„Het is jammer, dat dat gebeurt,
want het publiek pikt het straks
niet meer. Het Hollands populair
kwam er nu net zo lekker in, maar
door deze toestand, liggen we er
straks met z'n allen weer uit".
Maar Pierre's brein heeft op volle
toeren gewerkt, onder druk van
Johnny Hoes, die met zijn Zwarte
Lola pikant door het zuiden en
door België marcheert. De sterren
derhalve naar het publiek brengt.
Pierre: „Ik besef dat dat de enige
mogelijkheid is om het publiek de
ogen te openen. De echte hits. ge
zangen door de echte sterren. Daar
om zijn we met de „Vader Abra
ham Show" begonnen". Rond car
naval wordt Kartner's eerste offen
sief geopend.
Geen stuiver
Wuustwezel beleeft de première. Als
het zogenaamde Kap-orgel zwijgt,
kan het feest beginnen. Complete
families hebben f 7,50 neergeteld
om binnen te mogen. Éénderde van
de recette gaat naar het gehandi
capte kind van Wuustwezel. Een
truc, die de zaak minder commer
cieel maakt. „We verdienen er geen
stuiver aan", zegt Pierre.
Alles wordt gedaan voor het be
werkstelligen van een goede ver
standhouding met het platenkopen
de publiek. Pierre's aankondiging
via de schel afgestemde microfoon
verwekt aan de lange houten tafels
al grote hilariteit. De stemming zit
er goed in. Succes is bijvoorbaat
verzekerd. „De Vader Abraham
Show waaraan niet meewerken
Frank Sinatra, Sammy Davis Jr..
Caransa. Pieter van Vollenhoven,
maar waarin u wél hoort Lieve
Opa, Manuela, Kermismelodieën.
Baje, baje, baje en de carnavalshit
van Vader Abraham „Wat zien ik"
Luid gelach, gevolgd door een inzet
van het huisorkest „De Makkers",
die horen en zien doen vergaan.
Een regie fout, die door veelvuldig
geroep van de betalënde bezoekers
om „zachter" wordt hersteld. Helaas
zijn de zingende Riwi's dan al door
het geluid weggeblazen. Slechts
flarden over liefde en tot hier en
niet verder, drongen door de ge
luidsbarrière. De Makkers tomen
met enig ontzag in als Jacques
Herb, duidelijk de eerste ster van de
avond, naar voren komt op het po
diumpje. Hij is de man van Manue
la. waarmee hij vorig jaar weken
lang van geen enkele hitlijst in Ne
derland en België te verdrijven was.
Baje, baje
Het publiek roept om Manuela
maar Jacues zingt over Majorca en
een Torreador, opzweperig ritme
dat de bieromzet een stevige duw
omhoog geeft. Op het herentoilet is
het inmiddels al dringen, want de
gretig ingebrachte litertjes moeten
ook weggebracht worden. De toilet
ten stromen weer leeg als Vader
Abraham voor de eerste maal met
zijn goede zonen verschijnt. Vier
doorluchtige feestneuzen uit Breda,
die door hun verschillende afmetin
gen en uitmonstering als hilariteit-
verwekkers dienst doen. Als bij
Baje, baje, baje <u begrijpt pootje-
baje) de pantalons naar benedeD
gaan wordt de grens van banaliteit
bereikt, maar ligt het publiek krom
van het lachen op de inmiddels weJ
kledderig nat geworden tafels
Het programma sleept zich voort
onder niet aflatend enthousiasma
voor de trompetterende gebroeders
Brouwer en tot slot ook nog voor
een optreden van Ben Cramer, die
zich uit de omgeving van Amster
dam naar Wuustwezel heeft gerept
om deze première op te luisteren
Na afloop springt hij weer in zijn
automobiel om te proberen een vol
gende schnabbel te halen, die cm
twee uur 's nachts aanvangt ln
Amsterdam. Intussen brult iedereen
het „Wat zien ik" door de feestzaal.
„Ollekebolleke. riebesolleke knol.
hoi" is het refrein, dat door een
langgerekt Wat zien ik wordt ge
volgd. Een carnavalskraker schijnt
geboren. Pierre Kartners vrees is.
dat ook deze kraker wordt gejat, al
heeft hij dan zelf ook buurtjeleen
gespeeld door duidelijk op Apple
Mol's film te speculeren. Op de an-
HSHINGTON (GPD) In Was-
»n is een zadel van Iwan de
ihrikkelijke te zien, gemaakt van
goud, fluweel en halve edel-
n. Ook met goud ingelegde stijg-
Eis, die eens aan tsaar Michael
inof hebben toebehoord, versierd
de dubbele keizerlijke adelaar
n gouden bokaal in de vorm van
galjoen (ook van de Romanofs)
tend uit de 17e eeuw. Ze vormen
rdeel van een als "uniek" be-
pelde tentoonstelling van "Rus
kunst en ambacht vroeger en
die deze week in de bekende
©ran Gallery (100 meter van het
Huis) werd geopend,
smand minder dan de Sowjet-
ische minister van culturele za-
Foertsewa. een kleine blonde
f in klederdracht en kapsel van
ttreeks 1950. was overgekomen
een ongebruikelijke persconfe-
e en om minister van buiten
ge zaken .William Rogers, bij de
opening rond te leiden. Zelfs Sowjet-
premier Alexis Kosygin had een of
ficiële brief gestuurd die, ondanks
een opeenhoping van culturele ge
meenplaatsen. niet eerder dan op een
bepaald tijdstip mocht worden vrij
gegeven voor de pers. alsof het een
opzienbarende tekst betrof
Historisch
Dagbladen in Washington en New
York waren al dagen tevoren ver
schenen met artikelen waarin ge
sproken werd van een uniek cultu
reel fenomeen, want voor het eerst
zou de Sowjet Unie het buitenland
een blik gunnen op de gecomfisceerde
schatten van de tsaren. Journalisten
werden een dag voor de tentoonstel-
lings-opening uit hun bed gehaald
met een telegrafische uitnodiging om
een persconferentie bij te wonen. Het
was duidelijk: hier was sprake van
een waarlijk historische gebeurtenis.
Op de persconferentie, in een audi
torium van de Corcoran Gallery,
stond mevrouw Foertsewa in een
zwart mantelpakje achter een formi-
ca-tafel, terwijl haar lijfwacht, een
Jongere en aantrekkelijke variant van
de minister zelf, gedurende een uur
onbeweeglijk rechtop bleef staan aan
het uiteinde van het podium, vlak
naast een tasje waarin ongetwijfeld
de meer mannelijke attributen van
één of meer revolvers verborgen wa
ren.
Solsjenetsjin
Mevrouw Foertsewa erkende ner
veus te zijn geweest voor de perscon
ferentie. wamt ze had pijnlijker vra
gen van de (60) journalisten ver
wacht. "Ik had meer puntige vragen
verwacht", zei ze. "omdat ik weet
wat voor mensen jullie Amerikanen)
soms kunnen zijn". De enige "pun
tige" vragen die haar werden gesteld,
hadden te maken met de Russische
schrijver Solsjenetsjin, die de Nobel-
1DEN In de Stadsgehoorzaal
Uiden geeft morgenavond het
"i Kozakken koor een concert.
I mannenkoor heeft tijdens zijn
^ee door ons land zo'n succes
hekt, dat aan het verblijf hier
een staartje is vastgeplakt. Eén
van de extra concerten vindt
morgen in Leiden plaats, aan
vang kwart over acht.
Het Don Kozakken koor bestaat
uit 25 zangers. Zij brengen litur
gische gezangen, volksmelodieën
en Russische gezangen ten ge
hore- Dirigent is de onverwoest
bare Serge Jaroff, die in 1921 dit
koor oprichtte. Gedurende de
voorstelling worden er ook enkele
kozakkendansen uitgevoerd.
prijs kreeg, maar die niet naar Stock
holm durfde te reizen om deze in
ontvangst te nemen, vrezend dat hij
dan niet meer tot de Sowjet-Unie
zou worden toegelaten.
Madame Foertsewa antwoordde,
dat de Sowjet-regering van mening
was dat Solsjenetsjin de Nobel-prijs
"verdiend had en gaf toe dat er aan
leiding bestond om aan te nemen dat
hij niet naar Rusland zou kunnen
terugkeren na een bezoek aan Stock
holm. In die sfeer van "vriendschap
pelijk cultureel contact" werden de
verslaggevers losgelaten op de tep>-
toonstelling.
Het zadel van Iwan de Verschrik
kelijke was er inderdaad. Kleiner
dan men had verwacht, omdat, ver
klaarde een sympathieke Russin
(verbonden aan een museum in Mos
kou en als één van de achttien assi
stenten meegezonden met de ten
toonstelling), het zadel licht moest
zijn. De aangekondigde stukken uit
voormalig tsaren-bezit waren er ook,
en (hoogtepunt van de tentoonstel
ling) ikonen van een halve bij één
meter. Doorlopend naar andere zalen
met een door een Amerikaans deco
ratief inrichtingsbedrijf geëtaleerde
voorwerpen belandde men zoetjes
aan bij de "hedendaagse kunst".
Deze uitstallingen bestonden uit
kristallen vazen k la Leerdam, met
de hand beschilderde papier-maché-
dozen in verschillend formaat, kan
ten kleden, ruige tapijten en heden
daagse juwelen. Ze bleken het me
rendeel uit te maken van de met
veel tam-tam aangekondigde expo
sitie.
Door de publiciteit misleidde be
zoekers konden alleen maar hun
keren naar het onovertroffen schil-
derijenbezit van de Hermitage in
Leningrad, naar de vele belangrijke
tsaren-schatten van het Kremlin, en
naar nog meer ikonen en tsaristische
bezittingen die hun eigen roem in
het buitenland zijn vooruit gesneld.
Kunst aan het volk
In plaats daarvan moest de noeste
tentoonstellingsbezoeker genoegen
nemen met een prominent geëtaleer
de spreuk van Lenin: "kunst behoort
aan het volk". Een nobele gedachte,
zolang Moskou nog nooit van Madi
son Avenue had gehoord, dat cen
trum van Amerikaanse kapitalisti
sche publiciteit.
Helemaal boven: vader Abra
ham zelf, met een jong talent op
schoot. De zaal (hierboven)
wachtte in het volste vertrouwen
dit super-Hollandse programma
af.
dere kant van de single, uiteraard
ter plaatse te koop, staat „Nooit
meer doen" en ook dat hebben we
al eens gehoord.
Het succes van de première wordt
later in de nacht gevierd in de Su-
zo-nightclub in Breda, eigendom
van één van Abrahams zonen. Cor-
rie van de Rekels zit daar ook aan
de bar, terug van een optreden el
ders in het land. Naast haar, Cor-
rie's marechaussee. Piet om wie wel
het een en ander loos is geweest de
afgelopen weken. Maar alles is weer
koek en ei tussen Piet en de Rekels
en Corrie natuurlijk.
Ik ken ze allemaal
Pierre Kartner over de artiesten
waarvoor hij schrijft: „Ik besef dat
Je na een hit een bepaalde ver
wachting bij die mensen hebt ge
wekt. Alle ogen zijn op je gericht.
Wanneer schrijft hij weer zo'n hit
voor me. Ik ken ze allemaal. Ik
weet meer van ze, dan ze vermoe
den. Gisteren waren diezelfde ar
tiesten nog geen artiesten moet je
rekenen.
Het is voor die mensen ook niet ge
makkelijk om aan hun nieuwe si
tuatie te wennen. In de ogen van
deze mensen is een liedje schrijven
eenvoudig. Zij vergeten, dat dat het
moeilijkste is en dat daarvan af
hangt of zij weer een hit maken.
Dat geeft wel eens spanningen.
r het is een machine geworden,
die goed draait".
Pierre Kartner: „Geen Idee hoelang.
Maar wel zolang tot alle kneusjes
eruit zijn gewerkt. Wie er wint?
Wie dacht je..."
En om misverstanden te voorkomen,
de inzet bij dit alles is geld, zeer
veel geld.
Een golf van enthousiasme spoelt
door de keuken, want de Kermis
klanten staan met hun trekharmo-
nica's plezier te maken, waar het
publiek, langzaam naar de echte
carnavalssfeer toegroeiend, wel oren
naar heeft. Hoe wordt het Hollands
populair omlaaggehaald vragen we
Pierre Kartner
We bespeuren, dat één partner in
de oorlogsvoering moet worden ge
zocht in de richting van Weert,
thuishaven van de Johnny Hoes
stal. Pierre Kartner zegt dat we
daar niet ver naast zitten. Is het
echt oorlog, vragen we Pierre.
ADVERTENTIE
NEDERLAND I
6.45
6.55
7.05
7.30
10.25
10.30
10.35
10.38
(Kleur) De fabeltjeskrant (NOS)
(Kleur) Journaal (NOS)
(Kleur) Zo moeder, zo zoon (NCRV)
(Kleur) Little Women (NCRV)
(Kleur) Journaal (NOS)
(Kleur) Please Sir. Tv-serie (NCRV)
(Kleur) Time Spirit: moderne muziek op gra
fische prenten van M. C. Escher (NCRV)
Hier en nu (NCRV)
Programma rond het St. Willibrordusorgel
(NCRV)
(Kleur) Dagsluiting (NCRV)
(Kleur) Journaal (NOS)
Weekoverzicht en informatie schooltelevisie (NOS)
Elementaire economie herhaling les 4 (Teleac)
NEDERLAND II
6.45
(Kleur)
De fabeltjeskrant (NOS)
6.55
(Kleur)
Journaal (NOS)
7.05
(Kleur)
De zwarte tulp. Tv-feuilleton (VARA)
7.30
(Kleur)
De ombudsman (VARA)
8.00
(Kleur)
Journaal (NOS)
8.20
(Kleur)
MUn tante Victoria. Tv-spel van Jan
Staal (VARA)
8.50
een zoen van de juffrouw. Tv-serie
(VARA)
9.05
(Kleur)
Mannix. Tv-film (VARA)
9.55
(Kleur)
Het oproer kraait. Rebelse liedjes
(VARA)
10.35
(Kleur)
Journaal (NOS)
10.40
Den Haag vandaag (NOS)
10.45
(Kleur)
Beton les 1 (Teleac)
„Wie op de televisie verschijnt"
(schreef Harry Mulisch in de
Haagse Post over Godfried Bo-
mans) „is veel dichter bij zijn
publiek dan de man op het to
neel van de schouwburg, al is
die daar lijfelijk. De man op
de televisie is een van licht ge
maakte huisvriend. Als hij
sterft, sterft een vriend."
Maandag zagen we Godfried
Bomans in zijn definitief laat
ste programma, gemaakt voor
de BRT. over Vlaanderen. Een
van licht gemaakte huisvriend.
Het was Jammer dat er veel
doorheen gepraat werd door
Belgen, maar dat was Bomans
eigen verkiezing. Omdat het
een samenvatting was van een
aantal programma's, was het
misschien wat moeilijk te be
grijpen waarom het nogal wat
rumoer heeft veroorzaakt ln
België. Trouwens, er schijnt
flink in geschrapt te zijn,
waardoor vermoedelijk nog
meer rumoer is voorkomen.
De Belgen bevolkten het
scherm in zo grote getale dat
er weinig lijn in deze samen
vatting zat, maar misschien
was zo'n opmerking over de
achterstelling der Vlamingen
die te vaak als alibi wordt ge
bruikt voor prestaties die er
nog niet zijn, wat slecht geval
len. Of anders Bomans mening
over de cumulatie van functies,
een regentenmentaliteit die de
macht aan een kleine groep
brengt met weinig doorstro
ming van Jongeren. Daartegen-
overprees hij van de Vlamin
gen hun grotere warmte, ter
wijl het bij ons allemaal wat
killer toegaat.
Nog een andere persoonlijk
heid, of eigenlijk twee. kwamen
maandag op het scherm, te
weten in Avro's-televizier: een
interview in BangïadesJ met
Sjeik Moedjib door David
Frost. Zou men een onwetend
kind gevraagd hebben wie van
die twee meneren uit het wel
doorvoede land kwam. en wie
maanden lang met de dood
voor ogen in de gevangenis
had gezeten, dan zou het onge
twijfeld met zijn vingertje
naar bleekgezicht Frost hebben
gewezen als de ex-gevangene.
Volgens mij werkt hij te hard.
Hoe dan ook.- het werd niet zo
zeer een Frost-gesprek, alswel
een ontmoeting tussen twee
oude vrienden, want Frost had
de sjeik al eens eerder geïnter
viewd. Sjeik Moedjib die even
opsomde hoeveel jaren hij al
gevangen had gezeten (van
1949 tot 1952, van 1954 tot 1955.
van 1958 tot 1963, van 1966 tot
1969, en dan laatselijk weer in
1971) zat er nog beheerst geë
motioneerd bij, dankte aan het
slot David Frost voor zijn
hulp, waarna beiden elkaar
omhelsden. Leve Bangladesj
zei David Frost, waarschijnlijk
niet in opdracht van de Engel
se regering.
De KRO zond de eerste afleve
ring van „Blauwe maandag"
uit, de zoveelste poging om
thema-cabaret te maken. (Ha-
dimassa" is er vier Jaar gele
den mee begonnen om er weer
snel mee op te houden).
„Blauwe maandag" verdient
het de volgende keer nog eens
nauwlettend beluisterd te wor
den. want het zag er allemaal
verzorgd uit. Een eerste afleve
ring is zelden een maatstaf,
maar ik hoop dan wel dat het
wat minder „trutterig" op ons
afkomt dan gisteren het geval
NICO SCHEEPMAKER
WOENSDAG 19 JANUARI
HILV I 402 m en FM-kanalen
7.00 TROS. 12.00 KRO. 14.10 NOS.
16.45 NCRV. 19.20 NOS.
7.00 Nieuws. 7.02 (S) Ontbijt zo's
(Soos) (7.30 Nieuws: 7.41-8.00 en
8.41-8.40 Actualiteiten; 8.30-8.41
Nieuws). 10.00 Voor de vrouw.
(10.30-10.32 Nieuws). 11.55 Mededelin
gen. 12.00 (S) Van twaalf tot twee
112.26 Mededelingen t.b.v. land- en
tuinbouw; 12.30 Nieuws; 12.41-12.50
Actualiteiten; 13.00-13.05 Raden
maar...) 14.00 Huisbezoek: 14.10 ru
briek over het leven ln de taal. 14.20
(S) oude kamermuziek. 14.50 De
stem van de sprekende minderheid.
(15.30-15.32 Nieuws). 16.45 (S) Jour
naal anno nul, hoorspel. 17.00 (S)
Omroep Kamerkoor. 17.20 Tekst en
uitleg, een vlerwekelljkse rubriek van
het ministerie van Onderwijs en We
tenschappen. 17.30 Nieuws. 17.32 Hier
en Nu. 18.00 (S) licht muziekpro
gramma. 18.30 Nieuws. 18.41 Veel ge
vraagde gewijde muziek. 19.00 De
kerk vandaag. 19.10 Uitzending van
de KVP. 19.20 Openbaar Kunstbezit.
19.30 (Si Woensdagavond-muzlekma-
gazine 22.25 Met elkaar meer mans,
lezing. 22.30 Nieuws. 22.40 Den Haag
vandaag. 22.50 (S) kunstlezing. 22 30
Nieuws. 22.40 Den Haag vandaag.
22.50 (S) kunstkroniek Nr. 60 23.20
(S) Horizon: moderne muziek (opn).
23.55 Nieuws.
7.00 Nieuws. 7.11 Ochtendgymnastiek.
7.20 (S) dag woensdag! (Óm ongeve
7.33 Van de voorpagina). 7.54 Deze
dag. 8.00 Nieuws. 8.11 Actualiteiten.
8.22 (S) Dag woensdag (vervolg)
(Om ongeveer 8.35 Van alle markten
thuis). 9.00 Radioweekblad, met om
9.35 Waterstanden, om 9.40 Schoolra
dio, om 10.45 Voor de kleuters; om
11.00 Nieuws; om 11.03 Op de koffie.
12.00 Sluls-Centraal. 13.00 Nieuws.
13.11 Actualiteiten. 13.25 (S) Melo
dieën Expres. 13.45 Gesproken portret.
14.00 Speelruimte (16.00 Nieuws)
17.00 (S) Geef me de vijf: verzoek
platen. 17.55 Mededelingen. 18.00
Nieuws. 18.11 Actualiteiten. 18.20 Uit
zending van de PPR. 18.30 (S) Klink
Klaar zonder nonsens. 19.30 (S)
Licht orkest met zangsollsten. 20.00
Nieuws. 20.05 (S) Dansorkest met so
listen. 20.35 De mandolaspeler. dia
loog. 20.55 (S) Licht orkest (opn.).
21.45 (S) Koloriet (22.30 (S) Planore
cital. 22.45 (S) Instrumentaal trio.
22.55 Mededelingen. 23.00 Nieuws.
23.10 Actualiteiten. 23.20 (S) Radio
Jazz Magazine. 23.55 Nieuws.
7.00 Nieuws. 7.02 Steevast. (8.00
Nieuws; 8.02-8.05 Radiojournaal). 9.00
Nieuws. 9.03 De negen-uur-show.
10.00 Nieuws. 10.03 Arbeidsvitaminen
(11.00 Nieuws). 12.00 Nieuws. 1203
Radiojournaal. 12.06 Zet "m op. (13.00
Nieuws). 14.00 Nieuws. 14.03 Super
clean dreammachlne. 14.00 Nieuws.
15.03 Licht platenprogramma. 16.00
Nieuws. 15.03 Licht platenprogramma.
(16.00 Nieuws). 17.00 Nieuws. 17.03
Radiojournaal. 17.06 Postbus 700:
VERZOEKPLATENPROGRAMMA
Es steht eine Mühle lm Schwarz-w&l-
dertal (Schulz); Schwarzwalder
Kirsch (Olias); Blaue Berge, grüne
Die Mühle lm Schwar-
zwald; (Eilenberg) lm schönen
Schwarzwald (Roda); Wenn der
Dompfaff slngt. (Zeeden); Mein
Schatz wohnt hinter'm Berge (Roda);
Puppet on a string (Martin); I was
Kaiser Bill's batman (Greenway); So
mewhere my love (Webster); Sunrise,
sunset (Harnlck); Strangers nl the
night (Singleton); Spanish eyes
(Kaempfert); Celebration (Lobsa);
Night and day (Porter); Soon It's
gonna rain-Show me; Don't you for
get It (Manclni); Too close for com
fort (Bock); I'll tell me ma (trad);
Somebody's thinking of you tonight
(Powell); Lemon tree (Holt); This is
my song (Chaplin); Music to watch
girls by (Ramon); Break city (Sli
ver); Peace (Silver); The St. Vitus
dance (Sliver); Blowln' the blues
away (Silver); These are soulful days
Nederland I
NOS/NOT: 10.4512.00 Schooltelevi
sie. TROS: 17.00—17.35 (K) Kinder
programma. NOS: 18.45 (K) De Fabel
tjeskrant. NOS: 18.55 (K) Journ. NOS:
19.05 (K) Van gewest tot gewest. 19.50
(K) Tips van het Nationaal Bureau
voor Toerisme. NOS: 20.00 (K) Journ.
Politieke Partijen: 20.20 Uitzending v.
de VVD 20.30 Uitzending Stichting So-
cutera. 20.35 (K) Calne Mutiny (Mui
terij op de Calne). speelfilm. 22 35 <K)
Nederland II
NOS: 18.45 (K) De Fabeltjeskrant.
NOS: 18.55 (K) Journ. TRÓS: 19.06
(K) Fabeltjes van Jean de la Fontai
ne. TV-serie. 19.20 Country-rock en
semble: The Flying Burrlto Brothers.
NOS: 20.00 (K) Journ TROS: 20.21
Het Kostuum TV-fllm. 20 45 (K) Inlei
ding: Bezoek uit de ruimte 20.50
(K) Bezoek uit de ruimte...?: fllmre-
portage. 21.50 (K) Podium: Jong ta-
lent: Fluitiste met vloolbegelelding.
IKOR'CVK/RKK: 22.05 Kenmerk: de
wekelllkse Informatierubriek over
kerk en samenleving. NOS: 22.30—
22.35 (K) Journ.